lihomisesta :(

155cm/55kg

mulla on ihan kauhee itsetunto-ongelma kun olen alkanut lihomaan viime vuosien aikana, tosi paljon. ennen olin kiinteä ja hoikka, 48-50 kiloinen, nyt painan 55 kg ja olen vaan 155cm pitkä (tai pätkä). vaikeaa hyväksyä itteni ku on aina ennen ollut hoikka ja nätti, nyt vaan vanhenee ja maha kasvaa :( Onko kohtalotovereita? Mitä mieltä olette, onko se nyt niin rumaa kun nainen masu kasvaa ja tulee pyöreämmäksi? Tietty, mielipiteitä on erilaisia...

32

3529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Että se on itsestä kiinni

      Ex-vaimoni on sun kokoas pituudeltaan... ja oli aikaisemmin myös vartaloltaan. 55 kiloa oli ihan ok lukemat hänelle.

      Nykyisin hän huitelee jossain 80-85 kilon tietämillä. Yksi niistä syistä miksi hän on ex.

      Se on itsestä kiinni kuinka paljon liikkuu ja mitä leipäluukustaan laittaa sisäänsä. Tämän tiedän siksi että hetkeksi herpaannuin avioelämässä, poksautin keskivartalolleni 15 kiloa ylimääräistä joista olen nyt vuodessa suoriutunut eroon liikunnalla ja ruokavaliolla jonka ITSE valitsin ITSENI takia.

      Kun aloin huolehtiin taas kunnostani ehdotin samaa silloiselle vaimolleni. "Hoidetaan tää ongelma". Hän ei valinnut niin. En ala katseleen naista joka ei pysty kunnolla kumartuun ja joka ei pysy normaalissakaan kävelyssä mukana tai nouseen rappusia ilman että pitää pitää lepotaukoja. Ei helvetti, ei se ole elämää. En halua kuunnella vuosikausia itkua nivelistä tai paskana olevasta alaselästä. En halua.

      Se on rumaa, se johtaa ongelmiin elämänhallinnassa, et jaksa juosta tulevien lastesi perässä ja kun kerran sinne menet niin et välttämättä koskaan pääse takaisin. Jos tuntuu että tää karu totuus elämästä masentaa niin mieti kannattaako se masennus purkaa suklaalevyyn vai lenkkipolkuun? Tää on ihan vakava kysymys.

      Muista, toi mikä sulla nyt on on ihan ok. Mutta se ei tarkoita että saa repsahtaa lisää jos aiot "kisassa" pysyä.

      • sivusta vaan

        Ei voi muuta kuin todeta, että olipa harvinaisen asiallinen kommentti sinulla. Kerrankin joku ei vain haukkunut lihavien vastenmielisyyttä seksissä, vaan totesi noita muita elämänlaatuun vaikuttavia asioita. Ja tuohon aloittajalle vielä toteaisin itsekin naisena, että mitä enemmän kiloja tulee ja mitä enemmän ikää tulee, sitä vaikeampi niistä kiloista on päästä eroon. Kannattaa aloittaa ajoissa niin pääsee huomattavasti helpommalla. Et ole liian lihava, mutta se helposti ja salakavalasti voi johtaa siihen, jos et ala liikkua ja katsoa mitä syöt.


      • Tohtori Sykerö
        sivusta vaan kirjoitti:

        Ei voi muuta kuin todeta, että olipa harvinaisen asiallinen kommentti sinulla. Kerrankin joku ei vain haukkunut lihavien vastenmielisyyttä seksissä, vaan totesi noita muita elämänlaatuun vaikuttavia asioita. Ja tuohon aloittajalle vielä toteaisin itsekin naisena, että mitä enemmän kiloja tulee ja mitä enemmän ikää tulee, sitä vaikeampi niistä kiloista on päästä eroon. Kannattaa aloittaa ajoissa niin pääsee huomattavasti helpommalla. Et ole liian lihava, mutta se helposti ja salakavalasti voi johtaa siihen, jos et ala liikkua ja katsoa mitä syöt.

        Parisuhteessa kannattaa miettiä paria asiaa laihdutuksessa, jos sen tekee kimpassa:
        naisen energiankulutus 30-40% pienempi kuin miehen.

        Käytännön esimerkki yhteisestä reipasvauhtisesta 8 km kävelylenkistä: mies kuluttaa 600-800 kcal ja nainen 200-300kcal. Jos vertaat paljonko energiaa on suklaassa tai ei-kvyt limpparissa, niin huomaat, että tuo naisen energiankulutus on niin pientä, että se vaatii ihan erilaisen tavan laihduttaa, jotta se olisi tehokasta.
        Tämän takia ihmetyttää nykynaisten halu juoda ja syödä kuin miehet (anteeksi vain) tässä pinnallisessa maailmassa. Se siis näkyy nopeasti, vertaa naisten painon kehitys 20v->25v. on arviolta jotakin 8-15kiloa keskimäärin. Siis painoo nousee, vaikka vartalo ei enää kasva pituutta, eikä siellä enää muutenkaan mitään erityistä "normaalia" kasvua pitäisi enää tapahtua. Eron huomaa heti (anteeksi vain) jos vertaan Suomessa asuviin ulkomaalaisiin naisiin, jotka nyt vain ovat pääasiassa hoikempia.

        Käytännön esimerkkejä, miksi paino nousee:
        syödään kokonainen pizza yksin/puoliksi miehesi kanssa. Yksinkertaisesti naisen paino nousee tällä tapaa. Syyt: energiankulutus on pienempi kuin miehellä, koko pizzassa on päivän energia annos naiselle, ja kun se tulee yhdellä syömisellä, ei elimistä voi sitä käyttää energiaksi kokonaan, vaan se varastoituu vatsaa, reisiin, vyötärölle, käsivarsiin jne. Vaikka mies syö enemmän ja useammin kuin sinä, niin kiinnitä huomiotasi vain omaan syömiseen. Naisena laihdutus on aina vaikeampaa kuin miehellä, johtuen juuri energiankulutuksen eroista.

        Suklaapatukat, sipsit, makeiset kaikki pois. Oli ne sitten kevytversioita tai ei. Korvaa nämä itse tehdyllä kotiruoalla, josta teet kevyttä ja tiedät mistä se on tehty ja paljon siinä on energiaa. Juo vettä vähintään 1 litra päivässä ja syö vähintään 1 hedelmä päivässä. Aamupala ja lounas ovat tärkeimmät ruoat, lopun päivän syö kevyesti.

        Kannattaa myös muistaa, että moni kuntoilee paljon, mikä on tietysti hyvä asia. Mutta kannattaa myös muistaa, että joskus se kuntoilukin loppuu ja silloin energiankulutus vähenee. Silloin siis riski lihota on suuri.

        Summasummarum: kannattaa opetella ravintotietoutta. Opettele siis laskemaan, paljonko energiaa on vaikkapa omenassa, porkkanassa, perunassa, rasvassa, proteiinissa, hiilihydraateissa, jauhelihassa, siis käytännössä lähes kaikessa. Ja hanki tietoa paljon vartalosi kuluttaa energia per päivä. Jos olet 155cm, niin energiankulutuksessi on pieni. Itse sinuna aloittaisin 1500kcal per päivä. Kokeilet pari viikkoa, jos paino ei laske, niin vähennä energiansaantia. Sopiva painonpudotusvauhti on 1 kilo viikossa. Muista, että ruokailumuutos on PYSYVÄ, jos haluat hoikkana pysyä.

        Ja vertauksena tiedän naisia, jotka ovat siinä 170 cm ja painavat saman verran kuin sinä ja hekin ovat vielä "normaalipainoisia" painoindeksien mukaan. Uskoisin, että sinä näyttäisit tosi kauniilta vaikkapa noin 45 kiloisena.

        Ja hanki sykemittari, jotta saat tarkan arvion energiankulutuksestasi. Paljon sait ilmaista tietoa, mutta ole hyvä!


      • an kulutus
        Tohtori Sykerö kirjoitti:

        Parisuhteessa kannattaa miettiä paria asiaa laihdutuksessa, jos sen tekee kimpassa:
        naisen energiankulutus 30-40% pienempi kuin miehen.

        Käytännön esimerkki yhteisestä reipasvauhtisesta 8 km kävelylenkistä: mies kuluttaa 600-800 kcal ja nainen 200-300kcal. Jos vertaat paljonko energiaa on suklaassa tai ei-kvyt limpparissa, niin huomaat, että tuo naisen energiankulutus on niin pientä, että se vaatii ihan erilaisen tavan laihduttaa, jotta se olisi tehokasta.
        Tämän takia ihmetyttää nykynaisten halu juoda ja syödä kuin miehet (anteeksi vain) tässä pinnallisessa maailmassa. Se siis näkyy nopeasti, vertaa naisten painon kehitys 20v->25v. on arviolta jotakin 8-15kiloa keskimäärin. Siis painoo nousee, vaikka vartalo ei enää kasva pituutta, eikä siellä enää muutenkaan mitään erityistä "normaalia" kasvua pitäisi enää tapahtua. Eron huomaa heti (anteeksi vain) jos vertaan Suomessa asuviin ulkomaalaisiin naisiin, jotka nyt vain ovat pääasiassa hoikempia.

        Käytännön esimerkkejä, miksi paino nousee:
        syödään kokonainen pizza yksin/puoliksi miehesi kanssa. Yksinkertaisesti naisen paino nousee tällä tapaa. Syyt: energiankulutus on pienempi kuin miehellä, koko pizzassa on päivän energia annos naiselle, ja kun se tulee yhdellä syömisellä, ei elimistä voi sitä käyttää energiaksi kokonaan, vaan se varastoituu vatsaa, reisiin, vyötärölle, käsivarsiin jne. Vaikka mies syö enemmän ja useammin kuin sinä, niin kiinnitä huomiotasi vain omaan syömiseen. Naisena laihdutus on aina vaikeampaa kuin miehellä, johtuen juuri energiankulutuksen eroista.

        Suklaapatukat, sipsit, makeiset kaikki pois. Oli ne sitten kevytversioita tai ei. Korvaa nämä itse tehdyllä kotiruoalla, josta teet kevyttä ja tiedät mistä se on tehty ja paljon siinä on energiaa. Juo vettä vähintään 1 litra päivässä ja syö vähintään 1 hedelmä päivässä. Aamupala ja lounas ovat tärkeimmät ruoat, lopun päivän syö kevyesti.

        Kannattaa myös muistaa, että moni kuntoilee paljon, mikä on tietysti hyvä asia. Mutta kannattaa myös muistaa, että joskus se kuntoilukin loppuu ja silloin energiankulutus vähenee. Silloin siis riski lihota on suuri.

        Summasummarum: kannattaa opetella ravintotietoutta. Opettele siis laskemaan, paljonko energiaa on vaikkapa omenassa, porkkanassa, perunassa, rasvassa, proteiinissa, hiilihydraateissa, jauhelihassa, siis käytännössä lähes kaikessa. Ja hanki tietoa paljon vartalosi kuluttaa energia per päivä. Jos olet 155cm, niin energiankulutuksessi on pieni. Itse sinuna aloittaisin 1500kcal per päivä. Kokeilet pari viikkoa, jos paino ei laske, niin vähennä energiansaantia. Sopiva painonpudotusvauhti on 1 kilo viikossa. Muista, että ruokailumuutos on PYSYVÄ, jos haluat hoikkana pysyä.

        Ja vertauksena tiedän naisia, jotka ovat siinä 170 cm ja painavat saman verran kuin sinä ja hekin ovat vielä "normaalipainoisia" painoindeksien mukaan. Uskoisin, että sinä näyttäisit tosi kauniilta vaikkapa noin 45 kiloisena.

        Ja hanki sykemittari, jotta saat tarkan arvion energiankulutuksestasi. Paljon sait ilmaista tietoa, mutta ole hyvä!

        on pääsääntöisesti miehillä isompi kuin naisilla.
        Yleistyksesi kuitenkin aika mutu tuntumalla vetäisty.
        Paljon liikkuva, fyysistä työtä tekevä nainen kuluttaa energiaa viikkotasolla enemmän kuin esim. istumatyötä tekevä liikkumaton nörtti...


      • ....
        Tohtori Sykerö kirjoitti:

        Parisuhteessa kannattaa miettiä paria asiaa laihdutuksessa, jos sen tekee kimpassa:
        naisen energiankulutus 30-40% pienempi kuin miehen.

        Käytännön esimerkki yhteisestä reipasvauhtisesta 8 km kävelylenkistä: mies kuluttaa 600-800 kcal ja nainen 200-300kcal. Jos vertaat paljonko energiaa on suklaassa tai ei-kvyt limpparissa, niin huomaat, että tuo naisen energiankulutus on niin pientä, että se vaatii ihan erilaisen tavan laihduttaa, jotta se olisi tehokasta.
        Tämän takia ihmetyttää nykynaisten halu juoda ja syödä kuin miehet (anteeksi vain) tässä pinnallisessa maailmassa. Se siis näkyy nopeasti, vertaa naisten painon kehitys 20v->25v. on arviolta jotakin 8-15kiloa keskimäärin. Siis painoo nousee, vaikka vartalo ei enää kasva pituutta, eikä siellä enää muutenkaan mitään erityistä "normaalia" kasvua pitäisi enää tapahtua. Eron huomaa heti (anteeksi vain) jos vertaan Suomessa asuviin ulkomaalaisiin naisiin, jotka nyt vain ovat pääasiassa hoikempia.

        Käytännön esimerkkejä, miksi paino nousee:
        syödään kokonainen pizza yksin/puoliksi miehesi kanssa. Yksinkertaisesti naisen paino nousee tällä tapaa. Syyt: energiankulutus on pienempi kuin miehellä, koko pizzassa on päivän energia annos naiselle, ja kun se tulee yhdellä syömisellä, ei elimistä voi sitä käyttää energiaksi kokonaan, vaan se varastoituu vatsaa, reisiin, vyötärölle, käsivarsiin jne. Vaikka mies syö enemmän ja useammin kuin sinä, niin kiinnitä huomiotasi vain omaan syömiseen. Naisena laihdutus on aina vaikeampaa kuin miehellä, johtuen juuri energiankulutuksen eroista.

        Suklaapatukat, sipsit, makeiset kaikki pois. Oli ne sitten kevytversioita tai ei. Korvaa nämä itse tehdyllä kotiruoalla, josta teet kevyttä ja tiedät mistä se on tehty ja paljon siinä on energiaa. Juo vettä vähintään 1 litra päivässä ja syö vähintään 1 hedelmä päivässä. Aamupala ja lounas ovat tärkeimmät ruoat, lopun päivän syö kevyesti.

        Kannattaa myös muistaa, että moni kuntoilee paljon, mikä on tietysti hyvä asia. Mutta kannattaa myös muistaa, että joskus se kuntoilukin loppuu ja silloin energiankulutus vähenee. Silloin siis riski lihota on suuri.

        Summasummarum: kannattaa opetella ravintotietoutta. Opettele siis laskemaan, paljonko energiaa on vaikkapa omenassa, porkkanassa, perunassa, rasvassa, proteiinissa, hiilihydraateissa, jauhelihassa, siis käytännössä lähes kaikessa. Ja hanki tietoa paljon vartalosi kuluttaa energia per päivä. Jos olet 155cm, niin energiankulutuksessi on pieni. Itse sinuna aloittaisin 1500kcal per päivä. Kokeilet pari viikkoa, jos paino ei laske, niin vähennä energiansaantia. Sopiva painonpudotusvauhti on 1 kilo viikossa. Muista, että ruokailumuutos on PYSYVÄ, jos haluat hoikkana pysyä.

        Ja vertauksena tiedän naisia, jotka ovat siinä 170 cm ja painavat saman verran kuin sinä ja hekin ovat vielä "normaalipainoisia" painoindeksien mukaan. Uskoisin, että sinä näyttäisit tosi kauniilta vaikkapa noin 45 kiloisena.

        Ja hanki sykemittari, jotta saat tarkan arvion energiankulutuksestasi. Paljon sait ilmaista tietoa, mutta ole hyvä!

        Olen itse 174cm ja voin kertoa sinulle ja kaikille jotka viestisi lukivat, että kun painan 57kiloa olen pahantuulinen ja väsynyt ja elämään tyytymätön.

        Olen huomannut, että kun paino on siinä 60kg olen aurinkoinen ja poikaystäväkin tykkää enemmän iloisesta vaikkakin vähän pulskeammasta tyttöystävästään. Eli kannattaako sitä normaalin ihmisen kuihottaa 45 kilosena? En suosittele!


      • huomaappas
        .... kirjoitti:

        Olen itse 174cm ja voin kertoa sinulle ja kaikille jotka viestisi lukivat, että kun painan 57kiloa olen pahantuulinen ja väsynyt ja elämään tyytymätön.

        Olen huomannut, että kun paino on siinä 60kg olen aurinkoinen ja poikaystäväkin tykkää enemmän iloisesta vaikkakin vähän pulskeammasta tyttöystävästään. Eli kannattaako sitä normaalin ihmisen kuihottaa 45 kilosena? En suosittele!

        174cm ja 60 on hyvä, mutta tuo toinen onkin 155cm, jolloin suhteessa hänelle 45kg on sama kuin sinun paino/pituussuhde, eikös?


      • lolllll
        .... kirjoitti:

        Olen itse 174cm ja voin kertoa sinulle ja kaikille jotka viestisi lukivat, että kun painan 57kiloa olen pahantuulinen ja väsynyt ja elämään tyytymätön.

        Olen huomannut, että kun paino on siinä 60kg olen aurinkoinen ja poikaystäväkin tykkää enemmän iloisesta vaikkakin vähän pulskeammasta tyttöystävästään. Eli kannattaako sitä normaalin ihmisen kuihottaa 45 kilosena? En suosittele!

        Höhöhö, joo, varmasti kolmen kilon ero painossa tekeekin sinusta ihan eri ihmisen, eihän sitä edes huomaa.

        Ja 174/60 onkin hirveän pulska.

        Päivän typerin viesti ehdottomasti.


      • Samat mitat
        Tohtori Sykerö kirjoitti:

        Parisuhteessa kannattaa miettiä paria asiaa laihdutuksessa, jos sen tekee kimpassa:
        naisen energiankulutus 30-40% pienempi kuin miehen.

        Käytännön esimerkki yhteisestä reipasvauhtisesta 8 km kävelylenkistä: mies kuluttaa 600-800 kcal ja nainen 200-300kcal. Jos vertaat paljonko energiaa on suklaassa tai ei-kvyt limpparissa, niin huomaat, että tuo naisen energiankulutus on niin pientä, että se vaatii ihan erilaisen tavan laihduttaa, jotta se olisi tehokasta.
        Tämän takia ihmetyttää nykynaisten halu juoda ja syödä kuin miehet (anteeksi vain) tässä pinnallisessa maailmassa. Se siis näkyy nopeasti, vertaa naisten painon kehitys 20v->25v. on arviolta jotakin 8-15kiloa keskimäärin. Siis painoo nousee, vaikka vartalo ei enää kasva pituutta, eikä siellä enää muutenkaan mitään erityistä "normaalia" kasvua pitäisi enää tapahtua. Eron huomaa heti (anteeksi vain) jos vertaan Suomessa asuviin ulkomaalaisiin naisiin, jotka nyt vain ovat pääasiassa hoikempia.

        Käytännön esimerkkejä, miksi paino nousee:
        syödään kokonainen pizza yksin/puoliksi miehesi kanssa. Yksinkertaisesti naisen paino nousee tällä tapaa. Syyt: energiankulutus on pienempi kuin miehellä, koko pizzassa on päivän energia annos naiselle, ja kun se tulee yhdellä syömisellä, ei elimistä voi sitä käyttää energiaksi kokonaan, vaan se varastoituu vatsaa, reisiin, vyötärölle, käsivarsiin jne. Vaikka mies syö enemmän ja useammin kuin sinä, niin kiinnitä huomiotasi vain omaan syömiseen. Naisena laihdutus on aina vaikeampaa kuin miehellä, johtuen juuri energiankulutuksen eroista.

        Suklaapatukat, sipsit, makeiset kaikki pois. Oli ne sitten kevytversioita tai ei. Korvaa nämä itse tehdyllä kotiruoalla, josta teet kevyttä ja tiedät mistä se on tehty ja paljon siinä on energiaa. Juo vettä vähintään 1 litra päivässä ja syö vähintään 1 hedelmä päivässä. Aamupala ja lounas ovat tärkeimmät ruoat, lopun päivän syö kevyesti.

        Kannattaa myös muistaa, että moni kuntoilee paljon, mikä on tietysti hyvä asia. Mutta kannattaa myös muistaa, että joskus se kuntoilukin loppuu ja silloin energiankulutus vähenee. Silloin siis riski lihota on suuri.

        Summasummarum: kannattaa opetella ravintotietoutta. Opettele siis laskemaan, paljonko energiaa on vaikkapa omenassa, porkkanassa, perunassa, rasvassa, proteiinissa, hiilihydraateissa, jauhelihassa, siis käytännössä lähes kaikessa. Ja hanki tietoa paljon vartalosi kuluttaa energia per päivä. Jos olet 155cm, niin energiankulutuksessi on pieni. Itse sinuna aloittaisin 1500kcal per päivä. Kokeilet pari viikkoa, jos paino ei laske, niin vähennä energiansaantia. Sopiva painonpudotusvauhti on 1 kilo viikossa. Muista, että ruokailumuutos on PYSYVÄ, jos haluat hoikkana pysyä.

        Ja vertauksena tiedän naisia, jotka ovat siinä 170 cm ja painavat saman verran kuin sinä ja hekin ovat vielä "normaalipainoisia" painoindeksien mukaan. Uskoisin, että sinä näyttäisit tosi kauniilta vaikkapa noin 45 kiloisena.

        Ja hanki sykemittari, jotta saat tarkan arvion energiankulutuksestasi. Paljon sait ilmaista tietoa, mutta ole hyvä!

        Tämä nyt oli aivan idioottimainen kirjoitus. Suosittelet, että 155 cm-nen nainen painaisi vain 45 kiloa!!!

        Olen itse 153kg ja kuukautiseni loppuivat, kun painoin 46 kg!! Lisäksi palelin ja oloni ei ollut muutenkaan hyvä. Eli ei ole tervettä painaa liian vähän.

        Kirjoituksessasi oli joitakin hyviä pointteja, kuten huomio, että pienempi henkilö kuluttaa vähemmän energiaa kuin suurempi ja, että nainen kuluttaa vähemmän energiaa kuin mies.

        Mutta, mielestäni vedit asian aivan äärimmäisyyksiin: esim. dietissä, jossa kieltäydytään KAIKESTA hyvästä esim. suklaapatukasta kerran viikossa, ei ole mitään järkeä. Se johtaa helposti vain syömishäiriöihin, kun ensin kieltäydytään kaksi-kolme viikkoa ja sitten ahmitaan oikein kunnolla, kun himoa ei ole saanut toteuttaa. Tietenkään ei kannata joka päivä napsia suklaata tai sipsejä tai karkkeja tai rasvaisia jäätelöitä, mutta tämän kai jokainen tietää sanomattakin.

        55 kiloa painavalla 155cm:llä naisella ei ole minkäänlaista tarvetta laihduttaa vielä!!!! Jos haluaa kiinteytyä, sen voi tehdä lihasharjoittelun ja hölkkäämisen avulla. MUTTA se ei ole varsinaista laihduttamista.

        Huomautan myös, että 170 cm:llä naisella on pitkät hoikat jalat, jotka eivät paina paljoa. Meillä lyhyillä naisilla ei näitä ole, vaan meistä on suhteellisesti suurempi osa ylävartaloa. Esim. minulle sopii yläosat kokoa 34-36, mutta alaosat/housut ovat aina aivan liian pitkiä. 170cm pitkä nainen käyttää ehkä samoja yläosia kuin minä, mutta hänen ei tarvitse lyhennyttää housujaan 15 cm:iä. Älä siis vertaile aivan eri tyyppisiä ihmisiä keskenään!

        Samoin meissä on suuria eroja muutenkin. Osa meistä on harteikkaita, vahvaluisia ja perinyt äidiltään isot rinnat tai leveän lantion. Ne PAINAVAT. Jotkut meistä taas ovat osteoporoottisia, kapeita, hentoja ja pienirintaisia. Ne taas painavat vähemmän. Et ole miehenä varmasti koskaan nähnyt alastomia naisia uimahallin tai kuntosalin suihkutiloissa. Siellä voi todeta, kuinka erimallisia meitä on, ja kuinka toiselle sopii vähempi, toiselle vähän enempi paino ilman, että kumpikaan olisi ylipainoinen.

        Pyydän siis kaikkia suhtautumaan kriittisesi "Tohtori Sykerön" vastaukseen yllä.


      • Samat mitat
        Samat mitat kirjoitti:

        Tämä nyt oli aivan idioottimainen kirjoitus. Suosittelet, että 155 cm-nen nainen painaisi vain 45 kiloa!!!

        Olen itse 153kg ja kuukautiseni loppuivat, kun painoin 46 kg!! Lisäksi palelin ja oloni ei ollut muutenkaan hyvä. Eli ei ole tervettä painaa liian vähän.

        Kirjoituksessasi oli joitakin hyviä pointteja, kuten huomio, että pienempi henkilö kuluttaa vähemmän energiaa kuin suurempi ja, että nainen kuluttaa vähemmän energiaa kuin mies.

        Mutta, mielestäni vedit asian aivan äärimmäisyyksiin: esim. dietissä, jossa kieltäydytään KAIKESTA hyvästä esim. suklaapatukasta kerran viikossa, ei ole mitään järkeä. Se johtaa helposti vain syömishäiriöihin, kun ensin kieltäydytään kaksi-kolme viikkoa ja sitten ahmitaan oikein kunnolla, kun himoa ei ole saanut toteuttaa. Tietenkään ei kannata joka päivä napsia suklaata tai sipsejä tai karkkeja tai rasvaisia jäätelöitä, mutta tämän kai jokainen tietää sanomattakin.

        55 kiloa painavalla 155cm:llä naisella ei ole minkäänlaista tarvetta laihduttaa vielä!!!! Jos haluaa kiinteytyä, sen voi tehdä lihasharjoittelun ja hölkkäämisen avulla. MUTTA se ei ole varsinaista laihduttamista.

        Huomautan myös, että 170 cm:llä naisella on pitkät hoikat jalat, jotka eivät paina paljoa. Meillä lyhyillä naisilla ei näitä ole, vaan meistä on suhteellisesti suurempi osa ylävartaloa. Esim. minulle sopii yläosat kokoa 34-36, mutta alaosat/housut ovat aina aivan liian pitkiä. 170cm pitkä nainen käyttää ehkä samoja yläosia kuin minä, mutta hänen ei tarvitse lyhennyttää housujaan 15 cm:iä. Älä siis vertaile aivan eri tyyppisiä ihmisiä keskenään!

        Samoin meissä on suuria eroja muutenkin. Osa meistä on harteikkaita, vahvaluisia ja perinyt äidiltään isot rinnat tai leveän lantion. Ne PAINAVAT. Jotkut meistä taas ovat osteoporoottisia, kapeita, hentoja ja pienirintaisia. Ne taas painavat vähemmän. Et ole miehenä varmasti koskaan nähnyt alastomia naisia uimahallin tai kuntosalin suihkutiloissa. Siellä voi todeta, kuinka erimallisia meitä on, ja kuinka toiselle sopii vähempi, toiselle vähän enempi paino ilman, että kumpikaan olisi ylipainoinen.

        Pyydän siis kaikkia suhtautumaan kriittisesi "Tohtori Sykerön" vastaukseen yllä.

        PS. Itse kuulun tähän kurvikkaaseen tyyppiin, jolle on suotu rintoja ja lantiota sekä vahvat hartiat. Minulla on missin mitat 90-63-93, mutta ei missin sääriä. Läskiksi minua ei voi haukkua eikä voi keskustelun aloittajaakaan.

        On kuitenkin hyvä pitää huolta, että ei jatkuvasti vain liho ja liho, eli laittaa kehitys siinä mielessä kuriin.

        PPS. Hedelmiä voi kyllä rauhassa syödä paljon enemmänkin kuin yhden päivässä. Samoin kaikenlaisia kasviksia ja salaatteja. Ne ovat yksinkertaisesti hyviä, terveellisiä ja tietenkin lisäksi kevyitä.


      • .............
        .... kirjoitti:

        Olen itse 174cm ja voin kertoa sinulle ja kaikille jotka viestisi lukivat, että kun painan 57kiloa olen pahantuulinen ja väsynyt ja elämään tyytymätön.

        Olen huomannut, että kun paino on siinä 60kg olen aurinkoinen ja poikaystäväkin tykkää enemmän iloisesta vaikkakin vähän pulskeammasta tyttöystävästään. Eli kannattaako sitä normaalin ihmisen kuihottaa 45 kilosena? En suosittele!

        174/60 ei ole kyllä pulskaa nähnytkään. Oma tyttöystäväni on 172/60 ja mielestäni tosi hoikka ja kiinteä.


      • Ystäväni
        an kulutus kirjoitti:

        on pääsääntöisesti miehillä isompi kuin naisilla.
        Yleistyksesi kuitenkin aika mutu tuntumalla vetäisty.
        Paljon liikkuva, fyysistä työtä tekevä nainen kuluttaa energiaa viikkotasolla enemmän kuin esim. istumatyötä tekevä liikkumaton nörtti...

        Eikös se ole selvä, että jos toinen on 155cm ja 55kiloa, niin ei hän ole erittäin aktiivinen liikkuja?


      • Tohtori Sykerö
        Samat mitat kirjoitti:

        Tämä nyt oli aivan idioottimainen kirjoitus. Suosittelet, että 155 cm-nen nainen painaisi vain 45 kiloa!!!

        Olen itse 153kg ja kuukautiseni loppuivat, kun painoin 46 kg!! Lisäksi palelin ja oloni ei ollut muutenkaan hyvä. Eli ei ole tervettä painaa liian vähän.

        Kirjoituksessasi oli joitakin hyviä pointteja, kuten huomio, että pienempi henkilö kuluttaa vähemmän energiaa kuin suurempi ja, että nainen kuluttaa vähemmän energiaa kuin mies.

        Mutta, mielestäni vedit asian aivan äärimmäisyyksiin: esim. dietissä, jossa kieltäydytään KAIKESTA hyvästä esim. suklaapatukasta kerran viikossa, ei ole mitään järkeä. Se johtaa helposti vain syömishäiriöihin, kun ensin kieltäydytään kaksi-kolme viikkoa ja sitten ahmitaan oikein kunnolla, kun himoa ei ole saanut toteuttaa. Tietenkään ei kannata joka päivä napsia suklaata tai sipsejä tai karkkeja tai rasvaisia jäätelöitä, mutta tämän kai jokainen tietää sanomattakin.

        55 kiloa painavalla 155cm:llä naisella ei ole minkäänlaista tarvetta laihduttaa vielä!!!! Jos haluaa kiinteytyä, sen voi tehdä lihasharjoittelun ja hölkkäämisen avulla. MUTTA se ei ole varsinaista laihduttamista.

        Huomautan myös, että 170 cm:llä naisella on pitkät hoikat jalat, jotka eivät paina paljoa. Meillä lyhyillä naisilla ei näitä ole, vaan meistä on suhteellisesti suurempi osa ylävartaloa. Esim. minulle sopii yläosat kokoa 34-36, mutta alaosat/housut ovat aina aivan liian pitkiä. 170cm pitkä nainen käyttää ehkä samoja yläosia kuin minä, mutta hänen ei tarvitse lyhennyttää housujaan 15 cm:iä. Älä siis vertaile aivan eri tyyppisiä ihmisiä keskenään!

        Samoin meissä on suuria eroja muutenkin. Osa meistä on harteikkaita, vahvaluisia ja perinyt äidiltään isot rinnat tai leveän lantion. Ne PAINAVAT. Jotkut meistä taas ovat osteoporoottisia, kapeita, hentoja ja pienirintaisia. Ne taas painavat vähemmän. Et ole miehenä varmasti koskaan nähnyt alastomia naisia uimahallin tai kuntosalin suihkutiloissa. Siellä voi todeta, kuinka erimallisia meitä on, ja kuinka toiselle sopii vähempi, toiselle vähän enempi paino ilman, että kumpikaan olisi ylipainoinen.

        Pyydän siis kaikkia suhtautumaan kriittisesi "Tohtori Sykerön" vastaukseen yllä.

        155cm ja 45 kg on normaalipainoinen painoindeksin mukaan. Länsimainen kauneusihanne on hoikka vartaloinen ja se on varmaan monen tavoitekkin,joten miksi 45 kg on liian vähän? Se, että sinulla oli kylmä ja huono olo(?) ei tarkoita, että toisella olisi. Oikea vaatetus vaan päälle.

        On totta, että on useita erilaisia vartaloita. Jutun aloittajalla nyt oli ongelma lihoamisen kanssa ja häntä pyrin auttamaan. Monesti jos haluaa muuttaa elämäntapansa, kuten painonhallinnalla, niin helpiten painonpudotus tapahtuu niistä kaikkein energiapitoisimmistä luopumalla. Kyllä niitä syödä saa silloin tällöin, mutta kannattaa toki harvakseltaa syödä aluksi, kunnes tietää oman energiankulutuksen ja osaa sen mukaan sitten syödä eli hankkia energiaa.

        Totta on myös, että se vartalomalli, joka on siro ja se pitkäjalkainen varmasti painaa vähemmän, kun ne jalat painavat väähemmän kuin ylävartalo. Se on niin yksilökohtaista. Mutta siitä informaatiosta, jonka jutun aloittaja teki, niin käsitin hänen olevan se pitkäjalkaisen vartalon omaava. Ei kai hän muuten olisi huolestunut lihoamisestaan?

        Ideani oli, että olisin saanut aiemmasta vastauksesta tiivimmän, mutta sitä piti nyt sitten täsmentää. Sinulla on outo käsite idioottimaisuudesta ja äärimmäisyyksistä.


    • itseäsi niskasta

      kiinni ja ala liikkumaan ja syömään terveellisesti. Tuota rataa kun jatkat niin itsetunto on kohta aivan alamaissa ja se jos minkä näkyy naamasta. Itse havahdui 15 kilon ylipainooni ja laihdutin. Nyt on kestävät lihakset, hyvä kunto, mieliala taivaassa eikä seurasta puutetta.

      Kun paino tippuu nousee myös itsetunto.

    • treenimies

      laihduta läski. Se on vitun oksettavaa kun nainen näyttää virtahevolta ja kolmoisleuan mukana naama kun sammakolla.

      kohta tähän tulee 10 samanlaista tanttaa selittämään, että olet normaalipainoinen.

      • paino

        lasketaan näin:
        Pituudesta otat pois sata niin siinä se on.
        Eli kirjoittaja ON NORMAALIPAINOINEN!
        Kysy vaikka lääkariltä tai keneltä vaan järkeä käyttävältä ihmiseltä.


      • .........
        paino kirjoitti:

        lasketaan näin:
        Pituudesta otat pois sata niin siinä se on.
        Eli kirjoittaja ON NORMAALIPAINOINEN!
        Kysy vaikka lääkariltä tai keneltä vaan järkeä käyttävältä ihmiseltä.

        Etkö tiedä..... PITUUS -105 NIIN SIINÄ OLIS NORMAALIPAINO.Toki vaikuttaa ruumiinrakenne...... mutta jos vatsaan alkaa kertyä läskiä niin ei hyvä. Laihduta!!!!


      • "totuus"
        ......... kirjoitti:

        Etkö tiedä..... PITUUS -105 NIIN SIINÄ OLIS NORMAALIPAINO.Toki vaikuttaa ruumiinrakenne...... mutta jos vatsaan alkaa kertyä läskiä niin ei hyvä. Laihduta!!!!

        >

        Jeah, ja lastenkin pitäisi siis olla höyhentä kevyempiä: vasta n. viisi vuotiaana saisi painaa jotain.

        Eh, noista "pituus miinus jotain" on siirrytty pois jo ajat sitten kun ne pätevät vain tiettyihin pituuksiin. Myöskään BMI ei ole kattava joskin parempi mittaustapa.


    • tuon juttusi

      ja minusta olet nyt normaalipainoinen.
      Kokemuksena voin sanoa että jos käytät e-pillereitä niin jotkut niistä lihottaa, minulle kävi niin.
      Kuntoilin ja söin niin kuin ennenkin ja kiloja tuli vain lisää.
      No tämä asia on nyt kunnossa ja toivon ja saan kyllä ylimääräiset pois ei siinä mitään.

      Mutta pidä kunnostasi huolta niin itsetuntosikin pysyy parempana.
      Kokemusta on.

      Tuolle ekana sulle vastanneelle voin tässä samalla sanoa että ei ole helppoa jos lihomisen syynä on jokin tällainen kuin minulla.
      No tietty sitten jos ei kehtaa/jaksa kuntoilla niin se taas on jokaisen oma "ongelma".

      • personal-person

        "Kokemuksena voin sanoa että jos käytät e-pillereitä niin jotkut niistä lihottaa, minulle kävi niin.
        Kuntoilin ja söin niin kuin ennenkin ja kiloja tuli vain lisää.
        No tämä asia on nyt kunnossa..."

        Sama juttu kävi minulle; elämäntavat ennallaan, mutta pillerit aloitettuani paino on noussut n. 4-5 kg. Saanko kysyä, miten sait tuon asian kuntoon? Vaihdoitko merkkiä vai loppuiko lihominen itsestään?


      • vaihdoin
        personal-person kirjoitti:

        "Kokemuksena voin sanoa että jos käytät e-pillereitä niin jotkut niistä lihottaa, minulle kävi niin.
        Kuntoilin ja söin niin kuin ennenkin ja kiloja tuli vain lisää.
        No tämä asia on nyt kunnossa..."

        Sama juttu kävi minulle; elämäntavat ennallaan, mutta pillerit aloitettuani paino on noussut n. 4-5 kg. Saanko kysyä, miten sait tuon asian kuntoon? Vaihdoitko merkkiä vai loppuiko lihominen itsestään?

        merkkiä ja nyt on paino jo alkanut pikkuhiljaa laskemaan ja toivon pääseväni takaisin "normaaliin" painooni.
        Jokaisella kun on omanlaisensa hormoonitoiminta ja toiselle käy yhdet ja toiselle toiset pillerit.

        Kannattaa käydä juttelemassa terveydenhoitajan luona asiasta, siellä selviää.
        Tsemppiä!


    • Huono itsetunto on.

      Jos tunnet oman olosi huonoksi, kannattaa tehdä jotain. En tarkoita, että pitäisi laihduttaa, vaan että sinun tarvitsee tehdä asioita, joista itsetuntosi paranee. http://www.google.fi/search?hl=fi&q=huono itsetunto&btnG=Hae&meta=

      Säännöllinen liikunta vähentää kömpelyyttä ja lisää hyvänolontunnetta, vaikket laihtuisikaan yhtään. On parempi olla satakiloinen lenkkeilijä, kuin satakiloinen sohvaperuna. :) Keksi uusia harrastuksia. Onnistumiset parantavat itseluottamusta - tee jotain, missä olet hyvä.

      Mikään ei ole minusta niin inhottavaa, kuin ihminen joka huonossa itsetunnossaan käpertyy itseensä, ruikuttaa itsekeskeisesti omaa huonommuuttaan koko aika ja joka ei siltikään tee oman olonsa eteen mitään. Ihan sama, vaikka bmi olisi anorektikon, jos keho huokuu tyytymättömyyttä itseensä. Maailmassa on pahempiakin ongelmia kuin juuri sinun oletettu ongelma painosi kanssa. Huono itsetunto estää nauttimasta elämästä täysillä.

    • VÄHÄN kevyempi

      Mun ystävättäreni on samoissa mitoissa, kolme kiloa kevyempi vain. Hänessä näkyy heti jos paino nousee 55 kiloon. Ei ole 55 kiloisena lihava tai edes pyöreä, mutta ei kyllä hoikkakaan vaan tylsästi arkinen.
      Noin lyhyelle on 50-52 kiloa ihan sopiva ja näyttää oikeasti hoikalta. ystävätärtä sanotaan joka paikassa hoikaksi aina kun paino on alle 54 kilo. Vaatekokokin on pieni, vyötärö hoikka.
      Mittanauha esille ja vartalopeilin eteen. 45 kiloisena olisit kurjan näköinen. Joku sulle tuota painoa suositteli. Riippuu tietysti muusta vartalosta, kurvikkuudesta...
      Et varmana ole tuhti, mutta sillä tavalla "normaali" ettet voi olla tyytyväinen.
      Pudota 3-4 kiloa, lyhyessä se näkyy heti ja olet taatusti hoikka.
      Tee jotain kun vielä ehdit ja se on helppoa!

    • Samat mitat

      Hei!

      Minäkin uskon, että 155cm/55 kg on ok. Itse olen 153cm/52kg. Painoin vähimmillään 46kg ja se oli aivan selvästi liian vähän, palelin joskus ja tunsin itseni jotenkin heikoksi. Sen jälkeen paino on noussut vähän ja olen nyt oikeastaan ihan tyytyväinen. Olen kuitenkin laittanut itselleni rajan: saan painaa korkeintaan 55kg ja sen jälkeen alan laihduttamaan. Sun kohdalla tämä raja olisi ehkä n. 58 kg.

      Voit myös laskea painoindeksisi 55 jaettuna 1,55 x 1,55 = 22,9. Koska painoindeksisi on 19:n ja 25:n, se tarkoittaa, että olet täysin normaalipainoinen ja hyvännäköinen.

      Mikäli olet nuori, voi olla et ole aiemmin ollut vielä fyysisesti "täysin kehittynyt". Lantio voi levetä ja rinnat kasvaa vähän vielä murrosiän jälkeenkin. 18-vuotias saa esimerkiksi taatusti vielä lisää painoa ihan luonnollisen kehityksen takia.

      Mikäli haluat kiinteyttää itseesi eli välttää pömpöt, niin kannatan kuntosaliharjoittelua pari kertaa viikossa ja lisäksi vielä jotakin.

      155cm ja 55kg ei musta kuitenkaan ole mitenkään erityisen huolestuttavaa, kunhan katsot, että tahti ei jatku siten, että lihot joka vuosi 3 kg ja olet pian reilusti yli 60. Yritän itse elää näin ja pitää painoni kurissa, ulkonäköni hyvänä ja oloni reippaana liikunnan avulla.

      Kaikkea hyvää! :-)

      • 155 senttiä maasta

        ja painoa himpun päälle 50. Hoikaksi minut tavallisesti luokitellaan. Itse kuvittelisin olevani normaali tai hoikanpuoleinen. Ylärajana pidän 55 kiloa. Ei ole kyllä usein siihen noussut. Raskaana ollessakin oli 58 isoin lukema. Kerran meni 46 kiloon. Olin karseaa katsottavaa.
        Olen reilusti yli 40 v. Paino ei ole ikinä muuttunut rajusti, paitsi tuo yksi laihtuminen joka johtui surusta.


    • pari kiloa pois

      Eli suunnilleen olen samoissa mitoissa. Itse olisin tyytyväisempi jos painoni olisi 50kg. Muutama vuosi sitten painoin 48-50kg ja silloin olin itseeni kyllä tyytyväisempi kuin nyt, enkä silloin kokenut olevani liian laiha ainakaan. Olisipa itsekuria, että saisi edes pari kiloa pois...Tästä en ainakaan aio päästää itseäni enempää lihomaan.
      Jokaisella on varmaan se oma ihannepaino, missä tuntee olonsa hyväksi.

      • 155 senttiä maasta

        laihdutukseen. Se on hyvä tehdä, kun ei vielä mikään pullukka ole.

        Se lähtee helposti se pari kiloa, ja pienessä ihmisessä se näkyykin.
        Vaatteet on minusta hyvä mittari. Farkut erityisesti, strech-farkkuja ehkä lukuunottamatta.

        Olen muuten huomannut, että pieni, pienipovinen, hoikka ja keski-ikäinenkin on tosielämässä niin sanotusti "miesten mieleen", vaikka treffipalstan ukot ja pojut muuta väittäisivät.

        Mulla voi joskus kestää kauan kun taistelen parin kilon kanssa, mutta sitten se yhtäkkiä onkin poissa.

        Löydä vaan se itsekuri ja pudota "liiat" pois. Ajattele miten hyvä mieli siitä tulee.


      • ....................
        155 senttiä maasta kirjoitti:

        laihdutukseen. Se on hyvä tehdä, kun ei vielä mikään pullukka ole.

        Se lähtee helposti se pari kiloa, ja pienessä ihmisessä se näkyykin.
        Vaatteet on minusta hyvä mittari. Farkut erityisesti, strech-farkkuja ehkä lukuunottamatta.

        Olen muuten huomannut, että pieni, pienipovinen, hoikka ja keski-ikäinenkin on tosielämässä niin sanotusti "miesten mieleen", vaikka treffipalstan ukot ja pojut muuta väittäisivät.

        Mulla voi joskus kestää kauan kun taistelen parin kilon kanssa, mutta sitten se yhtäkkiä onkin poissa.

        Löydä vaan se itsekuri ja pudota "liiat" pois. Ajattele miten hyvä mieli siitä tulee.

        Voi näitä säälittäviä murheita.

        Miten onkaan epäoikeudenmukaisia ihmisten ongelmat tässä maailmassa. Ajatelkaa, että tällä maapalolla on miljoonia ihmisiä, joilla ei ole ruokaa edes henkensä pitimiksi, saatika puhdasta vettä juotavaksi.

        Ajatelkaa miten hienosti täytyy asioiden olla, jos yksilön murheet on siinä, että pitäis laihtua 55 kilosta 50 kiloon.

        Tulen niin surulliseksi ihmisten sokeudesta oikeille ongelmille.


      • simsalabim
        .................... kirjoitti:

        Voi näitä säälittäviä murheita.

        Miten onkaan epäoikeudenmukaisia ihmisten ongelmat tässä maailmassa. Ajatelkaa, että tällä maapalolla on miljoonia ihmisiä, joilla ei ole ruokaa edes henkensä pitimiksi, saatika puhdasta vettä juotavaksi.

        Ajatelkaa miten hienosti täytyy asioiden olla, jos yksilön murheet on siinä, että pitäis laihtua 55 kilosta 50 kiloon.

        Tulen niin surulliseksi ihmisten sokeudesta oikeille ongelmille.

        Ei kukaan voi suoraan sanoa että "45 kilon painolla olisit hyvässä kunnossa". Olen itse 157cm ja painan 54 kiloa. Olen aktiivinen liikkuja ja syön terveellisesti, silti sorrun joskus herkkuihin mutta pysyn timminä runsaan liikunnan avulla. Rasvaprosentti on alle 20 ja olen jo nelikymppinen. Vaatekoko on 34 joten ei paino kerro koko totuutta.
        Monella kevyellä voi olla korkea rasvaprosentti.
        Liikunta lisää lihasmassaa ja näin ollen painokin nousee.

        Jos painaisin alle 50 kiloa, näyttäsin anorektikolta. Ei naisen tarvitse olla teinitytön näköinen, eikä kokoinen ollakseen terve ja hyvännköinen!


      • Nimetön
        simsalabim kirjoitti:

        Ei kukaan voi suoraan sanoa että "45 kilon painolla olisit hyvässä kunnossa". Olen itse 157cm ja painan 54 kiloa. Olen aktiivinen liikkuja ja syön terveellisesti, silti sorrun joskus herkkuihin mutta pysyn timminä runsaan liikunnan avulla. Rasvaprosentti on alle 20 ja olen jo nelikymppinen. Vaatekoko on 34 joten ei paino kerro koko totuutta.
        Monella kevyellä voi olla korkea rasvaprosentti.
        Liikunta lisää lihasmassaa ja näin ollen painokin nousee.

        Jos painaisin alle 50 kiloa, näyttäsin anorektikolta. Ei naisen tarvitse olla teinitytön näköinen, eikä kokoinen ollakseen terve ja hyvännköinen!

        Alle 160-senttiset naiset on rumia oli ne läskejä tai laihoja.


      • murheita....
        .................... kirjoitti:

        Voi näitä säälittäviä murheita.

        Miten onkaan epäoikeudenmukaisia ihmisten ongelmat tässä maailmassa. Ajatelkaa, että tällä maapalolla on miljoonia ihmisiä, joilla ei ole ruokaa edes henkensä pitimiksi, saatika puhdasta vettä juotavaksi.

        Ajatelkaa miten hienosti täytyy asioiden olla, jos yksilön murheet on siinä, että pitäis laihtua 55 kilosta 50 kiloon.

        Tulen niin surulliseksi ihmisten sokeudesta oikeille ongelmille.

        Juu, kuulostaa ehkä pinnalliselta, mutta totesin vain, että itselläni oli parempi olo kun olin hieman hoikempi.
        Tuo parin kilon "ylipaino"ei tosiaankaan ole mikään itkemisen arvoinen asia elämässä. Itse olen kokenut PALJON suurempia vastoinkäymisiä ja murheita elämässä.
        Oli tuossa taukoa säännöllisen liikunnan harrastamisessa ja siitä johtuu varmaan osittain kilojen lisääntyminen. Kevääseen mennessä olisi tarkoitus saada itsensä ns. kuntoon, ja kyllä se mielikin siitä virkistyy kun itsellä hyvä olo fyysisesti.


    • nokkiki

      En edes jaksanut lukea viestejä loppuun. Naurettavaa, että joku viitsii kirjoittaa tänne, että 55 kilosta pitäisi laihduttaa 10? Pituuksillasi 45kg paino olisi jo alipainon ja normaali painon rajalla. En tiedä miksi ihmiset kuvittelevat painoindeksien ja muiden tarkoittavan, että jos olet normaalipainoinen olet oikeasti ylipainoinen.
      En myöskään ymmärrä, miksei ihmiset osaa olla tyytyväisiä itseensä. Miksi miettiä mitä ajattelee mies, jonka mielestä on oksettavaa jos nainen syö? Jokaiselle on tässä maailmassa joku, ja suomessakin miehiä, jotka eivät ajattele yhtä lapsellisesti.
      Vatsan kasvaminen on ehkä huolsestuttavampaa, koska se altistaa verisuoni- ja sydänsairauksille. Keskivartalo kannattaisi muutenkin pitää kunnossa, sillä se komponsoi koko kehoon.
      Laihdutuksen aloittaminen muutenkin kannattaa vasta, kun olet selvillä omasta kehostasi, etkä kysele tällä palstalla tai kirjoittele muutenkaan. SEKIN on naurettavaa. Pidä huoli omasta kehostasi äläkä kysele mitä mieltä muut ovat. Kun olet tutustunut omaan kehoosi ja tiedät mitä haluat muokata on paljon helpompi lähteä kiinteyttämään ja muutenkin korjaamaan elämäntapoja JA ASENNETTA!
      Itselläni vasta 16 kesää takana, ja sanon suoraan, että ajattelen selvästi fiksummin ja terveemmin kuin moni muu tähän ketjuun vastannut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      97
      1150
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      978
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      729
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe