Matteus evankeliumissaan satuilee kun sanoo alla olevan Jesajan ennustuksen koskevan Jeesuksen syntymää.
Jes.7:14 Sen tähden Herra antaa itse teille merkin: neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
Käännös "neitsyt" perustuu Septuagintaan. Hepreankielisen alkutekstin "alma" tarkoittaa 'nuori nainen'.
Ja Jeesushan tuo Raamatussa syntynyt oli eikä immanuel.
Filippus sanoo Johanneksen evankeliumissa Jeesuksen olevan Joosefin pojan ja kotoisin Nasaretista eikä siis Betlehemistä.
Joh.1:45 Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooseksen laki ja profeettojen kirjat todistavat! Hän on Jeesus, Joosefin poika Nasaretista."
Jeesuksen syntymää ei ennustettu
6
204
Vastaukset
- ja jouluevankeliumi
varsinainen satu on. Ei mitään todellisuuspohjaa.
- ...
Se tarkoittaa nuorta naista, MUTTA myös neitsyttä. Lapsen syntymää Jesaja kutsuu merkiksi. Merkki tarkoittaa lähes samaa kuin ihme. Onko se ihme, jos nuori nainen tulee raskaaksi? Ei, mutta neitsyen raskaus on. Siksi on luonnollista, että alman kahdesta merkityksestä valittiin suomennokseen neitsyt.
Raamatunkääntäjät itse ilmoittavat kääntäneensä kohdan väärin ja selittävät asian täällä tavalla:
"Käännös "neitsyt" perustuu Septuagintaan. Hepreankielisen alkutekstin "alma" merkitsee 'nuori nainen'."
Eli Raamatunkääntäjät ottivat Neitsyt-sanan myöhemmin kirjoitetusta kirjasta eikä Jesajan alkuperäisestä kirjoituksesta.Pe.ku kirjoitti:
Raamatunkääntäjät itse ilmoittavat kääntäneensä kohdan väärin ja selittävät asian täällä tavalla:
"Käännös "neitsyt" perustuu Septuagintaan. Hepreankielisen alkutekstin "alma" merkitsee 'nuori nainen'."
Eli Raamatunkääntäjät ottivat Neitsyt-sanan myöhemmin kirjoitetusta kirjasta eikä Jesajan alkuperäisestä kirjoituksesta.osata kyllä hyvin vanhan ajan hepreaa, arameaa ja kreikkaa! Joku tiesi kertoa että vanhassa hepreankielessä ei käytetty vokaaleja ilmaisevia kirjoitusmerkkejä, vaan lukija tulkitsi ne itse konsonanttien väliin. Sillä tavalla lukien esim. seuraavassa jakeessa olevan sanan "kaarneet" voisi lukea myös sanaksi "arabit"!
1.Kuningasten kirja:
17:6 "Ja kaarneet toivat hänelle leipää ja lihaa aamuin sekä leipää ja lihaa illoin, ja hän joi purosta".
Jeesuksen huomautus syyrialaisesta Naimanin uskosta ikään kuin puoltaa ko. sanan arabiksi lukemista:
Luukkaan evankeliumi:
4:27 "Ja monta pitalista miestä oli Israelissa profeetta Elisan aikana, eikä kukaan heistä tullut puhdistetuksi, vaan ainoastaan Naiman, syyrialainen."ekivaari kirjoitti:
osata kyllä hyvin vanhan ajan hepreaa, arameaa ja kreikkaa! Joku tiesi kertoa että vanhassa hepreankielessä ei käytetty vokaaleja ilmaisevia kirjoitusmerkkejä, vaan lukija tulkitsi ne itse konsonanttien väliin. Sillä tavalla lukien esim. seuraavassa jakeessa olevan sanan "kaarneet" voisi lukea myös sanaksi "arabit"!
1.Kuningasten kirja:
17:6 "Ja kaarneet toivat hänelle leipää ja lihaa aamuin sekä leipää ja lihaa illoin, ja hän joi purosta".
Jeesuksen huomautus syyrialaisesta Naimanin uskosta ikään kuin puoltaa ko. sanan arabiksi lukemista:
Luukkaan evankeliumi:
4:27 "Ja monta pitalista miestä oli Israelissa profeetta Elisan aikana, eikä kukaan heistä tullut puhdistetuksi, vaan ainoastaan Naiman, syyrialainen."kritisoit Jeesuksen syntymää ja kutsumusta Poikana sijaisuhriksi?
Immanuel = Jumala meidän kanssamme." Kaikki mitä siitä otetaan pois tai lisätään, on pahasta. Jeesus on Jumala.
Pekun provot saa aikaan paljon pahaa palstalla1Mohikaani_27 kirjoitti:
kritisoit Jeesuksen syntymää ja kutsumusta Poikana sijaisuhriksi?
Immanuel = Jumala meidän kanssamme." Kaikki mitä siitä otetaan pois tai lisätään, on pahasta. Jeesus on Jumala.
Pekun provot saa aikaan paljon pahaa palstalla1Immanuel on kyllä pelkkä nimi kuten Jesajan ennustuksessa sanotaan.
Roomalaiset jotka kirjoittivat Matteuksen evankeliumin tiesivät että sen nimistä ennustettua henkilöä ei ollut syntynyt joten he tekivät tekaistun käännöksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761219
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?47644Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä305562Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t232557- 51539
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7510