Opteam

kokemuksia**

Onko ketään, joka olisi opteamin kautta jossain firmassa? Toimiiko homma moitteettomasti

213

51223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyyppi88

      Niin hyvin toimii kun vuokratyö vaan voi toimia.. ja nettissä työvuorojen varaaminen on kätevää.. Ei mitään negatiivista sanottavaa.

      • VÄINÖ666

        TUKKA PUTKELLA, OPTEAMILLA 2 KYMPPII TUNTI


    • kaikki hyvin..

      JOO olen ollut töissä.. ei mitään huono sanottavaa.. kaikki toimiii,suosittelen!

    • töihin sinne

      En ole ollut Opteamissa töissä enkä mene. Soitin kerran sinne ja yritin kysellä heidän toimintatavoistaan, kun mietin kannattaisiko ilmoittautua kyseiseen paikkaan työnhakijaksi. Minulle vastattiin tyyliin "miksi kyselet" ja "ei nämä asiat työntekijälle kuulu". Vuokratyöntekijöiden odotetaan olevan hölmöjä joita ei kiinnosta millä ehdoilla heitä myydään.

      • ooe

        Riippuu varmaan mitä olet kysynyt. Varmasti ne kertovat sinua koskevat asiat mieluusti, mutta asiat jotka ei oikeasti sinulle kuulu, niin ei niitä varmasti kerrota. Jos vaikka kysyisit paljonko heidän asiakkaansa maksaa työstä, niin se on asia joka ei sinulle kuulu millään muotoa.


      • edellinen
        ooe kirjoitti:

        Riippuu varmaan mitä olet kysynyt. Varmasti ne kertovat sinua koskevat asiat mieluusti, mutta asiat jotka ei oikeasti sinulle kuulu, niin ei niitä varmasti kerrota. Jos vaikka kysyisit paljonko heidän asiakkaansa maksaa työstä, niin se on asia joka ei sinulle kuulu millään muotoa.

        No en kysynyt paljonko maksetaan. Sen verran on kokemusta vuokratöistä että tiedän että sitä ei kerrota. Ja tiedän kyllä näiden summien suuruusluokan suunnilleen (n. 2x työntekijän saama palkka) Ne asiat mitä Opteamista yritin kysyä on toisissa vuokrausfirmoissa kyllä avoimesti selvitetty myös työntekijälle.


      • kiinnostunut111
        edellinen kirjoitti:

        No en kysynyt paljonko maksetaan. Sen verran on kokemusta vuokratöistä että tiedän että sitä ei kerrota. Ja tiedän kyllä näiden summien suuruusluokan suunnilleen (n. 2x työntekijän saama palkka) Ne asiat mitä Opteamista yritin kysyä on toisissa vuokrausfirmoissa kyllä avoimesti selvitetty myös työntekijälle.

        "noin 2x työntekijän saama palkka"

        Mitä tarkoitat tällä tarkalleen ottaen. Kerro konkreettinen esimerkki.

        Vai tarkoititko sanoa, että puolet siitä mitä työntekijän saama palkka.


      • se menee
        kiinnostunut111 kirjoitti:

        "noin 2x työntekijän saama palkka"

        Mitä tarkoitat tällä tarkalleen ottaen. Kerro konkreettinen esimerkki.

        Vai tarkoititko sanoa, että puolet siitä mitä työntekijän saama palkka.

        Asiakasyritys maksaa vuokratyöntekijästä vaikka noin parikymmentä euroa/tunti. Tästä summasta työntekijä saa palkkanaan 8-9 euroa/tunti. Jäljelle jäävästä rahasta vuokrafirma maksaa vielä palkan sivukulut ja loppu jää vuokrafirmalle. Siis asiakasyrityksen vuokratyöntekijästä maksama hinta on yleensä vähän yli kaksinkertainen työntekijän saamaan palkkaan nähden. Kuitenkin lähempänä kaksin- kuin kolminkertaista.


      • vihaan vuokratyötä
        se menee kirjoitti:

        Asiakasyritys maksaa vuokratyöntekijästä vaikka noin parikymmentä euroa/tunti. Tästä summasta työntekijä saa palkkanaan 8-9 euroa/tunti. Jäljelle jäävästä rahasta vuokrafirma maksaa vielä palkan sivukulut ja loppu jää vuokrafirmalle. Siis asiakasyrityksen vuokratyöntekijästä maksama hinta on yleensä vähän yli kaksinkertainen työntekijän saamaan palkkaan nähden. Kuitenkin lähempänä kaksin- kuin kolminkertaista.

        Totta..

        Mutta miksi..Tähän ei millään vuokratyön ylistäjällä ole vastausta?

        Miksi ei palkata työntekijää suoraan..

        Syy=Saa potkittua helposti ulos=paska työsuhdeturva.

        Itseäni sana vuokratyö muistuttaa sanaa eräistä ns.sanomattomista rahallisista palveluista.Hyi helvetti!


      • make
        kiinnostunut111 kirjoitti:

        "noin 2x työntekijän saama palkka"

        Mitä tarkoitat tällä tarkalleen ottaen. Kerro konkreettinen esimerkki.

        Vai tarkoititko sanoa, että puolet siitä mitä työntekijän saama palkka.

        niin.kaksi kertaa sen verran kuin esim.juuri sinulle maksetaan siitä työstä mitä völitysfirman kautta teet, maksetaan työnantajan toimesta välitysfirmalle, mutta kyllä se summa enemmän on kuin kaksi kertainen.niin, millähän ajattelit välitysfirman osastonjohtajien nostavan sen yli 6000 e kuukausipalkkansa...


      • nähnyt tämän
        make kirjoitti:

        niin.kaksi kertaa sen verran kuin esim.juuri sinulle maksetaan siitä työstä mitä völitysfirman kautta teet, maksetaan työnantajan toimesta välitysfirmalle, mutta kyllä se summa enemmän on kuin kaksi kertainen.niin, millähän ajattelit välitysfirman osastonjohtajien nostavan sen yli 6000 e kuukausipalkkansa...

        Jolla vuokrafirma itseään elättää. Jättävät maksamatta kaikki lisukkeet palkoista, (omakohtainen kokemus) ja tekevät näin sadoille ja sadoille jotka eivät asiaa huomaa/eivät kuulu liittoon/eivät jaksa haastaa oikeuteen.

        Tällä rahalla ne elävät. Ja vielä 2000 -luvulla SUOMESSA. Laki on olemassa, mutta sen noudattamatta jättämisestä ei tule minkäänlaista rangaistusta, siinä se ongelma on.


      • vuokratyöläinen
        nähnyt tämän kirjoitti:

        Jolla vuokrafirma itseään elättää. Jättävät maksamatta kaikki lisukkeet palkoista, (omakohtainen kokemus) ja tekevät näin sadoille ja sadoille jotka eivät asiaa huomaa/eivät kuulu liittoon/eivät jaksa haastaa oikeuteen.

        Tällä rahalla ne elävät. Ja vielä 2000 -luvulla SUOMESSA. Laki on olemassa, mutta sen noudattamatta jättämisestä ei tule minkäänlaista rangaistusta, siinä se ongelma on.

        Tahallaan kukaan ei lähde palkkoja tai lisiä pidättämään. Eikä varmasti huijaamalla elätä itseään. Kannattaa ottaa faktat selville ennenkuin lähtee laukomaan epätotuuksia. Aivan täysin lain mukaan menee tuo toiminta, itse ollut kolme vuotta firman listoilla, eikä minkäänlaisia ongelmia ole esiintynyt


      • paska paikka
        vuokratyöläinen kirjoitti:

        Tahallaan kukaan ei lähde palkkoja tai lisiä pidättämään. Eikä varmasti huijaamalla elätä itseään. Kannattaa ottaa faktat selville ennenkuin lähtee laukomaan epätotuuksia. Aivan täysin lain mukaan menee tuo toiminta, itse ollut kolme vuotta firman listoilla, eikä minkäänlaisia ongelmia ole esiintynyt

        tosi asiahan on se että ei ne halua maksaa mitään ylityökorvauksia eikä vklppu lisiä, oma kohtainen kokemus on tämä kun käyttäjä yritys vaati ja minua jäämään töihin vklpuksi ja minähän jäin ja tein normivkon jälkeen viellä lauantain ja sunnuntain ni koittivat jättää maksamatta minulle vko ylitöitä ja sunnutai korvauksia vedoten laittomaan työsopimukseen jossa oli ehtona että kaikki ylityö maksetaan 50% otin liittoon yhteyttä ja tulen saamaan kaikki rahani pois sieltä.


      • vuokratyöläinen
        paska paikka kirjoitti:

        tosi asiahan on se että ei ne halua maksaa mitään ylityökorvauksia eikä vklppu lisiä, oma kohtainen kokemus on tämä kun käyttäjä yritys vaati ja minua jäämään töihin vklpuksi ja minähän jäin ja tein normivkon jälkeen viellä lauantain ja sunnuntain ni koittivat jättää maksamatta minulle vko ylitöitä ja sunnutai korvauksia vedoten laittomaan työsopimukseen jossa oli ehtona että kaikki ylityö maksetaan 50% otin liittoon yhteyttä ja tulen saamaan kaikki rahani pois sieltä.

        asiakasyrityksellä ei ole oikeutta "vaatia" sinua jäämään viikonlopuksi. Ainoastaan vuokratyöfirman kautta sovitut vuorot ovat laillisia. jos kuitenkin itse suostut vuorot tekemään, saat niistä kyllä viikonloppulisät aivan varmasti. Ylityökorvauksia ei makseta automaattisesti samantien, sillä niissä on 6kk tasoitusaika melkein kaikilla firmoilla. Kannattaa lukea sopimukset kunnolla.


      • vuokratyöläinen
        vihaan vuokratyötä kirjoitti:

        Totta..

        Mutta miksi..Tähän ei millään vuokratyön ylistäjällä ole vastausta?

        Miksi ei palkata työntekijää suoraan..

        Syy=Saa potkittua helposti ulos=paska työsuhdeturva.

        Itseäni sana vuokratyö muistuttaa sanaa eräistä ns.sanomattomista rahallisista palveluista.Hyi helvetti!

        jos tietäisit isommista firmoista yhtään mitään, niin tietäisit että monilla firmoilla on tietyt kriteerit ja rajoitukset, kuinka monta työntekijää on kyseisellä firmalla saa olla kirjoilla. Hyvin usein nämä työntekijät eivät kuitenkaan riitä, joten on pakko käyttää vuokratyöläisiä. Kyse ei ole siitä että saa ketään helposti potkittua pois, onhan myös vakituisilla neljän kuukauden koeaika jonka aikana heidät on hyvin helppo heittää pois.Itse olin kerran erään firman listoilla suoraan töissä, mutta kolmen kuukauden työnteon jälkeen teloin käteni pahasti ja jouduin sairaslomalle. Firman pomo päätti että on helpompaa irtisanoa minut koeajan aikana kuin maksaa sairaslomaa. missä tässä sitten on reiluus? Vuokratyöntekijänä sentään työtarjouksia satelee joka suunnasta koko ajan. Arpokaahan sitä vaihteeksi.


      • On se nähty
        se menee kirjoitti:

        Asiakasyritys maksaa vuokratyöntekijästä vaikka noin parikymmentä euroa/tunti. Tästä summasta työntekijä saa palkkanaan 8-9 euroa/tunti. Jäljelle jäävästä rahasta vuokrafirma maksaa vielä palkan sivukulut ja loppu jää vuokrafirmalle. Siis asiakasyrityksen vuokratyöntekijästä maksama hinta on yleensä vähän yli kaksinkertainen työntekijän saamaan palkkaan nähden. Kuitenkin lähempänä kaksin- kuin kolminkertaista.

        Työntekijä saa palkkansa jos hyvä tuuri käy.
        En ole törmännyt yhteenkään vuokrafirmaan joka hoitaisi työnantaja velvollisuutensa.


    • ollut

      ..Opteamissa työhaastattelussa. Kyse on pienestä paikkakunnasta johon yrittäjä oli juuri perustanut Opteamin. Minulla on kahden vuoden työkokemus, hygieniapassi ja alkoholipassi, mutta ei koulutusta. Olen tehnyt töitä monessa paikassa. Yrittäjällä oli oma vaimo "sihteerinä" joka buukasi työvuoroja minulle vaikken edes ollut työsopimusta allekirjoittanut tai edes keskusteltu niihin liittyvistä asioista. Opteam olisi ollut valmis maksamaan ala-arvoista palkkaa jota en ole eläessäni saanut. Loppujen lopuksi hän ei ollut minua valmis palkkaamaan koska luottohäiriömerkinnän takia en ole luotettava ja kaikkea muuta shittii mitä mies heitti. Joka tapauksessa en olisikaan mennyt tälle yritykselle tekemään töitä, päästyäni kotio ja miettineeni asiaa jonkin aikaa. Tällä hetkellä olen juuri tällä työnantajan palkkalistoilla johon tämä Opteam ei minua halunnut palkata luottohäiriömerkinnän takia, ja paremmalla palkalla. Onnea vain Optemille, mutta aivan varmasti olen se joka kertoo oman versionsa tästä yrityksestä aina tilaisuuden tullen. Olen monen kanssa jutellut juuri tästä Opteamista ja heidän kertoman mukaan heilläkään ei työt sujuneet ongelmitta, nimenomaan täällä toimistossa kun piti ruveta puhumaan mm. matkakorvauksista oman auton käytöstä, koska joutui töihin toiseen paikkakuntaan.
      Että näin, en suosittele tätä Yritystä.Jotenkin kaikki oli vähän hankalaa ja omituista. Mieluummin jokin muu välitysfirma. Kyse on Lappeenrannan Opteamista ja tämä tarina on tosi..

    • essi

      Olen ollut Opteamin listoilla puolitoista vuotta, välillä sujuu hyvin, välillä raivostuttaa niin maan perusteellisesti...tosi asiattomia kommentteja tulee, esim. sairastumisista, ja joskus ihan suoranaista v...ttuilua päin naamaa, vihjailuja, että oon raskaana yms, tai että olisin ollut ryyppäämässä, jos oon flunssassa. Töihin vingutaan 5 min varoitusajalla, tyrkytetään peräkkäisiä vuoroja, niin että työaikaa tulisi päivälle yli 12 tuntia, ja sairasloman yms. palkoista saattaa "vahingossa" unohtua maksamatta osa! Opteam on kavereidenkin keskuudessa tosi huonossa, epäreilun firman maineessa ja itsekin olen listoilla vain pakon sanelemana, yritän koko ajan etsiä ulospääsyä vuokratyöstä.

      • oona

        itse olen ollut opteamin listoilla kohta puolitoista vuotta ja vaikea on keksiä mitään valitettavaa.

        opiskelijana on mahtavaa kun on tarjolla työtä, jota riittää sillon kun on sille aikaa ja tarvetta, mutta josta saa kieltäytyä ilman seurauksia jos opiskelu yms. vie sillä hetkellä liikaa aikaa.

        toimistolta minua on aina palveltu hyvin. vuorojen varaaminen internetistä on helppoa ja yksiselitteistä eikä sairauspoissaoloista yms. ole tullut koskaan sanomista, kun asian on hoitanut välittömästi kuntoon. samoin tupla-vuoroja tai sopimattomia paikkoja/aikoja ei ole tarjottu, kun olen itse ottanut yhteyttä toimistoon puhelimella tai naputellut suoraan nettiin ja kertonut milloin/missä/kuinka usein olen valmis tekemään töitä.

        huolimatta opiskelustani ja muista kiireistäni minulle on tarjottu mielenkiintoisia hommia ja nykyään teen market-hommien sijaan töitä esimerkiksi sokos-tavarataloissa.

        palkka on aina maksettu ajallaan ja palkka lisät ovat tismalleen samat, kuin "oikeillakin" työntekijöillä.

        kun asenne liittyen omaan osaamiseen ja työnantajan tarjoamiin mahdollisuuksiin on realistinen, en näe syytä tällä palstalla harjoitettavalle ruikuttamiselle.


      • juu..u
        oona kirjoitti:

        itse olen ollut opteamin listoilla kohta puolitoista vuotta ja vaikea on keksiä mitään valitettavaa.

        opiskelijana on mahtavaa kun on tarjolla työtä, jota riittää sillon kun on sille aikaa ja tarvetta, mutta josta saa kieltäytyä ilman seurauksia jos opiskelu yms. vie sillä hetkellä liikaa aikaa.

        toimistolta minua on aina palveltu hyvin. vuorojen varaaminen internetistä on helppoa ja yksiselitteistä eikä sairauspoissaoloista yms. ole tullut koskaan sanomista, kun asian on hoitanut välittömästi kuntoon. samoin tupla-vuoroja tai sopimattomia paikkoja/aikoja ei ole tarjottu, kun olen itse ottanut yhteyttä toimistoon puhelimella tai naputellut suoraan nettiin ja kertonut milloin/missä/kuinka usein olen valmis tekemään töitä.

        huolimatta opiskelustani ja muista kiireistäni minulle on tarjottu mielenkiintoisia hommia ja nykyään teen market-hommien sijaan töitä esimerkiksi sokos-tavarataloissa.

        palkka on aina maksettu ajallaan ja palkka lisät ovat tismalleen samat, kuin "oikeillakin" työntekijöillä.

        kun asenne liittyen omaan osaamiseen ja työnantajan tarjoamiin mahdollisuuksiin on realistinen, en näe syytä tällä palstalla harjoitettavalle ruikuttamiselle.

        itse olin tuolla opteamin työhaastattelussa ja minulla oli kaikki tarvittavat todistukset ammattikoulusta ja töistä missä olen ollut valmistumisen jälkeen ja koulu aikana.
        Haastettelu meni hyvin, mutta kun soitin parin päivän päästä uudestaan niin, oli naisella toinen ääni kellossa ja totesi että sinun näköiselle henkilölle emme voi tarjota työtä. jumankauta että minua otti päähän tuollainen..ilmeisesti mustaa pitkää tukkaa ei hyväksytä opteamille.
        Olen kuitenkin naipuoleinen ihminen enkä omista mitään lävistyksiä tai tatuointeja naamassa. kuitenkin ihminen tyrmätään se takia mitä musiikkia kuuntelee ja omistaako mustat hiukset.
        muista reksryistä olen saannut työtö silloinkin kun oli lävistyksiä naamaassa


      • kjhknjnbjgj

        älkää vastatko opteamin puheluihin. minulla meni n. 3 viikkoa, että tajusivat etten halua tehdä enään duunia. ja eipä sieltä sitten ole enään kuulunut mitään.


      • mullakin

        Itse olen "jumittunut" Opteamin listoille. Eihän se vuokratyö ole oikeestaan mistään kotosin, tosissaan nuo 5min varotusajat ovat totisinta totta ja jos yhdestä vuorosta kieltäydyt et välttämättä saa vuoroja pieneen hetkeen. Sairaslomalle pääsy on työn ja tuskan takana! Enpä suosittele...


      • huh.
        kjhknjnbjgj kirjoitti:

        älkää vastatko opteamin puheluihin. minulla meni n. 3 viikkoa, että tajusivat etten halua tehdä enään duunia. ja eipä sieltä sitten ole enään kuulunut mitään.

        Kolme viikkoa??? Minun ei tarvinnut kuin kerran sanoa, etten jaksa lähteä 30 kilometrin päähän 5 tunniksi töihin, kun olen ollu 9 päivää putkeen töissä. Eivät soittaneet enää ja suuttuivat perin pohjin.. raukkikset!


      • opiskelija myös
        oona kirjoitti:

        itse olen ollut opteamin listoilla kohta puolitoista vuotta ja vaikea on keksiä mitään valitettavaa.

        opiskelijana on mahtavaa kun on tarjolla työtä, jota riittää sillon kun on sille aikaa ja tarvetta, mutta josta saa kieltäytyä ilman seurauksia jos opiskelu yms. vie sillä hetkellä liikaa aikaa.

        toimistolta minua on aina palveltu hyvin. vuorojen varaaminen internetistä on helppoa ja yksiselitteistä eikä sairauspoissaoloista yms. ole tullut koskaan sanomista, kun asian on hoitanut välittömästi kuntoon. samoin tupla-vuoroja tai sopimattomia paikkoja/aikoja ei ole tarjottu, kun olen itse ottanut yhteyttä toimistoon puhelimella tai naputellut suoraan nettiin ja kertonut milloin/missä/kuinka usein olen valmis tekemään töitä.

        huolimatta opiskelustani ja muista kiireistäni minulle on tarjottu mielenkiintoisia hommia ja nykyään teen market-hommien sijaan töitä esimerkiksi sokos-tavarataloissa.

        palkka on aina maksettu ajallaan ja palkka lisät ovat tismalleen samat, kuin "oikeillakin" työntekijöillä.

        kun asenne liittyen omaan osaamiseen ja työnantajan tarjoamiin mahdollisuuksiin on realistinen, en näe syytä tällä palstalla harjoitettavalle ruikuttamiselle.

        Tekevälle kyllä työtä löytyy ja tekevä/kiinnostunut henkilö saa kyllä hommia. Opiskelijalle tämä Opteam on kuin lottovoitto, koska ei välttämättä tartte tehdä kuin pari viikkoa hommia ja käteen jää parhaimmillaan kuukauden palkka. Ei tietenkään kaikille sovi lyhyillä varotusajoilla toimiva homma ja 9-10 euron peruspalkka. Hyvät kokemukset ollut tästä lafkasta. Tiedän henkilöitä, jotka ovat eräässä nimeltä mainitsemattomassa vuokrafirmassa ja heitä kustaan todellakin suoraan silmään.


      • T
        oona kirjoitti:

        itse olen ollut opteamin listoilla kohta puolitoista vuotta ja vaikea on keksiä mitään valitettavaa.

        opiskelijana on mahtavaa kun on tarjolla työtä, jota riittää sillon kun on sille aikaa ja tarvetta, mutta josta saa kieltäytyä ilman seurauksia jos opiskelu yms. vie sillä hetkellä liikaa aikaa.

        toimistolta minua on aina palveltu hyvin. vuorojen varaaminen internetistä on helppoa ja yksiselitteistä eikä sairauspoissaoloista yms. ole tullut koskaan sanomista, kun asian on hoitanut välittömästi kuntoon. samoin tupla-vuoroja tai sopimattomia paikkoja/aikoja ei ole tarjottu, kun olen itse ottanut yhteyttä toimistoon puhelimella tai naputellut suoraan nettiin ja kertonut milloin/missä/kuinka usein olen valmis tekemään töitä.

        huolimatta opiskelustani ja muista kiireistäni minulle on tarjottu mielenkiintoisia hommia ja nykyään teen market-hommien sijaan töitä esimerkiksi sokos-tavarataloissa.

        palkka on aina maksettu ajallaan ja palkka lisät ovat tismalleen samat, kuin "oikeillakin" työntekijöillä.

        kun asenne liittyen omaan osaamiseen ja työnantajan tarjoamiin mahdollisuuksiin on realistinen, en näe syytä tällä palstalla harjoitettavalle ruikuttamiselle.

