Onko Kemissä paikkaa minne voisi lahjoittaa hyväkuntoisia lasten vaatteita / leluja ?
En tarkoita nyt kirpputoreja tai vastaavia.
Lastenkodit, perhekodit ym.
Onkohan patakeräyksiä tulossa Kemiin joulun alla ?
Minne voisi lahjoittaa
12
1129
Vastaukset
- patakeräys
on joulun alla ja ainakin Jyskin edessä on ollut pata. Lähetystorille varmaan voisi viedä vaatteita myös. Siellä Sampo pankin takana.
- minä minä
soita kemin soskuun, ne toimittavat ne sieltä perille niitä tarvitsevilla, ainakin ennen toimittivat:)
- VINKKI !!!
Anna suoraan niille jotka hyodyntavat ne. Opiskelijat ja muuten taitavat ihmiset pystyvat tekemaan yllattavia muutoksia melkein mihin tahansa toiselle tarpeettomaan tavaraan.Uusiokaytto kunniaan koska silla tapaa saastamme myos luontoa !
- Sama ongelma!
VINKKI !!! kirjoitti:
Anna suoraan niille jotka hyodyntavat ne. Opiskelijat ja muuten taitavat ihmiset pystyvat tekemaan yllattavia muutoksia melkein mihin tahansa toiselle tarpeettomaan tavaraan.Uusiokaytto kunniaan koska silla tapaa saastamme myos luontoa !
Viikkotorilta ei tiliä juuri heru, eikä viitsisi viedä roskiinkaan.
Hyviä vinkkejä!
Tai hei... Voisikohan niitä antaa tarvitseville niin että porukalla kerätään tarpeettomat vaatteet ja sitten joku tempaus jossain, mistä niitä saisi haluavat hakea? - parempaa ajatusta-
Sama ongelma! kirjoitti:
Viikkotorilta ei tiliä juuri heru, eikä viitsisi viedä roskiinkaan.
Hyviä vinkkejä!
Tai hei... Voisikohan niitä antaa tarvitseville niin että porukalla kerätään tarpeettomat vaatteet ja sitten joku tempaus jossain, mistä niitä saisi haluavat hakea?Kuka tomera ottais "vetovastuun".
Jopa sosiaalisena tapahtuma aika mielenkiintoinen ehdotus.
Kaytannon ongelmia on useita.
Vahaisimpana niista en pida esim.tapahtumaa varten sopivan tilan loytamista.
Tuli ensimmaisena mieleen kun pakkanen kiristyy ja ulkona voi tulla kylma.
(Sehan ei liene kuin pukeutumis kysymys,vai?)
-EHDOTUKSIA- - joulupataan
parempaa ajatusta- kirjoitti:
Kuka tomera ottais "vetovastuun".
Jopa sosiaalisena tapahtuma aika mielenkiintoinen ehdotus.
Kaytannon ongelmia on useita.
Vahaisimpana niista en pida esim.tapahtumaa varten sopivan tilan loytamista.
Tuli ensimmaisena mieleen kun pakkanen kiristyy ja ulkona voi tulla kylma.
(Sehan ei liene kuin pukeutumis kysymys,vai?)
-EHDOTUKSIA-Jos joulupata keräykseen antaa, niin pitääkö vaatteet jotenkin pakata ? 3 iso säkillistä vaatteita ja tosi hyväkuntoisia ovatkin.
Lelujakin löytyy aika paljon. - vaatettaja
joulupataan kirjoitti:
Jos joulupata keräykseen antaa, niin pitääkö vaatteet jotenkin pakata ? 3 iso säkillistä vaatteita ja tosi hyväkuntoisia ovatkin.
Lelujakin löytyy aika paljon.Säkkitolkulla miekin joudun laittamaan tämän tästä ihan hyviä vaatteita kaatikselle, kun mitään oikeaa reittiä tarvitseville en tiedä, vastikäänkin kolme tosi täyttä isoa jätesäkkiä trendikkäitä naisten vaatteita.
Kirppiksille mulla ei ole aikaa ja monista "ilmaisista" foorumeista olen kuullut sellaisia juttuja itsensä ahneiden kertomina, että en ole halukas niihin mitään laittamaan. Plokataan itse parhaimmat päältä nimelliseen hintaan ja sitten muutoin leikitään niin euroopanomistajia että ihan hävettää heidän puolesta.
Tositarvitseville olen valmis ilmaiseksi lahjoittamaan!
Tuollainen väliaikainen jakopiste lahjoittajien toimesta olisi hyvä ajatus, mutta hankala toteuttaa. Sieltä ei ne "rikkaat" kehtaa kyllä hakea, luulen ma. - nyt jo
vaatettaja kirjoitti:
Säkkitolkulla miekin joudun laittamaan tämän tästä ihan hyviä vaatteita kaatikselle, kun mitään oikeaa reittiä tarvitseville en tiedä, vastikäänkin kolme tosi täyttä isoa jätesäkkiä trendikkäitä naisten vaatteita.
Kirppiksille mulla ei ole aikaa ja monista "ilmaisista" foorumeista olen kuullut sellaisia juttuja itsensä ahneiden kertomina, että en ole halukas niihin mitään laittamaan. Plokataan itse parhaimmat päältä nimelliseen hintaan ja sitten muutoin leikitään niin euroopanomistajia että ihan hävettää heidän puolesta.
Tositarvitseville olen valmis ilmaiseksi lahjoittamaan!
Tuollainen väliaikainen jakopiste lahjoittajien toimesta olisi hyvä ajatus, mutta hankala toteuttaa. Sieltä ei ne "rikkaat" kehtaa kyllä hakea, luulen ma.Miks pitää odottaa jotain joulupatakeräystä?? Voihan Pelastusarmeijaan viedä koko ajan kampetta ja ylimääräistä tavaraa.
Siellä myymälässä myydään osa ja kuulemma niitä tarvisevillekin toimitetaan.
Olen jo vuosia vienyt sinne vaatetta ym kamaa, mitä en viitsi roskiin laittaa. Kirppikselle ei tee mieli mennä, se raha on niin vähäinen minkä sieltä irti repii.
Tästä tulee hyvä mieli, kun voi auttaa ja Pelastusarmeija ottaa aina niin hyvillä mielin kaiken vastaan. Se myymälä ja samalla lahjoituspaikkahan on Valtakadulla, Bombuksen yläkerrassa.
- ainakin yksi
Punainen risti ainakin ottaa vastaan joitakin vaatteita.
http://www.redcross.fi/lahjoita/vaatelahjoitukset/fi_FI/ - hyvä mieli
lähetystorille, siellä on tosi halvat hinnat, joilla myyvät tarvitseville ja tosi ystävälliset myyjät ja käsittääkseni tekevät työtä ihan vapaaehtois voimin
- Noinkohan
En oikein usko tuollaiseen jalomielisyyteen.
- hyvä mieli
Noinkohan kirjoitti:
En oikein usko tuollaiseen jalomielisyyteen.
siihenkö, että joku tekee vapaaehtoistyötä, kyllä minun käsittääkseni asia on näin, pitääpä ensi kerralla käydessä vielä tarkistaa asia, mutta näin minä olen käsittänyt : )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693