kasvattajat

minä vain

Salon poliisi epäilee kuusjokelaista koirankasvattajaa eläinsuojelurikoksesta. Poliisi on tehnyt kennelissä tarkastuksen yhteistyössä eläinlääkärin kanssa.

Poliisin mukaan tilalla on 12 koiraa ja kymmenkunta hevosta, joita on pidetty ahtaissa ja kurjissa tiloissa. Koirien ja hevosten ulosteitakaan ei ole siivottu.

Nainen kasvattaa Suomessa harvinaisia Dogo argentino -koiria. Poliisi epäilee naista pentutehtailusta.

31

9007

    Vastaukset

    • naikkonen1234

      varmasti joku tietää, sillä salossa nyt muutenki tiedetään kaikkien asiat paremmin ku omat!

      • sano vennamo

        ...


      • Se kasvattaja
        sano vennamo kirjoitti:

        ...

        kasvattaa niitä kirjavia hevosia kanssa ja asuu siellä kuusjoella tiskarlassako se oli? Etunimen eka kirjain on T.


    • Bobo

      Hyvä että joku on ilmoittanut moisesta puuhailusta. Eihän ne eläimet itse osaa valittaa, ne vaan sitten kärsivät.
      Rahan ahnehtiminen ja välinpitämättömyys johtavat juuri tuollaiseen.

    • Eläinsuojelija 9

      Lasse kirjoitti hyvän kirjoituksen, hyvä kun asiat tulee esille.
      Ja tuo touhu kun on jatkunut jo pitään.

      Mutta ostajille tiedoksi: Vaatikaa nähdä se paikka, emot, kasvatusolosuhteet jne. Kaikki!
      Jos omistaja myy pentuaan huoltiksella tai pihalla, niin jotain on pielessä ja paljon.

    • ...

      Harmikseni olin hankkimassa kyseisestä paikasta kääpiöpinserin pentua!
      Nyt en saa kasvattajaa kiinni yrittäessäni perua kaupan.
      En todellakaan halua pentua paikasta jossa sitä on kaltoin kohdeltu! Koirat ovat kuitenkin aika arvokkaita ja jos maksan siitä hinnan niin vaadin että koira on myös hyvin hoidettu ja sen ensimmäiset kuukaudet ovat kuluneet tasapainoisessa paikassa.
      Tosiaan kyseistä kasvattajaa en saa kiinni puhelimitse.
      Poliisi ei ottanut minun osaltani kantaa, eli en siis saa virka apua hankkiakseni menetetyt rahat takaisin Poliisi kehotti menemään paikan päälle ja hakemaan itse rahat pois! o.O "Näetpä sitten itsekkin että millainen se paikka oikein on!" Sanoi asiaa käsittelevä poliisi.
      Sain siis suoran numeron asiaa käsittelevälle poliisille kun soitin salon seudun eläinsuojelijalle. Kukaan ei siis nyt osannut auttaa asiassani.
      Tosiaan, täytyy varmaan ajaa paikan päälle vaikka matkaa tulee täältäkin noin 80 km..
      Kohtalon tovereita? Jotka olisi juuri ostamassa sieltä koiraa?

      • Joopa joo

        Vaadit vaan kaupan purkua yksinkertaisesti. Minkälaisesta summasta on kyse? Ellei purku onnistu,otat yhteyden kuluttaja-asiamieheen.
        Ei se ole poliisin vika kun asiakas iskee kätensä sontaan,tässä tapauksessa koiranp....n?


      • voi voi
        Joopa joo kirjoitti:

        Vaadit vaan kaupan purkua yksinkertaisesti. Minkälaisesta summasta on kyse? Ellei purku onnistu,otat yhteyden kuluttaja-asiamieheen.
        Ei se ole poliisin vika kun asiakas iskee kätensä sontaan,tässä tapauksessa koiranp....n?

        Ei auta kuluttaja-asiamies yksityisten välisessä kaupankäynnissä. Tuskinpa saat rahojasi koskaan takaisin. Voit yrittää ulosoton kautta mutta jos kasvattajalla ei ole palkkatuloja eikä ulosmitattavaa niin mistä otetaan?


      • nimimerkki

        Älkää ikinä antako rahaa työttömälle kääpiöpinserikasvattajalle. Siellä on joukossa väärentäjiä, pentutehtailijoita, kasvattajia, joilla on itselläkin pennut maksamatta yms. Yleensä nämä yrittävät hankkia elantonsa kasvattamalla koiranpentuja monessa eri rodussa, kuten tässäkin tapauksessa. Jos on kotona useampi rotu ja kymmenkunta koiraa niin mitä muuta se on kuin pentutehtailua. Pennunostajan kannattaa tarkastaa kasvattajan tausta ennenkuin ostaa pentua.


      • _Caroline
        nimimerkki kirjoitti:

        Älkää ikinä antako rahaa työttömälle kääpiöpinserikasvattajalle. Siellä on joukossa väärentäjiä, pentutehtailijoita, kasvattajia, joilla on itselläkin pennut maksamatta yms. Yleensä nämä yrittävät hankkia elantonsa kasvattamalla koiranpentuja monessa eri rodussa, kuten tässäkin tapauksessa. Jos on kotona useampi rotu ja kymmenkunta koiraa niin mitä muuta se on kuin pentutehtailua. Pennunostajan kannattaa tarkastaa kasvattajan tausta ennenkuin ostaa pentua.

        Hehee... En menisi sanomaan noin: "älkää ikinä antako raha työttömälle kääpiöpinserikasvattajalle". Ensinnäkin: työttömyys ei tarkoita automaattisesti epäluotettavuutta, työttömänä voi olla myös väliaikasesti. Toiseksi: rodussa kuin rodussa on myös epäluotettavia kasvattajia, eikä pelkästään "kääpiöpinserikasvattajissa".

        Kaikista varminta on ensimmäiseksi tutustua rodun harrastajiin ja MONIIN kasvattajiin, eikä vaan yhteen ja samaan. Näin saa kartutettua hieman kaarevammin, mitä huuhailijoita rodussa oikein liikkuu ja keltä olisi parasta ottaa pentu ;-)


      • pinsu
        nimimerkki kirjoitti:

        Älkää ikinä antako rahaa työttömälle kääpiöpinserikasvattajalle. Siellä on joukossa väärentäjiä, pentutehtailijoita, kasvattajia, joilla on itselläkin pennut maksamatta yms. Yleensä nämä yrittävät hankkia elantonsa kasvattamalla koiranpentuja monessa eri rodussa, kuten tässäkin tapauksessa. Jos on kotona useampi rotu ja kymmenkunta koiraa niin mitä muuta se on kuin pentutehtailua. Pennunostajan kannattaa tarkastaa kasvattajan tausta ennenkuin ostaa pentua.

        No älähän nyt koko kääkkäkansaa käy yleistämään huijareiksi ja rahanahneiksi *soosoo*
        Toki jos tunnet kaikki ja tiedät varmaksi mitkä motiivit on pennutuksiin niin sitten ymmärrän. Tosin uskallan veikata ettet tunne...

        Tuon monen rodun kohdan kyllä melkein voisinkin allekirjoittaa. Tai ensin tutkitaan ja sitten hutkitaan, mutta itse ainakin haluaisin perehtyä kunnolla kenneliin jossa rotuja alkaa olla monia. Tai samaa rotua hirmuisia määriä.


      • ,,,

        kun et ottanu selvää millasissa oloissa kasvatetaan. ja toiseks; "en halua ottaa huonosti kohdeltua koiraa".. ei se koiran vika ole, eikö parempi olisi että se nyt pääsisi vihdoin hyvään kotiin. pahvi.


      • Redish
        ,,, kirjoitti:

        kun et ottanu selvää millasissa oloissa kasvatetaan. ja toiseks; "en halua ottaa huonosti kohdeltua koiraa".. ei se koiran vika ole, eikö parempi olisi että se nyt pääsisi vihdoin hyvään kotiin. pahvi.

        Varmaan paljastuu etten ole koiraihminen, mutta minä kyllä mietin mitä väliä pennun menneisyydessä on. Kuten edellinen kirjoittaja, mietin että mukava jos pääsi hyvään kotiin. Aikuinen koira olisi eri juttu. Luulen, että edellisen omistajan huonosti kohtelema koira voisi olla ongelmallinen.


      • tietäjä.
        Redish kirjoitti:

        Varmaan paljastuu etten ole koiraihminen, mutta minä kyllä mietin mitä väliä pennun menneisyydessä on. Kuten edellinen kirjoittaja, mietin että mukava jos pääsi hyvään kotiin. Aikuinen koira olisi eri juttu. Luulen, että edellisen omistajan huonosti kohtelema koira voisi olla ongelmallinen.

        tässä tapauksessa olisi syytä miettiä sitä pennun elämän alkutaivalta. Penut eivät välttämättä ole saaneet laadukasta ruokaa, aina vettä eikä niitä sanomisista huolimatta ehkä ole välttämättä madotettu eikä muutenkaan käsitelty.

        Näin ehkä.


      • Redish
        tietäjä. kirjoitti:

        tässä tapauksessa olisi syytä miettiä sitä pennun elämän alkutaivalta. Penut eivät välttämättä ole saaneet laadukasta ruokaa, aina vettä eikä niitä sanomisista huolimatta ehkä ole välttämättä madotettu eikä muutenkaan käsitelty.

        Näin ehkä.

        Arvasinkin, että takana oli varsin yksinkertainen juttu.
        *punastelen nolona*

        Kiitos oikaisusta!


      • eläinrakas_123
        Redish kirjoitti:

        Arvasinkin, että takana oli varsin yksinkertainen juttu.
        *punastelen nolona*

        Kiitos oikaisusta!

        Tietysti olisi hyvä jos pentu pääsisi hyvään kotiin, jouduttuaan kokemaan "kovan lapsuuden". Mutta kannattaa muistaa että se summa jolla koirasi huonolta kasvattajalta lunastat on kasvattajan palkka. Haluatko antaa rahaa eläinten huonoon kohteluun? Tuollainen toiminta loppuu vasta kun ihmiset eivät enää kanna rahojaan eläinrääkkääjille vaan ottavat selvää mihin rahansa laittavat. Jokainen on vastuussa omista teoistaan. Kannattaa ottaa selvää AINA on kyseessä mikä tahansa kasvattaja että onko eläimillä oikeasti hyvät olot ja vaatia nähdä itse millaisissa oloissa eläimet ovat.


      • ...
        ,,, kirjoitti:

        kun et ottanu selvää millasissa oloissa kasvatetaan. ja toiseks; "en halua ottaa huonosti kohdeltua koiraa".. ei se koiran vika ole, eikö parempi olisi että se nyt pääsisi vihdoin hyvään kotiin. pahvi.

        Halpaan menin minäkin juuri siksi kun kyseinen henkilö on tosiaan joidenkin yhdistyksien varapuheenjohtaja yms yms. Asiapa ei koskaan sitten selvinnyt. Ja Pahvi taidat olla itse. niinkuin moni jo kirjoittikin, että pentu tehtailu ja rääkkäys ei koskaan lopu jos rahoitamme tätä toimintaa. Ja en tosian aijo maksaa TÄYTTÄ hintaa kovia kokeneesta pennusta koska sen mielenterveyttä ei voi taata. toki haluaisin kaikki koirat pois tuollaiselta rääkkääjältä! No, se asia jää kai sitten viranomaisen hoidettavaksi. Toivon mukaan joku tosiaan tekee asian hyväksi jotakin. Nyt olen kuitenkin jo aivan ihanan parsonrusselin onnellinen omistaja. Tuttavalta kotiutin suloisen neljän vuoden ikäisen nappisilmän. Ja voinpa olla varma että koira on täys päinen.


      • surullista.mutta....

        Teet rikosilmoituksen asiasta jollei muuten hoidu. Hyvin yksinkertaista. Kuluttaja-asiamieheltä tuskin tulee muuta kuin kirje kasvattajalle jossa kehotetaan maksamaan maksamasi summa takaisin. Tosin jos kasvattaja on todettu varattomaksi, et saa rahojasi takaisin mistään suunnasta...


      • Anonyymi

        Minulla on tiedossa tosi outo tarina.Onko kasvattaja vastuullinen koirankasvattaja lainkaan.kasvattaja eri niminen ,myyjä eri ja luovuttaja eri.Eikä saa tietoa.Ei kai vaan pentutehtailija? KENNELISTÄ ei tietoa saa,eikä muualtakaan.Jotain omituista on ? Luovuttaja kuuluu kenneliin ja ties mihin yhdistyksiin.Koiranpentua on saamieni tietojen mukaan kuljetettu Ivalo.Lahti,Sipoo ja Kerava????


      • Anonyymi
        nimimerkki kirjoitti:

        Älkää ikinä antako rahaa työttömälle kääpiöpinserikasvattajalle. Siellä on joukossa väärentäjiä, pentutehtailijoita, kasvattajia, joilla on itselläkin pennut maksamatta yms. Yleensä nämä yrittävät hankkia elantonsa kasvattamalla koiranpentuja monessa eri rodussa, kuten tässäkin tapauksessa. Jos on kotona useampi rotu ja kymmenkunta koiraa niin mitä muuta se on kuin pentutehtailua. Pennunostajan kannattaa tarkastaa kasvattajan tausta ennenkuin ostaa pentua.

        Näitä riittää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on tiedossa tosi outo tarina.Onko kasvattaja vastuullinen koirankasvattaja lainkaan.kasvattaja eri niminen ,myyjä eri ja luovuttaja eri.Eikä saa tietoa.Ei kai vaan pentutehtailija? KENNELISTÄ ei tietoa saa,eikä muualtakaan.Jotain omituista on ? Luovuttaja kuuluu kenneliin ja ties mihin yhdistyksiin.Koiranpentua on saamieni tietojen mukaan kuljetettu Ivalo.Lahti,Sipoo ja Kerava????

        Salosta piti ensin hakea Pentu??


    • Anonyymi

      nykyään tämä rouva kasvattaa bordeauxdoggeja, vanhaenglanninbulldoggeja, bullyja ja ranskiksia.

    • Anonyymi

      Kiva kun, oon asunut kuusjoella...

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe