NUTRILETT aloitus?

LaurelWreath

Olen huomannut että Nutriletin tuotteet ovat todella kalliita tällaiselle toimeentulotuella elävälle :( Pakko se olisi kai silti alata niillä korvaamaan tuota ainaista schaissea jota tulee syötyä. Rahaahan siihenkin palaa kun paljon syö.. Mitkä olisivat parhaat tuotteet kun aloittaa laihduttamisen ja kuinka paljon niitä saa päivässä sitten syödä? (tärkein tieto!) Jonkinlaisen "lukkarin" tarvitsisin alkusysäykseen! Kiitos vinkeistä!

7

4154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keinoja.

Olen huomannut että Nutriletin tuotteet ovat todella kalliita tällaiselle toimeentulotuella elävälle :(

Toisaalta Nutrilet kuurin aikana ei syödä mitään muuta kuin nutrilettia. 3 päivän nutraus maksaa 20 euroa. Saatko sitä pienemmällä summalla normaalisti ruuat 3 päiväksi kaupasta?

Valitse joko ruokavaliolla laihdutus tai täysnutraus. Ruuan ja nutrilettien syöminen (ns. osanutraus) ei ole yhtäaikaa mielekästä, koska et laihdu sen enempää kuin ruokavaliolla yleensäkään ja lisäksi on kallista.

Olen itse laihduttanut myös painonvartijoissa ja voin suositella! Paikkareitten hinta on 10 e viikossa, mutta homma toimii ja ryhmässä voi käydä esim kerran 2 viikossa, jos haluaa säästää.

• ei saa

tehdä kuin 2-3 viikkoa!! sen jälkeneen korvataan osa aterioista nutreilla, sehän lukee ohjeissakin. ettekö lue niitä?

Totta kai sitenkin laihtuu. Tarkoitushan on pitää päivittäinen kalorimäärä pienenä, noin 1500ckal (ei todellakaan siinä 500 ckal)

Koska ateriat (vlcd)sisältää vain noin 100 ckal, patukat noin 200 ckal. voit korvbata sillä esim aikomasi syämän pizzan, jossa on kaloreita joka 1000. Miksi tämä ei toimisi?

Itse korvaan aamupalat, kos aen jouda koskaan syömään siloin mitään. Pyrin syään 5 päivässä, ja korvaan monesti väli ja iltapapalt nutreilla, koska muuten ahmisin todennäköisesti suklaapatukan tms, missä on paljon enemmän kaloreita.

Ns. osanutraamisella saat pidettyä päivän kalorinsaannin pienenmpänä. toki sen onnistuu syömällä vähäkalorisia ruokia, mutta varsinkin kiireiselle huonolle kokille tämä on paljon helpompaa.

Lukekaan ihmiset ne ohjeet!!

• jatkoa.
        ei saa kirjoitti:

tehdä kuin 2-3 viikkoa!! sen jälkeneen korvataan osa aterioista nutreilla, sehän lukee ohjeissakin. ettekö lue niitä?

Totta kai sitenkin laihtuu. Tarkoitushan on pitää päivittäinen kalorimäärä pienenä, noin 1500ckal (ei todellakaan siinä 500 ckal)

Koska ateriat (vlcd)sisältää vain noin 100 ckal, patukat noin 200 ckal. voit korvbata sillä esim aikomasi syämän pizzan, jossa on kaloreita joka 1000. Miksi tämä ei toimisi?

Itse korvaan aamupalat, kos aen jouda koskaan syömään siloin mitään. Pyrin syään 5 päivässä, ja korvaan monesti väli ja iltapapalt nutreilla, koska muuten ahmisin todennäköisesti suklaapatukan tms, missä on paljon enemmän kaloreita.

Ns. osanutraamisella saat pidettyä päivän kalorinsaannin pienenmpänä. toki sen onnistuu syömällä vähäkalorisia ruokia, mutta varsinkin kiireiselle huonolle kokille tämä on paljon helpompaa.

Lukekaan ihmiset ne ohjeet!!

Pitsan voi korvata myös lautasella kaurapuuroa sekä 1 purkilla rasvatonta rahkaa marjojen kanssa. Energiamäärä on sama ja on halvempaa kuin patukat. Lisäksi mahakin tulee enemmän täyteen.
        Nutrien hyvä puoli on nuo vitamiinit, mutta otan itse 1 vitamiinitabletin päivässä varmuuden vuoksi, joten ei tarvi korvata sen takia nutreilla. Kyse on valinnoista, jos haluaa käyttää nutreja ruokavalion lisänä niin se on ihan ok. Itse joko täysnutraan tai olen ruokavaliolla. Sekaisin en käytä hinnan vuoksi ja siksi ettei 1 patukka paljon nälkää pidä. Samalla energiamäärällä voi syödä täyttävämminkin. Terveellisiä ne patukat sinänsä ovat. Koitan pyrkiä korvaamaan suklaat ja herkut niillä.

tehdä kuin 2-3 viikkoa!!

Noin ohjeissa sanotaan. Lääkärin valvonnassa jotkut elävät noilla 4 kuukautta, jos ylipainoa on paljon. Kyllä monet terveet ihmiset ovat nutranneet omin päin pidempäänkin. Jos on normaalipainon ylärajoilla niin tuskin edes kannattaa nutrata enempää kuin se yksi 3 viikon jakso. Periaatteessa nutrit on kehitetty huomattavan lihaville eikä lievästi ylipainoisille. Olen ollut 3 viikkoa nutreilla ja sitten pitänyt muutaman viikon tauon ja ollut 2 viikkoa. Jälkeenpäin huomasin että tukka alkoi lähteä päästä. Lisäksi nutrausta pidän henkisesti raskaana kuurina. Nykyisin laihdutan vain ruokavaliolla koska saan saman tuloksen, aikaa vain menee hieman pitempään.

• syöppö olen
        jatkoa. kirjoitti:

Pitsan voi korvata myös lautasella kaurapuuroa sekä 1 purkilla rasvatonta rahkaa marjojen kanssa. Energiamäärä on sama ja on halvempaa kuin patukat. Lisäksi mahakin tulee enemmän täyteen.
        Nutrien hyvä puoli on nuo vitamiinit, mutta otan itse 1 vitamiinitabletin päivässä varmuuden vuoksi, joten ei tarvi korvata sen takia nutreilla. Kyse on valinnoista, jos haluaa käyttää nutreja ruokavalion lisänä niin se on ihan ok. Itse joko täysnutraan tai olen ruokavaliolla. Sekaisin en käytä hinnan vuoksi ja siksi ettei 1 patukka paljon nälkää pidä. Samalla energiamäärällä voi syödä täyttävämminkin. Terveellisiä ne patukat sinänsä ovat. Koitan pyrkiä korvaamaan suklaat ja herkut niillä.

tehdä kuin 2-3 viikkoa!!

Noin ohjeissa sanotaan. Lääkärin valvonnassa jotkut elävät noilla 4 kuukautta, jos ylipainoa on paljon. Kyllä monet terveet ihmiset ovat nutranneet omin päin pidempäänkin. Jos on normaalipainon ylärajoilla niin tuskin edes kannattaa nutrata enempää kuin se yksi 3 viikon jakso. Periaatteessa nutrit on kehitetty huomattavan lihaville eikä lievästi ylipainoisille. Olen ollut 3 viikkoa nutreilla ja sitten pitänyt muutaman viikon tauon ja ollut 2 viikkoa. Jälkeenpäin huomasin että tukka alkoi lähteä päästä. Lisäksi nutrausta pidän henkisesti raskaana kuurina. Nykyisin laihdutan vain ruokavaliolla koska saan saman tuloksen, aikaa vain menee hieman pitempään.

Olen kolme kertaa vienyt 2-viikon nutrilet kuurin läpi. kyllä sillä laihtuu ja ei tartte laittaa ruokaa. Siinä olikin hyvät puolet.
        Minulla oli toinen diettipäivä hankala, oli vieroitusoireita. ylivireyttä, kiristystä suupielissä.
        mut sen jälkeen meni ihan hyvin. laihduin kyllä 5 kiloa (67-62). WC:ssä oli vain pientä jätettä.
        Mutta halvempaa on laihduttaa pitkäjänteisesti muuttamalla ruokatapoja.
        Kaupasta ei saa ostaa hömppää. Kotona kaapit pitää siivota ylimääräisistä ruoka aineista. Vain turvallista syötävää. Ruokaa pitää tehdä ja syödä oikein. Pikku napostelu lisää ruokahaluja.
        Laske kalorit.
        Itse rakastan kaikkea makeaa ja se on paheeni.
        Nyt olis taas aika katsoa peiliin. Paino 64.
        Jouluna on vaara saada helposti 2 kiloa lisää.
        Nyt ennen joulua pitäisi saada otettua viisaasti kaksi kiloa pois ja miettiä jouluruuat uusiksi.
        Niin töissä kun on kiire ja ei ehdi syömään, syön noita patukoita. Puren ne tosi hitaasti ja juon sitten pari lasillista vettä.

• Jonska77
        syöppö olen kirjoitti:

Olen kolme kertaa vienyt 2-viikon nutrilet kuurin läpi. kyllä sillä laihtuu ja ei tartte laittaa ruokaa. Siinä olikin hyvät puolet.
        Minulla oli toinen diettipäivä hankala, oli vieroitusoireita. ylivireyttä, kiristystä suupielissä.
        mut sen jälkeen meni ihan hyvin. laihduin kyllä 5 kiloa (67-62). WC:ssä oli vain pientä jätettä.
        Mutta halvempaa on laihduttaa pitkäjänteisesti muuttamalla ruokatapoja.
        Kaupasta ei saa ostaa hömppää. Kotona kaapit pitää siivota ylimääräisistä ruoka aineista. Vain turvallista syötävää. Ruokaa pitää tehdä ja syödä oikein. Pikku napostelu lisää ruokahaluja.
        Laske kalorit.
        Itse rakastan kaikkea makeaa ja se on paheeni.
        Nyt olis taas aika katsoa peiliin. Paino 64.
        Jouluna on vaara saada helposti 2 kiloa lisää.
        Nyt ennen joulua pitäisi saada otettua viisaasti kaksi kiloa pois ja miettiä jouluruuat uusiksi.
        Niin töissä kun on kiire ja ei ehdi syömään, syön noita patukoita. Puren ne tosi hitaasti ja juon sitten pari lasillista vettä.

Mä täysnutrailin ensin 2 viikkoa ja senjälkeen on ollut osanutraus-päivien, täysnutraus-päivien ja herkuttelu-päivien sekamelskaa n. kaksi viikkoa. Yhteensä olen laihtunut 5 kiloa. On totta, että saman tuloksen saisi painonvartijoissa. Olen laihduttanut jo 20 kiloa heidän menetelmillään, mutta pisteiden laskeminen ja jatkuva ruoan miettiminen (mitä laitan tänään, mitä kaupasta) alkoivat käydä hermoille. Täysnutratessa on niin helppoa syödä vain pusseja ja patukoita, ja jumittanut paino lähti taas tippumaan. Patukat on lisäksi kätevää matkaruokaa.

Itselläni on ongelmana se, etten saa normaalista ruokavaliostani tarpeeksi proteiineja, koska luontaisesti vieroksun proteiinipitoisia ruoka-aineita. Proteiinin määrään ajattelinkin tulevaisuudessa jotain pysyvämpää patukkaratkaisua, kunnes opin pitämään vaikka kanasta tai linsseistä tarpeeksi.

Pelkäsin, että paino nousisi, kun täysnutrauksen lopettaa (suoli täyttyy ja vaikutus onkin pelkkää harhaa) mutta näin ei näytä olevan. Paino on täysnutrauksen jälkeen vuorotellen laskenut tai pysynyt ennallaan, suoraan verrannollisena nutrilett-uskollisuuteni kanssa. Liikun yhtä paljon kuin ennen nutrauskokeilua, mutta ehkä rankemmin. Juoksulenkitkin sujuvat keveämmin, kyllä se 5 kiloa tuntuu lopulta aika paljon jokaisella askeleella. 25 kilosta puhumattakaan :)

En tietenkään ole unohtanut painonvartijoista saamiani hyviä oppeja ruoan terveellisemmistä valinnoista tässä nutrauksen ohessa, mm. eilinen itsenäisyyspäivän kakku oli huomattavasti rasvattomampi kuin alkuperäisen ohjeen mukaan, kun valitsin vähärasvaisempia tuotteita. Lisäksi paikkareista saatu henkinen tuki on ollut tärkeää. Jonkinverran itsekuria tarvitaan myös, ettei nutrauksen aikana napsisi suklaita ja muita hyviä, koska saavutettu ketoositila voi siitä "mennä pilalle".

Huomenna menen viettämään piparinleipojaisia ja pikkujouluja ja sitten vietänkin vielä viikon täysnutrauksella ennen oikeaa joulua.

Onnea matkaan kaikille ja hyvää joulunodotusta.

• harkita tarkoin

ennenkuin aloittaa Nutrilett-kuurin. On nimittäin hyvin ikävä kokemus asiasta. Kuutisen vuotta sitten olin tällä suklaanutrilett-kuurilla 3 päivää eli ei mitään muuta kuin tuota tuotetta. Sairastuin kolmannen päivän iltana enkä tänä päivänäkään tiedä mistä oli kyse. Flunssaa se ei ollut, vaikka kaikkia jäseniäni ja niskaani särki ja olin todella sairas. Tämä sairaus kesti hyvin pitkään eli vuosia. Tänä päivänä olen siitä parantunut enkä todellakaan tiedä mitä se loppujen lopuksi oli. Mutta sen päätin, etten ikinä enää kajoa noihin tuotteisiin.

• mitä haluat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      111
      7275
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      63
      5328
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4914
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4065
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4006
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      222
      3893
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3608
    8. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      41
      3253
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      52