Vedenjuonti..

Marika

Moi kaikki!

Olen mietiskelly tuota vedenjuonti-juttua. Aina sanotaan, ett pitäis juoda 2-3 litraa päivässä ja että se auttaa laihduttamisessa. En ole vaan saanu mistään tietoa MILLÄ TAVALLA se auttaa laihduttamisessa?

Mä saan normaalien juomisien lisäksi juuri ja juuri juotua yhden litran vettä. Mua jurppii ku sit on koko ajan vessahätä. Mä käyn aamupaäivällä aina juoksulenkillä ja jos juon vettä ennen lenkkiä, vaikka tuntikin ennen, on ihan varma, ett joudun käymään pusikossa kesken juoksun. Se on tosi raivostuttavaa, siksi en enää juo aamulla ennen lenkkiä. Sama juttu on aina jos pitää lähtee jonnekin, esim kaupungille tms. En mä voi pariin tuntiin juoda vettä ku sit ollaan kaupungilla taas jalat ristissä ja kaikki on pilassa. Kovin illallakaan en voi juoda vettä ku hätä häiritsee unta.

En sitte tiedä häiritseekö tuo "pissahätä" mua enemmän ku ihmisiä yleensä. On tullu ihan traumoja siitä ku esim kaupungilla on tullu älytön hätä eikä ole missään vessaa!

Miten te ihmiset voitte juoda niin paljon vettä? Ja mitä hyötyy siitä loppupeleissä on ja mitä haittaa jos ei juo tarpeeksi?

14

4097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peter

      moi,
      kyllä elimistö tottuu siihen veden juontiin ajallaan...itsellänikin on vähä sama juttu..nykyään juon vettä n.2 litraa päivässä..alussa sain juosta koko ajan vessassa..nykyään ei enää tarvitse niin paljon vessassa käydä...

    • Myytti

      Se on ihan myytti että paljon veden juominen olisi terveellistä tai laihduttavaa. Tai no, siinä mielessä se on laihduttavaa että vesi täyttää mahalaukun eikä ruoka niin maistu. Eli ehkä kannattaa juoda vähän ennen ruokailua. Mutta siitä, että kiskoo koko ajan vettä ei ole hyötyä ellei sitten pidä vessassa käymisestä. Ei siitä mitään haittaakaan ole, ellei juo sitten nopeasti 10-20 litraa jolloin elimistö voi laimentua ja se ei olekkaan enää hyvä juttu.

      • loldis

        eli vedenjuonti nopeuttaa aineen-vaihduntaa ja nopea aineen vaihdunta taas nopeuttaa laihtumista! että semmosta hyötyä...


      • Anonyymi

        Se on ihan pelkkä myytti että vesi täyttää mahalaukun. Sen voi jokainen itse todeta syömällä vatsansa täyseen ruokaa ja havaitsemalla että sinne "täyteen" vatsaan mahtuu helposti litra olutta. Neste menee mahalaukusta suoraan läpi aiheuttamatta minkäänlaista kylläisyyden tunnetta. Siksi kaloripitoiset juomat aiheuttavat lihomista. Ennen ruokailua kannattaisi veden juomisen sijaan syödä jotakin vesipitoista, esim. hedelmiä tai keittoa.


      • Anonyymi
        loldis kirjoitti:

        eli vedenjuonti nopeuttaa aineen-vaihduntaa ja nopea aineen vaihdunta taas nopeuttaa laihtumista! että semmosta hyötyä...

        Totuus on taruakin ihmeellisempi:

        Väite 2: ”Runsas vedenjuonti kiihdyttää aineenvaihduntaa.”
        Tarua. Veden lipittämisen lisääminen ei käytännössä lainkaan tehosta aineenvaihduntaa.
        https://www.is.fi/laihdutus/art-2000005606746.html


    • Ambrocia

      No niih... No kysyit enimmäkseen, et mitä hyötyä veden juonnista on laihduttamisessa.. noh, kun juot paljon vettä, elimistösi pysyy puhtaana ja kun elimistö on puhdas, olosi on kevyempi ja ravinto sulaa paremmin. Pelkkä vesi ei kuitenkaan elimistöä täydellisesti puhdista, mutta jos ostat luontaistuotekaupasta elimistönpuhdistajakuurin ja lisäät veden juontia, elimistösi pysyy huomattvasti puhtaampana ja olosi on kevyempi ja jaksat paremmin. Vesi myös vähentää jonkun verran nälän tunnetta ja on muutenkin erittäin terveellinen juoma. Pitää ihon kunnossa jne.. Vesi ei itsessään auta varsinaisessa laihduttamisessa, mutta se hellii ja hoivaa kehoa sisältä päin, mikä on erittäin tärkeää, jos laihduttaa. Ei kannata vaan keskittyä siihen, että paino tippuu, vaan myös siihen ,että tulos on kestävä ja keho sisältäkin päin terve. Se unohdetaan monesti... Mutta siihen vessahätään minä en voi auttaa... =)

      Että näin, toivottavasti edes jotain apua oli.. =)

    • Nick

      Ei se vesi mitään elimistön puhdistamista varten ole! Se on tärkein elementti koko ihmisessä. Noin 75% ihmisestä on vettä!
      Veden juonti laihdutustarkoituksessa auttaa aineenvaihduntaan, lähinnä sitä kiihdyttävästi ja juuri vessassa juokseminen on koko homman idea!! Elimistöstäsi alkaa poistua kiihtyvään tahtiin turhia aineita. Kyllähän suolisto samalla hieman puhdistuu juodun veden ansiosta mutta päävaikutus on aineenvaihdunnan kiihtyminen, jolla puolestaan on laihduttava vaikutus.

      2-3 litran juominen päivässä ei edes ole mitenkään paljon. Pitäisihän ihmisen ihan normaalistikin saada nestettä tämä määrä päivittäin. Nestettä tosin saa muunkin ravinnon mukana mutta pääasiallisesti juomalla.
      Jos meinaat saada aikaan jotain laihduttavaa vaikutusta pelkästään juomalla, se ei kyllä onnistu! Koko ruokavalion muuttaminen omalle elimistölle sopivaksi on ehdotonta. Tämä ei tarkoita vedellä ja näkkärillä elämistä, niinkuin moni luulee. Syömisen lopettamisella ei todellakaan ole pysyvää laihduttavaa vaikutusta ja kaiken lisäksi se on epäterveellistä.

      Ihminen saa syödä yllättävän paljon ja silti voi laihtua samaan aikaan. Pitää vain sovittaa oikeanlaiset ravintoaineet yhteen eri aterioilla. Rasvaa pitää myös olla mukana!
      Se nyt varmaan on kaikille itsestäänselvyys, että myöskään ilman liikuntaa ei pysyviä vaikutuksia saada aikaan.

      • Marika

        Saimpas äkäisen saarnan sulta..

        Mainitsin kirjoituksessani, että saan juotua litran vettä NORMAALIN JUOMISEN LISÄKSI. Normaalilla juomisella tarkoitan ruoan kanssa juomista sekä esim. juomista lenkin jälkeen.

        Liikun kyllä paljon ja olen sitä viimeaikoina vielä rutkasti lisännyt. Lasken kalorit ja pidän vajeen 500-1000:ssa, joten en todellakaan ole laihduttamassa pelkällä vedellä! Ihmettelin vain tuota 2-3 litraa ett miten se onnistuu jos ei ole vessaa koko ajan lähellä.

        Mut kiitti vastauksista.


      • loldis
        Marika kirjoitti:

        Saimpas äkäisen saarnan sulta..

        Mainitsin kirjoituksessani, että saan juotua litran vettä NORMAALIN JUOMISEN LISÄKSI. Normaalilla juomisella tarkoitan ruoan kanssa juomista sekä esim. juomista lenkin jälkeen.

        Liikun kyllä paljon ja olen sitä viimeaikoina vielä rutkasti lisännyt. Lasken kalorit ja pidän vajeen 500-1000:ssa, joten en todellakaan ole laihduttamassa pelkällä vedellä! Ihmettelin vain tuota 2-3 litraa ett miten se onnistuu jos ei ole vessaa koko ajan lähellä.

        Mut kiitti vastauksista.

        litra vettä päivässä ,kun itse vielä sanoit että normaalin juomisen lisäksi se litra..niin se kuulostaa hyvältä,jos alat litkia 3 litra vettä niin se menee jo vähän överiksi..
        runsas veden juonti myöskin liuottaa elimistöstä joitain vitamiineja ja se ei ole hyväksi pidemmän päälle. siis vesiliukoisia..
        no mutta tosiaan jatka samaan malliin hyvä siitä tulee! ei laihduttamisessa kannata käyttää koeinoja jotka tuntuvat epämukavilta,ei se ole rääkkikuuri,toisin kun moni luulee,vaan sen pitäisi parantaa oloa,koska elämäntapoja muutetaan terveimmiksi!=)
        tsemppiä!:)


    • Liikaa

      Mikä sitten on liikaa vettä päivässä?

      -Olen huomannut, että pystyn juomaan vettä päivän aikana ainakin 6 litraa, eikä nyt ole kyse siitä, että joisin sitä mitenkään väkisin, vaan että ihan janon sammuttaakseni. Puhumattakaan, jos urheilen tai teen muuta rasittavaa, niin varsinkin urheilusuorituksen jäkeen 2-3 litraa saattaa mennä kevyesti.

      Tietysti minun pitää juosta vessassa, mutta ei niin paljon, että siitä olisi ongelma.

      Urheilen aika paljon, ja kulutukseni on melko suuri...

      Toinen ongelma onkin sitten se, että minulla on koko ajan nälkä ;) -Johtunee suuresta kulutuksesta...?

      Minulla ei ole mitään tauteja eikä lapamatoakaan, kokonaisuudessaan olen ollut erittäin terve; kuumettakaan arméijaa lukuunottamatta minulla ei ole ollut ainakaan 12 vuoteen...

    • dulia

      Elimistön täytyy myös lämmittää kylmä vesi ja siihen kuluu vähän ylimääräistä energiaa.. Kun aloitin juomaan 2-3 litraa vettä päivässä, niin muutaman kuukauden aikana ainakin finnit katosivat ja iho kirkastui.

    • Sari

      juota paljon vettä,käyt kokoajan vessassa...silloin sun aineevaihdunta pysyy toiminnassa ja kuona-ainee poistuu elimistöstä.Jos et juo tarpeeksi,niin aineevaihdunta hidastuu miltei pysähtyy jolloin kuona-aineet kasaantuu kroppaan joka seurauksena paisut kun pullataikina...

    • Kia

      Ai millä tavalla vesi auttaa laihduttamiseen? Yksiselitteisesti niin, että se täyttää mahaa, joten kannattaa juoda se muutama lasi vettä ennen ruokailua, joten maha täyttyy vedellä ja ruokaa ei tarvitse niin paljoa ahtaa mahaan. Kuona-aineet poistuvat paremmin elimistöstä kun juot vettä. Kyllähän tuota vettä pystyy yllättävän paljonkin juomaan, mutta ei kannata välttämättä litraa juoda suorilla vaan vaikka muutama lasi kerrallaan, ni ei tartte heti vessaan juosta. Tervettä järkeä mukaan veden juonnissa.

    • Anonyymi

      Ko oo joku vitun ett lapsi ni e lapset tarve ni palj vet

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1937
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1326
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe