Vesijuoksu on monelle halvaantuneelle, nivelvaivaiselle ja huonokuntoiselle naiselle ainoa tapa hoitaa vaivojaan ja parantaa näin omilla konsteilla kuntoaan. Ainakin minä olen vesijuosten saanut voimia palautumaan käsiini halvaantumisen jälkeen. Vesijuoksualtaassa vaan ei moni ymmärrä, että siellä huonokuntoinekin yrittää saada itseään terveemmäksi, minne sitä muutoin menisi. Ikävä puoli on siinä, että altaassa voi kohdata ikävääkin palautetta siitä, että ei vesijuosten pääse etenemään terveiden vaudissa. Miksi kaikki Suomessa pitää olla terveitä ja hyväkuntoisia varten?
Miksi mummot eivät saisi vesijuoksulla kuntoaan kohentaa?
6
2533
Vastaukset
- os..
aivan paikallaan ollen. Sitä voi silloin sanoa vesivoimisteluksi. Suomalaisilla on sellainen kummallinen asenne, että kaikkea pitää tehdä ponnistellen ja hammasta purren.
Vesivoimistelua pitää tehdä nauttien siitä tunteesta, minkä vedessä saa. Siinä on todella erikoinen tunne. Kovasti rehkiessä sen tunteen menettää, koska tietoisuus tarkkailee muita asioita.
Parasta olisi tehdä liikuntaa paikallaan mukavan musiikin tahdissa. Siinä uimahallissa, missä minä käyn, tehdään vesivoimistelua altaan pohjalla seisten. Ei sekään ole mukavaa, kun ohjaaja karjuu ja musiikki rämisee. Sopivampaa olisi klassillinen musikki hiljaisuudessa. Nykyajan musiikki on rumaa. - hidas menee
Kyllä sinne altaseen mummelitkin mahtuu.Olen joutunut tauolle pienen operaation takia,ja menen heti kun voin ,tulen vesijuoksuun ja aion mennä aivan omaa tahtia.Että kaikki kynnelle kykenevät mukaan .On se niin mukaavaa ja lempeää liikuntaa .Nuoret ja MUMMELIT.
- ei-pönttö
Koettakaa nyt tajuta, että ei se nopeus ole ollenkaan idea vesijuoksussa.
Pahimpia ovat nämä koiran uijat, jotka etukenossa käsien avittamana kiitävät lähes uimarin vauhtia.
Hankkikaa sykemittari, ja katsokaa sykettä, ei sitä kuinka nopeasti etenette vedessä.
- tiedä vielä
miltä oma tulevaisuus voi näyttää! Onhan todella typerää käytöstä! Jos heillä on itsellä voimia olla nopeempia, niin miksi ei voida ohittaa hitaampaa? Itse uin pitkää allasta, noin 1½ tuntia yhteen menoon, ja kyllä siinä altaassa ainakin jokaiselle on tilaa! Jos joku haluaa mennä ohi, niin aina on tilaa ohittaa, ei tarvitse jäädä taakse, mahdollisuudet on ohittaa! Minulla ei ymmärrys riitä nolle ilkeiden palautteen antajille, mut kait se elämä opettaa, heitäkin.
- mummi44
On todella tahditonta käytöstä. Eikö juuri vesijuoksu ole kehitetty antamaan liikunnan mahdollisuus myös meille joille liikkuminen tuottaa vaikeuksia, syystä tai toisesta.
En ole kohdannut negatiivista asennetta kanssa juoksijoiltani, ainakaan tähän mennessä. Mutta jos niin käy että joku "urputtaisi" hitaudestani, en myöskään jättäisi mainitsematta sitä mahdollisuutta mikä on terveellä.Hän voi liikkua vedessä uiden, siihen varatussa tilassa johon ei minulla halvaantuneena ole tällä hetkellä mahdollisuutta.
- Nähdään taas
Tervetuloa vain veteen kanssamme. Mieluummin näen huonokuntoiset vesijuoksuradalla kuin tk:n vuodeosastolla.
Vesijuoksu on loistava tapa pitää huonokuntoisenkin kuntoa yllä tai jopa kuntouttaa sitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606664- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262750- 212428
- 271953
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251670
- 321518
- 491492
- 111472