Hissukseen naimisiin?

seinäruusuke

Olisin valmis menemään miesystäväni kanssa avioon, mutta en ole niitä perinteisiä naisia, jotka jo kohdusta saakka ovat suunnitelleet prinsessahäitä satoine vieraineen.
Mietin että paljonko se loukkaisi ympärillä olevia lähimmäisiä, jos paikalla olisikin vain ne pari todistajaa?
Ehkei muiden ihmisten mielipiteillä kannattaisi vaivata päätään, mutta väkisinkin se tulee mieleen.
En kummastele yhtään että jotkut panttaavat avioon menemistä, kun omassa päässä on kaikenlaisia vähittäisvaatimuksia juhlien koon suhteen....
Millä tyylillä olette häänne hoitaneet?

36

5944

Vastaukset 36

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Girly...

sama juttu, että perinteiset häät eivät kiinnosta! Itsekään en ole lainkaan sellainen tyypillinen "hössöttäjä-nainen", joka haluaa ja jaksaa käyttää aikaansa häiden järjestelemiseen.

Mielestäni sun ei kannata vaivata päätäsi lainkaan muiden mielipiteillä tuon asian suhteen.

• on mennyt siten naimisiin, että vain todistajat ovat olleet paikalla.

Ensimmäinen niin salaa, ettei kummankaan vanhemmat edes tienneet asiasta.

Ja toinen pariskunta yli 40 v. maistraatissa.
      Kahden todistajan kera.

Kummankaan ystäväpiiri ei kaventunut.

Mitä mieltä tuleva puolisosi on asiasta ja mikäli hänelle sopii, niin unohtakaa muut.

Kyse on teidän häistänne, ei muiden.

• järki päähän

Minusta on hienoa, että jollekin itse avioituminen on tärkeintä, eikä ne megalomaaniset juhlat! Tulee kyllä mieleen, että oletko sinä ihan hirveän nuori, kun mielestäsi sinun pitää ottaa sukulaisten juhlatoiveet huomioon, vaikka on kyse sinun omista häistäsi tai häättömyydestäsi...

Jos haluaa, voi toki järjestää jonkun kahvittelun kotona tai vaikka pyytää parhaat kaverit illalla pubiin (sellaisissakin "häissä" olen ollut mukana), mutta ei ole pakko olla mitään. Meillä oli 15 hengen häät ravintolassa ilman koristeluja, nimikoituja lautasliinoja, hääkarkkeja, riisinheittoja sun muita krumeluureja. Paljon ehdotuksia, mielipiteitä ja avuntarjouksia kyllä sateli ennen häitä ärsytykseen asti, joten tiukkuutta saatetaan tarvita, jos haluaa pitää pienet häät tai ei häitä ollenkaan.

P.s. Tästä aiheesta voi käydä keskustelemassa myös Häät-osiossa...

• ihmisistä

Tunnet varmaan läheisesi paremmin kuin me. Jotkut voivat loukkaantua paljonkin, toiset ei. Omassa lähipiirissäni on ollut esim. hössöttäviä vanhempia, jotka haluavat päättää/puuttua siihen ketä häihin kutsutaan. Ja toiset ei puutu lainkaan. Itse halusimme kutsua vain ne, joiden kanssa olemme muutenkin paljon tekemisissä, suurinosa vieraista oli ystäviä. Vieraita oli n. 40 (ja ystävieni häissä oli 50-60 henkeä, en ole koskaan ollut kovin isoissa häissä). Itse en ole mitään ns. hääihmisiä ja en odota innolla kutsuja häihin. Ehkä haluaisin kyllä esim. siskoni vihkimisessä olla läsnä. Mutta jos he eivät halua, se on heidän asiansa. Siitä loukkaantuisin, jos joku parhaisiin ystäviini lukeutuva olisi kutsunut muut ystävänsä, mutta ei minua.

Sitä vaan en ymmärrä, kun jotkut laativat häälahjalistan vaikka eivät kutsu vihkiäisiin, eivätkä pidä edes juhlia...

Mutta ei kannata tosiaan liikaa vaivata päätä, teidän päivähän se on ja teette niin kuin teistä parhaalta tuntuu.

• ja herneitä nenässä

Kahden todistajan (molempien veli) läsnäollessa omalla pihalla. Tapaus videoitiin ja video lainattiin sekä vanhemmille että isovanhemmille. Muille lähetettiin valokuva ja viesti "Sanoimme TAHDIN pvm allekirjoitukset".

Olihan noita herneitä nenässä yhdellä jos toisellakin, mutta siinäpähän tonkivat niitä ulos ihan keskenään... en halua olla välinpitämätön tai ilkeä, rakastan kyllä läheisiäni, mutta meidän häät on meidän näköiset ja piste.

• lisäys lisäys

Nokkelimmat varmaan tajusivat jo että siinä piti lukea tahdOn :D Ja sen verran vielä lisään, että äitiäni kyllä varoittelin jokunen kuukausi ennen häitä ihan teoreettisella tasolla että "on periaatteessa mahdollista että sitten joskus saatamme päätyä sellaiseen vaihtoehtoon että vain todistajat paikalla".

• mentiin

Emme halunneet isoja hääjuhlia, koska molemmat inhoamme kaikenlaisia sukukekkereitä. Emme puhuneet kenellekään mitään, kun viemme maistraattiin esteettömyystodistukset. Sovimme samalla, että varsinainen vihkiminen on kuukauden päästä siitä (vähintään viikon verran täytyy olla väliä).

Varasimme ensin kaksi todistajaa paikalle, mutta koska minulla on aiemmasta suhteesta tytär, koin, että hänelle olisi tosi ikävää jos äiti ei ota mukaan ainutlaatuiseen vihkimiseen. Kokemus se on lapsellekin. No, koska minun tyttäreni otettiin mukaan, miehen ainoa lähin sukulainen pyydettiin myös eli hänen äitinsä (muuta perhettä hänellä ei ole).

Omat vanhempani asuvat toisessa päässä Suomea (1000 km), joten koin ihan käytännön/taloudellisista syistä, että heidän pyytämisensä, matkustamisensa ja majoittamisensa tänne olisi liian hankalaa.

teimme vielä niin epäkohteliaasti, että lähetimme sisaruksilleni ja parhaimmille ystävilleni "hääkutsun", eli kutsua muistuttavan kortin, missä sisäsivulla olikin "Sanoimme toisillemme tahdon jne.". Tämän lähetimme myös vanhemmilleni, mutta äitini sattui soittamaan vihkimispäivän iltana, niin kerroin hänelle jo silloin.

Jos joku veti herneen nenään, ei kukan ainakaan mitään sanonut. Äitini oli toki äärettömän yllättynyt ja isäni soitti muutaman päivän päästä erikseen onnittelunsa. Olen hyvin vähän vanhempieni kanssa yhteydessä, enkä itse kokenut ilmoitusluontoista asiaa mitenkään loukkaavana.

Ja meille itsellemme: tilaisuus oli ainutkertainen, äärettömän lyhyt, mutta hieno. Olimme kuitenkin laittaneet ykköset päälle, hommasin kimpunkin ja kotona juotiin neljästään kakkukahvit. Naimisiinmeno on kuitenkin vain sopimus, parisuhteen juridinen virallistaminen. En aina jaksa ymmärtää, miksi sitä pitää niin suurta humua tehdä. Tuntuu, että mitä isommin juhlitaan, sitä nopeammin erotaan.

• tyttäristämme

kaksi on mennyt naimisiin vain todistajien läsnäollessa, toisen häistä tiesimme ja toisen häistä meillä ei ollut aavistustakaan.

Asia on täydellisesti kahden aikuisen ihmisen asia eikä kuulu vanhemmille sen paremmin kuin muillekaan sukulaisille mitenkään!

Tyttäremme ovat meille aivan yhtä läheisiä kuin ennenkin. Mitään epäsopua ei ole häiden takia ollut.

Ehkä siihen vaikuttaa se, että minut ja mieheni vihittiin kotona vain sisarustemme ollessa vieraina... Se oli tuohon aikaan tavatonta siinä elämänpiirissä, missä elimme. Ehkä siksi ymmärrämme lapsiamme!

• Omanlainen tilaisuus

Ihan itse päätätte miten menette naimisiin. Vaihtoehtoja on jotain tuhat. Päätimme mennä naimisiin, kun kaksi vuotta kihlauksesta tulee täyteen, ja se sattuu olemaan maanantaipäivä! Eipähän ole tunkua kirkossa! Vain me ja kaksi todistajaa ja ehkä joku erikseen valokuvaamaan. Todistajat voivat olla esim. kavereita, jotka osaavat pitää salaisuuden. Molempien vanhempia ja joitain muitakin sukulaisia ja ystäviä olemme "varoittaneet" tyyliin, ettei kannata odottaa häitä, että ne ovat sitten toteuduttuaan ihan vaan ilmoitusluontoinen asia. Ovat ymmärtäneet ja kannustaneet, isä ehkä helpottunutkin kun säästyy maljapuheen pitämiseltä! Voidaan sitten vihkimisen jälkeen mennä hääkakun kanssa pihaan tms, ei olla vielä yksityiskohtia päätetty kuten huomaa. En malta odottaa! Päivä tulee näyttämään juuri meiltä kahdelta ja nautimme tasan toisistamme ja tärkeästä hetkestä, emme siitä onko uusien kenkien pohjaan jäänyt hintalappu. Ymmärrän monien unelmoinnin suurista häistä, mutta itse satsaan mieluummin häämatkaan, ja siten kahdenkeskiseen aikaan. Eihän isojen häiden hääpari ole yhtään sen enempää naimisissa kuin muutkaan, mutta nauttinevat enemmän ilon jakamisesta ja toiminnasta ja tekemisestä, kyllähän isot häät vaativat paljon työtä.

• vain vihkiäiset

Meillä oli 2 v. sitten vihkiäiset. Todistajat seurakunnan puolesta eikä olla vieläkään tiedotettu asiasta. Vain äideillemme on kerrottu, molemmat osaavat olla suu supussa.

Molemmilla on uusioliitto.

• teet kuten haluat

Hääpäivä on sinun ja puolisosi. Tee siitä TEILLE unohtumaton, älä mieti mitä suku tai ystävät sanovat!!!
      Menkää naimisiin juuri kuten ajattelit, hiljaisesti parin todistajan tai ihan lähimpien läsnä ollessa. Jos joku jälkeenpäin kysyy tai valittaa, sano että hääpäivähän on TEIDÄN, miksi tuhlata kasoittain rahaa ja syötää ja juottaa satoja ihmisiä vain tavan vuoksi!
      Go for it! Lähetä vaikka joulukorttina tms sukulaisille jälkikäteen kuva ja infoa että olette nyt naimisissa :D

• poruta

Jos tavoitteet ovat jo kellarissa!

• yllätys!

Järjestäkää syntymäpäivien tai vastaavanlaisen juhlapäivän "verukkeella" pippalot. Hauskaa on, kun ihmiset tulevat suht normaaleissa kuteissa pelipaikoille ja saavat sitten kuulla mitä varten juhlat tosiasiassa on järjestetty. Koolle voi tosiaan kutsua vain läheisimmät sukulaiset ja ystävät, jos ei pidä prinsessahäistä!

• juuri tein

itse mieheni kanssa 18 vuotta sitten ja kaikilla
        oli hauskaa.

• konsensus --

voisi olla yksi ratkaisu ellet halua olla hyvin itsekäs; lähisuku voi kyllä loukkaantua muuten ikihyväksi; onko pakko

minä ainakin, ellei edes kerrota etukäteen, vaikkei sitten kutsuttaisikaan; tosin sekin kuulostaa hiukan typerältä, jos kerrotaan muttei kutsuta; parempi sitten ettei kerrotakaan

• loukkaannuin

kun yksi työporukasta kutsui vain valikoidusti lähityöpiiriään häihinsä; jälkeenpäin ajatellen olisi pitänyt silloin jo tajuta merkit, etten kuulu joukkoon...

• miksi loukkaantua

En jaksa tajuta tuota, miksi pitää loukkaantua jos ei saa jotain hääkutsua tms? Vaikka paras ystäväni ei kutsuisi minua häihinsä, se on hänen asiansa. Jokainen elää omaa elämäänsä. Toiset on vaan herkkähipiäisiä ja toisille tuollaiset on aika yhdentekevää.

• Blue shoes.
        miksi loukkaantua kirjoitti:

En jaksa tajuta tuota, miksi pitää loukkaantua jos ei saa jotain hääkutsua tms? Vaikka paras ystäväni ei kutsuisi minua häihinsä, se on hänen asiansa. Jokainen elää omaa elämäänsä. Toiset on vaan herkkähipiäisiä ja toisille tuollaiset on aika yhdentekevää.

suosittelen älä mene ollenkaan naimisiin.Olen yli 4kymppinen mies ja en ole ollut ikinä naimisissa,enkä aio mennä.Avoliitto toimii hyvin,eikä tarvinnut olla sormuksia,todistajia eikä juhlia.Halpaa ja käytännöllistä. Helppoa myös erota,jos niin päättää.

• kukaan --
        miksi loukkaantua kirjoitti:

juhannushäitä, koska kun ikää tulee tarpeeksi, on kivaa tietysti tavata ystäviä ja sukulaisia perhejuhlissa, siis niitten toisiaan ja oikein hyvillä kavereilla voi olla hauskaa hääjuhlissakin, mut sit taas toiset haluais viettää itse omaa juhannusta, eikä missään häävieraana ja on aika noloa kieltäytyä vaan sen takia, että on juhannus.

• ymmärtävät

Luulisi, että LÄHIMMÄISET ovat niitä ihmisiä, jotka tuntevat sinut parhaiten. He tietävät, millainen ja minkä tyylinen ihminen olet ja mistä pidät.
      Jos he tuntevat sinut hyvin, he tietävät varmaankin jo valmiiksi, etteivät isot juhlat ole sinun juttusi. Vai mitä? Sinut tuntien he epäilemättä myös ymmärtävät ja hyväksyvät valintasi.
      Ne jotka mahdollisesti loukkaantuvat valinnastasi tai eivät sitä ymmärrä, eivät luultavasti ole oikeasti läheisiä ihmisiä sinulle.

• hänen miehensä

ilmoittivat kaikille suoraan,etteivät halua mitään sellaisia häitä että joutuu stressaamaan tai muutenkaan järkkäämään isosti kaikkea kun oli pieni vauvakin kuvioissa.Tahtoivat mukaan vain ne 2 pakollista todistajaa ja kirkossa kävivät vihillä.Ei meistä kukaan loukkaantunut,arvostettiin heidän toivettaan ja lahjat silti jaettiin.Mukavaa kun menee ihmiset naimisiin,menivät miten menivät!Jokaisen oma asia!

• asiaan-.++

onhan yleisesti tiedossa,että mitä isommat häät
      sitä lyhyempi avioliitto.kokemusta löytyy.avioliittoon kahden todistajan kanssa.
      yhdessä ollan vieläkin.miksi tuhlata rahansa
      järjettömiin häihin.

• sama oli

tarkoitus, haluatko kuulla lisää.

• kaduttaa

vieläkin että olen joskus erehtynyt kutsumaan sellaisia, joita en olisi halunnut kutsua, ei sen takia etten pitäisi heistä ihmisenä vaan sen takia että se oli vastoin mun periaatteita.

Periaatteistaan ei pidä luopua, edes kenenkään vuoksi. Mitä nyt ihan vähän, mutta ei suurissa asioissa.

• pikkuinen --

käytännön ongelma, kun suuret häät vaatii kauhiasti rahaa. Kun syöminen ravintolassa maksaa ihan maltaita. Se on nyt jo ensimmäinen syy olla myymättä pääsylippuja omiin häihin.

• diibadiiba

mitä sillä on väliä mitä muut ajatteletvat ? ettehän te muiden takia naimisiin mene. Tsemppiä vaan ja oma päätös

• neitinokkela..

Meidät vihittiin pari vuotta sitten maistraatissa kahden todistajan läsnäollessa (ystäviämme). Varasimme kuukautta ennen ajan otimme töistä vapaata siksi päivää. Kenellekkään emme kertoneet, muutakuin minä sanoin työnjohtajalleni että saan päivän palkalliseksi vapaaksi. Viikonloppuna sitten kerroimme vanhemmillemme, jotka jo hiukan aaavistelivatkin ja olivat todella iloisia. HEH..

Ja olihan meillä pienimuotoiset kahvittelut lähimmille sitten muutamien viikkojen päästä.

Mieheni suku otti herneet nenäänsä ja erityisesti mieheni mummi, mutta päivä oli meidän omamme ja niin saa ollakin.
      Jälkeen olen hieman harmitellut että olisi voinut pyytää molempien vanhempia todistajiksi, mutta tehty mikä tehty.

Suunnitelmissa on vielä joskus että jos niitä lapsia sitten joskus siunaantuu niin sitte voisi pyytää siunauksen ristiäisten yhteydessä.

Syynä tähän meidän tapaukseen oli se ettei meillä olisi ollut varaa järjestää kauheita koko suvun kattavia kemuja. Jossain välissä oli suunnitelmissa n.20-30 hengen häät, mutta sitten tuli propleema ketä kutsutaan ja ketä jätetään kutsumatta. Mieheni ei kuulu kirkkoon ja tiettävästi paikkakuntamme pappi on vanhoillinen eli ei sitten käyty edes kysymässä vihkisikö. Ja ei minusta olisi ollut olemaan yhden päivän ajan kaiken kansan keskipisteenä inhoan sellaisia tilanteita. Eli näin oli hyvä ja paras vaihtoehto meille..

Sanoi kuka mitä tykkää. Se on kahden ihmisen oma asia mitä haluavat tehdä, jos molemmat samaa haluavat.

• -Kevättä odotellessa-

Olen kanssasi samalla linjalla avioon menosta. En kaipaa hössötystä, enkä voi ajatellakaan pukeutuvani ns. prinsessapukuun.
      Olemme avomieheni kanssa puhuneet, ettemme halua ottaa velkaa häitä varten, varsinkin kun se raha menisi vain muiden ruokkimiseen ja viihdyttämiseen yms.
      En välitä muiden mielipiteistä, vaan haluan tehdä häistä omani näköiset. Enhän mene naimisiin mieheni suvun enkä oman sukuni kanssa, vaan miehen kanssa jota rakastan. Parasta: Mieheni, minä, kaksi todistajaa ja pappi.
      Juhliahan voi sitten jälkikäteenkin jos siltä alkaa tuntumaan. Eikä kenelläkään ole oikeutta arvostella tapaa jolla naimisiin on menty/mennään.
      Tehkää ihmeessä OMAN halunne mukaan, muista ja muiden mielipiteistä piittaamatta!

• Lutti

Me menimme kaikkien odotuksista huolimatta (tai juuri siksi) naimisiin kaikessa hiljaisuudessa maistraatissa ja todistajina olivat (tasapuolisuuden nimissä) maistraatin omat todistajat. Kerrottiin vasta paljon jälkikäteen asiasta suvulle ja hyvin ottivat vastaan tiedon :) Avioliitto kukoistaa ilman stressiä.

• tosin

Olemme olleet yhdessä neljätoista (14)vuotta ja suunnittelen aina välillä että matkaustamme mieheni tädin luo Austraaliaan ja siellä koalien keskellä palmun alla pappi kysyy tahdottekko ja me vastaamme hänelle,toisillemme ja korkeinmalle että KYLLä.
      Näin varmaan tuleekin tapahtumaan koska dilemma on juuri se että en halua kutsua kaikkia tylsiä sukulaisia kautta ihmisiä joiden kanssa emme ole edes tekemisissä ja lähenpääkin löytyy ihmisiä jotka eivät ole vihkiäisiimme toivottu.
      Lähetämme vaan kuvan pv.määrällä kaikille.Vetäkööt herneet nenääsä puolestani jos haluavat ,aika auttaa sen poistamisessa ja huumorilla en ota stressiä ei kannata,vihkiäisemme ovat meidän hetki ei heidän(siis vieraiden)Nauttikaa kaikesta.

• vain kaksi vaihtoehtoa:

joko 200 hengen prinsessahäät tai kahden todistajan virkamieshäät.
      Nykyään voi vihkijän kutsua melkein minne vaan, käyttäkää mielikuvitusta tylsän maistraatin sijaan, vaikka tekisittekin sen vain todistajien läsnäollessa. Ja tunnustelkaa tilannetta vanhemman naisväen suhteen. Jos mummulla on vain yksi lapsenlapsi, jonka häihin toivoisi pääsevänsä joskus, miettikää, miten mummu voisi olla paikalla. Mummunkin huumorintaju voi riittää olemaan vaitonainen todistaja, mutta mummulle se olisi iso asia.
      Paras kaverini meinasi karata maalle vihittäväksi, mutta kesämökkipaikkakunnan pappi ei suostunutkaan. Sitten olikin hössäkkää järjestää häät parissa viikossa, mutta mielestäni ne onnistuivat hienosti.
      Hääparin asemasta suurin esiintyjä voi olla seremoniamestari, joka pitää aikataulusta ja ohjelmasta kiinni. Eikä vaaleanpunainen prinsessaunelma ole se ainoa puku, se voi olla vaikka musta housuasu, mielikuvitusta siihenkin.
      Häihin ei tarvitse upottaa omaisuuksia, vieraat voivat maksaa itse eivätkä silloin anna kamalia vääriä lahjoja. Eikä häiden tarvitse olla ruokahäitä, kahvituskin riittää.
      Ja lopuksi katkeran aviovaimon tilitys....
      Järjestin syntymäpäiväjuhlat itselleni, jonne tuli vain puolet kutsutuista. Olin pettynyt, mutta en silti kadu juhlia. Pyysin lahjat kirjekuoressa eli jokainen antoi rahaa, joka riitti koko juhlien maksamiseen.
      Mieheni ilmoitti, ettei halua itselleen juhlia vaan on matkoilla. Tilasi itselleen matkan ja lähti yksin. Taas petyin.
      Eli järjestäkää niin kuin haluatte, mutta ottakaa vanhimpien lähisukulaisten tunteet huomioon, vaikka häänne kuinka olisi omanne.

• kolkosti ilman ketään ulkop...

Tyttäreni haaveili aina satuhäistää, osteli hääkirjoja, leikkaili hääkoristeen kuvia vihkoihinsa jne. Meni sitten salaa naimisiin maistraatissa niin ettei kukaan saanut tietää. Minullekin ilmoitti vasta joutuesaan sairaalaan että aijuunii... kysy sitten toisella nimellä että löytävät kun menin jossain vaiheessa naimisiin. Täytyy sanoa että loukkasi. Minä olen äiti eikä edes minua kutsuttu, ei hääkuvia otettu, onneksi edes sulhanen oli monen vuoden takaa tuttu. Eli sinuna miettisin vanhempien mukanaoloa, voihan sitä juhlistaa vaikka valokuvin ja romanttisessa paikassa yhdessä syömällä?

• ysiplus

Kuule joulukuun ensimmäisenä päivänä tulee 33 vuotta yhteisiä avioliitossa olomme vuosia täyteen. Ja sen liiton me solmimme kotipaikkakuntani uudessa seurakuntatalossa papin, kanttorin ja oman isäni ja äitini ollessa todistajina. Ei juotu edes täytekakkukahveita vaan kohta puolin lähdimme ajelemaan mieheni kotipuoleen ja siellä vietimme hääyömme ja jatkoimme seuraavana päivänä matkaamme silloiselle paikkakunnalle missä oli mieheni työpaikka. Ja kaiken kukkuraksi ei näistä häistämme ole edes otettu minkäänlaista hääkuvaa. Ja hyvin on kestänyt liittomme vaikka näin vaatimattomasti aloitimmekin. Että sinulle neuvoksi: tee miltä sinusta itsestäsi tuntuu parhaimmalta, niin mekin teimme.

• Kaarina91

Niin, sellaiset isot hääthän on vaan muodollisuus. Ei kellään oo mitään aihetta suuttua!

• tuplasti

Minä olen viettänyt kahdet häät,ensimmäiset olivat pienimuotoiset mutta kirkossa vihittiin ja vieraita juuri lähimmät sukulaiset, eli molempien vanhemmat, sisarukset perheineen ja elossa olevat isovanhemmat. Vieraita 28. Kahvit juotiin meillä ja leivoin kaiken itse.
        Reilut 20 vuotta myöhemmin häät olivat vielä pienemmät, maistraatissa vihittiin "kolmen minuutin kaavalla" ja todistajana poikani, mieheni ex-avo ja tytär..... Syötiin juhlaateria meillä kotona.
        Eli tapoja on erilaisia

• kohta rouva

naimisiin meno on ainakin mun ja mieheni kohdalla meidän juttu.Me mennään maistraatissa naimisiin ja juhlistetaan tärkeää päivää aivan kaksin..enkä ole muiden mielipiteitä edes kysyny.eikä ole edes mielessä käynyt.Me käydään vihkimisen jälkeen syömässä ja nautitaan toisistamme kuten tähänki asti...aivan ihanaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Gallup: Kansalaiset eivät usko velkajarruun

Puolet suomalaisista ei usko velkajarrun vaatimien sopeutusten toteutuvan, kertoo Iro Researchin kyselytutkimus. Kokoom
      Maailman menoa
      81
      1170
    2. Ethän mies vielä

luovu meistä? Haluaisin jo sun syliin.
      Ikävä
      65
      903
    3. Haaveilen edelleen

Sinusta aika ajoin
      Ikävä
      58
      892
    4. Mä oon kallistumassa

Rikosilmoitukseen!
      Suhteet
      202
      880
    5. Sinulle nainen

En ehkä koskaan osannut sanoa tätä oikein. Minun vaikeuteni luottaa liittyi ennen kaikkea menettämisen pelkoon. Siihen
      Ikävä
      66
      876
    6. Hei rakkaani.

Kohtaaminen lähestyy. Miten teemme sen? Kumpi ottaa yhteyttä vai törmäämmekö jossain sattumalta? Tuleva vaimosi
      Ikävä
      70
      745
    7. Martsusta tuli leuhka

Ja ylimielinen. Hän ei nosta persettäkään ilmaseksi . Luulempa et nämä ei tee hyvää hyvinvointivalmennuksille.... Nannal
      Kotimaiset julkkisjuorut
      227
      744
    8. Ethän voinut nainen tietää, että rikot rikotun

Omaa elämää taas mietin aamuyön tunteina. En vieläkään löytänyt muistin sokkeloista ainuttakaan onnen hetkeä. Kaipuu on
      Ikävä
      72
      722
    9. Tiedätkö sitä

Että sinun äänesi on ihanan pehmeä
      Ikävä
      42
      716
    10. Kuisla Group Oy jättänyt yrityssaneeraushakemuksen

Samalla yrityssaneeraukseen on hakeutunut Kuisla henkilökohtaisesti ja Seinäjoen Motelli Oy, joka omistaa Sorsanpesän ki
      Seinäjoki
      35
      708
    11. Uskallanko laittaa sulle viestiä?

Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S
      Ikävä
      57
      623
    12. Kiulu myynnissä!

Kiulu hakee taas uutta yrittäjää. https://www.yritysporssi.fi/etela-pohjanmaa-lansi-suomi-finland/myytavat/yritykset/ma
      Ähtäri
      26
      588
    13. On paha olla

Kun olen käyttäytynyt aiemmin kaivattua kohtaan kuin joku narsisti.
      Ikävä
      42
      568
    14. Et pysty peittämään minulta

Sinä olet hyvä peittämään asioita niin halutessasi. Pystyt pitkiäkin aikoja salaamaan juttuja. Juuri mietin tuossa, olet
      Ikävä
      47
      484
    15. Mikä tekee kaivatustasi

Haluttavan?
      Ikävä
      18
      478
    16. Tulisiko naisille asettaa korkeammat eläkemaksut

Tämä tuli mieleeni kun luin aamun lööppejä. Japanissa alkaa olla "uutta nuorisoa" ihan urakalla, ikä alkaa sadan jälkeen
      Sinkut
      169
      474
    17. Mitä oikein tapahtui? Maajussi-Jetta sai tylyt pakit - Sulhoehdokas selittää: "Ei lentänyt kipinät"

Maajussille morsian -sarjassa etsitään rakkautta ja rinnalle kumppania. Yksi maajusseista on Jetta - liikunnallinen ja
      Maajussille morsian
      12
      437
    18. Huumekauppaako

”Huumekauppa johti rajuun väkivaltaan Kokkolassa – Kolme nuorta otettu kiinni, yksi epäillyistä alaikäinen”
      Kokkola
      9
      414
    19. Makeinen, asiaa sinulle

Minua korkeampien voimien kehotuksesta sinua pyydetään avaamaan jokin yhteys asioista keskustelemisen takia kanssani. Il
      Ikävä
      28
      403
    20. J-mies!

Meidän "suhde" (suhde mitä ei oikeastaan edes ole) on kielletty ja vaikea. En tiedä mihin uskot, mutta olet irl itsekin
      Ikävä
      32
      392
    Aihe