Blondista brunetiksi?

dvb

Olen melko pitkään nyt vaalennellut hiuksiani kaupan kestoväreillä. Normaalisti hiukseni ovat keskiruskeat ja haluaisinkin nyt luonnollisen värini takaisin. Voiko tapahtua jotain aivan kamalaa jos blondattuun tukkaani nyt isken kaupan ruskean hiusvärin?? Kannattaako olla kevytväri/sävyte vai kestoväri? Jostain olen kuullut että tukasta saattaa tulla joku harmaanvihreänruskeahko? Voiko niin tosissaan käydä??!
Kampaajalle menisin, mutta ei ole oikein varaa näin opiskelijalla... :/

8

9726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertoa..

      että olen itse pari kertaa onnistunut pilaamaan blondatut hiukseni yrittämällä saada ne ruskeiksi. ensimmäisellä kerralla tuli "vihreä" - jolloin ei auttanut ku mennä kampaajalla korjauttamaan moka. värjättiin punertavan ruskeaksi (mitä väriä en alunperin tod halunnut!), ja käsittely jouduttiin uusimaan (tosin ilmaiseksi) koska se ei pysynyt päässä. toisella kerralla sain muutaman mutkan kautta katastrofin uudelleen takaisin nätin vaaleaksi. päätinkin, että seuraavan kerran kun haluan suht radikaalia muutosta, kävelen kyllä suosiolla kampaajalle. kotona tehty voi tulla loppujen lopuksi kalliimmaksi ja hiuksetkin saa surkeaan kuntoon vielä kaupan päällisiksi.. eli jos vaan raaskit, niin helpommalla selviät, kun menet kampaajalle.. :)

      • kampaaja-poika

        Kun hius on todella vaalea eli yhtä kuin pigmentitön(=väritön) niin hius tarvitsee punapigmenttiä jotta sitä voidaan värjätä. Muuten tuloksena on todellakin vihreät. Kaikki tummat hiukset(ruskeat yleensä) sisältää punaista joten vaaleakin tarvitsee sitä jos aikomuksena on saada tummennettua hiusta enemmän kuin 2 astetta. Eli esipigmentointi punaisella ennen tummaksi värjäystä.

        Tämä on helppo toteuttaa kotona. Ostaa punaista suoraväriä/sävytettä(Loreal Color Pulse, wella Viva color. Kampaamoista saa parempia) ja värjää vaaleat ensin punaisiksi ja sitten värjää hiukset sitten haluamallaan ruskealla kestovärillä. Mutta joihinkin ruskeisiin väreihin on jo lisätty punaista(sen tietää värikoodista esim. 3.45 tarkoittaa että tummuusaste on 3,päävivahde 4 eli kupari ja taittovivahde 5 eli mahonki joten tuotteessa on punaista) jolloinka esipigmentointia ei tarvita. Paketin kyljestä näkee onko kyseessä oleva tuote sopiva vaaleille hiuksille. Jos siinä lukee "ei suositella vaaleille hiuksille" tai ei ole tuloskuvaa vaaleista hiuksista niin tuotetta ei kannata edes yrittää ilman esipigmentointia punaisella ensin.


      • tee-se-itse-ihminen
        kampaaja-poika kirjoitti:

        Kun hius on todella vaalea eli yhtä kuin pigmentitön(=väritön) niin hius tarvitsee punapigmenttiä jotta sitä voidaan värjätä. Muuten tuloksena on todellakin vihreät. Kaikki tummat hiukset(ruskeat yleensä) sisältää punaista joten vaaleakin tarvitsee sitä jos aikomuksena on saada tummennettua hiusta enemmän kuin 2 astetta. Eli esipigmentointi punaisella ennen tummaksi värjäystä.

