Huulilävistys itse?

nenni`

Eli ajattelin että kaverini tekisi minulle labretin.Onko se parempi ajatus kuin jos tekisi itse? Ja minkäkokoinen sen neulan täytyypi olla?
Entä onko ne pihdit pakolliset?Olen lukenut nyt kaiken melkein noista huulilävistyksistä ja tiedän ettei kannata tehdä ite jnejne :D

Kertokaa omia kokemuksia ja muuta 8) Ja sitten vielä niistä hermoista ja verisuonista...Voiko kasvot halvaantua jos osuu johonkin? Kun olen tuota huulta tutkinut niin siinä näkyy selvästi noita verisuonia,eli sellaiseenko kohtaan se pitää "pistää" jossa niitä ei näy? vai mistä sen paikan tietää? :D Kiitos jo etukäteen ja p.s ei sitten mtn vittuilua kiitos

52

5873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • allycat

      ei mitään vittuilua mutta pieni neuvon poikanen.
      vain todella tyhmä ihminen tekee lävistykset itse ja etenkin kasvojen alueella se on todella tyhmää.
      tulehduksen ym. vaara on paljon suurempi kuin se että uhraat muutaman kympin et ammattilainen tekis sen. ne on sentään koulututteua väkeä ja sieltä saat tiedot hoidosta ym. tarpeellisesta.
      kyselit kokemuksia. no mä kerron sulle yhden tapauksen.
      kaveri lävisti itse huulen 1.2mm injektioneulalla.tulehtui todella pahoin ja lopulta rengas piti ottaa pois kun huuli turposi niin paljon. kesti kauan parantua ja jätti todella ison ja ruman arven. et harkitse vielä kerra ennenkuin teet mitään.

      • joku888

        tein ite ylähuuleen lävärin neulalla, mutta kannattaa mennä lävistämöön.


    • ,,,

      "Onko se parempi ajatus kuin jos tekisi itse?"

      Jos frendisi tietää lävistämisestä yhtä vähän kuin sinä, niin sama kai kumpi sen tekee.

      Labretissa 1,6 mm on suositeltava korun paksuus ja apteekista ei tietääkseni saa tarpeeksi paksuja neuloja. Apteekeissa "taviksille" myytävät injektioneulat ovat maksimissaan 1,2 mm paksuja joten yritä sitten tunkea 1,2 mm reiästä 4 milliä paksumpi koru läpi... Sekä korun että neulan tulisi olla yksittäispakattuja ja steriilejä, joten joku parsinneula korvakoru-yhdistelmä ei käy.

      "Entä onko ne pihdit pakolliset?"

      Ilman pihtejä lävistys menee todennäköisesti vinoon. Puutteellisen hygienian lisäksi amatöörien DIY-lävistyksissä on se riski, että koru on sijoitettu väärään kohtaan. Labret-lävistyksessä riskinä ovat siis pysyvät hammas-/ienvauriot.

      • Mittailija

        "Labretissa 1,6 mm on suositeltava korun paksuus" -labretiksi käy aivan yhtä hyvin 1,2 mm:n koru. Monet (etenkin suomalaiset) pitävät pienemmästä pallokoosta, jolloin luonnollisempi valinta on siksi 1,2mm:n paksuinen koru. Mitään "paksuussääntöä ei tuohon kylläkään ole.
        "Ilman pihtejä lävistys menee todennäköisesti vinoon" -siis menee vinoon aina, jos sen laittaa vinoon. Tekijän silmästähän se on kiinni.
        "Labret-lävistyksessä riskinä ovat siis pysyvät hammas-/ienvauriot." -ja tämä taas johtuu väärästä korun pituudesta. Nettikin on niin pullollaan kuvia labret-lävistyksistä, ettei kohdan määrittely tuota mitään ongelmaa. Tekokin selviää Youtube-pätkistä vaivatta. Ei mikään paha tehdä itse. Oon nähny useita onnistuneita itsetehtyjä. Jos vähän perehtyy ja tietää mitä tekee, niin anna mennä vaan!
        p.s niin, se varren pituus vois olla aluksi 9mm, myöhemmin 6-7 mm. Ja tietysti titaania!
        p.p.s noita labret-lävistyksiä tehtiin jo 70-luvun lopulla: hakaneulalla posken läpi. Ja hakaneula jäi koruksi...(en suosittele)


      • .....

        "Apteekeissa "taviksille" myytävät injektioneulat ovat maksimissaan 1,2 mm paksuja joten yritä sitten tunkea 1,2 mm reiästä 4 milliä paksumpi koru läpi..."

        Tää lause huvitti aika paljon. Mistä olet hankkinut 5,2 millin koruja?


      • Anonyymi

        Sain itse apteekista 1,8mm neulan ja ihan perus kaduntallaaja olen


    • tein

      joskus teini vuosina itselleni huulilävärin.. no mitään hyvääkään siitä ei seurannut, lähinnä reikä oli aika kipeä jne. Pari päivää se tossa huulessa oli ja sitten otin pois. Mitään jälkeä siinä ei kylläkään enää ole, mutta en suosittele.

      • Dadaaa

        Minä en tekis ees korvaan ite...


      • JM
        Dadaaa kirjoitti:

        Minä en tekis ees korvaan ite...

        mitäs pahaa on ite korvaan laittamisessa mä oon tehny ite 4 koruu korvaa, ei satu, eikä niistä mikään oo tulehtunu kertaakaan vaikka yks niistä on rustossa!!


    • vanha ja kitkerä

      Mikset mene lävistäjälle?

      Olen huomannut, että lähestulkoon aina syy, miksi tällä palstalla hengailevat tyypit eivät mene ottamaan lävistystä liikkeessä, on tarpeeksi hyvä syy unohtaa koko lävistys. Esimerkiksi huulikoru on kyllä suhteellisen helppoa laittaa itse, mutta jos ei aio mennä lävistäjälle koska a) ei ole rahaa b) ei ole ikää tai c) vanhemmat suuttuu, niin sitä voisi kyllä hiukan vielä harkita.

      Jos nyt kuitenkin aiot sen itse laittaa, niin BME:ltä löytyy hyvä ohjeistus. Ja jos kerran olet lukenut melkein kaiken huulilävistyksistä niin outoa ettet ole siihen vielä törmännyt.

    • kksaks

      Mitäs sitä nyt taas jauhetaan väärää tietoa?

      Mie olen ain aomat lävärini tehnyt, kertaakaan ei ole tulehtunut eikä muitakaan ongelmia. Kavereillekin olen tehnyt.

      Apteekista saa kahden millin neuloja, mitä suosittelen, korun paikalleen asettaminen on helppoa sen kanssa. 1,6 koru mahtuu neulan sisään. Vaan tietenkin jos laittaa 1,2 korun niin 1,6 neula riittää.

      Tärkeintähän tässä hommassa on jälkihoito.

      • ssiriu

        Hei kerroit et apteekista saa niitä 1,6 neuloja, mut multa kysyttii et mihi tarkotuksee, sanoin että asiansa osaava ammattilaine tekee mulle lävistyksen napaa, ja ne ei kmyyny koska kuulemma myy vaan siihen lääkinnälliseen tarkotuksee neuloja.


    • hennu-li

      Suosittelen lävistyksen ottamista ammattilaisella. Heidät on koulutettu tekemään lävistykset oikealla tavalla oikeaan kohtaan. Myös hygienia lävistysliikkeessä on paljon parempi.

      Mikäli olisi valmis tekemään lävistyksen itse, koska liikkeessä se olisi kallis, niin kannattaa miettiä, että mitä jos omatekemä lävistys tulehtuukin tai vastaavaa?

      • punkkarirunkkari

        Aika varmaa laittaisin siihen basibactii jos se tulehtuis... tulehtuu ne ammattilävistäjienki lävärit aika iisisti, varsinki kesäkuumalla, niihinki voi laittaa tota basibactii.


      • mikä järjenjuoksu
        punkkarirunkkari kirjoitti:

        Aika varmaa laittaisin siihen basibactii jos se tulehtuis... tulehtuu ne ammattilävistäjienki lävärit aika iisisti, varsinki kesäkuumalla, niihinki voi laittaa tota basibactii.

        lävistyksiin ei IKINÄ rasvoja !


    • äöloih

      varmaan ottaa päähän tuon ensimmäisen viestin kirjoittajaa joka pyysi apua kun kaikki vaan hokee et ammattijävistäjälle. se on kuultu jo ja jos on sama ongelma kuin mulla et porukat pitää läväreitä outoina ja ällöttävinä niin en ihmettele miksi än on itse laittamassa. minä laitoin kaverin kanssa kylläkin hyvin desinfioiduilla välineillä (ompeluneula ja lävistyskoru) molemmat saivat neulan läpi mutta kumpikaan ei saanut reikään korua ;( nyt on suunnitelmissa hakea kanyylineula apteekista ja yrittää uudestaan!

    • nniina

      hei oikeesti miettikää ny vähä 8---DDD .. kaikki sannoo aina et kannattaa men ammattilaiselle , no oikei ehkä se o paremmin suositeltavana mut mitä jos ittekki osaa tehä turvallisesti huulilävistyksen :'D? .. jote turhaa te inisette siinä . ..mää kerron hyvän ohjeeen 8>> . . 1) pese hampaat mut älä jätä sitä hammastahnaa su suuhu vaa huuhtele vedellä kunnolla ja juo sit perään vettä 2) kannattaa ostaa listerinee ku se puhistaa suun ,eli purskuttelet sillä ja syljet pois 3)alkukoruna suosittelisi iha tappia joka o 1,2 m ja sit neuloista en tiedä että mistä niitä saa mutta kyl iha apteekista ostettu injektioneula kelpaa 4) kannattaa laittaa se koru ja injektio neula kiehuvaa vettee vähäks aikaa 5) sitte kannattaa olla pihdit , sellaset puhtaat 6) sitte osta vielä semmosta lävistyksii tarkotettuu ainattea jolla sit pyyhit sillä siihe alueesee mihi haluut sen huulikorun tehä 6) sitten rupeet tekee sen reiän siihe ja laitat korun ja sitte ku se koru on siinä ni sitte vielä pyyhit sillä lävistyksille tarkotettua aineella ja valmis 8> .. (ihan alussa kannattaa kyl pestä sit naama ene kaikkee 8) .. jälkeepäi hoitoa : ihan lämpimällä vedellä joka päivä sitä huuhtelet muutaman kerran voit lämpimällä suolavedellä pestä mutta ei kuitenkaan kannata useesti .. HUOM! ei sitte missää nimes kannata millää puhistusaineel men puhistammaa .. ja sit en suosittele vaihtamaa korua vasta sitten ku se on parantunu .. ja muute jos ihmiset väittelee et jos tekee itte ni se voi tulehtuu ja sillee ni kuuleppas ihan ammattilaisellaki se voi tulehtuu yhtä hyvi .. itsekki oon tehny nuilla ohjeilla mun snakebitesin ja hyvinhä o menny .. paranemis aika on sit 1-2 kk et malttia sitte 8>>

      • the m

        "4) kannattaa laittaa se koru ja injektio neula kiehuvaa vettee vähäks aikaa"

        injektioneulat tulevat valmiiksi steriileinä. sä vaan pilaat sen ylimääräsellä keittämisellä :D:D:D

        ei jes mitä idiootteja..


    • nniina

      hei oikeesti miettikää ny vähä 8---DDD .. kaikki sannoo aina et kannattaa men ammattilaiselle , no oikei ehkä se o paremmin suositeltavana mut mitä jos ittekki osaa tehä turvallisesti huulilävistyksen :'D? .. jote turhaa te inisette siinä . ..mää kerron hyvän ohjeeen 8>> . . 1) pese hampaat mut älä jätä sitä hammastahnaa su suuhu vaa huuhtele vedellä kunnolla ja juo sit perään vettä 2) kannattaa ostaa listerinee ku se puhistaa suun ,eli purskuttelet sillä ja syljet pois 3)alkukoruna suosittelisi iha tappia joka o 1,2 m ja sit neuloista en tiedä että mistä niitä saa mutta kyl iha apteekista ostettu injektioneula kelpaa 4) kannattaa laittaa se koru ja injektio neula kiehuvaa vettee vähäks aikaa 5) sitte kannattaa olla pihdit , sellaset puhtaat 6) sitte osta vielä semmosta lävistyksii tarkotettuu ainattea jolla sit pyyhit sillä siihe alueesee mihi haluut sen huulikorun tehä 6) sitten rupeet tekee sen reiän siihe ja laitat korun ja sitte ku se koru on siinä ni sitte vielä pyyhit sillä lävistyksille tarkotettua aineella ja valmis 8> .. (ihan alussa kannattaa kyl pestä sit naama enne kaikkee 8) .. jälkeepäi hoitoa : ihan lämpimällä vedellä joka päivä sitä huuhtelet muutaman kerran voit lämpimällä suolavedellä pestä mutta ei kuitenkaan kannata useesti .. HUOM! ei sitte missää nimes kannata millää puhistusaineel men puhistammaa .. ja sit en suosittele vaihtamaa korua vasta sitten ku se on parantunu .. ja muute jos ihmiset väittelee et jos tekee itte ni se voi tulehtuu ja sillee ni kuuleppas ihan ammattilaisellaki se voi tulehtuu yhtä hyvi .. itsekki oon tehny nuilla ohjeilla mun snakebitesin ja hyvinhä o menny .. paranemis aika on sit 1-2 kk et malttia sitte 8>>

    • nniina

      hei oikeesti miettikää ny vähä 8---DDD .. kaikki sannoo aina et kannattaa men ammattilaiselle , no oikei ehkä se o paremmin suositeltavana mut mitä jos ittekki osaa tehä turvallisesti huulilävistyksen :'D? .. jote turhaa te inisette siinä . ..mää kerron hyvän ohjeeen 8>> . . 1) pese hampaat mut älä jätä sitä hammastahnaa su suuhu vaa huuhtele vedellä kunnolla ja juo sit perään vettä 2) kannattaa ostaa listerinee ku se puhistaa suun ,eli purskuttelet sillä ja syljet pois 3)alkukoruna suosittelisi iha tappia joka o 1,2 m ja sit neuloista en tiedä että mistä niitä saa mutta kyl iha apteekista ostettu injektioneula kelpaa 4) kannattaa laittaa se koru ja injektio neula kiehuvaa vettee vähäks aikaa 5) sitte kannattaa olla pihdit , sellaset puhtaat 6) sitte osta vielä semmosta lävistyksii tarkotettuu ainattea jolla sit pyyhit sillä siihe alueesee mihi haluut sen huulikorun tehä 6) sitten rupeet tekee sen reiän siihe ja laitat korun ja sitte ku se koru on siinä ni sitte vielä pyyhit sillä lävistyksille tarkotettua aineella ja valmis 8> .. (ihan alussa kannattaa kyl pestä sit naama enne kaikkee 8) .. jälkeepäi hoitoa : ihan lämpimällä vedellä joka päivä sitä huuhtelet muutaman kerran voit lämpimällä suolavedellä pestä mutta ei kuitenkaan kannata useesti .. HUOM! ei sitte missää nimes kannata millää puhistusaineel men puhistammaa .. ja sit en suosittele vaihtamaa korua vasta sitten ku se on parantunu .. ja muute jos ihmiset väittelee et jos tekee itte ni se voi tulehtuu ja sillee ni kuuleppas ihan ammattilaisellaki se voi tulehtuu yhtä hyvi .. itsekki oon tehny nuilla ohjeilla mun snakebitesin ja hyvinhä o menny .. paranemis aika on sit 1-2 kk et malttia sitte 8>>

    • nniina

      hei oikeesti miettikää ny vähä 8---DDD .. kaikki sannoo aina et kannattaa men ammattilaiselle , no oikei ehkä se o paremmin suositeltavana mut mitä jos ittekki osaa tehä turvallisesti huulilävistyksen :'D? .. jote turhaa te inisette siinä . ..mää kerron hyvän ohjeeen 8>> . . 1) pese hampaat mut älä jätä sitä hammastahnaa su suuhu vaa huuhtele vedellä kunnolla ja juo sit perään vettä 2) kannattaa ostaa listerinee ku se puhistaa suun ,eli purskuttelet sillä ja syljet pois 3)alkukoruna suosittelisi iha tappia joka o 1,2 m ja sit neuloista en tiedä että mistä niitä saa mutta kyl iha apteekista ostettu injektioneula kelpaa 4) kannattaa laittaa se koru ja injektio neula kiehuvaa vettee vähäks aikaa 5) sitte kannattaa olla pihdit , sellaset puhtaat 6) sitte osta vielä semmosta lävistyksii tarkotettuu ainattea jolla sit pyyhit sillä siihe alueesee mihi haluut sen huulikorun tehä 6) sitten rupeet tekee sen reiän siihe ja laitat korun ja sitte ku se koru on siinä ni sitte vielä pyyhit sillä lävistyksille tarkotettua aineella ja valmis 8> .. (ihan alussa kannattaa kyl pestä sit naama enne kaikkee 8) .. jälkeepäi hoitoa : ihan lämpimällä vedellä joka päivä sitä huuhtelet muutaman kerran voit lämpimällä suolavedellä pestä mutta ei kuitenkaan kannata useesti .. HUOM! ei sitte missää nimes kannata millää puhistusaineel men puhistammaa .. ja sit en suosittele vaihtamaa korua vasta sitten ku se on parantunu .. ja muute jos ihmiset väittelee et jos tekee itte ni se voi tulehtuu ja sillee ni kuuleppas ihan ammattilaisellaki se voi tulehtuu yhtä hyvi .. itsekki oon tehny nuilla ohjeilla mun snakebitesin ja hyvinhä o menny .. paranemis aika on sit 1-2 kk et malttia sitte 8>>

    • nniina

      ja muuten ei pihdeillä ole pakko mut sitte ku rupeet tekee sitä reikää ni se reikä menee suoremmin pihdeillä 8> .. ja pihditki sitten kannattaa laittaa kiehuvaan veteen .. ja muuten sitteku on puhistanu suun sillee millee sanoi ni myöskin on hyvä laittaa jäätä sisä että ulkopuolelta siihen kohtaan mihin sen korun meinaat pistäää 8) .. mut btw ammattilaisillaki ku tekee ni tulehtuu samallail ku tekee turvallisesti kotona ::) .. ja ei muuten kaikil ihmisil tulehu se koru ees oliko oma tekone tai liikkees .. ja sit vielä et sattuuuko se : kaikil o tietenki oma kipukynnys et mua se ei sattunu mut se voi hiuka nipistäöä ainaki mulla teki silleeee 8)) .. et onnee jos meinaat tehä sen 8)

      • Mulki kysymysh.

        Mistä saa ostettua huulikoruja? Paljon ne neulat maksaa? Voiko sen tuosta vain vetää? Luin nämä ohjeet mutta jos on jtn lisättävää näihin niin.


      • eh..
        Mulki kysymysh. kirjoitti:

        Mistä saa ostettua huulikoruja? Paljon ne neulat maksaa? Voiko sen tuosta vain vetää? Luin nämä ohjeet mutta jos on jtn lisättävää näihin niin.

        Nii mistä sitä nestettä jolla saa puhdistettua sen lävistyskohdan?


      • ...
        eh.. kirjoitti:

        Nii mistä sitä nestettä jolla saa puhdistettua sen lävistyskohdan?

        Ensinnäkin, kuka näitä vanhoja, vuonna -07 aloitettuja ketjuja nostelee?!

        Ja kysyjälle tiedoksi, jos et edes osaa desinfiointiainetta ostaa niin unohda koko juttu. Ei sitä neulaa voi tunkea lärvistä läpi mistä tahansa kohtaa ilman ikäviä jälkiseuraamuksia, jos sulla ei ole tietoa edes asianmukaisista välineistä niin ei kannata edes yrittää.


      • -
        ... kirjoitti:

        Ensinnäkin, kuka näitä vanhoja, vuonna -07 aloitettuja ketjuja nostelee?!

        Ja kysyjälle tiedoksi, jos et edes osaa desinfiointiainetta ostaa niin unohda koko juttu. Ei sitä neulaa voi tunkea lärvistä läpi mistä tahansa kohtaa ilman ikäviä jälkiseuraamuksia, jos sulla ei ole tietoa edes asianmukaisista välineistä niin ei kannata edes yrittää.

        Yritän ottaa vasta selvää -.-''''


      • Reituska
        - kirjoitti:

        Yritän ottaa vasta selvää -.-''''

        Hei, mä tein noin vuosi sitten itse huulen lävistyksen kun ei ikä riittänyt eikä vanhemmilta lupee herunut mennä teettämään se. Tein sen tavallisella parsinneulalla (apteekeista ei löytyny injektioneuloja )ja puudutin jääpalalla ja tietysti desinfioin kunnolla. Laitoin siihen sitten aluksi korvarenkaan ja myöhemmin tungin 1,6mm lävistyskorun eikä tulehtunut tai mitää missään aviheessa. Näin jälkeenpäin kun ajattelee olin ehkä tyhmä mutta samalla ilmeisesti onnekas 8D


    • essiw

      Tein viime kesänä itse huulilävistyksen tavallisella neulalla ilman pihtejä ym. puhdistin neulan ja korviksen, pidin korvista n. viikon ja kävin vaihdattamassa kunnon korun sit, ei tulehtunu eikä ollu mitään ongelmia :)

      • ompeluneulal

        tehä lävistys, koska apteekis ku kävin ni sanoivat etteivät myy neuloja alle 18-vuotiaille -.-
        Eipä siin sit mitää. Menin himaan takas ja otin ompeluneulan kauniiseen käteen ja desinfioin sen jne. ja törkkäsin huulesta läpi.
        Sit vaa koru paikallee ja tsadaa, ei oo tulehtunu vielä ainakaa. Tästä siis aikaa jotain puoli vuotta : )


      • jotai järkeä
        ompeluneulal kirjoitti:

        tehä lävistys, koska apteekis ku kävin ni sanoivat etteivät myy neuloja alle 18-vuotiaille -.-
        Eipä siin sit mitää. Menin himaan takas ja otin ompeluneulan kauniiseen käteen ja desinfioin sen jne. ja törkkäsin huulesta läpi.
        Sit vaa koru paikallee ja tsadaa, ei oo tulehtunu vielä ainakaa. Tästä siis aikaa jotain puoli vuotta : )

        DESINFIOINTI EI RIITÄ.Välineet PITÄÄ olla autoklaavattuja (kato vittu googlesta jos et tiedä mitä tarkottaa) ja välineisiin lukeutuvat siis pihdit ja neula. Myös kumihanskat, mutta niidenkin pitää olla täysin steriilejä. Jos joku väittää, että on käyttänyt täysin steriilejä välineitä ihan kotioloissa, niin saanko tulla katsomaan?

        Muutenkin tämä teinien puuha alkaa menemään hiukan yli, OTTAKAA NE LÄVÄRIT LIIKKEESSÄ! Ei tarvii rampata antibioottikuurien perässä lääkärissä oman tyhmyyden takia.

        Niin. Se on yksinkertaisesti TYHMÄÄ lävistää itse kotona kun ei kuitenkaan osaa ja välineiden puhtaus puutteellista.

        Kuunnelkaa nyt kerrankin kun ette ymmärrä...


        Olen puhunut. Kjeh.


      • sen tiesin
        jotai järkeä kirjoitti:

        DESINFIOINTI EI RIITÄ.Välineet PITÄÄ olla autoklaavattuja (kato vittu googlesta jos et tiedä mitä tarkottaa) ja välineisiin lukeutuvat siis pihdit ja neula. Myös kumihanskat, mutta niidenkin pitää olla täysin steriilejä. Jos joku väittää, että on käyttänyt täysin steriilejä välineitä ihan kotioloissa, niin saanko tulla katsomaan?

        Muutenkin tämä teinien puuha alkaa menemään hiukan yli, OTTAKAA NE LÄVÄRIT LIIKKEESSÄ! Ei tarvii rampata antibioottikuurien perässä lääkärissä oman tyhmyyden takia.

        Niin. Se on yksinkertaisesti TYHMÄÄ lävistää itse kotona kun ei kuitenkaan osaa ja välineiden puhtaus puutteellista.

        Kuunnelkaa nyt kerrankin kun ette ymmärrä...


        Olen puhunut. Kjeh.

        mutta se oli niin teinikapina-aikaa silloin etten välittänyt : D Nykyään olen huomattavasti fiksumpi, kuin tuolloin.

        Eli ihmiset; jos olet sen alle 16v eikä isi tai äiti siihen lävistykseen suostu, ni odottakaa mieluummin että täytätte sen 16-vuotta. Älkää menkö itse laittamaan :p


      • mrrrrrrr
        jotai järkeä kirjoitti:

        DESINFIOINTI EI RIITÄ.Välineet PITÄÄ olla autoklaavattuja (kato vittu googlesta jos et tiedä mitä tarkottaa) ja välineisiin lukeutuvat siis pihdit ja neula. Myös kumihanskat, mutta niidenkin pitää olla täysin steriilejä. Jos joku väittää, että on käyttänyt täysin steriilejä välineitä ihan kotioloissa, niin saanko tulla katsomaan?

        Muutenkin tämä teinien puuha alkaa menemään hiukan yli, OTTAKAA NE LÄVÄRIT LIIKKEESSÄ! Ei tarvii rampata antibioottikuurien perässä lääkärissä oman tyhmyyden takia.

        Niin. Se on yksinkertaisesti TYHMÄÄ lävistää itse kotona kun ei kuitenkaan osaa ja välineiden puhtaus puutteellista.

        Kuunnelkaa nyt kerrankin kun ette ymmärrä...


        Olen puhunut. Kjeh.

        jos vaa osaa kattoa ettei tuu liian alas. itellä oli lävistäjällä laitettu ja nii lyhyt tappi ku siin ny meni ja silti pilas ikenet. toki kotona ei sitä samaa hygieniatasoa saavuta, mutta onhan niitä kaiken maailman litkuja jotka poistavat 99,999% kaikista bakteereista = kasvualusta on bakteereille siis suoraan sanoen elinkelvoton. autoklaavattu on aina autoklaavattu, mutta kotona pääsee hyvinkin lähelle samaa tarvikkeiden puhtaustasoa. lävistäjän pulju ei ole paikkana itsessään välttämättä yhtään sen puhtaampi kuin jonkun koti, siellähän ramppaa väkeä vaikka kuinka verrattuna tavallisten ihmisten koteihin.. :D ja tuskin Suomessa olisi paljon kotilävistäjiä joilla piisaa töitä jos kerran puhtaustaso ei olisi tarpeeksi hyvä/ihmiset eivät osaisi hommaansa?

        suosittelen lämpimästi lävistäjää, mutta jos sattuu tuntemaan jonkun joka on satunnaisia lävistyksiä tehnyt ja otteet on varmat ni ei noin simppeliin paikkaan ottaminen vaarallista ole.


    • ankerias77moimoimoim

      ei kannata tehä mul paisu huuli ja tuli veren myrkytys!!!:(

      • ähh..

        Itse tein lävärin ja kävi sama homma kun korviksissakin...... kerron ekaks korvis jutun eli olin uimas ja korvikset lähti korvista meni noin vartti ni mul oli jo ummes korvat en saanu enää korviksii takas ... ja nyt kävi sama homma vielä tän lävärinkaa _melkein_ ! .. Noo mu kaveri kehotti ottaa sen lävärin pois ja kattoo et onks se parantunu .. Noooh sit otin sen korun pois vähäks ajaks ! ja en saanu enää takas meni aika nopeesti umpee... Mut sillo ku tein läväriä huuleen sattu aika vitusti ja tääl nää tyypit vähä isontelee asioita ei se ole niin kamalaaa jos tekeee itselävärin.. melkee sama homma ku tekis liikkeessä .. mut sattuu kyl enemmä ku tekee itte ja voiha se tulehtuakkin... Mutta mulla ei ainakaan tulehtunut .. mm jos sulla on korvareijät niin mietiskele esimm että tulehtuko ne tai miten sun ihoreakoi siihen kun sulle laitettiin korvareijät. Niin varmaan sun iho reakoi siihen huulireikään samalla tavalla.. _MUISTA_ puhdista neula ja käytä joka päivä sitä desinfiointisuihketta koska itsetekemät lävistykset tarvivat vähän enemmän hoitoa kun liikkeessä tehdyt.. Ja älä sörki hirveästi sitä koska todennäkösesti se ärsyyntyy siitä .. ja tota ei ne pienet verisuonet siinä mitää todennäkösesti osut kyllä oikeaan paikkaan sillä neulalla :))


    • jokusieni---

      mä tein ainakin ite noin 2 vuotta sitte. 1.6 lävistys neulalla jonka tilasin netistä. laitoin siihen aluksi pitkän tapin jotta sillä olis varaa turvota,myöhemmin kun turvotus laska (noin.2-3 päivää) niin vaihdoin lyhyeeseen tappiin. hyvin on parantunut eikä mitäään ongelmia ole ollut! ei todellakaan voi halvaantua naama sillä joka kohtaan huulessa voi ottaa lävistyksen,että rohkeasti tekemään! jos et uskalla niin lävistäjälle vaan!!!:)

      • fguhyijokpål

        Kaverini teki minulle huulikorun joskus vuosi sitten, mutta en oikein noista neuloista tiedä kun minulle tehtiin se nuppineulalla. Sattunut ei yhtään silloin kun neula laitettiinn siihen, mutta sitten kun piti koru laittaa niin sattui ihan perkeleesti koska se koru oli paksumpi kuin se nuppineula jolla se minulle tehtiin. mutta neulan koon voit itse valita, koska korujakin myydän erikokoisia. (:


    • uukkeellii

      oikein kiva....


      Olen 13 wee tyttö ja haluaisin lävärin huuleen. Mut äiti ei suostu hän vaan sanoi et ei niis oo mitää järkee. Ja tehdäänkö liikkees alle 14 vuotiaille läväreit ??? Meinasin alkaa jankuttaa siint äitille ja se saattaa JOPA suostuu ;) mut paljon
      lävärin otto sit maksaa ??? kyl mie oon lukenu kaikist läväreist et en oo kyl ihan mikää tietämätön niitte suhteen mut oon kuullu et ne maksaa 50 ylöspäi ni onks se totta? kiitos jos vastaisitteeeee ((:

      • sonnensystem

        haha, pakko sanoa että nyt vähä hajosin=) okei aloitetaan, alle 14 vuotiaille ei tehä ilman lupaa mitään lävistysliikkeissä. Jos oot lukenu siitä ni sä kyllä tietäisit sen hinnan tai oisit ottanu sen selvää. Jankuttaa ei kannata se ei mitää auta. Ja toiseksee jossä ton ikäsenä otat huuleen ni mä nauran sulle, ei millään pahalla tai mitään mut oot varmaa iha kauhee lissu? ystävällisin terveisin=)


      • oeirkvsofivmjjsåd
        sonnensystem kirjoitti:

        haha, pakko sanoa että nyt vähä hajosin=) okei aloitetaan, alle 14 vuotiaille ei tehä ilman lupaa mitään lävistysliikkeissä. Jos oot lukenu siitä ni sä kyllä tietäisit sen hinnan tai oisit ottanu sen selvää. Jankuttaa ei kannata se ei mitää auta. Ja toiseksee jossä ton ikäsenä otat huuleen ni mä nauran sulle, ei millään pahalla tai mitään mut oot varmaa iha kauhee lissu? ystävällisin terveisin=)

        Lävistysliikkeeseen / esim K15 voi mennä ja sanoa olevansa 15v! Itse 14v, sanoin olevani 15 ja sain kielikorun, kun en vanhemmilta lupaa saanut, ei ne enempää sitä ikää tarkastellut.. Huulilävistyksen hinta on noin 30-60e. Otin viime vuonna huulilävistyksen, ja hinta oli 50e. Aluksi vanhempani kielsivät huulilävistyksen, mutta kyllä se jankuttaminen auttoi;) Ja sonnensystem, mistäs tiedät keskustelupalstan viestin mukaan että uukkeellii olisi lissu? Eikä noi sun terveiset kauheen ystävälliset ollut...


      • sonnensystem1
        oeirkvsofivmjjsåd kirjoitti:

        Lävistysliikkeeseen / esim K15 voi mennä ja sanoa olevansa 15v! Itse 14v, sanoin olevani 15 ja sain kielikorun, kun en vanhemmilta lupaa saanut, ei ne enempää sitä ikää tarkastellut.. Huulilävistyksen hinta on noin 30-60e. Otin viime vuonna huulilävistyksen, ja hinta oli 50e. Aluksi vanhempani kielsivät huulilävistyksen, mutta kyllä se jankuttaminen auttoi;) Ja sonnensystem, mistäs tiedät keskustelupalstan viestin mukaan että uukkeellii olisi lissu? Eikä noi sun terveiset kauheen ystävälliset ollut...

        ei en tiedäkkään, hän vaikuttaa lissulta joka haluaa huuli korun koska kaikilla muillakin on yms. ystävälliset terveiset olivatkin sarkasmia


      • rfovkbjnailrgtb
        sonnensystem1 kirjoitti:

        ei en tiedäkkään, hän vaikuttaa lissulta joka haluaa huuli korun koska kaikilla muillakin on yms. ystävälliset terveiset olivatkin sarkasmia

        Et edes tiedä miksi hän haluaa huulikorun...


      • aiheeitjyy
        sonnensystem kirjoitti:

        haha, pakko sanoa että nyt vähä hajosin=) okei aloitetaan, alle 14 vuotiaille ei tehä ilman lupaa mitään lävistysliikkeissä. Jos oot lukenu siitä ni sä kyllä tietäisit sen hinnan tai oisit ottanu sen selvää. Jankuttaa ei kannata se ei mitää auta. Ja toiseksee jossä ton ikäsenä otat huuleen ni mä nauran sulle, ei millään pahalla tai mitään mut oot varmaa iha kauhee lissu? ystävällisin terveisin=)

        jos vittu netis lukee kaikkee et 3v lapsel o huulikoruni oks ihme muka jos 10v vanhemmalki on! Ja mä laitoin huuli ja nenäkorun muutamavuos sitten olin myös tuolloin alle 14 (13) ja ei tarvinut lupaa! ja sinä sonnensystem oot varmaa joku huora nörtti ystävällisin terveisin =)


    • sonnensystem

      Okei, voisin neuvoa että putsaat ihosti todella hyvin ennen aloittamista. Hankit hanskat yms. Voin sanoa että injektioneuloja et saa kuin 1,2mm ja se on liian ohut. kannattaa tilaa crazy factorysta, sieltä löytää steriilejä neuloja ja koruja ja PIHDIT. Suurin osa pihdeistä maksaa 9 e mutta siellä on myös sellaset kertakäyttöset halvemmat.
      1) Putsaatte lävistys kohdan
      2) Käytätte steriiliä neulaa joka on väh 1,6mm
      3) koru on TITAANIA ja tarpeeksi pitkä alkuun koska huuli voi turvota
      4) käytätte muovihanskoja
      5) Otatte pihdeillä kiinni TIUKASTI näin lävistettävä paikka hieman puutuu
      6) laitatte neulan läpi. Se kannattaa tehdä nopeasti koska huulen sisäpinta on hieman joustava ja sitä saat siinä kauan jauhaa paikallaan että menee sen läpi jos ei nopeasti tökkäse.
      7) laitat steriilin korun paikalleen
      8) hoidat lävistystä oikein. Ei mitään aineita, suihkussa pyörittelet sitä hieman että menee vesi myös sisältä puhdistamaan ja joka ruokailun ja syönnin jälkeen purskuttelet vettä. muista _ei_ mitään aineita koska ne vain kuivattavat ihoa joka on huonoksi

      Näillä varmaan pärjäilette!=)

    • voi ääliöt

      voi vittu ! mä oon tehny 11vuotiaana mun kaverinkaa ekan huulikorun itelle, ja meni se iha hyvi, rupes vaa sit pikkuse mätimää mut huuhtelin sitä monta kertaa päiväs ja oon mä ainaki ihan hengis et kaikki sanooo " mee lävistäjälle ,ite ei kannata tehä " ! no oma on päätös meneeks sinne maksamaaan miljoonii ku itekki saa tehtyy ja halvalla.Ja nyt muuutaman päivän päästä kaveri tekee mulle. Juuri täytin 12 w (:

      • Aika hyvin menee jos saat miljoonia meneen lävistykseen liikkees!
        Ite ainaki velotan 35€/kpl ja 60€/2kpl et ei pitäs kenenkään taloutta kaataa :D

        Oma päätös se kyl on että tekeekö ite vai antaako ammattilaisen teherä...


    • Heidi95

      Ei ole mitään järkeä tehdä noin nuorena, kaikkihan nauraa teille..

      • asdfghjklöä

        ainiiku mite nii nauraa Heidi95?? ei kukaa naura ja jos oot heidi penninkangas nii hastappa p.aska..ja mun serkku teki ite läväri puol vuotta sitte (ehkä vähä alle puol vuotta) nii sen naama on ny puoliks halvaantuneena.. et so what?? eipähä oo mun naama :D


    • ite tekevä

      Ite oon suunnitellu et teen huulikorun sen jälkeen kun oon ollu hammaslääkärissä ja oon saanu puudutusneulan, sillon huuli on ihan tunnoton :D Ja tarvikkeet oon tilannu crazy-factor.com :ista. Sielt saa just oikeen paksusii neuloja ja pihtejä edullisest. Ja joo pihdit ei oo ihan pakolliset mut helpottaa reiän tekemistä :) Suonii ja hermoi pitää sit oikeest varoo, koska se kasvojen halvaantumisen riski on ihan todelline. Ja kyl mäki suosittelen ammattilaist, mut itellä ei oo rahaa sellasee nii teen ite :)

    • CockMaster3000

      ite tein kulliini lävärin ja sit laukesin (:

    • asdghjjklfh

      Jos huulikorua haluat nii elä ainakkaa sen kaverin anna sitä tehä..(: tee itse jos tahot, oikeesti. ne neulat saa apteekista ja ei maksa ku jtn 10-20 snt. (:

      • anni sillanpää

        lessut on tyhmii. koulus 3 lessuu puhu ja meni luokan eteen joku lappu eessä kerto kaikista mite tupakointi on tyhmää ja mainitsi mun nimen ja sano näi "amanda sä oot oikeesti tyhmä ja yrität esittää sille sun huulikorulla nii mä haluisin mut iti ei anna mut sun äiti on nii tyhmä et antaa tehä sun ja sit sä oot muutenki tollane kovis joka esittää" vähä me revettii ja se essi (joka kerto) nii sitä on ruvettu haukkuu ja sil ei oo kavereit (se on muuttanu) v.ittu mikä pelle :DDD


    • anonyymi5

      Tein huulilävistyksen itse tilaamallani neulalla (1.2mm) ja korun paksuus oli sama (1.2mm). Jos haluaa puuduttaa käyttää jäätä ja pihtejen tarkoitus on saada lävistys suoraan! Itse en käyttänyt ja olihan se hieman vinossa, mutta ei sen ansioista hinkannut ikeniä. Korun pituus oli joku 8-10mm ja myöhemmin 6mm :) Voi ihan hyvin tehdä itsekkin kunhan tietää kuinka hoidetaan myöhemmin ja välineet ovat steriloidut (laita pakkaseen, keitä). Lävistäjätkään eivät tiedä missä menee hermoja ja todella epätodennäköistä että naama halvaantuu sen takia. Nimimerkillä, sukulaiseni on lävistäjä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1872
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1387
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1238
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      65
      1138
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      984
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      969
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe