Mietin vaan sitä mitä oli ennen alkuräjähdystä? Siis kaikki "luonnonvoimat", heikot/vahvat voimat, painovoima jne. syntyivät alkuräjähdyksenyhteydessä. Siis kun alkuräjähti, sillä seisomalla samalla syntyivät kvarkit, protonit, ym alkeishiukkaset ja niiden vuorovaikutukset. Mutta mistä ne "aines" tuli josta tuo kaikki muodostui? Ja mikä laukaisi alkuräjähdyksen? Jos mitään ei ollut niin mistä tuo liipaiseva voima tuli? Jos esim. fysiikassa aine lepää tasapainossa, niin mitään ei tapahdu ellei siihen ulkoisesti vaikuteta. Ainoastaan äärettömän pitkän ajan kuluessa ainekset hajoaa alkutekijöihinsä jotka lepäävät tasapainossa.
Kun ajatellaan esim. räjähdystä, niin täytyy olla syy joka aiheuttaa räjähdyksen. Energian tasapainotilan muutos jne.
Mitä oli ennen alkuräjähdystä
13
1349
Vastaukset
- Bangg
Ei sitä syytä kukaan ihminen tiedä. Ainoastaan päästään Blanckin aikaan ennen big bangia, oliko se joku 10 potenssiin -43, sitä kauemmas ei päästä. Kysymys on absurdi, koska aikaa ennen alkuräjähdystä ei ollut olemassa. Aika ja avaruus alkoivat siitä ja sitä ennen ei ollut edes sitä tyhjää mistä pitäisi nyhjästä.
- oli...
ennen alkuräjähdystä oli alykäs suunnittelu ja tapahtumat alkuräjähdyksestä eteenpäin ovat tuon älykkään suunnittelun toteuttamista.
Yllättävää kyllä, alkuräjähdyksestä ei ole kuin noin kuusi tuhatta vuotta aikaa ja etenkin sen ensimmäiset seitsämän päivää tunnetaan hyvin tarkasti.- kalevalat
Ja jumalahan teki kaikki fossiilit ja dinojen jäännökset???
Eikö tuo nyt ole nykypäivänä jo aika kaukaa haettua puppua. - Teflon-Tare
kalevalat kirjoitti:
Ja jumalahan teki kaikki fossiilit ja dinojen jäännökset???
Eikö tuo nyt ole nykypäivänä jo aika kaukaa haettua puppua.Tiesitkö muuten, että esim. Hämeenlinnassa olevat Aulangon kansallispuistossa sijaitsevat linnanrauniot on vasiten rakennettu sinne raunioiksi. Tosin ei ihan 6000v sitten.
Näinollen kyllä se ukko yli j varmaan on sijoitellu niitä elukoiden ruotojakin sinne mullikkoon ja ilmeisesti sijoittelee edelleenkin kun niitä aina sillointällöin sieltä löytyy.
- Oli.....
SANA.
- eikä tule
Tai ehkä kaikki tosiaan on alkanut suunnattomasta (meidän mielellemme...) massasta, joka on jysähtänyt ylt'ympäriinsä pitkin poikin avaruutta.
Mutta ainut tosiasia tässä on JOKA TAPAUKSESSA tämä:
Ihminen ei sitä tule koko laajuudessaan KOSKAAN ymmärtämään, edes likimain. Rahan ja tutkimuksen hukkaa. Kivimurikoiden torjuntaan mieluummin nekin rahat.
Tai sitten elämme ainoastaan mielikuvituksessamme, eräänlaisessa joukkohypnoosissa, keinotekoisessa ulottuvuudessa. Tarkempi sana voisi olla utopia.
Mikään ei ole pysyvää, eikä mitään ole ollut, tai tule sen jälkeen kun kuolemme. Kaikki vain katoaa.
Tähän joku viisas kuoleman tieteilijä tietysti alkaa väittelemään, ettemme katoa minnekään, sillä energiahan ainoastaan muuttaa muotoaan, muutumme madonruoaksi ja tämän mukana vaikka miksi. Hah. On olemassa ihmisiä, jotka uskovat, että universumien ketju on ääretön.
Näin ainakin taaksepäin, ajan historiaan katsottaessa.
Luulen mm. prof. Esko Valtaojan näin kirjoittaneen joskus.
Eteenpäin katsottaessa monet tutkijat uskovat joskus satojen miljardien päästä
universumin tuhoutumiseen.
Aikaisemmat universumit palasivat aina yhteen pisteeseen.
"Nyt" nopeuden kiihtyminen on repimässä lopullisesti hajalle koko systeemin.- palstavierailija
Etsipä käsiisi uusin Tähdet ja avaruus (nro 6/2007). Siellä on juuri tätä aihetta käsittelvä juttu:
http://www.avaruus.fi/uusin.html - Ainstain
Minä olen sitä mieltä, että aina on ollut jotain olemassa ja aina tulee olemaan jotain olemassa, eli toisin sanoen pystymme menemään ajassa ikuisesti sekä eteen, että taaksepäin, joten sehän on täysin mahdollista, että koskaan ei ole ollutkaan mitään alkua, vaan aina on ollut olemassa jotain.
- nämä
"Alkuräjähdykset" liene seurausta havaintojen väärästä tulkinnasta.
- Evoluution kukkanen
Meille on yhtä helppoa ymmärtää alkuräjähdyksen,
ja sitä ennen olleen jutun merkitystä, kuin kultakalalle
lasimaljassa suhteellisuusteoriaa.
Fiksuimmatkaan kultakalat, ei pääse edes vahingossa
oikeaan tulokseen.
Tietty kultakaloissa ei ole noita Jumala teki/
Allah määräs/ suuri korppi muni/ Siva aivasti-
tyyppejä.- Alkuperäinen kirjoittaja
Niin mietin tätäkin. Jos juuri alkuräjähdyksen alkaessa kaikki aines ja aika oli samassa pisteessä, niin silloinhan myös universumin menneisyys,nykyisyys ja tulevaisuus oli tuossa samassa pisteessä, tuossa alkupisteessä oli mennediden universumien menneisyys ja nykyisen tulevaisuus, myös meidän yksilöiden tulevaisuus, eli kaikki mitä tapahtui, tapahtuu ja tulee tapahtumaan oli tuossa samassa pisteessä, eli silloinhan kaikki on jo tapahtunut, eli onko näin että on olemassa vain yksi universumi joka vain jaksottaisesti sykkii?
- teewwwwwwwwww
tämä maailmankaikkeus on vain jossain maailmankaikkeudessa oleva homeinen läntti jonkun jääkaapin takana mitä ei ole siivottu vähään aikaan eli oikeasti maapallomme on yksi bakteeri biljoonien muiden bakteerien seassa.maailmanloppu tulee kun kaveri toisessa ulottuvuudessa ostaa uuden jääkaapin ja siivoaa alustan.sinunkin nurkissasi voi olla muita maailmankaikkeuksia missä syntyy jatkuvasti uutta elämää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1696452
- 584452
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283058- 612957
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271526Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381485- 331311
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431201