Kirjoita oma käsityksesi Punkista:

Jeesus oli homo jätkä

Kuten otsikko kaiken sanoo.


Tämä paikka on nykyään "5115 ToI Ei OO PuNkIa NähNyTkÄä, lol" viestejä täynnä.

Olkaapa nyt ystävällisiä ja kertokaa mitä Punk teidän mielestä tarkoittaa, niin saadaan vähän selkoa asiaan. Tämä ei ole hupikeskustelulle, vaan oikealle määrittelylle (just joo, niiku se netissä onnistus xD).

yrittäkää panostaa siihen mitä täällä puhutte, ja täällä saa käyttää vain bändejä ESIMERKKEINÄ.









Okei, mää alotan ^_^

Punkissa pitää olla
1. raivoa ja vihaa
2. Nopeutta
3. Yksinkertainen kitarariffi (mutta taidolla. :/ Sen takia The Exploited vie luun Sex Pistolsilta mennen tullen.)
4. Innostusta ja rakkautta musiikkiin (ettei musiikki kuulosta miltään kopiolta toisesta bändistä niiku Dead By Gun on alkanu kuulostamaan)
5. Panostusta lyriikoihin.


Ja mää henkilökohtaisesti löydän näitä seikkoja vain 80-90 luvun punk-bändeistä. kuuntelisin mieluusti 70-luvun punkiaki, mutta ku se on vain pelkkää rämpyttelyä 90% ajasta.

Tunnelmaa keventääkseen Toy Dolls - Nelly The Elephant
http://www.youtube.com/watch?v=eti21PVHXrg

5

577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Punk on vapaus olla punk punkin rajoissa.

      Vaikea kysymys, vielä vaikeampaa on vastata siihen.

      Jos joku näyttää punkilta, maistuu punkilta ja kuulostaa punkilta sen on pakko olla punkkia.

      Aitous on avainsana, mutta annan anteeksi myös klooneille jos ne kuulostavat hyviltä, eivätkä tee musiikkiaan rahasta vaan rakkaudesta, kunhan se rakkaus ei kohdistu rahaan.

      Henk. koht. pidän yleensä poppiskoukkuihin pohjautuvasta punkista enemmän kuin rockin ryminästä.

      Bändejä joita en jaksa luotella: Sex Pistols, Adverts, Clash, Buzzcocks, Sham 69, Conflict, Ramones, Black Flag, Dead Kennedys, NOFX, SNFU, Vegan Reich(olen kuullut kaksi kappaletta), Sheer Terror, Aivolävistys, Kakkahätä-77, (vanhempi)Rytmihäiriö tietyssä mielentilassa, samoin Shitter Limited, LAMA, Ratsia, Kollaa Kestää, Appendix, vanha kantaa naivisti ottamaton Pelle, vanha Extreme Noise Terror, ja muutama muu joita en nyt muista mainita.

      http://www.youtube.com/watch?v=OuaNA8edvtE

    • like a mutha fucka

      mun mielestä punk on yksinkertasta ja nopeeta rock n rollia. meiningin täytyy olla aitoa, omapäistä/persoonallista. lyriikat voi olla periaatteessa mitä vaan kunhan kirjottaja ite kokee että niissä on jotain tarinaa tai sanomaa.
      semmosta katurunoutta monesti.

      hyviä bändejä minusta on pääasiassa 70-luvun amerikan ns. esipunkkarit

      1 new york dolls
      2 iggy & the stooges
      3 ramones
      4 johnny thunders & the heartbreakers
      5 dead boys

      sitten britannian bändeistä mm. damned on hyvä.
      tietysti pistolsit sun muut on kanssa hyviä mutta eivät vaan niin kolahda mulle.

      jenkkibändit omasta mielestä oli musiikillisesti parempia ja ehkä myös "aidompia" kuin nämä brittibändit. jokainen niistä teki hommaansa hyvin omalla tavallaan, kaikki erosivat toisistaan. enemmän niissä oli persoonaa kuin näissä pistolseissa tai clasheissa. brittibändit lähinnä omaksu sellasen tietynlaisen punk "muotin", miten olla punk? sen mukaan muodostuneita bändejä sitten ilmesty kun sieniä sateella. jälkeenpäin kuunneltuna 99% noista on täyttä sontaa mutta noi thundersin, richard hellin ja vaikkapa stiv batorin jutut on edelleen yhtä vakuuttavaa mitä sillon. ehkä vielä enemmän tänä päivänä.

