Vaikea äiti

väsynyt tytär

Nyt alkaa olemaan mitta lopullisesti täynnä. Kiitos äitini.
Hän on läheisilleen todella raskasta seuraa ja minä kun en suostu taipumaan hänen tahtoonsa tietenkin saan suurimman taakan kantaakseni. Kaiken täytyy mennä aina hänen tahtonsa mukaan, jos niin ei tapahdu edessä on suuri dramaattinen kohtaus. Juuri raivoamisellaan hän pakottaakin muut tekemään niin kuin hän itse haluaa. Itse hän on täydellinen ja muut ovat hänelle aina pahuuttaan ilkeitä ilman, että hän itse on sitä millään tavoin aiheuttanut. Se marttyrius nostaa niskakarvani pystyyn aina pahemman kerran. Jos hänelle muistuttaa, että silloinkin sanoit tai teit niin (jotain väärää) hän ei ole ikinä niin sanonut tai tehnyt. Kaikki muut siis valehtelevat.
Voisi varmaan sanoa, että meillä on ollut jo useita vuosia meneillään jonkin sortin valtataistelu. Minä pidän sinnikkäästi kiinni siitä, että teen itse omassa elämässäni omat päätökseni ja äitini on pyrkinyt alistamaan minut hänen tahtonsa alle. Hän haluaa sanella kaiken: missä asun, keiden luona vierailen ja milloin, ketkä ovat ystäviäni jne. Jos hänen mielestään joku ihminen on paska, niin sen pitäisi olla minunkin mielestäni. Hän ei todellakaan sulata sitä, että minulla on ihan omat mielipiteeni jotka eivät ole samat kuin hänen omansa.
En ole vuosiin voinut luottaa hänen puheisiinsa. Jos hän kertoo mitä joku sanoi tai teki, niin varmistan sen aina joltakin muulta osapuolelta. En ole varma valehteleeko hän tarkoituksella. Sillä epäilen, että hän oikeasti tulkitsee toisia niin totaalisen väärin, ja siitä moni erimielisyys taitaa johtuakin. Mutta hänhän on aina oikeassa joten ihan turha sanoa tuota huomiota hänelle. Rasittavinta on riidellä hänen kanssaan. Se kun kuullostaa siltä, että yhteen on lätkäisty kahdet eri repliikit ihan eri näytelmistä eikä koko jutussa ole päätä eikä häntää. Itse yrität vääntää rautalangasta ja toinen kiistelee siltä pohjalta mitä hän sinun kuvitteli tarkoittaneen. Ja hän tietää paljon paremmin mitä toinen sanoi ja tarkoitti kuin sanoja itse. Tätä sepustusta voisi jatkaa loputtomiin. Mutta hän on kuvitellut mm. että eräs sukulainen on yrittänyt myrkyttää häntä vuosia, naapuri on yrittänyt tappaa pikkuveljeni, levitellyt juoruja, että minä olisin ollut sängyssä alaikäisenä, ollut raskaana opiskeluaikanani, käyttänyt huumeita ylä asteella jne. Kauheita skenaarioitahan nuo ovat, mutta kaikki niin totaalisen perättömiä kuin olla ja voi.
Olen kyllä laittanut välit poikki häneen, mutta täysin en saa silti asiaa pois silmistä pois mielestä. Vaan edelleen kuulen sukulaisten välityksellä hänen toilailujaan ja mitä hän on taas juorunnut minusta. Vaikka en haluaisi niin tämä vaikuttaa silti minuun aika vahvasti.
Olenkin ajatellut, että menen psykologin juttusille jos sieltä saisin eväitä käsitellä tämä asia ja valmistautua tuleviin yhteenottoihin. Mielestäni on vain jotenkin niin hiton väärin, että äitinihän tässä käyttäytyy kuin mielipuoli ja minä menen HÄNEN takiaan pyytämään neuvoja ammattilaiselta. Vaikka hänenhän se pitäisi ammatilaisilta apua saada. Eli siis miksi hänen ongelmansa on siirtynyt minun riesakseni. Vaikka niinhän se näissä aina menee, että lähisukulaiset saavat kärsiä oikein urakalla.
Tiedän, että syytön minä hänen käytökseensä olen enkä mitenkään siihen voi vaikuttaa. Siksi tämä niin epäreilulta tuntuukin.

21

5881

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väsynyt tytär

      Äiti saa raivarit todella pienestä eikä muiden reaktioilla ole siihen juuri vaikutusta. Koska teit niin taikka näin, aina se menee pieleen kuitenkin.
      Hän on aina kuolemassa johonkin syöpään, halvaantumassa tms. Näin on ollu aina niin kauan kuin muistan. Eikä hänellä edes ole mitään syöpää ikinä ollutkaan. Pientä kremppaa kuten nyt kaikilla ihmisillä on, ei mitään sen suurempaa. On luulosairas ja kerjää huomiota milloin mitenkin.
      Jos hän kertoo taas jostain sairaudestaan hän olettaa, että siihen jotenkin reagoidaan. yleensä hän vetää sen "kuoleva joutsen" esityksensä. Olen ehtinyt testaamaan vuosien aikana kaikkea.
      - En reagoi mitenkään, vain kuuntelen -> raivari
      - Rauhoittelen ja kehoitan odottamaan tuloksia ja lääkärin tapaamista, turha sitä on piruja seinille etukäteen maalata -> raivari
      - Heittäydyn mukaan hysteeriseen voivotteluun -> raivari
      - Lohduttelen ja vakuuttelen, että nykylääketiede tekee ihmeitä -> raivari
      - Käsken lopettamaan tuon ainaisen turhan ulinan ja huomion kerjäämisen, on muillakin ongelmia -> raivari
      Lopputulos on aina sama. Hän syyttää siitä, että toivon hänen kuolevan ja kyttään vain perintöä. Jotka ovat hänen holtittomalla tuhlailullaan velkojen muodossa.

      • eräs.

        Otan osaa ja tiedän tuon ihmistyypin...valitettavasti.


      • toinen tosi väsynyt tytär

        Minun äitini on juuri kuolemassa syöpään,mutta nyt on suku minun kimpussa.............Jatkuuko tämä helvetti vielä pitkään,mä en jaksa.Äitini on NARSISTI silmäni ovat auenneet vasta eilen,kun löysin tän palstan.OLI kuin olisin itse kirjoitellut ,nyt vaan sulattelen tätä,että en olekkaan minä se hirviö.KIITOS minä pääsen eroon pian äidistä!


    • tässä linkki

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=4500000000001509&posting=22000000027144039#22000000027144039

      Kesällä oli tuollainen keskustelu, voisi tehdä hyvää sullekin. Et suinkaan ole yksin.

      Sen aloittajan tekstistä:
      "Voin ensikerran elämässäni hengittää vapaasti.
      Olen vapaa äidistä, mutta kurjan elämäni synkkä varjo seuraa minua.
      Mutta sen varjon alta aion vielä nähdä auringon, jonain päivänä olen ehjä ihminen.
      Se, joksi synnyin."

      Olen muuten itsekin pannut välit nyt täysin poikki äitiini ja pariin muuhunkin pahantahtoiseen sukulaiseen. Minua auttaa se, etten asu samoilla nurkilla joten en ikinä edes kuule, mitä pahaa he minusta taas ovat keksineet. (Minunkin äitini on mestari keksimään mitä ihmeellisimpiä tarinoita...)

      Verisukulaisuus ei ole mikään sinetti, jonka vuoksi pitäisi sietää ihan millaista käytöstä tahansa.

    • done it

      Osanottoni sinulle "väsynyt tytär". Äitisi on täysiverinen narsisti. Häntä ei voi auttaa. Ei ole lääkettä, terapiaa,hoitoa tai mitään muuta keinoa.
      Hän on mikä on, vain pahenee vanhetessaan.

    • syntyy narsistin lapseksi

      Katso myös sivut www.narsistienuhtientuki.info.
      Siellä keskusteluosiossa erityisesti kohta "narsistin lapsena".

