Tumman sängen esto..

Avuntarpeessa

Olen Italialaisperäinen poika ja mulla on ongelma, joka ei ole vielä edes tullut vastaan. Ja haluan välttyä siltä, koska ulkonäköni on minulle tärkeää(tiedä sitten miksi?)

Ennen kuin olemattomasta ongelmasta alan puhua, niin kerron mun viiksistä jotain. Että alko tossa pienenä mulle jo semmoset hennot viikset kasvaa. En niitä ajellu ennen kuin täytin 14 vuotta. Silloin kun sitten ajoin ne niin viiksiä ei näyttänyt edes ikinä olleen. Ne sitten kasvoivat takaisin noin viikossa ja ne olivat hennot, tuuheat sekä vaaleat niinkuin ne olivatkin aluksi olleet. Sitten vain jatkoin ajelemista ainakun se kasvoi ja kasvoi. Nyt on vuosi kulunut ja mulla on todella tumma alue siinä viiksien kohalla. Ja vaikka viikset on ajeltu sen alueen erottaa kaukaakin naamastani koska se on todella tumma.

Kyselen nyt iteltäni, että olisinko pystynyt pitämään sen vaaleana ja tuuheana niinkuin joillakin on? Entä onko teillä mitään vastauksia tohon?

Nyt siihen tulevaan ongelmaan. Mulla on partaa kasvanu leuan kohdalle. Ne eivät ole niin tiheään kasvaneita (ainakaan vielä) ja ovat sileitä sekä niitä ei edes melkein näe. Mulla on veli, joka on mua 2 vuotta vanhempi. Kun noin 3 vuotta sitten katsoin häntä niin hänellä oli semmoinen samanlainen iho kuin minulla. Ei parta kasvanu ja ei ollut tummaa sänkeä sekä sileä iho. Kun nyt katson häntä hänellä on todella siis todella tumma sänki parran alueella. Jos hän ajaakin sen niin parta on todella ruman näköinen koska se on niin tumma. Tarkistin asian ja kaikilla Italialaisilla ei ole tuommoista tummaa sänkeä, mutta osalla on. Ja veli ainakun ajeli parran nii kasvo tummempana se takaisin ja nyt sitä ollaan tässä.

Mulla alkaa se nyt parta kasvamaan ja KYSYN TEILTÄ JUURI. Voitteko auttaa mua ja kertoa onko mitään keinoa olla saamatta tuommoista tummaa sänkeä parran alueelle. Riippuuko se ajelemisesta? kannattaako käyttää partakonetta vai höylää? Ihoni on vielä sileä ja lähes karvaton(Tavallisissa karva-alueilla toki on esim viikset, alapää, käsivarret, ja jalat yms.)

Kiitokset vastauksista etukäteen. :)

2

1315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielipiteitä.

      Voitteko auttaa mua ja kertoa onko mitään keinoa olla saamatta tuommoista tummaa sänkeä parran alueelle. Riippuuko se ajelemisesta?


      Mun mielipide on että ei ole mitään keinoa. Parrankasvu ja parran tummuus ja vahvuus on yksilöllistä. Ei siihen pysty mitenkään vaikuttamaan. Tottakai sänkeä jää näkyviin koska ajamalla/höyläämällä partakarva katkeaa ihon pinnasta. Ne joilla on luonnostaan vaaleampi/ohuempi parta saavat huomaamattomammam lopputuloksen ajattuaan parran.

      Jos hän ajaakin sen niin parta on todella ruman näköinen koska se on niin tumma.

      En ole omasta mielestäni nähnyt sellaista ajattua/hoidettua partaa, jonka voisin sanoa olevan ruma. Värisävyissä on eroja mutta ei minusta tummasta voi puhua rumana. Olet sopeutunut kenties parrattomaan ja sieleään ihoon, joten muutos saattaa tuntua aluksi oudolta silmälle. Jos olet muutenkin tumma esim hiuksiltasi niin vaalea parta olisi hassumman näköinen. Tummempi väri vaan kuuluu tähän "Italialaiseen perintöön" eikä sitä tarvitsisi ajatella rumana tai outona.

      kannattaako käyttää partakonetta vai höylää?

      Käytä kumpaakin tilanteen mukaan. Höylällä saa tarkemman tuloksen useinmiten kun koneella. Itse saatan yhdistää höyläämiseen muutakin kasvohoitoa kuten puhdistusta, kuorintaa ja naamiota sekä kosteusvoidetta. Silloin kun on vähemmän aikaa niin ajan pelkästään koneella. Konettakin kannattaa pyöritellä kasvoilla useita minuutteja jos haluaa siistin lopputuloksen eikä vain nopeasti kasvot läpi. Lopuksi voi laittaa vähän kosteusvoidetta tai afteshavegeeliä. Tämän lisäksi ehkä vähän partavettä.
      Ostin koneen vuosi sitten. Sitä ennen käytin yli 10v pelkästään höyliä ja vaahtoa. En ymmärrä miten jaksoin niin pitkään sitä kastelua vaahdottamista ja höyläämistä varsinkin kun oli aamulla kiire jolloin partani ajoin. Joten kumpaakin menetelmää kannattaa käyttää.
      Jos ajat höylällä niin pese ensin kasvot kuumalla vedellä ja laita vaahtoa sekä anna vaikuttaa pari minuuttia. Tämä helpottaa ajamista huomattavasti.

    • ----_

      juu kyllä se niin on että sitä värii mitä sieltä kasvaa ei voi muuttaa. jos ei tosi tosi tiheesti kasva niin höylällä kun ajaa niin ei se sillon tummaks jää. jos kasvu on hidasta niin yks vaihtoehto on kasvattaa tietty sänki, trimmata se ja kestovärjätä.

      höylänki kanssa kantsii olla varovainen, omalla kohalla 2 teränen on ainut mitä voi käyttää että ei raavi ihoo iha rikki.

      parran kasvu on yleisesti perinnöllistä eli luultavimmin sullekin tulee samallainen parrankasvu kuin veljelles, eriasia sitten kuinka sä sitä hoidat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9556
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2807
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      158
      2559
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1419
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe