Luin että palkkaluokka on A 20-26, eli paljonko se on? Paljonko itselläsi tai tutullasi on, joka on insinööri, ja minkä alan insinööri hän on?
Insinöörin palkka?
6
2539
Vastaukset
- wiesel ´
http://www.vm.fi/vm/fi/04_julkaisut_ja_asiakirjat/02_henkilostohallinnon_asiakirjat/02_sopimukset/91004/name.jsp
näihin sitten lukematon määrä lisiä, jotka voit tsekata saman sivuston sopimuskohdista. Summasumarum: kaikilla erilainen, henkilökohtainen palkka, tarkasti voit käydä katsomassa verotoimistosta kenen tahansa palkan - 4 vuoden kokemuksella
Mutta ei ole taulukkopalkka, vaan henk.koht. Ei siis hyvin tienaa näinkään.
- sama palkka
täsmälleen, mutta ilman työkokemusta alalta, sähköasennus, työnjohto. Suunnittelusta vuoden työkokemus.
- rentoinssi
- Itsellä 2980 €/kk, kokemusta 9 vuotta (palkankorotusta odotellessa). Työ melko leppoisaa ja stressitöntä, silti usein mielenkiintoista.
- Tutulla n. 6500 €/kk, kokemusta 35 vuotta. Työ stressaavaa ja henkisesti raskasta.
Muista, että noista komealta kuulostavista bruttotuloista verottaja vie osansa progressiivisesti eli käteen jäävissä tuloissa eroa yllä mainituilla esimerkeillä on ehkä 1500 €/kk. - karkeasti ottaen
yleensä 2000-200 000 e/kk. Tuohon haitariin tulee omasikin osumaan. Eli insinöörihän ei ole mikään tietty ammatti, se on oppiarvo = mahdoton sanoa paljonko "insinööri tienaa". Itse insinöörinä tienaan 2400 e/kk peruspalkka, tähän päälle reissulisät, päivärahat, ylityöt, bonukset yms. jolloin palkka on vuoden aikana n. 3500 e/kk, nettona ehkä 2800 e/kk (osa tulosta verotonta/vähennyskelpoista). Olen valmistunut viime keväänä ja ollut hommissa vasta jokusen kuukauden. Vaikka peruspalkka nousisi 3000 e/kk huomenna, se ei paljoa nettopalkassa hetkauttaisi, kiitos verotusjärjestelmän. Todellinen raha tehdään reissuhommilla, ylitöillä ja näiden yhdistelmällä. Peruspalkan ylittäessä 5000 e/kk, lopetan reissuhommat, ehkä...
- Insssi
22437 eur/kk
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857535- 1005453
- 2664708
- 484622
- 653332
- 502738
- 542391
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222388Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292362- 412224