Kuinka moni eronnut?

Villi ja vapaa

Niin, kuinka moni on eronnut näistä "etujärjestöistä" näiden "alan" keskustelupalstojen tason ja ilmapiirin takia.
Itse tein ratkaisuni jo muutama vuosi sitten!

39

2192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J.C.

No onhan tuo varsinainen syy ja jos ei muita perusteita, niin ainakin käypänen tekosyy.

• yksinkertaisesti

vain jäsenmaksun maksamati.

• En varmasti eroa

Ku en oo vielä keksiny riittävän perusteltua syytä liittyä kyseisiin "rosvo"järjestöihin. Vaunua tullu kiskottua perässä enemmän ku riittävästi enkä oo vielä järjestöjä kaivannu...

Mutta en ole niin jäykkäniskainen niinku vois tekstistä päätellä...

Listatkaa riittävän pätevät syyt, niin liityn viikon sisällä johonki karavaanari järjestöön. :-)

• J.C.

Noin vakuuttavan mielipiteen jälkeen perusteltuja liittymissyitä ei voi ollakaan. Siispä hyvää jatkoa valitsemallasi karavaanariuralla ja hyvää joulunodotuksen aikaa.

• emme tarvitse sinua

Jos pidät sfc:tä "rosvojärjestönä", niin älä liity, please!

Jos maksamalla parin-kolmen kympin vuosimaksun haluat olla osana karavaanimatkailun kehittämistä, hyötyä jäsenalennuksista leirintäalueilla ja laivoilla, yöpyä sfc -alueilla 10-13 euron hintaan, niin tervetuloa.

Mutta älä tule tänne rähjäämään "ilmaisista kausipaikoista". Hyväksy, että niillä 55000:lla muullakin on oikeuksia. Kunnioita toistenkin oikeutta olla olemassa.

• En varmasti...
        emme tarvitse sinua kirjoitti:

Jos maksamalla parin-kolmen kympin vuosimaksun haluat olla osana karavaanimatkailun kehittämistä, hyötyä jäsenalennuksista leirintäalueilla ja laivoilla, yöpyä sfc -alueilla 10-13 euron hintaan, niin tervetuloa.

Mutta älä tule tänne rähjäämään "ilmaisista kausipaikoista". Hyväksy, että niillä 55000:lla muullakin on oikeuksia. Kunnioita toistenkin oikeutta olla olemassa.

No tuossahan noita perusteluja vastaan tuliki jo...

Ensinnäkin mulla on sen verran korkea tulotaso, että en kaipaa alennuksia laivapaikoista. Toiseksi kehitän itse karavaanimatkailua lisäämällä "höysteitä" omaan vaunuuni. Ja sitäpaitsi kun meen esim tankille, niin etsin kalleimman paikan josta saa s-bonusta. Näin ollen tienaan bonuksia enemmän.

Ja rähjäämisestä senverran, että olenko rähjännyt? Mulla on ollu ilmaiset kausipaikat niinkauan ku mulla on vaunuki ollu...Ja joka yö on ollut ilmainen.fi

No okei..Ei ne yöt ole ilmaisia ollut. Joku kohta laittaa tänne laskelman vaunu/hotelli...Mutta en ole erikseen maksanut siitä, että oon saanu veivata vaununjalat kenttään.

• Tosi köyhä
        En varmasti... kirjoitti:

Ensinnäkin mulla on sen verran korkea tulotaso, että en kaipaa alennuksia laivapaikoista. Toiseksi kehitän itse karavaanimatkailua lisäämällä "höysteitä" omaan vaunuuni. Ja sitäpaitsi kun meen esim tankille, niin etsin kalleimman paikan josta saa s-bonusta. Näin ollen tienaan bonuksia enemmän.

Ja rähjäämisestä senverran, että olenko rähjännyt? Mulla on ollu ilmaiset kausipaikat niinkauan ku mulla on vaunuki ollu...Ja joka yö on ollut ilmainen.fi

No okei..Ei ne yöt ole ilmaisia ollut. Joku kohta laittaa tänne laskelman vaunu/hotelli...Mutta en ole erikseen maksanut siitä, että oon saanu veivata vaununjalat kenttään.

Kehuit että:"Mutta en ole erikseen maksanut siitä, että oon saanu veivata vaununjalat kenttään."
        Itse joudun joka kerta maksamaan vaununjalkojen alas- ja ylösveivauksestakin, vaikka se tapahtuisi omilla kartanotilani mailla.
        Meillä henkilökunta hoitaa tuollaiset "käsityöt", eikä hovimestarin ja kolmen palvelijan ylläpito ole mitään ilmaista näinä aikoina.
        Kalliiksihan se tulee, mutta jonkun ne tuollaisetkin työt on tehtävä.

• En varmasti...
        Tosi köyhä kirjoitti:

Kehuit että:"Mutta en ole erikseen maksanut siitä, että oon saanu veivata vaununjalat kenttään."
        Itse joudun joka kerta maksamaan vaununjalkojen alas- ja ylösveivauksestakin, vaikka se tapahtuisi omilla kartanotilani mailla.
        Meillä henkilökunta hoitaa tuollaiset "käsityöt", eikä hovimestarin ja kolmen palvelijan ylläpito ole mitään ilmaista näinä aikoina.
        Kalliiksihan se tulee, mutta jonkun ne tuollaisetkin työt on tehtävä.

Muuten en ite veivailiskaan, ku onhan mulla se sähkösydeemi...Ku napista painaa, niin hakee vaunun vaateriin...Mutta ihan että vähän saa siinä samalla liikuntaa.

Taidamma olla yhtä köyhiä...

• kysymys sinulle
        En varmasti... kirjoitti:

Kun sinulla on niin korkea tulotaso, ettet kaipaa alennuksia, niin miksi ihmeessä sitten juokset bonusten perässä???

• En varmasti
        kysymys sinulle kirjoitti:

Kun sinulla on niin korkea tulotaso, ettet kaipaa alennuksia, niin miksi ihmeessä sitten juokset bonusten perässä???

Että ihmisellä yleensä on jokin harrastus...Ja mulla se on tietysti tämä karavaanailu ja bonusten keräys.

Joskus harrastan myös provosoivia kirjoituksia...:-)

• kulkijaminäkin
        emme tarvitse sinua kirjoitti:

"ilmaisista kausipaikoista" Kuka tarvitsee kausipaikkaa? Eikö karavaanarin idea olekaan kulkemisessa? Kausipaikka? Mielummin sitten kesämökki.

• hyvin tyytyväinen

Hyvä kysymys.
      Toisaalla jo totesinkin, että jäsenmäärän kasvu on kiitettävä:
      http://karavaanarit-fi-bin.directo.fi/@Bin/1d7cb8abaa40bc461f20f6f53ef4b7df/1196845541/application/pdf/1921629/Tilinpäätös 2006 www.pdf
      Sivu kuusi.

Kasvu on puolitoistatuhatta jäsentä vuodessa.

Minä olen hyvin iloinen, jos rähjääjät ja marisijat eroavat

On sitten alueilla paljon mukavampaa.

• osa näistä

uusista niitä jotka kulkevat ja matkustelevat, eivätkä mielellään kustanna näitä siipi veikkoja, joille pitäisi maksaa joka vuodeksi oma paikka

• ole...............
        osa näistä kirjoitti:

uusista niitä jotka kulkevat ja matkustelevat, eivätkä mielellään kustanna näitä siipi veikkoja, joille pitäisi maksaa joka vuodeksi oma paikka

että karavaanari on nimenomaisesti liikkuva matkailija? Mökkeilijät ovat asia erikseen plantaaseineen.

• liikkuva karavaanari
        osa näistä kirjoitti:

Voi sun kanssas. Kun ei ole mitään ilmaisia kausipaikkoja. Ei sitten myöskään tarvise kustantaa.

Enkä ole koskaan tarvinnut maksullistakaan.

• minäkin ollut

iloinen, että "rähjääjät ja marisijat OLISVAT eronneet". No, niinhän se on oikeassakin elämässä, että viisaampi väistyy.

• viime aikoina

harkinnut liittyväni, ja se näyttää jo enemmin kuin todennäköiseltä.uteliaisuus voittaa.

• kourallinen

55500 jäsenestä on tyytymätön ja taistelee tuulimyllyjä vastaan niin onko sillä mitään merkitystä, kokonaisuuteen nähden? Tuskimpa.

• samaa mieltä

Jos kourallistakaan. Ja heidän tietysti pitää erota. Se on kaikkien etu!

• höh

Olin yli 20vuotta villinä ja vapaana ennen liittymistäni SFC:n jäseneksi. Jäsenenä tulen pysymään ainakin karavaanari aikani loppuun asti, jos en pidempäänkin.

SFC:n keskustelupalstoille on rekisteröitynyt yli 1000 jäsentä (määrä on koko ajan kasvamassa). Silti suurin enemmistö tulee harrastuksessaan toimeen ilman netin keskustelupalstoja. Vain "nettikaravaanarille" keskustelupalsta on tärkein harrastusmuoto.

• uudelleen

kun matkailuautoilijoihin oli mahdollista siirtyä, toinen syy oli kun meitin mamma tykkää katella värikuvallisia autoja jäsenlehdestä.

Muita "etuja", josko tuo matkailuautoilijatkaan etu on ei meille jäsenyydestä ole.

Kerran olemme HH-Ferriesin luukulla joutuneet näyttämään jäsenkorttia saadaksemme 10% alen, kombipiljetistä saksaan, muuten alennusten saanti toimii "ilmoitusmenettelyllä".

• Karavaanarit on harrastukseen liittyvä yhdistys, olen koko ikäni kuulunut erilaisiin harrastusyhdistyksiin ja huomannut siitä ainakin minulle olevan etua. Jos joku kokee muuta niin vapaahan tämä maa on. En ainakaan aio erota.

• muutamia irto

Siis kolme virallista vihittyä akkaa olen laittanut pihalle ja sitten pidellyt 30-36 irtopersettä muutamia viikkoja.

• alhaalla

totesin. Moni saa väärän kuvan näiltä palstoilta, ikään kuin tämä olisi virallinen linjaus sfc.ssä. Kyllä edut kuitenkin niin hyvät, että on jäsenmaksunsa väärti. Lehti on hyvä ja joskus saa yöpyä halvalla, jonkun siirtolapuutarhan vieressä. Kuullen kertomuksia kun on joskus vaunua vedetty...

• piste.pirkko

kirjoittelun tason takia kukaan on eronnut yhdistyksestään, tämän palstan takia on ehkä muutamia jättänyt liittymästä yhdistyksiin, pelästyessään kirjoittelun tasoa täällä.

• höh

Mikäli muutama arka pelästyy näiden tyhmiä neuvoja, ja ei uskalla sen vuoksi liittyä SFC:n jäseneksi. Luullen näiden hörhöjen kuuluvan jäsenistöön ja vielä olevan enemmistönä jäsenistöstä. Molemmat ovat vääriä luuloja.

Onneksi jäsenistö kasvaa kaikesta parjauksesta huolimatta n. 1500 jäsenen nettolisäyksellä vuodessa (Liittyneiden ja eronneiden erotus). Eronneista suurin osa on ikääntyneitä, entisiä karavaanareita, joiden pärjääminen vaunulla on taakse jäänyttä elämää.

• ratkaisun teit

se ei viestistäsi käy ilmi. Mutta jos erosit tuolla perusteella niin olipa erikoinen peruste.
      Näillä sivuilla kun ei ole mitään yhteyttä järjestöön nimeltä sfc.

Mutta ymmärrän ajattelusi. Lopetat varmaan kaupasta ruoan ostamisenkin, koska lähipuistossa on pummeja juopottelemassa..

• analogia

Mutta jätin puistossa käynnit juopottelevien pummien takia.

• etten enää

Omista minkäänlaista matkailukulkinetta. Tai teen sen niin, etten enää maksa jäsenmaksua. Tällaisten keskustelupalstojen taso ei vaikuttanut päätökseeni myydä matkailuautoni. Ei, tein sen siksi, etten enää halua reissata vaan asetun paikoilleni maaseutuasunnollemme.

No, raittiina ihmisenä en tykännyt myöskään karavaanarien juopottelusta. Tuolla alueilla oli joskus meno sellaista, että piti lähteä veke....
      Miksi hemmetissä se alkoholi kuuluu niin kiinteästi useimman karavaanarin elämään?

No, maalla on hiljaista ja ah, niin mukavaa!

• pysyin vuosia

erossa yhdistyksistä muistaen vanhempieni/perheemme jäsenyyden 70-luvullä (jäsen 16XX).Silloin olivat viikonloput todella kosteita,ei niinkään keskioluesta ja hyvästä viinistä.Vaan "raakaa kossua" joivat viikonloput. Noh,nykyään käyn oman perheeni kanssa viikonloppuisin SFC alueella jossa jäsenyys käytänössä pakollinen ja parin vuoden jäsenyyden jälkeenvoin sanoa että aika sivistyneesti ja rauhallisesti on viikonloppumeininki ollut.Kukaan ei tyrkyttäydy ellei kutsua tule.Näin ainakin meidän alueella.

• piste.pirkko
        pysyin vuosia kirjoitti:

erossa yhdistyksistä muistaen vanhempieni/perheemme jäsenyyden 70-luvullä (jäsen 16XX).Silloin olivat viikonloput todella kosteita,ei niinkään keskioluesta ja hyvästä viinistä.Vaan "raakaa kossua" joivat viikonloput. Noh,nykyään käyn oman perheeni kanssa viikonloppuisin SFC alueella jossa jäsenyys käytänössä pakollinen ja parin vuoden jäsenyyden jälkeenvoin sanoa että aika sivistyneesti ja rauhallisesti on viikonloppumeininki ollut.Kukaan ei tyrkyttäydy ellei kutsua tule.Näin ainakin meidän alueella.

nykyisin alueilla käyttäydytään. Poikkeuksiakin on, mutta harvinaisempia. Se mitä täällä yritetään 'markkinoida', kohtuutonta alkoholin käyttöä ja elämöintiä yökaudet, ei pidä paikaansa, ei ainakaan SFC-alueilla. Rauhallisia koko perheen alueita.

• etten enää
        piste.pirkko kirjoitti:

nykyisin alueilla käyttäydytään. Poikkeuksiakin on, mutta harvinaisempia. Se mitä täällä yritetään 'markkinoida', kohtuutonta alkoholin käyttöä ja elämöintiä yökaudet, ei pidä paikaansa, ei ainakaan SFC-alueilla. Rauhallisia koko perheen alueita.

"No, raittiina ihmisenä en tykännyt myöskään karavaanarien juopottelusta. Tuolla alueilla oli joskus meno sellaista, että piti lähteä veke...."

Siis "joskus" meno oli sellaista että lähdin pois. Minkäänlaista yleistä "markkinointia" en tehnyt. Meno oli keskimäärin leppeätä menoa. Siis ei suinkaan sellaista, mitä täällä annetaan ymmärtää. Joskus vain meni överiksi...

• piste.pirkko
        etten enää kirjoitti:

"No, raittiina ihmisenä en tykännyt myöskään karavaanarien juopottelusta. Tuolla alueilla oli joskus meno sellaista, että piti lähteä veke...."

Siis "joskus" meno oli sellaista että lähdin pois. Minkäänlaista yleistä "markkinointia" en tehnyt. Meno oli keskimäärin leppeätä menoa. Siis ei suinkaan sellaista, mitä täällä annetaan ymmärtää. Joskus vain meni överiksi...

Sinua tarkoittanut sillä 'markkinoinnilla' vaan näitä tämän saitin vakiohörhöjä jotka väittävät perättömiä juttuja niistä SFC-alueista.

• väittää,
        piste.pirkko kirjoitti:

Sinua tarkoittanut sillä 'markkinoinnilla' vaan näitä tämän saitin vakiohörhöjä jotka väittävät perättömiä juttuja niistä SFC-alueista.

että jutut ovat perättömiä? Kuten taisit todetakin "meidän alueella". Ei "teidän alue" ole koko totuus karavaanarielämästä.

• Tikkiss
        piste.pirkko kirjoitti:

Pusi, pusi ,,,,,, Lips ,, Lipss,,, Lips, pusi,,, pusi

• äsken vastasit.
        piste.pirkko kirjoitti:

Joo,kyllä eroa on takavuosien rilluttelulle.Tämä ei päde pelkästään karavaanareihin.Olen 20 vuotta ollut myyntipäällikkönä ja voin sanoa että ne reissumiehenjuomingit ei enää päde.Potkut tulee mikäli taipumusta siihen on.Leirintäalueet ovat rauhoittuneet aika paljon kuin mitä ne 70-luvulla olivat.Olin silloin pieni poika mutta tajusin että kova oli meno vanhemmilla ikäluokilla.Miksi??,en tiedä mutta alueellamme on valtavasti lapsiperheitä ja me ollaan saatu olla aivan rauhassa.

• tuo jo

ilmaistua tuossa toisessa keskustelussa tuo roaminen. Viimeinen jäsenmaksu 2005 v. Uskallan laitta numeroni 24705 (liittymävuosi 1984)

• silloin

jäsenmäärä lisääntyi. Itse liityin 1987 ja numeroni alkoi nelosella.

• parasta aikaa

Kun tämänkin päivän "satoa" lueskelee,niin.........

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3571
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      29
      2314
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      84
      2023
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1570
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1431
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1413
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1364
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1327
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1237
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1085
    Aihe