      Lopeta kaikki yhteydenpito äitiisi, se on ainoa tapa turvata oma mielenterveytesi.
      Äitiäsi ei voi auttaa, hän pitää itseään täydellisenä ja kaikki vika on aina ympäristössä. Hän vain pahenee ominaisuuksiltaan vanhemmiten.

    • saaneet apua

      Voi kuinka äidit ymmärtäisivät, minkälaisen karhunpalveluksen he lapsilleen tekevät, erityisesti tyttärilleen, takertuessaan heihin. Uskon, että tässä on mukana myös paljon äidin kateutta tytärtään kohtaan.

      Minä olen lopen väsynyt äitini riippuvuuteen ja takertumiseen, omapäisyyteen ja jatkuviin ongelmiin, jotka alkoivat lapsuudessani ja vain pahenevat ikääntymisen myötä ja siihen, että mistään ei tahdo saada apua hänen hoitamiseensa, kun hän ei ole varsinaisen laitoshoidon tarpeessa.

      Hae itsellesi apua riittävän ajoissa jaksaaksesi myös silloin, kun hän on iäkäs. Vain itseäsi voit todella auttaa.

      Millä tavalla te muut samassa tilanteessa olleet olette selvinneet? Mistä olette saaneet apua?

    • kuin anoppini!

      Aivan kuin anopistani kertoisit, hän on juuri samanlainen. Vakiorepliikkejä on "En minä ole koskaan mitään tuollaista sanonut, muut valehtelee.." Ja kaikesta pahinta tässä on että minä ns. ulkopuolisena taidan olla ainoa joka on tilanteen tasalla, muu perhe kun on alistunut tämän naisen tahtoon jo kauan sitten. Varsinkin tyttärensä on oikea äidin tyttö ja vieressä säestää äitiään että kyllä äiti on aina oikeassa. Selvä narsistihan tuo on.

      • niiiiiin paljon

        Minä en ole sanonut koskaan NOIN, minä en ole tehnyt KOSKAAN mitään väärin..

        toisin taas kuin sinä, *RAKAS* tyttäreni, olet tehnyt kaiken AINA väärin ja muistatko, miten sanoit vuonna 79 kesäkuun kolmaskin - äitejä.. suurentelevat kaiken tyttäriensä sanomisen ja tekemisen - siis negatiivisessa mielessä ainoastaan - positiiviset piirteet ovat täysin kateissa - koska tytär on muutoinkin palvellut äitiään tämän peilinä tästä ITSESTÄ.. tyttären positiiviset piirteet ovat hänen heijaustuksia TÄSTÄ itsestä, negatiiviset piirteet ja aiheelliset aggressiot taas tekevät tyttärestä itse paholaisen, pirun ruumillistuman.

        Onkohan tämä Suomi täynnä persoollisuuksiltaan sairaita lapsiäitejä, jotka todellisuudessa vihaavat ja halveksivat tyttäriään, minkä vasta aikuisuudessa saa todeta, jos peiliin uskaltaa katsoa? =(


    • santtu78

      Minulla on täsmälleen samanlainen ihminen työnantajana, aivan samanlaiset käytösmallit hänelläkin. Vuosia sinnittelin mutta nyt alkoi tilanne pahenemaan niin että sanoin itseni irti. Pomosta onneksi pääsee helpommin eroon kuin omasta äidistä. Voimia ja jaksamista.

    • jenska.

      Suomessa näkyisi olevan PALJON luonnevikaisia äitejä!

      • Pankaa välit poikki !

        Tällaisia äitejä on tosi paljon. Eivät tunne ja tunnista rajojaan, vaan tunkevat väkisin aikuisen lapsensa ja tämän perheen elämään.

        Syyttävät toisia (ympäristöä) kaikesta ja itseään pitävät täydellisinä.
        Eivät tunne häpeää, ei katumusta eikä heillä ole empatiaa. Ei omaatuntoa, eikä tunteita. Osaavat kyllä näytellä (matkia)tunteita aika hyvin,kun käytöstään toisilta kopioivat.

        Ovat usein katkeria ja kaunaisia koko elämän mittaiselta ajalta. Kiukuttelevat ja ovat tyytymättömiä elämäänsä. Tarkoituksena on myös saada "uhrin", esimerkiksi oman aikuisen lapsen elämä sekaisin ja pois vakaasta tilasta.

        Manipuloivat ja valehtelevat minkä ehtivät. Älkää koskaan uskoko heidän juttujaan, siellä ei ole totuutta edes siteeksi. kaiken kaikkiaan hyvin hankalia ihmisiä.
        Heitä ei voi auttaa, eivät muutu muuksi,kun eivät omasta mielestään ole muutoksen tarpeessa.

        Paras keino on panna välit täydellisesti ja lopullisesti poikki. Tällä suokaa edes oman ja perheensä mielenterveyden ja tulevan elämän.


      • prkl(N)
        Pankaa välit poikki ! kirjoitti:

        Tällaisia äitejä on tosi paljon. Eivät tunne ja tunnista rajojaan, vaan tunkevat väkisin aikuisen lapsensa ja tämän perheen elämään.

        Syyttävät toisia (ympäristöä) kaikesta ja itseään pitävät täydellisinä.
        Eivät tunne häpeää, ei katumusta eikä heillä ole empatiaa. Ei omaatuntoa, eikä tunteita. Osaavat kyllä näytellä (matkia)tunteita aika hyvin,kun käytöstään toisilta kopioivat.

        Ovat usein katkeria ja kaunaisia koko elämän mittaiselta ajalta. Kiukuttelevat ja ovat tyytymättömiä elämäänsä. Tarkoituksena on myös saada "uhrin", esimerkiksi oman aikuisen lapsen elämä sekaisin ja pois vakaasta tilasta.

        Manipuloivat ja valehtelevat minkä ehtivät. Älkää koskaan uskoko heidän juttujaan, siellä ei ole totuutta edes siteeksi. kaiken kaikkiaan hyvin hankalia ihmisiä.
        Heitä ei voi auttaa, eivät muutu muuksi,kun eivät omasta mielestään ole muutoksen tarpeessa.

        Paras keino on panna välit täydellisesti ja lopullisesti poikki. Tällä suokaa edes oman ja perheensä mielenterveyden ja tulevan elämän.

        "Ovat usein katkeria ja kaunaisia koko elämän mittaiselta ajalta. Kiukuttelevat ja ovat tyytymättömiä elämäänsä. Tarkoituksena on myös saada "uhrin", esimerkiksi oman aikuisen lapsen elämä sekaisin ja pois vakaasta tilasta."


        Niinpäniin. Se on kumma, kun näkyisivät saavan jotain "perverssiä nautintoa" siitä, kun huomaavat (riemukseen), että lapsella = TYTTÄRELLÄ (ei useinkaan poikalapsella) menevät asiat päin persettä!

        Sitä on sitten hyvä JAUHAA, JAUHAA, JAUHAA ja jotenkin päteä tyttärensä kustannuksella!

        Tai muuten vaan ulista sitä, kun "tyttärellä on niin vaaaaaaaiiiiiiikkkkkeeeeeeaaaaaaaa..."!


    • (T)eräs nainen

      Et varmasti ole ainoa, joka elää vastaavanlaisessa tilanteessa, - tai on elänyt vuosikaudet.
      On - tietyllä tavoin - " pahaa ja väärin " ajatella omasta vanhemmastaan jossain mittakaavassa suoraan sanoen vihaten, ja väistellen. Väistellen siksi, ettei kukaan ehdoin tahdoin halua itse halua olla tyttärenä/ poikana se kaiken pahan alku ja juuri.. Eli itse olen joutunut tekemään juuri niin vuosien ajan, en edes muista kuinka kauan.. väistelemään ettei syntyisi enemmpää vahinkoa kuin jo on syntynyt minun ja äitini välille.
      Nuorempana kerroin ( tiedän ja tajuan sen nyt ) liikaa omista asioistani, omasta elämästäni.
      Kaikki nuo asiat - huonot, pahat jutut - äitini muistaa. Nuorempana tein isojakin virheitä elämässäni, mutta esim. parista lievästä rikoksesta en olisi jäänyt kiinni ilman, että äitini olisi ottanut yhteyttä lopulta poliisiin, ja sitä ennen tonkinut muun muassa päiväkirjani, kalenterini tiedot itselleen. ja tietenkin soitellut puhelimellaan ympäri kyliä, eli samalla myös sisareni ja muut sukulaiset jne saivat tietää mitä olin tehnyt,, myös ystäväni.
      Tiedot hän sai omavaltaisesti, mikä ei ollut " oikein ". Hänen mielestään kyllä. Koska äitini oli ( on yhä ) aina oikeassa. Omasta mielestään.
      Hän oli mielestään oikeutettu saamaan mm. kalenterini yhteystiedot yms haltuunsa. Myös kirjeet, kaikki henkilökohtainen - minulle kuuluva - oli tutkittu.
      En kiellä syyllistyneeni rikokseen silloin.
      Mutta tavat ja tieto asioista, joilla poliisi sai lopulta tietoja itselleen, oli peräisin vain ja ainoastaan äidiltäni.
      No, en sentään linnaan joutunut. Otin hyvän asianajajan. Sakkoja maksoin kyllä tarpeeksi asti, sen muistan.
      Siitä on aikaa.
      Nyt olen ihan " aikuinen " nainen, mutta elämäni tapahtumat yhä kiinnostavat jatkuvasti äitiäni, isä ei voi asialle mitään eikä koskaan ole voinutkaan äitini dominoivan persoonallisuuden vuoksi.
      Tiedän nyt, monien riitojen, turhien riitojen jälkeen, että mitä vähemmän olen tekemisissä tämän ihmisen ( äitini ) kanssa, sitä parempi kaikin puolin.
      En kiellä, ettei myös fyysistä ns kiinnikäymistä olisi tapahtunut äitini taholta. Viimeksi n 2 vuotta sitten, kun sanoin jotain hänen mielestään väärää sisarestani.
      Pahinta on, että noin 10 vuotta sitten sairastuin vakavaan depressioon. Ainoan lapseni vuoksi kävin pitkät huoltajuuskiistat oikeudessa, yhä tapaamisoikeudenkäynti on kesken. Ja, lapseni viettää paljon aikaa äitini hoidossa - onneksi jo kouluikäisenä, mutta kuitenkin -; minulla ei ole todella aavistusta asioista, mitä lapseni on äidiltäni saanut kuulla mm. minua ja elämääni koskien. En voi luottaa äitiini edelleenkään. Juuri masennuksen takia en ole voinut ottaa lapseni huoltajuutta koskaan yksin ja ainoastaan itselleni.

      Tästä asiasta, näistä asioista, voisi kertoa loputtomiin; tottakai vanhemmat voivat todella " pitää huolta " lapsistaan, olivat he sitten alaikäisiä tai sitten jo vanhempia, mutta kuultuani muita vastaavanlaisia tarinoita näistä " kontrolloivista " vanhemmista olen kuullut jo liikaakin - omaan ammattiini liittyen. Ja muutenkin.
      Sanotaanhan, että yleensä tällaiset ihmiset, joilla itsellään ei omassa elämässään juuri kummempaa tapahdu, he ovat ensimmäisiä ja halukkaita puuttumaan omien lastensa elämään - olivatpa nämä jälkeläiset sitten alaikäisiä tai minkä ikäisiä tahansa.

      Elän nykyään erittäin paljon erossa vanhemmistani. En kerro heille liiemmin tekemisistäni. En kerro oikeastaan mitään.
      Se systeemi on toiminut hyvin jo jonkin aikaa.
      Ongelmana on vain pari sukulaistani, jotka heittävät juttuja minusta -kuin syötiksi- vanhemmilleni.
      Olen ajatellut muuttaa pois, monta kertaa, paikasta missä asun.
      En kuitenkaan tee sitä.
      En anna äidilleni periksi, annan hänen hävitä. Muut sisareni eivät ole koskaan kokeneet mitä itse ole kokenut ja joutunut taistelemaan täysin turhistakin asioista.
      Minulla ei ole pienintäkään aikomusta lähteä pois tältä paikkakunnalta, ei. Koska sitä kai vanhempani toivoisivat. Itse olen onnekseni " vapaa "edes sen verran, että voin vielä valita.
      Voin valita ja ajatella, mikä minulle ja lapselleni on parasta.
      Kännykässäni ei ole äitini puh. numeroa.En tarvitse sitä.
      Ymmärsin sen, että mitä vähemmän äitini tietää tai luulee tietävänsä asioistani, sitä parempi minulle.
      Voin jopa elää omaa omaa elämääni ilman sairaalloista kontrollia, mikä äitini hallussa oli liian kauan.

      Meitä on moneen lähtöön, niin sanoen. Kuitenkin ajattelen nyt, ettei minun tarvitse koskaan alistua enää kenenkään edessä tai kenenkään vuoksi. Tiedän senkin, mitä samalla tässä itsestäni osoitan; kovaksi minun täytyi itseni keittää ennenkuin tajusin, että helpommallakin olisin voinut selvitä tähän asti. Ilman jatkuvaa vihaa, katkeruutta.

      Toivon sinulle, ketjun aloittaja, paljon parempaa elämää. Ennen kaikkea elämää mistä voit todella nauttia.
      Etsi ne hyvät asiat, älä liikaa ajattele kaikkea turhaa eli sitä mitä muut haluavat.
      Mitä sinä itse haluat, lopulta vain sillä on merkitystä.

      Kaikkea hyvää sinulle.- Voimia ja rohkeutta tarvitset, mutta ainakin itse uskon siihen, että voima ja energia, tahto ja halu, kaikki löytyy ihmisestä itsestään. Ennemmin tai myöhemmin.
      Kukaan ei voi viedä sinulta pois mitä sinussa on.
      - Pidä huolta itsestäsi. -

    • Väsynyt poika

      Jäin heti koukkuun tohon sun juttuun ja luin sen kahteen kertaan.Mul on lähes sama tilanne,mut oon ton perusteella nuorempi ja poika mut mitä välii kumminki otin eile tosi pahasti yhteen äitin ja isän kaaku olin Luokkiksissa(discossa)kavereittenkaa ja nyt ne epätoivoissaan syyttää mun kaveria et se on joku narkkkari ja se kuljetta repussaan jotaki kaljaa ja tupakkaa ja vetää mut kaikkeen vaikaa lähin ihan omasta tahostani sinne. kavereitten kaa oon puhunu täst ja kyl sit naurattaa niitten juttujen jälkee mitä me puhutaan,mut yleensä mää oon se joka puhuu omista vanhemmistaan ja kaverit kuuntelee ja puhuu sillon tällö ja ihmettelee miten mun juttuja ku äiti kiertää kaikki mun kavereitten talot läpi jos oon vähänkää myöhässä ja sit se väittää mu joksikin valehtelijaksi kun en kertonut et meen luokkiksiin.Ei kuule paljo houkuttanu kysyä lupaaku ku en ois 99,99% päässy sinne ja sit se soitteli mulle koko ajan ja en vaa vastannu koska ei ois ollu oikeen kiva kuulla sen "ihania" uhkauksia mitä se mulle aikoo tehä esim. hajottaa mun kännykän,soittaa koululle et ensaa olla mun kavereitten kaa jne... En älyy ku se väittää et yhel mun hyväl kaveril on "löysemmät" vanhemmat ku sen äiti haluu muka kaikkee hyvää sille mun kaverille kun sen lapsi jäi auton alle ja sen takia se ois niinku löysempi ja meil on mukamas ihan tavalline perhe ja PASKAT.Oon ottanu nyt semmosen vuojen yhteen äitini kaa ja sen on tuskaa ku se ei ees osaa riiellä vaan se huutaa ja eiken illalla se katkas mun simkortin ja sitä se on tehny ku mää oli ihan pikkunen katkono mun leikki pyssyjä,-miekkoja ja jne... Alkaa pikku hiljaa nyppii ja elen annoin kunnolla takas varmasti kuul naapureillekki asti ku ehotin et "oisikko sää sitte löysempi jos mää tappasin mun pikkuveljen??" ja siit se sit laitto kauheet pauhut ja oli valmis antamaan mun lähtä jonnekki perhe kotiin ja en kyl eilen "murtunut" pahastikkaan vaan hymyilin ja koetin vaan pitää itteni kasassa ja olla niinku Evvk ja sit isä yuli sinne ja alko estää mun aikeet lähtäminnekkää ku olin sanonu et voisinpa tota soittaa jonnekki lapsiviranomaisille ja sit se alko kertoon et se on ollu jossaki nois jutuis mukana et sinne pääseevaan semmoset tyypit joilla on huono perhe ja minä en sinne pääse ku mul on mukamas hyvä perhe sillon aloin nauramaan niin et putosin tuolilta puoliks kyl tahalleen mut se kuuminki varmasti loukkas iskää ja ei kyl haittaa mut oli kyl hauska tulla kotiin ku siel luokkiksissa oli niin itsetunto perseetä ja aivan vitsuti helpotti tulla kotia ku ne kaks perseetä vejettyä ihmistä alkaa huutaa heti ku oon meijän tiel et tosi kiva. Luokkiksista jäi viel semmoset jäljet että huhhuh tyttö johon oon ollu kusessa jo jonku aikaa sai kuulla jutun et oon siihen lätkässä mun kaverin kautta ja se oli kertonut sen sen pikkuveljen kaverille joka sattuu sopivasti olemaan mun pikkuveljenki kaveri oiku kiva ja sattu moisin mun yks kaveri jonka kans kuljin siel luokkikses nii meni pyytää sitä hitaisiin munkaa ja se ei tienny et se oli kuullu musta muutaman hutun. Ja voi vittu ku ny nyppii ku kaikki on päin persettä äiti soitti semmoselle ihanalla opettajalle joka lävittää ton koko jutun niinku varmasti ympärikouluu ja sit vasta onki hauskaa voi vittu oisko mitään apuu.=)ja sit viel tos sun jutust et oon ite aatellu mennä puhumaan kuraattorille ( jos vielä opiskelet)oon kuullu et se osais auttaa hyvin ja ton sun jutun perusteella oot ollu tosi vahava jos tommosta on jatkunut noinki kauan=)Enempää en osaa sanoa mut toivottavasti tost oli jotain hyötyä mulle ainaki oli=)Koeta jaksaa

    • HUOH

      Uskon äitini olevan narsisti. Olen vasta 13W mutta samanlaisia piirteitä minun äidissäni myös näkyy. Äitini luulee olevansa täydellinen ja kaikki hänen päätöksensä pitää 100% paikkansa. Sen takia vihaan äitiäni ja kun äitini KÄSKEE tekemään jotain en halua kiusallanikaan totella häntä. Minun tuli pienenpämä katsottua K-15 elokuvia liikaa ja siitä tuli aika ikävät seuraukset, mutta olen ollut ns. terve jo pari vuotta. Riidoissa äitini vetoaa juuri tuohon ja uhkailee minua jopa mielisairaalalla ja nuorisokodilla ja myös syyttää minua tietokone riippuvaiseksi.

      • Yht. NUT

        Ota yhteys Narsistien uhrien tuki ry:hyn. Äitisi kuuluu mielisairaalaan. Narsisteihin ja sadisteihin kuuluu rikoslain luku 21 §5 Henkisen pahoinvoinnin tuottaminen.


      • Anteeksiantava äiti
        Yht. NUT kirjoitti:

        Ota yhteys Narsistien uhrien tuki ry:hyn. Äitisi kuuluu mielisairaalaan. Narsisteihin ja sadisteihin kuuluu rikoslain luku 21 §5 Henkisen pahoinvoinnin tuottaminen.

