HIACEN ETUPALLONIVEL

VM 99 TAKAVETO

TÄNÄÄN KÄYTIN HIACEA KONTTORILLA JA SETÄ SANO ETTÄ OIKEA ETUMMAINEN YLÄPALLONIVEL VÄLJÄ. (VM -99 HISSUKASSA.) KUULEMMA HARVINAISTA 150000 KM JÄLKEEN. NO KUITENKIN KÄVIN VARAOSALIIKKEISTÄ KYSELEMÄSSÄ JA TARVIKKEENA EI SEMMOISTA SAA, ETTÄ KERTOKAAHAN KOKEMUKSIA JOS JOLLAIN SEMMOSIA ON. ITSE AJATTELIN VAIHTAA JOS NE MERKKILIIKKEESTÄ MULLE SEMMOSEN MYY. MITENKÄHÄN SUUNTAUS?

18

6747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teuvo

      Maksaa vaan 304€!!!

      Tulee koko tukivarsi. Tarvikkeena ei saa.

      Itse juuri hommasin purkuautosta, 30Tkm ajetusta. Maksoi sekin vielä paljon, mutta hyvät työpalkat jäi.

    • numero ..

      Mikä on sen alkuperäinen varaosanumero ?

    • jep jep

      ostin alkuperäisosat muualta maksoi yhteensä molemmille puolille postikuluineen 435 ekuu

      • ei_koskaan_ole_ennen_hajonn...

        Mites mailman parhaaseen pakuun on voinutkin tulla pallonivel vika, eihän niitä koskaa mene muuta kuin muiden merkkisistä pakuista, mut ei meitin hiacesta :) Aika kallista lystiä tuntuu olevan kun menee... hmm esim vivaroon maksaa 19.90 EUR ja menee yhdet / 100 tkm eli pikaisella laskutoimituksella loppujen lopuksikin oli se vivaro vaan tältäkin osin halvempi ylläpitää :) niitä kun saa 500 ekulla vaihtaa aika monta.

        Ei mikään auto ikuinen ole ja hajoaa se hiacekin vaikka jonkun ihmeen kultti maineen on saanutkin, paska mikä paska niinkuin muutkin merkit.


      • ML213
        ei_koskaan_ole_ennen_hajonn... kirjoitti:

        Mites mailman parhaaseen pakuun on voinutkin tulla pallonivel vika, eihän niitä koskaa mene muuta kuin muiden merkkisistä pakuista, mut ei meitin hiacesta :) Aika kallista lystiä tuntuu olevan kun menee... hmm esim vivaroon maksaa 19.90 EUR ja menee yhdet / 100 tkm eli pikaisella laskutoimituksella loppujen lopuksikin oli se vivaro vaan tältäkin osin halvempi ylläpitää :) niitä kun saa 500 ekulla vaihtaa aika monta.

        Ei mikään auto ikuinen ole ja hajoaa se hiacekin vaikka jonkun ihmeen kultti maineen on saanutkin, paska mikä paska niinkuin muutkin merkit.

        Ei mikään auto ikuinen ole ja hajoaa se hiacekin vaikka jonkun ihmeen kultti maineen on saanutkin, paska mikä paska niinkuin muutkin merkit
        ------
        Niin, ei se Hiacekaan viaton auto ole.Itselläni on toinen Hiace jo menossa.Ensimmäinen /91 oli ajettu 430tkm kun vaihdoin ja siihen oli vaihdettu kahdet etujarrupalat ja yhdet jarrukengät taakse.Samoin vesipumppu meni 390tkm paikkeilla.Suuttimienkärjet vihdettiin kerran.Jakopään hihna 100tkm välein jne..,Vaihdettu ei yhtään niveltä.

        Tähän toiseen /02 Hiaceen sama juttu.Ajettu jo 400tkm ja parit jarrupalat vaihdettu, mutta taakse jarrukenkiä ei vielä.Ovat kyllä tosi kuluneet.Niveliä ei vaihdettu eli Hiacessa on todella tyyppivikoja nämä etujarrupalojen kuluminen.Onneksi muu kokonaisuus kestää.


