Miksi mummot eivät saisi vesijuoksulla kuntoaan kohentaa?

miksi niin

Vesijuoksu on monelle halvaantuneelle, nivelvaivaiselle ja huonokuntoiselle naiselle ainoa tapa hoitaa vaivojaan ja parantaa näin omilla konsteilla kuntoaan. Ainakin minä olen vesijuosten saanut voimia palautumaan käsiini halvaantumisen jälkeen. Vesijuoksualtaassa vaan ei moni ymmärrä, että siellä huonokuntoinekin yrittää saada itseään terveemmäksi, minne sitä muutoin menisi. Ikävä puoli on siinä, että altaassa voi kohdata ikävääkin palautetta siitä, että ei vesijuosten pääse etenemään terveiden vaudissa. Miksi kaikki Suomessa pitää olla terveitä ja hyväkuntoisia varten?

6

2524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • os..

      aivan paikallaan ollen. Sitä voi silloin sanoa vesivoimisteluksi. Suomalaisilla on sellainen kummallinen asenne, että kaikkea pitää tehdä ponnistellen ja hammasta purren.
      Vesivoimistelua pitää tehdä nauttien siitä tunteesta, minkä vedessä saa. Siinä on todella erikoinen tunne. Kovasti rehkiessä sen tunteen menettää, koska tietoisuus tarkkailee muita asioita.
      Parasta olisi tehdä liikuntaa paikallaan mukavan musiikin tahdissa. Siinä uimahallissa, missä minä käyn, tehdään vesivoimistelua altaan pohjalla seisten. Ei sekään ole mukavaa, kun ohjaaja karjuu ja musiikki rämisee. Sopivampaa olisi klassillinen musikki hiljaisuudessa. Nykyajan musiikki on rumaa.

    • hidas menee

      Kyllä sinne altaseen mummelitkin mahtuu.Olen joutunut tauolle pienen operaation takia,ja menen heti kun voin ,tulen vesijuoksuun ja aion mennä aivan omaa tahtia.Että kaikki kynnelle kykenevät mukaan .On se niin mukaavaa ja lempeää liikuntaa .Nuoret ja MUMMELIT.

      • ei-pönttö

        Koettakaa nyt tajuta, että ei se nopeus ole ollenkaan idea vesijuoksussa.

        Pahimpia ovat nämä koiran uijat, jotka etukenossa käsien avittamana kiitävät lähes uimarin vauhtia.

        Hankkikaa sykemittari, ja katsokaa sykettä, ei sitä kuinka nopeasti etenette vedessä.


    • tiedä vielä

      miltä oma tulevaisuus voi näyttää! Onhan todella typerää käytöstä! Jos heillä on itsellä voimia olla nopeempia, niin miksi ei voida ohittaa hitaampaa? Itse uin pitkää allasta, noin 1½ tuntia yhteen menoon, ja kyllä siinä altaassa ainakin jokaiselle on tilaa! Jos joku haluaa mennä ohi, niin aina on tilaa ohittaa, ei tarvitse jäädä taakse, mahdollisuudet on ohittaa! Minulla ei ymmärrys riitä nolle ilkeiden palautteen antajille, mut kait se elämä opettaa, heitäkin.

      • mummi44

        On todella tahditonta käytöstä. Eikö juuri vesijuoksu ole kehitetty antamaan liikunnan mahdollisuus myös meille joille liikkuminen tuottaa vaikeuksia, syystä tai toisesta.
        En ole kohdannut negatiivista asennetta kanssa juoksijoiltani, ainakaan tähän mennessä. Mutta jos niin käy että joku "urputtaisi" hitaudestani, en myöskään jättäisi mainitsematta sitä mahdollisuutta mikä on terveellä.Hän voi liikkua vedessä uiden, siihen varatussa tilassa johon ei minulla halvaantuneena ole tällä hetkellä mahdollisuutta.


    • Nähdään taas

      Tervetuloa vain veteen kanssamme. Mieluummin näen huonokuntoiset vesijuoksuradalla kuin tk:n vuodeosastolla.
      Vesijuoksu on loistava tapa pitää huonokuntoisenkin kuntoa yllä tai jopa kuntouttaa sitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3517
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2129
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1825
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1746
    5. 80
      1165
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      310
      1112
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      131
      1019
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      905
    Aihe