Moi!
Olen vissiin tossa joulukuussa ottamassa tatuointia ja mietin vaan, että voiko siitä väristä saada allergisen reaktion? Onko kukaan teistä saanut? Millaisia oireita tuli?
Mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon ekaa tatuointia ottaessa :)? Kiitos kaikille, jotka jaksaa vastata.
voiko tatuoinnista saada allergisen reaktion?
6
1315
Vastaukset
- jkv
Kyllä voi. Nyt en saa päähäni sitä sanaa mitä jotkut värit sisältää, mutta esimerkkinä lila jota käytettiin tuttuni tatuointiin - lopputuloksena allerginen reaktio ja se lila osuus on hassun näköistä, vähän kuin ryppyistä tms?
Taisi olla metallia sisältävät värit. Itsellä perus musta/harmaa josta ei tullut mitään. Olen itse aika allergisoiva ihminen joten luulisi sinullekin toimivan :)- j.a.
Tatuointiväreissähän saattaa olla raskasmetalleja, esimerkiksi lyijyä tai rautaa. On noita värejä tietty tutkittu, mutta pitkäaikaisvaikutuksia ei kuitenkaan ole tutkittu.
Mutta,
Kaikki EU:n alueella valmistettavat, myytävät ja käytettävät tatuointivärit täyttävät EU-direktiivien mukaiset vaatimukset.
Itsekin mietin tosi kauan, ennenkuin otin ensimmäisen kuvani. Olen aika monelle aineelle allerginen ja mietin kauan, että uskallanko mennä, jos värit sittenkin allergisoi. Näin ei kuitenkaan onneksi käynyt.
Allerginen raktio voi just aiheuttaa punoitusta kyseisen värin ympärillä, tai kuva voi jäädä tavallaan vähän koholle parantumisen jälkeenkin. - valehtelussakin!
j.a. kirjoitti:
Tatuointiväreissähän saattaa olla raskasmetalleja, esimerkiksi lyijyä tai rautaa. On noita värejä tietty tutkittu, mutta pitkäaikaisvaikutuksia ei kuitenkaan ole tutkittu.
Mutta,
Kaikki EU:n alueella valmistettavat, myytävät ja käytettävät tatuointivärit täyttävät EU-direktiivien mukaiset vaatimukset.
Itsekin mietin tosi kauan, ennenkuin otin ensimmäisen kuvani. Olen aika monelle aineelle allerginen ja mietin kauan, että uskallanko mennä, jos värit sittenkin allergisoi. Näin ei kuitenkaan onneksi käynyt.
Allerginen raktio voi just aiheuttaa punoitusta kyseisen värin ympärillä, tai kuva voi jäädä tavallaan vähän koholle parantumisen jälkeenkin.Älä puhu paskaa. EU:lla ei ole mitään tatuointiväridirektiiviä eikä väreiltä vaadita edes samantasoisia testejä kuin kosmetiikalta.
Allergisia reaktioita voi tulla lähes heti ja myös myöhemmin voi ilmaantua yliherkkyyttä. Harva on syntyessään näille aineille herkkä. Herkistyminen tulee riittävän altistumisen jälkeen jos on tullakseen. Itse olet ottanut ihon alle viritetyn pommin, joka voi laueta milloin vain. - kysyjäää
Siis sun tuttu sai jonkun allergisen reaktion? Mitäs siihen voi sitten tehdä, jos on allerginen sille tatuointi värille ja siinähän se on ihon alla, eikä kovinkaan helposti saa pois.. :/ ?
Kerro vähän mitä sun tutulle kävi? - juuuh
kysyjäää kirjoitti:
Siis sun tuttu sai jonkun allergisen reaktion? Mitäs siihen voi sitten tehdä, jos on allerginen sille tatuointi värille ja siinähän se on ihon alla, eikä kovinkaan helposti saa pois.. :/ ?
Kerro vähän mitä sun tutulle kävi?mä otin musta-punasen tatskan ja kuukauden päästä ottamisesta se rupes erittää kudosnestettä, polttelemaa, tykyttämää yms.
menin lääkäriin ja sanottii et tulehtunu ja anto jotai antibiootteja.
pari päivää meni ja se tulehdus levis kasvoihin.
käväsin uudestaa lääkärissä ja tällä kertaa otti bakteeriviljelyn, ja paljastu et siinä oli joku sauva-bakteeri, harvinainen sellanen viel.
sain uuden lääkekuurin joka tepsi ja jokunen aika kävin näyttämäs tatskaa lääkärissä ku siinä ympärillä oli jotai reikiä.
lääkäri totes, et tää punanen väri on koholla, et luultavasti se on sitä allergiaa.
liikkeessä missä tää tehtii, sanottii että se punanen rupee valumaa pois, mut ei oo mihinkää lähteny.
en mä mitää värillisii tatskoja enää uskalla ottaa :))
- Homoillaan
Tulehdushan ei nyt o ihan sama kun allerginen reaktio
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346