Olen hakenut ulkomaille töihin. Nyt olisi edessä haastattelu, joka oli mahdollista toteuttaa joko paikan päällä (Hki) tai puhelimessa, jos henkilö ei asu Helsingin lähistöllä.
Vastasin, että puhelinhaastattelu olisi kannaltani kätevin, mutta että olen ehdottomasti valmis menemään Helsinkiin, jos se on haastattelijoiden mielestä paras vaihtoehto. Minulle ilmoitettiin, että he aikovat toteuttaa puhelinhaastattelun.
Onko kellään kokemusta, vaikuttaako puhelinhaastattelu jotenkin negatiivisesti? Pitäisikö minun soittaa ja sanoa tulevani Helsinkiin haastatteluun, jotta he saisivat paremman/oikean kuvan minusta? Tuntuu, että puhelinhaastattelu on jotenkin etäinen ja persoonaton..
puhelinhaastattelusta!!
5
1205
Vastaukset
- ihan OK
"Vastasin, että puhelinhaastattelu olisi kannaltani kätevin, mutta että olen ehdottomasti valmis menemään Helsinkiin, jos se on haastattelijoiden mielestä paras vaihtoehto."
Mun mielestä sä vastasit just oikein. Totta kai puhelinhaastattelu on sulle kätevämpi vaihtoehto, jos asut kaukana Helsingistä ja jos kerran sellaista vaihtoehtoa tarjottiin. Kyllä sä siinäkin onnistut antamaan oikean kuvan itsestäsi. Jos sulla on miellyttävä "puhelinääni", niin varmasti jäät heidän mieleensä positiivisesti. Muista varmistaa, ettei akku lopu kesken kaiken. =)
Mulla on kokemusta yhdestä puhelinhaastattelusta muutaman vuoden takaa. Kysymykset oli suunnilleen samanlaisia kuin tavallisessa haastattelussa. Eipä tarvinnut miettiä, onko tukka huonosti, paidan nappi unohtunut auki tms. =)- ...verrata :-)
Vaikea on siis verrata onnistumista tavalla tai toisella, pitäisi siis käydä ja saada palautetta sekä tavallisesta, että puhelinhaastattelusta samasta tehtävästä :-)
Itse olen paljonkin kulkenut haastatteluissa ja suorittanut myös puhelinhaastatteluita ja esim. nettitehtäviä, joita tässä ei mainittu.
Itse pidän puhelinhaastatteluista enemmän, voi olla rennommin (ei liikaa ! :-) ), pukeutua esim. mukavammin ilman kravatteja tms. Voit pitää edessäsi paljonkin asiaan liittyvää materiaalia ja esim. istua tietokoneen äärellä. Valitsen siis ilman muuta puhelinhaastattelun, jos valinnan vapaus annetaan, Ja onhan se silloinb aastatteijallekin OK, ei kai sitä muuten tarjota !
Muutenkin olen näissä teknisissä yksityiskohdissa yms. sitä mieltä, että voit aivan hyvin esittää omia toivomuksia asioista. Voit mielestäni hyvin esim. sanoa että joki aika ei käy, jos se kerran ei käy. Töitä tässä ollaan hakemassa, sitä varten ei tarvitse, eikä edes annan hyvää kuvaa, jos nuolee toisen saappaat jo valmiiksi.
- ..mutta...
..ainakin itse otan herkemmin töihin henkilön, jonka näen kasvotusten. Tänä päivänä kun ei tiedä mihin törmää, vaikka paperit olisivatkin ns. kunnossa.
- ...niin...
"..ainakin itse otan herkemmin töihin henkilön, jonka näen kasvotusten. Tänä päivänä kun ei tiedä mihin törmää, vaikka paperit olisivatkin ns. kunnossa."
Ja kun se työntarjoaja itse ehdottelee puhelinhaastattelua, se siis tarkoittaa ettei ole niin tosissaan ottamassakaan töihin ? Jää vähän epäselväksi sitten miksi ylipäätään haluaa hastatatella ollenkaan...
- kommmentoija
Monesti haastattelut toteutetaan puhelimitse, mikäli henkilö on hakeutunut töihin ulkomaille. Normaali käytäntö siis. Sinuna en hätäilisi, en usko, että vaikuttaa negatiivisesti mahdollisuuksiisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1013078GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431157- 831132
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja511025Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!32987- 67858
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53847
- 44822
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24781