Telakkatyöt/ahtaaja

ahtaajaksi.

Millä kaikilla paikkakunnilla voi toimia telakkatyössä ahtaajana ???

Kiitos

17

13504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tästä näin

      ainakin nöissä: Turku, Hanko, Naantali, Helsinki, Kotka, Uusikaupunki, Rauma, Pori, Kristiinankaupunki, Vaasa, Kokkola

      Osa ahtaajista tienaa (ylityö mukaan lukien) n. 55000EUR/vuosi, ei huono homma...

      • .......

        Tack

        Oletko itse ahtaaja ? Minnepäin kannattaisi suunnistaa ? Ahtaajan työ kiinnostaa nimenomaan äärettämän kovan palkan vuoksi ! Paljonko palkka voisi olla aloittelijalla ?

        Ahtaajan työ on mitä todennäköisimmin aloitettava oppisopimus koulutuksella.Eroaako os-koulutuksen ajan palkka paljon "normaalin" ahtaajan palkasta.

        Entä miten helppoa on päästä ahtaajaksi ja keneen täytyy ottaa ensin yhteyttä jotta voisin edes kysyä työstä??

        Kiitos jo etukäteen !!


      • akt soppari

        17-20e


    • rupe

      Pääseeköhän vaan pelkäksi Konttilukin kuskiksi? ja onkohan silloin palkka aivan paska??:S

      • Stuvare

        Tuskin pääset pelkäksi lukkikuskiksi, todennäköisesti etenet sitä "virkatietä" niinkuin kaikki muutkin, lukkiin semmoisen 3-5 vuoden kokemuksen jälkeen. Silloinkaan tuskin pelkästään ajat lukkia, vaan moninaisia muitakin töitä kuuluu repertuaariin.

        Palkasta senverran että kyllä siihen 55 000euroon vuodessa pääsee, jos haluaa asua satamassa. "perus"-palkka on luokkaa 2500eur/kk, siihen sitten ylityöt ja mahdolliset lisät päälle.

        Kannattaa muistaa että sääolosuhteet ja muut vastaavat eivät tosiaankaan rajoita työntekoa, tai omat toivomukset aina toteudu työstä, työ on välillä hyvinkin hektistä ja fyysistä kuntoa vaativaa. Jos kiinnostusta on, ainakin Finnsteve ja Steveco etelässä turkuun asti ja sitten Rauma Stevedoring pohjoisempana on isompia yrityksiä.

        Yleensä työ aloitetaan nk. tilapäisenä(B-miehenä) joka kutsutaan tarvittaessa töihin, sitten aikanaan on mahdollisuus vakinaistamiseen ja sitä kautta varmempaan toimeentuloon.


      • Rupe
        Stuvare kirjoitti:

        Tuskin pääset pelkäksi lukkikuskiksi, todennäköisesti etenet sitä "virkatietä" niinkuin kaikki muutkin, lukkiin semmoisen 3-5 vuoden kokemuksen jälkeen. Silloinkaan tuskin pelkästään ajat lukkia, vaan moninaisia muitakin töitä kuuluu repertuaariin.

        Palkasta senverran että kyllä siihen 55 000euroon vuodessa pääsee, jos haluaa asua satamassa. "perus"-palkka on luokkaa 2500eur/kk, siihen sitten ylityöt ja mahdolliset lisät päälle.

        Kannattaa muistaa että sääolosuhteet ja muut vastaavat eivät tosiaankaan rajoita työntekoa, tai omat toivomukset aina toteudu työstä, työ on välillä hyvinkin hektistä ja fyysistä kuntoa vaativaa. Jos kiinnostusta on, ainakin Finnsteve ja Steveco etelässä turkuun asti ja sitten Rauma Stevedoring pohjoisempana on isompia yrityksiä.

        Yleensä työ aloitetaan nk. tilapäisenä(B-miehenä) joka kutsutaan tarvittaessa töihin, sitten aikanaan on mahdollisuus vakinaistamiseen ja sitä kautta varmempaan toimeentuloon.

        Kiitos toi auttoi mua paljon. :)


    • po

      no

      • pompös

        Ahtaajat, olette perseestä.... ajatelkaa... tai sorry ette ole edes kun aloitte lakon. oli apina...ihminen...vai oliko ahtaaja...lakko...mitähän nyt tehdään kuin ei ole tuontia / vientiä..paperi ym...

        Tom


      • muistissa aikaa,
        pompös kirjoitti:

        Ahtaajat, olette perseestä.... ajatelkaa... tai sorry ette ole edes kun aloitte lakon. oli apina...ihminen...vai oliko ahtaaja...lakko...mitähän nyt tehdään kuin ei ole tuontia / vientiä..paperi ym...

        Tom

        kun laivanrakentajat olivat aikanaan jatkuvasti lakossa,milloin mistäkin syystä. Satoja telakkaukkoja lakkoili päiväkausia,jos joku turauuno ei saanut kadottamiensa rukkastensa tilalle varastomieheltä uusia. Varastomies noudatti vain annettuja ohjeita suuren kulutuksen hillitsemiseksi.
        Ei ihme,että laivatkin tehdään nykyisin maissa,joissa ei tarvitse pelätä edes eläkepommia,kun elinikä on niin alhainen,ettei eläkkeitä juuri tarvitse maksaa. Entä miten kävi lakkokenraali Ahosen aikaansaamien työnseisauksien takia? Vittuuntuihan lopulta työnantaja puoli,eikä päästänyt lakkolaisia enää palaamaan työpaikoilleen,vaikka ne työhalut jostakin syystä lopulta löytyivätkin. VR:ltä vaaditaan korvauksia myöhästymisistä. Saisikohan minkäänlaista kannatusta ehdotukseni,että nämä lakkoilevat tahot,olisivat korvausvelvollisia myöhästyneille tavarantoimituksille,joita ei voida tilaajille toimittaa heidän työstä kieltäytymisestä johtuen?


      • turniton
        muistissa aikaa, kirjoitti:

        kun laivanrakentajat olivat aikanaan jatkuvasti lakossa,milloin mistäkin syystä. Satoja telakkaukkoja lakkoili päiväkausia,jos joku turauuno ei saanut kadottamiensa rukkastensa tilalle varastomieheltä uusia. Varastomies noudatti vain annettuja ohjeita suuren kulutuksen hillitsemiseksi.
        Ei ihme,että laivatkin tehdään nykyisin maissa,joissa ei tarvitse pelätä edes eläkepommia,kun elinikä on niin alhainen,ettei eläkkeitä juuri tarvitse maksaa. Entä miten kävi lakkokenraali Ahosen aikaansaamien työnseisauksien takia? Vittuuntuihan lopulta työnantaja puoli,eikä päästänyt lakkolaisia enää palaamaan työpaikoilleen,vaikka ne työhalut jostakin syystä lopulta löytyivätkin. VR:ltä vaaditaan korvauksia myöhästymisistä. Saisikohan minkäänlaista kannatusta ehdotukseni,että nämä lakkoilevat tahot,olisivat korvausvelvollisia myöhästyneille tavarantoimituksille,joita ei voida tilaajille toimittaa heidän työstä kieltäytymisestä johtuen?

        ... valot päällä ???
        "Ei ihme,että laivatkin tehdään nykyisin maissa,joissa ei tarvitse pelätä edes eläkepommia,kun elinikä on niin alhainen,ettei eläkkeitä juuri tarvitse maksaa."
        Korean, Japanin ja Kiinan maksamilla telakkatukiaisilla ja alhaisilla palkoilla voidaan laivoja rakentaa em. maissa halvemmalla kuin euroopassa missään maassa.
        "Entä miten kävi lakkokenraali Ahosen aikaansaamien työnseisauksien takia?"
        Ne tehtaat olisi ajettua alas vaikka siellä olisi tehty työtä ilmaiseksi.
        Ei perkele, mistä näitä riittää ??? Hehhehee......


      • Ahtaaja rules
        pompös kirjoitti:

        Ahtaajat, olette perseestä.... ajatelkaa... tai sorry ette ole edes kun aloitte lakon. oli apina...ihminen...vai oliko ahtaaja...lakko...mitähän nyt tehdään kuin ei ole tuontia / vientiä..paperi ym...

        Tom

        Menes köyhä muualle kitisemään.

        Helvetin köyhät vikisee ja piipittää....


      • mahtaaja

      • ahtopaine

      • Anonyymi
        pompös kirjoitti:

        Ahtaajat, olette perseestä.... ajatelkaa... tai sorry ette ole edes kun aloitte lakon. oli apina...ihminen...vai oliko ahtaaja...lakko...mitähän nyt tehdään kuin ei ole tuontia / vientiä..paperi ym...

        Tom

        Typerys


    • Ahti Laivamahti

      Onkohan noita pikakursseja taas alkamassa lähiaikoina?

    • Ahtaaja

      Paljon on ahtaajan palkka brutto ja netto? Itseäni vähän kiinnostaa tuommoinen

    • Anonyymi

      Olin ahtaajana 80- 90 luvun jätkässä stadissa. Oppisopimuskoulutus vuoden ja duunia oli ja on. Pitää muistaa että Suomi on käytännössä saari ja yli 90 % tavaroista liikku satamien kautta. PS. Meillä koulutus alkoi kahvi ja kala Säkkinen lemppauksella. Se joka jaksoi kuukauden sitä duunia niin pääsivät jatkoon. Talvipakkasilla laivan täkillä on kovaa homma ja peräporttien surrauskettingit painaa. Nikula TV ohjelmassa äijien duunit kesti hommaa tunnin. Jatkoin tosta hommasta nosturi kuskiksi kun selkä alkoi oireilemaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1228
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      88
      800
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      759
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      517
    Aihe