Kuinka kauan olette olleet terveenä niiden aukaisun jälkeen? Eli siis onko vaiva uusiutunut jossain vaiheessa? Onko kenelläkään aukaistu lukkoja niskanikamista?
Itsellä aukaistu lukkoja useista eri kohdista selkärankaa myös niskasta ja nyt jäänyt kauhea pelko päälle, että jos vaiva pian kohta uusiutuu. Ei osaa enää ottaa rennosti, pelkään tehdä isoja liikkeitä, kantaa painavia tavaroita ym. Olen kokoajan ylivarovainen ja pää vain pohtii ja pelkää että pahin on kohta taas edessä.
Haluaisin tulla raskaaksi, mutta sekin pelottaa, että jos raskaus rasittaa liiaksi selkääni ja se saa nikamat sitten taas vinksalleen. Kertokaas omia kokemuksianne!
te joilla fasettilukot aukaistu
10
2761
Vastaukset
- hoidettu
Multa availi kiropraktikko, naprapaatti ja pari muuta niksauttelijaa kymmeniä kertoja rintarankaa ja niskaa. Lukot tulivat aina pian takaisin. Vasta kun löysin osaajan, joka korjasi myös lantion asennon, niin rintarangan ja niskan lukot pysyivät auki.
Nuo muut kyllä yritti lantiotakin korjata, mutta ilman tulosta. - tekniikka
Minulla on avattu useita kertoja rintarangan ja niskan fasettilukot. Nyt pysyvät auki hyvillä liikkuvuus venytyksillä!
Kysy paikkakunnaltasi (tai googleta) hyvä Mc Kencie osaaja, joka ohjeistaa sinulle yksilölliset jumppaohjeet! Vahvistaa rankaa tukevat lihakset ja oikaisee rangan ja niskan oikeaan asentoon, siis nämä venytys/jumppaohjeet. Lempeämpi keino, kuin nuo kansanparantajat.... Ja voit ylläpitää kuntosi lopun elämääsi itse ja hallita kehosi:)- hoidettu
ei kannata Kencietä kuitenkaan googlettaa vaan mckenzie... Voihan siitä olla apua.
- terve yksilö
Fasettinivellukot eivät tee sairaaksi.
Lihastasapaino ja hyvä ergonomia ovat kaiken A ja O, jotta fasettinivellukkoja ei jatkossa tule ja jos tulee, niin menee sitten avauttelemaan niitä uudestaan.
MOnella on ryhdissä jotain pientä häikkää ja näinollen tulee lukkoja. Jos on esim. notkoa selässä, niin lukkoja tulee väkisinkin rintarankaan aina aika ajoin.
Rintarangan lukot toki saa itsekkin auki, mutta muita ei juurikaan.
Eli vahvista ja venytä.- hoidettu
Ne tekevät lihakst kireiksi jolloin hermot jää puristuksiin ja se haittaa hermoston toimintaa.
Toisaalta mm. Suomen yksi ensimmäisistä koulutetuista kiropraktikoista teki tohtorinväitöksensä aiheesta kuinka lannerangan fasettinivellukko aiheutta mm. sisäelintulehdusta. Eli tekee siis ihmisen sairaaksi.
Kiistätkö siis tämän tutkimuksen?
"Rintarangan lukot toki saa itsekkin auki, mutta muita ei juurikaan. "
No enpä usko. Eihän niitä saa aina kaikkia auki koulutetut niksauttajatkaan, niin miten sen itse onnistuu? - ei hoidettu
hoidettu kirjoitti:
Ne tekevät lihakst kireiksi jolloin hermot jää puristuksiin ja se haittaa hermoston toimintaa.
Toisaalta mm. Suomen yksi ensimmäisistä koulutetuista kiropraktikoista teki tohtorinväitöksensä aiheesta kuinka lannerangan fasettinivellukko aiheutta mm. sisäelintulehdusta. Eli tekee siis ihmisen sairaaksi.
Kiistätkö siis tämän tutkimuksen?
"Rintarangan lukot toki saa itsekkin auki, mutta muita ei juurikaan. "
No enpä usko. Eihän niitä saa aina kaikkia auki koulutetut niksauttajatkaan, niin miten sen itse onnistuu?Kuka on tämä väitellyt kiropraktikko?
- hoidettu
ei hoidettu kirjoitti:
Kuka on tämä väitellyt kiropraktikko?
Jahas, kylläpä olet aina valveilla ja aina valmis hyökkäämään. Eikös hänestä nyt ollut jo puhetta sunkin kanssasi?
Hänen nimensä löytyy esim kiropraktikkoliiton sivuilta.
http://www.suomenkiropraktikkoliitto.fi/mita_on_kiropraktiikka/historia.html
Tuollahan tuosta on jo juttua:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000001491&posting=22000000029516954#22000000029516954 - melina S
hoidettu kirjoitti:
Jahas, kylläpä olet aina valveilla ja aina valmis hyökkäämään. Eikös hänestä nyt ollut jo puhetta sunkin kanssasi?
Hänen nimensä löytyy esim kiropraktikkoliiton sivuilta.
http://www.suomenkiropraktikkoliitto.fi/mita_on_kiropraktiikka/historia.html
Tuollahan tuosta on jo juttua:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000001491&posting=22000000029516954#22000000029516954Tiedän kyllä jotain tästä mc kenzie-terapiasta, siskoni sai sen avulla hoidettua pahan välilevyn pullistuman. Täytyypä etsiä missä olisikaan lähin hoitaja....
Niin se vain on, että kun terveys alkaa reistailemaan, niin huoli on suuri! Olen suht nuori vielä ja lapset ovat pieniä, koko tulevaisuus vielä edessä, haluan pysyä jatkossa suht terveenä. - hoidettu
"Fasettinivellukot eivät tee sairaaksi."
Monia sairauksia on hoidettu manuaalisesti facettilukkoja avaamalla. Kuten selkäsairauksia, iskiassairauksia, skolioosisairauksia, päänsärkyjä, migreeniä, jäätynyttä olkapäätä, jne.
Jos piriformislihas voi aiheuttaa tuntohermon puristumisen ja siten kipuoireita, niin miksei samankaltaista kireän lihaksen aiheuttamaa hermopuristusilmiötä voi tapahtua muuallakin elimistössä ja siten aiheuttaa toimintahäiriötä sisäelimiinkin? Kai muunlaisiakin hermoja voi olla puristuksissa kuin vain kipuhermoja ja niitähän riittää...
- ilo on lyhytaikainen
Jos lihaskireyttä on ja siihen ei kajota, niin hoitovaikutus pelkällä nikamakäsittelyllä on varsin lyhytaikainen vaihdellen muutamasta päivästä muutamaan viikkoon. Eli liike nikamaväleissä on estynyt johtuen lihaskireydestä.
Hieronnalla lihaskireydet pois ja lisäksi nikamakästittely KOULUTYETULLA terapeutilla ja sitten tärkein..... omaa työtä ! Eli lihasvoima ja -kestävyys kuntoon jumpalla, puntilla tms liikkuvuusharjoituksia. Tällöin voit saada itsesi pysyvästi kuntoon.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181