eli siis, mä oon 14-vuotias tyttö, ja haaveilen laulajan näytteliä/laulajan urasta. Se on ollu mulle itsestään selvä haave koko mun elämäni. Oon syntymy ja kasvanu musiikin parissa. Suoraa sanottuna se on melkee mun koko elämä, (jos kavereit ja läheisii ei lasketa u know? ;P) Olen musiikkiluokal ja soitin ennen nokkahuiluu, oon myös laulanu kuorossa ku olin 8-11.v. Noh nyt ois sellanen homma et pitäs löytää mulle sanottaja ja säveltäjä. Voin maksaa oikeesti aika paljonki siit. (käyn töissä viikonloppusin). Ja jos musa tyyli pitää kirjottaa tähä ni kuunnelkaa Britneyn Piece of me ja Get Back. Sit toi studio hommakaa ei oo mikää ongelma, joo kalliita neki on mut tän eteen oon valmis maksaa vaikka koko omaisuuteni. (no ei mun omaisuus hirvee iso kyl oo mut..)Sit ku mä oisin saanu tehtyy biisin/biisei, mun veljen levy-ystiö pystyy julkasee sen.
ps. joo vähä sekavaa tekstii, mut toivottavasti ymmärsit oleellisen asian täs.
MISTÄ ''LÖYDÄN'' TYYPIN JOKA TEKEE BIISEI?!?
21
1574
Vastaukset
- nameless#3
mut jos sun broidillas on Levy-yhtiö ni sielhän on varmaan studio ja säveltäjii.. ja pitääpä nyt sanoa ettei kannatta unelmoida liikaa. käy koulus hyvin
- piece~of ~me
No eipä se mun broidin yhtiö oo mikää iso, ei siel oo mitää studioita tai säveltäjiä oo . Ja kyl mul ny aika realistinen kuva on ''laulajaks tulemisesta'', oon hei kuitenki tähän asti eletyn elämän eläny muusikkojen parissa, ja kyl mä tiiä et se ei oo mitää ruusiul tanssimista. Oon myös esiinty aika paljon en välttämätä laulamalla mut mm. Ensimmäiset esiintymiset oli tietenki kuoro jne.. sit yhessä musikaalissa (vaik ei ollu iso rooli, silti)2 kertaa oon ollu mallina , laulanu yleisölle tusinan verran,
ja esiitymiset jatkuu jos on jatkuakseen.
Tottahan se on et koulu käydää loppuu. Tottakai mä haluun valmistuu ns. oikeeseen ammatiin, mut laulaja muts viel tulee. - #3.
Se ei tarkota että sinusta on laulajaksi jos olt syntynyt musiikin keskelle ja elämäsi on muusikkia. Eikä myöskään se että olet laulanut kuorossa. Studio vuokrasta joutuu pullittaa melkein 500€.
- piece~of ~me
#3. kirjoitti:
Se ei tarkota että sinusta on laulajaksi jos olt syntynyt musiikin keskelle ja elämäsi on muusikkia. Eikä myöskään se että olet laulanut kuorossa. Studio vuokrasta joutuu pullittaa melkein 500€.
No ei tarkottakkaan, mut ihan sama sä haluut lääkäriks ja teijän suvus on paljon lääkäreit. Tottakai se vaikutta asiaa.
Ja mikä mua estäis? mä oon viel nuori ja kaikkee. - Joukojouko
piece~of ~me kirjoitti:
No ei tarkottakkaan, mut ihan sama sä haluut lääkäriks ja teijän suvus on paljon lääkäreit. Tottakai se vaikutta asiaa.
Ja mikä mua estäis? mä oon viel nuori ja kaikkee.Namelessin kanssa.. Ja sitä paitsi Laulajaksi synnytään mutta lääkäriksi harjotellaa.. sama neuvo käy koulus..
- piece~of~me
Joukojouko kirjoitti:
Namelessin kanssa.. Ja sitä paitsi Laulajaksi synnytään mutta lääkäriksi harjotellaa.. sama neuvo käy koulus..
no empä olis nii varma, esim hyvä ystäväni eddie b alotti ihan pohjalt, En ois ikin uskonu et siit tulee viel jotai. Kappas muutaman vuoden harjoittelun jälkee, ja nyt levy tulos. im sorii, haluisin vaa vastauksen tohon mun kysymyksen noista säveltäjist sanottajista.
Ja mikä teil on? ette edes tunne mua nii miten voitte tulla sanoo jotain tollast, oikeesti kyllä mä jumalauta tiedän!!!!!!!
saatatte vanhempana ajatella 14 vuotia pikku tyttö ja suuret unelmat. joo ehkä mut vittu mä aijon toteuttaa mun unelmat.
ja vittu hokekaa sit koko keskustelu ''käy koulus'' - Antti86
piece~of~me kirjoitti:
no empä olis nii varma, esim hyvä ystäväni eddie b alotti ihan pohjalt, En ois ikin uskonu et siit tulee viel jotai. Kappas muutaman vuoden harjoittelun jälkee, ja nyt levy tulos. im sorii, haluisin vaa vastauksen tohon mun kysymyksen noista säveltäjist sanottajista.
Ja mikä teil on? ette edes tunne mua nii miten voitte tulla sanoo jotain tollast, oikeesti kyllä mä jumalauta tiedän!!!!!!!
saatatte vanhempana ajatella 14 vuotia pikku tyttö ja suuret unelmat. joo ehkä mut vittu mä aijon toteuttaa mun unelmat.
ja vittu hokekaa sit koko keskustelu ''käy koulus''tommosille nauraa jo kaukaa.. ei susta mitään laulajaa tule. ja varmaan sun "kaverillas" eddie b:llä on hyvä laulu ääni
- ku et
Antti86 kirjoitti:
tommosille nauraa jo kaukaa.. ei susta mitään laulajaa tule. ja varmaan sun "kaverillas" eddie b:llä on hyvä laulu ääni
muutenkaa taida käsittää musabisnekset mitää. Googletappa eddie b nii kuulet vitun vajaa
- piece~of ~me
Antti86 kirjoitti:
tommosille nauraa jo kaukaa.. ei susta mitään laulajaa tule. ja varmaan sun "kaverillas" eddie b:llä on hyvä laulu ääni
nii mun ''kaverilla'' Eddie B:llä on kyl ihan laulu ääni, ja sil on rytmi veres. Huoh, en voi ku säälii teit iha oikeesti mä kysyn biisin tekiää nii''AIKUSET'' ihmiset tulee tollee. Joo'oo no kyl huomaa , ja yllättäen kaikki vastaajat näyttää olevan miehii. Oisin kyl tota Antti86:ta ymmärtäny jos ois ollu Antti92. Mut hei.. sult on ehkä jääny joku vaihe elämässäs elämttä. Voi ei sori jos osu arkaa kohtaa.
Edelleen mä odotan sitä vastausta. - se miten
Antti86 kirjoitti:
lapsellisia miehet on. Yllättäen kaikki vastaajat on miehiä.
- ja laulukieli
ei puhekieltä pidä kirjoittaa, niin kuin sen teet. Ei lauluhommista tule oikeasti mitään jos laulat niin kuin kirjoitat. 14 vuotiaan pitäisi jo osata kirjoittaa kirjakielellä.
- piece~of ~me
-.-
- kime
Jos olet, niin löysin juuri sopivan tyypin. Muttatuo musatyyli ei kerro muuta kuin, että pitäisi olla pehmeätä poppia. toivotko biiseisisi mitä soittimia? ja onko sinulla varaa maksaa vierailevat kitaristit, pianistit ja muut...
- sanoittaja#1
Breathe in for luck,
breathe in so deep,
this air is blessed,
you share with me.
This night is wild,
so calm and dull,
these hearts they race,
from self control.
Your legs are smooth,
as they graze mine,
we're doing fine,
we're doing nothing at all.
My hopes are so high,
that your kiss might kill me.
So won't you kill me,
so I die happy.
My heart is yours to fill or burst,
to break or bury,
or wear as jewelery,
which ever you prefer.
The words are hushed lets not get busted;
just lay entwined here, undiscovered.
Safe in here from all the stupid questions.
"hey did you get some?"
Man, that is so dumb.
Stay quiet, stay near, stay close they can't hear...
so we can get some.
My hopes are so high that your kiss might kill me.
So won't you kill me, so I die happy.
My heart is yours to fill or burst,
to break or bury, or wear as jewelery,
which ever you prefer.
Hands down this is the best day I can ever remember,
I'll always remember the sound of the stereo,
the dim of the soft lights,
the scent of your hair that you twirled in your fingers
and the time on the clock when we realized it's so late
and this walk that we shared together.
The streets were wet
and the gate was locked so I jumped it,
and I let you in.
And you stood at your door with your hands on my waist
and you kissed me like you meant it.
And I knew that you meant it,
that you meant it,
that you meant it,
and I knew,
that you meant it,
that you meant it.- mimoska
juu elkää lannistako tyttöä! Tytölle haluan toivottaa hyvää onnea ja sitkeyttä :)
Itse olin samanlainen sun ikäsenä, paitsi musiikki tyyli oli eri :) Mutta yhtä päättäväinen ja päämäärätietoinen haluamieni asioiden eteen.
Aloitin myöskin nollasta. Itseasiassa niin nollasta, että en uskaltanut laulaa kenenkään kuullen, enkä edes tiennyt osaavani laulaa... Tein töitä kaiken sen eteen kovasti ja monta vuotta. Saavutin sen, mikä tähän 22vuoden ikään mennessä oli realististakin saavuttaa. Onni ja kohtalo oli pelissä. Mutta omalla työllä loin kaiken.
Rankkaa oli olla tyttönä rokki poikien keskellä. Mutta ikä toi uskottavuutta. Eli ei kannata odottaa että ennen kun olet täysi ikäinen, kukaan ottaa sinua tosissaan. Tulee paljon näitä päähän taputtelijoita. Raivostuttavia, mutta kasvattavia. :)
Joten keep on dreamin' and workin
Olet lähellä sydäntäni :) - säv.&san.
Helvetin hienot sanoitukset, älä menetä ajatuksias äläkä sanoituksias jollekin korvauksetta yms yms..
pidä huolta!
- ...mutta...
Eikö olisi kätevintä, jos itse alkaisit tehdä niitä biisejä? Jos ihmisellä on sanottavaa, hän pystyy tekemään biisejä ja esittämään niitä. Mutta jos ei ole mitään sanottavaa, niin että tarvitsee jonkun muun tekemään ne biisit, niin en näe mitään syytä miksi sitten pitäisi haluta edes laulajaksi. Nämä asiat kulkevat käsi kädessä. Laulajan kuuluu esittää omia biisejään, ainakin jos puhutaan vakavasti otettavasta musiikista eikä mistään idolshömpästä.
- statusta
jos toisille tulee syntyessään laulun lahja ja halu toteuttaa itseään sitä kautta, mutta ei tunne vielä omaavan kirjoittajan taitoja, niin on minusta ihailtavaa noinkin kypsästi pyytää apua. Itse pitkän linjan kirjoittajana arvostan todella. Samanlaista asennetta kun itselläni oli joskus. Toivotan todella onnea ja käyppä vierailemassa www.myspace.com/nostatusmusiikki, niin tarvittaessa voit sitä kautta jatkaa ajatuksiasi.
tsemppia kuitenkin.
- jari/no:status
- Kath--rn
Luin kirjoituksia ja tämä kyseinen sattui silmään. :) Olen itsekin ollut joskus nuori 14 -vuotias tyttö ja haaveillut samoista asioista, joten älä lannistu! Sinulla on ikä etuna, kerkeät tehdä vielä vaikka mitä, kun nähtävästi halua löytyy. Kannattaa hakeutua esim. musiikkiteattereiin tai alkaa ottamaan laulutunteja, tai laittaa lisää ilmoituksia eri internet -sivustoille. (muusikoiden.net?) .
Onnea ja tsemppiä sinulle! Jokainen pitkän linjan muusikkokin on joskus ollut aloittelija. Se kannattaa muistaa. Kivoja lauluhetkiä vuodelle 2008! - Ihmiskunnan syntinen kätyri.
Olen itsekkin 14-vuotta ja joten kuten selvillä, miten demo tulisi tehdä. Ensiksi sinun pitää sitoa hieman rahaa tai pyytää vanhemmiltasi. Tarvitset:
Mikin,
tietsikan,
mieluusti nettiyhteyden,
jonkinlaisen idean minkälaisen kappaleen haluat tehdä.
Demoa tehdessä ei äänenlaatu ole kovin tärkeä, kunhan selvää vaan saa. Hommaat vaikka netin kautta tyypin, joka osaa kätsysti tehdä taustoja sun biiseihisi (näitä sanotaan "freebeateiksi") Maksullisina nämä taustat voivat maksaa jopa 50 euroa, mutta maksuttomiakin toki löytyy. Sitten lataat koneellesi kyseisen biitin ja audacityn nimisen ohjelman, jolla pystyt äänittämään laulasi biitin päälle. Sitten vaan isket mikin tietsikkaan ja alat laulamaan ja lähetät demosi levy-yhtiöille . Tietyt lehdet tekevät myös ns. "demoarvosteluja" joissa arvostellaan aloittelevien artistien projekteja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446