        Toi oikea asenne on ehdottomasti hyvä tapa suhtautuminen työntekoon..
        Olen itse ollut vuokrafirmoissa töissä tolla kuuluisalla asenteella mutta se ei ole tuonut irtisanomissuojaa tai muutakaan kantahenkilökunnan etuja lomakorvausrahoista puhumattakaan.

        Toivon että lakimuutos panee stopin tälle 2000luvun orjakaupalle ja meneillään olevat maatyöntekijät Helsinki-Vantaan lentokentällä voittaa taistelun ja jatkossa näyttää oikeaa suuntaa ulkoistamisille ja tilaajayritykset joutuisivat kantamaan jatkossa vastuun myös vuokratyöntekijöistään.

        Alkuperäinen idea on hyvä eli etsiä väliaikaista työtä ihmisille palkkiota vastaan esim opiskelijat ja muut lisätyönhakijat mutta nyt ihmisiä pidetään vuositolkulla varsinkin ravintola-alalla töissä sopimusteknisin kikkailuin niin että todellista vastuuta työntekijästä ei ole vaan tehdään määräaikaisia työsopimuksia uudelleen ja uudelleen.

        Eikö olisi korkea aika muuttaa tämä eriarvoisuuden noidankehä ja alkaa puhaltaa yhteenhiileen koska se on ainoa tapa saada ME henki takaisin työpaikoille ja työn tuottavuus sekä mielekkyys takaisin.


      • ffffffuffffuxk
        T kirjoitti:

        Toi oikea asenne on ehdottomasti hyvä tapa suhtautuminen työntekoon..
        Olen itse ollut vuokrafirmoissa töissä tolla kuuluisalla asenteella mutta se ei ole tuonut irtisanomissuojaa tai muutakaan kantahenkilökunnan etuja lomakorvausrahoista puhumattakaan.

        Toivon että lakimuutos panee stopin tälle 2000luvun orjakaupalle ja meneillään olevat maatyöntekijät Helsinki-Vantaan lentokentällä voittaa taistelun ja jatkossa näyttää oikeaa suuntaa ulkoistamisille ja tilaajayritykset joutuisivat kantamaan jatkossa vastuun myös vuokratyöntekijöistään.

        Alkuperäinen idea on hyvä eli etsiä väliaikaista työtä ihmisille palkkiota vastaan esim opiskelijat ja muut lisätyönhakijat mutta nyt ihmisiä pidetään vuositolkulla varsinkin ravintola-alalla töissä sopimusteknisin kikkailuin niin että todellista vastuuta työntekijästä ei ole vaan tehdään määräaikaisia työsopimuksia uudelleen ja uudelleen.

        Eikö olisi korkea aika muuttaa tämä eriarvoisuuden noidankehä ja alkaa puhaltaa yhteenhiileen koska se on ainoa tapa saada ME henki takaisin työpaikoille ja työn tuottavuus sekä mielekkyys takaisin.

        Edellinen kirjoittaa asiaa.

        onpa tosiaan väliaikaista olla töissä yli puol vuotta, ei mitään lomia.

        Vuokrafirmalaisista helppo päästä eroon, ja palkka ei ole sama kuin talon porukalla.

        Lomakorvaukset kai pitäis maksaa vasta työn loputtua, kas kumma a ne maksetaan joka palkassa...


      • vuokratyöläinen
        ffffffuffffuxk kirjoitti:

        Edellinen kirjoittaa asiaa.

        onpa tosiaan väliaikaista olla töissä yli puol vuotta, ei mitään lomia.

        Vuokrafirmalaisista helppo päästä eroon, ja palkka ei ole sama kuin talon porukalla.

        Lomakorvaukset kai pitäis maksaa vasta työn loputtua, kas kumma a ne maksetaan joka palkassa...

        Perusteetta ei kenestäkään "hankkiuduta eroon". Ja jos olisit viitsinyt ottaa lomaraha-asiasta selvää, olisit saanut tietää, että sen saa ihan itse valita, kerryttääkö lomarahoja vai ottaako ne joka palkan yhteydessä. Valinta on oma.


      • vuokratyöläinen
        kjhknjnbjgj kirjoitti:

        älkää vastatko opteamin puheluihin. minulla meni n. 3 viikkoa, että tajusivat etten halua tehdä enään duunia. ja eipä sieltä sitten ole enään kuulunut mitään.

        tai sitten yksinkertaisesti ilmoitat itsesi passiiviseksi tai lopettaneeksi työntekijäksi etkä saa yhtäkään yhteydenottoa... mutta voi asiat tietenkin vaikeimmankin kautta tehdä


      • pilvi
        juu..u kirjoitti:

        itse olin tuolla opteamin työhaastattelussa ja minulla oli kaikki tarvittavat todistukset ammattikoulusta ja töistä missä olen ollut valmistumisen jälkeen ja koulu aikana.
        Haastettelu meni hyvin, mutta kun soitin parin päivän päästä uudestaan niin, oli naisella toinen ääni kellossa ja totesi että sinun näköiselle henkilölle emme voi tarjota työtä. jumankauta että minua otti päähän tuollainen..ilmeisesti mustaa pitkää tukkaa ei hyväksytä opteamille.
        Olen kuitenkin naipuoleinen ihminen enkä omista mitään lävistyksiä tai tatuointeja naamassa. kuitenkin ihminen tyrmätään se takia mitä musiikkia kuuntelee ja omistaako mustat hiukset.
        muista reksryistä olen saannut työtö silloinkin kun oli lävistyksiä naamaassa

        mun pitäs mennä Opteamiin huomenna haastatteluun "pitäsköhän sitten värjätä pää":)kaikenlaista täälätä kuulee milanenkohan tuo seinäjoen toimisto mahtaa olla...


      • nihku
        kjhknjnbjgj kirjoitti:

        älkää vastatko opteamin puheluihin. minulla meni n. 3 viikkoa, että tajusivat etten halua tehdä enään duunia. ja eipä sieltä sitten ole enään kuulunut mitään.

        No just. Miksi et voi vaan ilmoittaa, että et ole töistä kiinnostunut. Tuskin kukaan väkisin haluaa sua töihin ottaa, jos ei ole motivaatiota. Ei se ole väärin ottaa yhteyttä ja sanoa, että oma tilanne on muuttunut. Varmaan kannattaa vähän miettiä pidemmälläkin tähtäimellä, miten työnantajia kohtaan käyttäytyy, Suomessa on kuulkaas aika pienet piirit.


      • renkainen
        pilvi kirjoitti:

        mun pitäs mennä Opteamiin huomenna haastatteluun "pitäsköhän sitten värjätä pää":)kaikenlaista täälätä kuulee milanenkohan tuo seinäjoen toimisto mahtaa olla...

        vedä tussun punanen uuuuh.....niin varmaan saat duunii.....mmmmmm


    • hitsari

      Olen ollut ks. firman kautta hitsarina.Edes haalareita heillä ei ollut antaa.Välistä vedettiin kuin juutalaiset.TILIÄ ODOTTELIN KUUS VIIKKOO.Pitäis lailla kieltää tämmönen ihmisten hyväksikäyttö.Pulloja keräämällä tienaa enemmän.

      • PETTYNYT

        MINULTAKIN ON PERUTTU TYÖVUOROJA EDELLISENÄ
        PÄIVÄNÄ.EI TODELLAKAAN SAA PALKKAA:
        SELITYKSIÄ LÖYTYY VAIKKA MITÄ.
        TYÖNTEKIJÄT KYLLÄ VELVOITETAAN MAKSAA JOS PERUU
        VUORON:TODELLA TÖRKEETÄ.


      • ...
        PETTYNYT kirjoitti:

        MINULTAKIN ON PERUTTU TYÖVUOROJA EDELLISENÄ
        PÄIVÄNÄ.EI TODELLAKAAN SAA PALKKAA:
        SELITYKSIÄ LÖYTYY VAIKKA MITÄ.
        TYÖNTEKIJÄT KYLLÄ VELVOITETAAN MAKSAA JOS PERUU
        VUORON:TODELLA TÖRKEETÄ.

        Eiköhän se työvuorojen peruntuminen johdu kuitenkin itse työnantajayrityksestä eikä työvoiman välittäjästä...


    • sanon vaan

      Aivan käsittämättömän ala-arvoista työntekijöiden kusettamista. Tiedän lukuisia ihmisiä (itseni lisäksi), jotka ovat Opteamin palveluksessa, ja noin puolelle (minä mukaan lukien) on tehty niin, että on peruttu työvuoroja 5min ennen vuoron alkua, eikä maksettu palkkaa, työsopimuslain vastaisesti. Tämä on siis laitonta. Firma ei MISSÄÄN VAIHEESSA kertonut tätä, itse sain kuulla aivan sattumalta ja tarkistin asian. Noin kolme tuntia sitten soitin Opteamin toimistoon ja vaadin selitystä, nainen puhelimessa sanoi että palaamme asiaan aivan hetken päästä, tuut tuut. Eikä ole mitään kuulunut.
      Aion levittää sanaa tästä toiminnasta kaikille, enkä voi todellakaan suositella Opteamia.

      Ja lisäksi, kun joku täällä lässytti jostain, että saa samaa palkkaa kuin vakityönkitejät. Joo, tuntipalkka on sama, mutta ota huomioon että toisin kuin vakkareilla, vuokratyöntekijöiden tuntipalkkaan _sisältyy_ vuosilomakorvaukset. Eli todellinen palkka on pienempi kuin vakkareilla.

      • Pekka

        Ei jumalauta. Onko sinulla tästä faktaa? Pakko kirjoittaa kommentti. Itse olen ollut jo lähes 4 vuotta Opteamin leivissä ja muutama asiakasyritys on pyytänyt omille kirjoilleen. En kuitenkaan tähän suostunut, koska työskentelen ravintola-alalla ja nyt saan päättää itse työajoistani/ viikonloppuvapaista. Ja saan kyllä täysin samaa palkkaa kuin "vakkarityöntekijät".


    • huijattu

      Tampereen Opteam antoi alkuvuodesta ymmärtää, että kesätyöläisillä on työtä niin paljon kun vaan jaksaa tehdä. Minulla on jonkin verran työkokemusta ja olen täysi-ikäinen. Hygieniapassi suoritettuna ja paperiasiat kunnossa Opteamilla. Työnimikkeitä kolme. Luulin, että minulla siis on kesätyö. Koko kesän aikana olen tehnyt Opteamin kautta yhden kuuden tunnin vuoron tiskarina. Muutama muu työvuoro on mennyt ohi, koska joku toinen on vastannut työtarjoukseen ennen minua. Viesti menee varmaankin aina kaikille. Kyseessä on siis nopeuskisa. Vuokra pitäisi maksaa. Olen etsinyt työtä muualta, mutta keskellä kesää kesätyön etsiminen on vähintäänkin epätoivoista. Harmittaa. Ylirekrytointi on tietysti henkilöstövuokrausfirmalle kanattavaa. Työntekijän työsopimus ei velvoita Opteamia mihinkään. Työntekijä vain lupaa olevansa käytettävissä. Jos on vaikka kokki tai jotakin koulutettu niin työtä kai riittää, koska ammattitaitoisista on pula. Esim, tiskarin homma sopii melkein kaikille siellä ja et ole korvaamaton. Kukaan ei takaa onko työtä vai ei. On jokseenkin huijattu olo.

      • oppari

        Sinä edellinen, tiedän tilanteen. Kesällä en kesätyöntekijöiden takia ikinä ehtinyt saamaan vuoroja, vaikka olinkin ns. opteamin vakkari. Pistitkö varmasti kaikki päivät 'tyrkyiksi'? Jos pistää jonkun päivän tyrkyksi niin saa siitä tekstarin ennen muita, muille pistetään yleinen tekst vasta sen jälkeen, jos vuoroa tarjotaan ollenkaan muuten kuin netissä. On kuitenkin aika keljua ettei sinulle kerrottu tuosta kesän tilanteesta.


        Tosiaan omat kokemukseni Opteamista ovat pelkästään positiivisia. Vuorojen varaaminen netistä on kätevää, ja samalla voi valita ne päivät jolloin erityisesti haluaa työvuoroja sekä ne jolloin ei töitä pysty tekemään. Mitään motkotuksia ei henkilökohtaisesti ole tullut, vaikka joskus on jokunen yleinen tekstari tullut tyyliin "eikö nyt kukaan pääse tähän vuoroon" enkä sitä voi oikein katsoa pahalla. Palkkaa saan kaupan alan TES:n mukaan.

        Niin selitykseksi vielä. Jos joutuu sairaustapauksen vuoksi perumaan vuoron, on aina esitettävä lääkärintodistus, muuten ei saa korvausta siltä päivältä (tai jotain tähän suuntaan). Tästä ollaan aika tiukkoja, varsinkin kun monet eivät edes vaivaudu ilmoittamaan työpaikalle olevansa sairaita.

        Niin ja vuorot viiden minuutin varoitusajalla johtuvat juuri perumisista tai mahdollisesti vuokraavan firman äkkipäätöksestä. Niitähän ei ole pakko ottaa, ja silloinkin jos ottaa voi monesti sopia vuoron alkamaan vasta tunnin päästä.
        Peräkkäisiä vuoroja on tarjottu luultavasti, koska yleinen tekstari tulee kaikille, joilla vuoroa ei silloin ole. Ei niistä nyt tarvitse hernettä nenään vetää.

        Jollekin tähän ketjuun kirjoittaneelle; kyllä minusta on aavistuksen kummallista että soittelee palkka-asioista ennen työhaastattelua. Eikö tämä ole ihan samanlainen "itsestään selvä" asia kuin ettei työaikaa käytetä omaan kännyyn pölöttämällä?


        Sitten vielä, itse pääsin työntekijäksi ilman hygieniapassia tai koulutusta, mutta muutama kesätyö taustalla. Päätyöni on kaupan kassa, johon opteam tarjosi päivän kestävän koulutuksen. Maksoi viiskymppiä, mikä vähennettiin ekasta palkasta. Pääsin heti töihin ja töitä riitti ja kaikki toimi. Onhan noita bastardo pomoja joka firmassa, mutta kyllä minusta Opteam toimii aika näpsäkästi noin kokonaisuutena :)


      • kokeiltua itsekin
        oppari kirjoitti:

        Sinä edellinen, tiedän tilanteen. Kesällä en kesätyöntekijöiden takia ikinä ehtinyt saamaan vuoroja, vaikka olinkin ns. opteamin vakkari. Pistitkö varmasti kaikki päivät 'tyrkyiksi'? Jos pistää jonkun päivän tyrkyksi niin saa siitä tekstarin ennen muita, muille pistetään yleinen tekst vasta sen jälkeen, jos vuoroa tarjotaan ollenkaan muuten kuin netissä. On kuitenkin aika keljua ettei sinulle kerrottu tuosta kesän tilanteesta.


        Tosiaan omat kokemukseni Opteamista ovat pelkästään positiivisia. Vuorojen varaaminen netistä on kätevää, ja samalla voi valita ne päivät jolloin erityisesti haluaa työvuoroja sekä ne jolloin ei töitä pysty tekemään. Mitään motkotuksia ei henkilökohtaisesti ole tullut, vaikka joskus on jokunen yleinen tekstari tullut tyyliin "eikö nyt kukaan pääse tähän vuoroon" enkä sitä voi oikein katsoa pahalla. Palkkaa saan kaupan alan TES:n mukaan.

        Niin selitykseksi vielä. Jos joutuu sairaustapauksen vuoksi perumaan vuoron, on aina esitettävä lääkärintodistus, muuten ei saa korvausta siltä päivältä (tai jotain tähän suuntaan). Tästä ollaan aika tiukkoja, varsinkin kun monet eivät edes vaivaudu ilmoittamaan työpaikalle olevansa sairaita.

        Niin ja vuorot viiden minuutin varoitusajalla johtuvat juuri perumisista tai mahdollisesti vuokraavan firman äkkipäätöksestä. Niitähän ei ole pakko ottaa, ja silloinkin jos ottaa voi monesti sopia vuoron alkamaan vasta tunnin päästä.
        Peräkkäisiä vuoroja on tarjottu luultavasti, koska yleinen tekstari tulee kaikille, joilla vuoroa ei silloin ole. Ei niistä nyt tarvitse hernettä nenään vetää.

        Jollekin tähän ketjuun kirjoittaneelle; kyllä minusta on aavistuksen kummallista että soittelee palkka-asioista ennen työhaastattelua. Eikö tämä ole ihan samanlainen "itsestään selvä" asia kuin ettei työaikaa käytetä omaan kännyyn pölöttämällä?


        Sitten vielä, itse pääsin työntekijäksi ilman hygieniapassia tai koulutusta, mutta muutama kesätyö taustalla. Päätyöni on kaupan kassa, johon opteam tarjosi päivän kestävän koulutuksen. Maksoi viiskymppiä, mikä vähennettiin ekasta palkasta. Pääsin heti töihin ja töitä riitti ja kaikki toimi. Onhan noita bastardo pomoja joka firmassa, mutta kyllä minusta Opteam toimii aika näpsäkästi noin kokonaisuutena :)

        Käväisin OP-teamissa töissä, muutama viikko ja kyllästyin kusettamiseen ja päin naamaa valehteluun. Eivät maksaneet palkkaa niinkuin sopimuksessa lukee, mutta onneksi kuulun liittoon. Lakimiehet hoitavat tästä edespäin yhteydenpidon kyseisen firman suuntaa, jollei korjausta asiaan tapahdu 2 viikon kuluessa. En todellakaan suosittele näitä ryöstö-firmoja kenellekään.


      • Opt(i/ea)misti
        kokeiltua itsekin kirjoitti:

        Käväisin OP-teamissa töissä, muutama viikko ja kyllästyin kusettamiseen ja päin naamaa valehteluun. Eivät maksaneet palkkaa niinkuin sopimuksessa lukee, mutta onneksi kuulun liittoon. Lakimiehet hoitavat tästä edespäin yhteydenpidon kyseisen firman suuntaa, jollei korjausta asiaan tapahdu 2 viikon kuluessa. En todellakaan suosittele näitä ryöstö-firmoja kenellekään.

        Olen ollut kohta vuoden Opteamilla töissä, ja mitää ongelmia ei ole ollut. Palkat on maksettu AINA ajallaan ja palkka on itseasiassa korkeampi kuin mitä TESissä on "määrätty", ja kaikki lisät tulevat ihan oikein. Työnantaja ja henkilöt, jotka työvuoroihin kyselevät, ovat mukavia ja kohteliaita, eikä minkäänlaista vittuilua ole tullut jos ehdotettua työvuoroa ei ole halunnut ottaa vastaan.

        Aiemmin joku kirjoitti, ettei ollut saanut työtä ulkonäkönsä perusteella. Aika kummallista sillä kun kävin haastattelussa, minulla oli kaksivärinen "punkahtava" tukka ja huulilävistys, korvakorujakin kymmenkunta. Lävistyskorun otan aina pois kun töihin menen (toimin a la carte -tarjoilijana ja teen kaikenlaista ravintola-alan hommaa) vaikka minua ei kehotettukaan siihen. Eli saattoipa olla omasta asenteestasi kiinni, tai sitten virkailija sattui olemaan jonkin asteen paskapää.

        Mutta en tosiaan ymmärrä teitä vikisijöitä, että Opteam huijaisi teitä. Saattaa toki ollakin, että joissakin Opteamin toimipisteissä ei toiminta ole ihan hyväksyttävää, mutta minua kiinnostaisi, että ovatko nämä franchising-yksikköjä, eli työnantaja on yksityinen joka toimii Opteam-nimikkeen alaisena?

        Vielä nuista raha-asioista sen verran, että ette kai oikeasti luule, että saisitte sen suuruisen palkan, mitä teidät vuokranneet yritykset teistä Opteamille maksavat?! Jostain on kuulkaa Opteamin työntekijöillekin palkat maksettava, juuri niille jotka teille työvuoroja järjestävät. Kaikilla henkilöstövuokraus-yrityksillä on hinta, jolla työntekijöitä vuokraavat, uskoakseni hinta on juurikin kaksinkertainen vuokrattavan palkkaan verrattuna. Eli puolet työntekijälle ja puolet Opteamille. Mielestäni reilua, en sitten tiedä millä aivoilla oikein ajattelette..

        Myös sen voin sanoa, että minultakin on muutama työvuoro peruutettu, johtuen siitä, että se ketä olin menossa tuuraamaan töihin, ilmoittinkin olevansa työkunnossa. Eli minua ei tarvittu, ja vuorot on peruutettu yleensä päivää kahta aikaisemmin. Joskus on käynyt myös niin, että vuoroa ei ole peruttu, juurikin liian lyhkäisen peruuttamisajan vuoksi, niin olen mennyt töihin ja suunnilleen ollut siellä tyhjänpanttina, kun extraajaa ei tarvittukkaan. Eli täällä päin Opteam toimii juuri niin laillisesti kuin mikään yritys voi toimia.

        Ja oikeasti ihmiset, ihmisiä Opteamillakin on töissä, virheitä sattuu ja tapahtuu, kaikille ja jokaisessa työpaikassa. Minun omasta henkilökohtaisesta mielestäni vika on teissä itsessänne jos hommat ei suju ja töitä ei tipu, omasta asenteesta se on kiinni. En minäkään täydellinen ole, enkä varmasti kaikkia miellytä, mutta teen aina parhaani ja olen oma itseni. Ja jos asioihin suhtautuu jo valmiiksi negatiivisesti, niin ei ne varmasti hyvin menekkään. Onhan joidenkin ihmisten mielestä minunkin työt ja työajat varsinaista haistapaska-hommaa, varsinkin kun ei työvuorolistoja ole, mutta minä näen asiat niin, että tämä työllistymismuoto antaa paljon vapauksia, jos jossain vaiheessa haluan pitää vaikka viikon vapaata, niin ilmotan netissä Opteamille, etten ota töitä vastaan. Ja mitään "kuittailuja" moisesta ei ole ikinä tullut.

        Toki pomoissakin on eroja, kuten työntekijöissäkin. On huonoja työntekijöitä, ja huonoja pomoja. Joskus ne kummatkin sattuvat samaan pakettiin. Minä olen hyvä työntekijä, ja minulla on hyvä pomo, kummankin onneksi.


      • Hannes_12
        Opt(i/ea)misti kirjoitti:

        Olen ollut kohta vuoden Opteamilla töissä, ja mitää ongelmia ei ole ollut. Palkat on maksettu AINA ajallaan ja palkka on itseasiassa korkeampi kuin mitä TESissä on "määrätty", ja kaikki lisät tulevat ihan oikein. Työnantaja ja henkilöt, jotka työvuoroihin kyselevät, ovat mukavia ja kohteliaita, eikä minkäänlaista vittuilua ole tullut jos ehdotettua työvuoroa ei ole halunnut ottaa vastaan.

        Aiemmin joku kirjoitti, ettei ollut saanut työtä ulkonäkönsä perusteella. Aika kummallista sillä kun kävin haastattelussa, minulla oli kaksivärinen "punkahtava" tukka ja huulilävistys, korvakorujakin kymmenkunta. Lävistyskorun otan aina pois kun töihin menen (toimin a la carte -tarjoilijana ja teen kaikenlaista ravintola-alan hommaa) vaikka minua ei kehotettukaan siihen. Eli saattoipa olla omasta asenteestasi kiinni, tai sitten virkailija sattui olemaan jonkin asteen paskapää.

        Mutta en tosiaan ymmärrä teitä vikisijöitä, että Opteam huijaisi teitä. Saattaa toki ollakin, että joissakin Opteamin toimipisteissä ei toiminta ole ihan hyväksyttävää, mutta minua kiinnostaisi, että ovatko nämä franchising-yksikköjä, eli työnantaja on yksityinen joka toimii Opteam-nimikkeen alaisena?

        Vielä nuista raha-asioista sen verran, että ette kai oikeasti luule, että saisitte sen suuruisen palkan, mitä teidät vuokranneet yritykset teistä Opteamille maksavat?! Jostain on kuulkaa Opteamin työntekijöillekin palkat maksettava, juuri niille jotka teille työvuoroja järjestävät. Kaikilla henkilöstövuokraus-yrityksillä on hinta, jolla työntekijöitä vuokraavat, uskoakseni hinta on juurikin kaksinkertainen vuokrattavan palkkaan verrattuna. Eli puolet työntekijälle ja puolet Opteamille. Mielestäni reilua, en sitten tiedä millä aivoilla oikein ajattelette..

        Myös sen voin sanoa, että minultakin on muutama työvuoro peruutettu, johtuen siitä, että se ketä olin menossa tuuraamaan töihin, ilmoittinkin olevansa työkunnossa. Eli minua ei tarvittu, ja vuorot on peruutettu yleensä päivää kahta aikaisemmin. Joskus on käynyt myös niin, että vuoroa ei ole peruttu, juurikin liian lyhkäisen peruuttamisajan vuoksi, niin olen mennyt töihin ja suunnilleen ollut siellä tyhjänpanttina, kun extraajaa ei tarvittukkaan. Eli täällä päin Opteam toimii juuri niin laillisesti kuin mikään yritys voi toimia.

        Ja oikeasti ihmiset, ihmisiä Opteamillakin on töissä, virheitä sattuu ja tapahtuu, kaikille ja jokaisessa työpaikassa. Minun omasta henkilökohtaisesta mielestäni vika on teissä itsessänne jos hommat ei suju ja töitä ei tipu, omasta asenteesta se on kiinni. En minäkään täydellinen ole, enkä varmasti kaikkia miellytä, mutta teen aina parhaani ja olen oma itseni. Ja jos asioihin suhtautuu jo valmiiksi negatiivisesti, niin ei ne varmasti hyvin menekkään. Onhan joidenkin ihmisten mielestä minunkin työt ja työajat varsinaista haistapaska-hommaa, varsinkin kun ei työvuorolistoja ole, mutta minä näen asiat niin, että tämä työllistymismuoto antaa paljon vapauksia, jos jossain vaiheessa haluan pitää vaikka viikon vapaata, niin ilmotan netissä Opteamille, etten ota töitä vastaan. Ja mitään "kuittailuja" moisesta ei ole ikinä tullut.

        Toki pomoissakin on eroja, kuten työntekijöissäkin. On huonoja työntekijöitä, ja huonoja pomoja. Joskus ne kummatkin sattuvat samaan pakettiin. Minä olen hyvä työntekijä, ja minulla on hyvä pomo, kummankin onneksi.

        Kuinkas sen OPTEAMin Olkiluodon hake meni?


      • EX VMP
        oppari kirjoitti:

        Sinä edellinen, tiedän tilanteen. Kesällä en kesätyöntekijöiden takia ikinä ehtinyt saamaan vuoroja, vaikka olinkin ns. opteamin vakkari. Pistitkö varmasti kaikki päivät 'tyrkyiksi'? Jos pistää jonkun päivän tyrkyksi niin saa siitä tekstarin ennen muita, muille pistetään yleinen tekst vasta sen jälkeen, jos vuoroa tarjotaan ollenkaan muuten kuin netissä. On kuitenkin aika keljua ettei sinulle kerrottu tuosta kesän tilanteesta.


        Tosiaan omat kokemukseni Opteamista ovat pelkästään positiivisia. Vuorojen varaaminen netistä on kätevää, ja samalla voi valita ne päivät jolloin erityisesti haluaa työvuoroja sekä ne jolloin ei töitä pysty tekemään. Mitään motkotuksia ei henkilökohtaisesti ole tullut, vaikka joskus on jokunen yleinen tekstari tullut tyyliin "eikö nyt kukaan pääse tähän vuoroon" enkä sitä voi oikein katsoa pahalla. Palkkaa saan kaupan alan TES:n mukaan.

        Niin selitykseksi vielä. Jos joutuu sairaustapauksen vuoksi perumaan vuoron, on aina esitettävä lääkärintodistus, muuten ei saa korvausta siltä päivältä (tai jotain tähän suuntaan). Tästä ollaan aika tiukkoja, varsinkin kun monet eivät edes vaivaudu ilmoittamaan työpaikalle olevansa sairaita.

        Niin ja vuorot viiden minuutin varoitusajalla johtuvat juuri perumisista tai mahdollisesti vuokraavan firman äkkipäätöksestä. Niitähän ei ole pakko ottaa, ja silloinkin jos ottaa voi monesti sopia vuoron alkamaan vasta tunnin päästä.
        Peräkkäisiä vuoroja on tarjottu luultavasti, koska yleinen tekstari tulee kaikille, joilla vuoroa ei silloin ole. Ei niistä nyt tarvitse hernettä nenään vetää.

        Jollekin tähän ketjuun kirjoittaneelle; kyllä minusta on aavistuksen kummallista että soittelee palkka-asioista ennen työhaastattelua. Eikö tämä ole ihan samanlainen "itsestään selvä" asia kuin ettei työaikaa käytetä omaan kännyyn pölöttämällä?


        Sitten vielä, itse pääsin työntekijäksi ilman hygieniapassia tai koulutusta, mutta muutama kesätyö taustalla. Päätyöni on kaupan kassa, johon opteam tarjosi päivän kestävän koulutuksen. Maksoi viiskymppiä, mikä vähennettiin ekasta palkasta. Pääsin heti töihin ja töitä riitti ja kaikki toimi. Onhan noita bastardo pomoja joka firmassa, mutta kyllä minusta Opteam toimii aika näpsäkästi noin kokonaisuutena :)

        Oikeesti, ensinsin työnantajan pitäisi kouluttaa kaikki henkilöt kuluttomasti. Ja jos sitoudut lähtemään ns. hälytyksellä, sekin sovitaan erikseen. Ja vielä lopuksi; työehtosopimuksen mukaan, palkat on luettavissa ehtoineeen sovituista.


    • höhlä

      Olen ollut nyt kolme vuotta opteamilla ja töitä kyllä riittää.
      Kun hain minulla ei ollut ravintola-alan koulutusta (enkä alaa opiskellut, enkä kyllä vieläkään.) ei hygienia- eikä anniskelupassia. Silti pääsin sisään.

      Aluksi vuoroja ei juuri tullut, tai ne olisivat olleet jossain Hyvinkäällä ja loppuivat neljältä yöllä. Niihin ei Helsinkiläinen, jolla ei ole edes korttia hirveästi halunnut.
      Aktiivinen soittelu toimistoon ensiksi joka aamu poiki sitten muutaman vuoron. Näistä tullut hyvä palaute sitten avasi ovia muihinkin paikkoihin ja vuoroja alkoi tulla hieman enemmän.
      Ravintola-alalle minua ei ensiksi haluttu laittaa ollenkaan, koska kokemusta ei ollut. Toimistolta ehdotettiin, että kävisin heidän ilmaisen kurssinsa, jossa opeteltaisiin ravintola-alalta perusjutut ja suoritettaisiin hygieniapassi(20€) ja anniskelupassi(40€).
      Kävin ja vuoroja alkoi satelemaan. Nykyään olen ns. luottotyyppi ja monesta paikasta pyydetään juuri minua töihin, eikä pelkästään ketä tahansa ekstraajaa.
      Opiskelijana pidän siitä, että pystyn itse valitsemaan vuoroni kiireitteni ja muiden menojen perusteella. Tämä ei vakituisella työnantajalla monasti onnistuisi näin helposti.

      Olen kuitenkin niitä harvoja joilla on näinkin onnellisesti.

      Ettei menisi pelkäksi hehkuttamiseksi niin kyllä minulla valitustakin riittää.
      Työsopimukseen tosiaan kuuluu tuo vuorojen peruminen, työaikojen vaihtelu jne. Ja tämä käsiteltiin ainakin minun osallani ryhmähaastattelussa.
      Eli vuorot voidaan perua vaikka samana päivänä ilman, että työntekijällä olisi mitään sanottavaa tähän. Jos vuoro kuitenkin perutaan niin myöhään, että työntekijä on jo liian myöhä, ja työntekijä menee tekemään vuoronsa.
      Työaika taas vaihtelee sen mukaan miten tarvitsee. Jos tarvitsee jäädä ylitöihin on hyvä jäädä, mutta siihen ei ole velvollisuutta. Jos taas töitä ei riitä on työllistävän firman pidettävä työntekijää vähintään neljä tuntia, ellei työntekijä itse suostu lähtemään aiemmin. Neljän tunnin jälkeen työntekijällä ei kuitenkaan ole hirveästi sanomista tähän. (Käytännössä voi tapahtua niin, että tunnin jälkeen vuoropäällikkö tms tulee sanomaan, että voi lähteä. Tällöin ei ole pakko lähteä, mutta jos haluat uudestaan töihin tähän paikkaan niin kannattaa hieman joustaa. Jos ei lähde niin aika suolaiselta vaikuttaa työnsaanti muutenkin opteamilla myöhemmin.)
      Eli suomeksi, työsuhde-ehdot ovat perseestä ja työntekijää sorsitaan varsinkin alussa, mutta tässä juuri erottuu jyvät akanoista.
      Nykyään jos on useampi opteamilainen ja joku lähetetään pois ennen aikojaan se on aina joku muu kuin minä. Samoin juuri minua pyydetään usein jäämään ylitöihin, koska osaan asiat ja minuun voi luottaa, että teen työni ripeästi ja huolella.

      Tiedonkulku tuntuu olevan opteamin suurin ongelma.
      Kukaan ei tunnu tietävän mistään mitään kun toimistolle soittaa. Samoin sieltä saa usein väärää informaatiota. (usein koskien työvaatetusta.) Ymmärrän, että yleensä työtä tarjoavalla firmalla on joku yhteyshenkilö opteamissa, joka hoitaa heidän asioitaan. Mutta jostain syystä hekään eivät aina tiedä mistä on kyse kun heiltä kysyy jotain hyvinkin olennaista asiaa.

      Joskus palkkoja jää maksamatta, tai vaihtoehtoisesti sunnuntai-lisiä.
      Tämä on opteamin moka, mutta jos tästä soittaa ja vaatii rahat heti siitä menee 60% ennakon pidätys. Seuraavassa palkassa se tulisi normaalisti, jos muistaa muistuttaa.
      Varsinkin opiskelijalla on rahat tiukassa, ja aina ei ole varaa odotella kun laskut erääntyvät ja syödäkin pitäisi. Ei ole lainkaan omaa syytä, niin siitä sitten pitäisi kärsiä.

      Nyt uusien nettisivujen myötä mikään ei tunnu toimivan.
      Kirjautumaan ei pääse, eli ei voi syöttää tehtyjä vuoroja, varata vuoroja tai katsoa mitä on tarjolla. Sain tekstiviestin, että minulle on varattu valmiiksi vuorot vakkaripaikastani. Nyt en siis minä tai toimistolta kukaan pääse kirjautumaan tunnuksillani ja katsomaan milloin minun pitäisi olla töissä. Vastaus on ollut uusien sivujen aukeamisen jälkeen vain "soita myöhemmin uudestaan, mä en voi tehdä tälle mitään."

      • opteamilla

        Nyt kun näitä lueskeli ja itsekin haastattelussa käyneenä täytyy sanoa että taitavat palkata työntekijät jokseenkin oudoilla kriteereillä.. moni on päässyt ilman mitään koulutusta tai työkokemusta töihin opteamille. Minä itse jolla on koulutus ravintola puolelle, yhteensä lähes kymmenen vuoden työkokemus ja joka oli valmis tekemään vuoroja enempi kuin opiskelijat sekä palvelemaan mahdollisimman pitkään heitä niin en tullut valituksi! Vaan opiskelijat jotka eivät edes tienneet miten paljon pystyvät tekemään, ei alan koulutusta koska opiskelivat vasta , ei työ kokemusta tai jos oli niin se oli joko viikoissa laskettavaa tai korkeintaan kuukausina. ja tarkoitus palvella opteamilla vain opiskelujen ajan niin he sitten saivat töitä!?

        Tuntui jotenkin oudolta... Mutta ei yrittänyttä laiteta.. :)


      • heimot
        opteamilla kirjoitti:

        Nyt kun näitä lueskeli ja itsekin haastattelussa käyneenä täytyy sanoa että taitavat palkata työntekijät jokseenkin oudoilla kriteereillä.. moni on päässyt ilman mitään koulutusta tai työkokemusta töihin opteamille. Minä itse jolla on koulutus ravintola puolelle, yhteensä lähes kymmenen vuoden työkokemus ja joka oli valmis tekemään vuoroja enempi kuin opiskelijat sekä palvelemaan mahdollisimman pitkään heitä niin en tullut valituksi! Vaan opiskelijat jotka eivät edes tienneet miten paljon pystyvät tekemään, ei alan koulutusta koska opiskelivat vasta , ei työ kokemusta tai jos oli niin se oli joko viikoissa laskettavaa tai korkeintaan kuukausina. ja tarkoitus palvella opteamilla vain opiskelujen ajan niin he sitten saivat töitä!?

        Tuntui jotenkin oudolta... Mutta ei yrittänyttä laiteta.. :)

        Opiskelijat eivät tiedä oikeuksiaan, joten tulee loppupeleissä heille halvemmaksi ja helpommaksi..


    • sakira

      Opteam maksaa kaikista huonointa palkaa.En tiedä ottavatko itsellensä kaiken ylimääräisen.Kas siinäpä kysymys?Ei ainakaan työkokemuksen perusteella makseta.

      • OPTEAM EI HYVÄ 25

        EI ILMOITETA MITÄÄN.OPISKELIJAT ROTAN PALKALLA.LIIKAA PORUKKAA TOIMISTOLLA JA TOSI TYLYJÄ.


      • kuka, mitä, hä?

        sehän on TES:n mukainen palkka.... eli ei mikään tuulesta revästy... n. 12 € / h plus lisät on musta aika ookoo kauppatöistä ;)

        Tosin muusta en siellä tiedä et kannattaako mennä???
        pyysivät meinaan haastatteluun ja tarkotus olis tehdä vaan extra työtä...


    • Kyrsiintynyt

      Opteam on ns. isoista vuokrafirmoista kyllä täysi susi. Ensinnäkin heidän kauttaan saatavat tehtävät ovat jotain kaupan kassaa, hyllyttämistä tai varastomiehen hommia. Mitään vähänkään parempaa (esim. toimistotyötä) et varmasti löydä.

      Mitään tuntimääriä ei luvata. Eli voit olla pitkänkin aikaa vailla työtä, koska nimike on tarvittaessa töihin kutsuttava. Työtarjouksia (yhden päivän keikkoja) lähetetään sitten tekstareilla, tyyliin "nopein voittaa". Työvuoron vahvistus tulee tekstarilla ja häviäjille ei ilmoiteta sitten mitään.

      Palkka on vain TES. Siitä ei voi millään tavalla neuvotella, niinkuin palkasta yleensä voi. Jos ei kelpaa, niin ei tarvitse tulla ollenkaan.

      Opteam järjestää alussa yhden päivän kassakone-koulutuksen. Se on pakko suorittaa, tai ei pääse hommiin. Tuon koulutuksen joutuu ITSE maksamaan!!

      Jos sairastut, niin yleensä palkkaa ei makseta. Jos viimeisimmästä työvuorosta on yli viikko aikaa (kuten yleensä on, kun vuoroja ei saa) niin he kuulemma katsovat, että olet juuri aloittanut työntekijä. Pitää kuulemma työskennellä vähintän 4kk putkeen, että sairaslomalta maksetaan palkka (USKOMATONTA!!!)

      Vaikka olisit työskennellyt yli 4kk putkeen, niin silloinkin Opteam katsoo oikeudekseen arvioida lääkärinlausuntoa. Jos diagnoosin koodi ei ole oikein, jää palkka automaattisesti maksamatta. Syyksi kelpaa yleensä nuhakuume, mutta esimerkiksi käsi kipsissä ei kelpaa. Ei makseta sitten yhtään mitään, vaikket voi yhdellä kädellä kassakonetta käyttää.

      Suosittelen kääntymään Adeccon, Manpowerin tai MercuriUrvalin puoleen työnhaussa. He tarjoavat VAKITUISIA ja ennen kaikkea parempilaatuisia töitä, kuin Opteam.

      • ......

        itse asiassa, jos ottaisit asioista selvää, ja niinkuin infotilaisuudessa selkeästi selitetään, ravintola-alalla tessin mukaan töissä on täytynyt olla säännöllisesti kuukauden ajan (ilman kahdeksan päivän taukoja) jotta sairaslomaraha maksetaan. eli neljä viikkoa, vähintään kerran viikossa töitä. onpas kamalaa. ja työnantajalla on oikeus saada lääkärintodistus jossa on kaikki koodit oikein. Ihan sama missä olet töissä, aika itsestäänselvä juttu.


    • alanvaihdos

      hhahaha :DD joku soitti opteamilta (ainaki niin se sano) ja kyseli lähtisinkö miesstrippariksi 20euron tuntipalkalla xD harmi kun oli vitsi, meikä ainaki opiskelijana harkitsis vakavasti jos parikymppiä tunnilta tulis :))))

    • daniellet

      soittajaksi olisin päässyt. En lähtenyt.

    • opteam tarjoilija

      minä olen opteamin kautta ollut töissä pari vuotta.. sitäkautta olen hankkinut hygieniapassin ja anniskelu passin tarjoilija koulutuksen ja nykyään olen töissä hienoissa ala carte ravintoloissa pitkin helsinkiä.. työtä riittää vaikka joka päivälle ja tarjoilemisesta maksetaan melkein 11 euroa tunti :)

    • xxxdo

      En ole ollut töissä, mutta samanlaisia kokemuksia nuivista työhaastatteluista kuin yhdellä muulla tässä ketjussa. Olen oman osani työhaastatteluissa rampannut, käyttäytynyt aina suht. samalla tavalla, ja tuo vuokrafirma oli kyllä tylyimmästä päästä. Oikeastaan melkein kaikkien vuokrafirmojen haastattelut ovat yleisesti aika inhottavia.
      Paremmin olen muuta kautta sitäpaitsi työllistynytkin kun noiden firmojen kautta.

    • ihmepellejä

      nokipojille ja valittajaluusereille..

      • vantaa435'7

        Te jotka olette OPTEAMilla, niin onko siellä pakollista tuntimäärää joka täytyy tehdä viikossa, vai voiko valita itse vuoroja esim. kerran viikossa? Tämä kuulostaisi hyvältä koska olen opiskelija ja haluaisin tehdä töitä, mutta myös nauttia vapaa-ajastani...


      • 5 vuotta listoilla
        vantaa435'7 kirjoitti:

        Te jotka olette OPTEAMilla, niin onko siellä pakollista tuntimäärää joka täytyy tehdä viikossa, vai voiko valita itse vuoroja esim. kerran viikossa? Tämä kuulostaisi hyvältä koska olen opiskelija ja haluaisin tehdä töitä, mutta myös nauttia vapaa-ajastani...

        Saa valita, mutta jos et ole valmis tekemään tarjottuja vuoroja, voi olla ettet saa töitä silloin kun sitä pystyisit tekemään.


    • joppe Iso

      Mikään.

      • wsdfgfdsa

        Mä olen ollut kuukauden Opteamilla ja kaikki sujujut hyvin. Vuoroja on riittävästi, palkat maksettu oikein ajallaan :) Ei mitään valittamista.


    • fgdff

      kirjoilla, ei tarjottu yhtäkään työpaikkaa.

    • opparina

      Ihme juttuja :O

      Itse olen ollut reilun vuoden Opparina. Todella tyytyväinen olen. Vuoroja riittää. Vaikka teen niitä suht harvoin (max 10vuoroa/kk), vuoroja tarjotaan silti lähes päivittäin. (Helsingin) Toimiston henkilökunta on mukavaa ja asiallista. Mikäli haluaa laittaa estoja tai kieltäytyy vuorosta, ei sitä ole sen kummemmin tarvinnu perustella eikä nurinoita ole tullut. On aika tavallista tämän kokoluokan firmalla, että saikusta tarvitsee todistuksen. Kuulostaapa oudolta että Opteamilta muka ei uskottaisi, mikäli lääkäri toteaa työkyvyttömäksi?

      Palkka tietenkään ei ole mikään päätä huimaava, mutta ei kai kukaan oikeasti odota rikastuvansa vuokrafirmalla? ;)

      Tämänhetkisessä elämäntilanteessani Opteam on lähes täydellinen työnantaja. *tykkää tästä*

    • mr magpie

      En tiedä, en saanut sieltä töitä vaikka haastattelussa tuli käytyä. Mutta ainakin Lappeenrannan Opteamissa on todella ylimielisen tuntuinen jannu haastattelijana ja suoraan sanottuna tuntui että ainakin minuun kaveri suhtautui jo kättelystä lähtien negatiivisesti.

      Eihän siinä tietysti mitään. Olen normaalin näköinen ja muutenkin ihan asiallinen parikymppinen mies. Eihän nyt sellaisia voi missään nimessä kassakoneelle laskea. Tuntuu että tässä Opteamissa pitäisi omata jumalaisia kykyjä töitä saadakseen. Niin, eikä varmaan kivoista tisseistä ja kauniista kasvoistakaan olisi haittaa.

    • jokunen..

      Onko Opteamin palkkaus reilua verrattuna muihin vuokratyöfirmoihin?
      Esim. 10€/tunti ravintolatyöstä.

      • ss

        Tesin mukainen palkkahan kaikilla vuokrafirmoillakin täytyy olla, joten eiköhän ne ole kaikissa sama. Yleensä siis samansuuruinen kuin asiakasyrityksenkin työntekijöillä.


    • pamppero

      Ite ollut opteamilla helmikuusta asti, työskentelen vain yhdessä paikassa. Haastattelussa luvattiin, että työtä on täydet tunnit eli 37,5-40h/vko. ja vitut. Nyt sitten on viikkoja jolloin kaksi vuoroa, asiakasfirmasta saan suoraan tunnit ja jos kieltäydyn(viimeksi olin kipeä) suututaan ihan tolkuttomasti. Palkkaus on ihan perseestä, en ole sitten sen jälkeen kun olen 16 täyttänyt saanut yhtä huono palkkaa..tesihän sen määrää mutta ennen olen aina pyytämällä saanut parempaa palkkaa.. Ensi viikolla onneksi aivan muualle työhaastatteluun ja toivotaan et paikka aukee.

      mut jossain pääkaupunki seudulla varmaan toimii paremmin. Itselläni on työkokemus lähempänä neljää vuotta ja kaikki kurssit ja kortit ja koulutukset suoritettu ja palkka tosiaan sen 9,5/h ja työmatkaa tulee päivässä yli 50km.

    • Myyjäjeejee

      Jees, itse olin viime kesänä Opteamin kautta paikallisessa huoltamossa kassatyöntekijänä. Ehdin olemaan 3 viikkoa, kunnes tyttäreni sairastui vatsatautiin ja soitin tuntia ennen vuoroa että lapsi sairas, en valitettavasti pääse. Noh koeaika oli meneillään, joten monoa tuli. Ja kun kysyin vuokraajayrityksen pomolta johtuiko siitä, niin ei kommentoi (olisi ollut laiton irtisanominen) vaan vetosi koeaikaan. VITUT sanon minä. palautin avaimet ja duunivaatteet suoraan opteamin toimistoon kun halusivat keskustella kanssani tilanteesta. mutta hei, ei opteam ole ainoo paskafirma suomessa. NE KAIKKI VUOKRAFIRMAT OVAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nykyään töissä stockalla :)

    • tytteli-77

      lähetin hakemuksen, sieltä soitettiin..siihen jäi....taidan olla vanha Opteamille(34.v) koulut käyt riittävästi työkokemusta..No teen keikkaa Suomen Palveluavun kautta ja Hr housen kautta...hyvää palvelua....=).....tuntipalkka ihan jees.....Hr housille pitää ite vaan soitella...

      • ss

        Opteamillahan on jopa senioreita töissä, joten tuskin ollut iästä kiinni.


    • ExHenkilöstökonsultt

      Vuokrafirmoista lyhyesti:
      Vuokrataan työntekijöitä kiireellisyydestä ja koska tämä muoto on laillinen ja turvallisin tapa.
      Jos esimerkiksi X yritys palkkaa työntekijän, käyttää viikon ja antaa potkut, voi tulla ruma sotku lakimiesten ja oikeuden asialla. Näinhän ei yleensä käy, koska molemminpuolinen irtisanomis aika on 4kk ilman perusteltua syytä. Mutta jos työntekijä saa selville että hänen palkkaaminen alunperin oli ollut vain viikonpituista hommaa varten tämä on laitonta ja mikäli työtekijä haastaa oikeuteen yrityksen X häviö on varmaa, tästä syntyy yritykselle tappiota. Kun taas vuokrafirmalta palkkaaminen on hyvin pienimuotoista (joskus pidemmänaikaistakin) palkkaamista ja työsopimuksessa on jo valmiiksi lakikielin söperrettyä tekstiä siitä sun tätä jne. on toiminta laillista.
      Tämä on myös hyvä tapa etsiä "sitä oikeaa" luotettavaa työntekijää yritykselle.
      Myöhemmin kun on varmaa että yritys haluaa palkata kyseisen työntekijän omille listoillen se maksaa maltaan summan vuokrafirmalle. eli esim. 2000-3000 euroa niin työntekijä ei ole enään virallisesti vuokrafirman työntekijänä. Muuten työntekijästä maksetaan työntekijän palkka x 2 eli jos työntekijä saa palkkaa 12 Euroa tunnilta, yritys X maksaa vuokrafirmalle hänestä 22Euroa tunnilta. ettäis näin suurimmaksi osaksi puhekielellä ja lyhyesti.

    • opteamilainen

      Hmm.. Itse aloitin kassalla Opteamin kautta ja vaikka kassatyö sinänsä ei ole mitään herkkua niin Opteamista en kyllä keksi valitettavaa. Vuorojen varaaminen on todella helppoa, eikä sieltä mitään valitettu vaikka en ottanut vuoroja vastaan 3 viikkoon. Palkka on tullut ajallaan ja kaikki lisät juuri niinkuin pitää. Opteamin henkilökunta on todella ystävällistä ja välittävää.. Näin pääkaupunkiseudulla.

    • opparipoppari

      Itse ollut nyt kolmisen viikkoa OPTEAMillä töissä, kassoilla enimmäkseen. Tänään purin työsopimukseni. Ensimmäiset 2 viikkoa sujuivat mutkitta - sain niitä vuoroja mitä halusin ja niin paljon kuin halusin. Sitten alkoi oman paikkakunnan vuorot vähentyä, ja ehdotuksia tuli vain muille paikkakunnille. Sanoin, että yli 40km ajomatka päivässä on rahallisesti ja ajallisesti kohtuutonta, ja pyysin saada vuoroja vain omalla paikkakunnallani. Olin tyrkyllä jopa 1½ viikkoa etukäteen, jotta saisin hyviä vuoroja, mutta edelleen ehdottivat muille paikkakunnile menoa. Tein aluksi 6 pvää viikossa, viime viikolla en ollut päivääkään töissä, kun ei kunnon vuoroja tullut.

      Homma kusee siinä, että työntekijän ja OPTEAMin kommunikaatio on aika olematonta - olet heille "kasvoton" työntekijä ja menet sinne missä tarvitaan tekstiviestin välityksellä. Se nyt vaan on vuokrafirmojen toimintatapa.

      Onneksi opparina pätee 4kk koeaika, joten jos ei hommasta pidä niin voi kyllä lopettaa ongelmitta. Riippunee paikkakunnasta että toimiiko firma hyvin vai huonosti. Olisin kyllä jatkanut, mutta sain paremman työtarjouksen. Ei sinänsä OPTEAMissä mitään suurempaa vikaa, jos pystyy vuoro-hässäkän kanssa elämään.

      • nicor

        Vuokratyöntekijöistä on helppoa päästä eroon, mutta homma toimii myös toiseen suuntaan: Työntekijänkään ei periaatteessa tarvitse välittää irtisanomisajoista.
        Kun työsopimuksessa tuntimääränä lukee 0-40h, niin älä yksinkertaisesti ota vuoroja; voit aloittaa toisessa firmassa työskentelyn vaikka olisit vielä Opteamin kirjoissa.

        Pienien paikkakuntien vuokratöiden määrät vaihtelevat hurjasti kun asiakasliikkeitä on vähän. Liike voi muuttaa toimintatapoja..ja lisäksi joku toinen työntekijä voi hankkiutua liikkeen vakituisemmaksi vuokratyöntekijäksi.

        Työntekijät ovat vuokrafirmoille "kasvottomia"; työntekijöitä on paljon ja vaihtuvuus suurta..melkein ainut tapa saada henkilökohtaista huomiota on mokata pahasti.

        Tietysti jos kykenet tekemään vastuuvuoroja missä tahansa pt-kaupassa millä tahansa osastolla, niin kyllä nuo firmat pyrkivät pitämään kiinni tällaisista tekijöistä. Minuakin ovat ruvenneet kiittelemään joustavuudesta ja kertovat kuinka olen saanut hyvää palautetta. Tarjoavat minulle hyvissä ajoin sunnuntai-vuoroja, mitkä yleisellä työlistalla menisivät heti kaupaksi jne.

        Samaan aikaan toinen saman firman työntekijä kertoo itku kurkussa kuinka hän ei saa tarpeeksi vuoroja ja ei tiedä miten hän maksaa vuokransa.


    • Jope 55

      Itselläni on vain hyvin positiivinen kuva Opteamin toiminnasta. Siellä on ollut aina hyvä ja ystävällinen vastanotto. Ainut joka ei ylenkatsonut vajaakuntoisen mahdollisuuksia tehdä mihin pystyy. Niimpä viimesyksyllä olin vuokrattuna tietyöhommiin., sehän onnistui hyvin ja oli mukavaa ja mielenkiintoista.
      Kaikki korvaukset tuli kuten oli sovittu samoin suojavaatetus.
      Nyt on uusi kesä ja ollaan jo oltu yhteyksissä uusista kohteista.

      Kajaanin Opteam on juuri tälläinen hyvä vuokratyönantaja. Suosittelen.

    • :x

      nyt 8kk opteamin kautta työskennelleenä, en suosittele. todella kyseenalaista toimintaa, palkan maksussa ollut jokainen kerta ongelmia, aina jotain puuttuu ja joutuu mutkien kautta soittelemaan rahojensa perään.

    • Maho2012

      joo kyllä olen samaa mieltä :x kanssa opteam on on aika kiero yritys yrittää viimeiseen asti kieroilla suosittelen kaikille opteamlaisille että liityvät liittoon niin jos on jotain ongelmia mitä varmastitulee niin liiton kanssa hoituu helpommin näin ainakin vantaalla tapahtuu

    • happamia sano kettu.

      Itse olen firmalla ollut yli kolme vuotta töissä, enkä ymmärrä mistä nämä "kieroilu"-väitteet saavat alkunsa. Olen ollut jopa kahdessa eri kaupungissa kirjoilla, enkä ole kokenut mitään muuta kun hyvää palvelua, ja pelkkää positiivista. Aika paljon on kyllä itsestä kiinni ja epäilen vähän että nämä negatiiviset kokemukset tulee ihmisiltä jotka ovat olleet niin huonoja työntekijöitä ettei töitä ole oikein riittänyt.

    • tyytyväinen

      Itsellänikin vain positiivisia kokemuksia Opteamista. Nyt ollut n. vuoden heidän listoillaan. Palkka maksetaan aina ajallaan ilta- yms. lisien kanssa ja se on täysin vastaava vakituisten työntekijöiden kanssa. Toimistolla mukavia ihmisiä töissä, eikä kukaan ole mitään yrittänyt kieroilla. Työvuoroja ei aina ole niin paljoa kuin haluaisi, mutta sehän ei ole Opteamin vika vaan asiakasyrityksen, jolla ei ole aina työntekijälle tarvetta. Oman kokemukseni mukaan voin siis suositella Opteamia lämpimästi kaikille.

    • Savua ilman tulta?

      Ei savua ilman tulta. Kierretään jatkossa ko firma kaukaa.. Sekä työntekijänä, että asiakkaana.

    • ei ymmärrä..

      eli kuuntelet mielummin negatiiviset kokemukset kun positiiviset?

    • vuokfir

      miten vuokrafirmat maksavat kilometrri korvaukset tytömatkoista

    • saatana kokki

      Turun Opteam maksaa ainakin 11 Euroo ja tötä riittää.

    • Mikapalkka

      Oon kuullut että palkka olis parempaa kuin olis jossain kaupan omalla listalla. Onko totta?

      • --------------------

        Ei ole. Nälkäpalkka.


    • vuokratyöläinen

      Jep.

    • Ei hyvä

      Olin töissä opteamilla. Palkasta jäi ateriakorvaus matkalippu rahat maksamatta(koska niitä ei kuulema tarvitse maksaa,kun ollaan samalla rakennustyömaalla koko ajan). Vaikka alan tessissä lukee,että ne kuuluu maksaa,ja liittoonkin soitin ja kysyin,niin ne kyllä kuuluu maksaa.. Työsopimuksessa lukee,että noudatetaan alan työehtosopimusta.. NO MITÄS NOUDTUSTA TÄMÄ ON? kyllä muut,ketkä ovat oman firman kirjoilla,samalla työmaalla saivat ruokarahan... No ,sitten kun ilmoitettiin,että ruokaraha maksetaan,niin alettiin vähentämään työtunteja. Enää ei saanu tehdä 8 tuntia päivässä,vaan 7,5,koska työnjohto ei ole myöskään enempää paikalla... NO KYLLÄ MUUT SAI TEHDÄ JA TEKIKIN semmosia 8,5 TUNNIN PÄIVIÄ(7-16.00). Ite joutu sitte tekeen 7.00-15.00.. Niin ja työsopparissa lukee,että 40h/viikko työtunnit. MITÄS NOUDATUSTA TÄMÄ ON?

      • ei hyvä

        Sitten vielä,kun sairastuin flunssaan ja kunnalliselle lääkärillehän ei flunssan takia helposti pääse,niin vei hoitajan todistuksen ja se ei muka kelpaa... Ja työterveys huoltoa ei kyseisessä firmassa kuulemma ollut... Niin ois pitäny mennä yksityiselle.. Ja hah hah hah... tessissäkin lukee,että hoitajan todistus on hyväksyttävä... Ja nykyään uuden tessin mukaan riittääkin pelkkä ilmoitus,että on flunssassa. Siitä ei edes tarvitse todistusta... Ei noi kyllä sääntöjä noudata. Yrittää kusettaa,minkä kerkee.. Paska maku jäi kyseisestä firmasta,enkä sinne kyllä enää menisikään.... Ei sitte tullu sairausloma rahoja.


      • maarukka
        ei hyvä kirjoitti:

        Sitten vielä,kun sairastuin flunssaan ja kunnalliselle lääkärillehän ei flunssan takia helposti pääse,niin vei hoitajan todistuksen ja se ei muka kelpaa... Ja työterveys huoltoa ei kyseisessä firmassa kuulemma ollut... Niin ois pitäny mennä yksityiselle.. Ja hah hah hah... tessissäkin lukee,että hoitajan todistus on hyväksyttävä... Ja nykyään uuden tessin mukaan riittääkin pelkkä ilmoitus,että on flunssassa. Siitä ei edes tarvitse todistusta... Ei noi kyllä sääntöjä noudata. Yrittää kusettaa,minkä kerkee.. Paska maku jäi kyseisestä firmasta,enkä sinne kyllä enää menisikään.... Ei sitte tullu sairausloma rahoja.

        Missä päin Suomea olit Opteamin palkkalistoilla?
        Itse Oulussa. Sairasloman ajalta kieltäytyivät ensin maksmatta, koska en ollut ilmoittanut työnantajalle, vaikka olinkin lähimmälle työnantajalle ja välittömästi. Vuosia olen ollut palkkalistoilla ja nyt, kun hain sairausajanpalkkaa, joka minulle Oulussa luvattiin. Sitä ei maksettu, koska työsuhteeni oli katkennut ennen kuin aloitin uuden työkeikan Opteamilla. Siis, käytännössä Opteam pelaa joillakin kieroilla keinoilla, ei maksa sairasloma ajan palkkaa tyntekijöilleen, jos nämät eivät ole olleet työssä viimeisen kahden viikon aikana? Vaikka työntekijä on ollut heidän listoillaan vuosien ajan. Härskimpää työnantajaa en ole koskaan kokenut!
        Älä jätä asiaasi tuohon. Kuulutko liittoon?
        Itse otin yhteyttä Pamiin ja he olivat erimieltä asiassa. Älä anna periksi. Vaikka Opteam myykin työntekijöitä nälkäpalkalla, niin mitään orjia me saatana emme ole sentään. Parempiakin on vuokrafirmoja, niitä joissa palkat maksetaan ajallaan ja samoin sairastuessa maksetaan sairaspäiväahatkin sovituilta vuoroilta.


      • ei huvä
        maarukka kirjoitti:

        Missä päin Suomea olit Opteamin palkkalistoilla?
        Itse Oulussa. Sairasloman ajalta kieltäytyivät ensin maksmatta, koska en ollut ilmoittanut työnantajalle, vaikka olinkin lähimmälle työnantajalle ja välittömästi. Vuosia olen ollut palkkalistoilla ja nyt, kun hain sairausajanpalkkaa, joka minulle Oulussa luvattiin. Sitä ei maksettu, koska työsuhteeni oli katkennut ennen kuin aloitin uuden työkeikan Opteamilla. Siis, käytännössä Opteam pelaa joillakin kieroilla keinoilla, ei maksa sairasloma ajan palkkaa tyntekijöilleen, jos nämät eivät ole olleet työssä viimeisen kahden viikon aikana? Vaikka työntekijä on ollut heidän listoillaan vuosien ajan. Härskimpää työnantajaa en ole koskaan kokenut!
        Älä jätä asiaasi tuohon. Kuulutko liittoon?
        Itse otin yhteyttä Pamiin ja he olivat erimieltä asiassa. Älä anna periksi. Vaikka Opteam myykin työntekijöitä nälkäpalkalla, niin mitään orjia me saatana emme ole sentään. Parempiakin on vuokrafirmoja, niitä joissa palkat maksetaan ajallaan ja samoin sairastuessa maksetaan sairaspäiväahatkin sovituilta vuoroilta.

        Juu lähin kyllä vetämään opteamista,kyllä noita töitä on tarjottu monesta paikasta.. Kuulun liittoon ja olen sinne ilmoittanutkin.. Olin pääkaupunkiseudulla...


    • Mika Eskola

      Terve ei hyvä ja Maarukka

      Molempien tarina kiinnostaa. Olen siis Opteamin pääomistaja ja seuraan ketjumme tekemisiä mm. täällä Suomi 24.
      Oulun osalta vastaukseni on se, että jos tulee pidempi kuin 8 päivän katko, niin sinua kohdellaan ns. uutena työntekijänä sairaslomien osalta. Työterveys on olemassa ja palvelun tuottajat vaihtelvat kaupungeittain. Pääkaupukiseudulla ja Oulussa se on Terveystalo.
      Epidemia tapauksissa sairasajan palkan maksamiseen riittää terveydenhoitajan todistus. Muussa tapauksessa menet työterveyteen, johon pääsee kuukauden työsuhteen jälkeen (Rakennustes poikkeus).

      Harmi, että olette saaneet meiltä huonoa palvelua. Pahoittelen kovasti. Jos mahdollista, niin korjataan asia vielä näin jälkikäteen. Laittakaa yhteystiedot minulle, niin otan yhteyttä kyseisiin toimistoihin.

      Terveisin. Mika Eskola, Opteam -omistaja-

      • ei hyvä

        Hei Opteamin omistaja. Miltä tuntuu kun revit palkkasi nuorten duunarien selkänahasta :)

        Varmasti vuorkatyöfirmojen omistajien on kivaa kruisailla Audilla ja samaan aikaan nuoria työntekijöitä kusetetaan ja heitä voidaan kohdella kuin tiskirättiä.

        Jos kieltäytyy jostain yhden päivän naurettavasta työkeikasta, niin joutuu mustalle listalle ja vuoroja harvemmin tarjotaan. Esim Salossa Barona käytti laajaa resurssipankkia, ja jos joku kieltäytyi työvuorosta, niin hänet oli helppo laittaa mustalle listalle, koska resurssipankki oli niin iso.

        Vuokrafirmat pitäisi kieltää kokonaan. Ne luovat epävarmuutta tulevaisuudesta kun voidaan potkia pihalle koska vaan. En ole kuullut vielä yhtäkään hyvää perustelua minkä takia vuokratyö olisi työntekijälle parempi vaihtoehto kuin suora työsuhde yritykseen. Ainoat, jotka tästä hyötyvät, ovat vuokratyöfirmojen pomot ja ja vuokratyöfirmojen asiakasyritykset, jotka voivat pistää porukkaa pihalle silloin kuin huvittaa.


      • pätkätyöntekijä
        ei hyvä kirjoitti:

        Hei Opteamin omistaja. Miltä tuntuu kun revit palkkasi nuorten duunarien selkänahasta :)

        Varmasti vuorkatyöfirmojen omistajien on kivaa kruisailla Audilla ja samaan aikaan nuoria työntekijöitä kusetetaan ja heitä voidaan kohdella kuin tiskirättiä.

        Jos kieltäytyy jostain yhden päivän naurettavasta työkeikasta, niin joutuu mustalle listalle ja vuoroja harvemmin tarjotaan. Esim Salossa Barona käytti laajaa resurssipankkia, ja jos joku kieltäytyi työvuorosta, niin hänet oli helppo laittaa mustalle listalle, koska resurssipankki oli niin iso.

        Vuokrafirmat pitäisi kieltää kokonaan. Ne luovat epävarmuutta tulevaisuudesta kun voidaan potkia pihalle koska vaan. En ole kuullut vielä yhtäkään hyvää perustelua minkä takia vuokratyö olisi työntekijälle parempi vaihtoehto kuin suora työsuhde yritykseen. Ainoat, jotka tästä hyötyvät, ovat vuokratyöfirmojen pomot ja ja vuokratyöfirmojen asiakasyritykset, jotka voivat pistää porukkaa pihalle silloin kuin huvittaa.

        totta puhut, tottakai vuokrafirman pomot vetää välistä ja sillähän ne elävät. vuokrafirmathan on tehty tasaamaan suhdanteita, sitten kun menee huonosti niin saadaan heti vuokratyöntekijät pihalle ja kun näyttää paremmalta otetaan vuokratyöntekijöitä ja taas potkitaan pihalle kun työt vähenevät. on se mukavaa olla vuokratyöntekijä. ei voi suunnitella mitään seuraavaa päivää pidemmälle.


      • NäinkäänEi

        No en saanu minäkään sairausajan palkkaa... Olin flunssassa,en päässyt lääkärille,joten jouduin terveyden hoitajalle,joka kirjoitti sairauslomatodistuksen... Sitten soitettiin seuraavana päivänä,ettei tuo hoitajan todistus kelpaa,että pitää tuoda lääkärin todistus... Mutta kun en silloin seuraavana päivänäkään saanut lääkärille aikaa,kysyin että pitäisi teidän järjestää työterveyshuolto,niin sanottiin että ei kuulu meidän kautta järjestää... Ei mulla ollu varaa mennä yksityiselle opteamin pienillä palkoilla... Olin tuolloin ollut töissä opteamilla päälle 2kk... Ja porvoon konttori... Paskaa kusetusta MITÄ?


      • Mika Eskola
        NäinkäänEi kirjoitti:

        No en saanu minäkään sairausajan palkkaa... Olin flunssassa,en päässyt lääkärille,joten jouduin terveyden hoitajalle,joka kirjoitti sairauslomatodistuksen... Sitten soitettiin seuraavana päivänä,ettei tuo hoitajan todistus kelpaa,että pitää tuoda lääkärin todistus... Mutta kun en silloin seuraavana päivänäkään saanut lääkärille aikaa,kysyin että pitäisi teidän järjestää työterveyshuolto,niin sanottiin että ei kuulu meidän kautta järjestää... Ei mulla ollu varaa mennä yksityiselle opteamin pienillä palkoilla... Olin tuolloin ollut töissä opteamilla päälle 2kk... Ja porvoon konttori... Paskaa kusetusta MITÄ?

        Moi nimimerkki NäinkäänEi.

        Laita minulle tietoso s-postiin, niin selvitän asiasi. Osoite on [email protected]

        T: Mika Eskola - Opteam


      • NäinkäänEI
        Mika Eskola kirjoitti:

        Moi nimimerkki NäinkäänEi.

        Laita minulle tietoso s-postiin, niin selvitän asiasi. Osoite on [email protected]

        T: Mika Eskola - Opteam

        nO TUO nyt on jo montavuotta vanha juttu,enkä mä sitä enää jaksa alkaa puimaan... Kerroinpahan vaan... Ei niitteen asioitten noin kuuluisi mennä,ei ole rehellistä toimintaa....


    • turotin

      Opteamin kautta pääsin 2kk ajaksi hyllyttäjän hommiin...no siinä sitten keskusteltiin ja kokemusta kyseisestä työstä ei aikaisemmin ollut. Nyt 2pv jälkeen sieltä asiakasyrityksestä soitettiin Opteamille joka sitten ilmoitti että asiakas tarvitsee kokeneemman minun tilalleni, ja hommani tein täysin annettujen ohjeiden mukaan niin hyvin osasin ja neuvoa kysyin jos meinasi mennä sormi suuhun. Mutta kuka oppii 2 päivässä sellaisen mitä ei ole koskaan tehnyt aikaisemmin. Ja vielä Opteamilla sanoivat että valitsevat minut siihen kun olin soveliain siihen.

    • Mika Eskola - Opteam

      Tervehdys nimimerkki Ei hyvä.

      Olen kanssasi samaa mieltä, että vuorosta kieltäytyminen ei saa johtaa siihen, ettei niitä tälle kyseiselle henkilölle tarjota.
      Ikävä kyllä mikään työsuhteen muoto ei tuo varmuutta tulevaisuudesta. YT menettelyn kautta irtisanotaan ihmisiä esimerkiksi tuotannollisista tai taloudellisista syistä. Olen tavannut aivan liian monta 50 ikäistä ihmistä, joiden 30 vuoden työsuhde loppuu YT menettelyn myötä. Nuoret kokevat työelämässä epäoikeudenmukaista kohtelua. Minä pyrin ottamaan täältä keskustelupalstoilta meidän tekemät mokat ylös ja korjaamaan toimintaamme.
      En minä koe repiväni kenenkään selästä "nahkoja". En minä tässä aio kieltää sitäkään, että yritän menestyä yrittäjänä. En minä hyväksy menestystä keinolla millä tahansa. Paljon on tehty sen eteen, että olisimme parempi työnantaja, tarjoaisimme koulutusta ja auttaisimme meille hakevien työhakijoiden työn saannissa.
      Haluaisitko tutustua henkilöstöpalvelualan arkeen? Halutessasi voisin järjestää sinulle
      muutaman päivän tutustumisen mitä henkilöstöpalvelu on. Voisit sen perusteella kirjoittaa tänne kokemuksistasi. Laittaa parannusehdotuksia tai miten alaa pitäisi muuttaa. En oikein usko, että työvoimavuokraus kokonaan kiellettäisiin. Parantamisen varaa on aina ja kritiikki vie asioita eteenpäin.

      Terveisin: Mika Eskola- Opteam

      • pitkä toimeksianto

        Terve Mika!
        Laitoin eilen(4.10)viestiä suoraan s-postiisi,olisi kiva jos vastaisit....koskee Lpr:n konttoria.


    • Mika Eskola - Opteam

      Kiitos nim: "pitkä toimeksianto"

      Asia laitettu eteenpäin sovitun mukaisesti. Hyvä, että otit yhteyttä. Samoin muutama muukin, joka on laittanut minulle suoraan postia, on saanut selvityksen pahoittelujen kera.
      Kiitos palautteista.
      T: Mika Eskola

    • t

      -

    • pieni ihminen

      Itselläni on vähän sekavat kokemukset opteamistä. olen ollut kyllä tyytyväinen työn tarjontaan mutta kun laitan tyrkkyä jollekin tietylle alueelle niin tulee työvuoroehtoja vain muille alueille. Ymmärän sen että jos ei ole haluamalleni alueelle töitä niin sitten ei ole. Minua on myös jonkin verran ärsyttänyt niinä päivinä jolloin olen laittanut estoja kokopäiväksi niin silloin tulee kokoajan työvuoroehtoja kyseiselle päivälle.

    • Vuokratyö on p@sk@@

      Minkä takia opteam ilmoittaa esimerkiksi koko ajan ravintola-alan työpaikkoja, jolloin saadaan uusia vuokratyöntekijöitä -> resurssipankki laajenee -> työtä ei riitä kaikille siten, että se turvaisi toimeentulon.

      Karsikaa niitä työpaikkailmoituksia ja hoitakaa homma niin, että ensin ensimmäinen erä työllistetään kunnolla ennen kuin haalitaan lisää työntekijöitä. Alkaa muistuttamaan jo baronan touhua, jota voi verrata jo orjatyöhön ja ihmisarvon alentamiseen kun pitää koko ajan kytätä työvuoroja tai muut kerkiävät ensin.

    • Vuokra-Mika

      Hahaa, huutonaurua Mika Eskolalle! Mikä ihmeen imagonkiillotuskampanja sulla on täällä meneillään? :D Ei se paska pöyhimällä parane.

      En ole kuullut ainuttakaan hyvää syytä miksi vuokratyöpaikka olisi parempi kuin työntekijän suora työsuhde yritykseen.

      Hyvä Mika, olisiko sinusta kivaa päivystää 24h koneen äärellä ja odottaisit työvuoroja saapuvan, jos niitä edes tulee. Ja lopulta tämä asiakasyritys maksaa vuokratyöfirmalle 3x summan mitä sinä saat palkkaa. Eli duunarin selkänahasta tittelinkipeiden hr-koordinaattorien palkat revitään.

      Aivan turha puolustaa vuokratyöpaikkoja. Aina niihin sisältyy jotain vilunkipeliä ja työntekijöiden sortoa.

    • hermoromahdan

      Olen samaamieltä Vuokratyö on p@sk@@:n kanssa. Itse olen ollut Opteamilla töissä pian puolivuotta ja kyllä voin sanoa että että hiukset lähtee päästä kohta kun ei ole kuin vaan yksi maksimissaan 6 tuntia kestävä työvuoro per viikko. Eihän sellaisellä kukaan elä. Kyllä aluksi oli töitä kyllä tarjolla 5 päivänä viikossa tai enemmän jos jaksoi tehdä, mutta nyt ei. Luulen että Opteam antaa uusille työntekijöille paljon keikkaa jotta työntekijöille tulisi hyvä kuva firmasta ja että keikkaa tulee. Sitten jätetää vanhat kuin nallit kalliolle ja heille annetaan rippeet joihin uudet työntekijät eivät riitä. Lähtisin oteamista heti pois kun vakituista työtä löytyis mutta kun ei ole nykyään tarjolla niin pitää yrittää näillä rippeillä selvitä.

      • hermoromahdan myös

        Samanlaisia kokemuksia itsellänikin. Hyvin vähän tarjoavat enää vuoroja ja netin kauttakin niitä on turha yrittää varailla, kun aina ehtivät menemään jollekin toiselle. Jos sitä työtä ei kerran ole, niin voisivat vain reilusti sanoa ja potkia pihalle eikä pitää listoillaan kiikkumassa. Tosi järkevää kerran kuussa lähteä jonnekin tekemään yhtä keikkaa, kun ei siitä mitään hyödy...


    • Mika Eskola - Opteam

      Terve

      Ei ole tarkoitus kiillottaa imagoa. Olen nyt vain ottanut muutamista epäkohdista kiinni ja vienyt nittä meillä organisaatiossa eteenpäin. Kyllä minä tiedostan nuo mainitut ongelmat työvuorojen varaamisen osalta. En minä tai kukaan muukaan halua roikkua 24h netissä päivystämässä vuoroja. Jos vuorot vähenevät, niin voi olla, että asiakkaat tarjotavat meille vähemmän vuoroja järjestelmään. Osa saa työvuorot suoraan toimipaikasta ja ne eivät sitten näyt varausjärjestelmässä. Piipahtakaa meidän toimistossamme ja kysykää miksi ei vuoroja tule riittävästi. On ihan perusteltua kyseenalaistaa systeemiä ja aionkin selvittää miksi ajan kanssa työvuorotarjonta vähenee.
      Tuota "Opteam paskaa" ja "vuokratyö perseestä" osastokirjoittelua on tietenkin tylsä lukea, mutta ymmärrän miksi näin tehdään. Osassa kommenteista on kyllä totuuden siemen ja niitä pyrin omalta osaltani korjaamaan.

      Muutama ajatus miten mitä ajattelen vuokratyöstä.
      Vakituinen työsuhde on mielestäni paras ja tavoiteltavin malli. Jos sitä ei saa tai ei pysty tekemään (opiskelu tai jokin muu este), niin sitten tulee vaihtoehdoksi pätkätyöt. Pätkätöiden osalta vuokratyötä tarjotavat yritykset voidaan jakaa kahteen kategoriaan: auktorisoidut ja ei auktorisoidut. Auktorisoitu yritys on sitoutunut noudattamaan työehtosopimuksia ja kaikki työntekijät maksavat verot Suomeen (ei lähetettyjä työntekijöitä). Parhaimmillaan vuokratyössä voi valita milloin tekee työtä. Voi itse päättä, jos ei halua ottaa vastaan työtä. Suurin osa isommista alan toimijoista järjestää koulutusta esim. anniskelu, työturva, hygienia jne, joka helpottaa työn saantia.
      Huonoa on tietenkin se, että työn jatkuvuus on epävarmaa, ei voi suunnitella tulevaisuuttaan kovin pitkälle, joutuu sietämään epävarmuutta. Joissakin paikoissa voi esiintyä huonoa kohtelua eli jaetaan henkilökunta me ja te ryhmiin. Tosin nykyään vakituisetkaan työsuhteet eivät tarjoa täydellistä turvaa. On YT neuvetteluja, joiden jälkeen moni saa lähteä hakemaan uutta työtä.

      T: Mika Eskola - Opteam

    • Töissä Opparilla

      Itse olen nyt ollut vuoden verran töissä Opteam:lla. Aluksi kyllä ajattelin, että ei helkkari mitää kuraa. Hirvee stressi siitä, että saanko tarpeeksi työvuoroja. Ja sekin ahdisti, jos meidän paikkakunnan Opteam konttoriin soitti että on sairaana, niin sai vaan vihat niskaan.

      Mutta nyt täällä on vaihtunut jokunenkin henkilö Opteam:n konttorissa. Paljon tarjotaan vuoroja, jos on pistänyt tyrkyn tietyille päiville. Eikä riunuta töihin jossei oikeasti käy. Jos sairastuu, niin etsivät vaan äkkiä jonkun toisen tilalle. Ja itsekin kannattaa olla aktiivinen työvuorojen suhteen- itse tsekkailen usein kännykän kautta josko olisi ilmestynyt uusia varattavia vuoroja.

      Aion kyllä jatkaa Opteam:lla, koska ajattelin aloittaa opiskelut ensi vuonna ja Opteam on siitä hyvä kun itse saa valita milloin työskentelee.

      Parempaan suuntaan ollaan siis menty ainakin täälläpäin!

    • pätkätyöntekijä

      tai

    • ihmettelen1

      Tampereen Opteamissa sama juttu, että aluksi tuli ravintola-alan työtä mielinmäärin mutta loppui kuukauden tai 2 kuukauden päästä kokonaan ja vuorot vähenivät ehkä pariin kertaan viikko jne.

      Sitten myöskään tekstiviesteihin vastaaminen ei tuo vuoroa, vaikka sellainen tekstiviesti tulee. Onko nämä jotain yleisiä viestejä, mistä työntekijät kilpailee kuka saa. Jos käy aamulla vessa paskalla eikä ole puhelin taskussa, niin työvuorot menevät ohi. Ei tässäkään ole järkeä.


      Ymmärrän tietenkin jos ei ole tarjolla työtä. Mutta joku kohtuu järkevyys kannattaa varmaan toimistonkin kautta pitää yllä.

      • nääs nääs

        Tampereen opteamista ei saa mitään töitä, ylimielisiä koko porukka.


    • 6kk takana

      Eihän noita rekry-yrityksiä enää saada pois maailmalta. Onhan se nyt järjellä ajateltaessa aivan helv... hyvä keksintö, sekä rekryfirman, että vuokraajafirman osalta. Ainoa, joka tässä kärsii, on työntekijä. Vakituisen työn saaminen senkuin vaikeutuu, koska henkilöstön vuokraaminen tulee yksinkertaisesti PALJON halvemmaksi yritykselle, eikä työntekijää tarvitse pitää päivääkään, jos hän ei tuota rahaa yritykselle. (esim. työt loppuvat, tai ei ole tarpeeksi tuottava työssään) Ja onhan työntekijälle sellaisia etuja, että töihin ei tarvitse mennä, jos siltä tuntuu, tai tarvitsee aikaa muulle.

      Itselläni on puoli vuotta Opteamillä takana. Työnteko Opteamin kautta sujuu, vaikkakin yksi, mielestäni suuri, miinus löytyy. Henkilöstö Opteamilla on aivan järkyttävän tylyä ja heidän asenne vuokralaista kohtaan on aivan väärä. Ollaan olevinaan tärkeitäkin persoonia.

      Ja ainakin omalla kohdallani ensi kertaa Opteamille mennessäni huomasin, että he todella yrittävät kusettaa työntekijää silmään; yritettiin asettaa TES:n matalempi tasoinen palkka. Ja yhdestäkään etuudesta ei kerrottu sanallakaan. Tottakai tuollaiset yritykset yrittävät kusettaa itselleen rahaa. Suosittelen ihmisiä ottamaan liittoon aina yhteyttä ja selvittämään, mitä etuuksia itselleen kuuluu ja millä tasolla TES:ä palkkanne kuuluu olla.

    • PuuhaPetteri

      Tässä vastausta Opteamista hakevalle,,onko työsopimuksen ehdot moraalisesti ja laillisesti päteviä: "
      "VUOKRATYÖSUHTEEN YLEISET EHDOT ;2. Työsopimuksen muoto ja kesto
      Tämän sopimuksen allekirjoittaminen ei yksin perusta työsuhdetta, vaan työsuhde syntyy vasta sovittaessa toimeksiantokohtaisen työsopimuksen erityisistä ehdoista. Jokainen hyväksytty työsopimus muodostaa erikseen määräaikaisen työsuhteen. Työntekijällä on oikeus kieltäytyä tarjotusta työsopimuksesta., 4. Määräaikaisen työsuhteen kesto ja peruste
      Tämän sopimuksen perusteella tehdyn määräaikaisen työsopimuksen määräaika päättyy, kun allekirjoittanutta työntekijää koskeva käyttäjäyrityksen asiakastilaus päättyy.
      5. Työnteon alkamisajankohta, työtehtävät ja työntekopaikka
      Jokaisesta määräaikaisesta työsuhteesta, sen alkamisajankohdasta, työajasta, työtehtävistä, työntekopaikasta ja palkasta sovitaan kunkin määräaikaisen työsopimuksen kohdalla erikseen joko suullisesti, kirjallisesti, sähköpostilla, tekstiviestillä tai työnantajan www-sivuilla olevan järjestelmän kautta sähköisesti.
      ELI SOVELLETAANKO JOKAISEEN ALKAVAAN TYÖVUOROKAUTEEN UUTTA MÄÄRÄAIKAISUUTTA JOS SAMA SUORITUSPISTE JA TYÖNSISÄLTÖ?

    • PuuhaPetteri

      Tässä vähän lisää mietittävää liittyen sairausajan palkkaan: "Miksi en ole saanut sairausajan palkkaa / Miksi olen saanut liian vähän sairausajan palkkaa?
      Tarkista ensimmäiseksi seuraavat seikat:
      - Kauanko työsuhde on kestänyt ja onko työsuhteiden välissä ollut 8 päivää pidempiä katkoja? Jos on, työsuhde-etuuksien kertyminen alkaa alusta ensimmäisestä tällaisen katkon jälkeen tehdystä vuorosta.
      - Vaikuttavatko työehtosopimusten määräykset asiaan? Esimerkiksi maran tessin mukaan sairausajan palkkaa ei makseta, jos työsuhde on kestänyt alle 1 kk; teollisuuden työehtosopimuksissa ensimmäinen sairauspäivä on usein karenssipäivä, jolta palkkaa ei makseta
      - Onko kyseessä sairaus?
      - Onko sairaudesta ilmoitettu ja lääkärin tai sairaanhoitajan todistus toimitettu ohjeiden mukaisesti?
      LOPUT VOITTEKIN LUKEA MUIDEN KYSELIJÖIDEN KOMMENTEISTA NÄILTÄ SIVUILTA JOS SAIRAUSTODISTUKSESSA OLLUT VAIN SAIRAANHOITAJAN KUITTAUS JA PAPRU MENNYT HYLKYYN....

    • mh871

      Mika Eskolalle kysymys:

      Minkä takia teillä Opteamissa on 3 kk:n karenssi, että työntekijää ei voida vakinaistaa työhön? Mielestäni tämä on pelkkää kiusantekoa työntekijää kohtaan ja rahanahneutta.

      Työntekijä on Opteamin asiakasyrityksessä töissä -> Asiakasyritys haluaa palkata vakituiseksi työntekijäksi -> Työntekijän pitää olla tekemättä 3 kk:n ajan töitä Opteamin kautta kyseisessä yrityksessä ennen kuin voidaan palkata vakkariksi TAI karenssin voi ostaa reilulla parilla tonnilla pois.

      Onko tämä ihan reilua työntekijää kohtaan vai keksitkö taas jonkun bullshit -selityksen?

      • Mika Eskola

        Terve nimimerkki mh871

        Vastaan niin kuin asia on.
        Meille on yrityksenä kiinteitä kuluja esim. toimistot, toimistohenkilökunta, IT jne. Kaikkea sellaista, mitä yritystoiminnasta syntyy. Teemme asiakkaan kanssa, joka haluaa kauttamme henkilöstöpalveluaja sopimuksen, jossa määritellään hyvin yksityiskohtaisesti mm. mitä tes käytetään, laskutushintamme, joka sisältää palkan lisäksi eläkemaksun muut läkisääteiset. Koska toiminnastamme syntyy kuluja, joista haluamme peria asiakkaalta maksun, niin sopimukseen laitetaan jokin tuntiraja, jonka jälkeen asiakas voi rekrytoida henkilön ilman itselleen ilman rekrekrytointikorvausta. Jos asiakas haluaa henkilön ennen sovittua rajaa, maksaa asiakas meille jonkin sovitun korvauksen. Monasti korvaus on rekrytoitavan henkilön kuukauden palkka.
        Kysymys kuuluu: Kuka on ahne? Jos me olemme tehneet työmme sopimuksen mukaan ja asiakas haluaa henkilön ilman, että maksaa siitä? Mielestäni tehdystä työstä pitää maksaa palkka ja tässä tapauksessa korvaus kuuluu meille.
        Se, että henkilö, tässä tapauksessa työntekijä joutuu ns. pelinappulaksi kahden yrityksen sopimustulkinnan väliin, on väärin. Näin ei pitäisi olla. Ratkaisu tähän on ilman muuta, että meidän ja asiakasyrityksen pitäisi istua face to face ja sopia asia siten, että sinä pääsisit vakituiseen työsuhteeseen. Tämä on minun osaltani pahinta mitä voi olla, että olet kiukkuinen ja pidät toimintaamme kiusantekona.
        Jos laitat minulle suoraan postia, niin selvitän tapaustasi ja palaan takaisin.
        etunimi@[email protected]

        Toivottavasti tämä ei ollut nyt sitä bullshittiä, mistä mainitsit.

        T: Mika Eskola - Opteam


    • Haluan muutosta 1

      Täällä myös yksi Opteamin työntekijä. Jos Mika Eskola täällä pyörii, voisinkin näin varmasti nimettömänä antaa hieman palautetta ja kysyä muutamia kysymyksiä, jotka askarruttavat mieltäni. Luottamukseni yritykseenne ei ole tällä hetkellä kovin korkealla, joten en uskalla luottaa vuokratyömentorin pitävän henkilöllisyyteni salassa, jos tiedustelen kyseisiä asioita häneltä. Tarkoituksenani ei silti kuitenkaan ole lytätä Opteamia, mutta mielestäni näistä asioista on hyvä keskustella rakentavassa hengessä, julkisesti. Yritän sen verran suojella yksityisyyttäni, etten kerro, mistä päin Suomea olen ja minkä toimiston kanssa asioin.

      Ensin hieman hyvää palautetta:

      Hakemukseeni reagoitiin nopeasti, haastattelu ja infotilaisuus menivät hyvin ja minua kohdeltiin asiallisesti ja ystävällisesti. Tuntui, että sain tarpeeksi tietoa työstä. Opteamin toimiston tilat olivat siistit.
      Opteamin kautta olen myös saanut periaatteessa ilman mitään pohjakoulutusta todella paljon erityyppistä työkokemusta ravintola-alalta. On ollut kiva, että asiakasyrityksen antama hyvä palaute minusta on välitetty minulle. Minulta on myös joskus jopa kyselty puhelimessa palautetta ja mielipiteitä työstä asiakasyrityksessä.

      Extranetissä on myös hyviä infoja ja ohjeita, myös Extranetin idea on todella toimiva!

      Myöskään vuokratyö itsessään ei mielestäni ole huono asia, jos kaikki toimii oikein. Toimiva vuokratyö on ihanteellista esim. opiskelijalle. On mahtavaa, että teoriassa omiin työvuoroihinsa voi vaikuttaa. Se on suuri etu verrattuna "tavallisiin työssäkäyviin ihmisiin".

      Opteamin koulutusten sisältö on myös ollut laadukasta. Tosi hyviä koulutuksia, kiitos niistä!

      Sitten tähän "rakentavaan" palautteeseen:

      Infotilaisuuden jälkeen Opteam lupasi olla yhteydessä minuun piakkoin, jotta saisin ensimmäiset työvuoroni. Sovimme myös, käyväni yhden Opteamin koulutuksista, minkä hoidinkin kunnialla. Seurasin päivittäin Extranettiä työvuorojen toivossa. Noin kolmen kuukauden jälkeen kyllästyin ja otin itse yhteyttä Opteamiin (tässä välissä minulla oli kuitenkin ollut samalla toinen työ, josta toimeentulo, mutta halusin jo kovasti päästä kokeilemaan Opteamin hommia).

      Opteamilta ihmeteltiin vain, miksi minusta ei ole kuulunut mitään... Sainkin kuin sainkin sovittua pari ensimmäistä työvuoroa. Työvuorot olivat täysiä fiaskoja. Opteamin ja asiakasyrityksen välillä ei ilmeisesti tieto ollut kulkenut, koska saapuessani töihin, ihmeteltiin sitä, että se oli ensimmäinen vuoroni. Sain parin minuutin pikaperehdytyksen, jonka jälkeen homman olisi pitänyt toimia. En ole ikinä elämässäni ollut niin hukassa. Yritin parhaani, ja apua kysyessäni sain vain huutoa. Lähdin ensimmäisistä työvuoroistani itku kurkussa kotiin.

      Parin kuukauden sisällä sain vain muutaman työvuorotarjouksen (tässä vaiheessa edellinen työni oli jo loppu, ja Opteamin kanssa oli sovittu, että saan enemmän vuoroja). Ilmoitin monta kertaa haluni tehdä "täyttä viikkoa", mutta vuoroja ei vain tarjottu. Puhuessani Opteamin kanssa puhelimessa, ei kukaan tiennyt tai muistanut, tai kirjoittanut ylös tietoihini, mitä oli aikaisemmin sovittu. Jouduin toistelemaan ja kyselemään samoja asioita kerrasta toiseen, mikä yleensä oli myös vaikeaa, koska Opteamin tädit (en tiedä heidän titteliään) ovat puhelimessa niin kiireisiä, että asioita on vaikea kysyä, ennen kuin puhelu jo pikaisesti lopetetaan.

      Eräs asiakasyritys onneksi työllisti minut pidemmäksi aikaa, mutta vuoroja oli ja on edelleen liian vähän, vaikka asiasta olen sanonut. Vuoroja tarjotaan kyllä, mutta joko tunnin varoitusajalla, tai sitten esim. iltavuoroa, samalle päivälle, kun minulla on jo aamuvuoro. Kaikki perjantai- ja lauantai-illat pitäisi olla töissä, mutta minulle ei ole Opteamin puolesta KERTAAKAAN tarjottu sunnuntaivuoroa. Myöskään alkuviikolle en juuri koskaan saa vuoroja, ja siksi joudun aina polttamaan itseni loppuun loppuviikosta tekemällä tuplavuoroa kamalassa univajeessa.

      Opteam lupasi kerran oma-aloitteisesti järjestää minut erääseen haastatteluun. Asiaa ei seuraavalla kerralla asioidessani edes muistettu. Toisella kerralla pääsin kuin pääsinkin haastatteluun, mutta asiakasyrityksen ja Opteamin välillä ei tieto taas vaihteeksi ollut kulkenut: en olisi puutteellisen työkokemukseni takia soveltunutkaan työhön. Paikka myös laitettiin heti haastatteluni jälkeen julkiseen hakuun Extranettiin, ennen kuin minulle oli edes ilmoitettu, että en saanut paikkaa. Melko tahditonta...

    • Haluan muutosta 2

      Jatkoa edelliseen:

      Välillä töihin vingutaan, vaikka minulla olisi sen päivän kohdalla esto. Kun kieltäydyn, käsketään päivittämään tyrkyt ja estot! Välillä myös töihin pyydettäessä käytetään kaikkia keinoja lahjonnasta aneluun, manipulointiin ja syyllistämiseen.

      Välillä myös jo sovittuja työvuorojani perutaan!

      Uusi työpaikka on ollut jo pitkään hakusessa. En vaan tiedä kauanko enää kestän tätä jatkuvaa kituuttamista ja stressiä. Tässä oli minun tarinani "opparilaisena". Itsekin olisin saman tien voinut puuttua kokemaani kohteluun ja olla aktiivisempi. Voi myös olla, että olen käsittänyt joitakin asioita väärin. Siksi aion vielä kysyä tässä muutaman kysymyksen, joihin toivoisin pikaista vastausta!

    • Haluan muutosta 3

      Jatkoa edelliseen:

      Kysymykseni:

      1. Opteam tarjoaa paljon hyviä koulutuksia, joissa työntekijä pääsee kehittämään ammattitaitoaan. Niistä voi varmasti olla hyötyä myös Opteam-uran jälkeenkin. Koulutukset ovat kuitenkin hintavia, eikä niiden ajalta saa palkkaa. Myöskään matkoja ei tarjouduta korvaamaan. Kuitenkin annetaan ymmärtää, että ilman koulutusta en voi saada enempää ja parempia vuoroja. Eikö koulutusten tässä tapauksessa tulisi olla ilmaisia, palkallisia ja kuluttomia työntekijälle? Onko asiaan tulossa muutosta?

      2. Jos liityn ammattiliittoon, hoitaako Opteam jäsenmaksuni suoraan palkastani, vai tuleeko nämä maksut suorittaa itse?

      3. Jos minulle ei tarjota enää vuoroja jostain tietystä paikasta, onko minulla oikeutta saada selville, olenko ns. "estolistalla" ja mitä olen tehnyt väärin? Jos kuitenkin minulle kerrotaan asiakasyrityksen antama hyvä palaute, niin miksei huonokin? Olen kuitenkin aikuinen ja osaan ottaa kritiikkiä vastaan. Haluan myös kehittyä, ja tehdä työni mahdollisimman hyvin.

      4. Miksi Opteam Clubilla on niin vähän ja huonoja etuja?

      5. Paljonko on karenssiaika (jos asiakasyritys haluaa palkata työntekijän vakituiseksi työntekijäksi, ottaa ns. omakseen)? Onko aika aina sama, ja miksei tästä kerrota työntekijälle?

      6. Tutkitteko järjestelmällisesti työntekijöidenne työolosuhteita eri asiakasyrityksissä? Annatteko palautetta asiakasyrityksille? Otatteko asiakkaiksenne kaikki yritykset vai pidättekö jotain tasoa?

      7. Olen tehnyt paljon vuoroja eri paikoissa. Miksi Extranetissä on silti vain niin vähän vuoroja tarjolla? Luulisi, että säästäisi kaikkien aikaa laittaa kaikki vapaat vuorot Extranettiin, eikä hoitaa kaikkea puhelimitse.

      8. Jos minulle on sovittu uuteen asiakasyritykseen yhdeksi päiväksi kahdeksantuntinen vuoro, onko siis koeaikaa siitä ensimmäiset 4 tuntia, joiden aikana voin lähteä lätkimään tai asiakasyritys voi "irtisanoa" minut työstä. Entä jos vuoroja on sovittu suoraan kolmelle päivälle?

      9. Miksi jo sovittuja työvuorojani perutaan, eikä niistä makseta palkkaa? Eivätkö Extranetissa olevat vuoroni ole yhtä kuin työvuorolista, joihin ei saa tehdä muutoksia kuin vain molemminpuolisessa ymmärryksessä? Vai voinko siis itsekin peruuttaa jo sovittuja työvuoroja?

      10. Onko oikein, että työntekijällä ei ole niin Opteamin kuin asiakasyrityksenkään kanssa paperista eikä suullista työsopimusta, jossa määriteltäisiin esim. vähimmäistuntimäärä tai työsuhteen laatu?

      11. Onko mielestäsi reilua teettää loputtomasti lauantaivuoroja, jos sunnuntaityötä ei tarjota koskaan? Millä perusteella Opteam jakaa mahdolliset sunnuntaivuorot?

      12. Kuinka valvotaan ja kirjataan työehtosopimuksessa määritellyt V- ja X-päivät, sekä viikonloppuvapaiden toteutuminen? Entäpä työvuorojen pituudet, lepoaika työvuorojen välissä sekä putkeen tehtyjen työvuorojen määrä? Voisiko nämä saada suoraan Extranettiin? Vai olettaako Opteam jokaisen työntekijän osaavan työehtosopimuksen ulkoa, että voisi itse pitää huolta, että työvuorot pysyvät "laillisina"?

      13. Minkälaisen koulutuksen Opteamin toimistolla työskentelevät työntekijät saavat? Mikä on pohjakoulutus, millä pääsee töihin?

      14. Jos olen sairaslomalla, saavatko Opteamin toimiston työntekijät tietää sairaslomani syyn, vai jääkö se vain minun ja palkanlaskennan väliseksi asiaksi?

      15. Säilyvätkö palkkakuittini Extranetissä "ikuisesti", vai pitääkö minun tulostella niitä itse turvaan?

      Tässä "muutama" kysymys. Osa kysymyksistä on varmasti sellaisia, jotka olisin voinut selvittää Opteamin toimistolta, mutta laitettakoon kaikki tähän, jos muutkin ovat niitä pohtineet...

    • kiristyksen uhri

      Olen töissä Opteamillä ja työpaikalla edustamme vähemmistöä henkilöstöstä. 80 prosenttia tuotannosta toimii firman omalla henkilöstöllä ja meitä vuokratyöläisiä on noin 20 prosenttia pyörittämässä muutamaa linjaa...
      olemme sähköasentajia, mutta työpaikalla noudatetaan teknologiateollisuuden tes:siä. koeajalla vielä ollaan...
      Joka päivä pitäisi jäädä ylitöihin...jos kieltäytyy niin tullaan sanomaan, että pitää sitten vaihtaa asentajat toisiin...suostuimme jäämään ylitöihin ,...emme kuitenkaan joka päivä. Näistä ylitöistä ei saa korvauksia eikä palkkaa...taitaa olla ns. joustoa ja tunnit menee jemmaan...

      nyt tänään sitten tultiin sanomaan, että nuo ei suomalaiset työntekijät haluavat olla koko helatorstai viikon vapaalla ja suomalaisten asentajien pitäisi nuo tunnit tehdä etukäteen...siis joka päivä ennen helatorstaita pitäisi olla 12 h. töissä...tällaisella varoitusajalla...toimitaan siis vain sen mukaan mitä nuo muualta tulleet nyt vaan päättävät haluta...ei väliä meidän vapaa-ajan suunnitelmilla ja menoilla...ja sitten kiristetään, että palkataan uudet asentajat....
      sähköasentajan hommia ei niin helposti saa ja täällä ollaan sitten kokemusta hankkimassa, mutta heti lähdetään kaikki kun parempi paikka jostain löytyy... vuokratyöfirmat ovat aika v...mäisiä työnantajana kun tälle linjalle lähtevät :/

    • bhugy

      Mua ei kiinnosta onko työ paskaa vai ei, olen epätoivoinen köyhä opiskelija. Siis, hain tänään opteamille ja laitoin hakemukseen että voisin tehä kaupankassan töit'. Millä todennäköisyydellä mut niiden listoille otetaan, oon 18v ja ollut ennen töissä ruokakaupan kassalla?? Entä miten nopeesti ne ottaa muhun yhteyttä sieltä? Kaverille oli soitettu seuraavana päivänä hakemuksen jättämisestä, mulle tuli siihen viesti että katellaan 2 vkon sisällä.... Haluan tietää saanko töitä tuolta vai ei, oon saannu sellasen käsityksen tuttavieni perusteella että lähes kaikki on päässy duuniin. Nyt on kiire.

    • kommentoija1

      Haluan muutosta, kuulostat fiksulta. Onko asioimasi Opteam toimisto Helsingin toimisto? Kuulostaa nimittäin vähän siltä.

      Nämä Opteam tädit ovat titteliltään HR- koordinaattoreita ja heillä yleensä korkeakoulutus tai muu alakohtainen koulutus. Antamasi palaute on hyvää ja rakentavaa, mutta toisaalta itse et ehkä osaa asettua HR- koordinaattorin asemaan. Kyseisessä työssä on todella paljon muistettavaa, työntekijöitä on paljon ja kaikilla omat toiveet ja halut, joita vaikea toteuttaa. Paljon lankoja pidettävä käsissä samanaikaisesti ja kaikkien työntekijöiden toiveet ja tilanteet yritettävä muistaa. HR- koordinaattoreita sitoo esimerkiksi omien esimiesten antamat ohjeistukset ja tehdyt sopimukset asiakkaiden kanssa. Toivottavasti nämä palautteet täällä menevät ylemmäs johdolle, eikä niitä kaadeta koordinaattoreiden selkään ja etsitä syyllisiä.

      Vielä se, että mielestäni et voi odottaa saavasi keikkatyöstä täysiä tunteja. Jos haluat täydet tunnit niin esim. varasto- tai linjastotyö on parempi vaihtoehto. Keikkailun avulla täysiä tunteja käytännössä vaikea saada ja on paljon muitakin työntekijöitä, joille keikkoja pitää riittää ja joilla on toiveita työajoista.

    • Mika Eskola - Opteam

      Tervehdys.

      Nyt on tullut paljon hyviä ja perusteellisia kysymyksiä. Niitä on itse asiassa niin paljon, että täytyy priorisoida lisää vastausaikaa. Palaan esittämiinne kysymyksiin ja epäkohtiin asap.

      Nimimerkki "kiristyksen uhri". Laita minulle suoraan postia, niin päästään tutkimaan asiaa.

      Terveisin: Mika Eskola

    • Mika Eskola -Opteam

      Vastaus Nimimerkille "Haluan muutosta 3"
      Kysymys numero 1
      Eli meillä on aika paljon vuokratyöntekijöille tarkoitettuja koulutuksia erityisesti kaupan ja ravintola-alalla. Tarjoamme erilaisia koulutuksia työntekijöillemme siksi, että asiakasyritykset (joissa työt tehdään) haluavat yleensä valmiita osaajia. Haluamme siis varmistaa, että työntekijöillämme on hyvät mahdollisuudet työllistyä meillä oleviin toimeksiantoihin.


      Koulutukset ovat kaikki maksullisia, hinnat vaihtelevat 40€- 100€, riippuen koulutuksen pituudesta. Koulutusmaksu peritään yleensä etukäteen. Koulutukset järjestetään joko ammattioppilaitoksissa tai alan kokeneiden ammattilaisten toimesta. Niistä saa kattavat opiskelumateriaalit myös mukaansa. Koulutus on laadukasta ja sitä kehitetään koko ajan. Mielestämme maksullisuus on perusteltua, kunhan sen myötä saa työtä. Haluan korostaa, että kyse on nimenomaan uuden asian kouluttamisesta, ei perehdyttämisestä työvuoroon.

      Lyhytkoulutuksen tavoite on taata työntekijälle riittävä perusammattitaito, jotta hän voi toimia koulutusta vastaavissa tehtävissä. Esim. koulutuksen kautta kaupan alalle työllistyvä saa jo ensimmäisestä vuorosta lähtien täyttä 1. kokemusvuoden palkkaa. Muuten työntekijä saa alkuun harjoittelijan palkkaa (ero 1,50€ per tunti). On olemassa joitakin työtehtäviä joissa koulutusta ei edellytetä, mutta lähes kaikki asiakasyritykset haluavat osaajan. Näin on myös asiakaskasyritysten omissa hauissa.

      Volyymillisesti suurin osa koulutuksista järjestetään Helsingin alueella, sillä suurin volyymin työntekijä (ja tarpeita) on Helsingin alueella. Koulutuksia järjestetään myöäs muissa Opteam toimipisteissä ja niistä saa lisätietoa piipahtamssa paikallisessa toimistossa.
      Matkakustannukset koulutuspäivän sekä työpäivien ajalta maksaa työntekijä itse.

      Tällä hetkellä meillä on seuraavia koulutuksia:
      1) Retail-koulutus kaupan alalle
      2) Sokos koulutus
      3) ABC koulutus
      4) Palvelulinjastokoulutus
      5) Tähtitarjoilijakoulutus
      6) Myyntikoulutus
      7) Olutkoulutus
      8) Erikoiskahvikoulutus
      9) Bqt/vatitarjoilukoulutus
      10) Baarikoulutus

      Lisäksi on olemassa pakollisia lainsäädännön vaatimia koulutuksia/passeja
      1) Anniskelupassi – vaaditaan anniskeluvastaavan tehtävissä olevista, mutta suositellaan myös ravintola-alan työntekijöille
      2) Hygieniapassi – pakollinen kaikille pakkaamattomia elintarvikkeita käsitteleville
      Nämä molemmat ovat maksullisia, mutta olemme sopineet oppilaitoksiin hieman edullisemmat hinnat meidän työntekijöille
      3) Ikärajapassi- pakollinen kaupan alan tekijöille, maksuton
      4) On line Veikkauskoulutus myös pakollinen, maksuton

      Muutamissa tapauksissa asiakkaamme ovat ottaneet osaa koulutuskustannuksiin. Niistä sovitaan aina erikseen ja kirjallisesti.

      Muihin kysymyksiin vastaan asap.

      T: Mika Eskola

    • ärayttää koko paska

      ärsyttää kun kukaan vuokrafirma ei palkkaa mua töihin:( mikä mussa on vikana? mulla on sentään työkokemusta! ja hygienipassi,ikärajapassi,ensiapukortti jne. Pitääkö olla joku povipommin näköinen että pääsis töihin? ÄRSYTTÄÄ!!!

    • Nähty on...

      Kun järjettömän työputken jälkeen tuli ylityötunnit täyteen, huomasinkin palkkakuitissani olevani suureksi yllätyksekseni yrityksen sisaryhtiön palveluksessa, eli niin sanotusti uudessa työsuhteessa kesken palkkakauden. Irtisanomissuoja on käytännössä yhden puhelun mittainen, jos naama ei satu miellyttämään asiakkaalla - siinä missä vakituinen työntekijä selviäisi pienellä puhuttelulla! Työntekijän pitäisi sitoutua 100%, mutta töitä heitellään vähän kun luita koirille. Sitten kun tunteja liikaa ahnehtivat penskat eivät pystykään hoitamaan hommiaan, soitellaan sunnuntaina muutaman minuutin varoitusajalla töihin. Ei taida nämä ongelmat hirveästi kiinnostaa viranomaisia, kun julkinen puoli näyttäisi itse käyttävän kaikkein härskimmin näitä palveluita hyväksi.

      • Jep jep

        Vuokrafirmat kiertävät myös työttömyysvakuutusmaksuja tällä tavalla. Palkkoja maksetaan aina vain sen verran kustakin tytäryhtiöstä, että päästään pk-yritykselle tarkoitettuun alempaan työttömyysvakuutusmaksuluokkaan. Ihme, ettei tähän kukaan puutu, sillä tässä puhutaan todella isoista rahoista.


    • Maalari mies.

      Sain yhen maalaushomman ja palkaksi sovittiin 11 euroa tunti. Tein kuukauden hommia ja tienasin jotain hiukka yli 2 tonnia plus lomarahat eli yhteensä n 2400 kuukauden työstä. Maalasin yhden talon. Minusta tosi hyvin kun työmarkkinatuki on 500.

      • Voihellattasentään.

        Ja viesti tuli suoraan Opteam toimistolta. Mitä kehumista on asioissa joiden pitääkin mennä sovitun mukaan?? Tyhjän kehumista siis.


    • Haluan muutosta

      Mika Eskola! Osaatko arvioida kuinka kauan kysymyksiini vastaamiseen vielä menee?

    • Ihan ok

      Olin Opteamilla töissä ennen opiskeluja. Nyt mietin et pitäiskä mennä taas et sais vähän lisätienestejä. Toisaalta on ok et vuoroihin voi ite vaikuttaa ja pitää vaikka lomaviikon, mutta oli se myös aika stressaavaa kun ei ikinä tiennyt mihin pääsee vai pääseekö ollenkaan. Useimmiten uus paikka ja uudet naamat. Sain tosin olla 2kk samassa paikassa hyllyttäjänä 8h/pvä. Se oli paras keikka. Sen jälkeen oli vain tipoittain silloin tällöin,ehkä 1vuoro viikossa. Työ sinänsä meni ihan hyvin eikä kukaan ikinä valittanut vaikka kai meille vuokratyöläisille vähän huokailtiin aina kun ei tietenkään kaikkia talon tapoja heti tajuta. Lopetin oikeestaan sen takia et oli stressaavaa mennä aina uuteen paikkaan, etsiä ensin reittioppaasta missä se on ym. Sitten usein ei kerrota mistä ovesta pitää mennä sisään(aamuvuoro,usein lastauslaiturilta ym) ja kenelle ilmoittautua. Joskus ajoin bussilla ohi ja tuli kiire. Tietysti nää nyt tuntuu aika pieniltä omaankin korvaan mut kyllä ne pitemmän päälle käy ottamaan päähän. Sitten olinkin yhen kesän ihan normityöntekijä, ei siis opteamin kautta. Se tuntu luksukselta sen jälkeen:)

    • kyllästynyt opteam

      mitenkäs tälläinen menee...

      määräaikainen työsuhde loppui 28.6 sopimuksen mukaan. kesto oli 1kk.
      miten lopputili pitäisi maksaa? kun ei vielä tullut tuota. viimiset työtunnit ilmoittanut netin kautta viimisenä työpäivänä..jolloin he ilmoittivat että " asiakas" oli hyväksynyt vasta 8.7 ja opteam 9.7 nämä viimiset työtunnit..eikö tämä ole heidän oma vika?nyt väittävät että lopputili maksetaan vasta 31.7...eihän tämä näin vittu voi mennä..?

      • Mika Eskola

        Moi.

        Nimimerkki: Kyllästynyt Opteamiin. Etköhän ole sama kaveri, joka laittoi minulle suoraan viestiä ja saimme asiasi kuntoon parilla maililla.

        T: Mika


    • Mika Eskola

      Moi

      Lisää vastauksia.

      2. Ammattiliiton maksut voi hoitaa suoraan palkasta.

      3. Kysymys oli:Jos tulee tilanne, ettet saa vuoroja ja epäilet saaneesi huonoa palautetta = et saa vuoroja.
      Vastaus: Joskus huonoja palautteita on jostain syystä hankala antaa. On myös tilanteita, jossa asiakas ei halua, että palaute annetaan henkilölle. Joskus taas meillä on huomattu, että ikävien palautteiden antaminen on vain ylitsepääsemätöntä. Pelätään vastareaktiota eli nimittelyä ja uhkailua (joskus tosi kovaakin). Oma mielipiteeni on, että palaute pitäisi kaikissa tapauksissa antaa, koska se on usein ainoa keino työntekijälle muuttaa toimintaansa tai jatkaa nykyistä. On totta, että osa asiakkaista ilmoittaa suoraan, että eivät halua henkilöä uudestaan ja syy on suhteellisen vaikea kertoa eteenpäin. Eli ei ole mitään muuta konkreettista syytä kuin, että henkilö ei sovi liikeidean tai henkilökemia ei toimi. Olen huomannut, että joskus asiakkaan päätös on hätiköity. Aikoinaan itse työuran alkutaipaleella olisin ollut pulassa, jos ensimmäisestä mokasta olisi tullut esto. Aika paljon tuli sählättyä, josta olisi voinut antaa kyllä tukkapöllyä ja kyllä sitä myös sainkin.

      4. Club edut ovat kyllä huonoja. En anna mitään tekosyytä tai rupea selittämään.
      Aikoinaan oma ajatukseni oli, että Opteamin netto€uro olisi 10%, koska etumme kautta henkilö saisi rahanarvoisia etuja. On tätä yritetty ja mietitty, mutta pirun huonoja olemme olleet.
      Jos joku näillä palstoilla haluaa edistää asiaa, ottaa suoraan yhteyttä minuun. Voisin ainakin maksaa vinkkipalkkion tai ideapalkkion, jos saisimme etuja eteenpäin.

      5. Karenssiiaika. Yleensä se on 6-9kk tunnit eli 900-1200h. Joillaikin toimialoilla asiakas maksaa aina, kun haluaa rekrytoida. On myös sopimuksia, jossa asiakas saa rekrytoida tietyn määrän henkilöitä vuodessa ilman korvausta.
      Minä ainakin kerron asiasta työntekijälle avoimesti, jos tulee puheeksi. Tämä on kyllä sellainen aihe, joka pitää korjata eli vien tämän eteenpäin siten, että asiasta tulee mainita haastattelussa tai viimeistään perehdytyksessä.

      6. Asiakasyritys ja miten henkilökuntaa kohdellaan.
      Kyllä me käymme asiakkaan luona tarkastamassa paikat ja olosuhteet. Olen myös ollut asiakaskäynneillä, jonka perusteella emme ole tehnteet heille tarjousta. Henkilökunta kertoo melko useasti, jos on epäkohtia. Toinen asia on sitten "uskaltaako" meidän henkilöt puuttua asiaan. Mitä suuremmaksi olemme kasvaneet, sitä valikoivammaksi on asiakashankinta kehittynyt. Sellainenkin pointti kyllä on, että joskus henkilökemiat asiakkaan ja työntekijän kanssa eivät vain toimi ja molemmat antavat toisistaan paskaa palautetta. Siinä on sitten tasapainoiltava ja yleensa olemme lampaita eli pyrimme hakemaan sopua molempien kanssa.

      7.Extranetin vuorot. Jos sinulla on vähän vapaita vuoroja, niin onko kyseessä poolivuorot vai sinulle soveltuvat vuorot?
      Olen ehdottomasti kanssasi samaa mieltä, että kaikki vapaat vuorot pitäisi laittaa jakoon riippumatta siitä missä vuoroja on tarjolla. Olemme jakaneet Suomen alueen talousalueisiin ja se estää esimerkiksi näkemästä vuoroja toiselta paikkakunnalta.

      Toinen vinkki olisi mennä käymään toimistollamme ja kartoittaa sinulle lisää osaamisalueita. Tämä lisäisi tarjottavien työvuorojen määrää. Ohjelmassa on henkilökortin alla osaamisaluerasteja eli joko osaat tai et. Jos rasti puuttuu, niin se estää jonkin tietyn vuoron näkymisen sinulla.

      8 ja 9 Koeaika ja työsuhdekysymykset. Vastaan myöhemmin, kunhan varmistan pari asiaa ja vastaan siis oikein.

      10. Asiakkaan kanssa tehtävä dokumentaatio.
      Pidemmissä määräaikaisissa sopimuksissa otamme mieluusti asiakkaan takauksen tunneista. Nykyään se on yleistymässä ja yleistyy tulevaisuudessa. Ns nollasopparit ovat mielestäni huonoja ja ne voisi vaikka lopettaa kokonaan.
      Sen olen vain huomannut, että varsin iso osa henkilöistä ei halua mitään tuntisidonnaisuutta,vaan he haluavat itse päättää milloin työtä tekevät. Sitten on taas ne, jotka haluavat ja tarvitsevat takuutunnit. Heille epävarmat tunnit ja tulevaisuus on väärin. Minusta olet oikeassa, että jokin dokumentaatio olisi asiakkaalta hyvä saada. Se palvelisi sinua ja minua. Vien asiaa eteenpäin.

      Jatkan lisää seuraavassa viestissä, koska meni yli 5000 sanaa

      T: Mika Eskola, Opteam - omistaja

    • Mika Eskola

      ....jatkoa edellisestä

      11. Lauantai ja sunnuntaivuorot. Sunnuntaivuorot ovat suhteellisen harvinaisia muualla kuin ravintola- ja kaupan alalla. Järjestelmässä on tyrkkymahdollisuus, mutta ei sekään aina oikein toimi, jos avataan kaksi vuoroa ja 10 tyrkkyä. En oikein usko, että tässä olisi mitään sellaista, että jotakin tarkoituksella syrjitään. Itse kävisin toimistolla ja kertoisin olevani valmis tekemään sunnuntaivuorot aina, jos olen kaupungissä. Uskon, että pieni henkilökohtainen markkinointi voisi toimia.

      12. Miten työtunteja valvotaan.
      Järjestelmässä on laskuri, joka estää yli 40h viikkotyöajan varaamisen. Ihan aukoton systeemi ei ole ja joskus on jouduttu puuttumaan työtuntien varaamiseen.
      JP, Pekkaset, tylyt, Hekot, Apot jne. maksetaan aina toteutuneen mukaan. Meillä toimii erikseen palkkaosasto, joka on riippumaton. Jos kokee, että jokin palkan osuus on väärin tai jopa puuttuu kokonaan, niin marssisin Opteamin toimistoon tai sitten lähettäisin palkkakuitin liittoon. Kokonaisuudessaan työehtosopparit ovat tavalliselle työntekijälle aivan liian vaikeita tulkita ja eri palkan osat aiheuttavat päänvaivaa. Sen toteaisin väärinmaksettuja palkkoja voi periä myös jälkikäteen.
      Me laskemme ymmärtääkseni about 250 000 palkkanauhaa/vuodessa. Virheita sattuu ja aina se on inhimillinen. Joko ei olla muistettu syöttää tunteja järjestelmään tai sitten meillä on laitettu väärä TVR tai jokin rasti väärin. Prosntuaalisesti virheita on vähän, mutta yksikin on liikaa. Olen myös kuullut, että joskus meiltä saa hieman tylyä palvelua, jos penää väärän palkan perään. Se on anteeksiantamatonta enkä hyväksy sitä ollenkaan.

      13. Opteam toimiston koulutus ja miten meille pääsee töihin.
      Olen usein miettinyt, että jos itse hakisin meille nyt töihin, niin en varmaan pääsisi. Olen itse enemmän käytännön miehiä kuin koulunero. Aikoinaan paras meriitti oli käytännön työkokemus eli esim. ravintolan vuoropäällikköja meille oli ja on paljon. Erittäin hyviä ja päteviä käytännössä. Nykyään vaatimustaso on noussut ja pitää osata laajemmin asioita. Vielä on toki käytännön skönäreitä, mutta enemmän on koulutettua väkeä. Kauppallinen, yhteiskuntatieteet ja jne. ovat tavallisia taustakouluja. Henkilökuntaa koulutetaan ja yhtenä painopisteenä on vuorovaikutustaidot ja johtaminen. HR prosessit luonnollisesti toinen painopiste. Itse arvostan sellaisia henkilöitä, jotka osaavat palvella. Riittävän nöyrä asenne, mutta ei nöyristelevä. Pitää olla kunnianhimoinen ja halu oppia uutta vuodesta toiseen. Kyky kehittyä ihmisenä sekä harjoitella kommunikoimaan sujuvasti erilaisten ihmisten kanssa.

      14. Sairalomatodistukset menevät palkkakonttoriin. Varmaat sairaslomista tiedetään ainakin se mitä henkilö ja meidän hr on keskustellut puhelimessa. Joskus sovitaan yhdessä, että asiakkaallekin kerrotaan esim. syy poissaoloon. Tosin tämä pitää olla henkilön itsensä hyväksymä. Ymmärtääkseni työterveys pitää sairalomista tilastoja, joten ainakin saamme metatason tietoa.

      15. Palkkakuitin säilyvät ainakin vuosia. En tiedä ikuisesta, mutta vuosia

      Pahoittelen kirjoitusvirheitä ja poukkoilevaa tekstiä. Laitan sen helteiden piikkiin.

      Terveisin: Mika Eskola, Opteam -omistaja

    • Haluan muutosta

      Kiitos näistä vastauksista Mika Eskola!

    • mietimieti

      haluan ihmisiltä kysyä tämmöstä, että jos on päässyt haastatteluun, jossa omasta mielestäni mennyt hyvin, mutta mitään ilmoitusta ole tullut pääseekö edes töihin?
      ilmoitetaanko sieltä aina pääsikö vai eikö päässyt töihin?

    • muuli4

      Moi! Noin vuosi takana Opteamin leivissä ja kaikki on pelannut toimiston kanssa. Yksi kappale sovitun työvuoron perumisia, ei kaatanut minun maailmaani. Ns. lentävät lähdöt puolen tunnin varoitusajalla - kuuluu diiliin, ei ole pakko ottaa. Pientä sässäröintiä tiedonkulun kanssa on mutta monta kokkia siellä on vuoroja hämmentämässä. Palkat tulee, suurennuslasin kanssa en tosin kuittia osaa tutkia. Ne, ketkä vaahtoavat palkkanauhaa jo avatessa että saapas nähdä mitä tällä kertaa puuttuu, tietänevät että tilanne on aivan sama kaikissa työpaikoissa. Entisessä vakiduunissa palkoista purnaamiset kuitattiin AINA sanomalla että palkanlaskija on lomalla ja asiaan palattiin kuukausien perästä, jos jaksoi kulkea pomon perässä lanttejaan ruikuttamassa. Opteamilta vastataan asiassa kuin asiassa saman tien, intrassa, viestillä ja puhelimessa.

      Alku oli kankea, pari ensimmäistä kuukautta vuorojen vähyys ajoi epätoivon partaalle. Toimistolta pyydettiin olemaan kärsivällinen ja lopulta se kannatti, nyt elän "näillä töin", otan tosin töitä vastaan nyrpistelemättä laidasta laitaan.

      Vuokratyön valituksen aiheet löytyvät mielestäni sieltä keikkapaikalta. Noin parikymmentä eri kauppaa, ravintolaa ja siivousfirmaa kierrettyäni olen hoksannut seuraavat lainalaisuudet :
      1. Joka puljussa 1-3 primadonnaa, jotka eivät voi tervehtiä, hymyillä tai katsoa päinkään. Neuvoa ei kestä kysyä. Yksi tällainen ylhäisyys oli kerran tauottajana suuren marketin kassalla, tauotti järjestyksessä vakkarit, skippasi minun yli, tuli, kun reilun kolmen tunnin päästä nöyrryin soittamaan. Anteeksipyyntö, selitys? Niet, mölähti että sulla on nyt tauko. Okei. Siperia toivottavasti opettaa teille käytöstavat, vai tuleeko teistä
      2. Näkkärinaamainen keski-ikäinen rouva, joka kohtelee sinua jo valmiiksi kuin vähä-älyistä, varastelevaa, myöhästelevää laiskuria. Mikäpä siinä muu auttaa kuin ryhtyä varovaisesti rakentamaan luottamusta ja osoittamaan olevansa oikeastaan tunnollinen, rehellinen ja ahkera työntekijä jota pyrin olemaan toki muutoinkin. Painostava virheiden kyttääminen ja epäystävällisyyden- ja luottamuksen huokuminen, siinäpä paras tervetuliaistoivotus uudelle työntekijälle. Annas olla jos et tiedä etukäteen juuri tämän lafkan käytäntöjä (ö-ketjun kahdessa marketissa tehdään aika monta asiaa eri tavalla) ja joudut jotain kysymään, muori ei vaivaudu paljon peittelemään kuinka paljon hän vihaa teitä puupäitä.
      3. "Meillä on sitten tosi huonosti näitä varavaatteita." Voisiko joku myydä minulle pimeästi kunkin ketjun vaatekerran sen sijaan että tärvään joka vuoron aluksi jonkun työntekijän aikaa siihen, että etsimme talon ainoita vararyysyjä jostain IV-konehuoneesta?
      4. Kantsii kysyä itse, mistä teille pääsee sisään ja ulos ilman avaimia/lätkiä aukioloaikojen ulkopuolella. Missään ei asiaa ole otettu vielä työntarjoajan aloitteesta puheeksi. Hieman asian vierestä, mutta yhdessä liikennemyymälässä kolme eri ihmistä on tähän mennessä käskeneet pukuhuoneelle kolmea eri reittiä, kaikki hygieniasyistä.
      5. Meille vuokratyöntekijöille on aivan tavallista, että on viikossa kolme uutta työpaikkaa. Moneenko työpaikkaan useimmat "vakkarit" ovat menneet koko elämänsä aikana? Millaiset oli fiilikset ekana päivänä?Jännittikö? Pelottiko? Syököhän ne minut? Montako päivää/viikkoa meni että tunsit itsesi riittävän perehtyneeksi hoitamaan uutta sorviasi itsenäisesti? Heitettiinkö sinut kassalle jonoa purkamaan, kaahottiko työkaveri jonka nimeä et tiedä tiehensä, menikö kassakone heti tilttiin ja ojensiko asiakas hinnattoman tuotteen ja ilmoitti että " sinne Virtasen tilille" hamuilitko kutsukellon sijaan aluehälytyskeskuksen ryöstöpainiketta?

      • muuli4

        Tosiasia on, että lisätyövoimaa tarvitaan, eikö vakkarit voisi olla kiitollisia että saavat pitää vapaansa ja tehdä normaalit tunnit, kun tuuraja saadaan sairastuneen tilalle? En hitossa odota punaista mattoa mutta joka paikassa jonkun mätisäkin taholta tuleva työpaikkakiusaamisen rajamailla oleva käytös masentaa. Enimmäkseen ihmiset työpaikoilla ovat kyllä myös mukavia ja avuliaita tai ainakin asiallisia, tämä meinasi unohtua koko purkauksesta...

        Lisäisin vielä lausuntooni, että Opteamille kiitos, ainakaan tällä kylällä ei muita mahdollisuuksia työnsaantiin ole. Ihmiset haukkuu nykyään niin kärkkäästi kaikkea kusetukseksi ilman mitään järkevää syytä, mitä tuumaisitte jos firmat ryhtyisivät erittelemään työntekijänsä samalla tavalla, nimen kanssa netissä?


    • mietimieti

      voisiko miun kysymykseen vastata?
      plus en pääse kirjautumaan opteamiin kun tunnukset annettiin s-postiin... olisi iha kiva jos ees soittaisi sieltä etten saanut paikkaa tai jos sain niin kauan joutuu oottaa töitä. aina vaan ei muisteta kaikkia hakijoita jotka jo päässy haastatteluun vaan pistetään uusi ilmoitus mollii että kaikki pääsee ihmettelee samaa ku mä :s

      • Markus A

        Moi, mietimieti.

        Itsekkin etsiskelin useamman työnvälittäjän kautta tämän vuoden alussa työpaikkaa, oli vuokravälitys/vuokra paikkoja, sekä suoria rekrytointeja. Osa otti yhteyttä, osa ei. Älä lannistu. Kannattaa laittaa hakemuksia moneen paikkaan, ei saa jäädä odottelemaan yhden vastausta.

        Nyt minulla hyvä paikka (rekry paikka), joka natsasi tämän yrityksen kautta.


    • Outoa touhua

      Ei mulla sen kummempaa kokemusta opteamista ole, mutta joskus olin sen kautta ryhmähaastettelussa tiskarin hommiin. En kyllä tajunnut miksi meitä oli haastattelussa yhdeksän ihmistä ja haastatteluun pyydettäessä ei oltu edes mainittu, että kyseessä on ryhmähaastettelu. Ei siinä mitään, mutta olisi voinut paremmin varautua millainen haastattelu on tiedossa. Haastattelija selvästi arvioi haastateltavat pärstäkertoimen mukaan, vaikka mielestäni tiskarin työssä pärstäkertoimella ei pitäisi olla mitään väliä. Muutenkin tiskaajan hommiin vaadittiin hirveän suuri kokemus ja koulutus kaikesta mikä ei edes kuulunut millään tapaa tiskaajan työhön. En väitä etteikö se olisi hyvä juttu, että on hyvin kouluttautunut, mutta mielestäni on aivan turhaa, että tiskaajan työhön tarvitsee olla käynyt kaiken maailman lyhytkurssit ja ylioppilastutkinnot. Tiskaajan työtä, kun osaa mielestäni melkein kuka tahansa!

    • Opteamkeikkailija

      Kyllä voin Opteamia suositella, jos on työtä etsimässä. Itse olen ollut jo parisen vuotta keikkalaisena ja homma toimii hyvin. Vuokrayritysten haukkujia en oikein ymmärrä, sillä saan saman palkan kuin vakituisetkin, keikkaa riittää ja työn joustavuus on mukavaa. Saa itse valita vapaansa ja usein myös työpaikkansakin, jos on paljon vuoroja ehdotettu. Harvemmin mistään keikasta kieltäydyn, vaan teen lyhyemmätkin vuorot, jos ei sille päivälle muuta ole sovittuna.

      Ei minulla kyllä muista vuokrafirmoista ole kokemusta - ehkä ne kaikki eivät sitten noudata reiluja pelisääntöjä? Olen kyllä haastatteluissa käynyt mm. VMP:llä, mutta mitään työtä eivät ole koskaan tarjonneet.

      Mitenkään huonosti minua ei olla siis vuokrafirman kautta kohdeltu - asiakasyrityksessä tosin on monenlaista nyrppänokkaa välillä osunut eteen ja opastamisen sijaan olen saanut vihaista tiuskimista kun en jotain ole osannut heti tehdä oikein. Tämän vuoksi melkein lopetin jo hommat alkuunsa, mutta näin kauan olen kuitenkin vielä jatkanut... Ja ammattitaidon sekä varmuuden lisääntyessä en enää jaksa välittää näistä tiuskijoista. Teen vain työni hyvin ja menen kotiin. Onneksi suurin osa työkaveresita on tosi mukavia.

      Olisin tietysti koulun jälkeen voinut jäädä odottelemaan sitä maagista, koulutustani hyvin vastaavaa vakipaikkaa, mutta kauan olisin joutunut odottelemaan. Opteam on onneksi työllistänyt, vaikkakin keikkatyö on välillä stressaavaa kun ei tiedä miten paljon vuoroja tarjotaan. Parempi kuitenkin näin kuin maata työttömänä. Yksinäiselle ihmiselle tällainen keikkaduuni sopii, kun ei tarvitse kovaa palkkaa perheen elättämiseen.

    • totuus opteamista

      Huonoja kokemukia opteamista.
      En aio olla enää ikinä tekemisissä kyseisen lafkan kanssa.

    • justiinsa2

      mä en tajua miks noi koulutukset pitää olla eripäivinä kun ei täältä kaukaa viitti tosiaan lähteä parin tunnin takia niihin.. ja kun rahaakaan saa niistä sitten p.a ihmisten pitää kulkea kun rahaa pitäisi jäädä muuhunki elämiseen. Koulutukset sanottiin kestävän 2 päivänä klo 16-20 nii kappasvaan. Niin ne hätinä kesti sen 1 ja puol tuntia.. joku roti tähän ihmisten kusettamiseen. :[

      • olkaa

        OLKAA työttömiä ja onnellisia täällä on helppo ruikuttaa


      • Vuokrakokki
        olkaa kirjoitti:

        OLKAA työttömiä ja onnellisia täällä on helppo ruikuttaa

        11vuotta opteamilla... Ei mitään valitettavaa..


    • mara

      Tampereen opteam olen sitä mieltä että se on ihan ***** vuokra välitys yritys,olen ollut työnhakijana muutaman kuukauden muuta annetaan vain muutamia vuoroja kuukaudessa mutta silti haetaan lisää työntekijöitä vaikka ei ole vuoroja antaa edes vanhoille pidän toiminta tapaa erittäin törkeänä,toivon että tulisi laki tämän kaltaisille yrityksille.ne jolla on jotain positiivista sanottavaa ovat varmaan työllistyneet

    • harri3

      Tampereen opteam olen sitä mieltä että se on ihan ***** vuokra välitys yritys,olen ollut työnhakijana muutaman kuukauden muuta annetaan vain muutamia vuoroja kuukaudessa mutta silti haetaan lisää työntekijöitä vaikka ei ole vuoroja antaa edes vanhoille pidän toiminta tapaa erittäin törkeänä,toivon että tulisi laki tämän kaltaisille yrityksille.ne jolla on jotain positiivista sanottavaa ovat varmaan työllistyneet.palvelutiski jyyjä

    • luurankotopi

      En jaksa erikseen ruveta koko asiaa selvittämään joten tyydyn vaan kommentoimaan etten ikinä halua olla missään tekemisissä kyseisen firman kanssa enää. näin raumalla..

    • huonoja kokemuksia

      no minulle tuli ainakin yllätyksenä, ettei opteam maksanut ylitöistä mitään. ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun vuokratyöfirman kautta jäin ylitöihin.

      mielestäni vuokratyöfirmat pitäisi kieltää, koska ne tuhoavat oikeat työpaikat. ja palkkaakaan ei tarvitse maksaa normaalin tes:n mukaan.

    • Paskateam

      Lähetin työhakemuksen baarimikoksi, josta minulla on vuosien kokemus ja he lähettivät viestin että heillä ei ole minunlaisilleni tarjota töitä.

      Ihme vittuiluvamma firma.

      • luulennäin

        Johtuiskohan siitä, että pidemmällä työkokemuksella on parempi tespalkka. Eivät ehkä halua maksaa kuin sen aivan minimin peruspalkan ilman työkokemuslisiä.


    • olin myös töissä

      Tampereen Opteamissa niisä luonnevikaisia ämmiä töissä. Eikä heillä ole töitä tarjolla juurikaan vaikka hakevat niitä. Ei kannata sieltä hakea mitään.

    • mitä sitä ite hakee

      Oppari on duunarifirma. Niiden työpaikat on aina päivän tai alle keikkahommaa. Ne sijoittuvat raksalle, ravintolaan tai kaupan kassalle. Ehdot on huonot, esim. sairaslomakäytännöt. Palkka on aina tes, ei senttiäkään yli, koska neuvotteluvaraa ei ole.

      Jos sitä hakee, niin tekstarilla toimiva vuorojen "nopein vie" varaussysteemi on hyvä ja toimiva. Mutta jos vaikka hakee toimistolle assariksi, niin suosittelen vaikka Manpoweria.

      • "aina"

        Opparin kautta ollut nyt 5 kuukautta putkeen samassa firmassa, tästä on keikkahomma kaukana.


    • Opiskelija_

      Opteamin puolesta ärsyttää tällainen "keskustelu"tyyli tällä palstalla. Ihme syyttelyä eikä kerrota suoraan, että MIKÄ firmassa on pielessä vaan haukutaan perustelematta "opteam on paska".. Itse aloitin nelisen vuotta sitten kyseisessä firmassa. Ensin tein työtä välivuoden kun en päässytkään opiskelemaan, sen jälkeen opintojen ohessa keikkaa ja nyt tulevan kesän, koska en saanut oman alan töitä.

      Vuokratyössä on piirteitä, jotka ovat ainakin minulle olleet ihan selkeät alusta asti. Mikäli haluat saada työehdot, jotka pätevät kauppojen omaan henkilökuntaan (kuten vähimmäistunnit viikossa), niin hae ihmeessä kaupan omaksi henkilökunnaksi. Vuorojen vähyys oli ongelma erityisesti välivuotena. Tässä täytyy muistaa, että Opteam on riippuvainen asiakasyritysten työtilauksista. Jos yrityksissä ei ole työtä tarjolla, niin sitä ei sitten vaan ole... Suosittelen myös olemaan itse aktiivinen Opteamiin päin. En tiedä paljon Opteamilla on listoillaan ihmisiä, mutta musta on ihan järjetöntä olettaa että toimiston koordinaattorit muistaisi jokaisen nimeltä ja että "Hei tuolle täytyykin tarjota sunnuntaivuoroa kun se ei ole sellaista saanut". Haloo! :D Sunnuntait on suosittuja vuoroja kaupan alalla ihan omallakin henkilökunnalla, niitä ei välttämättä ole edes tarjota vuokratyöntekijöille. Itse oon kyllä niitäkin tehnyt silloin joskus :)

      Täksi kesäksi otin ihan itse yhteyttä toimistoon (enkä oleta, että kukaan muistaa juuri minun asioitani vaan itse tarjoan itseäni töihin) ja ehdotin, että menisin koulutukseen, jotta saisin enemmän työvuoroja näkyviin. Se sopi hyvin ja nyt on koulutus käytynä. Täytyy toivoa, että kesäksi on vuoroja tarpeeksi ja eiköhän niitä ole kun on valmis autolla suhaamaan.

      Yksi negatiivinen asia on toki asiakasyritysten oma henkilökunta, joka osaa olla joskus ilkeää. Tämä oli varsinkin silloin kun vasta aloittelin ja olin aika pihalla. Ensimmäisessä vuorossani yksi työntekijä oli niin ilkeä, että menin hyllyjen väliin itkemään. Opteamin kautta olen saanut kokemusta varmaan yli 20 eri työyhteisöstä ja uusiin paikkoihin meneminen ei jännitä. Nykyään osaan myös itse kertoa, mitä osaan ja mitä en, sekä kysyä reippaasti mikäli on vähänkään epäselvää. Uskon, että tämä asenne vaikuttaa myös asiakasyritysten työntekijöiden asenteisiin eikä ilkeilijöitä ole muutamaan vuoteen tullut nähtyä.

      Opteamia (ja vuokratyötä) suosittelen ihmisille, joiden elämäntilanne on sellainen, ettei voi sitoutua yhteen paikkaan sekä haluaa tehdä töitä omien aikataulujensa mukaan. Tällaiselle opiskelijalle, joka haluaa tänä kesänä vähän viettää kesää töiden ohessa (kaksi kesää olen ollut toimistotyössä koko kesän), en keksi parempaa työpaikkaa.

    • nickytita69

      olen ollut viime marraskuusta lähtien ja melkein joka tilinauhassa laitettu liian pieni tuntipalkka.onneksi tarkastan tunnit ja tilinauhat aina tosi tarkasti.muuten on ihan ok.

    • kjld

      paska firma jos ajaa omia oikeuksia niin ei oteta enää töihin niin kävi minulle kajaanissa

    • Niinnähtyä111

      Vuokrafirmat pitää lailla kieltää.
      Pelkkiä orjakauppiaita ja hyväksikäyttäjiä.

      Älkää menkö näihin firmoihin kusetattaviksi.

    • ilmatteeksityöntekoko

      Opteamilla olen käynyt muutamia kertoja vuosien saatossa haastattelussa ja ikinä ei naama ole miellyttänyt (koska sama haastattelija) ja kiertoteitse on myös ilmoitettu, että maksan liikaa (koska on noin viisi vuotta kokemusta kaupan alalta), kun olen hakenut keikkaa tai osa-aikahommia. Viimeksi helmikuussa.

    • e545

      Vuokratyö jees, tai ihan sama, mutta vuoratyö-KEIKKA on paskaa. Siis ne staffarit ja opparit jotka heittelee vuoroja. Mitään ei luvata yms. Jos vuoratöihin, niin samantien vähintään 15h/vk sopparilla.

    • PettynytOpteamilainen

      Kaupankassalla töissä tällähetkellä ja lisätyönä oikein loistava. Ei missään nimessä kannata olla pelkästään Opteamin varassa. Keikka töitä tulee älyttömän vähän tarjolle ja se ei riitä laskujen maksuun.

      Opteamilta luvataan, että töitä on niin paljon kuin jaksaa vain tehdä. Paskanmarjat töitä ei riitä tarpeeksi kaikille Opteamilaisille ja ei ole kyllä omasta aktiivisuudesta kiinni.

    • PettynytOpteamilainen

      Kaupankassalla töissä tällähetkellä ja lisätyönä oikein loistava. Ei missään nimessä kannata olla pelkästään Opteamin varassa. Keikka töitä tulee älyttömän vähän tarjolle ja se ei riitä laskujen maksuun.

      Opteamilta luvataan, että töitä on niin paljon kuin jaksaa vain tehdä. Paskanmarjat töitä ei riitä tarpeeksi kaikille Opteamilaisille ja ei ole kyllä omasta aktiivisuudesta kiinni.

    • PettynytOpteamilainen

      Kaupankassalla töissä tällähetkellä ja lisätyönä oikein loistava. Ei missään nimessä kannata olla pelkästään Opteamin varassa. Keikka töitä tulee älyttömän vähän tarjolle ja se ei riitä laskujen maksuun.

      Opteamilta luvataan, että töitä on niin paljon kuin jaksaa vain tehdä. Paskanmarjat töitä ei riitä tarpeeksi kaikille Opteamilaisille ja ei ole kyllä omasta aktiivisuudesta kiinni.

    • PettynytOpteamilainen

      Kaupankassalla töissä tällähetkellä ja lisätyönä oikein loistava. Ei missään nimessä kannata olla pelkästään Opteamin varassa. Keikka töitä tulee älyttömän vähän tarjolle ja se ei riitä laskujen maksuun.

      Opteamilta luvataan, että töitä on niin paljon kuin jaksaa vain tehdä. Paskanmarjat töitä ei riitä tarpeeksi kaikille Opteamilaisille ja ei ole kyllä omasta aktiivisuudesta kiinni.

    • PettynytOpteamilainen

      Kaupankassalla töissä tällähetkellä ja lisätyönä oikein loistava. Ei missään nimessä kannata olla pelkästään Opteamin varassa. Keikka töitä tulee älyttömän vähän tarjolle ja se ei riitä laskujen maksuun.

      Opteamilta luvataan, että töitä on niin paljon kuin jaksaa vain tehdä. Paskanmarjat töitä ei riitä tarpeeksi kaikille Opteamilaisille ja ei ole kyllä omasta aktiivisuudesta kiinni.

    • PettynytOpteamilainen

      Kaupankassalla töissä tällähetkellä ja lisätyönä oikein loistava. Ei missään nimessä kannata olla pelkästään Opteamin varassa. Keikka töitä tulee älyttömän vähän tarjolle ja se ei riitä laskujen maksuun.

      Opteamilta luvataan, että töitä on niin paljon kuin jaksaa vain tehdä. Paskanmarjat töitä ei riitä tarpeeksi kaikille Opteamilaisille ja ei ole kyllä omasta aktiivisuudesta kiinni.

    • PettynytOpteamilainen

      Kaupankassalla töissä tällähetkellä ja lisätyönä oikein loistava. Ei missään nimessä kannata olla pelkästään Opteamin varassa. Keikka töitä tulee älyttömän vähän tarjolle ja se ei riitä laskujen maksuun.

      Opteamilta luvataan, että töitä on niin paljon kuin jaksaa vain tehdä. Paskanmarjat töitä ei riitä tarpeeksi kaikille Opteamilaisille ja ei ole kyllä omasta aktiivisuudesta kiinni.

    • PettynytOpteamilainen

      Kaupankassalla töissä tällähetkellä ja lisätyönä oikein loistava. Ei missään nimessä kannata olla pelkästään Opteamin varassa. Keikka töitä tulee älyttömän vähän tarjolle ja se ei riitä laskujen maksuun.

      Opteamilta luvataan, että töitä on niin paljon kuin jaksaa vain tehdä. Paskanmarjat töitä ei riitä tarpeeksi kaikille Opteamilaisille ja ei ole kyllä omasta aktiivisuudesta kiinni.

    • Limurrr
      • Opteam

        Tämän keskustelun aiheuttanut harjoittelijahakuilmoitus oli huonosti laadittu, tarkoitustaan vastaamaton sekä julkaistu väärässä kanavassa ja olemme nyt korjanneet virheemme. TE-palvelussa ei julkaista harjoittelijahakuja, ja siksi ilmoitus poistettiin sieltä. Kyseisessä hakuilmoituksessa oli kyse opintoihin kuuluvasta opiskelijaharjoittelusta. Opteam tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuksia suorittaa opintoihin kuuluvan harjoittelujakson, joka voi olla palkaton tai palkallinen riippuen muun muassa opiskelijan oppilaitoksesta, opintolinjasta ja harjoittelunkuvasta.

        Terveisin Opteamin nettitiimi


    • jassoo12345

      Nostan tämän aiheen jos jollain olisi uudempaa kokemusta opteamista?

      • Seureonparempi

        Nyt puoli vuotta olen ollut Opteamin listoilla ja muussa ei valitettavaa, paitsi asiakaspalvelu on ihan perseestä. Joko vittuillaan tai ei vastata ollenkaan.


      • paskanjauhajat

        Mikä yllätys, kait sieltä tulee kohta taas firman ykkösnyrkki suoli24 keskustelupalstalle selittelemään...on tämä kyllä niin noloa kuin olla ja voi...mikä pulju!!!!


    • EiEnääOpteamOrja

      Useamman vuoden olen ollut Opteamin listoilla, mutta pääsääntöisesti teen töitä kahden muun vuokrafirman kautta. Opteamin kautta teen satunnaisesti hommia muutamassa mukavassa firmassa, jossa on kiva työyhteisö ja koska Opteamilla on nämä toisenlaiset työalat tai tehtävät, joita näillä kahdella muulla firmalla ei ole.

      Syitä miksi valita Opteam: En keksi. No, tuo edellä mainittu työtehtävien moninaisuus.
      Syitä miksi karttaa Opteamia: 1) Palkka. Jos teet satunnaisesti, saat paskinta palkkaa vaikka teet hommat sata kertaa tehokkaammin ja paremmin kuin ko. firman vakkarit tai vaikka se työparisi Opteamilta. Uudesta työtehtävästä saatetaan ihan pokkana maksaa vitosen tunti ja huomaat sen toki vasta sitten kun palkka tulee. Sitten vastausena saat "kappas, mites siinä nyt noin on käynyt" ja sitten odotat kuukauden korjausta, kun ei enää ehdi seuraavaan liksaan. 2) "Uhkailu". Sinun oletetaan olevan kykenevä vastaamaan ja ylipäätään aina vastaamaan vuoroEHDOTUKSIIN. Jos et vastaa, saat uhkailuviestin, jossa pelotellaan sinun poistamista kyseisen työtehtävän listoilta. Tosin vaikka olet tehnytkin vuoroja, sinut silti voidaan poistaa listoilta. Kuulin asiakasyritykseltä Opteamin soittaneen ja sanoneen, että en enää halua tehdä heillä vaikka se on suosikkipaikkojani. 3) Koulutuksen maksullisuus. Moni muu firma maksaa korttikoulutukset yms. eikä ylipäätään pidä mitään höpöhöpö hyllytyskoulutuksia vaatimuksena työtehtäviin. Ymmärrän koulunpenkiltä tulleille, mutta aikuisille, työelämää nähneille ihmisille ei tarjota vuoroja "koska et osaa hyllyttää". Vaikka en ole teidän hyllytyskoulutusta käynyt, olen hyllyttänyt enemmän kuin teidän tekstarinlähettäjät on syöneet perunoita. Ja mitä iloa on haastattelussa kerrotuista aloista ja hommista, joita voit tehdä, jos niitä ei sitten tarjota, kun "ei tiedetty jaksatko kantaa laatikoita" tai "ei ajateltu sen kiinnostavan sinua". 4) Tyrkyt ja estot. Kun sinulla on estot päällä saat vuoroja, kun sinulla ei ole, et saa. Laitat estot aamuvuoroille, saat työvuoroja aamuvuoroille jne. Pääosin toki toimii ok, mutta vituttaahan se kun estopäivänä puhelimeen on soitettu kuusi kertaa ja seitsemän eri työtarjousta, kun edellisenä tyrkkypäivänä ei tullut yhtään.

      Eiköhän tässä tälle kertaa. Vuokratöitä aloittelevan suosittelen valitsemaan jonkun muun kuin Opteamin (ja tietenkin Baronan).

    • paskapulju

      Ei mitään hyvää sanottavaa. Ilmeisesti tahallaan maksaa tilit väärin. Osa ei tarkasta palkkakuittia ja osa ei uskalla valittaa joten työntävät rahat liiviinsä. Pitäisi tarkastuttaa tilit. Mikään ei mene niin kuin on luvattu tai sovittu. Älkää sotkeutuko ko. koijarifirmaan!

      • kusettaa

        Sähköposteihin ei vastata!


    • jnskaupunki.fi

      joensuussa ihmiset tekevät palkka varauksia.

    • mätä_porkkana

      carrotilla on palkka-alet päällä, nykyään ottavat itselleen kolmanneksen työntekijän myyntisoppari -potista.
      Ennen neljänneksen.

      Ja tämänkaltaista "paikallista sopimuskulttuuria" ollaan tuomassa myös koko Suomen työntekijöille.
      Voi olla, että poru vielä nousee sari-sairaanhoitajilla ja raksa-reiskoilla, kunhan vain ymmärtävät mitä tuleman pitää.

    • huonofirma

      Olen ollu opteamilla yli vuoden ja nyt alan olemaan heidän kohteluun jo pikkasen kypsä. Asiakaspalveluun kun soittaa niin ei ikinä tietoa mistään, vastataan vaan että miten asioiden kuuluisi mennä mutta ongelmissa ei osata auttaa. Kaikki esim heidän sovelluksen toimintahäiriöt ei ole kuulema heidän vika jolle eivät mahda mitään. Työvuoroja tulee myös miten sattuu ja eikä edes tyrkky/esto-kalenterin mukaan. Itselläni myös yhteen aikaan tuli pelkkiä yövuoro ehdotuksia kun olin kouluaikaan laittanut tyrkkyä vain iltapäiville. Sen jälkeen soitettiin perään, että miksi en ota vuoroja vastaan vaikka on tyrkkyä, vaikkakin ihan eri vuorokauden aikaan.
      En suosittele kyllä kenellekään jos haluaa tehdä töitä hyvällä mielellä.

      • VaihdoinStaffille

        Opteamilla seinäjoella tehnyt keikkaa jo usean vuoden, mutta nyt on alkanut touhu menemähän päin persettä... mikähän mättää, ei enäää mukavia entisiä työntekijöitä joita kiinnosti oikiasti!
        muilla kokemuksia?


    • Metallinmestari

      Se Allu on ainakin ihan pelle..kuinka sillä voi olla vielä töitä

    • Opteampaskaa

      Se kaljukaveri toimistolla, olikohan joku Ari/Allu.. kova puhumaan ja lupailemaan, mutta mitään ei tapahdu!

    • Tyämies

      Samaa mieltä.. vaihdoin MMS:n leipiin, se mitä luvataan pidetään

      • Entinenopteamilaine

        Naurettava äijä, jos nyt voi edes äijäksi kutsua🙊😂


    • Pöhonäs

      Aaa.. puhuuko joku neiti Lähteenmäestä😂🙈 hamekaupoolle..-->

    • Tyätön

      Urpå mikä urpo koko kaveri.. tyhjän puhuja ja lupas töitäki, ei oo kuulunna😡

    • MM4

      Sama täällä, kävin mm koulutuksen.. turhaan. Paskaa koko koulutus ja mukamas työllistyminen

    • Hitsarimm

      Joo, hiano olla työtön metallinmestari😑

    • Tigmag

      Täällä kans yks tyätön mestari..🙄

    • Häjyy

      Pelkkää paskoo on tuo tyhjänpuhuja luvannu tänne härmähänki..

    • Ristusnotta

      Onhan sillä kirpputori, jos työt loppuus😂Ei joudu kortistoon niinkö me muut

    • Pohjalaasmiäs

      Kaikille sitä nuanvaa täälläkin palkkaa maksetaan. Ja ei tarvi teherä mitään

    • Hitsarimm

      Koulutus käyty ja eipä löytyny työmaata

    • Mukamasmmestari

      Kauhavalta piti löytyä työmaa.. ottaa hietaan kun luvataan ja pohjalaane suoruus on tiessään. Eikä vastata eres puheluihin..

    • Vaihtaripohjanmaa

      Vaihtakaa virmaa😊 Mms, ja kaikki toimii

    • MMSsmiley

      Saman tein..töitä löyty, ja hyvä kohtelu

    • LapualaaneMM

      Turha oli koulutus, ei löytyny töitä

    • LapualaaneMM6

      Sama

    • Nomoreopteam

      Kierrän kaukaa Opteamin

    • Shithappensopteam

      Se metallimestari ukko on perseest

    • Firmanvaihtaja

      Staffpoint tai MMS,toimii😁

    • Rehellisyysmaanperii12

      😂 pelle ja huijari löytäny paikkansa

    • Eiikinäenääopteam

      Melekoosta paskaa, palkat maksettu väärin, ja saat muuten ootella korjauksia.. teen hitsarin hommani muualla, tai vaikka työtön ennemmin ku Opteam

    • Tylsistynyt11111111

      TYö on ristiriitaista ja paskaduunia. Lyhyitä vuoroja ja vähän tunteja. Enemmän harrastus kuin työ.

    • Kuumeessa_töissä

      Työterveyshuoltoon ei saa aikoja. Maksa itse lääkärikäynnit.

    • Vituttaa2

      Paska laitos koko op team no joo sain 4kk sopimuksen mutta muuten paskaa pitöö itte soittaa sinne ja muistuttaa niitten homista saatana ja vittu mis mun palkka perkele tuu ajallaa ja vittu 4kk pitää olla niiden kautta töissä voi saaaatana ootan vaan et pääsen helvettiin opteamin kirjoilta ja saatana ei saa yövuorolisää mikä on vakkareilla 7e tunnilta motivoi ihan vitusti lähtee yöksi töihin saaatana PASKA LAITOS HELVETTI

      • duppiduppi

        Oho... millä avuilla sä ylipäänsä työpaikan olet saanut? Se tässä ihmetyttää!


    • perseestäovat

      Nämä vuokrafirmat ovat kaikki saatanasta ja ne pitäisi lakkauttaa lailla.

    • Minälähden

      Seinäjoen homma on ainakin mennyt tämän vuoden puolella munilleen.. syytä en tierä, mutta palvelun taso on laskenut ku lehmän häntä! Ennen piettiin huolta että on hommia ja pärjää..

    • hotellintyöntekijä

      On syytä opteamin keikatyölisten katsoa peiliin, sillä paljon mun työpaikalla on tullut valitusta harkkareista/extraajista. Yksi tyttö poistua luvatta tupakalle, ihan siihen hotellin sisäänkäynnin eteen. Ei opteam saanut palkkaansa semmosesta työntekijästä. Tää toistui nii mont kertaa, et varmaan sen takii meiän hotelli vaihto henkilöstövuokrausfirmaa. Ja me oltii varmaa tän kaupungin opteamin isoimpii asiakkaita. Me toivotaa nyt et nykynen firma antaa oikeesti ammattitaitoisii kokkei ja tarjoilijoita. Se on niin noloo ko me pyydettii opteamilt vaiks 10 ammattitarjoilijaa ja ne lähetti jotai iha ammattitaidottomii, ihmisii joill ei ollu minkää sorti työmotivaatioita.

      • ToinenVaihtoehto

        Olkaa hyvä ja palkatkaa ite työntekijänne vitun idiootit. Tuskin teillä on varaa edes palkata saati pitää omaa henksua töissä ja tuskin kukaa teille haluaa vakkariksi, kun ootte täys mulkkuja.


    • Pyllyrkrnfn

      Mikäs nykytilanne Opteamilla?

      • eikannatahakea

        Ei työllistä ainakaan Lahdessa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6519
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      527
      3759
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      190
      3654
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      173
      2846
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2539
    6. Mitkä kolme sanaa haluat nyt sanoa ikäväsi kohteelle?

      Niitä tässä odotan.
      Ikävä
      292
      2307
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1613
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      112
      1518
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1449
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1230
    Aihe