Tumman sängen esto..

Avuntarpeessa

Olen Italialaisperäinen poika ja mulla on ongelma, joka ei ole vielä edes tullut vastaan. Ja haluan välttyä siltä, koska ulkonäköni on minulle tärkeää(tiedä sitten miksi?)

Ennen kuin olemattomasta ongelmasta alan puhua, niin kerron mun viiksistä jotain. Että alko tossa pienenä mulle jo semmoset hennot viikset kasvaa. En niitä ajellu ennen kuin täytin 14 vuotta. Silloin kun sitten ajoin ne niin viiksiä ei näyttänyt edes ikinä olleen. Ne sitten kasvoivat takaisin noin viikossa ja ne olivat hennot, tuuheat sekä vaaleat niinkuin ne olivatkin aluksi olleet. Sitten vain jatkoin ajelemista ainakun se kasvoi ja kasvoi. Nyt on vuosi kulunut ja mulla on todella tumma alue siinä viiksien kohalla. Ja vaikka viikset on ajeltu sen alueen erottaa kaukaakin naamastani koska se on todella tumma.

Kyselen nyt iteltäni, että olisinko pystynyt pitämään sen vaaleana ja tuuheana niinkuin joillakin on? Entä onko teillä mitään vastauksia tohon?

Nyt siihen tulevaan ongelmaan. Mulla on partaa kasvanu leuan kohdalle. Ne eivät ole niin tiheään kasvaneita (ainakaan vielä) ja ovat sileitä sekä niitä ei edes melkein näe. Mulla on veli, joka on mua 2 vuotta vanhempi. Kun noin 3 vuotta sitten katsoin häntä niin hänellä oli semmoinen samanlainen iho kuin minulla. Ei parta kasvanu ja ei ollut tummaa sänkeä sekä sileä iho. Kun nyt katson häntä hänellä on todella siis todella tumma sänki parran alueella. Jos hän ajaakin sen niin parta on todella ruman näköinen koska se on niin tumma. Tarkistin asian ja kaikilla Italialaisilla ei ole tuommoista tummaa sänkeä, mutta osalla on. Ja veli ainakun ajeli parran nii kasvo tummempana se takaisin ja nyt sitä ollaan tässä.

Mulla alkaa se nyt parta kasvamaan ja KYSYN TEILTÄ JUURI. Voitteko auttaa mua ja kertoa onko mitään keinoa olla saamatta tuommoista tummaa sänkeä parran alueelle. Riippuuko se ajelemisesta? kannattaako käyttää partakonetta vai höylää? Ihoni on vielä sileä ja lähes karvaton(Tavallisissa karva-alueilla toki on esim viikset, alapää, käsivarret, ja jalat yms.)

Kiitokset vastauksista etukäteen. :)

4

1026

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikuttaa!

Erilainen parrankasvu johtuu kunkin ihmisen saamista geeneistä ja vaikkapa veljeksillä voi olla erilainen parrankasvu. Parran kasvu lisääntyy testosteronin vaikutuksesta ja kun poika ikääntyy, testosteronikin lisääntyy ja parrankasvu lisääntyy huolimatta siitä ajellaanko sitä tai ei. Jos parta on hyvin tummaa, ajelun jälkeen ihon sisään jäävät karvatupet aiheuttavat tumman sängen näkymisen, vaikka ihon pinnalla ei olisikaan karvaa yhtään. Höylällä tehty tarkka ajelu saa sängen mahdollisimman näkymättömäksi, mutta pahimmillaan vain muutamaksi tunniksi.

Mikäli haluaa sinertävän sängen piiloon, on käytettävä tehokasta peittävää meikkiä. Tai sitten on parta on poistettava laserepiloinnilla pysyvästi. Mutta tuntuu jotenkin yliampuvalta että nuori mies haluaisi parrasta pysyvästi eroon. Eiköhän ne ajatukset muutu vuosien kuluessa.

• naimisissa...

Turkkilaisen mihen kanssa ja tunnetustikin turkkilaisilla sanotaan olevan paljon "karvaa" :)
      Mutta minun miehelläni ei ole sen enempää kuin suomalaisillakaan.
      Tosin parta ja viikset ovat aitoa turkkilaista alkuperää :)

Miksi viiksesi näyttävät tummilta siltä kohdin, niin syy on siinä, että vaikka katkaiset viiksikarvan ihon päältä, sen tyvi jää ihon alle.

Ja jos karvat ovat mustia, niin tottakai ne kuultavat ihon läpi luoden tumman vaikutelman nenän alle.

samoin käy myös parran.

Tähän ei ole oikeastaan apua, ja jos mietit oletko tehnyt virheen ajamalla niitä nuorena, niin et.
      Sillä ei ole mitään merkitystä.
      Ne olisivat tummuneet ja paksuntuneen itsestäänkin ajan kanssa, sitä mukaan kun sinä vanhenet.

Miksi "häpeät" viiksiäsi?

Ainakin meistä naisista se on erittäin miehekästä ;)
      Miehen tulee näyttää mieheltä ;)

ja tiesitkös, että monet suomalaiset jotka taas ovat kovin vaaleita, samoin viikset ja parta, he yrittävät kaikkien vippaskonstien avulla taas saada viiksensä ja parran kasvamaan!
      :)

Eli olet onnekas kun sinulla se tulee luonnostaan :)

• Pim

Ei niille karvoille kai voi paljoakaan tehdä, ainoa mitä voi tehdä on huolehtia ihosta jne ettei iho ärsyynny parranajosta. Parta ja viikset voivat olla myös tyylikkäitä, ainakin veljeni on huomattavasti komeamman näköinen parran kanssa. Eivätkä kaikki edes halua olla siloposken kanssa, vaikka karvoja aina lehdissä käsketään ajelemaankin. Nou hätä ;)

• Anonyymi

aha

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      67
      2485
    2. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      184
      2162
    3. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      47
      2083
    4. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      1990
    5. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      33
      1825
    6. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      190
      1544
    7. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      219
      1471
    8. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      26
      1255
    9. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      17
      1201
    10. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      1032
    Aihe