Sellainen melkein-sähköpiano, Yamaha meillä kotona. 3 v. sitten se ostettiin, vaan kaikki alkeetkin jääneet opettelematta. Muksut nyt 8 ja 10 v. (t/p).
Tarkoitus on alkaa nyt opettelemaan soittamista. Vaan nimenomaan kotona haluan oppimisen tapahtuvan, koska yksinkertaisesti matkat ja kuljetukset soittotunneille mahdottomia.
Eli, mitä materiaalia mistä aloitetaan opettelu?
Mistä kannattaa aloittaa?
Voitte tietty tässäkin antaa neuvoja ja opastusta....
Pianon soiton opettelua
7
3267
Vastaukset
- Pauliina89_
Voit tilata kotiopettajan,
tai hankkia kirjan nimeltä
Suomalainen Pianokoulu, siinä on ohjeita ja sillä on hyvä aloittaa, kun saat kirjan opeteltua osta
seuraavaksi Suomalainen Pianokoulu 1, itselle kävi niin, kun aloitin, että aloitin 1 kirjasta, enkä nollasta, että hiukan hankalaa, kunnes mokani tajusin.
Eli kirjakaupasta noita kirjoja saa, niillä pääsee hyvin alkuun, itse soittelen jo ihan kappaleita ja aina välillä jos jokin sointu on hakusessa niin selailen noita kirjasia.
Kirjoissa on mukana puuhapahveja ja sellaisia, että muksuillekkin toosi hyviä, kaikkia väritys tehtäviä yms, suunnattu varmaan noin 5-10 mutta itse aloitin 15 vuotiaana ja kelpona pidän. :)
Niin sen ensimmäisen kirjan väri on punainen, toisen asteen on sininen ja kolmannen vihreä, siintä ylös päin en tiedä onko niitä, mutta itsellä ei ainakaan ole tarvetta, paljon kärsivällisyyttä ja kannattaa soittaa usein ja pienissä pätkissä niin ei ehdi kyllästymään.
Hauskoja soitto hetkiä! - Jusma
Lainaa otsikossa mainitun teoksen nuotit kirjastosta ja aloita pimputtelemaan yksin tai vekaroiden kera. Jos ei onnistu, niin voit todeta olevasi lahjaton ja jättää touhun sikseen.
- sinulle.........
on jo myöhästä jos et ole koskaan aikaisemmin mitään soitinta soittanut. Lapset on hyvässä iässä opettelemaan pianon soittoa. Se on vähän sama kuin lukeminen ja kirjoittaminen, minkä pienenä oppii sen isona taitaa. Piano Avain Aapinen (sininen väriltään). Joku musiikinopiskelija voi opettaa lapsiasi pianon alkeisiin ja myöhemmin Musiikki Konseervatorioon jos lapsia kiinnostaa enemmän pianonpimputtelu.
- ei liian myöhäistä
Ja höpön pöppöä liian myöhäistä! Sain kyllä sen käsityksen että pianonsoitonopettajaa etsitään nimenomaan lapsille, mutta missään nimessä aikuisenkaan ei ole liian myöhäistä aloittaa! Mitään konserttipianisti aikuisesta ei toki saa, mutta omaksi ilokseen oppii kyllä soittelemaan. Toki opetteleminen voi olla aikuisiällä haastavaa, mutta ei ollenkaan mahdotonta.
- onneksi luotan itseeni
Tuo ajattelutapasi on jo vanhanaikaista. Olen jo itselleni ja muillekkin todistanut, että oppiminen on mahdollista, läpi elämän. Uuden oppiminen on vain vaikeampaa vanhemmiten. Vaan on löydettävä se lapsenomainen antaumus ja vilpitön innostus erillaisia asioita kohtaan (se on sitä oikeaa aikuisuutta).
Itselläni on keskivaikea/ vaikea diaknosoitu luki- ja kirj,häiriö. Todettiin vasta n. 10 v sitten. Nyt olen siis 47 v. Olen oppinut mm. lukemaan ääneen vasta viime vuosina. Sisälukunopeus on aina ollut tosi vaivalloisen hidasta. Oikeinkirjoitus on ollut todella kova paikka, suoratsaan mahdotonta aijemmin minulle. Nyt on asiat jo toisin. Vain innostus on ajanut minua lukemaan paljon ja se on tuottanut tuloksia. Samoin mm. nämä nettikirjoittelut on opettaneet paljon. Ravintoterapiat (Efalex) ja monipuolisen liikunnan lisääminen ovat olleet hyviä tukioita.
Oppimishäiriöt ovat pitkälti periytyviä, eli tarkoitus on saada omat muksut pääsemään ko. asian suhteen helpommalla (heillä on lieviä oppimishäiriöitä myös). Olen jo suorastaan oppimisvaikeuksian asiantuntjia ja jo siltäkin perustalta uskon, että jos jokin uusia asia todella paljon kiinnostaa ja motivoi harjoitteluun niin periaatteessa ei ole esteitä, vaan ainoastaan todella mahtavia ja upeita haasteita. Kuinka paljon arvostankaan sitä asitaa, kun itse joudun harjoittelemaan jotain asiaa 2-10 x enemmän kuin tavallinen keskiverto oppia. Vaan kun opin jonkin asian, myös osaan se usein hyvin koko loppuelämäni.
Olen siis esimerkki monelle muulle, itseensä uskonsa menettäneelle tai itsensä itsetunnon polkeneelle ihmiselle.
Näytän etusormea ja haistatan paskat kaikille niille itseään täynnä oleville itsestään selvästi kaiken osaaville ihmisille. Olen äärimmäisen sitkeä, pysyn hegissä, saavun lopulta maaliin useammin kun kanssasisaret ja veljet, jotka ovat saaneet oppia asioita kuin se olisi itsestään selvyyttä tai helppoa.
Voittaja on se, joka ylittää mahdottomatkin esteet! Ihminen on useinmiten itse se suurin este, monessa asiassa.
Huh! Tulipas paasattua... Hyvää Joulun odotusta sinulle! - kerta.........
ei liian myöhäistä kirjoitti:
Ja höpön pöppöä liian myöhäistä! Sain kyllä sen käsityksen että pianonsoitonopettajaa etsitään nimenomaan lapsille, mutta missään nimessä aikuisenkaan ei ole liian myöhäistä aloittaa! Mitään konserttipianisti aikuisesta ei toki saa, mutta omaksi ilokseen oppii kyllä soittelemaan. Toki opetteleminen voi olla aikuisiällä haastavaa, mutta ei ollenkaan mahdotonta.
kiellon päälle. Jos aikuinen joka ei ole koskaan soittanut musiikki-instrumenttia tai opiskellut musiikin teoriaa elämänsä aikana, niin silloin se on jo myöhäistä rupea opiskelemaan vaikka pianistiksi. Henkilöstä ei saada edes huonoa pianistia. Ainoastaan yhden käden ihmeen joka kiusaa naapureita saamallaan huonolla kotikasvatuksellaan. Voittaahan Lotossakin joku miljoonan tai joku tupakoitsija elää 100 vuotiaaksi. Joten oikein paljon höpö höpöjä sinne.
- on mahdollista
kerta......... kirjoitti:
kiellon päälle. Jos aikuinen joka ei ole koskaan soittanut musiikki-instrumenttia tai opiskellut musiikin teoriaa elämänsä aikana, niin silloin se on jo myöhäistä rupea opiskelemaan vaikka pianistiksi. Henkilöstä ei saada edes huonoa pianistia. Ainoastaan yhden käden ihmeen joka kiusaa naapureita saamallaan huonolla kotikasvatuksellaan. Voittaahan Lotossakin joku miljoonan tai joku tupakoitsija elää 100 vuotiaaksi. Joten oikein paljon höpö höpöjä sinne.
Edelleen, ei saa konserttipianistia. Mitä nyt tarkoitat käsitteellä pianisti? Varmasti aikuisen on mahdotonta oppia enää ammattimaiseksi pianistiksi, se on selvä, mutta omaksi ilokseen oppii soittamaan ihan kahdella kädelläkin kuule. Olen nääs opettanut aikuisia, jotka eivät ennen ole soittaneet ja ovat kyllä oppineet. Että höpöhöpöjä sulle vaan ja hyvää joulua. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä1012140Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2971934Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3441761Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1041726Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.2071617- 321351
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941133Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii251092Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤671089- 511057