Jo autoliikkeiden hinnat putoavat 80-luvun Fiiuissa ja Volkkareissa! Vielä kuukausi sitten pyydeltiin 7000-9000 ja nyt laput ikkunoissa on sutattu 3500-6000 eeroon. Vielä yksityiset pyrkivät inumaan 300 000 km ajetuistaan 1987 LCM Fiiuistaan melkein kymppiä! Ha haa.
Ilmiö numero kaksi
20
1732
Vastaukset
- Lasikuitu...
ei kelpaa edes romuksi,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
- taavi
näin se pakkaa olemaan kun on jotain myymässä
niin ei sitä tuttua hyvintoimivaa laitetta
(no jotain pientä saattaa olla)ihan ilmaiseksi
raaski antaa.
taas jos on ostamassa nin ajattelee saman
hintaluokan pelistä että
(tommosta romua en huolisi vaikka ilmaiseksi
saisin)
se minkälaisesta hintaluokasta puhutaan
riippuu jokaisen taloudellisesta asemasta.
- ja loput kuullut
Omakotitalon pihajobbarit ostaa niitä nyt kehäkolmoselta tonnilla ja laittaa nettiautoon 4800 kuvan kanssa. Alkaa kuvissa ola jo lunta katoilla.
- että onpa
Autoliikkeillä valtavasti keskikesällä kuvattuja autoja pihoissaan. Niin ruoho on vihreää ja aurinko korkealla. Miten lie hintataso kohdallaan, kun neljättä kuukautta Fiiatit makaa 7000-8000 euroa ja päivityksissä ei hinnat putoa.
- 80 luvun fiiua?
Ei silti, en kyllä halua myöskään 2000 luvun fiiua. En muutakaan perässä vedettävää tai edes itsevetävää kusenhajuista lasikuituista paskahuussiia.
EN!- lasikuitukin
on taas mukana. Johan sitä on täällä odotettukin, milloin ilmestyt viisaine mielipiteinesi.
- ()()()()()()
lasikuitukin kirjoitti:
on taas mukana. Johan sitä on täällä odotettukin, milloin ilmestyt viisaine mielipiteinesi.
Tuskin tyhjentelette päivittäin sitä kemssaanne. Kusen haju tunkee läpi jo yhdenkin tyhjentämättömän päivän jälkeen. Jos ei haise kusi, sitten haisee se hirveän hajuinen kemssaneste joka on kusen hajua pahempi!
Itsehän hajujanne haistelette! En minä. - Alfred-Brandy
()()()()()() kirjoitti:
Tuskin tyhjentelette päivittäin sitä kemssaanne. Kusen haju tunkee läpi jo yhdenkin tyhjentämättömän päivän jälkeen. Jos ei haise kusi, sitten haisee se hirveän hajuinen kemssaneste joka on kusen hajua pahempi!
Itsehän hajujanne haistelette! En minä.Ihan aikuisten oikeasti kysyisin sinulta, miksi yleensä kirjoitat tänne? Tämä on karavaanarihenkisten ihmisten keskustelupalsta. Ei siis sinunlaistesi.
Vai onko tapanasi käydä vittuilemassa mitä erilaisemmilla nimimerkeillä ympäri Suomi24-keskustelusaittia? - se on?
()()()()()() kirjoitti:
Itsehän hajujanne haistelette! En minä.Se on tuon kirjoittajan kalvava niljakas kutkutus, jota myös kateudeksi sanotaan.
- minäkin olin
Alfred-Brandy kirjoitti:
Ihan aikuisten oikeasti kysyisin sinulta, miksi yleensä kirjoitat tänne? Tämä on karavaanarihenkisten ihmisten keskustelupalsta. Ei siis sinunlaistesi.
Vai onko tapanasi käydä vittuilemassa mitä erilaisemmilla nimimerkeillä ympäri Suomi24-keskustelusaittia?karavaanari aikoinani ja tämä mitä kirjoitan, on ihan omakohtaista kokemusta. Hajuaistini puolesta sopisin koiraksi poliisikouluun ja tästä syytä aiheesta kirjoitankin. On ihan kamalaa mennä visiitille sellaiseen vaunuun, jossa veski on jäänyt päiväkausiksi tyhjentämättä. Hajua tapetaan valtavalla määrällä kemssanestettä ja sen haju on suorastaan huumaava.
Kun kirjoitan kusenhajuisesta kopista, tarkoitan myös kusenhajuista koppia. Useinmiten mennään vaunulle/vaunulla viikonlopuksi jonnekkin ja taatusti vessa tyhjennetään vasta kun sieltä pois lähdetään! Otappa Alfred ihan ajatuksiisi, miten tarkkavainuinen vieraasi saattaa löytää sen kusen hajun!
Ei millään pahalla, itse en enää halua minkäänlaista karavaanilootaa itselleni, vaikka SFC:n jäsen olen edelleen, tänään tuli muuten lehtikin...
Ei millään pahalla mutta.... - minäkin olin....
minäkin olin kirjoitti:
karavaanari aikoinani ja tämä mitä kirjoitan, on ihan omakohtaista kokemusta. Hajuaistini puolesta sopisin koiraksi poliisikouluun ja tästä syytä aiheesta kirjoitankin. On ihan kamalaa mennä visiitille sellaiseen vaunuun, jossa veski on jäänyt päiväkausiksi tyhjentämättä. Hajua tapetaan valtavalla määrällä kemssanestettä ja sen haju on suorastaan huumaava.
Kun kirjoitan kusenhajuisesta kopista, tarkoitan myös kusenhajuista koppia. Useinmiten mennään vaunulle/vaunulla viikonlopuksi jonnekkin ja taatusti vessa tyhjennetään vasta kun sieltä pois lähdetään! Otappa Alfred ihan ajatuksiisi, miten tarkkavainuinen vieraasi saattaa löytää sen kusen hajun!
Ei millään pahalla, itse en enää halua minkäänlaista karavaanilootaa itselleni, vaikka SFC:n jäsen olen edelleen, tänään tuli muuten lehtikin...
Ei millään pahalla mutta....Kun on talviaika, kemssaa lämmitetään, jolloin se lämmitetty virtsa haisee vieläkin pahemmin. Eikö kukaan koskaan ajattele syytä, miksi karavaanarikoppeja (lasikuituisia ja pelti/puurakenteisia) kutsutaan paskahuussiksi?
Ajatelkaa ennenkuin alatte vittuilemaan!
Mahtaako sinunkin vaunussasi/autossasi haista kusi? - minäkin olin....
se on? kirjoitti:
Se on tuon kirjoittajan kalvava niljakas kutkutus, jota myös kateudeksi sanotaan.
Lueppa kommenttini tuossa vieressä! Olen niinkin vanha karavaanari että mulla on ollut 11 erilaista matkailurakkinetta. Huolehdin myös siitä ettei niissä haissut kusi. Huolehditko sinä?
Ihan varmastiko? - haisee pahalle
minäkin olin.... kirjoitti:
Kun on talviaika, kemssaa lämmitetään, jolloin se lämmitetty virtsa haisee vieläkin pahemmin. Eikö kukaan koskaan ajattele syytä, miksi karavaanarikoppeja (lasikuituisia ja pelti/puurakenteisia) kutsutaan paskahuussiksi?
Ajatelkaa ennenkuin alatte vittuilemaan!
Mahtaako sinunkin vaunussasi/autossasi haista kusi?Talviaikaan kemssasäiliöiden lämmitys jäätymisen estämiseksi hoidetaan ainakin Trumaticlaitteilla siten, että lämmintä ilmaa puhalletaan kemssasäiliön ympärille. Tästä johtuu se että virtsa alkaa aika tehokkaasti käymään. Kun kemssan läppä avataan huomataan helposti että kuuluu sihahdus kun käymiskaasut purkautuvat. Säiliön ollessa kaiken aikaa paineinen tulee tämä lämmitetyn virtsan haju kaiken aikaa ulos ja tuo sietämättömiä hajuja. Tästä ilmiöstä pääsee siten että tyhjentää vessansa vähintäinkin päivittäin. Joillakin aineilla tätä käymisilmiötä voidaan pienentää vaan kokonaan sitä ei voi poistaa. Se mille kemssaneste tuoksuu, voidaan olla montaa mieltä. Tiedän kuitenkin että herkemmille siitä tulee päänsärky.
- xxyyxx
minäkin olin kirjoitti:
karavaanari aikoinani ja tämä mitä kirjoitan, on ihan omakohtaista kokemusta. Hajuaistini puolesta sopisin koiraksi poliisikouluun ja tästä syytä aiheesta kirjoitankin. On ihan kamalaa mennä visiitille sellaiseen vaunuun, jossa veski on jäänyt päiväkausiksi tyhjentämättä. Hajua tapetaan valtavalla määrällä kemssanestettä ja sen haju on suorastaan huumaava.
Ei millään pahalla mutta....Muistelee dementoituneena menneitä Porta Potti aikoja. Vanhemmissa kasettiveskeissäkin saattoi kusi vielä jossakin tilanteissa haista. Nykyisissä tuuletetuista kaseteista ei hajuja sisätiloihin pääse, jos veskin käyttäjä itse ei tyri rankasti.
- oli vuodelta
xxyyxx kirjoitti:
Muistelee dementoituneena menneitä Porta Potti aikoja. Vanhemmissa kasettiveskeissäkin saattoi kusi vielä jossakin tilanteissa haista. Nykyisissä tuuletetuista kaseteista ei hajuja sisätiloihin pääse, jos veskin käyttäjä itse ei tyri rankasti.
2006 mallinen matkailuauto. Kyllä sieltä läpän kautta tuoksuja purkautuu kusen alkaessa käymään. Tämän voi välttää vain ja ainoastaan tyhjentämällä kemssa päivittäin.
Enkä nyt NIIN vanha vaanari ole, harrastin karavaanirina vain 37 vuotta.... - Thetfordin
oli vuodelta kirjoitti:
2006 mallinen matkailuauto. Kyllä sieltä läpän kautta tuoksuja purkautuu kusen alkaessa käymään. Tämän voi välttää vain ja ainoastaan tyhjentämällä kemssa päivittäin.
Enkä nyt NIIN vanha vaanari ole, harrastin karavaanirina vain 37 vuotta....kasetteihin on saatavana tuuletusjärjestelmä joka ohjaa hajut ulos. Mutta kotoisampihan se monesta on kun sisällä tuoksuu muukin kuin ruusuntipat.
Alfred-Brandy kirjoitti:
Ihan aikuisten oikeasti kysyisin sinulta, miksi yleensä kirjoitat tänne? Tämä on karavaanarihenkisten ihmisten keskustelupalsta. Ei siis sinunlaistesi.
Vai onko tapanasi käydä vittuilemassa mitä erilaisemmilla nimimerkeillä ympäri Suomi24-keskustelusaittia?Löytyyhän aikuisviihteen alalta oikein pissileikkeihin osallistuva "aikuis" porukka. Se mitä me teimme aikoinaan kapalossa on jäänyt muutamille yhdeksi elämän suurista nautinnoista, siksi he puhuvat siitä. Eikös vanha totuus ole, että hevosmiehet ne hevosista puhuu.
Meidän vessaan (autossa) jos joskus kesällä tulee outo haju niin se johtuu lattiakaivon liian vähästä käytöstä ja siten siitä pääsee helposti eroon.
Olkaamme joviaaleja ja antakaamme heille heidän nautintonsa.- lämmitetty virtsa
haisee pahalle kirjoitti:
Talviaikaan kemssasäiliöiden lämmitys jäätymisen estämiseksi hoidetaan ainakin Trumaticlaitteilla siten, että lämmintä ilmaa puhalletaan kemssasäiliön ympärille. Tästä johtuu se että virtsa alkaa aika tehokkaasti käymään. Kun kemssan läppä avataan huomataan helposti että kuuluu sihahdus kun käymiskaasut purkautuvat. Säiliön ollessa kaiken aikaa paineinen tulee tämä lämmitetyn virtsan haju kaiken aikaa ulos ja tuo sietämättömiä hajuja. Tästä ilmiöstä pääsee siten että tyhjentää vessansa vähintäinkin päivittäin. Joillakin aineilla tätä käymisilmiötä voidaan pienentää vaan kokonaan sitä ei voi poistaa. Se mille kemssaneste tuoksuu, voidaan olla montaa mieltä. Tiedän kuitenkin että herkemmille siitä tulee päänsärky.
kun tuollaisia höpisette. Ei nykyisissä autoissa tai vaunuissa haise kusi eikä kemssa-aineetkaan. Pitää olla tosiaan virtsapäinen jos sellaisen hajun sinne saa. Ne aineet estävät sen käymisen ja säiliö tyhjennetään säännöllisesti, parin kolmen päivän välein.
Huonolla hoidolla saa sen kotivessankin haisemaan!
- hintaluokkaa 10-18 tuhatta
Siinä 15 tunannen kieppeillä näyttää olevan tungosta. Hitaalla ajonopeudella, painon mukaan verotettavilla ja jo mehut menneillä 90-luvun Fiiuilla vasta hintaa pidetäänkin!
Kyllä totuus on, että mieluummin kolmella tonnilla 300 tuhatta ajettu kunnostettu, kuin 70-100 tuhatta ajettu 15 tuhannella, jossa kaikki rempat tulossa.- kinaavat
ME voimme olla alkuperäisessä aiheessa.
Tuo vanhan auton hinta on kummallinen juttu. Siihen on voitu vaihtaa uudet hellat, jääkaapit ja lämmittimet 2-4 vuotta aikaisemmin. Se on investointi 1500 - 2000 euroa. Myydessä niille ei lasketa mitään arvoa. Uudehkossa 4-6 vuotta vanhassa pidetään selvänä, että ne toimivat hyvin vielä 10 vuotta! Väärä oletus! Luullaan auton muutenkin olevan vielä "uusi".
Fiat tunnetaan vetonivelistään ja pallonivelistään sökänä 4 vuotiaana ja tai 70 000 kilsaa. Nykyiset Trumatikin saa vaihdattaa 6 vuoden välein. Ainakin tanskalaisvalmisteinen jääkaappi on vain nimeltää jääkaappi 4 vuoden jälkeen.
Itsekin ostan mieluummin 15 vuotta vanhan, kunnolla huolletun ja nuo kulutuslaitteet jo kertaalleen uusittuna olevan 230 000 km auton 5 000 euroon, kuin 15 000 eurolla alle satatuhatta ajetun 6-7 vuotiaan, jolla kaikki rempat edessä.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663215
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272273Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681849Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t281735Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161401- 281371
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61266Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja291251Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101177Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631167