        Tämä on helppo toteuttaa kotona. Ostaa punaista suoraväriä/sävytettä(Loreal Color Pulse, wella Viva color. Kampaamoista saa parempia) ja värjää vaaleat ensin punaisiksi ja sitten värjää hiukset sitten haluamallaan ruskealla kestovärillä. Mutta joihinkin ruskeisiin väreihin on jo lisätty punaista(sen tietää värikoodista esim. 3.45 tarkoittaa että tummuusaste on 3,päävivahde 4 eli kupari ja taittovivahde 5 eli mahonki joten tuotteessa on punaista) jolloinka esipigmentointia ei tarvita. Paketin kyljestä näkee onko kyseessä oleva tuote sopiva vaaleille hiuksille. Jos siinä lukee "ei suositella vaaleille hiuksille" tai ei ole tuloskuvaa vaaleista hiuksista niin tuotetta ei kannata edes yrittää ilman esipigmentointia punaisella ensin.

        Itselläni on pitkät hiukset ja vaihteluani saadakseni värjäilen niitä (itse kaupan aineilla).
        Viikko sitten värjäsin vaaleista hiuksista tummat ja tosi hyvin onnistui =) Tosin olisin oikeastaan halunnut vähän vaaleamman ruskeat, mutta kyllä tämäkin sopii. Oma hiussävyni on melko tumma ruskea. Käyttämäni aine oli L´oreal Paris Feria Color 3D ja sävy 5.33shining bronze.
        Mä olen aina kyllä saanut kaupanväreillä värjättyä hyvin,ilman mitään ihmeellisiä lopputuloksia. Tietysti sävyn tummuusaste on välillä vähän eri kuin toivoo,mutta hyvältä se silti on näyttänyt.
        Joskus aikaisemmin olen laittanut tummaan tukkaani pelkän värinpoistoaineen ja sain sillä tosi kivannäköisen blondatun tukan. En sitten värinpoistoaineen jälkeen halunnutkaan ostaa mitään muuta ainetta siihen päälle =)


      • kampaaja-poika
        tee-se-itse-ihminen kirjoitti:

        Itselläni on pitkät hiukset ja vaihteluani saadakseni värjäilen niitä (itse kaupan aineilla).
        Viikko sitten värjäsin vaaleista hiuksista tummat ja tosi hyvin onnistui =) Tosin olisin oikeastaan halunnut vähän vaaleamman ruskeat, mutta kyllä tämäkin sopii. Oma hiussävyni on melko tumma ruskea. Käyttämäni aine oli L´oreal Paris Feria Color 3D ja sävy 5.33shining bronze.
        Mä olen aina kyllä saanut kaupanväreillä värjättyä hyvin,ilman mitään ihmeellisiä lopputuloksia. Tietysti sävyn tummuusaste on välillä vähän eri kuin toivoo,mutta hyvältä se silti on näyttänyt.
        Joskus aikaisemmin olen laittanut tummaan tukkaani pelkän värinpoistoaineen ja sain sillä tosi kivannäköisen blondatun tukan. En sitten värinpoistoaineen jälkeen halunnutkaan ostaa mitään muuta ainetta siihen päälle =)

        3=kulta eli esipigmentointia ei tarvittu koska on kysessää lämmin sävy(punaa). Vaalean hiuksen saa vihreäksi jos kylmällä (tuhkasävyllä) ja tummalla sävyllä värjää päälle, mutta jos on lämmin ruskea eli tässä tämä shining bronze nimi jo kertoo että kysessää on lämmin sävy niin on mahdotonta että hius muuttuu vihreäksi koska punainen on vihreän vastaväri.

        Kaupan väreissä kannattaa aina ottaa astetta vaaleampi sävy sillä lopputulos on usein tummempi kuin on ajattelut joten loogisesti voi päätellä että haluamaan lopputulokseen pääsee kun ottaa samasta sarjasta vaaleamman sävyn. Siinä on vielä toivoa jos sävy on liian vaalea tai väärän värinen niin voi sitten värjätä tummemalla päälle mutta tummaa ei voi värjätä vaaleammaksi värillä koska kestoväri ei vaalenna jo värjättyä hiusta.


      • alkup.
        kampaaja-poika kirjoitti:

        3=kulta eli esipigmentointia ei tarvittu koska on kysessää lämmin sävy(punaa). Vaalean hiuksen saa vihreäksi jos kylmällä (tuhkasävyllä) ja tummalla sävyllä värjää päälle, mutta jos on lämmin ruskea eli tässä tämä shining bronze nimi jo kertoo että kysessää on lämmin sävy niin on mahdotonta että hius muuttuu vihreäksi koska punainen on vihreän vastaväri.

        Kaupan väreissä kannattaa aina ottaa astetta vaaleampi sävy sillä lopputulos on usein tummempi kuin on ajattelut joten loogisesti voi päätellä että haluamaan lopputulokseen pääsee kun ottaa samasta sarjasta vaaleamman sävyn. Siinä on vielä toivoa jos sävy on liian vaalea tai väärän värinen niin voi sitten värjätä tummemalla päälle mutta tummaa ei voi värjätä vaaleammaksi värillä koska kestoväri ei vaalenna jo värjättyä hiusta.

        Eli kannattaako laittaa kestoväri vai joku kevytväri?


      • kampaaja-poika
        alkup. kirjoitti:

        Eli kannattaako laittaa kestoväri vai joku kevytväri?

        Kannattaa kokeilla kevytväriä. Vaikka Lorealin Casting Creme Glossin sävyä 415 huurteinen suklaa. Itse pidin sävystä todella paljon. Ja peittää vaaleat hiukset. Siinä on tuhkaa, mutta taittovivahde on mahonki joten ei tule vihreää.


      • Anonyymi
        kampaaja-poika kirjoitti:

        Kun hius on todella vaalea eli yhtä kuin pigmentitön(=väritön) niin hius tarvitsee punapigmenttiä jotta sitä voidaan värjätä. Muuten tuloksena on todellakin vihreät. Kaikki tummat hiukset(ruskeat yleensä) sisältää punaista joten vaaleakin tarvitsee sitä jos aikomuksena on saada tummennettua hiusta enemmän kuin 2 astetta. Eli esipigmentointi punaisella ennen tummaksi värjäystä.

        Tämä on helppo toteuttaa kotona. Ostaa punaista suoraväriä/sävytettä(Loreal Color Pulse, wella Viva color. Kampaamoista saa parempia) ja värjää vaaleat ensin punaisiksi ja sitten värjää hiukset sitten haluamallaan ruskealla kestovärillä. Mutta joihinkin ruskeisiin väreihin on jo lisätty punaista(sen tietää värikoodista esim. 3.45 tarkoittaa että tummuusaste on 3,päävivahde 4 eli kupari ja taittovivahde 5 eli mahonki joten tuotteessa on punaista) jolloinka esipigmentointia ei tarvita. Paketin kyljestä näkee onko kyseessä oleva tuote sopiva vaaleille hiuksille. Jos siinä lukee "ei suositella vaaleille hiuksille" tai ei ole tuloskuvaa vaaleista hiuksista niin tuotetta ei kannata edes yrittää ilman esipigmentointia punaisella ensin.

        Itselläni oli normi hiusväri vaalean ruskea päätin sitten värjätä ne blondiksi joka onnistui ihan hyvin mutta haluaisin värjätä ne ruskeaksi kotona kannattaisiko värjätä ensin hiukset punaiseksi kestovärillä ja sitten ruskeaksi??


    • goes fake choco!

      Mulla päinvastoin, aion leikkiä brunettia ensi kuusta lähtien.Teetän kampaajalla koko hoidon.Haluan testata miltä tuntuu olla se tuuheatukkainen brunetti, kermakahvin sävyisillä valobheijastuksilla.Käytännöllisesti katsoen olen luonnossa melkein blondi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      2123
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1799
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1659
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1597
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1566
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1484
    7. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      112
      1361
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1341
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1306
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1203
    Aihe