hiusten kasvatus

keinoja?

tähän asti ollu aina (siis nuoruudesta) lyhyet hiukset.eri tyylejä, eri värejä..kyllästyn helposti.ennätys on puoli vuotta sama malli ja väri.nyt aion kasvattaa olkapäiden yli!koska saisin kampauksilla vaihdeltua lookia.(ainut vaan etten osaa tehdä kampauksia..ehkä sitä oppii??)parhaiten sopii kyllä lyhyet, olen pienikokoinen ja sirot kasvot, korkeat poskipäät.mutta nyt haluan pitemmät.reilusti kerroksittain ni sopii myös auki.

siis lyhyesti:keinoja kasvun nopeuttamiseksi?syön hedelmiä, joka aamu puuro ja vitamiinipore, urheilen..salaattia ja juureksia aika vähä kuten myös maitotuotteita..karkkia ym hyvää lähes päivittäin.käytän päivittäin lakkaa ym kun vähän pakko..

21

5680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Quilty

      Hei,

      oletko miettinyt jos laitattaisit koko päähän pidennykset, kallistahan se on mutta kestää n. 3kk :> Pidennyksillä saisit nopeasti hiuksiisi pituutta, ihan lyhkäseen tukkaan ei kyllä jatkeita voi laittaa.. Minkä pituiset hiuksesi ovat?
      Hiusten kasvua ei oikein vippaskonsteila hirmusti voi nopeuttaa, siihen ei auta kuin aika.. suosittelen miettimään tuota pidennysmahdollisuutta :)

      • alkup.

        mutta ei oikein varaa..pääsin 3 kk sitten töihin mutta kaikki menee velkoihin ym.lyhimmät n.5cm, latvatleuan kohdalla suunnilleen, vähän yli.tiedätkö paljon maksais, noin arvio?


      • Quilty
        alkup. kirjoitti:

        mutta ei oikein varaa..pääsin 3 kk sitten töihin mutta kaikki menee velkoihin ym.lyhimmät n.5cm, latvatleuan kohdalla suunnilleen, vähän yli.tiedätkö paljon maksais, noin arvio?

        Koko päähän pidennykset maksaa noin parisataa euroa.. riippu tietty omasta hiuslaadusta että kuinka paksut ovat joka vaikuttaa siihen että miten tiheään tupsuja laitetaan yms. mutta suunnilleen 200-250e. Voit käydä kysymässä jostakin kampaamosta tarkempia hintoja niin saat selville paremmin :) Mutat itse näen parhaana vaihtoehtona nämä pidennykset koska näkyvän tuloksen saa heti :)

        Ps. eihän niitä pidennyksiä/tupsuja ole pakko ottaa koko päähän, vaikkapa vain esim. niskan seudulle yms. ;)


      • Täytyy "vanhan"
        Quilty kirjoitti:

        Koko päähän pidennykset maksaa noin parisataa euroa.. riippu tietty omasta hiuslaadusta että kuinka paksut ovat joka vaikuttaa siihen että miten tiheään tupsuja laitetaan yms. mutta suunnilleen 200-250e. Voit käydä kysymässä jostakin kampaamosta tarkempia hintoja niin saat selville paremmin :) Mutat itse näen parhaana vaihtoehtona nämä pidennykset koska näkyvän tuloksen saa heti :)

        Ps. eihän niitä pidennyksiä/tupsuja ole pakko ottaa koko päähän, vaikkapa vain esim. niskan seudulle yms. ;)

        miehen tehdä tunnustus; vaikka tukkalaitteet, häpykarvojen hoito, ja autot eivät pätkän vertaa kiinnostakaan, täytyi vaihtaa tämä Quilty ralliruutupöksyissään läppärin taustakuvaksi. Joutsenet saivat lentää tiehensä. Olihan kuva jo turhan pitkään lojunut muiden vähemmän kilttien kuvien joukossa. Kyllä aina jaksaa sykähdyttää tämä höpönassuinen mustavalkokuva, ou beibi.


      • nöps
        Täytyy "vanhan" kirjoitti:

        miehen tehdä tunnustus; vaikka tukkalaitteet, häpykarvojen hoito, ja autot eivät pätkän vertaa kiinnostakaan, täytyi vaihtaa tämä Quilty ralliruutupöksyissään läppärin taustakuvaksi. Joutsenet saivat lentää tiehensä. Olihan kuva jo turhan pitkään lojunut muiden vähemmän kilttien kuvien joukossa. Kyllä aina jaksaa sykähdyttää tämä höpönassuinen mustavalkokuva, ou beibi.

        Quilty! Heilutteleppas vähän niitä pohkeitas, että saadaan vekkuleihin potkuhousuihin vähän liikettä!


      • nöps,
        Quilty kirjoitti:

        Koko päähän pidennykset maksaa noin parisataa euroa.. riippu tietty omasta hiuslaadusta että kuinka paksut ovat joka vaikuttaa siihen että miten tiheään tupsuja laitetaan yms. mutta suunnilleen 200-250e. Voit käydä kysymässä jostakin kampaamosta tarkempia hintoja niin saat selville paremmin :) Mutat itse näen parhaana vaihtoehtona nämä pidennykset koska näkyvän tuloksen saa heti :)

        Ps. eihän niitä pidennyksiä/tupsuja ole pakko ottaa koko päähän, vaikkapa vain esim. niskan seudulle yms. ;)

        heilutteleppas vähän niitä pohkeita, että saadaan vekkuleihin potkuhousuihin ja näyttöruutuun vipinää!


      • mm

        Itse olen kasvattamassa hiuksiani myös. Noin vuosi sitten ne olivat tosi lyhyet, mutta nyt ulottuvat hartioille ja niitä saa jo kivoille kampauksillekin. :D Minulla oli myös sinettipidennykset, mutten voi oikein lämmöllä suositella niitä. Eivät näyttäneet yhtään aidoilta, kamalan ohuet! Niistä näki melkeinpä läpi (jos käsitätte mitä tarkoitan, näki siis kaulan niiden harvojen pidennysten läpi)..


    • 1321

      itsekin olen kasvatellut hiuksiani jo pari vuotta. Käytän usein erilaisia hiusnaamioita, kosteussuihkeita, latvahoitoja ym. Näin hiukset ja etenkin latvat pysyvät hyvinä pitkään. Silloin ei myöskään tarvitse käydä leikkaamassa latvoja pois niin usein. Ja eihän ne hiukset siitä pääse ikinä kasvamaan jos käy joka kk leikkaamassa sen sentin pois!:)

      • alkup.

        miten kärsivällisyytesi kestää?2 vuotta, huh..itse en ihan pitkiksi aio, reilu olkapää mitta riittää.


      • ei sama
        alkup. kirjoitti:

        miten kärsivällisyytesi kestää?2 vuotta, huh..itse en ihan pitkiksi aio, reilu olkapää mitta riittää.

        Miten kärsivällisyys ja pitkien hiusten kasvatus liittyvät yhteen? Sen ymmärrän, että jos ihan lyhyistä aloittaa, niin siinä tulee hankala vaihe, jolloin varmaan tekee mieli pätkäistä takaisin lyhyeksi. Mutta kun leuan alapuolelle pääsee, niin eihän siinä tarvitse tehdä mitään muuta kuin olla ja elää elämäänsä. Kyllä ne hiukset siinä itsekseen kasvavat. Varsinkin jos on hyvälaatuinen hius ja tekee mahdolliset värjäykset itse, niin siinä säästää parturikuluissa huimia summia. Itsellä meni parhaimmillaan/pahimmillaan 14 kk leikkausten välillä, nykyisin olen siirtynyt vähän lyhyempään malliin jota pitää leikatakin useammin.


      • liittyy
        ei sama kirjoitti:

        Miten kärsivällisyys ja pitkien hiusten kasvatus liittyvät yhteen? Sen ymmärrän, että jos ihan lyhyistä aloittaa, niin siinä tulee hankala vaihe, jolloin varmaan tekee mieli pätkäistä takaisin lyhyeksi. Mutta kun leuan alapuolelle pääsee, niin eihän siinä tarvitse tehdä mitään muuta kuin olla ja elää elämäänsä. Kyllä ne hiukset siinä itsekseen kasvavat. Varsinkin jos on hyvälaatuinen hius ja tekee mahdolliset värjäykset itse, niin siinä säästää parturikuluissa huimia summia. Itsellä meni parhaimmillaan/pahimmillaan 14 kk leikkausten välillä, nykyisin olen siirtynyt vähän lyhyempään malliin jota pitää leikatakin useammin.

        jos olet vaihtelunhaluinen:)kuten sanoin, puoli vuotta maksimi minkä ajan ollut sama malli ja väri.sitä piti tasottaa kuukauden välein, irokeesi tyyppinen malli.niin kyllä meikäläinen kärsivällisyyttä tarvii jos meinaa kasvattaa.työpaikalla lyötiin jo vetoa miten kauan kestän.ja miun hiusmalli muutokset ei oo ikinä ollu mitään pientä vaan radikaalimpaa.mulle on tärkeetä että hiukset hyvin, niin kyllä kasvatus on puuduttavaa miulle.en tykkää tavallisista hiuksista, ne on tylsät.ja sitä ne nyt on.aion mennä ammattiopistoon kysyy pidennysten hintaa.on siel opettajat valvomas.


      • kasvattaja
        liittyy kirjoitti:

        jos olet vaihtelunhaluinen:)kuten sanoin, puoli vuotta maksimi minkä ajan ollut sama malli ja väri.sitä piti tasottaa kuukauden välein, irokeesi tyyppinen malli.niin kyllä meikäläinen kärsivällisyyttä tarvii jos meinaa kasvattaa.työpaikalla lyötiin jo vetoa miten kauan kestän.ja miun hiusmalli muutokset ei oo ikinä ollu mitään pientä vaan radikaalimpaa.mulle on tärkeetä että hiukset hyvin, niin kyllä kasvatus on puuduttavaa miulle.en tykkää tavallisista hiuksista, ne on tylsät.ja sitä ne nyt on.aion mennä ammattiopistoon kysyy pidennysten hintaa.on siel opettajat valvomas.

        Mulla ei oo 20 vuoteen ollut pitempää tukkaa, todella lyhyitä malleja. Nyt kesällä tukka kasvoi vähän pitemmäksi mallistaan ja nyt oon puolisen vuotta kasvattanut. Saan sentään kiinni jo tukan, se vähän helpottaa. Jonkin verran mulla on kerrostetusti leikattu.
        Hidasta hommaa tää, mutta mukavaa vaihtelua siihen lyhyeen malliin mikä mulla oli vuosikaudet, olin ihan kyllästynyt jo, tuntui ettei saanut enää mitään vaihtelua.
        Föönäilyn olen lopettanut, mutta harrastuksien vuoksi pesen usein hiuksia, lähes joka päivä.
        Samoin muotoilutuotteiden käyttöä olen vähentänyt.
        Käyn kampaajalla parin kk välein, värjätään juurikasvu ja vähän siistii tukkaa.
        Tietääkö joku apteekin sarjan Vivicon tai jotain sinne päin? Auttaisko tukan kasvuun?


      • puhut
        liittyy kirjoitti:

        jos olet vaihtelunhaluinen:)kuten sanoin, puoli vuotta maksimi minkä ajan ollut sama malli ja väri.sitä piti tasottaa kuukauden välein, irokeesi tyyppinen malli.niin kyllä meikäläinen kärsivällisyyttä tarvii jos meinaa kasvattaa.työpaikalla lyötiin jo vetoa miten kauan kestän.ja miun hiusmalli muutokset ei oo ikinä ollu mitään pientä vaan radikaalimpaa.mulle on tärkeetä että hiukset hyvin, niin kyllä kasvatus on puuduttavaa miulle.en tykkää tavallisista hiuksista, ne on tylsät.ja sitä ne nyt on.aion mennä ammattiopistoon kysyy pidennysten hintaa.on siel opettajat valvomas.

        Eihän hiukset ehi kasvaa kun ihan maksimissaan 9cm kuudessa kuukaudessa, joten oisit vaan alottanu kyseleen heti pidennyksistä. Täälä mun kotikaupungissa pidennys maksaa sellaset 480€ ja siitä ylöspäin. Itse ostelen huutonetistä karvat aina tarpeen mukaan ja laitatan millon kenelläkin. Täälä ammattikoulu ei tee avoimia pidennyksiä ollenkaan, vaan pelkästään letti ja ehkä nuudelipidennyksiä. On kuulemma liian riskialtista antaa oppilaiden tehdä "oikeita" pidennyksiä. Todella harmillista. :( Kantsaii siis varautua siihen, et koulu ei niitä tee. Riippuen asuinpaikastasi, voi olla että löydät täältä jonkun laittajkan jos päätät ostaa vaikka juuri huutonetistä hiukset. Mulla nuo laittajat on ottanu 25-30€ tunti hiusten kiinnityksestä, eli hintaa on tullut maks. 90€ sinetit. Ei siis kovin kallista.


      • maik...
        puhut kirjoitti:

        Eihän hiukset ehi kasvaa kun ihan maksimissaan 9cm kuudessa kuukaudessa, joten oisit vaan alottanu kyseleen heti pidennyksistä. Täälä mun kotikaupungissa pidennys maksaa sellaset 480€ ja siitä ylöspäin. Itse ostelen huutonetistä karvat aina tarpeen mukaan ja laitatan millon kenelläkin. Täälä ammattikoulu ei tee avoimia pidennyksiä ollenkaan, vaan pelkästään letti ja ehkä nuudelipidennyksiä. On kuulemma liian riskialtista antaa oppilaiden tehdä "oikeita" pidennyksiä. Todella harmillista. :( Kantsaii siis varautua siihen, et koulu ei niitä tee. Riippuen asuinpaikastasi, voi olla että löydät täältä jonkun laittajkan jos päätät ostaa vaikka juuri huutonetistä hiukset. Mulla nuo laittajat on ottanu 25-30€ tunti hiusten kiinnityksestä, eli hintaa on tullut maks. 90€ sinetit. Ei siis kovin kallista.

        Siinäkin s'äästää kummasti kun ei osta niitä hiuksia mistään huuto,netistä, vaan tilaa tukusta ilman välikäsiä, briteistä tai ebaystä.


      • kokeillut

        Samaa mieltä ettei kannata ottaa pidennyksiä ELLEI ole ihan pakko. Kasvatan kanssa hiuksia pitkiksi. Hoitelen niitä omille hiuksille sopivilla shampoilla ja hoitoaineilla hiusnaamiolla. Käyn parturissa silloin kun muistaa ja on varaa, eli noin puolen vuoden välein, joskus menee pitempääkin.

        Värjäilen silloin tällöin hiuksia itse, paljon halvempaa. En käytä hiuskiinteitä, -geelejä tai muotovaahtoja muuten kuin juhlissa, eli 1-3 kertaa vuodessa, jos sitäkään. Se edesauttaa hiusten pysymistä kunnossa.


    • metriletti

      minä kasvatan oikeasti pitkiä hiuksia. oon ajatelluta nilkkoihin asti kasvattaa. nykyään minulla on semmonen peppupitunen tukka. kasvaa 4 cm kuukaudessa. se on paljon se. en ikinä ole värjännyt hiuksia, enkä tule värjäämään. ne on paksut ja kiiltävät. tällä vauhdilla ne on tavoitepituudessaan jo 3 vuoden päästä.

    • <3

      Hiukset kasvaa itsestään, ei tarvitse erikseen kasvattaa.

    • Anonyymi

      Ystävälläni oli syöpäoperaatio. Nyt hänen tukkansa on kasvanut paljon tummempana kuin aiemmin oli. Tukka vain nousee päälaella pystyyn. Nauroin, eikös se ole tämän päivän muotia . Oma tukkani paremminkin lässähtää. Kihartuvat hiukset kyllä ovat. Itse sanoin aina, että kun jään eläkkeelle, vedän tulipunaisen irokeesikampauksen Vaan kun vielä työssäni jatkan, en viitsi aiheuttaa vanhemmalle kansalle sydäreitä.

      • Anonyymi

        Toisekseen . Hiuksia irtoaa normaalistikin noin 200n päivässä. Kilpirauhasen ja anemian asiat kantsii ensinnä tarkistaa. Myös se lääkärikunnassa monenlaista kantaa esitetty ferritiini.


    • Anonyymi

      Minulla oli nuorena kauniit vyötärölle ulottuvat oljenväriset hiukset. On ollut pakko myöntää siihen, että ovat tummemmat. Eivätkä todellakaan kasva vyötärölle asti. Enää. Syön terveellisesti. Vitamiinipuutostakaan ei pitäisi oleman. Liittynee ikääntymiseen.

    • Anonyymi

      Itse pähkäilin pitkään lyhyiden ja haurauden hiusten kanssa. Löysin hiusclub.fi sivustolta paljon tietoa hiusten kasvusta ja edistämisestä. Tämän jälkeen on purnukoita kotiin kertynyt, mutta myös hiusten hyvinvointi edistynyt. Erityisesti syväpuhdistava shampoo ja sen sen jälkeen kunnon hoitoaine on auttanut tilanteeseeni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      333
      2889
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2184
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1630
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe