TÄNÄÄN KÄYTIN HIACEA KONTTORILLA JA SETÄ SANO ETTÄ OIKEA ETUMMAINEN YLÄPALLONIVEL VÄLJÄ. (VM -99 HISSUKASSA.) KUULEMMA HARVINAISTA 150000 KM JÄLKEEN. NO KUITENKIN KÄVIN VARAOSALIIKKEISTÄ KYSELEMÄSSÄ JA TARVIKKEENA EI SEMMOISTA SAA, ETTÄ KERTOKAAHAN KOKEMUKSIA JOS JOLLAIN SEMMOSIA ON. ITSE AJATTELIN VAIHTAA JOS NE MERKKILIIKKEESTÄ MULLE SEMMOSEN MYY. MITENKÄHÄN SUUNTAUS?
HIACEN ETUPALLONIVEL
18
7883
Vastaukset
- teuvo
Maksaa vaan 304€!!!
Tulee koko tukivarsi. Tarvikkeena ei saa.
Itse juuri hommasin purkuautosta, 30Tkm ajetusta. Maksoi sekin vielä paljon, mutta hyvät työpalkat jäi. - numero ..
Mikä on sen alkuperäinen varaosanumero ?
- jep jep
ostin alkuperäisosat muualta maksoi yhteensä molemmille puolille postikuluineen 435 ekuu
- ei_koskaan_ole_ennen_hajonn...
Mites mailman parhaaseen pakuun on voinutkin tulla pallonivel vika, eihän niitä koskaa mene muuta kuin muiden merkkisistä pakuista, mut ei meitin hiacesta :) Aika kallista lystiä tuntuu olevan kun menee... hmm esim vivaroon maksaa 19.90 EUR ja menee yhdet / 100 tkm eli pikaisella laskutoimituksella loppujen lopuksikin oli se vivaro vaan tältäkin osin halvempi ylläpitää :) niitä kun saa 500 ekulla vaihtaa aika monta.
Ei mikään auto ikuinen ole ja hajoaa se hiacekin vaikka jonkun ihmeen kultti maineen on saanutkin, paska mikä paska niinkuin muutkin merkit. - ML213
ei_koskaan_ole_ennen_hajonn... kirjoitti:
Mites mailman parhaaseen pakuun on voinutkin tulla pallonivel vika, eihän niitä koskaa mene muuta kuin muiden merkkisistä pakuista, mut ei meitin hiacesta :) Aika kallista lystiä tuntuu olevan kun menee... hmm esim vivaroon maksaa 19.90 EUR ja menee yhdet / 100 tkm eli pikaisella laskutoimituksella loppujen lopuksikin oli se vivaro vaan tältäkin osin halvempi ylläpitää :) niitä kun saa 500 ekulla vaihtaa aika monta.
Ei mikään auto ikuinen ole ja hajoaa se hiacekin vaikka jonkun ihmeen kultti maineen on saanutkin, paska mikä paska niinkuin muutkin merkit.Ei mikään auto ikuinen ole ja hajoaa se hiacekin vaikka jonkun ihmeen kultti maineen on saanutkin, paska mikä paska niinkuin muutkin merkit
------
Niin, ei se Hiacekaan viaton auto ole.Itselläni on toinen Hiace jo menossa.Ensimmäinen /91 oli ajettu 430tkm kun vaihdoin ja siihen oli vaihdettu kahdet etujarrupalat ja yhdet jarrukengät taakse.Samoin vesipumppu meni 390tkm paikkeilla.Suuttimienkärjet vihdettiin kerran.Jakopään hihna 100tkm välein jne..,Vaihdettu ei yhtään niveltä.
Tähän toiseen /02 Hiaceen sama juttu.Ajettu jo 400tkm ja parit jarrupalat vaihdettu, mutta taakse jarrukenkiä ei vielä.Ovat kyllä tosi kuluneet.Niveliä ei vaihdettu eli Hiacessa on todella tyyppivikoja nämä etujarrupalojen kuluminen.Onneksi muu kokonaisuus kestää. - reino
ei_koskaan_ole_ennen_hajonn... kirjoitti:
Mites mailman parhaaseen pakuun on voinutkin tulla pallonivel vika, eihän niitä koskaa mene muuta kuin muiden merkkisistä pakuista, mut ei meitin hiacesta :) Aika kallista lystiä tuntuu olevan kun menee... hmm esim vivaroon maksaa 19.90 EUR ja menee yhdet / 100 tkm eli pikaisella laskutoimituksella loppujen lopuksikin oli se vivaro vaan tältäkin osin halvempi ylläpitää :) niitä kun saa 500 ekulla vaihtaa aika monta.
Ei mikään auto ikuinen ole ja hajoaa se hiacekin vaikka jonkun ihmeen kultti maineen on saanutkin, paska mikä paska niinkuin muutkin merkit.Itse olen joutunut ajamaan Hiacella syksystä lähtien, kun menin ahneuksissani Vivaron myymään (käteiskauppa). Nyt on mennyt pelkkiin osiin yli 500€ ja töitä vähintään saman verran. Kulutus ja melu on karmea. Ajo-ominaisuudet muutenkin kehnonlaiset. Viimestään keväällä ostan kyllä taas Vivaron/Traficin, niin ei tarvitse itseään enempää kiusata. Vielä pitäis jarruletkut vaihtaa, että saan leimasta läpi. Vaimokaan ei suostu tuolla ajamaan. Kyllä entinen Vivaro kelpas.
Hiace on varmaan hyvä auto, jos ei paremmasta tiedä. Minä tiedän, kun olen paremmankin omistanut. - jep jep
reino kirjoitti:
Itse olen joutunut ajamaan Hiacella syksystä lähtien, kun menin ahneuksissani Vivaron myymään (käteiskauppa). Nyt on mennyt pelkkiin osiin yli 500€ ja töitä vähintään saman verran. Kulutus ja melu on karmea. Ajo-ominaisuudet muutenkin kehnonlaiset. Viimestään keväällä ostan kyllä taas Vivaron/Traficin, niin ei tarvitse itseään enempää kiusata. Vielä pitäis jarruletkut vaihtaa, että saan leimasta läpi. Vaimokaan ei suostu tuolla ajamaan. Kyllä entinen Vivaro kelpas.
Hiace on varmaan hyvä auto, jos ei paremmasta tiedä. Minä tiedän, kun olen paremmankin omistanut.en enempää selittele ja puolustele mutta kilsoja takana paljon ja hyväänkin voi tulla vikaa ,osat kuluvat jopa hiacestakin ja rolls roystakin.
- mahtaa olla
reino kirjoitti:
Itse olen joutunut ajamaan Hiacella syksystä lähtien, kun menin ahneuksissani Vivaron myymään (käteiskauppa). Nyt on mennyt pelkkiin osiin yli 500€ ja töitä vähintään saman verran. Kulutus ja melu on karmea. Ajo-ominaisuudet muutenkin kehnonlaiset. Viimestään keväällä ostan kyllä taas Vivaron/Traficin, niin ei tarvitse itseään enempää kiusata. Vielä pitäis jarruletkut vaihtaa, että saan leimasta läpi. Vaimokaan ei suostu tuolla ajamaan. Kyllä entinen Vivaro kelpas.
Hiace on varmaan hyvä auto, jos ei paremmasta tiedä. Minä tiedän, kun olen paremmankin omistanut.jotta itse ainakin mielummin työnnän foordia kun ajan ooppelilla;)
- Vivaroneverever!!!
reino kirjoitti:
Itse olen joutunut ajamaan Hiacella syksystä lähtien, kun menin ahneuksissani Vivaron myymään (käteiskauppa). Nyt on mennyt pelkkiin osiin yli 500€ ja töitä vähintään saman verran. Kulutus ja melu on karmea. Ajo-ominaisuudet muutenkin kehnonlaiset. Viimestään keväällä ostan kyllä taas Vivaron/Traficin, niin ei tarvitse itseään enempää kiusata. Vielä pitäis jarruletkut vaihtaa, että saan leimasta läpi. Vaimokaan ei suostu tuolla ajamaan. Kyllä entinen Vivaro kelpas.
Hiace on varmaan hyvä auto, jos ei paremmasta tiedä. Minä tiedän, kun olen paremmankin omistanut.Vivaro on kaikkien ammattikuskien tietämä ja kammoksuma vikaläjä. En ole koskaan nähnyt noin paskaa autoa kuin firmassamme oleva yksi vivaro ( Ja viimeinen ) Vikoja ei tähän mahdu luettelemaan mutta varokaa kaikki muut terveet !
- Iskaritkin kuluvat:.
jep jep kirjoitti:
en enempää selittele ja puolustele mutta kilsoja takana paljon ja hyväänkin voi tulla vikaa ,osat kuluvat jopa hiacestakin ja rolls roystakin.
.
Ja Hiacen tapaisesssa kaappiautossa iskareiden kunto on kyllä aivan ykkösasia
Kun ne on kunnossa on meno tasaista ja jykevää
.
- on tehty
laittakaa hiacen yläpalloniveliin rasvanipat on nimittäin helppo homma ja pallot on ikuisia jos rasvaat silloin tällöin
- M6.
Kerro miten rasvanipat asennetaan. Erikoisesti kierteiden teko.
- Anonyymi
M6. kirjoitti:
Kerro miten rasvanipat asennetaan. Erikoisesti kierteiden teko.
Ota 10mm avaimella pultti pois,tilalle nippa,ja rasvat sisään.
- na-b
Motonetistä saa, osanumero 17-1685 ja hintaa 112,90
- on tehty
rasvaipan asennus poraa rasva nipan jenkoja pienempi reika pallonivelen päälle rautaa on muistaakseni toista senttiä ennenkuin puhkeaa pallonivelen pesään te sitten kierretapilla rasvanipan jenkat kierrä nippa paikoillen ja eikun prässi kouraa n tarvitset muuten poratessa kulmavaihteen porakoneeseen jos ei satu olemaan pientä ilmaporaa on nääs aika ahdas porata päältäpäin lokasuojan välistä nim kokemusta
- kierre.
on tehty kirjoitti:
rasvaipan asennus poraa rasva nipan jenkoja pienempi reika pallonivelen päälle rautaa on muistaakseni toista senttiä ennenkuin puhkeaa pallonivelen pesään te sitten kierretapilla rasvanipan jenkat kierrä nippa paikoillen ja eikun prässi kouraa n tarvitset muuten poratessa kulmavaihteen porakoneeseen jos ei satu olemaan pientä ilmaporaa on nääs aika ahdas porata päältäpäin lokasuojan välistä nim kokemusta
Ei kai nyt toista senttiä lie ainevahvuus tuossa kohtaa. Entäs ne sisälle menevät metallipurseet porasta ja kierretapista.
- on tehty
kyllä vaan on nääs mitattiin ja metallipurseet nousevat ylöspäin porattaessa nipat ova olleet monta vuotta ja katsastusmies on kehunut pallojen tiukkuutta ja eihän vaseliini tarvitse monen millin reikää ainoastaan nippa ylempänä
- Anonyymi
Aikoinaan oli yhdellä kaverilla Skoda, siihen aikaan kun oli vielä rasvattavat nivelet, se pani pikeä rässiin ja lämmitti sen niin että sai pien puristettua niihin niveliin.. Tuli tiukka laakista, tää sama kaveri teki katsastusmiehen hommia sitten työelämän aikana, joskus muistuttelin sitä niistä tempuista millä ennen katsasteltiin autoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185131Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332792- 342629
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302418Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭221660- 1181637
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101560Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231314- 961177
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli91154