        Tyttäreni mielestä olen narsisti. Hän itse tuotti minulle henkistä pahoinvointia ja kun olin hänen kanssaan eri mieltä, hän sanoi, että kaikki mielipiteeni olen omaksunut seitsemän päivää lehdestä. No, meille ei tule Seiskaa, enkä sitä ostakaan. 4:n nuoremman lapsen kanssa on tullut vietettyä Joulua, eikä heistä kukaan ole narsistiksi haukkunut. Kaikille sain ostettua lahjat ja 3:lle puolisollekin. Tilille jäi 4,8e ja tili tulee 1. 1. Kellekään en sanonut, ettei minulla olisi varaa kestitä ketään, tai ostaa lahjoja. Reilun viikon ajan sinnittelen jotenkin ja olen onnellinen siitä, että 4 viidestä aikuisesta lapsestani halusi viettää osan joulun ajasta luonani. Toki oli sitä esikoistakin kova ikävä, vaikka hänen mielestään olen narsistinen paska.


      • Tunnistan narsistin
        Anteeksiantava äiti kirjoitti:

        Tyttäreni mielestä olen narsisti. Hän itse tuotti minulle henkistä pahoinvointia ja kun olin hänen kanssaan eri mieltä, hän sanoi, että kaikki mielipiteeni olen omaksunut seitsemän päivää lehdestä. No, meille ei tule Seiskaa, enkä sitä ostakaan. 4:n nuoremman lapsen kanssa on tullut vietettyä Joulua, eikä heistä kukaan ole narsistiksi haukkunut. Kaikille sain ostettua lahjat ja 3:lle puolisollekin. Tilille jäi 4,8e ja tili tulee 1. 1. Kellekään en sanonut, ettei minulla olisi varaa kestitä ketään, tai ostaa lahjoja. Reilun viikon ajan sinnittelen jotenkin ja olen onnellinen siitä, että 4 viidestä aikuisesta lapsestani halusi viettää osan joulun ajasta luonani. Toki oli sitä esikoistakin kova ikävä, vaikka hänen mielestään olen narsistinen paska.

        Narsistihan tuota taidat olla jos kerran lahjojen antaminenkin on noin suuren marttyroinnin takana. Varmasti se tulee sitten selväksi lapsillekin miten äiti "viimeisillä varoillaan" osti heille lahjat

        Oma äitini kävi hyvissä töissä, mutta aina muisti syyllistää minua siitä miten ajan hänet perikatoon. Vaikka hän itse täysin järjettömillä kulutustottumuksillaan ja sekoilullaan taloudelliset vaikeutensa aiheutti.

        Kannattaa opetella vetämään rajat ajoissa myös omiin lapsiin. Esimerkiksi niin, että jättää itselleen tarpeeksi ruokarahaa. Ei tarvitse sitten suomi24:ssä marttyyrinä itkeä.


    • Vaikeampi tytär

      Mutta olisiko oma ongelmasi kuitenkin suurempi kuin äitisi ? Äitisi on mitä on, sille sinä et mahda mitään. Keskity omaan elämääsi, älä äidin. Kuoleman toivominen kertoo olennaisimman tästä jutusta, se ei ole äitisi, joka on vielä joskus 'nesteessä' tämän asian kanssa.

    • Anonyymi

      Tietää KAIKESTA kaiken paremmin kuin muut eli tekee siis omia johtopäätöksiään kaikesta ympärillään tapahtuvasta ja muista ihmisistä. Alisti aiemmin verbaalisesti isääni, mutta hänen kuoltuaan käyttäytyy samoin nyt minua kohtaan. Olen siis perinyt isäni aseman perheessämme. Mistään ei saa olla eri mieltä, koska hän kyllä tietää paremmin kuin muut. Omia mielipiteitä ei saa olla. Minä en epäonnekseni meistä kaikista lapsista osaa olla hiljaa vaan sanon kyllä mielipiteeni suoraan ja siitä saadaankin aina sitten riitä aikaiseksi, jonka päätteeksi äitini toteaa minun olevan NIIN vaikea ihminen. Voi hoh hoijaa. Luojan kiitos emme asu saman katon alla vaan voin käydä ja lähteä pois kun haluan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 197
      2782
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      253
      2749
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      66
      2382
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      206
      1875
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1338
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1307
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      23
      1275
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      49
      1245
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      158
      1142
    Aihe