      • reino
        ei_koskaan_ole_ennen_hajonn... kirjoitti:

        Mites mailman parhaaseen pakuun on voinutkin tulla pallonivel vika, eihän niitä koskaa mene muuta kuin muiden merkkisistä pakuista, mut ei meitin hiacesta :) Aika kallista lystiä tuntuu olevan kun menee... hmm esim vivaroon maksaa 19.90 EUR ja menee yhdet / 100 tkm eli pikaisella laskutoimituksella loppujen lopuksikin oli se vivaro vaan tältäkin osin halvempi ylläpitää :) niitä kun saa 500 ekulla vaihtaa aika monta.

        Ei mikään auto ikuinen ole ja hajoaa se hiacekin vaikka jonkun ihmeen kultti maineen on saanutkin, paska mikä paska niinkuin muutkin merkit.

        Itse olen joutunut ajamaan Hiacella syksystä lähtien, kun menin ahneuksissani Vivaron myymään (käteiskauppa). Nyt on mennyt pelkkiin osiin yli 500€ ja töitä vähintään saman verran. Kulutus ja melu on karmea. Ajo-ominaisuudet muutenkin kehnonlaiset. Viimestään keväällä ostan kyllä taas Vivaron/Traficin, niin ei tarvitse itseään enempää kiusata. Vielä pitäis jarruletkut vaihtaa, että saan leimasta läpi. Vaimokaan ei suostu tuolla ajamaan. Kyllä entinen Vivaro kelpas.

        Hiace on varmaan hyvä auto, jos ei paremmasta tiedä. Minä tiedän, kun olen paremmankin omistanut.


      • jep jep
        reino kirjoitti:

        Itse olen joutunut ajamaan Hiacella syksystä lähtien, kun menin ahneuksissani Vivaron myymään (käteiskauppa). Nyt on mennyt pelkkiin osiin yli 500€ ja töitä vähintään saman verran. Kulutus ja melu on karmea. Ajo-ominaisuudet muutenkin kehnonlaiset. Viimestään keväällä ostan kyllä taas Vivaron/Traficin, niin ei tarvitse itseään enempää kiusata. Vielä pitäis jarruletkut vaihtaa, että saan leimasta läpi. Vaimokaan ei suostu tuolla ajamaan. Kyllä entinen Vivaro kelpas.

        Hiace on varmaan hyvä auto, jos ei paremmasta tiedä. Minä tiedän, kun olen paremmankin omistanut.

        en enempää selittele ja puolustele mutta kilsoja takana paljon ja hyväänkin voi tulla vikaa ,osat kuluvat jopa hiacestakin ja rolls roystakin.


      • mahtaa olla
        reino kirjoitti:

        Itse olen joutunut ajamaan Hiacella syksystä lähtien, kun menin ahneuksissani Vivaron myymään (käteiskauppa). Nyt on mennyt pelkkiin osiin yli 500€ ja töitä vähintään saman verran. Kulutus ja melu on karmea. Ajo-ominaisuudet muutenkin kehnonlaiset. Viimestään keväällä ostan kyllä taas Vivaron/Traficin, niin ei tarvitse itseään enempää kiusata. Vielä pitäis jarruletkut vaihtaa, että saan leimasta läpi. Vaimokaan ei suostu tuolla ajamaan. Kyllä entinen Vivaro kelpas.

        Hiace on varmaan hyvä auto, jos ei paremmasta tiedä. Minä tiedän, kun olen paremmankin omistanut.

        jotta itse ainakin mielummin työnnän foordia kun ajan ooppelilla;)


      • Vivaroneverever!!!
        reino kirjoitti:

        Itse olen joutunut ajamaan Hiacella syksystä lähtien, kun menin ahneuksissani Vivaron myymään (käteiskauppa). Nyt on mennyt pelkkiin osiin yli 500€ ja töitä vähintään saman verran. Kulutus ja melu on karmea. Ajo-ominaisuudet muutenkin kehnonlaiset. Viimestään keväällä ostan kyllä taas Vivaron/Traficin, niin ei tarvitse itseään enempää kiusata. Vielä pitäis jarruletkut vaihtaa, että saan leimasta läpi. Vaimokaan ei suostu tuolla ajamaan. Kyllä entinen Vivaro kelpas.

        Hiace on varmaan hyvä auto, jos ei paremmasta tiedä. Minä tiedän, kun olen paremmankin omistanut.

        Vivaro on kaikkien ammattikuskien tietämä ja kammoksuma vikaläjä. En ole koskaan nähnyt noin paskaa autoa kuin firmassamme oleva yksi vivaro ( Ja viimeinen ) Vikoja ei tähän mahdu luettelemaan mutta varokaa kaikki muut terveet !


      • Iskaritkin kuluvat:.
        jep jep kirjoitti:

        en enempää selittele ja puolustele mutta kilsoja takana paljon ja hyväänkin voi tulla vikaa ,osat kuluvat jopa hiacestakin ja rolls roystakin.

        .

        Ja Hiacen tapaisesssa kaappiautossa iskareiden kunto on kyllä aivan ykkösasia

        Kun ne on kunnossa on meno tasaista ja jykevää

        .


    • on tehty

      laittakaa hiacen yläpalloniveliin rasvanipat on nimittäin helppo homma ja pallot on ikuisia jos rasvaat silloin tällöin

      • M6.

        Kerro miten rasvanipat asennetaan. Erikoisesti kierteiden teko.


      • Anonyymi
        M6. kirjoitti:

        Kerro miten rasvanipat asennetaan. Erikoisesti kierteiden teko.

        Ota 10mm avaimella pultti pois,tilalle nippa,ja rasvat sisään.


    • na-b

      Motonetistä saa, osanumero 17-1685 ja hintaa 112,90

      • on tehty

        rasvaipan asennus poraa rasva nipan jenkoja pienempi reika pallonivelen päälle rautaa on muistaakseni toista senttiä ennenkuin puhkeaa pallonivelen pesään te sitten kierretapilla rasvanipan jenkat kierrä nippa paikoillen ja eikun prässi kouraa n tarvitset muuten poratessa kulmavaihteen porakoneeseen jos ei satu olemaan pientä ilmaporaa on nääs aika ahdas porata päältäpäin lokasuojan välistä nim kokemusta


      • kierre.
        on tehty kirjoitti:

        rasvaipan asennus poraa rasva nipan jenkoja pienempi reika pallonivelen päälle rautaa on muistaakseni toista senttiä ennenkuin puhkeaa pallonivelen pesään te sitten kierretapilla rasvanipan jenkat kierrä nippa paikoillen ja eikun prässi kouraa n tarvitset muuten poratessa kulmavaihteen porakoneeseen jos ei satu olemaan pientä ilmaporaa on nääs aika ahdas porata päältäpäin lokasuojan välistä nim kokemusta

        Ei kai nyt toista senttiä lie ainevahvuus tuossa kohtaa. Entäs ne sisälle menevät metallipurseet porasta ja kierretapista.


    • on tehty

      kyllä vaan on nääs mitattiin ja metallipurseet nousevat ylöspäin porattaessa nipat ova olleet monta vuotta ja katsastusmies on kehunut pallojen tiukkuutta ja eihän vaseliini tarvitse monen millin reikää ainoastaan nippa ylempänä

      • Anonyymi

        Aikoinaan oli yhdellä kaverilla Skoda, siihen aikaan kun oli vielä rasvattavat nivelet, se pani pikeä rässiin ja lämmitti sen niin että sai pien puristettua niihin niveliin.. Tuli tiukka laakista, tää sama kaveri teki katsastusmiehen hommia sitten työelämän aikana, joskus muistuttelin sitä niistä tempuista millä ennen katsasteltiin autoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6489
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4193
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2597
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1538
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe