Elikkä tuossa otsikossahan tuo asian ydin onkin. Eli minne sinkkuihmiset menee tai mitä tekee jouluna? Onko jotain paikkaa mitä voitte suositella? Siis aikuisille sinkuille olisi tarkoitus paikka etsiä.
Joulu tulee, minne mennä?
16
3008
Vastaukset
- ?????????
Ja minkähänlaista menemistä tarkoitat? Siis kenen luona viettää jouluaattoa, vai mihin mennä lomalle pakoon joulua, vai mihin mennä aattoiltana baariin, vai mihin joulukirkkoon mennä, vai minne sinkkujen joulunviettoon mennä, vai...?
- systeri68
että kertokaa kokemuksianne, onko esim. joulun vietto laivalla tai kylpylässä tms. ollut odotusten arvoinen? En halua pakoilla joulua, mutta en halua sen "kaatuvan päällekään". Sekin on kokeiltu, että nyhjään kotona kaikkine joulupöperöineni, se ei tuntunut hyvältä.
- ei kykene
systeri68 kirjoitti:
että kertokaa kokemuksianne, onko esim. joulun vietto laivalla tai kylpylässä tms. ollut odotusten arvoinen? En halua pakoilla joulua, mutta en halua sen "kaatuvan päällekään". Sekin on kokeiltu, että nyhjään kotona kaikkine joulupöperöineni, se ei tuntunut hyvältä.
rauhoittumaan yksin ajatustensa kanssa Jouluna, vaan tuntuu siltä, että Joulu kaatuu päälle, on pakko häslätä tai paeta Joulua jonnekin, ei vika ole Joulussa. Silloin kannattanee tarkastella omaa elämäänsä ja arvomaailmaansa muulloinkin kuin joulunpyhinä.
- aikuinen mies
ei kykene kirjoitti:
rauhoittumaan yksin ajatustensa kanssa Jouluna, vaan tuntuu siltä, että Joulu kaatuu päälle, on pakko häslätä tai paeta Joulua jonnekin, ei vika ole Joulussa. Silloin kannattanee tarkastella omaa elämäänsä ja arvomaailmaansa muulloinkin kuin joulunpyhinä.
Kai sitä kuka hyvänsä pystyy rauhoittumaan omien ajatusten kanssa - jopa Jouluna. Normaalistihan meillä on ollut lapsuuden jouluja, ja sen jälkeen ehkä jouluja omien lasten kanssa. Kaikki ne ovat olleet varmaan kivoja.
Sitten kun ihminen onkin sinkku, niin asiat muuttuvat. Pitää määritellä uudelleen, että miten haluat tuon ajan viettää yksin. Jos ajattelee rauhoittumista ja arvomaailmoja, niin kai niitä olisi helpompi viettää vaikka yksin. Se vaan poikkeaa kaikesta tähän asti totutusta.
Ensi joulu on joka tapauksessa erilainen. Voisinkohan kutsua Systerin kylään? Lanttulaatikkoa ja kynttilöitä olisi, ja Systerille oma huonekin. Kannattaisiko pyytää? - systeri68
aikuinen mies kirjoitti:
Kai sitä kuka hyvänsä pystyy rauhoittumaan omien ajatusten kanssa - jopa Jouluna. Normaalistihan meillä on ollut lapsuuden jouluja, ja sen jälkeen ehkä jouluja omien lasten kanssa. Kaikki ne ovat olleet varmaan kivoja.
Sitten kun ihminen onkin sinkku, niin asiat muuttuvat. Pitää määritellä uudelleen, että miten haluat tuon ajan viettää yksin. Jos ajattelee rauhoittumista ja arvomaailmoja, niin kai niitä olisi helpompi viettää vaikka yksin. Se vaan poikkeaa kaikesta tähän asti totutusta.
Ensi joulu on joka tapauksessa erilainen. Voisinkohan kutsua Systerin kylään? Lanttulaatikkoa ja kynttilöitä olisi, ja Systerille oma huonekin. Kannattaisiko pyytää?Sukulaisille ja ystäville en jouluna halua "tuppautua", lapsuudessa mukavia jouluja ja muistoja niistä, mutta elämä vie eteenpäin ja tilanteet muuttuu.
Siksipä kyselinkin, että mikä kenestäkin on tuntunut hyvältä sinkkuna viettää joulua. Omalta kohdalta taitaa ongelma ratketa sillä, että olen pyhät töissä - luulisin. Vaikka houkuttelevan tarjouksen teit, aikuinen mies. =)
- paeta.
Minulle riittää sisäisen rauhan saavuttaminen.
Viime vuonna olin yksin kotona ja paistelin normaalit Joulupöperöt. Söin viikon hyvin, luin ja lepäsin.- joulupuu
joulu läheisten kanssa, kuten perheen tai sisarusten parissa? ei sitä yksin tartte nyhvätä, vaikka sinkku onkin.
- aikuinen mies
joulupuu kirjoitti:
joulu läheisten kanssa, kuten perheen tai sisarusten parissa? ei sitä yksin tartte nyhvätä, vaikka sinkku onkin.
Hyvä ajatus!
Mutta entä jos ei ole vanhempia, sisarukset ei ymmärrä kutsua ja ei ole joulutasoisia ystävyysssuhteita? Seuraava joulu on kai sellainen. Eka joulu taitaa mennä ihmetellessä ja jotain kirjaa lukiessa. Seuraavana vuonna menen kai jonnekin risteilylle pettymään. Joulu ei kai ole oikein mikään treffitilaisuuskaan, jossa voisi tutustua johonkin uuteen ihmiseen.... - läheisiä.
joulupuu kirjoitti:
Sitä paitsi viihdyn mainiosti yksin.
- MMMMMMMMMMMM85
vois mennä viemään joulutervehdykset ja muutenkin olla niiden kanssa, ettei yksin tarvii olla.
- Thaimaa..
Minä lähen thaimaaseen pariksi viikoksi :)
- P -72
Olen ajatellut viettää Jouluaattoillan yksin ekan kerran. Onhan nuo "perhejoulut" jo nähty. Aattoaamun suhteen en tosin aio tehdä muutosta, mutta iltaan kyllä. Illaksi aion tulla kotiin omaan rauhaan, enkä jäädä sukulaisten luo seuraamaan iloista perhejoulua. Joka tarkoittaa ryyppäävää miestä, stressaantunutta naista, ja kahta alle kouluikäistä vilkasta lasta. Kaivan jääkaapista kinkkua, ja voileipiä. Niiden lisäksi glögiä, ja hyvä kirja.
- Sinnuli
Luultavasti olen yksin kotona. Jouluaattona käyn perinteisellä ostoskierroksella siskonlikan kanssa, katselemassa paniikissa olevia ihmisiä :DD Tekis mieli kyllä lähteä etelän lämpöönkin, mutta millä rahalla???
- P -72
Sinnuli kirjoitti:
Luultavasti olen yksin kotona. Jouluaattona käyn perinteisellä ostoskierroksella siskonlikan kanssa, katselemassa paniikissa olevia ihmisiä :DD Tekis mieli kyllä lähteä etelän lämpöönkin, mutta millä rahalla???
Ajattelin just muutama tunti sitten samaa, että olis kiva lähteä lämpimään Jouluksi. Mutta rahaa ei ihan ole tarpeeksi. Mutta oman Joulun kyllä saan. Nyt kun vielä olis noin kolmekymppinen nainen viettämään sitä kaveriksi, niin Joulu olis täydellinen.
- Sinnuli
P -72 kirjoitti:
Ajattelin just muutama tunti sitten samaa, että olis kiva lähteä lämpimään Jouluksi. Mutta rahaa ei ihan ole tarpeeksi. Mutta oman Joulun kyllä saan. Nyt kun vielä olis noin kolmekymppinen nainen viettämään sitä kaveriksi, niin Joulu olis täydellinen.
Töissä eivät kyllä innostuisi jos lomaa ottaisin, varsinkin, kun aloitin uudessa paikassa 3 viikkoa sitten :) Saahan sitä kaikkea haaveilla, että sitten kun olen eläkkeellä, niin varmasti reissaan maailman halki.
- P -72
Sinnuli kirjoitti:
Töissä eivät kyllä innostuisi jos lomaa ottaisin, varsinkin, kun aloitin uudessa paikassa 3 viikkoa sitten :) Saahan sitä kaikkea haaveilla, että sitten kun olen eläkkeellä, niin varmasti reissaan maailman halki.
Joo, ei varmaan kantsis heti kysellä lomaa, jos oot vasta aloittanut työt. Se ei herätä kovinkaan suurta luottamusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2434629Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763065- 472473
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 281753
- 801456
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894