värinpoisto

nimetönn

Voiko semmoisen ostaa kaupasta ja tehdä kotona? Paljonko semmoinen maksaisi ja rasittaako se kamalasti hiuksia? Paljon maksaisi kampaajalla värinpoisto? Olisiko kannattavampaa tehdä värinpoisto kotona vai kampaajalla?

94

61091

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeiltu on

      Värinpoisto rasittaa hiuksia erittäin paljon, enkä suosittelisi sitä kenellekään. Jos nykyinen väri ei miellytä, se kannattaa mieluummin vaikka kasvattaa pois kuin tehdä värinpoisto. Hiuksista tulee elottomat ja kotikonstein tehtynä usein oranssi tai muuten kauhean värinen. Jos värinpoisto on pakko saada kannattaa se teettää kampaajalla, sillä siten tuloksesta tulee edes tasaisempi, joskin silloinkin mielestäni luonnottoman vaalea. Jos siis haluaa näyttää platinablondilta niin siitä vaan.

      • niin kauhea ole

        tein kaksi värinpoistoa kaupan värinpoistolla joka maksoi 11 euroa siis yksi purkki maksaa 11 e :) hiukset oli tosi pehmeät ensimmäisen poiston jälkeen ja oranssihtavat, kuten kuuluukin... toisen tein sitten parin päivän päästä kun olin pistänyt keskivaalean värin ensimmäisen poiston jälkeen... eli sitten tein vielä yhden ja menin kampaajalle pistämään vaaleita raitoja ja värin... nyt nämä ovat aika vaaleat ja aivan ihanan väriset aika hunajanvaaleat... eli kannattavaa on... lähtö minulla oli musta... ja jos lähtee kasvattamaan väriä pois niin se on aika karmean näköistä...

        eli kannataa mielummin vaalentaa... tai sitten menet vain suoraan kampaajalle...

        PS. minun hiukset ovat hyväkuntoiset ja kun ostaa hyvän tehohoidon niin kyllä se siitä lähtee :) esim S factorin tehohoito on paras ! vaalentaminen vie kyllä rahaa mutta jos ei halua olla loppuelämää tummilla hiuksilla tai 15 sentin juurikasvulla ( jos lähtisi kasvattamaan väriä pois) niin kyllä kannattaa vaalentaa !


      • ..............

        Värinpoisto kyllä rasittaa tukkaa, mutta ei niin järkyttävän paljon ja sen jälkeenkin tukka pysyy päässä kun muistaa hoitaa tarpeeksi ja välttää muita kovia käsittelyitä. Ja sellasen nyt haluaa vaan joskus tehdä, vaikka tietää että se ei tee hyvää tukalle. Esim. kyllästynyt tummaan tukkaan tms. Puolipitkästäkin tukasta värin poiskasvatus on vuosien homma, joten kuka sellasen jaksaa odottaa. Ja kattoa sitä värin rajaa ja oman väristä tukkaa, jos ero on huima värjättyyn osaan.... Joten tee(tä) värinpoisto, jos mielesi tekee.

        Värinpoisto on tietenkin periaatteessa halvempaa kotona itse markettituotteilla, mutta se on myös arvaamattomampaa ja lopputulos voi olla huonoimillaan kuitenkin kampaajalle meno. Paljon riippuu lähtötilanteesta (luonnonvärinen tukka vai värjätty, ja kuinka tumma väri) ja omista taidoista ja realistisista käsityksistä ja tiedoista. Kannattaa myös varautua siihen, että vaikka haluaisikin tosi vaalean tukan, pitää hiuksiin silti värinpoiston jälkeen laittaa vielä väri, ettei tukka jää kirjavaksi/vetyperoksidiblondiksi. Varaudu, ettei haluttu lopputulos tule välttämättä kerralla, teetkö itse tai kampaajalla, vaan vaatii usean käsittelyn, eikä niitä kannata/voi tehdä heti peräjälkeen vaan tukan pitää antaa levätä vähän välillä.

        Jos sinulla on varaa, mene suoraan kampaajalle hoitamaan koko prosessi. Jos kukkaro kiristää ja uskoa ja kokeilunhalua ja aikaa ja hermoja on, sekä osaat tutkia purkkien kyljet ja on kokemusta värjäilystä tai hyvä ystävä apuna, niin miksi ei kotona itse. Mutta en suosittele ennen tärkeää juhlaa tms. koska yllätyksiäkin voi tulla ja pitää uusia käsittelyitä.

        Sanottakoon vielä että itse olen muutaman kerran tehnyt värinpoistoja sekä itselle että kaverille markettituotteilla. Ihan ok on onnistunut kun ei odota täydellisyyttä heti ensikäsittelyllä ja muistaa sen värin vielä siihen lopuksi ettei näytä luonnottomalta. Ja sitten hyvä jälkihoito. Jos/kun tulee tarve tehdä taas, aion kyllä jatkossakin tehdä kotona.


      • utelias persoona
        niin kauhea ole kirjoitti:

        tein kaksi värinpoistoa kaupan värinpoistolla joka maksoi 11 euroa siis yksi purkki maksaa 11 e :) hiukset oli tosi pehmeät ensimmäisen poiston jälkeen ja oranssihtavat, kuten kuuluukin... toisen tein sitten parin päivän päästä kun olin pistänyt keskivaalean värin ensimmäisen poiston jälkeen... eli sitten tein vielä yhden ja menin kampaajalle pistämään vaaleita raitoja ja värin... nyt nämä ovat aika vaaleat ja aivan ihanan väriset aika hunajanvaaleat... eli kannattavaa on... lähtö minulla oli musta... ja jos lähtee kasvattamaan väriä pois niin se on aika karmean näköistä...

        eli kannataa mielummin vaalentaa... tai sitten menet vain suoraan kampaajalle...

        PS. minun hiukset ovat hyväkuntoiset ja kun ostaa hyvän tehohoidon niin kyllä se siitä lähtee :) esim S factorin tehohoito on paras ! vaalentaminen vie kyllä rahaa mutta jos ei halua olla loppuelämää tummilla hiuksilla tai 15 sentin juurikasvulla ( jos lähtisi kasvattamaan väriä pois) niin kyllä kannattaa vaalentaa !

        Kuinka kalliiksi sinulle tuli tuo koko homma?
        Mulla on nyt tumman ruskeet hiukset ja oon kyllästynyt vaaleeseen juurikasvuun.
        Ja en millään viittisi maksaa yli 100€ kampaajallani värinpoistosta, ku kaupasta saisi paljon halvemalla.
        Siis kuinka paljon sulla hoitoaineineen ja kaikkeineen tuli maksamaan tää leikki? :)


      • ssallaa91
        niin kauhea ole kirjoitti:

        tein kaksi värinpoistoa kaupan värinpoistolla joka maksoi 11 euroa siis yksi purkki maksaa 11 e :) hiukset oli tosi pehmeät ensimmäisen poiston jälkeen ja oranssihtavat, kuten kuuluukin... toisen tein sitten parin päivän päästä kun olin pistänyt keskivaalean värin ensimmäisen poiston jälkeen... eli sitten tein vielä yhden ja menin kampaajalle pistämään vaaleita raitoja ja värin... nyt nämä ovat aika vaaleat ja aivan ihanan väriset aika hunajanvaaleat... eli kannattavaa on... lähtö minulla oli musta... ja jos lähtee kasvattamaan väriä pois niin se on aika karmean näköistä...

        eli kannataa mielummin vaalentaa... tai sitten menet vain suoraan kampaajalle...

        PS. minun hiukset ovat hyväkuntoiset ja kun ostaa hyvän tehohoidon niin kyllä se siitä lähtee :) esim S factorin tehohoito on paras ! vaalentaminen vie kyllä rahaa mutta jos ei halua olla loppuelämää tummilla hiuksilla tai 15 sentin juurikasvulla ( jos lähtisi kasvattamaan väriä pois) niin kyllä kannattaa vaalentaa !

        Mikä on paras värin poisto aine . mulla on nyt haalean mustat hiukset.. tarttuuko se värinpoisto nyt päähän ? :) haluaisin hunajanvaaleat. kannattaako se kotona laittaa vai kampaajalla ? :)


      • hatti-vatti
        niin kauhea ole kirjoitti:

        tein kaksi värinpoistoa kaupan värinpoistolla joka maksoi 11 euroa siis yksi purkki maksaa 11 e :) hiukset oli tosi pehmeät ensimmäisen poiston jälkeen ja oranssihtavat, kuten kuuluukin... toisen tein sitten parin päivän päästä kun olin pistänyt keskivaalean värin ensimmäisen poiston jälkeen... eli sitten tein vielä yhden ja menin kampaajalle pistämään vaaleita raitoja ja värin... nyt nämä ovat aika vaaleat ja aivan ihanan väriset aika hunajanvaaleat... eli kannattavaa on... lähtö minulla oli musta... ja jos lähtee kasvattamaan väriä pois niin se on aika karmean näköistä...

        eli kannataa mielummin vaalentaa... tai sitten menet vain suoraan kampaajalle...

        PS. minun hiukset ovat hyväkuntoiset ja kun ostaa hyvän tehohoidon niin kyllä se siitä lähtee :) esim S factorin tehohoito on paras ! vaalentaminen vie kyllä rahaa mutta jos ei halua olla loppuelämää tummilla hiuksilla tai 15 sentin juurikasvulla ( jos lähtisi kasvattamaan väriä pois) niin kyllä kannattaa vaalentaa !

        mul on ällöttävät vaaleenoranssit hiukset( ennen oli tummanruskeet mut vaalentunu HUIMASTI auringos ja näin) nii haluisin värinpoiston, nii tarttuuks se värinpoisto näihi vaaleen oransseihin hiuksiin ? :)


      • tesmattu

        .. sillä minulla on aina ollut todella ohuet, hairaat, kuivat ja muutenkin huonolaatuiset hiukset. Olen luonnostaan ihan perussuomalainen blondi ja olin värjäillyt pehkoani syvän mustalla useamman vuoden, mutta otin silti hiuksiini värinpoiston kun alkoi kyllästyttää tumma ja halusin vaalentaa.

        En tehnyt mitään kokeiluja, ronskisti otin ja pistin kaupan pakettimömmön päähän ja hyvä tuli ! Ei ollut mitään ongelmia; hiukset vieläkin päässä ihan samassa paskassa laadussaan kuin ennenkin joten ei pahemmin vaikuttanut tuo värinpoisto ainakaan hiusteni kuntoon, ovat mitä ovat ja tulevat aina olemaan. Oranssithan niistä kuitenkin tuli, mutta parin viikon päästä otin ja värjäsin sitten vaaleanruskealla ja AVOT.

        Tunnen myös useita tyyppejä, jotka ovat uskaltautuneet värinpoistoon useita kertoja saman vuoden aikana ja hyvin on tukka pysynyt. Suosittelisin näiden kauhutarinoiden ohella kuitenkin ehkä testaamaan omiin hiuksiin että kuinka pahasti vaikuttaa vai onko kaikki sitten ok.

        Tässä nyt itse ajattelin laittaa mustan uusiksi, joten onko kenelläkään kokemuksia muusta kuin ihan itse värinpoisto-värinpoistosta? Onko kokeiltu näitä vaalentavia sävyjä esim mustaan tmv?


      • ölöpåjkhbgtsd
        .............. kirjoitti:

        Värinpoisto kyllä rasittaa tukkaa, mutta ei niin järkyttävän paljon ja sen jälkeenkin tukka pysyy päässä kun muistaa hoitaa tarpeeksi ja välttää muita kovia käsittelyitä. Ja sellasen nyt haluaa vaan joskus tehdä, vaikka tietää että se ei tee hyvää tukalle. Esim. kyllästynyt tummaan tukkaan tms. Puolipitkästäkin tukasta värin poiskasvatus on vuosien homma, joten kuka sellasen jaksaa odottaa. Ja kattoa sitä värin rajaa ja oman väristä tukkaa, jos ero on huima värjättyyn osaan.... Joten tee(tä) värinpoisto, jos mielesi tekee.

        Värinpoisto on tietenkin periaatteessa halvempaa kotona itse markettituotteilla, mutta se on myös arvaamattomampaa ja lopputulos voi olla huonoimillaan kuitenkin kampaajalle meno. Paljon riippuu lähtötilanteesta (luonnonvärinen tukka vai värjätty, ja kuinka tumma väri) ja omista taidoista ja realistisista käsityksistä ja tiedoista. Kannattaa myös varautua siihen, että vaikka haluaisikin tosi vaalean tukan, pitää hiuksiin silti värinpoiston jälkeen laittaa vielä väri, ettei tukka jää kirjavaksi/vetyperoksidiblondiksi. Varaudu, ettei haluttu lopputulos tule välttämättä kerralla, teetkö itse tai kampaajalla, vaan vaatii usean käsittelyn, eikä niitä kannata/voi tehdä heti peräjälkeen vaan tukan pitää antaa levätä vähän välillä.

        Jos sinulla on varaa, mene suoraan kampaajalle hoitamaan koko prosessi. Jos kukkaro kiristää ja uskoa ja kokeilunhalua ja aikaa ja hermoja on, sekä osaat tutkia purkkien kyljet ja on kokemusta värjäilystä tai hyvä ystävä apuna, niin miksi ei kotona itse. Mutta en suosittele ennen tärkeää juhlaa tms. koska yllätyksiäkin voi tulla ja pitää uusia käsittelyitä.

        Sanottakoon vielä että itse olen muutaman kerran tehnyt värinpoistoja sekä itselle että kaverille markettituotteilla. Ihan ok on onnistunut kun ei odota täydellisyyttä heti ensikäsittelyllä ja muistaa sen värin vielä siihen lopuksi ettei näytä luonnottomalta. Ja sitten hyvä jälkihoito. Jos/kun tulee tarve tehdä taas, aion kyllä jatkossakin tehdä kotona.

        miten sen jälkihoidon vois tehdä ? hoitoainatte vaan vaai ?


    • Kauhea kokemus

      Tuossa ylempänä on jo muutama kommentti; yhdessä varoitellaan vähän ja kolmessa sanotaan, ettei värinpoisto niin paha operaatio ole.

      Tulokseksi saadun oranssin ja/tai läikikkään tukkamallin kestää kyllä, vaikka näyttäisikin sitten sirkustyöntekijältä. Huonon värin voi myös peitellä tavalla tai toisella jopa samana päivänäkin. Ruma väri on se toiseksi pahin epäonnistuminen.

      Pahin seuraus on se, että hiukset voivat alkaa venyä kuivanakin kuin purkka. Ihan totta: otat latvoista kiinni ja vedät, ja hiukset ve-e-e-enyv ät ja lopulta katkeavat. Purkkatukka näyttää myös yhdeltä kokonaiselta huovanpalaselta, eikä siihen voi kampaa kokeilla. Värillä ei siinä enää ole väliä, mutta tehohoidotkaan eivät hiuksia enää paranna. Sakset ovat ainoa apu - ja kuinkas pitkälti niitä hiuksia sitten sillä värinpoistolla käsiteltiinkään eli paljonko jää jäljelle?

      Niillä, joiden hiuksille värinpoisto ei aiheuta katastrofia, on normaalit tai vahvat hiukset. Minulla on luonnonkiharat eli kuivat hiukset, jotka oli leikattava korvia myöten yhden onnettoman värinpoiston jälkeen. Tuosta on jo vuosia (ja hiukset ovat taas kiharat ja hartiapituiset, jipii), mutta sen jälkeen kotitouhut jäivät ja vakikampaaja etsittiin.

      Kokeile siis värinpoistoa yhteen, vaikka sentin paksuiseen suortuvaan. Älä huijaa lyhentämällä vaikutusaikaa, vaan katso ihan raa'asti, kuinka juuri sinun hiuksesi reagoivat. Samalla voit katsoa, kuinka värjäys vaikuttaa samaiseen suortuvaan. Ehkäpä siinä menee aineita hukkaan, mutta parempi on kumminkin tietää kuin riskeerata.

      • curlsss

        Minullakin on luonnonkiharat (ja hirvittävän kiharat ovatkin... korkkiruuvit konsanaan) ja tein kampaaja kaverillani värinpoiston (tummanruskeaan tukkaan). Ensin kauhistelin miltä tuntuivat, joltain ihmeen hamppusekoitukselta, mutta olin ottanut mukaan jotain hyvää latvahoitoainetta ja avot! Illalla laitoin vielä pari tehohoitoa ja suihkun jälkeen jätin latvoihin teharia vielä yön yli. Nyt on todella pehmeät hiukset eikä näyttänyt rasittavan niin paljoa kuin luulin, vaikka iha korkkiruuveilla mennään ja kiharathan ovat luonnostaan kuivat... väristäkään ei tullut paha, vaan sellainen kullanrusehtava, eikä mikään kusen keltainen, oranssi yms. Kannattaa silti kokeilla miten omat hiukset reagoi ennen ku tekee värinpoiston.


      • itse tein juuri värinpoiston tosi lyhyisiin mustiin hiuksiini, laitoin ensin puolet aineesta ja sen jälkeen toisen puolikkaan eli 2 poistoa peräkkäin, sitten sielä vaalean värin, loppu tulos on tasaisen vaalea kellertävä ja latvoista hieman oranssihtava, mutta hopea shampoo korjannee suurimman osan :)

        Nyt teen sitten kovasti teho hoitoja pitkällä vaikutus ajalla, hiukseni ovat hieman kuivat mutta eivät purkkaa ja kiiltoakin vielä löytyy.

        ja jos jotain kiinnostaa niin voi tulla mun feissari sivulle katsomaan miltä näyttää.
        Viestiä voi siihen liittyen laittaa. en profiili nnimeäni täällä julkaise ;)


      • @kauhea kokemus, "Minulla on luonnonkiharat eli kuivat hiukset, jotka oli leikattava korvia myöten yhden onnettoman värinpoiston jälkeen" Luonnonkiharat ei tarkoita että olisi kuivat hiukset. Minulla on luonnonkiharat eivätkä todellakaan ole kuivia. Minulle on tehty värinpoisto (minulla on oma hiusväri piki musta) eikä hiukset kärsinyt siitä, tottakai tehtiin hiusnaamio heti perään jotta se korjaisi sen minkä oli vaurioitunut.


    • tehdä kotona

      Olen tehny joskus värinpoiston kotona tummanruskeaan tukkaan ja onnistui ihan hyvin, mutta päältä katkesi jonkun verran hiuksia. Kerralla niistä ei kyllä ihan blondeja saa. Se vaatii aikaa ja monta käsittelyä. Itse pidin väliä värjäysten välillä ja värjäsin vähitellen vaaleammaksi. Se oli aika pitkä prosessi, mutta lopulta sain kauniin vaaleat hiukset.

    • AASSDDFF

      Mä värjäsin hiukseni vaaleista(aito värini) keskiruskeiksi kestovärillä kampaamossa. Jos haluan takaisin vaaleat hiukseni kannattaisko mun mielummin värjätä tän keskiruskean päälle jollain vaalealla ja sitten vain antaa tukan kasvaa että lopulta ne on mun aidot hiukset. Eikö värinpoisto olekkin huonompi idea kuin tämä uudelleen värjäys? Vastatkaa pliiis :D

      • rintaäänellä

        jos haluat takaisin vaaleampaan niin laita mielummin vaaleita raitoja vaaleamman vaikutelman saamiseksi niin et rasita hiuksiasi liikaa. Vaalennus on sitä rankempi käsittely mitä suurempi tummuusaste-ero on. Väri ei sitten vaalenna väriä, joten tummista vaaleampiin ei saa hiuksia kuin värinpoistolla. Suuremmassa tummuuseroastemuutoksessa suosittelen kääntymään alan ammattilaisen puoleen, sillä yksi värinpoistokerta ei aina riitä saamaan haluttua vaaleusastetta ja jos tekee liian tiuhasti värinpoistokerrat, hiukset tippuvat helposti päästä, joten maltti on valttia tässä asiassa.=)


      • kommentistasi
        rintaäänellä kirjoitti:

        jos haluat takaisin vaaleampaan niin laita mielummin vaaleita raitoja vaaleamman vaikutelman saamiseksi niin et rasita hiuksiasi liikaa. Vaalennus on sitä rankempi käsittely mitä suurempi tummuusaste-ero on. Väri ei sitten vaalenna väriä, joten tummista vaaleampiin ei saa hiuksia kuin värinpoistolla. Suuremmassa tummuuseroastemuutoksessa suosittelen kääntymään alan ammattilaisen puoleen, sillä yksi värinpoistokerta ei aina riitä saamaan haluttua vaaleusastetta ja jos tekee liian tiuhasti värinpoistokerrat, hiukset tippuvat helposti päästä, joten maltti on valttia tässä asiassa.=)

        :D en rupea hätäilemään. Enkä varmaan edes halua vaaleita hiuksiani takaisin nää on ihan hyvät :P


      • minähänsetässä
        kommentistasi kirjoitti:

        :D en rupea hätäilemään. Enkä varmaan edes halua vaaleita hiuksiani takaisin nää on ihan hyvät :P

        Pystyykö tumman ruskeaan hiukseen värjäämään päälle vaaleammalla vai täytyykö ensin tehdä tuo värinpoisto ? ja kasvaako värinpoiston jälkeen hiukset enään normaalin värisenä ?


      • juumoi
        minähänsetässä kirjoitti:

        Pystyykö tumman ruskeaan hiukseen värjäämään päälle vaaleammalla vai täytyykö ensin tehdä tuo värinpoisto ? ja kasvaako värinpoiston jälkeen hiukset enään normaalin värisenä ?

        jos väri on hiusten luonnollinen väri, eli et ole värjäillyt niitä, jotkut vaaleat hiusvärit voivat HIEMAN vaalentaa väriä. VAALEITA et kuitenkaan hiuksista saa ilman värinpoistoa. vaihtoehtona tietenkin raidoitus. ja värinpoiston jälkeen hiukset kasvavat kyllä ihan oman hiuksesi värisinä, ei värinpoisto vaikuta sinne päänahan alle. ;)


      • Moona`
        juumoi kirjoitti:

        jos väri on hiusten luonnollinen väri, eli et ole värjäillyt niitä, jotkut vaaleat hiusvärit voivat HIEMAN vaalentaa väriä. VAALEITA et kuitenkaan hiuksista saa ilman värinpoistoa. vaihtoehtona tietenkin raidoitus. ja värinpoiston jälkeen hiukset kasvavat kyllä ihan oman hiuksesi värisinä, ei värinpoisto vaikuta sinne päänahan alle. ;)

        Itselläni oli ennen mustat hiukset, nykyään hunajanvaaleat. Kotikonstein olen nämä vaalentanut, mutta vaalennusprosessin aikana suosittelen kaikenlaisia tehohoitoja. Ensiksi otin hiuksiini Lorealin värinpoiston ja tuloksena oli vaaleanruskeat (ei ollut yhtään oranssihtavat), odotin muutaman päivää ja otin toisen värinpoiston, tuloksena vaaleanoranssi. Tästä odotin sitten taas muutaman päivää ja värjäsin liven vaaleimmalla värillä, tuli hunajanvaaleat. ;)

        Nyt hiukset tehohoidossa; ennen hiusten pesua XZ'n hiusöljyä hiuksiin ja saunan lämmössä annan vaikuttaa noin 15-30 minuuttia. Tämän pesen sitten XZ'n vaniljasuklaashampoolla pois ja laitan hiuksiin oikein kunnolla hoitoainetta, annan vaikuttaa tarvittavan ajan ja huuhtelen pois. Annan hiusten kuivua luonnollisesti ilman mitään töhniä ja föönaamista ja kesälomalla pyrin olemaan suoristamatta näitä.


      • Moonaah
        juumoi kirjoitti:

        jos väri on hiusten luonnollinen väri, eli et ole värjäillyt niitä, jotkut vaaleat hiusvärit voivat HIEMAN vaalentaa väriä. VAALEITA et kuitenkaan hiuksista saa ilman värinpoistoa. vaihtoehtona tietenkin raidoitus. ja värinpoiston jälkeen hiukset kasvavat kyllä ihan oman hiuksesi värisinä, ei värinpoisto vaikuta sinne päänahan alle. ;)

        Itselläni oli ennen mustat hiukset, nykyään hunajanvaaleat. Kotikonstein olen nämä vaalentanut, mutta vaalennusprosessin aikana suosittelen kaikenlaisia tehohoitoja. Ensiksi otin hiuksiini Lorealin värinpoiston ja tuloksena oli vaaleanruskeat (ei ollut yhtään oranssihtavat), odotin muutaman päivää ja otin toisen värinpoiston, tuloksena vaaleanoranssi. Tästä odotin sitten taas muutaman päivää ja värjäsin liven vaaleimmalla värillä, tuli hunajanvaaleat. ;)

        Nyt hiukset tehohoidossa; ennen hiusten pesua XZ'n hiusöljyä hiuksiin ja saunan lämmössä annan vaikuttaa noin 15-30 minuuttia. Tämän pesen sitten XZ'n vaniljasuklaashampoolla pois ja laitan hiuksiin oikein kunnolla hoitoainetta, annan vaikuttaa tarvittavan ajan ja huuhtelen pois. Annan hiusten kuivua luonnollisesti ilman mitään töhniä ja föönaamista ja kesälomalla pyrin olemaan suoristamatta näitä.


      • on tumman
        rintaäänellä kirjoitti:

        jos haluat takaisin vaaleampaan niin laita mielummin vaaleita raitoja vaaleamman vaikutelman saamiseksi niin et rasita hiuksiasi liikaa. Vaalennus on sitä rankempi käsittely mitä suurempi tummuusaste-ero on. Väri ei sitten vaalenna väriä, joten tummista vaaleampiin ei saa hiuksia kuin värinpoistolla. Suuremmassa tummuuseroastemuutoksessa suosittelen kääntymään alan ammattilaisen puoleen, sillä yksi värinpoistokerta ei aina riitä saamaan haluttua vaaleusastetta ja jos tekee liian tiuhasti värinpoistokerrat, hiukset tippuvat helposti päästä, joten maltti on valttia tässä asiassa.=)

        ruskeat hiukset ollut pari vuotta ja pistin tavallisen vaalean värin,en värinpoistoa,ja väri vaaleni eikä ollut ollenkaan niin oranssi tai keltainen kuin värinpoiston jälkeen jonka joskus vuosia sitten olen tehnyt. ihmettelin kuinka hiukseni sillä tavalla vaalenivat pelkästä väristä mutta halusin kokeilla ja niin kävi,joten ei voi varmaksi sanoa ettei väri vaalenna,onhan se niin hiuksesta kiinni. toki jouduin värjäämään silti useampaan otteeseen vaalealla että tuli hyvät mutta jokatapauksessa,pointti tulikin jo sanottua..


      • olen juuri
        on tumman kirjoitti:

        ruskeat hiukset ollut pari vuotta ja pistin tavallisen vaalean värin,en värinpoistoa,ja väri vaaleni eikä ollut ollenkaan niin oranssi tai keltainen kuin värinpoiston jälkeen jonka joskus vuosia sitten olen tehnyt. ihmettelin kuinka hiukseni sillä tavalla vaalenivat pelkästä väristä mutta halusin kokeilla ja niin kävi,joten ei voi varmaksi sanoa ettei väri vaalenna,onhan se niin hiuksesta kiinni. toki jouduin värjäämään silti useampaan otteeseen vaalealla että tuli hyvät mutta jokatapauksessa,pointti tulikin jo sanottua..

        tehnyt kaksi kertaa värinpoiston kahden viikon sisään, eikä hiuksille ole käynyt mitään. värjäsin kolmet värit pois ja hyvä tuli. kannattaa silti testata ennen kuin värjää, ettei käy huonosti. :/ se olisi paha juttu.


    • kotitekoinen blondi

      huomioitavaa on tämä:

      kestoväri
      voimakkaasti vaalentava kestoväri
      vaalennusvoiteet
      värinpoisto

      OVAT ERI ASIOITA!
      nyt puhun markettituotteista.
      1. tavalliset kestovärit harvoin vaalentavat luonnollista väriäsi astetta paria enempää, jos ollenkaan.
      2. voimakkaasti vaalentava kestoväri vaalentaa omaa tai jo värjättyä hiusta enemmän, sopii vaalentamiseen eikä usein kellasta yhtä paljon kuin värinpoisto. pakkauksessa lukee merkintä "(erittäin) voimakkaasti vaalentava kestoväri" tms.. ei tietääkseni vaurioitakaan hiusta yhtä pahasti kuin värinpoisto. voi tosin vaatia useamman käsittelykerran jos halutaan ihan vaaleaa väriä, riippuen tietysti omasta väristä. itselläni on tästä hyviä kokemuksia. kannattaa tutustua jo kaupassa eri väripaketteihin ja sävykarttoihin.
      3. vaalennusvoiteita ja vastaavia tuotteita löytyy jos minkälaista, kannattaa perehtyä. omaa kokemusta ei näistä ole, ja luulisin että ne on parhaimmillaan jo vaaleille/vaalennetuille hiuksille.
      4. värinpoistosta itselläni on hyvät kokemukset, ensin värinpoisto ja noin viikon jälkeen kestoväri jolla saadaan haluttu sävy. MISSÄÄN NIMESSÄ EI SAA LAITTAA VOIMAKKAASTI VAALENTAVAA KESTOVÄRIÄ HETI VÄRINPOISTOKÄSITTELYN JÄLKEEN!!! joten väriä valitessa sitten tarkkana! voimakkaasti vaalentavien kestovärien paketeistakin löytyy tämä varoitus. seurauksena nimittäin on juuri edelläkin mainitut palaneet, venyvät, hamputtavat jne. hiukset.

    • yksi vaalentaja

      Mullakin on mielessä värjätä hiukset tummanruskeista vaaleiksi,joten jos joku osaa vastailla seuraaviin kysymyksiin. Eli onko värinpoisto sama asia kuin hiusten vaalennus vaalennusaineella? Kampaajalta kerran kysyin värinpoistoa ja sanoi että se tehdään tällä vaalennusaineella,niin kuin esim.raidat. Olin siinä uskossa että värin poistoaine todellakin poistaa värin,eikä vaan vaalenna sitä. Puhui myös mekaanisesta värinpoistosta ja en kehannut kysyy että mitä siinä tehdään. Olisko jollain tietoa?

      Pelkään vaan tuota värinpoistoainetta(jos on sama kuin blondausväri),koska ainakin aikaisemmin raidat on ollut ihan tajuttoman takussa hiuksia pestessä ja tuntuvat inhottavan kuivilta pitkään.Lisäksi katkeilee,joten mitäs sitten tapahtuisi jos koko pää tällä aineella laitettais.....

      Onko siis mitään muuta vaihtoehtoja poistoaineelle? muuta kuin värinkasvatus pois?Sitä olen jo kerran kokeillut ja oli kamalan näköistä kun oma hiusväri on ihan vaalea.Joten luovutin ja värjäsin taas tummaksi. Tosin tietty nyt harmittaa,mutta oli sen näköinen pää etten kehannut missään liikkua. Ja silloin yritin raidottaa,mutta ei auttanut hiusten ulkonäköön.

      • mustista platinoiksi

        itselläni oli ennen mustat hiukset, ja nyt ne ovat aivan platinan vaaleat ilman minkäänlaista kellertävyyttä, ja hyvässä kunnossa.

        kun aloin näitä vaalennuttamaan niin kampaajalla laitettiin pää täyteen vaaleita raitoja kahteen otteeseen, ja niiden käsittelyjen jälkeen laitettiin vaalennus koko päähän. vaalennuksia laitettiin sitten koko päähän niin monta kertaa (joko kotona tai kampaajalla) että tulos oli tämä platina. kallista ja aikaa vievää touhua toi oli, koska piti odottaa aina kuukausi noitten eri käsittelyiden välillä. ja kotona tehdessä hiuksista tuli aina tosi keltaiset...että jos uudestaan valitsisin niin menisin joka kerta kampaajalle.

        vielä kun juurikasvua joutuu olla kokoajan värjäilemässä pois, niin suosittelen jotain vähän luonnollisemman blondia väriä, jossa olisi vaikka vähän tummempaa sävyä joukossa.. ei näy sitte karsea juurikasvu aina parin viikon välein. tosin jos tosi vaalee tukka luonnostaan ni mikäs siinä, itellä tumman ruskeat.

        niin ja hoidosta sen verran, että kampaamokaupasta kannattaa ostaa syvähoitava hoitoaine, ja vielä hoitoaine sumute, jonka voi jättää hiuksiin! kyllä huomaa heti jos käyttää marketin tuotteita, ne ei kosteuta tarpeeksi.


      • gg
        mustista platinoiksi kirjoitti:

        itselläni oli ennen mustat hiukset, ja nyt ne ovat aivan platinan vaaleat ilman minkäänlaista kellertävyyttä, ja hyvässä kunnossa.

        kun aloin näitä vaalennuttamaan niin kampaajalla laitettiin pää täyteen vaaleita raitoja kahteen otteeseen, ja niiden käsittelyjen jälkeen laitettiin vaalennus koko päähän. vaalennuksia laitettiin sitten koko päähän niin monta kertaa (joko kotona tai kampaajalla) että tulos oli tämä platina. kallista ja aikaa vievää touhua toi oli, koska piti odottaa aina kuukausi noitten eri käsittelyiden välillä. ja kotona tehdessä hiuksista tuli aina tosi keltaiset...että jos uudestaan valitsisin niin menisin joka kerta kampaajalle.

        vielä kun juurikasvua joutuu olla kokoajan värjäilemässä pois, niin suosittelen jotain vähän luonnollisemman blondia väriä, jossa olisi vaikka vähän tummempaa sävyä joukossa.. ei näy sitte karsea juurikasvu aina parin viikon välein. tosin jos tosi vaalee tukka luonnostaan ni mikäs siinä, itellä tumman ruskeat.

        niin ja hoidosta sen verran, että kampaamokaupasta kannattaa ostaa syvähoitava hoitoaine, ja vielä hoitoaine sumute, jonka voi jättää hiuksiin! kyllä huomaa heti jos käyttää marketin tuotteita, ne ei kosteuta tarpeeksi.

        keltasuutta saa pois helposti kotona hopeashampoolla, jossa on runsaasti sinista pigmenttia. maksaa n.20 euroa. ja sitte kannattaa myos ostaa kampaamosta vaahtoa joka on tarkotettu ajamaan samaa asiaa, eli poistaa keltaista.

        noi on aika kovia tokotteja, joten noiden jalkeen tulee kayttaa vahvaa hoitoainetta. ja kaikki kampaamokaupasta, marketista ei saa kyllin hoitavia.


      • gg
        gg kirjoitti:

        keltasuutta saa pois helposti kotona hopeashampoolla, jossa on runsaasti sinista pigmenttia. maksaa n.20 euroa. ja sitte kannattaa myos ostaa kampaamosta vaahtoa joka on tarkotettu ajamaan samaa asiaa, eli poistaa keltaista.

        noi on aika kovia tokotteja, joten noiden jalkeen tulee kayttaa vahvaa hoitoainetta. ja kaikki kampaamokaupasta, marketista ei saa kyllin hoitavia.

        lisaan viela, etta kannattaa huomioida ettei kaikkien hiukset vaalene yhta helposti. joillain ihmisilla on omassa hiusvarissa niin paljon punapigmenttia etta vaalennuksen lopputulos jaa vakisin kellertavaksi tai jopa oranssiksi, eika toi hopeashampookaan silloin hyodyta kauheasti. punapigmentin maaraa ei edes naa paljain silmin, esim. vaalean ruskeassakin joka ei punerra yhtaan, saattaa olla runsaasti punapigmenttia. yleensa kampaaja osaa kertoa paremmin yhden varjayskerran jalkeen koska han kylla huomaa purkaako vaalennusaine helposti hiuksen varia vai ei. jos kampaaja suosittelee ettei kannata jatkaa blondausyrityksia, kannattaa siihen uskoa jottet joudu leikkamaan itsellesi siilia.


    • snuffelipöö

      Minulla on ruskeat hiukset, ja aion värjätä osan sinisiksi puolikestovärillä (lähtee 8-12 pesun jälkeen). Kuinka pitkä väli pitää olla värinpoiston ja värjäyksen välillä?

    • tsennie

      Mä oon värjänny hiuksiani n. 5 vuotta ruskeiksi. Aluksi värjäsin mustanruskeiksi ja vähitellen aina vaaleammalla värillä. Nyt mulla on tälläset mahongin ruskeat ja haluaisin takaisin lähelle luonnollista sävyäni (eli perussuomalaisen sävy, sellainen maantien värinen :D). En tiedä pitäiskö tehä värinpoisto vai värjätä jollain teho vaalentajalla. Mulla on aika ohuet hiukset, mutta ei kuitenkaan kiharat tai muutenkaan kuivat. Enkä ole käyttäny paljoa suoristusrautaa joten en usko että hiukseni ovat mitenkään "kärsineet". Mua ei haittaa vaikka hiuksista tulisikin oranssi/keltaiset, mutta kunhan ei sellaista purkkatukkaa. Kampaajalle en aijo mennä, kun itse olen aina värjännyt hiukseni, se tulee paljon halvemmaksi!

      Mutta jos sitä värinpoistoa kokeilee aluksi vaikka yhteen hiussuortuvaan, voiko samasta purkista laittaa vielä sen jälkeen koko hiuksiin(siis jos suortuvasta ei tule purkkaa :D), vai meneekö värinpoistoaine nopeasti pilalle?

      Ja pakko vielä sanoa, että ekan kerran kun värjäsin hikseni mustanruskeiksi olin 11v ja syytän edelleenkin osittain vanhempiani, että he antoivat minun värjätä hiukseni niin tummiksi. Varsinkin kun ihoni on aika kalpea tuo tumma väri ei sopinut mulle ollenkaan! Eli jos olette vanhempia kehottakaa lapsianne värjäämän hiuksensa ensimmäisellä kerralla lähelle sitä omaa luonnollista sävyä.

      • Moonaaa

        Otan nyt mäki osaa tähä keskusteluu, ja ois vähä kysymyksiiki:D
        Eli siis, itelläni on tummanruskeat värjätyt hiukset, luonnollinen värini on maantienväriset. Haluaisin ihan vaaleat, blondit hiukset. Kampaajalle ei ole varaa, joten kotona se on tehtävä. Mikä värinpoisto olisi paras, kokemuksia?:) Merkki ja hinta. Entäs mitenkö pitkään pitäisi odottaa ennenkuin voi uuden värikäsittelyn hiuksille tehdä? Pari viikkoa?

        Jos käy niin, että hiuksistani tulee ensimmöisen värinpoiston jälkeen oranssit, ja haluan ihan vaaleat, niin teenkö uuden värinpoiston vai värjäänkö ihan normivärillä? Että tarttuuko sellainen oransseihin? Muutama viikko sitten yritin keskivaaleiksi, eli sellasiksi vaaleanruskeiksi ilman värinpoistoo, ja ainoastaan juurikasvuni värjäytyi. Siksi olisikin kiva tehdä se värinpoisto hyvinkin piakkoin, ei nimittäin kovin kiva ole olla tälläisella juurikasvulla :)

        Kiitos jos jaksatte vastailla, helpottaa kummasti :)


      • fannb
        Moonaaa kirjoitti:

        Otan nyt mäki osaa tähä keskusteluu, ja ois vähä kysymyksiiki:D
        Eli siis, itelläni on tummanruskeat värjätyt hiukset, luonnollinen värini on maantienväriset. Haluaisin ihan vaaleat, blondit hiukset. Kampaajalle ei ole varaa, joten kotona se on tehtävä. Mikä värinpoisto olisi paras, kokemuksia?:) Merkki ja hinta. Entäs mitenkö pitkään pitäisi odottaa ennenkuin voi uuden värikäsittelyn hiuksille tehdä? Pari viikkoa?

        Jos käy niin, että hiuksistani tulee ensimmöisen värinpoiston jälkeen oranssit, ja haluan ihan vaaleat, niin teenkö uuden värinpoiston vai värjäänkö ihan normivärillä? Että tarttuuko sellainen oransseihin? Muutama viikko sitten yritin keskivaaleiksi, eli sellasiksi vaaleanruskeiksi ilman värinpoistoo, ja ainoastaan juurikasvuni värjäytyi. Siksi olisikin kiva tehdä se värinpoisto hyvinkin piakkoin, ei nimittäin kovin kiva ole olla tälläisella juurikasvulla :)

        Kiitos jos jaksatte vastailla, helpottaa kummasti :)

        Otan nyt mäki osaa tähä keskusteluu, ja ois vähä kysymyksiiki:D
        Eli siis, itelläni on tummanruskeat värjätyt hiukset, luonnollinen värini on maantienväriset. Haluaisin ihan vaaleat, blondit hiukset. Kampaajalle ei ole varaa, joten kotona se on tehtävä. Mikä värinpoisto olisi paras, kokemuksia?:) Merkki ja hinta. Entäs mitenkö pitkään pitäisi odottaa ennenkuin voi uuden värikäsittelyn hiuksille tehdä? Pari viikkoa?

        Jos käy niin, että hiuksistani tulee ensimmöisen värinpoiston jälkeen oranssit, ja haluan ihan vaaleat, niin teenkö uuden värinpoiston vai värjäänkö ihan normivärillä? Että tarttuuko sellainen oransseihin? Muutama viikko sitten yritin keskivaaleiksi, eli sellasiksi vaaleanruskeiksi ilman värinpoistoo, ja ainoastaan juurikasvuni värjäytyi. Siksi olisikin kiva tehdä se värinpoisto hyvinkin piakkoin, ei nimittäin kovin kiva ole olla tälläisella juurikasvulla :)

        mooi :) suosittelen Elea värinpoistoa, se on halpa (4,9€) ja paras värinpoisto mitä oon kokeillu. sitä saa halpakaupoista esim halpa halli ja vapaa-valinta :) sillon ku mulla oli ruskeet hiukset ja halusin blondit, niin ostin 2 eleaa ja hopeeshampoota, sen jälkeen oli blondit mut ei nyt kuitenkaan ihan platinat. sen jälkeen kannattaa laittaa joku sävy päähän. eli mielummin 2 värinpoistoo kuin 1. ja ite kyllä (tiedän että ei sais!) laitoin yhtenä päivänä molemmat värinpoistot ja hiukset on vielä päässä, vaikka aina kun värjään hiukset värjään elealla.

        http://www.tikkamax.fi/shop/products/tn/1155128085.JPG Elean väri on tuon näköinen ja siinä päällä lukee " värjää, tee raitoja tai poista väri " tosiaan, itee oon turun vapaa-valinnasta tota aina ostellu :)

        sillon ku värjäsin ruskeista vaaleiks ni onneks en kuunnellu ku kaikki sanos et mee kampaajalle, älä ite värjää, musta on vaa tyhmä maksaa niin paljo enemmän yhestä käynnistä ku ite voi tehä yhtä hyvän, ellei paremmanki, lopputuloksen :) eli rohkeesti vaa värjäileen, kyllä hiukset aika paljon kestää, todettu on! ;)


      • fannb
        fannb kirjoitti:

        Otan nyt mäki osaa tähä keskusteluu, ja ois vähä kysymyksiiki:D
        Eli siis, itelläni on tummanruskeat värjätyt hiukset, luonnollinen värini on maantienväriset. Haluaisin ihan vaaleat, blondit hiukset. Kampaajalle ei ole varaa, joten kotona se on tehtävä. Mikä värinpoisto olisi paras, kokemuksia?:) Merkki ja hinta. Entäs mitenkö pitkään pitäisi odottaa ennenkuin voi uuden värikäsittelyn hiuksille tehdä? Pari viikkoa?

        Jos käy niin, että hiuksistani tulee ensimmöisen värinpoiston jälkeen oranssit, ja haluan ihan vaaleat, niin teenkö uuden värinpoiston vai värjäänkö ihan normivärillä? Että tarttuuko sellainen oransseihin? Muutama viikko sitten yritin keskivaaleiksi, eli sellasiksi vaaleanruskeiksi ilman värinpoistoo, ja ainoastaan juurikasvuni värjäytyi. Siksi olisikin kiva tehdä se värinpoisto hyvinkin piakkoin, ei nimittäin kovin kiva ole olla tälläisella juurikasvulla :)

        mooi :) suosittelen Elea värinpoistoa, se on halpa (4,9€) ja paras värinpoisto mitä oon kokeillu. sitä saa halpakaupoista esim halpa halli ja vapaa-valinta :) sillon ku mulla oli ruskeet hiukset ja halusin blondit, niin ostin 2 eleaa ja hopeeshampoota, sen jälkeen oli blondit mut ei nyt kuitenkaan ihan platinat. sen jälkeen kannattaa laittaa joku sävy päähän. eli mielummin 2 värinpoistoo kuin 1. ja ite kyllä (tiedän että ei sais!) laitoin yhtenä päivänä molemmat värinpoistot ja hiukset on vielä päässä, vaikka aina kun värjään hiukset värjään elealla.

        http://www.tikkamax.fi/shop/products/tn/1155128085.JPG Elean väri on tuon näköinen ja siinä päällä lukee " värjää, tee raitoja tai poista väri " tosiaan, itee oon turun vapaa-valinnasta tota aina ostellu :)

        sillon ku värjäsin ruskeista vaaleiks ni onneks en kuunnellu ku kaikki sanos et mee kampaajalle, älä ite värjää, musta on vaa tyhmä maksaa niin paljo enemmän yhestä käynnistä ku ite voi tehä yhtä hyvän, ellei paremmanki, lopputuloksen :) eli rohkeesti vaa värjäileen, kyllä hiukset aika paljon kestää, todettu on! ;)

        niin siis lisäys tohon ku unohdin, et hopeeshampoo (kampaamoista noin 10€) poistaa keltasuutta, ja jos ostat sitä, mulla on BC merkkistä niin siin sanotaan et huuhtele välittömästi mut kannattaa antaa vaikuttaa koska ei se muuten auta varsinki jos on keltanen tukka. mut varo ettet pidä liikaa muute voi tulla sinisen vivahteita hiuksia:D


    • ~

      Mulla oli mustat hiukset. Oikeasti vaaleat ja kyllästyin jatkuvaan juurikasvuun niin ajattelin sitten värjätä vaaleiksi. Tein kaksi värinpoistoa ja laitoin yhden vaalennusvärin. Nyt hiukseni ovat ihan oranssit ja juurista melkeinpä valkoiset! Miten saisin oranssit pois..?

    • mustaan kyllästynyt

      Mulla on nyt mustat hiukset ja haluaisin jonkun punakuparin tai jonkun muun kuparin sävyiseksi hiukset. Luuletteko että riittäis jos teen värinpoiston ja sitten vaikka seuraavana päivänä värjään sillä haluamalla värillä? Ja onko pahakin rasitus jos seuraavana päivänä värjään ne hiukset? Pikaisia vastauksia:)

      • ....

        Mä olen melkeen aina värjännyt hiuksiani itse. Olen myös värjännyt tummasta (ellei ollut jopa musta) vaalealla värillä vaaleaksi. Ei siihen mitään värinpoistoa ole tarvittu! Tosin pari värjäyskertaa ihan blondiksi asti. Nyt on taas tosi tumma ja aion vaalentaa vähän, harkitsin värin poistoa mutta en uskalla kokeilla, varsinkaan nyt kun oon raskaana, ehkä vaan raitoja. Mutta kyllä vaalennus onnistuu mulla ainakin helposti!


    • blondinka813

      itse olen käyttänyt seuraavaa tuotetta:

      http://www.cybershop.fi/product/3810/bleach-and-peroxide-kit

      olen havainnut sen ainakin hiusta hoitavammaksi kuin muut. Käyttö suhteellisen helppoa ja nopeaa. Jos meinaat kuitenkin värjätä värinpoiston päälle, niin kannattaa odottaa se n.5 päivää, että päänahka ei kärsi liiallisesta kuormituksesta.

      Onnea ! :)

    • Susanna*

      Rasittaa. Se on yksi rasittavimpia käsittelyitä hiuksille permanentin ohella. Ite kans kannatan kampaajalla vaalentamista.. kokemusta on molemmista. Jos hirvittää ne kampaamon hinnat niin kannataa etsiä selllainen kampaamo missä on opiskelija tekemässä.. on usein paljon halvempaa ja ammattilainen kuitnekin seuraa kokoajan vierestä :)

      • (:

        Mul on mustat hiukset. Saatiin sitten kavereitten kans oikee kunnon idea, että vedetään sil raitaväril blondiks ! Mulle sitten värjättiin alta blondiks. Ei hiukset raisttunu yhtään. Vähän aikaa oli sellasseet oranssin, keltasen kukertavat. Ostin vähä vajaa kuukauden jälkeen tavallisen blondin hiusvärin. that's it. Hyvä tuli. (:


    • .

      Minkähänlainen olisi tulos, jos ottaisi ensin värinpoiston ja sitten värjäisi Elumen-kestovärillä, jonka ei pitäisi rasittaa hiuksia lainkaan?

    • minä_

      Eli minulla on vaaleat hiukset, mutta haluaisin värjätä ne vielä vähän vaaleammiksi ja kauniimman värisiksi, sillä niissä on nyt vähän maantien väriä. En halua ottaa värinpoistoa ja kampaajalla en halua/ ei ole varaa käydä, elikkä kotikonstein pitäisi saada värjättyä.
      Yritin jo kerran värjätä sävyteshampoolla, (joka tosin oli kestoväri, vaikkakin siinä luki sävyteshampoo), jonka piti vaalentaa hiuksia 1-2 astetta, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta hiuksiini.

      Joten pitäisikö minun värjätä kestovärillä vähän vaaleammiksi (toimiiko se edes?) vai mitä keinoa suosittelisitte? Ja olisi hyvä, jos voisitte suositella joitain hyviä tuotteita. Kiitos, jos joku vastaa!

    • HELP!

      Olenko nyt ymmärtänyt väärin, vai eikö värinpoistoa ole tarkoitus tehdä vaaleille hiuksille?? Itselläni on luonnostaan todella vaalean ruskeat hiukset, joita olen värjännyt vaaleammiksi, ja nyt on sellainen 5cm juurikasvu, joka ärsyttää. Haluaisin värin pois ja oman luonnollisen värini takaisin. Onko se mahdollista värinpoistoaineella? Vai onko värinpoisto tarkoitettu vain tummille hiuksille? Pliis auttakaa, koska haluan juurikasvusta heti eroon, enkä välttämättä haluaisi enää värjätä hiuksiani samalla värillä kuin viimeksi, ettei väristä tulisi juurikasvussa tummempi kuin muualla...!!

      Ps. Ostin juuri Garnier Nutrisse Blond värinpoiston

    • Apua ongelmaan!

      Eli ongelmani on se, että en tiedä mitä minun kannattaisi tehdä. Minulla on nyt vähän yli olkapäiden olevat hiukset. Hiuksiani ei ole koskaan värjätty kestovärillä vaan aina kevytväreillä. Luonnollinen värini OLI vaalea ja se värjättiin ensimmäisen kerran punaiseksi muutama vuosi sitten. Sen jälkeen olen tummentanut aina ruskeaksi, joka kerta tummemmalla. Nyt hiukseni ovat aika lailla tummanruskeat ja juurikasvua on, mutta sitä ei näe koska luonnolinen värini on tummunut ajan myötä. Eli kysymys kuuluu, että kannattaisiko minun ottaa värinpoisto vai rueta iha väreillä vaalentamaan. Ja tavoitteeni on vaaleat hiukset. Melkein ihan platinan vaaleat. Minulla on tosi paksut, vahvat ja hyväkuntoiset hiukset ja en haluaisi että niistä tulee kuivat ja huonokuntoiset.

      • värjäilijä

        ..muutomia vastauksia:

        Apua ongelmaan!:
        Tossa ylempänäkin vissiin taidettiin mainita, että vaalean kestoväri hyvin harvoin on tehokasta, varsinkaan värjättyyn hiukseen ;)
        Sulla on siis siellä alla nyt punainen ja päällä ruskeaa?
        Ja vaalentaminen rasittaa aina hiusta : ( mutta hiukset säilyy paremmassa kunnossa kun muistaa
        1) hoitoaine. Antaa muhia siellä päässä vaikka puoli tuntia ja käyttää aina pesun yhteydessä
        2) suojaa hiukset auringolta (kesää ajatellen)
        3) PITKÄT VÄLIT! Parin päivän sisään on aina vähän riskialtista vetää värinpoistoja useampi kappale. Joillakin palaa nopeammin tukka kuin toisilla, mutta jos et halua kuivia hiuksia, kehotan odottamaan vaalennusten välillä parisenkin viikkoa
        4) föönaamista, tököttien käyttämistä, kihartamista, suoristamista yms kannattaa välttää

        Ite sanoisin; jos on rahaa käydä kampaajalla >>> mars ; ) itse värjään paljon hiuksia (omia ja kavereitten) ja sen voin sanoa että jos on kohtuullisen pitkät hiukset, helpompaa on antaa jonkun toisen laittaa se väri päähän- tulee nimittäin tasaisempi, eikä tarvitse kurotella latvoihin.

        Jos et halua käydä kampaajalla:
        ruskeita hiuksia kannattaa aloittaa vaalentaa raidoittamalla raita-aineella, eli hiusvärillä et onnistu itseäsi platinaksi saamaan : )
        pyydä vaikka ystävääsi, äitiäsi tms laittamaan raitoja hiuksiisi. Päähän kannattaa tehdä ensin vaikka ristijako (4 osaa: vaakasuuntaan puoliksi ja pystysuuntaan puoliksi) ja raidoittaa pieni määrä kerrallaan. ÄLÄ laita raidoitusväriä ylen määrin/ollenkaan juurikasvuun, sillä 'neitsythius' yleensä humahtaa paljon vaaleammaksi kuin esim. latvan 'värikerrokset'

        voit toistaa raidoituksen pariin otteeseen, muutaman viikon välein. Sillä aikaa voit tehdä hiuksiin esim. vaalennus/haalennuspesuja yms.
        Oheita näihin kaikkiin löytää tästä topicista:
        http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=316.105
        tiedän että siinä on miljoona sivua, mutta täyttä asiaa ; ) löydät varmasti paljon vinkkejä vaalennukseesi

        Hopeashampoota (esim. Villikiharasta http://www.villikihara.fi/cat/product_details.php?p=586 ) voisin suositella myös kaikilla blondaajille, siinä on sinisen sävyä, joka siis taittaa tuota 'kusenkeltaisuutta' pois platinan sävyiseksi.
        Sillä värinpoisto ei varsinaisesti POISTA mitään väriä, vaan ...
        (pitkä selitys)
        hiusten väriä voi ajatella kolmena toisissaan kiinni olevana pallukkana (sininen punainen keltainen = ne jo ala-asteelta tutut päävärit jotka muodostavat siis ruskean)
        Kun sitten lätkäiset esim. ruskeaan tukkaasi värinpoiston, se tekee ensin sinisen pigmentin LÄPINÄKYVÄKSI (= punertava tukka), sitten alkaa vaalentaa punaista pigmenttiä (=kukertavanoranssi tukka) ja lopulta punainenkin on läpinäkyvä (keltainen) ja SITTEN on luvassa sitä platinanvaaleaa/valkoista
        Ruskeasta tuskin koskaan saa ekalla värinpoistolla namiplatinaa, vaan pitää kestää hieman pitempiaikainen prosessi

        MUTTA KAIKKI KÄYKÄÄ TUOLLA ( http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=316.105 ) juurikasvu.orgin sivuilla, siellä on paljon osaavia neuvojia ; )

        minä_ :
        Jos vaalea väri on omasi, vaalentavan kestovärin (esim. Swarzkopfin Super Blonde) vaalentaa hiuksiasi hiukan.
        Sinullekin voisin tuota topicia suositella, ja vaalennuspesuja (shampooseen/hoitikseen sekoitetaan esim. vaalennusjauhetta) myös, ne eivät rasita hiusta niin paljon. Hopeashampookin taittaa vaaleista hiuksista usein vähän hopeamman/platinamman väriset.
        On hieman hankala suositella jotain väriä, mutta googlaamalla kokemuksia jostain merkistä/tuotteesta, voit ehkä itse päätellä sopiiko se juuri sinun hiuslaadullesi
        http://www.yrttitarha.com/tietopankki/rohdot/Hiukset.html
        yllä oleva linkki kaikille niille, jotka EIVÄT HALUA KÄYTTÄÄ MITÄÄN AINEITA, VAAN ESIM. KIRKASTAA OMAA VÄRIÄÄN.
        Jos ei muuta, hiukset tuoksuvat ainakin erilaiselle : D

        HELP!:
        Värinpoistoja voi tehdä myös vaaleille hiuksille (lue ylhäällä oleva selitys). En ihan tajunnut, haluatko ne vaaleat vai vaalean ruskeat hiukset (?)
        Mut jos aiot vaalentaa, laita vasta viimeisenä tyveen >> ei tule shokkivalkoista sinne ja keltaista muualle.
        Täysin oman väriset hiuksesi saat kasvattamalla sen oman värisi takaisin, mutta se vie tietysti tuhottomasti aikaa : Pjos haluat, voit vaikka raidoittaa hiuksiasi, että 'siirtymä' ei olisi niin


      • värjäilijä
        värjäilijä kirjoitti:

        ..muutomia vastauksia:

        Apua ongelmaan!:
        Tossa ylempänäkin vissiin taidettiin mainita, että vaalean kestoväri hyvin harvoin on tehokasta, varsinkaan värjättyyn hiukseen ;)
        Sulla on siis siellä alla nyt punainen ja päällä ruskeaa?
        Ja vaalentaminen rasittaa aina hiusta : ( mutta hiukset säilyy paremmassa kunnossa kun muistaa
        1) hoitoaine. Antaa muhia siellä päässä vaikka puoli tuntia ja käyttää aina pesun yhteydessä
        2) suojaa hiukset auringolta (kesää ajatellen)
        3) PITKÄT VÄLIT! Parin päivän sisään on aina vähän riskialtista vetää värinpoistoja useampi kappale. Joillakin palaa nopeammin tukka kuin toisilla, mutta jos et halua kuivia hiuksia, kehotan odottamaan vaalennusten välillä parisenkin viikkoa
        4) föönaamista, tököttien käyttämistä, kihartamista, suoristamista yms kannattaa välttää

        Ite sanoisin; jos on rahaa käydä kampaajalla >>> mars ; ) itse värjään paljon hiuksia (omia ja kavereitten) ja sen voin sanoa että jos on kohtuullisen pitkät hiukset, helpompaa on antaa jonkun toisen laittaa se väri päähän- tulee nimittäin tasaisempi, eikä tarvitse kurotella latvoihin.

        Jos et halua käydä kampaajalla:
        ruskeita hiuksia kannattaa aloittaa vaalentaa raidoittamalla raita-aineella, eli hiusvärillä et onnistu itseäsi platinaksi saamaan : )
        pyydä vaikka ystävääsi, äitiäsi tms laittamaan raitoja hiuksiisi. Päähän kannattaa tehdä ensin vaikka ristijako (4 osaa: vaakasuuntaan puoliksi ja pystysuuntaan puoliksi) ja raidoittaa pieni määrä kerrallaan. ÄLÄ laita raidoitusväriä ylen määrin/ollenkaan juurikasvuun, sillä 'neitsythius' yleensä humahtaa paljon vaaleammaksi kuin esim. latvan 'värikerrokset'

        voit toistaa raidoituksen pariin otteeseen, muutaman viikon välein. Sillä aikaa voit tehdä hiuksiin esim. vaalennus/haalennuspesuja yms.
        Oheita näihin kaikkiin löytää tästä topicista:
        http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=316.105
        tiedän että siinä on miljoona sivua, mutta täyttä asiaa ; ) löydät varmasti paljon vinkkejä vaalennukseesi

        Hopeashampoota (esim. Villikiharasta http://www.villikihara.fi/cat/product_details.php?p=586 ) voisin suositella myös kaikilla blondaajille, siinä on sinisen sävyä, joka siis taittaa tuota 'kusenkeltaisuutta' pois platinan sävyiseksi.
        Sillä värinpoisto ei varsinaisesti POISTA mitään väriä, vaan ...
        (pitkä selitys)
        hiusten väriä voi ajatella kolmena toisissaan kiinni olevana pallukkana (sininen punainen keltainen = ne jo ala-asteelta tutut päävärit jotka muodostavat siis ruskean)
        Kun sitten lätkäiset esim. ruskeaan tukkaasi värinpoiston, se tekee ensin sinisen pigmentin LÄPINÄKYVÄKSI (= punertava tukka), sitten alkaa vaalentaa punaista pigmenttiä (=kukertavanoranssi tukka) ja lopulta punainenkin on läpinäkyvä (keltainen) ja SITTEN on luvassa sitä platinanvaaleaa/valkoista
        Ruskeasta tuskin koskaan saa ekalla värinpoistolla namiplatinaa, vaan pitää kestää hieman pitempiaikainen prosessi

        MUTTA KAIKKI KÄYKÄÄ TUOLLA ( http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=316.105 ) juurikasvu.orgin sivuilla, siellä on paljon osaavia neuvojia ; )

        minä_ :
        Jos vaalea väri on omasi, vaalentavan kestovärin (esim. Swarzkopfin Super Blonde) vaalentaa hiuksiasi hiukan.
        Sinullekin voisin tuota topicia suositella, ja vaalennuspesuja (shampooseen/hoitikseen sekoitetaan esim. vaalennusjauhetta) myös, ne eivät rasita hiusta niin paljon. Hopeashampookin taittaa vaaleista hiuksista usein vähän hopeamman/platinamman väriset.
        On hieman hankala suositella jotain väriä, mutta googlaamalla kokemuksia jostain merkistä/tuotteesta, voit ehkä itse päätellä sopiiko se juuri sinun hiuslaadullesi
        http://www.yrttitarha.com/tietopankki/rohdot/Hiukset.html
        yllä oleva linkki kaikille niille, jotka EIVÄT HALUA KÄYTTÄÄ MITÄÄN AINEITA, VAAN ESIM. KIRKASTAA OMAA VÄRIÄÄN.
        Jos ei muuta, hiukset tuoksuvat ainakin erilaiselle : D

        HELP!:
        Värinpoistoja voi tehdä myös vaaleille hiuksille (lue ylhäällä oleva selitys). En ihan tajunnut, haluatko ne vaaleat vai vaalean ruskeat hiukset (?)
        Mut jos aiot vaalentaa, laita vasta viimeisenä tyveen >> ei tule shokkivalkoista sinne ja keltaista muualle.
        Täysin oman väriset hiuksesi saat kasvattamalla sen oman värisi takaisin, mutta se vie tietysti tuhottomasti aikaa : Pjos haluat, voit vaikka raidoittaa hiuksiasi, että 'siirtymä' ei olisi niin

        edit vielä tohon edelliseen, että värinpoiston jälkeen, jos sulla on keltaiset hiukset, kannattaa laittaa joku kestoväri siihen päälle, joku tuhkansävyinen.

        http://www.mtv3.fi/helmi/kauneus/hiusvarit/
        tuolta saa tosi paljon tietoa just oikean värisävyn valitsemisesta ja hiusten värjäämisestä ja vaalentamisesta.

        tämän 'hiusväri-suomi-hiusväri'- sanakirjan kopsasin teille tuosta osoitteesta ; )
        Näin tulkitset värikoodeja:

        TUMMUUSASTE
        PÄÄVIVAHDE
        TAITTOVIVAHDE

        10 erittäin kirkas vaalea
        1 tuhka
        1 tuhka

        9 kirkkkaanvaalea
        2 helmiäinen
        2 helmiäinen

        8 luonnonvaalea
        3 kulta
        3 kulta

        7 keskivaalea
        4 kupari
        4 kupari

        6 tummanvaalea
        5 mahonki
        5 mahonki

        5 vaaleanruskea
        6 punainen
        6 punainen

        4 keskiruskea
        3 tummanruskea
        2 mustanruskea
        1 Musta

        Esimerkiksi Bar Refaelin HerbaShine -väri 5.35 on siis vaaleanruskea, jossa on päävivahteena kulta ja joka taittuu mahonkiin.

        Valitse ensin perusväri
        VAALEA

        Jos haluat muuttua todella vaaleahiuksiseksi, juttele asiasta värikonsultin tai kampaajasi - tai vähintäänkin ystävättäresi - kanssa ennen kuin ryhdyt siihen. Vaalentaminen on suhteellisen helppoa jopa värjäämättömiin tummanruskeisiin hiuksiin, mutta jos hiuksesi on kestovärjätty, prosessi on hieman mutkikkaampi. Jos päädyt vaalentamaan hiuksiasi useita asteita, saattaa olla fiksua tehdä ensimmäinen värjäys ammattilaisen avustuksella.

        PUNAINEN

        Punainen on varsin seksikäs valinta, väri suorastaan huutaa huomiota osakseen. Punasävyiset pigmentit kiinnittyvät hiuksiin hyvin, joten useimpien on helppo muuttua punapäiksi. Mutta varo- jos olet vaaleahiuksinen, sinun on yleensä siirryttävä kaksi tai kolmea astetta tummempaan kuin luonnollinen värisi, jotta saat tulokseksi täyteläisen punaisen, eikä paluu takaisin ole helppoa.

        RUSKEA

        Brunette on aina turvallinen valinta, koska se sopii lähes kaikille. Vaihtelemalla tummuusvivahteita esim. raidoilla saadaan valittavaksi valtava määrä erilaisia lookeja. Suklaanruskeasta ja pronssinsävyistä hunajan- tai tummanvaaleaan... Luonnollisten sävyjen yhdistelmät antavat uskomatonta kiiltoa, koska tummemmat pigmenttivärit hoitavat hiuksia.

        MUSTA

        Mustan värin aikaansaaminen on kaikkein helpointa, koska sen molekyylit ovat muita suurempia ja peittävät kaikki muut hiussävyt hyvin tehokkaasti. Varovaisuus on tarpeen mustan käytössä, sillä yleensä se näyttää hyvältä vain ihmisillä, joiden ihon sävy on tummahko tai oliivi. Se on loistava goottityylin aikaansaamiseksi, mutta ei kenties sovi esim. isoäidillesi.

        Jos teet suuria muutoksia vaaleasta tummaan tai tummasta vaaleaan, ei sävystä välttämättä tule heti halutun kaltainen. Tällöin on suositeltavaa, että tummennat hiuksiasi vähän kerralla: ensin 2- 3 astetta (esim. keskivaaleasta vaaleanruskeaan) nykyistä sävyäsi tummemmalla sävyllä. Ja sitten parin kolmen viikon kuluttua tummemmalla värillä. (nyt esim. vaaleanruskeasta tummanruskeaan). Valittu väri voi olla kevyt tai kestoväri


      • asdfghjkty
        värjäilijä kirjoitti:

        edit vielä tohon edelliseen, että värinpoiston jälkeen, jos sulla on keltaiset hiukset, kannattaa laittaa joku kestoväri siihen päälle, joku tuhkansävyinen.

        http://www.mtv3.fi/helmi/kauneus/hiusvarit/
        tuolta saa tosi paljon tietoa just oikean värisävyn valitsemisesta ja hiusten värjäämisestä ja vaalentamisesta.

        tämän 'hiusväri-suomi-hiusväri'- sanakirjan kopsasin teille tuosta osoitteesta ; )
        Näin tulkitset värikoodeja:

        TUMMUUSASTE
        PÄÄVIVAHDE
        TAITTOVIVAHDE

        10 erittäin kirkas vaalea
        1 tuhka
        1 tuhka

        9 kirkkkaanvaalea
        2 helmiäinen
        2 helmiäinen

        8 luonnonvaalea
        3 kulta
        3 kulta

        7 keskivaalea
        4 kupari
        4 kupari

        6 tummanvaalea
        5 mahonki
        5 mahonki

        5 vaaleanruskea
        6 punainen
        6 punainen

        4 keskiruskea
        3 tummanruskea
        2 mustanruskea
        1 Musta

        Esimerkiksi Bar Refaelin HerbaShine -väri 5.35 on siis vaaleanruskea, jossa on päävivahteena kulta ja joka taittuu mahonkiin.

        Valitse ensin perusväri
        VAALEA

        Jos haluat muuttua todella vaaleahiuksiseksi, juttele asiasta värikonsultin tai kampaajasi - tai vähintäänkin ystävättäresi - kanssa ennen kuin ryhdyt siihen. Vaalentaminen on suhteellisen helppoa jopa värjäämättömiin tummanruskeisiin hiuksiin, mutta jos hiuksesi on kestovärjätty, prosessi on hieman mutkikkaampi. Jos päädyt vaalentamaan hiuksiasi useita asteita, saattaa olla fiksua tehdä ensimmäinen värjäys ammattilaisen avustuksella.

        PUNAINEN

        Punainen on varsin seksikäs valinta, väri suorastaan huutaa huomiota osakseen. Punasävyiset pigmentit kiinnittyvät hiuksiin hyvin, joten useimpien on helppo muuttua punapäiksi. Mutta varo- jos olet vaaleahiuksinen, sinun on yleensä siirryttävä kaksi tai kolmea astetta tummempaan kuin luonnollinen värisi, jotta saat tulokseksi täyteläisen punaisen, eikä paluu takaisin ole helppoa.

        RUSKEA

        Brunette on aina turvallinen valinta, koska se sopii lähes kaikille. Vaihtelemalla tummuusvivahteita esim. raidoilla saadaan valittavaksi valtava määrä erilaisia lookeja. Suklaanruskeasta ja pronssinsävyistä hunajan- tai tummanvaaleaan... Luonnollisten sävyjen yhdistelmät antavat uskomatonta kiiltoa, koska tummemmat pigmenttivärit hoitavat hiuksia.

        MUSTA

        Mustan värin aikaansaaminen on kaikkein helpointa, koska sen molekyylit ovat muita suurempia ja peittävät kaikki muut hiussävyt hyvin tehokkaasti. Varovaisuus on tarpeen mustan käytössä, sillä yleensä se näyttää hyvältä vain ihmisillä, joiden ihon sävy on tummahko tai oliivi. Se on loistava goottityylin aikaansaamiseksi, mutta ei kenties sovi esim. isoäidillesi.

        Jos teet suuria muutoksia vaaleasta tummaan tai tummasta vaaleaan, ei sävystä välttämättä tule heti halutun kaltainen. Tällöin on suositeltavaa, että tummennat hiuksiasi vähän kerralla: ensin 2- 3 astetta (esim. keskivaaleasta vaaleanruskeaan) nykyistä sävyäsi tummemmalla sävyllä. Ja sitten parin kolmen viikon kuluttua tummemmalla värillä. (nyt esim. vaaleanruskeasta tummanruskeaan). Valittu väri voi olla kevyt tai kestoväri

        Itsehän muutaman vuoden värjäsin hiuksia tummasta vaaleaan ja taas tummaan. hiukset kärsi ihan hirveänä ja nyt olen n. puolitoista vuotta kasvattanut omaa väriä takaisin. Omaa väriä on hidas kasvattaa takaisin. Jos nyt leikkaisin omat melkein puoliselkään ylettyvät hiukseni siihen oman värin rajalle, niin lyhyethän niistä tulisi.

        En halua ottaa värinpoistoa ja värjätä n. saman värisiksi kuin minulla oikeasti on, koska hiukseni ovat ohentuneet jo väreistä. Kesällä ehkä voisi leikata lyhyeksi hiukset niin sittenhän olisi oma väri, mutta pidän pitkistä hiuksista. Hiukseni tosiaan näyttävät nyt liukuvärjätyiltä mutta väriä on kokoajan kulunut ja kesällä varmasti lisää. Ei tyvikasvu niin hirveältä näytä, mutta minulle ero ei ole enää niin suuri kuin aluksi!


      • ?????
        asdfghjkty kirjoitti:

        Itsehän muutaman vuoden värjäsin hiuksia tummasta vaaleaan ja taas tummaan. hiukset kärsi ihan hirveänä ja nyt olen n. puolitoista vuotta kasvattanut omaa väriä takaisin. Omaa väriä on hidas kasvattaa takaisin. Jos nyt leikkaisin omat melkein puoliselkään ylettyvät hiukseni siihen oman värin rajalle, niin lyhyethän niistä tulisi.

        En halua ottaa värinpoistoa ja värjätä n. saman värisiksi kuin minulla oikeasti on, koska hiukseni ovat ohentuneet jo väreistä. Kesällä ehkä voisi leikata lyhyeksi hiukset niin sittenhän olisi oma väri, mutta pidän pitkistä hiuksista. Hiukseni tosiaan näyttävät nyt liukuvärjätyiltä mutta väriä on kokoajan kulunut ja kesällä varmasti lisää. Ei tyvikasvu niin hirveältä näytä, mutta minulle ero ei ole enää niin suuri kuin aluksi!

        itse värjäsin vuos sitte tumman ruskeeks hiukset, ihan oikea väri on blondi, kun värjäsin alkoi kasvaa tummaa hiusta, ja on tehty vaaleita raitoja, ja värjätty tummalla alta, ei ole kuin 1kk aikaa kun viimeksi värjättiin, ja nyt jo HIRVEÄ juurikasvu, haluaisin kokonaan blondiksi nämä hiukset.
        että kannattaako tehdä värin poisto ja värjätä vaalealla päälle ? vai ihan värjätä ?


    • maijauu

      Vaalensin n. viikko sitten tummanruskeita hiuksiani värinpoistolla. Kaverini värjäsi meillä kotona. Tuloksena oli kuparin väriset hiukset, joista ainakin itse pidin. Hiukseni ovat pitkät, paksut ja hyväkuntoiset, eivätkä kärsineet yhtään. Nyt kuitenkin tämän helleviikon jälkeen hiukseni ovat aika lailla tumman oranssit, eli hiuksissani on siis vielä punapigmenttiä. Pitäisikö minun tehdä toinen värinpoisto ja sen jälkeen värjätä vaalealla kestovärillä, että saisin kauniin vaaleat hiukset ?

    • Juupajuu............

      LAINAAN vähän yhtä edellisistä viesteistä:

      "huomioitavaa
      huomioitavaa on tämä:

      kestoväri
      voimakkaasti vaalentava kestoväri
      vaalennusvoiteet
      värinpoisto

      OVAT ERI ASIOITA!
      nyt puhun markettituotteista.
      1. tavalliset kestovärit harvoin vaalentavat luonnollista väriäsi astetta paria enempää, jos ollenkaan.
      2. voimakkaasti vaalentava kestoväri vaalentaa omaa tai jo värjättyä hiusta enemmän, sopii vaalentamiseen eikä usein kellasta yhtä paljon kuin värinpoisto. pakkauksessa lukee merkintä "(erittäin) voimakkaasti vaalentava kestoväri" tms.. ei tietääkseni vaurioitakaan hiusta yhtä pahasti kuin värinpoisto. voi tosin vaatia useamman käsittelykerran jos halutaan ihan vaaleaa väriä, riippuen tietysti omasta väristä. itselläni on tästä hyviä kokemuksia. kannattaa tutustua jo kaupassa eri väripaketteihin ja sävykarttoihin.
      3. vaalennusvoiteita ja vastaavia tuotteita löytyy jos minkälaista, kannattaa perehtyä. omaa kokemusta ei näistä ole, ja luulisin että ne on parhaimmillaan jo vaaleille/vaalennetuille hiuksille.
      4. värinpoistosta itselläni on hyvät kokemukset, ensin värinpoisto ja noin viikon jälkeen kestoväri jolla saadaan haluttu sävy. MISSÄÄN NIMESSÄ EI SAA LAITTAA VOIMAKKAASTI VAALENTAVAA KESTOVÄRIÄ HETI VÄRINPOISTOKÄSITTELYN JÄLKEEN!!! joten väriä valitessa sitten tarkkana! voimakkaasti vaalentavien kestovärien paketeistakin löytyy tämä varoitus. seurauksena nimittäin on juuri edelläkin mainitut palaneet, venyvät, hamputtavat jne. hiukset. "


      MUTENKIN ketjussa puhutaan erillisestä värinpoistoaineesta, jolla käsitellään hiukset ennen värjäystä (viikko - pari?)

      MUTTA MINKÄLAINEN ON TÄMÄ VÄRINPOISTOAINE?? Siis mitä purkissa lukee? Minkä hintaisia? mITÄ MERKKEJÄ ON? mIKÄ ON HYVÄ?

      Tarkoitus on kokeilla ihan blondia, kun oon aina ollut brunetti ja alkaa pikkasen kyllästyttää.

      Olen kyllä löytänyt voimakkaasti vaalentavia kestovärejä, mutta en kyllä mistään löytänyt pakettia, missä lukisi VÄRINPOISTO.

    • Äly hoi.

      Ottakaa hyvät ihmiset silmä käteen ja lukekaa ne pakkausselosteet! Värinpoisto on värinpoisto, siitä ei pääse yli eikä ympäri vaikka kuinka yritätte. Sillä poistetaan väriä SEKÄ värjätyistä ETTÄ värjäämättömistä hiuksista. Jos olet kerran (tai monen vuoden ajan, väännetään nyt rautalangasta) värjännyt hiuksesi, värinpoistolla EI saa omaa luonnollista väriä takaisin! Helpommalla pääset kun etsit värikartasta sellaisen värin joka muistuttaa eniten omaa väriä ja lätkäset sen päähän, kuin odotat monta vuotta että se kasvaa takaisin...

      Suosituimmat värinpoistot löytynevät Garnierilta ja Lorealilta (joissa muuten kummassakin lukee VÄRINPOISTO) ja hinnat huitelee siinä 10 euron paikkeilla. Huomioikaa se, että värinpoiston jälkeen hiusten tulisi antaa levätä vähintään kolme viikkoa, etteivät hiukset rasittuisi liikaa ja palaisi niin sanotusti karrelle. Ja hiusta pitää hoitaa erittäin paljon tämän ehkäisemiseksi hyvillä hoitoaineilla, öljyhoidoilla ja silkkitipoilla. Mutta jos vahinko on jo tapahtunut, ainoa vaihtoehto on käydä kampaajalla leikkuuttamassa huonot latvat pois. Varoituksen sana niille, joilla myös on luonnonkihara pehko: pysykää kaukana kaupan värinpoistoista, asiantunteva kampaaja on paljon turvallisempi vaihtoehto! Nimim. Kokemusta on.

    • hmm....

      Mulla on paksut pitkät ja hyvä kuntoiset (kuulemma) hiukset ja haluaisin värinpoiston sillä haluaisin kirkkaan värin.pohjavärinä oli tumma ja juuri kasvu hirveä. värjäsin sitten punaiseksi ja tuli hieno liukuväri mutta haluan kirkkaan joten paljon värin poisto maksaa parturissa? :o tuleeko tosi rumat??

    • hullery

      MULLA ON liiloja raitoja vaaleissa hiuksissani tarvitseeeko minun tehdä värin poisto ennen värjäämistä hiuksiani tumman ruskeiksi tuleeeko niistä rumat??

    • Kysymys.

      Mulla on nyt mustat hiukset, tai oikeastaan tosi tumman ruskeat, jotka voi kai laskea mustiksi. Ja oikea värini on ruskea, ja aika tummaa sekin.Ja olen jo vuosia halunnut olla blondi tai värjätä pinkiksi tai joksikin tuollaiseksi :D Mutta en ole uskaltanut edes yrittää. Nyt kuitenki halu nousi liian isoksi. Eli siis, kampaajalle meno olisi siis kallista, mutta turvallisempaa? Ja onko tuo minun ideani edes realistinen?

    • maijamaitoparta2

      Aloha!
      Paljon puhetta naisille tärkeästä aiheesta eli hiukset

      • ...

        Moi. Mulla on keskiruskeat hiukset ja haluasin vaalentaa ne kokonaan. Isäni väittää ettei kannata ja ei suostu paksamaan minua parturiin koska kuulemma kannattaa "ajan kanssa hommata se väri pois" haluan kuitenkin vaaleat mahdollisimman pian. Miten saan vakutettua isäni? Ja onnistuisiko se käymällä ensin parturissa värinpoisto ja sitten kotona väri? Ja olisiko helpompaa poistaa väri kokonaan kotona??


      • tarkista faktat

        Anteeks, en pystyny lukemaan edes loppuun asti, kun alko ärsyttää tää oletus et joku väittäis ettei sun hiuksiin tartu ku on huonossa kunnossa. Huonokuntosiin hiuksiin nimenomaan tarttuu paremmin väri ku hyväkuntosiin.

        Kiitos, ei muuta.


    • Unknow

      Kun aattelin vetää siis sinivihreet hiukset tammikuussa, ja siinä sanottiin että pitää olla vaalea pohja, että väristä tulee oikeanlainen. Hiukseni ovat nyt punaiset, jotka värjäsin elokuussa. Juurikasvuna on enimmikseen ruskea, ja kysyin mitä pitäisi tehdä. He sanoivat että värinpoisto pitäsisi tehdä, mutta luin teidän kokemuksia joten en tiedä. Riittäisikö että värjäisin vaaleaksi hiukset vai mitä pitäisi tehdä? Onko jtn blondausainetta vai? En haluaisin tehdä värinpoistoakaan, kun punainen väri ei välttämättä lähde pois sillä... help

    • pikimustahius

      Ensimmäistä ja viimeistä kertaa värjäsin vajaa kuukausi sitten tukkani lorealin kymmenen minuutin pikavärillä. Tarkoitus oli saada tummanruskeat hiukset, mutta ylitin vahingossa parilla minuutilla tarkoitetun ajan ja tulos oli pikimusta tukka, lukuunottamatta entistä juurikasvua, josta tuli oikeastaan todella tummanruskea, mutta lähempänä mustaa kuitenkin. Nyt harmittaa ja paljon.

      Haluaisin takaisin ruskeanpunaiset hiukset. Minulla ei ole värinpoistosta kokemuksia, joten kyselisin teiltä asiassa viisaammilta, kuinka monta kertaa värinpoisto täytyy tehdä? Riittääkö kerta, jos sen päälle laittaa sitten sen punaisenruskean värin? Ja kuinkahan paljon se rasittaa hiuksia, ottaen huomioon että tukka tosiaan on alle kuukausi sitten värjätty? Pesen hiukset joka ilta markettishampoolla ja -hoitoaineella (tresemmé) sekä suoristan ja laitan lakkaa joka aamu. Luulisin, että hiukseni ovat kuitenkin melko hyvässä kunnossa.

      Entä onko tässä tilanteessa muita, hiuksia vähemmän rasittavia mahdollisuuksia?

    • B4

      Jos pistän ton Colour B4 tuotteen päähän niin tuleeko siitä normaali värini eli maantien ruskea, kun minulla nyt on tumman ruskeat, jos siis pistän sen vahvemman??

    • ihanat hiukset oli:(

      mita mun pitais teha ku mun normaalit hiukset on kiharat ja tummanruskeet. Varjasin raidat sellaset tosi vaaleet sit se ei onnistunu ja varjasin paalle hunajan varista. Nyt haluun sen varin pois ku mun hiukset nayttaa ihan pissan varisilt. Mul on joku 10 cm juurikasvu mut haluun ehdottomasti noi muut varit pois. Mun omat hiukset on aina ollu pehmeet mut nyt ku siin on noi varit paal nii ne on karheet ja TAYS kuivat. Mita suosittelisitte hiuksilleni??

    • epätoivoinen..

      Mulla on monta vuotta ollut valkoiseksi vaalennetut hiukset. Nyt rupesin kaipaamaan jotain luonnollista ja pistin päähän markettivärin, olikohan Schwarzkopfin natural&easy, sävy Luonnollinen tuhkanvaalea. Sivussa värikartta näytti että mitä vaaleampi oma väri, sitä vaaleampi tulos. No... Paniikki iski jo värjäysvaiheessa, väri oli harmaanruskea. Aattelin että lopputulos ei voi olla tämmönen. Tukasta tuli siis älyttömän tumma ja vihertävä. Nyt pienellä budjetilla pitäis saada takas blondiin/helmenvaaleaan. Ei varmaan suositella kotikonstein? Entäs vaalennuspesu, tuleeko halvemmaks?

    • the glambert

      Siis ostin ton Colour B4 tuotteen, joka poistaa värisävyjä, koska hiuksissani on blondia, ruskeata mutta enimmikseen punasta. Poistaakohan se hyvin tuon värin. Myyjä ainakin sano että mielummin se kuin tuo tummille tarkoitettu, koska hiukseni ovat orannsinpunaisenvaaleanruskeat, eli sekaväriset. Ja päälle verän shokkivärin turkoosin, jossa ei ole ammoniakkia tai vetyperoksidia. Vedänkö siihen värinpoiston päälle sen suoraan, vai annanko hiusten levätä vähän?

    • kokemus puhuu

      Värinpoiston rasittamat hiukset saa korjattua viikossa. Itse käytän Garnier Nutrissen värinpoistoa (mustiin hiuksiin) ja kahdella poistolla saa kyllä helposti vaalennettua minkä väriset hiukset tahansa. Kyseinen värinpoisto maksaa hiukan alle 10e/prk ja se vaalentaa 4-8 astetta hiuslaadusta riippuen. Sen jälkeen voi levittää minkä värin tahansa päälle ja tulos on ainakin lähes toivottu. Ja sen hiusten kuivuuden/purkkamaisuuden saa korjattua tehohoidolla, joka levitetään hiuksiin samalla tapaa kuin shampoo ja sen annetaan olla päässä n. 15 minuuttia. Sen teho on vielä parempi jos menee saunaan istuskelemaan siksi aikaa, koska se saa lämpöä ja imeytyy paremmin. Tämä kannattaa toistaa n. 3-5 kertaa viikossa ja hiukstesi kiilto on palannut. Toivottavasti tämä antoi lisätietoa niille jotka sitä kaipasivat. :) Ps. olen sitä mieltä että kampaajalla vaalennus rasittaa hiuksia huomattavasti enemmän kuin itse vaalennetut ja maksaakin vielä enemmän!

    • Oseeeeeeeee

      VÄRINPOISTO: poistaa värin, myös sun luonnollisen hiuksen värin!

      Moni on meinannu tässä ketjussa että sais oman värin takas värinpoistolla....

      Menkää kampaajalle jos haluutte oman värin takas. Niillä on semmosta ainetta millä saa kaikki muut värit pois paitsi BLONDATTUA, koska se postaa sinun luonnollisen hiuksen värin.

      • kahdenvaiheillaseko

        ensinäki:tarttuuko elean mahongin värisiin hiuksiin toi lorealin superblond joka maksaa jotaa 12 ja risat jaja se on värinpoisto..jos ostan tota superblondia vaik 2 pakettii ni lähteekö tää punertava sävy ?
        Hyvii merkkei haluisin tietää..
        Tai miten saan pysyy nää punaset hiukset punasiin ja kampaamos vai kotivärjäyksel ?
        Schatskover vai mikä lienee on täyttä paskaa,ja pesen hiukset aina jollaa lidl tai pirkka shampool..vaikuttaa asiaan mut en jaksa mitää tresemmee tai kampaamon juttui.
        En oo rikas enkä köyhä.. : )


    • kahenvaiheilouto;)

      vastatkaa : 0.......
      Ei oo kivaa ootella : /

    • HELP!

      Minulla on juuri nyt mustat hiukset (värjätyt) ja haluaisin värjätä punaiseksi.
      Kannattaisiko ottaa värinpoisto ja sen jälkeen värjätä ,
      koska punainen ei näy mustassa haluamallani tavalle.
      Olen kuullut ,että värinpoisto rasittaa hiuksia joten mitä kannattaisi tehdä?

    • Pinkiksi <3

      Itse olen juuri muutama viikko sitten yrittänyt värjätä hiukseni mustista punaisiksi, mutta väri ei tarttunut kunnolla, joten hiukseni ovat nyt tummanpunaiset enkä pidä niistä ollenkaan. :( Ajattelin tehdä värinpoiston ja värjätä hiukseni shokkivärillä pinkiksi, mutta en tiedä uskallanko tehdä värinpoistoa kotona. Tietääkö kukaan kuinka paljon värinpoisto ja hiusten värjääminen maksavat yhteensä kampaajalla?

    • Mwh?

      Olen tässä jonkin aikaa kaavaillut ottavani värinpoiston. Punaisissa on jatkuva värjääminen, ja kahden viikon jälkeen nämä ovat jo oranssit. Joten kesäksi olisi tarkoitus poistaa väri takaisin omaan maantienruskeaan.
      Joten, millainen se prosessi ois punasesta/oranssista normaaliin?

    • apua nopasti kiitos

      Paljonko suunnilleen värinpoisto kampaajalla maksaa? tiedän että kampaamoissa on eroja mutta SUUNNILLEEN

    • 2311

      Maksoin 57e värinpoistosta.

    • anomuumi

      Oon nyt vuoden ainakin värjännyt hiuksiani tummanruskeaksi eli pitkään. Ja haluaisin nyt blondit.

      Eli onnistuuko se mitenkään jos laittaa yhden värinpoiston päähän ja sitten vaikka viikon tai muutamien päivien päästä laittaa esim. jonkun tuhkablondin värin päälle ?

    • 1234

      Garnierin värinpoistolla tein eilen ekan poiston, mutta pidin liian vähän aikaa, koska hiukan pelotti, kun näin miten nopeesti lähti väri muuttumaan päässä. No, sinisen sävyt lähti ruskeista hiuksista pois, mutta punertavaa jäi vielä, eli nyt on hiukset about punaseen vivahtavaa kullansävyä.

      Lähtökohtatilanne oli omat hiukset vaaleat, kotiväreillä vaalennettu muutamia kertoja, kampaajalla laitettu viimiseks keskiruskea. Nyt haluan oman värin takas, joten tänään uudestaan Garnieria päähän, sitä kevyempää mallia. Uskon, että nyt lähtee loput punaisen sävyt ja sitten voisin värjätä jollain tuhkanvaalealla, ei mitään platinaa vaan lähelle omaa sävyä. Jos vaikka VIIMEIN palais täsmälleen omiin väreihin, eikä tarvis värjäillä... :D

    • 19

      Itse olen ostanut kaupasta värinpoistoaineen. Värinpoisto aine oli hellävarainen (pakkauksessa lukee) joten minun hiuksiani se ei pilannut. Sekoitin yhden rkl rypsiöljyä värinpoistoaineeseen, koska minulla on luonnostaan kuivat hiukset. Nyt hiukseni suorastaan säteilevät ja näyttävät hyvin terveiltä! Poistin hyvin tumman ruskean värin hiuksistani ja hiukseni ovat suorastaan todella vaaleat.

    • Redhead669

      Itselläni on luonnostaan suorat, oranssinharmaat, suhteellisen vahvat hiukset. Olen värjännyt näitä jo mukavan kauan ja ehkä sen takia ovat vähän heikentyneet, mutta silti hyväkuntoiset. Nyt hiukseni ovat mustapunaiset lähinnä sen takia, että värjäsin mustalla (piti olla viininpunaiset) suoraan päälle, onneksi. Kuitenkin huomasin haluavani kirkkaan punaiset takaisin. Edellisen punaiseni sain värjäämällä koko ajan päälle ja niistä tulikin yllättävän hyvännäköiset, mutta nyt en jaksa odottaa yli puolta vuotta. Kannattaako minun tehdä värinpoisto? Jos teen, teen sen mieluiten kotona, koska hiuksieni pituuden takia hinta olisi kalliimmasta päästä.

    • bad hair day

      Saanko mistään alle kympin värinpoistoo,silleen,että poistas kotona.Sen pitäs myös olla aika laadukas:))

      • hellö

        Ite kun oon joskus tehny värinpoistoja, niin on käyttäny Eleaa (tarjoustalo, vapaa valinta). Maksoi silloin jonkun vitosen.


    • ? raidat?

      kävin virossa laittamassa 2 pinkkiä raitaa kampaajalla ja mietin että miten saisin 2 raitaa pois,, onkos kellään kokemuksia??? kannattaako kasvattaa pois vai kampaajalla värihuuhtelu vai ihan vaan kotona? :))

      • enoovarmamut:D

        no siis jos ne raidat on tehty shokkivärillä...?, niiin ne saisi varmasti pois pelkällä värinpoistolla. luulen etä lähtisi ihan yhellä kerralla:DD


    • Cgui

      Joo no minä ainakin tein eka itse värinpoiston.. nojaa, vähän lähti, kunto huononi. Sitten menin kampaajalle ja tuli oranssit, mikä on tietenkin tässä vaiheessa luonnollista. Seuraavalla kerralla EI MITÄÄN muutosta edelliseen kertaan, joten otin ohjat omiin käsiini, kun peri vielä 60e siitä että laatu huononi muttei väri yhtään vaalleemmaksi mennyt. Nyt olen kotona värjäillyt about 5 kertaa värinpoistolla noin kerran kuukaudessa ja on nyt platinat. Kunto on kyllä suoraan sanottuna pa5ka..

      En suosittele välttämättä väeinpoistoa, jollei halua laatua pilata.

    • rankkaa se on tämäki

      no täähän on loppujen lopuks myös tosi yksilöllistä, mulla on pitkät ja luonnostaan ihan älyttömän hyväkuntoset hiukset. värjäilen reilu kuukauden välein ja muutama kuukaus sitte meni vähän liian tummaks, no ei siinä mitää tänää tein värinpoiston ja sen jälkee hiukset oli ihan kirkkaan oranssit. siihen päälle sit viel vaaleempi ruskee väri heti perään. parasta oli se et hiukset ei tähän sanonu mitään, nyt ne on vaaleemman ruskeet ja ihan yhtä hyvässä kunnossa ku ennenku olin elämässäni kertaakaan värjänny. toisilla näkee kyllä ku menee tosi huonoon kuntoon mut jos teillä nyt on järkyttävän hyväkuntoset hiukset ni turha pelätä et ne lähtis värinpoistossa päästä tai mitään. alkaa käydä jo vähä naurettavaks ku tunnetuimman hiustenkidutuksen
      jälkeen ei tarvi edes hoitoainetta laittaa...

    • älkää vaan!

      Jos omistatte hyväkuntoiset pitkät hiukset, älkää ikinä vaalentako niitä!! ( ei lyhyitä hyväkuntoisia tietenkää myöskään) mutta pitkät hiukset useimmissa pahimmissa tapauksissa lyhenevät PALJON katkeilun ja kuivuuden takia. Itse vaalensin Biozellin vaalennusjauheella ruskeat hiukseni, joiden alaosissa oli mustaa.. Levityksen jälkeen päässä tuntui suorastaan kamalalta, kutitti oikeastaan. Kaveri silti kehotti pitämään ainetta päässä tunnin. (Hän on parturikampaaja, joka on sitä mieltä että vaalennus ei aiheuta sen pahempia reaktioita) Pesun jälkeen hiukset vaalenivat tosi hienosti, eikä muita käsittelyjä tarvittu paitsi yksi keltaisuutta taittava sävyte. Illalla huomasin kuinka toinen korvani suorastaan valui mätää, hiuksia lähti ja oli kova hengenahdistus päällä yöllä. Aamulla mitään ei ole ollut, mutta hiuksia lähti ja lähtee edelleen muttei niin paljon. Vaalennus tehtiin noin 3kk sitten. Vaalennusjauheen paketissa luki suunnilleen näin "ei vahingoita hiuksia, ja on helppo levittää. Se oli kaukana hyvästä levityksestä!! tuotteen pit myös olla riittoisa, mutta yksi pakettikaan ei riittänyt olkapäänmittaisille hiuksilleni. Tein biozellille valituksen ja sain 3 purkkia hoitavia tuotteita (Joiden piti korjatahuonoksi menneet hiukseni) Niistä ei ollut mihinkään. Tässä sitä nyt ollaan.. ikinä en tunge päähäni yhtään mitään. Anteeksi sekainen teksti, mutta älkää ikinä hienohiuksiset lähtekö pilaamaan kutreanne vaalennuksella!! Jos pidätte blondeista, mutta värjäätte välillä bruneiksi, niin miettikää pariin kertaan sillä vaalennus pahimmassa tapauksessa katkoo hiuksia jopa 10cm pätkissä kauan aikaa!

      T. Vaalennusta inhoava ihminen

      • hulappa1

        No en ainakaan haluaisi mennä tuolle kampaajalle joka väittää että vaalennus ei aiheuta reaktioita.

        Jokainen ihminen on yksilö joten ei voi tietää tuleeko juuri sinulle minkään näkösiä reaktioita,jos ennen ei ole tullut se ei tarkoita sitä etteikö niitä voi tulla seuraavan kerran tai 5 kerran päästä.

        Ja jokainen varmasti ymmärtää että jos tuntuu päänähassa kipua nii väri on huuhdeltava pois vaikka VA olisi ollut puolet pienempi kuin purkissa sanotaan!

        Ja viellä Että jos on värjätyt hiukset ja haluat niistä vaalleammat niin niihin on pakko tehdä VÄRINPOISTO. raita aineet ovat samaa tavaraa kuin värinpoisto on sama

        Vaalennus=värinpoisto

        VaalennusVÄRIT vaalentavat omaan hiusta ei värjättyä hiusta.


      • Vaalennus ei poista
        hulappa1 kirjoitti:

        No en ainakaan haluaisi mennä tuolle kampaajalle joka väittää että vaalennus ei aiheuta reaktioita.

        Jokainen ihminen on yksilö joten ei voi tietää tuleeko juuri sinulle minkään näkösiä reaktioita,jos ennen ei ole tullut se ei tarkoita sitä etteikö niitä voi tulla seuraavan kerran tai 5 kerran päästä.

        Ja jokainen varmasti ymmärtää että jos tuntuu päänähassa kipua nii väri on huuhdeltava pois vaikka VA olisi ollut puolet pienempi kuin purkissa sanotaan!

        Ja viellä Että jos on värjätyt hiukset ja haluat niistä vaalleammat niin niihin on pakko tehdä VÄRINPOISTO. raita aineet ovat samaa tavaraa kuin värinpoisto on sama

        Vaalennus=värinpoisto

        VaalennusVÄRIT vaalentavat omaan hiusta ei värjättyä hiusta.

        Vaaleaksi värjääminen kestovärillä ja värinpoisto eivät ole sama asia. Jos laitat tummaan hiukseen vaalean raidan, et ole vielä tehnyt värinpoistoa ja sävy ei aina vaalene. On toki olemassa myös todella vahvasti vaalentavia kestovärejä, jotka lähentyvät värinpoistoa, mutta eivät silti ole sama asia. Vaalealla raidoittaminen ei ole sama asia kuin värinpoisto kyseiseltä alueelta. Värinpoistoaine ei ole samaa tököttiä kuin tavallinen vaalea kestoväri. Se on paljon vahvempaa ainetta. Värinpoiston päälle tehdään vielä vaalennus tavallisella kestovärillä, jos asiakas haluaa vaaleat hiukset. Ne ovat kaksi täysin eri ainetta ja kaksi eri työvaihetta.


    • Raju värinpoisto

      Kröhöm... Minulla on luonnostaan hieman lainehtivat, huonokuntoiset ja kuivat, mutta paksut, suomalaiset hiukset. Kaksihaaraisia lapsesta asti ollut valtavasti, jos kasvatan pitkäksi. Värjäsin hiuksiani kymmenen vuotta maantienharmaista mustiksi, kunnes kyllästyin ja menin kampaajalle tekemään mustasta vaalean (jotta sain päälle violetin shokkivärin, joka ei tietenkään tartu mustaan). Siis yhdellä kampaamokerralla teimme useita värinpoistoja ilman, että odotetaan kuukausia poistojen välissä. Ensimmäinen kampaaja ei suostunut tekemään, liian riskialtista. Toinen suostui, mutta varoitteli toki, ettei niin kannata tehdä. Olin kuitenkin itsepäinen ja useita värinpoistoja sain peräkkäin. Sitten päälle violetti shokkiväri (kampaaja laittoi senkin). Toimitukseen meni koko päivä. Ensimmäisen värinpoiston jälkeen hiuksista tuli kirkuvan oranssit. Sitten vähän vaaleamman oranssit. Niistä ei loppujen lopuksikaan tullut tasaisen vaaleita edes kampaajan avulla, vaikka mitä teki. Violetti väri päällä näytti kyllä hyvältä ja oli upea! Ei tosin pysy mun päässä kauaa shokkivärit ei edes, vaikka hius olisi noin kidutettu! Ensin hiukset tuntuivat hampulta (ja olisivat varmaan venyneet, jos en olisi varonut niitä), mutta se meni ennen pitkää ohi eikä hiuksia tippunut tavallista enempää.

      Vähän ajan päästä jouduin tekemään uuden värinpoiston (koska olin värjännyt taas tummiksi, kun violetti ei pysynyt) ja nyt halusin taas shokkivioletit hiukset. Ajattelin, että jos hoitaisin oikein, se pysyisi kauemmin, mutta ei pysynyt, vaikka tein kaiken oikein (silikoniton shampoo muun muassa). Tämä uusin värinpoistokerta sitten teki minulle selväksi, että minunkin hiukseni vaurioituvat edes jostain. Lopuksi halusin leikata huonon osan pois, vaikka ei se ihan huono ollut. Aika hauras vain ja kähertyvä. Halusin tietää oikean hiustenvärini ja sekin vaikutti päätökseeni leikata kaikki huono hius pois. Ja nyt olen siilitukalla. Että näin.

    • Mujer Latina

      Mulle kävi näin halusin tehdä värinpoiston koska halusin omat mustan ruskeet hiukseni takasin ja nyt on pää keltasena vähän hassun näköstä mutta kauanko tässä sit menee et saan oman värin takas nyt vähän kirjava ja tää oli tosiaan mun eka värinpoisto en oo aiemmin tehny. Mutta huomen toden näköisesti vedän tähän lilan päälle niin ei huuda mandariin värisenä tuo hius ainakaan kääks.

    • auttakaaminua

      Heipsun! Tarttisin hieman apua :D Itselläni oli mustat hiukset ei omaväri), jotka kävin kampaajalla vaalentamassa hiukan ( latvat siis). Kampaamon jälkeen hiukseni olivat päältä tosi tummat almost black ja sitten latvoista ruskeampaa. Ei oikeen hirveetä eroa itseasissa,näyttivät mustilta edelleen. Halusin kevään tullessa värjätä vaaleammiksi koska itselläni on vaaleammt hiukset, ei mustia. Menin kampaajalla ja siellä sitten mulle tehtiin värinpoisto. Latvat on jees, vaaleanruskeat kuten halusin, mutta tää tyvi!! hyissaatana mää sanon :D ekaks siittä tuli ihan punaoranssi ja sitten niissä oli vielä tätä mustaa. Kampaaja sitten yritti saada pois muttei vissiikään onnistunut niin sitten värjäs sihen päälle mustan tyven, etttä näyttäis liukuväriltä.. excuse mua, mutta ei musta tyvi sovi näihin vaaleanruskeisiin? Plussaksi punaisuutta ja oranssia jäi tyveen.. Rahaa ei enään ole tässä kuussa ainakaan pistää kampaajalle.. Ajattelin tehdä värinpoiston tyveen( is it good idea?) ja sitten heittää siihen vaaleanruskean sävyn..? mitä mieltä, auttakaa plz! Tällä tyvivärillä ei pidetä hiuksia auki :(

      • rosanna123

        Voitte myös lähettää viestiä mulle, tä on siis mun rosanna123:n lähettämä kysymyssessio :D


    • punapää

      Moi, ajattelin tehdä värinpoiston loreal paris preference extreme platinum värinpoistolla.Olen värjäillyt ruskealla ja punaisella ja nyt haluaisin maantien väriset hiukseni takaisin. Jos tekisin sen värinpoiston, montako värinpoistoa pitäisi sen jälkeen tehdä, että voisin värjätä maantien värisiksi, ja miten saisin hiukset sitten kuntoon, etteivät ne olisi purkkaa tai hamppua?

      • pinkkismurffi

        Kyseinen variaine ei ole varinpoistoa varten, vain vaalennus! Ja itsellani tuolla varilla platinan varinen tukkani meni keltaiseksi. En suosittele.
        Tummemmat hiukset kannattaa vaalentaa mieluummin raita-aineilla, ei tee keltaoranssia tukkaa joka usein tulee kun punertavaa aletaan vaalentamaan.


    • tee se itse&onnistu

      Itse luotan aina tohon nutrissen L värinpoistoon (pelasti jälleen!) vaikka se rasittaakin hiusta mutta varaudun aina istumaan seuraavan päivän öljyt ja hopee hoitis päässä vaikka tällä saakin aika luonnollisen natural vaaleen tuloksen :) ajatelkaa! värjäsin hiukset 2x PUNAISELLA kestovärillä ja punainenhan on erittäin vaikea ja vahva väri saada pois.. noh laitoin tän värinpoiston hiuksiin, muovipussin hiusten päälle niin että saisi hautua ja vielä pyyhkeen kiedoin päähän lämpöä tuomaan (lämpö edistää vaalennuksen vaikutusta) 40min jälkeen virutin hiukseni ja latvat olivat luonnon natural vaaleat mutta n. 5cm juuresta oli vaalea mutta kirkas oranssi. laitoin siis kosteisiin hiuksiin yöksi silver reflex hoitoaineen, latvoihin oliivi öljyä. Aamulla virutin pois, näin pienellä vaivalla mun hiukset on kauttaaltaan natural vaalea, aivan ihana, pehmeä ja kiiltävä! olen aivan ällikällä lyöty koska tää nutrissen L väri on sarjansa ''laimein'' mutta sai aikaan tämmösen tuloksen! olin varautunut täysin tummaan, kauttaaltaan eri vivahteiseen/läikikkääseen oranssiin :) yleensä olen myös tällä vaalennellut tummaa ruskeaa/mustaa hiusta muutaman asteen, yleensä vaalean ruskeeksi. ei tarvitse kuin levittää hiuksiin ja antaa vaikuttaa n. 10- 20min ja viruttaa pois :) ei tarvitse edes laittaa väriä päälle koska tulos on niin luonnollinen! :) kannattaa tietysti tarkastella kokoajan koska väri olisi sopivasti vaalentunut.

      tässä kuva tuotteesta, löytyy kapan hyllystä n.10e:
      http://www.sokos.fi/wcsstore/SOK_StorefrontAssetStore/images/product/iso/5703147060115.jpg

    • Miku -.-

      Mulla on nyt tälläset hunajanvaaleat hiukset, mutta oma väri taitaa olla hiekanruskea. (?) Ajattelin, että vaalentaisin nää hopeshampoolla, mutten tiedä vaalentaako se erityisen tehokkaasti. Kun hiukset taas vaaleammat olisi, värjäisin ne shokkivärillä vaalean liiloiksi.

      Kuinka kauan kestää vaalentaa hiukset hopeshampoolla "blondeiksi"?

    • Anonyymi

      Minä miettisin että olen värjäämässä hiuksiani brunesta punaiseksi kaverini kanssa jolla on blondit hiukset pitäisikö minunkin ostaa myös blondi väri aine vaikka se tekee hiuksista kuivemmaksi näköiset??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      298
      3325
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1349
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1044
    Aihe