Miksi juoruatte altaassa???

väistelijä

Ihan kiva että ihmiset on seurallisia. Mutta pitääkö sitä juoruamista harrastaa siellä vedessä. Sitä haluaisi rentoutua, mutta rentoudu siinä sitten kun neljäkin akkaa juoksee rinnakkain ja kälätys käy. Koko ajan saa pomppia ja väistellä näitä joukkueita. Nyt rotia siihen hommaan.

41

4503

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GRRR.....

      kuin kaupassa porukat jää juoruilemaa kaupan käytäville, tukkimaan reitit..

      Raivostuttavaa!

    • tiamaria50

      Olen samaa mieltä kanssasi, kyllä kannattaisi vain treenata altaassa, rupattelun voisi sitten suorittaa vaikka kahvikupin ääressä jälkikäteen.

    • tulisi

      mieleen mennä tien tukoksi vaikka sinne kuntouimareiden radallekaan. Siitä vaan juttua vääntämään, kun kaveri vetää kroolia/perhosta tuhatta ja sataa ohi.
      Joo, koitetaan tosiaan antaa tilaa muillekin! Huomionkipeitähän semmoiset öykkärit ovat tai sitten he ovat maailman keskipisteitä, me muut vain ei tiedetä sitä.

      • Näkyyhän näitä

        Itse harrastan sekä uintia että vesijuoksua ja kyllä kuntouimareiden radoillakin näitä juoruavia tulleita on. Eilen juuri törmäsin pariin tällaiseen herraan, jotka uivat ehkä 100 metriä yhteensä ja muun ajan juorusivat.

        Ja mielellään kummassakin lajissa harrastajat ja uuteen lajiin tutustuvat altaaseen ja juoruaminen altaan ulkopuolelle.


    • Nimetön

      ei auta muu kuin väistellä niitä juoruajia. Vesijuoksu on niin mukavaa että kärsin jopa ne juoruavat mummot.Olen itsekin mummo ollut jo kohta 17 vuotta.

    • juoksija neito

      *Ainakin Oulun Raksilassa palaa usein käämit kun ihmiset tulee vain lillumaaan veteen ja juoruamaan... liikkuisivat niin että hiki lentää ja juoruaisivat sitten kahviossa. Pitäis olla kaksi rataa niin kuin uimareillekkin.. eli nopeat juoksijat ja toinen niille jotka muutenvaan tykkää vedessä lillua vyönkanssa.

    • ...

      niin ärsyttävää. Uimahallissa nipotetaan turhanpäiväsistä asioista, mutta ei tulla sanomaan mitään vaikka vastoin ssäntöjä uidaan vierekkäin ettei ohi pääse. Kerran äidilleni oltiin tultu valittaan kun hän ei ollut kastellut aivan lyhyitä hiuksiaan. Hänen hiuksensa ja päänahka on tosi kuivat, pesee kerran viikossa. Eli kaikennäköinen kastelu vain pahentaa asiaa. Hän ei sukelte, ui vain rauhallisesti jossa ei hiukset kastu yhtään. Niin tollasesta tullaan vinkuun, niin oikeesti ärsyttää. Enkä myöskään ymmärrä sitä sääntöä että pitää mennä alasti saunaan. Laudeliinaa siellä joutuu kuitenkin käyttämään, niin mikä se ajatus on siinä että siellä pitää keikkua alasti? Hygieenisempaa on ollu "vaatteet" päällä kuin alasti. Ne kaikki sanoo että se on sääntö, mutta mihin se perustuu? Mihinkään hygieeniaan se ei oikeesti perustu vaikka niinkin sanotaan. Kun järjellä asiaa miettiin ihan loppuun asti, niin sillä ei ole hygienin kanssa mitään tekemistä. Oikeesti jotkut uimahallien sänännöt on perseestä. Sori vuodatus, mutta mulla on ollut aika vittumainen päivä.

      • on vastaus

        Vastaus siihen, miksi uimahallin saunaan ei saa mennä uimapuku päällä on kloori, jota on uimahallin vedessä. Siksihän sitä pitää käydä suihkussakin ennen saunaa.


      • ...
        on vastaus kirjoitti:

        Vastaus siihen, miksi uimahallin saunaan ei saa mennä uimapuku päällä on kloori, jota on uimahallin vedessä. Siksihän sitä pitää käydä suihkussakin ennen saunaa.

        kun kerran sitä peflettiä kuitenkin käytetään... Eihän sillä siten pitäis olla väliä onko uikkarit päällä vai ei. Suihkussakin voi käydä uikkarit päällä ennen saunaan menoa. On vaan ärsyttävää aina vetää niitä märkiä uikkareita pois päältä ja taas päälle.


      • Rouvahylje

        Uimapuku pitää riisua saunaan mennessä paitsi kloorin takia, niin ennen kaikkea sen vuoksi ettei uimapuvussa kulkeudu hikeä yms. ruumin eritteitä uima-altaaseen. Hiki on helpompi pestä ihosta kuin uikkarista. Sitä paitsi eihän uikkari päällä voi peseytyäkään, eihän?

        Hiukset, lyhyetkin pitää ainakin kastella eli huuhtoa ennen altaaseen menoa jotta irtokarvat ja hiuslakat ja muut muotoiluaineet huuhtoutuvat viemäriin eivätkä altaaseen.

        Todella hieno, että jossain uimahallissa puututaan näihin asioihin! Kymmen pistettä hallinvalvojille.


      • ...
        Rouvahylje kirjoitti:

        Uimapuku pitää riisua saunaan mennessä paitsi kloorin takia, niin ennen kaikkea sen vuoksi ettei uimapuvussa kulkeudu hikeä yms. ruumin eritteitä uima-altaaseen. Hiki on helpompi pestä ihosta kuin uikkarista. Sitä paitsi eihän uikkari päällä voi peseytyäkään, eihän?

        Hiukset, lyhyetkin pitää ainakin kastella eli huuhtoa ennen altaaseen menoa jotta irtokarvat ja hiuslakat ja muut muotoiluaineet huuhtoutuvat viemäriin eivätkä altaaseen.

        Todella hieno, että jossain uimahallissa puututaan näihin asioihin! Kymmen pistettä hallinvalvojille.

        "Uimapuku pitää riisua saunaan mennessä paitsi kloorin takia, niin ennen kaikkea sen vuoksi ettei uimapuvussa kulkeudu hikeä yms. ruumin eritteitä uima-altaaseen."

        Tota kyllähän se hiki yhtälailla lähtee uikasta kuin ihostakin. Sitä paitsi eikös altaassa käytetä sitä klooria just sen takia että jos ja kun sit bakteeria pääsee altaaseen, niin kloori tuhoaa sen?

        "Sitä paitsi eihän uikkari päällä voi peseytyäkään, eihän?"

        No eipä ne uikkarit oo mua ennen estäny pesemästä kainaloita saippualla. Kato ei tarvi koko kroppaa pestä saippualla, ainakin sillon jos ei käy saunassa, pelkkä vesi riittää. Ja vetää sen verran uikkaa sivuun että saa pyllynkin pesastua. Mutta sillähän täällä kyselen kun en ite tiedä. Ja älkää hermostuko jääräpäisyydestäni, mulla on vaan tapana aina kyseenalaistaa monia asioita ;) En noudata sanatarkkaan kaikkia sääntöjä vain sen takia että ne on sääntöjä.


      • Rouvahylje
        ... kirjoitti:

        "Uimapuku pitää riisua saunaan mennessä paitsi kloorin takia, niin ennen kaikkea sen vuoksi ettei uimapuvussa kulkeudu hikeä yms. ruumin eritteitä uima-altaaseen."

        Tota kyllähän se hiki yhtälailla lähtee uikasta kuin ihostakin. Sitä paitsi eikös altaassa käytetä sitä klooria just sen takia että jos ja kun sit bakteeria pääsee altaaseen, niin kloori tuhoaa sen?

        "Sitä paitsi eihän uikkari päällä voi peseytyäkään, eihän?"

        No eipä ne uikkarit oo mua ennen estäny pesemästä kainaloita saippualla. Kato ei tarvi koko kroppaa pestä saippualla, ainakin sillon jos ei käy saunassa, pelkkä vesi riittää. Ja vetää sen verran uikkaa sivuun että saa pyllynkin pesastua. Mutta sillähän täällä kyselen kun en ite tiedä. Ja älkää hermostuko jääräpäisyydestäni, mulla on vaan tapana aina kyseenalaistaa monia asioita ;) En noudata sanatarkkaan kaikkia sääntöjä vain sen takia että ne on sääntöjä.

        Onko tullut mieleen, että kysymys on siitä usean ihmisen tekemisistä, ei vain sinun? Uimahalleissa täytyy toimia edes jonkin verran sosiaalisesti ja ajatella muitakin kuin vain itseään. Jos kaikki pesisivät vain kainalot, jos edes sitäkään, klooria pitäisi lisätä uimaveteen moninkertaiset määrät ja se taas maksaa eikä tee hyvää kenellekään. Altaassa käy iso joukko ihmisiä, joten pienikin teko vaikuttaa monikertaisesti.

        Minusta uimapuku päällä pesytyminen on hankalaa eikä siinä todellakaan saa pestyä kaikkia paikkoja kunnolla. Miksi toimit hankalasti? Häpeätkö kehoasi vai mistä on kysymys?

        Uikkari kannattaa muuten pestä joka käytön jälkeen saippualla: poistuu liikkuessa tullut hiki ja kloori-> uikkarin käyttöikä kasvaa ja puhtaus parenee. Uikkarin pesu vaatii kyllä vatkaamista ja puristelua niin kuin muukin pikkupyykki, miten teet sen uikkari päällä :-D

        Likaa ja hikeä on muuten muuallakin kuin kainaloissa ja pyllyssä, hiukset ovat varsinaiset likapesät, siksi ne täytyisi huuhtoa ennen altaaseen menoa. Vesijumpppapäivinä altaan vesi on samea, täynnä irtohiuksia ja tuoksahtaa välillä hajusteelta, mistä lie johtuu...


      • ...
        Rouvahylje kirjoitti:

        Onko tullut mieleen, että kysymys on siitä usean ihmisen tekemisistä, ei vain sinun? Uimahalleissa täytyy toimia edes jonkin verran sosiaalisesti ja ajatella muitakin kuin vain itseään. Jos kaikki pesisivät vain kainalot, jos edes sitäkään, klooria pitäisi lisätä uimaveteen moninkertaiset määrät ja se taas maksaa eikä tee hyvää kenellekään. Altaassa käy iso joukko ihmisiä, joten pienikin teko vaikuttaa monikertaisesti.

        Minusta uimapuku päällä pesytyminen on hankalaa eikä siinä todellakaan saa pestyä kaikkia paikkoja kunnolla. Miksi toimit hankalasti? Häpeätkö kehoasi vai mistä on kysymys?

        Uikkari kannattaa muuten pestä joka käytön jälkeen saippualla: poistuu liikkuessa tullut hiki ja kloori-> uikkarin käyttöikä kasvaa ja puhtaus parenee. Uikkarin pesu vaatii kyllä vatkaamista ja puristelua niin kuin muukin pikkupyykki, miten teet sen uikkari päällä :-D

        Likaa ja hikeä on muuten muuallakin kuin kainaloissa ja pyllyssä, hiukset ovat varsinaiset likapesät, siksi ne täytyisi huuhtoa ennen altaaseen menoa. Vesijumpppapäivinä altaan vesi on samea, täynnä irtohiuksia ja tuoksahtaa välillä hajusteelta, mistä lie johtuu...

        että mä häpeän vartaloani vaikken sen kummempi ole kuin muutkaan siellä, se on vain mulle tosi noloa, en tiedä miksi. Se on varmasti yks syy miksi en halua olla siellä täysin alasti. Haluan että vain mun mies näkee mut alasti, ei kukaan muu. Mutta on silti totta että mä en mitenkään käsitä kaikkia sääntöjä... Mulla on pitkät ja paksut hiukset enkä halua kastella niitä koska ne kuivuu kauan, jatkuva kastelu kuivattaa niitä jne jne. Mä pidän hiukset tiukalla nutturalla uinnin ajan enkä käytä mitään hiusmuotoilu tuotteita ikinä. Ainoostaan sillon kastelen hiukset kun aion ne myös pestä uimahallissa. Meidän uimahallissa ei oo pakko kastella hiuksia jos ne on pitkät ja ne on kiinni.


      • Otsonimehiläinen
        on vastaus kirjoitti:

        Vastaus siihen, miksi uimahallin saunaan ei saa mennä uimapuku päällä on kloori, jota on uimahallin vedessä. Siksihän sitä pitää käydä suihkussakin ennen saunaa.

        Kun meidän uimahallissa on ainakin otsonipuhdistus, ja silti sama sääntö.


      • Neiti Rausku
        Rouvahylje kirjoitti:

        Onko tullut mieleen, että kysymys on siitä usean ihmisen tekemisistä, ei vain sinun? Uimahalleissa täytyy toimia edes jonkin verran sosiaalisesti ja ajatella muitakin kuin vain itseään. Jos kaikki pesisivät vain kainalot, jos edes sitäkään, klooria pitäisi lisätä uimaveteen moninkertaiset määrät ja se taas maksaa eikä tee hyvää kenellekään. Altaassa käy iso joukko ihmisiä, joten pienikin teko vaikuttaa monikertaisesti.

        Minusta uimapuku päällä pesytyminen on hankalaa eikä siinä todellakaan saa pestyä kaikkia paikkoja kunnolla. Miksi toimit hankalasti? Häpeätkö kehoasi vai mistä on kysymys?

        Uikkari kannattaa muuten pestä joka käytön jälkeen saippualla: poistuu liikkuessa tullut hiki ja kloori-> uikkarin käyttöikä kasvaa ja puhtaus parenee. Uikkarin pesu vaatii kyllä vatkaamista ja puristelua niin kuin muukin pikkupyykki, miten teet sen uikkari päällä :-D

        Likaa ja hikeä on muuten muuallakin kuin kainaloissa ja pyllyssä, hiukset ovat varsinaiset likapesät, siksi ne täytyisi huuhtoa ennen altaaseen menoa. Vesijumpppapäivinä altaan vesi on samea, täynnä irtohiuksia ja tuoksahtaa välillä hajusteelta, mistä lie johtuu...

        Komppaan sinua tässä hygienia-asiassa. Näköjään ja tämän viestiketjun perusteella se ei kaikille olekaan selvää, miksi puhtautta ja muitakin sääntöjä vaalitaan uimahalleissa. Vesijuoksijoille pitäisi varata kaikissa halleissa oma rata tai hyppyallas, jossa eivät ole muiden tukkeena. Itse olen pyytänyt juoruakoilta tietä, jos jäävät hidastelemaan ja pälättämään.

        Kovana uimarina ja vesijuoksijana on enemmän kuin iljettävää se, kun naamaan ja silmiin tarttuu vedestä hiuksia - niiden juuri, jotka eivät kastele hiuksiaan eivätkä käytä uimalakkia. Vanhemmpat miehet näyttävät tulevan parin viikon pesutauon jälkeen pesemään itsenä uima-altaaseen ja haju on sen mukainen. Naiset haisevat parfyymiltä ja geeleiltä ja lakoilta. Ovat saattaneet käydä jopa saunassa hikoamassa ilman pesemistä joten likaisen ja kuivan päänahan haju on todella kuvottava.


      • Neiti Rausku

        """Kerran äidilleni oltiin tultu valittaan kun hän ei ollut kastellut aivan lyhyitä hiuksiaan. Hänen hiuksensa ja päänahka on tosi kuivat, pesee kerran viikossa."""

        PESEE KERRAN VIIKOSSA? Ja tulee sitten uima-altaaseen muiden sekaan? Saunominen ilman pesua tuskin parantaa asiaa, hygieniaa tai sitä kuivuuttakaan. Mahtaa hilse pölistä altaaseen! Kerro äidillesi, että on olemassa kuivan päänahan hoitoon tarkoitettuja tuotteita, pesemättömyys tekee päänahasta rasvaisen hilseen bakteeripesän. Kampaajat neuvovat ja tarvittasessa ihotautilääkäri. Käske äitisi käyttää muuten tiukkaa uimalakkia, jos ei hiustenpesu kiinnosta. Yököttää ne irtohiukset joita leijuu allasvedessä

        Eipä ihme, että uima-altaassa haisee siltä kuin haisee. Valvontaa pitäisi vieläkin tehostaa ja pesemättömät ja likaiset ihmiset pitäisi häätää altaasta kokonaan


      • 65421
        ... kirjoitti:

        kun kerran sitä peflettiä kuitenkin käytetään... Eihän sillä siten pitäis olla väliä onko uikkarit päällä vai ei. Suihkussakin voi käydä uikkarit päällä ennen saunaan menoa. On vaan ärsyttävää aina vetää niitä märkiä uikkareita pois päältä ja taas päälle.

        Haloo. Kloori lämpö = myrkkykaasut. Kyllähän tämä nyt opetetaan jo alakoululaisille kun mennään ekan kerran uimahalliin open kanssa. Ei ne uikkarit peseenny niin hyvin että kaikki lähtis. Kyllä sen huomaa keuhkoissa kun mummot tulee uikkarit päällä saunaan. Jos uikkarit aiheuttaa ahdistusta, niin hommaa bikinit.


      • 3654
        ... kirjoitti:

        että mä häpeän vartaloani vaikken sen kummempi ole kuin muutkaan siellä, se on vain mulle tosi noloa, en tiedä miksi. Se on varmasti yks syy miksi en halua olla siellä täysin alasti. Haluan että vain mun mies näkee mut alasti, ei kukaan muu. Mutta on silti totta että mä en mitenkään käsitä kaikkia sääntöjä... Mulla on pitkät ja paksut hiukset enkä halua kastella niitä koska ne kuivuu kauan, jatkuva kastelu kuivattaa niitä jne jne. Mä pidän hiukset tiukalla nutturalla uinnin ajan enkä käytä mitään hiusmuotoilu tuotteita ikinä. Ainoostaan sillon kastelen hiukset kun aion ne myös pestä uimahallissa. Meidän uimahallissa ei oo pakko kastella hiuksia jos ne on pitkät ja ne on kiinni.

        Silloin suosittelen ja toivon, että käytät uimalakkia.
        Kroppasi tuskin on niin kummallinen, että ihmiset tuijottaisivat sinua kamalasti. :) Ole kiltti ja pese kunnolla. Mikään ei ole niin inhottavaa kuin se, että joku ei välitä yhteisistä hygieniasäännöistä.


      • 3654
        ... kirjoitti:

        että mä häpeän vartaloani vaikken sen kummempi ole kuin muutkaan siellä, se on vain mulle tosi noloa, en tiedä miksi. Se on varmasti yks syy miksi en halua olla siellä täysin alasti. Haluan että vain mun mies näkee mut alasti, ei kukaan muu. Mutta on silti totta että mä en mitenkään käsitä kaikkia sääntöjä... Mulla on pitkät ja paksut hiukset enkä halua kastella niitä koska ne kuivuu kauan, jatkuva kastelu kuivattaa niitä jne jne. Mä pidän hiukset tiukalla nutturalla uinnin ajan enkä käytä mitään hiusmuotoilu tuotteita ikinä. Ainoostaan sillon kastelen hiukset kun aion ne myös pestä uimahallissa. Meidän uimahallissa ei oo pakko kastella hiuksia jos ne on pitkät ja ne on kiinni.

        Niin joo... Kuivaan päänahkaan auttaa muuten öljyhoidot. Ihan pikkuisen risiiniöljyä oliiviöljyn sekaan on oma niksini, jolla pysyy nahka kunnossa. :)


      • uimari36t

        hiusten (lyhyiden ja vaikka olis kuinka puhtaat) tulee olla märät altaaseen mennessä. tiedätkö paljon sieltä silti varisee irtohiuksia, kadulta tullutta pölyä sun muuta likaa altaaseen. tämä taas lisää kloorin ja muiden puhdistusaineiden käyttöä..
        alasti saunaan siksi, että uikkarissa on klooria ja se höyrystyessään muodostaa kaasuja jotka voi aiheuttaa allergisia reaktioita (myös ei allergikoille)


      • uimari36t
        Otsonimehiläinen kirjoitti:

        Kun meidän uimahallissa on ainakin otsonipuhdistus, ja silti sama sääntö.

        kaikissa halleissa on klooria vaikka olisi otsonointi


    • Nektar

      Miksi kaiken pitäis olla kurjaa raatamista? Mä ainaki hoidan sosiaalisia suhteitani samalla, kun vesijuoksen. Me juostaan vielä niin kovaakin, että saadaan itse väistellä muita ja puhetta tulee kaiken aikaa ulos ja hauskaa on. Toivon, että ei häiritä muita puheillamme... Kylläkin hallissa on kova taustamelu eli kirkumista, joten en usko, että pehmeät puheäänemme häiritsevät.

      Ainakin Mäkelänrinteen uimalassa me on saatu väistellä äitejä lapsineen tai altaassa sukeltelevia lapsia. Mummut tai liikuntarajoitteiset ei ole ärsyttäneet, he etenevät asiallisesti suorassa linjassa (kuten mekin). Me edetään rinnakkain, jos on tilaa ja peräkkäin, jos tungosta.

      Jos puhuu juostessa, rasitus on vielä suurempi kuin hiljaa hammasta purren eteenpäin potkimalla.

      Elämä on usein aika kovaa suurelle osalle keskivertokansalaisia. Ottakaa ilo irti aina siitä, mistä saatte (tietysti toisia vahingoittamatta).

      • Ja mie oon maalta

        Vihdoinkin löysin vesilajini! Ja vielä parhaan ystävättäreni kanssa. Mikä sen hauskempaa kuin kuntoilla ja samalla rupatella. Uidessa se ei onnistu, enkä osaa edes kunnon uintitekniikkaa, joten niskat heti jumissa. Mutta vesijuoksussa kaikki tämä: kunto kohenee ja sosiaaliset suhteet hoituu :)
        Älkää ihmiset olko niin ryppyotsaisia! Kyllä sitä ohi pääsee,jos tarvitsee. Mekin ystävättäreni kanssa kyllä edetään ihan sanoisinko nopeimpien tahtiin ja silti on hauskaa kun pystyy juttelemaan. Emme ole siellä todellakaan juoruamassa vaan kuntoilemassa yhdessä. Ja mikä rentoutunut olo jälkeenpäin.
        Nauttikaa elämästä ja antakaa toistenkin nauttia.


      • Neiti Rausku
        Ja mie oon maalta kirjoitti:

        Vihdoinkin löysin vesilajini! Ja vielä parhaan ystävättäreni kanssa. Mikä sen hauskempaa kuin kuntoilla ja samalla rupatella. Uidessa se ei onnistu, enkä osaa edes kunnon uintitekniikkaa, joten niskat heti jumissa. Mutta vesijuoksussa kaikki tämä: kunto kohenee ja sosiaaliset suhteet hoituu :)
        Älkää ihmiset olko niin ryppyotsaisia! Kyllä sitä ohi pääsee,jos tarvitsee. Mekin ystävättäreni kanssa kyllä edetään ihan sanoisinko nopeimpien tahtiin ja silti on hauskaa kun pystyy juttelemaan. Emme ole siellä todellakaan juoruamassa vaan kuntoilemassa yhdessä. Ja mikä rentoutunut olo jälkeenpäin.
        Nauttikaa elämästä ja antakaa toistenkin nauttia.

        Toteat kirjoituksesti päätteeksi: "Nauttikaa elämästä ja antakaa toistenkin nauttia."

        Eli kun sinä nautit hoitamalla sosiaalisia suhteitasi ahtaassa uima-altaassa, saavat muut "nauttia" siitä tilasta ja liikkumismahdollisuudesta mitä jää jäljelle kaltaistesi euroopanomistajien tukkiessa altaat.

        Ihan näitä juoruilijaämmiä ja -urpoja pitkään seuranneena voin kertoa että on ikävää kun nämä "sosiaalisten suhteidensa" vaalijat jaksa ottaa ketään muita ihmisryhmiä, kuten kuntoilijoita huomioon,


      • 36
        Ja mie oon maalta kirjoitti:

        Vihdoinkin löysin vesilajini! Ja vielä parhaan ystävättäreni kanssa. Mikä sen hauskempaa kuin kuntoilla ja samalla rupatella. Uidessa se ei onnistu, enkä osaa edes kunnon uintitekniikkaa, joten niskat heti jumissa. Mutta vesijuoksussa kaikki tämä: kunto kohenee ja sosiaaliset suhteet hoituu :)
        Älkää ihmiset olko niin ryppyotsaisia! Kyllä sitä ohi pääsee,jos tarvitsee. Mekin ystävättäreni kanssa kyllä edetään ihan sanoisinko nopeimpien tahtiin ja silti on hauskaa kun pystyy juttelemaan. Emme ole siellä todellakaan juoruamassa vaan kuntoilemassa yhdessä. Ja mikä rentoutunut olo jälkeenpäin.
        Nauttikaa elämästä ja antakaa toistenkin nauttia.

        Täälläkin sielunystävä! Kylläpä vaan joutuu kaksi rinnakkainkulkijaa täällä pohojanmaallakin väistelemään muita tuimailmeisiä yksilöitä. Harvoin löytyy joku nopeampi yksilö, joka haluaa ohitse. Onneksi ollaan kapeita, ettei joudu kuntoilijaparka tekemään hirveää lenkkiä ohitsemme. ;)


      • IhmetteleväUnen
        Ja mie oon maalta kirjoitti:

        Vihdoinkin löysin vesilajini! Ja vielä parhaan ystävättäreni kanssa. Mikä sen hauskempaa kuin kuntoilla ja samalla rupatella. Uidessa se ei onnistu, enkä osaa edes kunnon uintitekniikkaa, joten niskat heti jumissa. Mutta vesijuoksussa kaikki tämä: kunto kohenee ja sosiaaliset suhteet hoituu :)
        Älkää ihmiset olko niin ryppyotsaisia! Kyllä sitä ohi pääsee,jos tarvitsee. Mekin ystävättäreni kanssa kyllä edetään ihan sanoisinko nopeimpien tahtiin ja silti on hauskaa kun pystyy juttelemaan. Emme ole siellä todellakaan juoruamassa vaan kuntoilemassa yhdessä. Ja mikä rentoutunut olo jälkeenpäin.
        Nauttikaa elämästä ja antakaa toistenkin nauttia.

        Miksi ihmeessä ette mene kuntoilun jälkeen vaikka kahville juoruamaan ta hoida sitä juoruiluanne saunassa?


      • sch11

        Minä hoidan myös sosiaalisia suhteitani vesijuostessa/omatoimisessa vesijumpassa yleensä ja kivaa on, enkä koe häiritseväni muita, päinvastoin koen, että, jos joku/minä höpöttää, se vapauttaa ilmapiiriä,ku se, että suu tiukkana mennään eespäin, eespäin ja ajatellaan mielessä, voi, kun noi vatsamakkarat pienenisivät jne...
        Ei ärsytä hitaammat juoksijat, sillon teen paikallani liikkeitä, välillä väistellään hyppiviä lapsia ja silleen,Iloinen olen siitä, että tulee lähdettyä pari kertaa viikossa v.juoksee hyvän frendin kanssa.
        LIIKUNNAN ILOA KAIKILLE JA HYVÄÄ SYKSYN JATKOA MYÖS!


      • siwa
        IhmetteleväUnen kirjoitti:

        Miksi ihmeessä ette mene kuntoilun jälkeen vaikka kahville juoruamaan ta hoida sitä juoruiluanne saunassa?

        Jos v.juosee n.tunnin, yleensä siinä haluaa kyllä frendin kanssa jutella jotain.Etkö pysty keskittymään, jos jotku juttelee?


    • kissimissi

      Ärsyttää ihan älyttömästi kun uimahallissa yrität kuntoilla ja kellujat tulevat kuntouimareiden radalle hidastelemaan. Uimahallissa on erikseen hitaille uimareille rata, sekä vesijuoksijoille oma tila, koittakaa kunnioittaa muita ihmisiä. Ei todellakaan kivaa jos 75v. mummo ui sun tiellä koko ajan.

      • Kuntoilu

        Mutta kyllähän se 75v. mummokin saattaa mieltää itsensä kuntoilijaksi. ;)
        Meiltä löytyy muuten hallista radat hitaille ja nopeille kuntouimareille.


    • ms halli-hitler

      Noniin...

      tämä kirjoitus ei liity vesijuoksuun sinänsä, vaan uimahallikäyttäytymiseen yleensäkin. Ja siihen hygieniaan.

      Olen ollut uimahallissa töissä useamman vuoden ajan niin opiskelun kuin päätoimisen työn ohessa. Vuosien aikana olen itse ollut uimassa 2 kertaa. Kuvottavaa.
      Mitä kauemmin on ollut uimahallissa töissä, sitä vähemmän siellä itse haluaa uida. En halua uida siksi, että vesi on likaista, koska uimahallin asiakkaat eivät peseydy.

      Okei, en käy kertomaan sen enempää allastekniikasta tai suodatusjärjestelmistä, mutta kloorista pari asiaa. Kloorihan on myrkyllistä. Aiheuttaa pahimmillaan silmä- ja hengitystieoireita, kuten astmaa. Tiedättekö, kuinka moni ammattiuimareista on astmaatikkoja?! Tiedättekö, kuinka monella uimahallityöntekijällä on kloorin aiheuttamia ongelmia. Kloori imeytyy uidessa ihon läpi verenkiertoon ja sitä kautta kaikkialle elimistöön.

      Miksi uikkareita ei saa käyttää saunassa? Kloori höyrystyy saunan kuumuudessa, ja myrkylliset höyryt jäävät hengitysilmaan. Sen lisäksi uikkarit kuljettaa todella paljon mikrobeja (bakteereja) mukanaan. Vaikka kloori tappaakin mikrobit, kaikki näkyvä irtolika jää silti allasveteen.
      Hygieniasyistä monissa halleissa ollaan kieltämässä shortsit. Jatkossa tullaan käyttämään vain 'kunnollisia' uikkareita, ei mitään leveälahkeisia ja lepattavia shortseja. Mitä enemmän kangasta, sitä enemmän bakteereja.
      Ja laudeliinasta oli joku kommentoinut: laudeliinojen käyttö ei ole pakollista. Mielummin ilman laudeliinaa saunassa, kuin klooriset uikkarit perseen alla. Ja turha selittää huuhtelulla - ei se bakteerikanta ja lika sillä lähde.

      TIESITTEKÖ, että myös kaljujen tulisi käyttää uimahallissa uimalakkia?? Vaikka hiukset tulisi pestä ennen uintia, jotta kemikaalit ja rasvalika ja kuollut iho irtoaa, uimalakki on silti suositelluin vaihtoehto niille, jotka eivät halua kastella hiuksia ja niilläkin, joilla ei hiuksia ole. Hiuksettomastakin päästä irtoaa ihosolukkoa allasveteen.

      On myös ERITTÄIN TÄRKEÄ muistaa, että kastellut hiukset tulisi kiinnittää vähintään ponnarilla. Vaikka olisit pessyt ja kastellut hiuksesi ennen uintia, päästä irtoavat hiukset jäävät veteen ajelehtimaan. Mikään ei ole uidessa ikävämpää, kuin vedessä omaan vartaloon osuvat toisten hiussuortuvat. Uimahallien pohjaritilät ja suodattimet suorastaan tursuaa irtohiuksia.

      Ennen kuin joku haluaa päteä käyttäytymissääntöjen rikkomisella, kannattaisi selvittää miksi säännät on tehty. Sääntöjä ei nimittäin tehdä kävijöiden kiusaamiseksi, vaan viihtyvyydeksi.
      Aika usein kuulen siitä, kun asiakkaat tulevat kertomaan, miten kuvottavaa on, kun eräät eivät välttämättä edes kastele itseään ennen altaaseen menoa. Asiakkaiden pesemättömyys ei siis häiritse vain henkilökuntaa vaan myös kanssauimareita.

      Ei kukaan kylässäkään kuse olohuoneen nurkkaan tai pötkötä kengät jalassa sohvalla. Miksi uimahallissa sitten täytyy sikailla? Minua uimahallin henkilökuntana inhottaa välinpitämättömät asiakkaat. Asiakaspalvelutyössä taas monesti joutuu miettimään, missä on raja. Uimahalleissa on nähtävillä hallikohtaiset järjestyssäännöt. Uimahallin henkilökunnalla on oikeus poistaa hallista ihminen, joka ei sääntöjä noudata. Itselläni on tiukka linja niin uinninvalvonnassa kuin puku- ja peseytymistilojen tarkkailussa. Wonder why??!!

    • sydämmen asialla

      joo tosi ärsyttäviä,mitä vesijuoksua se muka on kun rinnakkain kälätetään päivän juoruja ja mennään etananvauhtia jos ees sitäkään ja ollaan ns.tosijuoksijoiden tukkeena.jos asiasta huomauttaa saa haukut vain palkkioksi,vois pikkaisen ottaa muitakin huomioon.

      • Liian nopea

        Mä oon kans itekseni kiroillu niitä jotka vaan lilluu altaassa ja eikä liiku mihinkään. MINÄ sain tänään valitukset eräältä mummolta ja 40-50-vuotiaalta mieheltä kun juoksen niin KOVAA että ohittelen muita ja tämä mies oli sitä mieltä että hän jää jalkoihin!!! Ei ollu liikunnan ilosta ton session jälkeen mulla tietookaan. Taidan vaihtaa lajin vaikka normijuoksuun niin en ärsytä ketään enkä vie mummojen lillumatilaa.


      • XxXxXxXxXxXxXxX
        Liian nopea kirjoitti:

        Mä oon kans itekseni kiroillu niitä jotka vaan lilluu altaassa ja eikä liiku mihinkään. MINÄ sain tänään valitukset eräältä mummolta ja 40-50-vuotiaalta mieheltä kun juoksen niin KOVAA että ohittelen muita ja tämä mies oli sitä mieltä että hän jää jalkoihin!!! Ei ollu liikunnan ilosta ton session jälkeen mulla tietookaan. Taidan vaihtaa lajin vaikka normijuoksuun niin en ärsytä ketään enkä vie mummojen lillumatilaa.

        Tee U-käännös tai hidasta kun saavutat hitaamman. Ei tollanen ohittelu ja vastaantulijoista välittämättä änkeeminen ole mistään kotoisin.


    • nipotus paikallaan

      Vuosi sitten, eräässä Pohjois-helsinkiläisessä hallissa (juoksulilluma)tilaa valloittamassa pari koiraa uivaa keski-ikäistä virolaiskorostuksella rupattelevaa miehenpyytäjä-rouvaa.
      Rouvat esittelivät rintavarusteitaan ja saivat huomiota. Uimapuvun alla rintaliivit. Itsekin keski-ikäinen peruskunnolani hyvä ja rintani luomuiksi mainiot joten tämä
      ei ole kateellisen panettelua.

      Kun rouvat tulivat vesijuoksuradoillekin uimaan vöineen, oli aikamoinen koetus ja hidaste, kun tasaisen tappava kestävyys -kuntoni herätti huomiota muutenkin ja jouduin ohittelemaan näitä kaksittain ja kolmittain pörrääviä pyöriäisiä.
      Täytynee rintaliivit--umapuvun-alla -yhdistelmäasu tehdä vaikkapa hallipäällikölle tiettäväksi niin saa nähdä riittääkö ymmärrystä. Tänä keväänä en ole hallissa vielä käynyt.

    • Kastunut

      Parempi pikku juoru kuin iso kusi altaaseen !!!

    • Tuloksia yrittämällä

      Ota osaa keskusteluun. Sano joku vastaväite. Seuraa reaktioita.

    • lopetin vesijuoksun

      Täällä Lahdessa on eräässä uimahallissa oikein sellainen valtavien ihrakasamummojen mafia. Ne menevät vaikka neljä rinnakkain, ovat kaikki kokoa pari metriä kanttiinsa ja suut käy triljoona kertaa nopeammin kuin jalat. Uskalsin kerran huomauttaa kun tulivat aivan päin ja sain osakseni haistatuksia ja tappohuhkauksia. Tämän jälkeen vaihdoin lajia.

      Että niin kivoja mummoja täällä Lahdessa on. Eipä ihme, että täältä muutetaan pois.

      P.S. Sitä en kyllä ymmärrä, että miksi tukkaa lähtee vähemmän altaaseen jos se on märkä. Ei kai sen enempää kuin kuivastakaan?

    • marru7

      Onko se muka tehokkaampaa jos liikkuu nopeasti eteenpäin? Itse ainakin keskityn hyvään tekniikkaan ja tehokkuuteen, liikun kuitenkin melko hitaasti eteenpäin. Liiallisesta hosumisesta saan vain jälleen lonkan kipeäksi. Enkä myöskään ymmärrä tuota tilanahtautta, jos on kaksi rataa käytössä, siihen mahtuu vaikka kolme rinnakkain kumpaankin suuntaan ennenkuin rata on täynnä, eikä tämmöistä tilannetta ole koskaan näkynyt.

      Aion muuten jatkossakin jutella kaverin kanssa juostessa. Kiellättekö te lenkkipolullakin juttelun? Tai kuntosalilla esim. kuntopyörällä ajon yhteydessä juttelun?

      • twete

        Jos on tilaa, asia ei ole ongelma. Mutta yleensä tilaa ei ole.


    • uintia rakastava

      päivitetään tälle päivälle tärkeä asia.naisten puheripuli esim.vesijumpassa.toiset haluaisivat tosissaan kuunnella ohjaajan neuvoja niin eikös siellä ala juoruilu omista asioista.
      siithän voi tehdä yhden johtopäätöksen,pätemisen tarve ja ja epäkunnioittava käytös koko muuta ryhmää kohtaan.kyllä ne juorut ym.ehtii käydä läpi tunnin loputtua tai olisi syytä mennä sivummalle pölisemään.oli mikä ryhmäliikunta hyvänsä ,aina on joku puheripulissa muita häiritsemässä.tosi kiusallista

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe