Ilman vyötä on parempi

os..

Kävin taas tänään vesijuoksussa ilman vyötä. Oikeammin se tietysti on vesivoimistelua paikalla.
Ilman vyötä tasapaino on paljon helpompi säilyttää.
Vyö tekee olon kiikkeräksi. Pitäisi joskus kannustaa ihmisiä myös tällaiseen. Se on kuitenkin huippua ja parasta vedessä. Uintiin hieman kyllästyy, kun se on samaa liikettä jatkuvasti. Paikallaan seisten voi treenata muita lihaksia. Mitä tahansa liikkeitä voi tehdä. Alaselässä se tuntuu aika mukavalta. Jäykät paikat notkistuu.

35

11723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vesileijona

      "Uintiin hieman kyllästyy, kun se on samaa liikettä jatkuvasti."

      Et ilmeisesti osaa kuin yhtä lajia uintia? Sammakkoa? Sammakkouinti on lähempänä vesijuoksua ilman vyötä kuin oikeaa uimista (rinta- ja selkäuinti, krooli, perhonen).

      Vesijuoksu on lämmittelyä, sykkeen nostamista, sen jälkeen uinti treenaa koko kroppaa monipuolisesti.

      • os..

        >>Et ilmeisesti osaa kuin yhtä lajia uintia? Sammakkoa?

        Miksi pidät sitä ilmeisenä? Sammakkoa en ui. Älä tee tuollaisia virheitä.
        Kuten jo taisin sanoakin, teen vesijuoksua paikalla.
        Siinä voi parantaa jalkojen, vatsan ja selän kuntoa.
        Tällainen homma on siis hyvää vaihtelua. Ihmiset puurtavat altaassakin yksitoikkoisesti kilpauinnin tavalla. Tunnolliset suomalaiset tekevät altaassakin työtä. Olisi hyvä panna leikiksi välillä ja kokeilla uusia asioita.
        Selkä ja jalat saattaa tarvita liikuntaa nykyajan ihmisillä. Sellaista minä teen.


      • noin mene

        Minun mielestäni uinti on lämmittelyä ja vesijuoksu tosissaan tehtynä on vasta kuntoa kohottavaa ja paljon monipuolisempaa kuin uinti. Kyllä siinä hiki virtaa!


      • ööööhhööö

        Mitä eroa on sammakkouinnilla ja rintauinnilla?


      • +++++
        ööööhhööö kirjoitti:

        Mitä eroa on sammakkouinnilla ja rintauinnilla?

        Me uimarit ollaan taasa eri porukkaa 3-5km kerralla
        näkee siellä naisia vesijuoksussa,tukkivat radat,

        vyötä ei varmaan tarvi jos rasvaa riitävästi ropassa
        nää naiset siellä kaikki läskiperseitä
        100kg ja sillee oikeen inhottaa kun pitää syödä
        et pötsi halkee.
        rasvaa ihraa niin jopa kelluu,,hy hy..
        ei paljon miehiä innosta..:))))


      • sori...
        +++++ kirjoitti:

        Me uimarit ollaan taasa eri porukkaa 3-5km kerralla
        näkee siellä naisia vesijuoksussa,tukkivat radat,

        vyötä ei varmaan tarvi jos rasvaa riitävästi ropassa
        nää naiset siellä kaikki läskiperseitä
        100kg ja sillee oikeen inhottaa kun pitää syödä
        et pötsi halkee.
        rasvaa ihraa niin jopa kelluu,,hy hy..
        ei paljon miehiä innosta..:))))

        oletpas moneen paikkaan käynyt jättämässä puumerkkisi. Onpa tosi asiallista! Toivottavasti oma ulkokuoresi on kunnossa, sisus ei ainakaan ole.


      • Josuli

        rintauinti on sama asia.


      • pipukka
        +++++ kirjoitti:

        Me uimarit ollaan taasa eri porukkaa 3-5km kerralla
        näkee siellä naisia vesijuoksussa,tukkivat radat,

        vyötä ei varmaan tarvi jos rasvaa riitävästi ropassa
        nää naiset siellä kaikki läskiperseitä
        100kg ja sillee oikeen inhottaa kun pitää syödä
        et pötsi halkee.
        rasvaa ihraa niin jopa kelluu,,hy hy..
        ei paljon miehiä innosta..:))))

        < Sori jos joku ylipainoinen nainen on pilannut sun uimareissusi. Tuli muuten mieleen, että oletko homo vai impotentti.


      • eri asioita
        Josuli kirjoitti:

        rintauinti on sama asia.

        Sammakossa purjehditaan pää koholla tehden laajoja käsivetoja ja sammmakkopotkuja. Rintauinnissa käsiveto on suppea ja napakka, potku tulee puolitahtia jäljessä eikä siinä paljoa haaroja levitellä. Rinulissa pää käy vain nopeasti ottamassa happea, uloshengitys tapahtuu veteen. Testaa, ne ovat ihan erilaisia!


      • on yx
        +++++ kirjoitti:

        Me uimarit ollaan taasa eri porukkaa 3-5km kerralla
        näkee siellä naisia vesijuoksussa,tukkivat radat,

        vyötä ei varmaan tarvi jos rasvaa riitävästi ropassa
        nää naiset siellä kaikki läskiperseitä
        100kg ja sillee oikeen inhottaa kun pitää syödä
        et pötsi halkee.
        rasvaa ihraa niin jopa kelluu,,hy hy..
        ei paljon miehiä innosta..:))))

        vitjamunainen mieskin laittanut kirjoituksensa. Noita sinun tyyppisiä äijiä näkee uimahalleissa aivan liian kanssa. Seistään altaan matalassa päässä ja tiiraillaan ohi käveleviä naisia. Ällöjä sellaiset tyypit.Pysy hitossa kotona,jos et kestä naisia samassa altaassa. Itse olen normaali painoinen ja kuntoinen nainen ja käyn vesijuoksemassa kolmesti viikossa. Mutta juuri sinun kaltaiset vitjamunat pilaavat koko ilon uimisesta,kun teidän tehtävänä ei ole muuta, kuin toljottaa naisia kuola suupielessä piste


      • Satasen vesiaidat
        os.. kirjoitti:

        >>Et ilmeisesti osaa kuin yhtä lajia uintia? Sammakkoa?

        Miksi pidät sitä ilmeisenä? Sammakkoa en ui. Älä tee tuollaisia virheitä.
        Kuten jo taisin sanoakin, teen vesijuoksua paikalla.
        Siinä voi parantaa jalkojen, vatsan ja selän kuntoa.
        Tällainen homma on siis hyvää vaihtelua. Ihmiset puurtavat altaassakin yksitoikkoisesti kilpauinnin tavalla. Tunnolliset suomalaiset tekevät altaassakin työtä. Olisi hyvä panna leikiksi välillä ja kokeilla uusia asioita.
        Selkä ja jalat saattaa tarvita liikuntaa nykyajan ihmisillä. Sellaista minä teen.

        "Kuten jo taisin sanoakin, teen vesijuoksua paikalla."

        Jos minä tuolla juoksuradalla pompin ylös alas pääsemättä eteen päin, sitä ei kyllä kukaan erehdy kutsumaan juoksuksi. Ei myöskään altaassa paikallaan hyppelyä sanota vesijuoksuksi eikä uinniksi vaan ehkä juuri omia sanojasi lainaten vesileikiksi. Sen kuntoa kohottava vaikutus on vaikea arvioida emmekä puhu tosiaan enää mistään varsinaisesta liikuntalajista tai sen antamasta hyödystä ja liikunnasta lihaksistoon.

        Jäykät paikat notkistuvat parhaiten venyttelemällä.

        "Selkä ja jalat saattaa tarvita liikuntaa nykyajan ihmisillä."

        Saattavatpa hyvinkin. Usko pois, hyvä ystävä, että juuri selän ja jalkojen vahvistamista ja kunnon kohentamista varten on olemassa kymmeniä erilaisia liikuntamuotoja, joista kaksi erinomaista on tässä ketjussa mainittu vesijuoksu sekä myös uinti. Nimenomaan. Ja työtähän se kunnon kohottaminen ja ylläpitäminen tosiaan vaatii.


      • Satasen vesiaidat
        +++++ kirjoitti:

        Me uimarit ollaan taasa eri porukkaa 3-5km kerralla
        näkee siellä naisia vesijuoksussa,tukkivat radat,

        vyötä ei varmaan tarvi jos rasvaa riitävästi ropassa
        nää naiset siellä kaikki läskiperseitä
        100kg ja sillee oikeen inhottaa kun pitää syödä
        et pötsi halkee.
        rasvaa ihraa niin jopa kelluu,,hy hy..
        ei paljon miehiä innosta..:))))

        rasvaa ihraa niin jopa kelluu,,hy hy..
        ei paljon miehiä innosta..:))))
        ******

        Mistä olet tehnyt sellaisen johtopäätöksen, että naiset tulevat vesijuoksemaan sen takia, että innostaisivat miehiä?

        Uimahalleissa ja rannoilla näkee yhtä lailla sairaalloisen ylipainoisia (läskiperse)miehiä kuin naisiakin. Sen sijaan noin heikkoa kirjoitustaitoa kuin sinulla on, harvoin näkee. Et jaksa oikein innostaa sinäkään.


      • Häpeisit
        +++++ kirjoitti:

        Me uimarit ollaan taasa eri porukkaa 3-5km kerralla
        näkee siellä naisia vesijuoksussa,tukkivat radat,

        vyötä ei varmaan tarvi jos rasvaa riitävästi ropassa
        nää naiset siellä kaikki läskiperseitä
        100kg ja sillee oikeen inhottaa kun pitää syödä
        et pötsi halkee.
        rasvaa ihraa niin jopa kelluu,,hy hy..
        ei paljon miehiä innosta..:))))

        Hyvä, että liikkuvat.Siis kaikenkokoiset ihmiset.
        Tuskin ne kilot yhdellä istumalla on tullut.

        En käsitä, että joku on niin sivistymätön ja kehtaa haukkua toisten läskejä!

        Ylipainosta on vaikea päästä ja mistä tiedät jos jollakin on aineenvaihdunta sairaus, joka altistaa lihomiselle.

        Anorektikot ne vasta näyttääkin - ihan pelottavaa on sekin.


      • #####Vesijuoksu on lämmittelyä, sykkeen nostamista, sen jälkeen uinti treenaa koko kroppaa monipuolisesti.#####

        Teet vesijuoksun väärin, jos se vaikuttaa sinulla noin.

        Vesijuoksu on oikein tehtynä tiukkaa liikuntaa kovakuntoisellekin koska sen teho riippuu siitä kuinka kovaa itse painaa.

        Olen huomannut vesijuoksun itselleni parhaiten sopivaksi opeteltuani ensin tekemään sen oikein. Tätä liikuntamuotoa en aijo vaihtaa mihinkään toiseen.


      • kamalapalsta

        Kiitos asiallisesta ja järkevästä kommentista.


    • anuli

      Itselleni sopii vesijuoksu ilman vyötä,eli allasjumppa.Olen harrastanut ko. lajia n.17 vuotta.On "melkein pakko",kun tavallinen kävely ei aina onnistu.Vesi on kova vastustaja,mutta myös lempeä ja tärkeät venyttelyt onnistuvat paremmin,kuin kuivalla.Kuntoni on säilynyt melko hyvänä,sairaudestani(liikehäiriösairaus)huolimatta.

      • os..

        syvässä vedessä vai altaan pohjalla seisten?


      • anuli
        os.. kirjoitti:

        syvässä vedessä vai altaan pohjalla seisten?

        Altaan pohjalla seisten tosiaankin..On minulle liian rankkaa syvässä vedessä.Johtuu sairaudestani,mutta muuten liikuntamuoto on sopiva.Meillä on todella hyvä ohjaaja,liikkeet ovat monipuolisia ja jumppa käy "työstä",kun sen tekee tosissaan..:)


      • os..
        anuli kirjoitti:

        Altaan pohjalla seisten tosiaankin..On minulle liian rankkaa syvässä vedessä.Johtuu sairaudestani,mutta muuten liikuntamuoto on sopiva.Meillä on todella hyvä ohjaaja,liikkeet ovat monipuolisia ja jumppa käy "työstä",kun sen tekee tosissaan..:)

        ilman vyötä sitä ei usein tehdä. Tänään tuli kolme nuorta tyttöä altaaseen ja he alkoivat kai matkia minua. He onnistuivat niin hyvin, että päät oli pinnalla kaiken aikaa ja siinä kävi keskustelu kaiken aikaa. En tiedä, olivatko harjoitelleet aikaisemmin, mutta helppoa se näytti olevan heille.

        Syvässä vedessä on helppoa, kun sen osaa, mutta on vaikea päästä alkuun. Vyön kanssahan se sujuu itsestään.


      • anuli
        os.. kirjoitti:

        ilman vyötä sitä ei usein tehdä. Tänään tuli kolme nuorta tyttöä altaaseen ja he alkoivat kai matkia minua. He onnistuivat niin hyvin, että päät oli pinnalla kaiken aikaa ja siinä kävi keskustelu kaiken aikaa. En tiedä, olivatko harjoitelleet aikaisemmin, mutta helppoa se näytti olevan heille.

        Syvässä vedessä on helppoa, kun sen osaa, mutta on vaikea päästä alkuun. Vyön kanssahan se sujuu itsestään.

        Harrastan siis allasjumppaa,mutta siinä on myös mukana "juoksuosuuksia",suuntaa vaihtaen..Eteen,taakse,sivuille..Parhaiten itseltäni onnistuu juoksu taaksepäin,joka joillekin on vaikeaa..


    • edgb ergegh erg

      EI TODELLAKAAN KANNATA OSTAA!!! SIITÄ EI OLE MITÄÄN HYÖTYÄ! PALJON TEHOKKAAMPAA ILMAN!! joku idiootti vaan keksiny rahastaa sillä vyöllä

      • ILman vyötä

        Ilman vyötä onnistuu hyvin, kun on vesijuoksuhanskat kädessä. Ainakin naisen (n. 60 kg) vyö nostaa liian ylös, jolloin luonnollinen juoksuasento ei toteudu.


      • Satasen vesiaidat
        ILman vyötä kirjoitti:

        Ilman vyötä onnistuu hyvin, kun on vesijuoksuhanskat kädessä. Ainakin naisen (n. 60 kg) vyö nostaa liian ylös, jolloin luonnollinen juoksuasento ei toteudu.

        Jos vyö nostaa liian ylös, se on väärälle kohdalle kiinnitetty. Taas huomasin tänään, kuinka melkein kaikki laittavat vyön liian alas, vaikka sen tulisi olla vartalon kapeimmalla kohdalla, joka silmin nähden on monilla .v varsinkin isomahaisilla ähes kainaloissa. Ilman vesijuoksuvyötä pulikoitaessa ei ole kyse vesijuoksusta, vaan koirauinnista. Jalat eivät ole oikeassa juoksu - vaan pelkästään räpiköimisasennossa eikä vesijuoksusta saa täyttä hyötyä. Eteen päin pääsee, vaan pääsee sitä (koira)uimallakin muutenkin. Maastouoksu on juoksua korkokengillä suoritettuna, mutta asento ja liikerata on täysin väärä ja treeni tehoton. Samoin voi hiihtää umpihangessa ilman suksiakin (jotkut ryökäleet ja idiootit kun rahastavat kauppaamalla suksia, vaikka ilmankin pärjää, heh heh), mutta suksilla meno on sujuvampaa ja tehokkaampaa.


      • saa olla
        ILman vyötä kirjoitti:

        Ilman vyötä onnistuu hyvin, kun on vesijuoksuhanskat kädessä. Ainakin naisen (n. 60 kg) vyö nostaa liian ylös, jolloin luonnollinen juoksuasento ei toteudu.

        Halloota kaikille.Kansalainen myös ulkomaalainen voi olla uimataidoton.Sallitaanko myös heille upea kokemus altaalla.Vyö elpottaa kellumista mutta ei poista uimataidottomuutta.Ei siis kovin syvälle vaan turvallisesti reunan vieressä tai matalassa päässä..


      • Anonyymi
        ILman vyötä kirjoitti:

        Ilman vyötä onnistuu hyvin, kun on vesijuoksuhanskat kädessä. Ainakin naisen (n. 60 kg) vyö nostaa liian ylös, jolloin luonnollinen juoksuasento ei toteudu.

        Jos vyö nostaa liian ylös sulla on väärä vyö. Niitähän on myös painon mukaan luokiteltu ja mielestäni 60 kiloiselle käy nuorelle tai jopa lapselle sopiva vyö. Netistä löytyy tietoa ja jos uimahallista ei löydy sopivaa vyötä lainaan niin voi ostaa oman, ne ei paljon maksa. Itse olen nähnyt kun aikuinen pienikokoinen nainen on juossut lasten vyö vyötäröllään.


    • os..

      Pahinta näyttää olevan huono mieliala. Miksi pitää olla niin äreä ja hapan? Toiset ihmiset näyttää ärsyttävän tällä palstallakin saati sitten altaassa.
      Kuka lieneekin "vesijuoksun" keksinyt, mutta leikiksi se oli alunperin tarkoitettu. Vesijuoksu ei ollut edes juoksua, vaan oli vapaata liikuntaa vedessä. Se voi olla vaikka tanssia. Jos tanssimusiikkia soitettaisiin, voisi aivan hyvin tanssia.
      Vesijuoksivat on pilanneet sen lajin, kun tuovat kilpailumentaliteetin mukaan siihen, mikä pitäisi olla virkistävää leikkiä. Tämä on todella vakava asia. Liikunnan ilo piloilla, jos sitä tehdään kaikin voimin aivan hampaat irvessä. Nämä kilpailijat ovat ymmärtäneet asian väärin. On aivan väärin luulla, että kilpailu on tärkeämpää kuin leikki. Terveys on tietysti tärkein ja sitä tullaan uimahallista hakemaan. Sen tavoitteen saavuttaa tietysti parhaiten itselleen sopivalla liikunnalla.

      Minä en käynyt uimahallissa sikainfluenssan pelossa viime syksynä ja talvella. Toukokuussa ennen helluntaita jouduin sairaalaan sydämen rytmihäiriön vuoksi. Makasin sairaalassa 2 viikkoa. Sen jälkeen en jaksanut kävellä enempää kuin parikymmentä metriä. Uskon tämän olleen seurauksen siitä, että en käynyt uimahallissa lähes vuoteen. Ei tämä ole aivan leikkiä. Sikainfluenssaa ei kuitenkaan tullutkaan.

    • Kastunut

      Minä taas olen käynyt ilman henkseleitä altaassa. Se se vasta antaa
      vapauden tunteen.

    • kala7

      Olen samaa mieltä vesijuoksusta ilman vyötä. Vyö ahdistaa ja minä tosiaan juoksen ja käyn vesijumpassa. Meillä on joka toinen viikko syvänveden eli juoksuvyön kanssa jumppa. Siinäkään en käytä vyötä vaan teen liikkeet jotka suinkin voi, ilman vyötä.
      Ne liikkeet jotka ovat mahdottomia pinnalla pysymisen kannalta, teen soveltaen jotain apuvälinettä käyttäen.
      Uin kyllä myös vaihtaen tyyliä ja sukellan. Siis ei käy yksitoikkoiseksi. Tämän kaiken olen opetellut vasta aikuisena pikkuhiljaa ja se on ollut mahtava saavutus.
      Käyn myös avannossa.

      • 12kgpudottanut

        Kyllä pystyy juoksemaan oikeassa asennossa ilman vyötä,kun tottuu ja opettelee ko asian.Hienoa,että ihmiset tekevät kuntonsa eteen jotain.Tuollaiset ukonkehjakkeet kun tuolla ylenpänä arvosteli naisia voi jättää täysin omaa arvoosa,niitä mahtuu 20 tusinaan.


      • Näin on.
        12kgpudottanut kirjoitti:

        Kyllä pystyy juoksemaan oikeassa asennossa ilman vyötä,kun tottuu ja opettelee ko asian.Hienoa,että ihmiset tekevät kuntonsa eteen jotain.Tuollaiset ukonkehjakkeet kun tuolla ylenpänä arvosteli naisia voi jättää täysin omaa arvoosa,niitä mahtuu 20 tusinaan.

        Onhan uimahallien seinilläkin vesijuoksuohjeet, joissa neuvotaan miten vesijuostaan oikein. Ja lopuksi mainitaan, että jos juoksee ilman vyötä niin on tehokkaampaa. Ja ihan hyvin ilman vyötä pysyy oikeassa asennossa.


    • Dog32

      Kannattaa ehottomasti käyttää vesijuoksussa vyötä mä
      suosittelen sitä. Koska se on hyödyllinen ja paljon apua
      siinä saa liikuntaa. Kyllä vesi juoksussa kävin itse koulu
      aikoinaa vesi juoksussa. Kyllä se muuten oli tehokasta
      kun huomas sen miten se vaikuttaa kehoon, ja rasvan
      polttoon.

    • rento-reino

      Kävin maanantaina eka kerran kokeilemassa vesijuoksua ja lajiin perehtynyt ystävä oli koko ajan vierellä neuvomassa. Aion jatkaa. Lajiin kuuluu ehdottomasti vyö. Ilman sitä seon kuin veden polkemista ja taistelua hengen hädässä veden varassa.

    • Anonyymi

      Ilman vesijuoksuvyötä ei ole mitään asiaa vesijuoksuradoille ja miksi naiset hyvin usein UI rintauintia vesijuoksuradoilla? Vesijuoksussa käsien ei kuulu olla veden pinnalla eikä harallaan, vaan alaspäin kuten juostessa maallakin.

      Vai juokseeko joku muka maallakin kädet harallaan? Viette vaan tilaa ja usein vielä kaksi rinnakkain. Jos ärsyttää että joku menee ohi niin ei sen takia uimaan kuulu alkaa tai pitää mennä uimaradoille.

      • Anonyymi

        Aikaisemmin uimavalvojat hääti uijat pois ja opastivat jos joku meni kädet levällään, nykyään eivät viitsi puuttua juuri koskaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe