Kuka on Herra Sebaot? Onko hän Jumala, kun raamatussa kirjoitetaan herra isolla Hoolla.
"Näin on Herra Sebaot puhunut:..."
12
744
Vastaukset
- HatseHup
"Jumala, Herra Sebaot, kutsui sinä päivänä teitä itkiäisiin ja valittajaisiin. Hän kehotti teitä ajamaan päänne paljaaksi ja vyöttäytymään säkkivaatteeseen."
Siis Jumalan nimi on Sebaot. Mistä nimi tulee?- "sotajoukkojen herra...
Riippuen vähän raamatunpaikasta, tarkoittanee: Taivaan tähtijoukkojen Herraa; Taivaan sotajoukkojen Herraa; Enkelijoukkojen Herraa; Israelin sotakoukkojen Herraa.
Herra = Jumala = Jahve. - joku sota
nimi tai jotain sotimiseen liittyvää
- HatseHup
"sotajoukkojen herra... kirjoitti:
Riippuen vähän raamatunpaikasta, tarkoittanee: Taivaan tähtijoukkojen Herraa; Taivaan sotajoukkojen Herraa; Enkelijoukkojen Herraa; Israelin sotakoukkojen Herraa.
Herra = Jumala = Jahve."Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: "Hylätkää väärät tienne ja tehkää hyvää! Silloin minä annan teidän asua tässä paikassa."
Todella sotkuinen tämä Herra Sebaot, liikuskelee raamatussa siellä sun täällä, eri yhteyksissä, outoa. - Peku `
HatseHup kirjoitti:
"Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: "Hylätkää väärät tienne ja tehkää hyvää! Silloin minä annan teidän asua tässä paikassa."
Todella sotkuinen tämä Herra Sebaot, liikuskelee raamatussa siellä sun täällä, eri yhteyksissä, outoa.että Raamatun kääntäjä on noilla Sebaot-kohdilla ollut lakisääteisellä tupakkatauolla ja ovat siten kyseiset kohdat jääneet kääntämäti.
- ominaisuuksia
HatseHup kirjoitti:
"Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: "Hylätkää väärät tienne ja tehkää hyvää! Silloin minä annan teidän asua tässä paikassa."
Todella sotkuinen tämä Herra Sebaot, liikuskelee raamatussa siellä sun täällä, eri yhteyksissä, outoa.kuin rauhan aikana. Sota-aikana Herra Sebaot on juuri meidän puolellamme rintaman molemmin puolin.
on Herran sotajoukkojen päämiehen nimi ja viittaa VT:n kirjoituksissa Herraan Jeesukseen. VT:n kirjoituksissa Hänet rinnastetaan toistuvasti Jahveen. Emme voi- jos luemme raamattua- ohittaa tätä tosiasiaa, että Jeesus Kristus on Jahve. Jahven nimeen viitataan VT:ssa yli 6600 kertaa ja niistä yli 6000 kertaa Jeesukseen. Tämä ei merkitse sitä, etteikö Jumala olisi Jeesuksen Kristuksen Isä.
Mitä Herraamme Jeesukseen tulee, niin "Hän on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen".
On Jumala, ja Sebaot kuvaa Hänen ominaisuuttaan, olla voittamaton Hallitsija ja Auktoriteetti korkeasti muita korkeammalla oleva Majesteetti.
Maailammankaikkeuden Omistaja ja Hallitsija.- HatseHup.
"Maailammankaikkeuden Omistaja ja Hallitsija."
Herra Sebatonilla on iso valtikka käsissään, käyttäkööt hän sitä oikeuden mukaisesti valtakunnassaan. Sinusta tulee mieleen kuvat Hitler-Jugendin lapsista jotka katselevat suurta johtajaansa ylöspäin palavasti ihaillen tietämättä todellisuutta.
En ole nähnyt ainuttakaan maatilkkua Jumalan omistus-papereilla.Pe.ku kirjoitti:
Sinusta tulee mieleen kuvat Hitler-Jugendin lapsista jotka katselevat suurta johtajaansa ylöspäin palavasti ihaillen tietämättä todellisuutta.
En ole nähnyt ainuttakaan maatilkkua Jumalan omistus-papereilla.Jumalan on maa ja kaikki mitä siinä on. Ja Hän tulee tekemään omallaan mitä tahtoo. Hänen omistusoikeutensa maahan (ja taivaisiin) on luomisen perustuksella totta ja ihmiseen nähden lunastuksensa perustuksella riidaton. Vain hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa!" Niin, siinä on kaikki jumalattoman ajatukset.
Muuten, annoit hieman väärää tietoa tietokoneeni käytöstä silloin, kun se oli kaapattuna. Koska olin estänyt koneeltä lähtevät viestit (vain hyväksymäni sallittiin) niin viime viikolla ei "rikoilliset" voineet enää käyttää konettani. Nyt eivät lainkaan. Ja eiköhän nuo käyttäjätkin vielä löydy...
Minua hieman kummaksuttaa, että teksteissäsi niin usein viittaat lapsiin? Sanat "lapsi" ja "pedofili" toistuvat usein teksteissäsi. Niiden esiintyminen ja määrä on helposti luettavissa kirjoitukistasi. Sotketko lapsetkin kirjoituksiisi?- HatseHup
Herra Sebaotia ja Hänen valtaansa.
"Älkää siis enää pilkatko, etteivät kahleenne tulisi vielä raskaammiksi, sillä olen saanut tietää, että Jumala, Herra Sebaot, on tehnyt päätöksensä ja on valmis hävittämään kaiken maan. [Jes. 10:23; Room. 9:28]
(Siis maailmanko vai jonkin tietyn maan? niin kuin Israelin?)
Herra Sebaot on antanut tämänkin taidon. Ihmeelliset ovat hänen neuvonsa, hän antaa runsaan menestyksen.
Herra Sebaot taas muistaa sinua ja tulee luoksesi ukkosen jyrinässä, saattonaan maanjäristys ja valtava pauhu, mukanaan pyörremyrsky ja rajuilma ja ahnas tulenlieska.
Näin on Herra minulle sanonut: -- Niin kuin leijona murisee, kun paimenet kutsuvat toisiaan käydäkseen yhdessä sen kimppuun, niin kuin nuori leijona ärisee saaliinsa päällä säikkymättä huutoja, väistämättä ääniä, niin Herra Sebaot astuu alas Siionin vuorelle, käy kukkulalle valmiina taisteluun.
Niin kuin lintujen parvi peittää taivaan, niin Herra Sebaot peittää kilpenä Jerusalemin. Hän suojelee sitä ja pelastaa sen, hän varjelee sitä ja suo sille turvan. [2. Kun. 19:34; Jes. 37:35]
(Tässä jo alkaa pieni ihminen uudelleen vapisemaan.
Herra Sebaotin uhkauksien alla.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2011631
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?581061Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän140964- 85922
- 61916
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11810Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t268795Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75765Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk61732Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä342731