    • punkkarikloppi

      slogan, punkiksi synnytään. vitsi, vitsi.

      jokainen punkkari on olevinaan punkinpi
      kuin toinen. ja se johtuu siitä että
      mehän erotumme massasta. (toivottavasti).
      siksi jokainen punkkari on tavallaan
      yksilö. ja jokainen tykkää eri rytmi-ryhmistä,
      eri vaatteista ja eri aateista.
      ja näin se pitää mennäkkin.
      ainoa asia mikä meidät yhdistää,
      on punk. on uskallusta omiin
      mielipiteisiin, uskaltaa ilmaista niitä.
      ja yrittää vielä jopa seistä niiden takana.
      joku pitää toista bändiä punkinpana kuin
      toinen. nykypäivänä on vaikeaa erotella
      mikä on punkkia mikä ei. riittääkö
      että puetaan luuranko kalsarit päälle.
      tai haetaan lapsityö voimalla tehty
      valmis punk-paita muoti liikkeestä.
      mä veikkaan että punkkia on ollu aina, mutta seitkyt luvun lopussa sille osattiin antaa
      nimi. punkkia on olla oma itsensä. oli se
      vaatetusta tai musiikkia. itse olen
      nyky päivänä lähinnä musa punkkari.
      mutta kyllä joskus mielipiteitäkin lähtee.
      ja se joskus ärsyttää kun ryhmä luulee
      et mäkin oon joku vege, ihan vaan siksi
      että olen punkkari. ihan niinkuin kukaan
      muu ei vois olla vege tai mennä linnan
      eteen ittepäisyys-päivänä riehuun.
      ja musiikin tulee tosiaankin olla
      simppeliä, eikä mitään kitara-sooloa.
      just sellasta kakkahätä meininkiä,
      et vittu en saanu sossusta rahaa
      niin teen siitä biisin.
      itsekin tykkään tosta 80-luvun
      meiningistä ennemmän.

      no ny lähti taas mopedi käsistä.

      kiitos ja näkemiin.

      • jeesus oli homo jätkä

        Miten vitussa tämä säie on etusivulla vieläkin?
        onko tämä todellakin näin kuollut paikka?
        hei katsokaapas tätä taikatemppua!
        jokaikinen rivi on lyhempi?!
        siis lyhempi kuin toinen.
        mitä helvettiä?
        oikeasti.
        mitä?


    • sukkamangusti

      Punk on niiiiiiiiin laaja käsite. Kun itse löysin punkin jokunen vuosi sitten, etsin kaiken mahdollisen tiedon siitä ja muusta sen oheis-sälästä. Sanakirjasta etsin millaiset määrittelyt joku on laittanu punkille, vanhat lehtileikkeet ja tietysti internet olivat loistavia tiedonhaku välineitä. Siinä sivussa tuli luettua please kill me- punkin sensuroimaton esihistoria (jota jotkut kutsuvat punkin raamatuksi) ja Nancy. Pikku hiljaa aloin tajuta punkin tärkeimmän idean, en tosin vieläkään osaa kertoa sitä sanoin. Jo heti alkuun punk tuntui omalta. Aivan kuin olisi tullut kotiin. Vaikka en enää ole ulkoisesti niin "punk" kuin alkuaikoina, se jätti minuun valtavan jäljen. Se kulkee mukanani vieläkin vaikken enää oikeastaan ajattele koko asiaa. Punkista on siis periaatteessa tullut osa minua ja ajatusmaailmaani.

      Joku fiksu kirjoitti tällä samaisella keskustelufoorumilla että punk elää nykynuorissa mutta eri tavalla, mutta ei ehkä aivan samalla raivolla kuin silloin joskus. Olen myös samaa mieltä että punkkia on ollut aina mutta että vasta 70-luvulla sille annettiin nimi.

      Nyt joku tietysti ajattelee että miten se nyt sitte pukeutui ja miten punkisti mä ajattelen.
      Jo alkuun tuntui väärältä ostaa jotain t-paitoja joissa luki i

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1915
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1363
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1098
    Aihe