Lastenvaunuista - osaisiko joku auttaa?

Vaunuilija

Hei!

Asiani koskee kylläkin lastenvaunujen kunnostamista, mutta laitoin kysymyksen tänne siltä varalta, että joku teistä osaisi auttaa.

Omistan n. 20 v vanhat vaunut, jotka on tosi ihanat mutta runko on ruosteessa. Kannattaako kromata uudestaan, missä sen voi teettää, paljonko mahtaa maksaa? Vai olisiko jotain muuta, mitä rungolle voisi tehdä?

Kangasosissa on vähän hometta. Saisiko sitä pois millään vai kannattaisiko verhoilla uudestaan? Osaan ehkä itse ommella uuden sisusverhoilun, otan kaavat vanhoista kankaista, jotka poistan.

En viitsisi heittää poiskaan, ovat jotenkin komeat vaunut.

6

1730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minäkin.

      Kyllä sinun pitää itse se asia päättää kannattaako kromauttaa vai ei.
      Kromauksen hinnan saat tietenkin siltä kromaajalta.

      Osaatko ommella itse, sitä tuskin täällä keskustelupalstalla kukaan "selvännäkijä" pystyy arvioimaan.

      Hometta tuskin saat pois mitenkään, koska et osaa edes ajatellakaan.

      • Vaunuilija

        Niinpä niin, minä osaan vain lisääntyä. Ehkä itse et ole niihin hommiin päässyt (ja hyvä niin) ja siksi niin sapettaa :)


    • löytyy

      homeenpoistoainett ja se toimii, mutta värinpitävyys kannattaa kokeilla ensin johon piilokohtaan..

      Jos nuo eivät kovin pahasti ole ruosteessa niin esim. krominkiiloitusaineella saa ne ruosteet pieniksi pisteiksi vain ja osa saattaa häipyä näkymättömiin!

      • Vaunuilija

        Krominkiillotusainetta mietin itsekin, mutta tekeekö se niin sanotusti ruosteelle vain uutta pintaa, eli tuleeko ruoste vähän ajan päästä vain pahempana takaisin?

        Homeenpoistoaineen terveellisyydestä pitänee vähän lueskella ennen käyttöä, kiitos vinkistä kuitenkin!


    • auttava aatu

      koko projekti tulee kalliiksi samallalailla kuin mobilistien harrastus.Halvin tapa aloitaa on kokeilla kromin kiillotus ainetta.Uudelleen kromaus on kallista ellei kromaa satoja vaunuja samalla kerralla.oletko harkinnut maalausta tai lakkausta.homeen poisto myrkyillä arveluttaa,käsittelyn jälkeiset höyryt ym.TEETÄ UUSI VERHOOMOSSA,niin lapsi pysyy terveenä ja pysyy mukana kovemmassakin menossa:)

      • Nimetön

        EI KANNATA!! OSTO-JA MYYNTILIIKKEESTÄ "UUSIA 80-lukuisia,HALVALLA"(ehkä muutamalla kympillä samanlaiset,ruostumattomat)!! 40-100 VUOTTA TAI VANHEMMAT KANNATTAA KORJATA/ENTISÖIDÄ...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3527
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      157
      2143
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1845
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1756
    5. 80
      1175
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      320
      1136
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      132
      1031
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      73
      919
    Aihe