Suositelkaa hyvää pyörää

seuraavin varustein

Hyvät jarrut, levy-sellaiset tai vastaavat. Myös rumpujarru käy (esim. tunturilla). Vannejarruja en huoli, koska pyöräilen ympäri vuoden.

Vaihteita vähintään 8 (Nexus tai "ratasvaihteet").

Lokasuojat tavarateline.

Renkaat mielellään 47-559 (26") (Olen lyhytjalkainen).

Valot ja lukko plussaa.

Tunturi Scamboa olen miettinyt, mutta siitä puuttuu lokarit, tavarateline, lukko ja valot...

Tunturi Leon on turhan painava ja pieni sporttisuus ei pyörässä olisi pahitteeksi...

Ajan pääasiassa työmatkoja noin kympin päivässä, kesäisin jonkin verran enemmän. Metsäpolkuja tuskin tulee pyörällä sotkettua.

Ja hintarajana pidän sanotaan vaikka 800 euroa.

16

13887

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikke

      vaikea vastaus. Kun pitäisi löytää 26-tuumainen, niin tarjontaa taitaa olla paljon vähemmän kuin 28:ssa. Toi isompi rengaskoko tarjoaisi valinnanvaraa ja joitain muitakin etuja. Mulle ei tule mieleen kakskutosista kuin insera canyon ja helkama scorpion ja niissäkään ei ole levareita. oletko miettinyt ihan tarkaan, että eikä runkokokoja kakskaseissa löytyisi lyhytjalkaisillekin. Silloin olisi tarjontaa mm. insera mt lodge, jota ei taida olla kovin pienessä runkokoossa, olisi Corratec s.speediaä, Crescent 707, Nishiki 408 ja 501D. Oletko käynyt kokeilemassa näiden pieniä runkokoja ?Luulisin, että näillä olisi ilo ajaa tuommoisia työmatkoja.

    • Pökin jouluna.
      • Pökin jouluna.

        Lue Tekniikan Maailma nro. 7/2006 Täydet 5 tähteä:
        Ajotuntuma, osat, yksityiskohdat
        " Harvoin yksi polkupyörä on noussut vertailussa näin selkeästi muiden yläpuolelle."

        INSERA CANYON City-maasturi on varusteltu maastopyöräversio jonka Aeroputkinen 6061 alumiinirunko ja oversize etuhaarukka takaavat vakaan yhdistelmän normaaliin- sekä kevyeen maastoajoon. Shimano Acera 21-portainen vaihteisto sekä Shimanon vaihdevivut tekevät vaihtamisesta helppoa ja kevyttä. Leveät, keskiharjalla varustetut renkaat rullaavat hyvin myös asfaltilla. Vakiovarusteina mm. lokasuojat, jousella varustettu tavarateline, seisontajalka, pyöreä ketjusuoja sekä soittokello, tietenkään heijastimia unohtamatta.

        * TM-TESTIVOITTAJA!!
        * 6061 alumiinirunko
        * Runkokoot: 21�
        * Shimano Acera 21-vaihteet
        * Alhonga 805AD V-jarrut
        * Rigida Cyber 10 vanteet


      • paketissa
        Pökin jouluna. kirjoitti:

        Lue Tekniikan Maailma nro. 7/2006 Täydet 5 tähteä:
        Ajotuntuma, osat, yksityiskohdat
        " Harvoin yksi polkupyörä on noussut vertailussa näin selkeästi muiden yläpuolelle."

        INSERA CANYON City-maasturi on varusteltu maastopyöräversio jonka Aeroputkinen 6061 alumiinirunko ja oversize etuhaarukka takaavat vakaan yhdistelmän normaaliin- sekä kevyeen maastoajoon. Shimano Acera 21-portainen vaihteisto sekä Shimanon vaihdevivut tekevät vaihtamisesta helppoa ja kevyttä. Leveät, keskiharjalla varustetut renkaat rullaavat hyvin myös asfaltilla. Vakiovarusteina mm. lokasuojat, jousella varustettu tavarateline, seisontajalka, pyöreä ketjusuoja sekä soittokello, tietenkään heijastimia unohtamatta.

        * TM-TESTIVOITTAJA!!
        * 6061 alumiinirunko
        * Runkokoot: 21�
        * Shimano Acera 21-vaihteet
        * Alhonga 805AD V-jarrut
        * Rigida Cyber 10 vanteet

        TM-testivoittaja fillari? Ja hah! Yhtä hyvin voisi olla Me naiset lehden testivoittaja.


      • Mikko.Aloha

      • alkuperäinen kysyjä
        Pökin jouluna. kirjoitti:

        Lue Tekniikan Maailma nro. 7/2006 Täydet 5 tähteä:
        Ajotuntuma, osat, yksityiskohdat
        " Harvoin yksi polkupyörä on noussut vertailussa näin selkeästi muiden yläpuolelle."

        INSERA CANYON City-maasturi on varusteltu maastopyöräversio jonka Aeroputkinen 6061 alumiinirunko ja oversize etuhaarukka takaavat vakaan yhdistelmän normaaliin- sekä kevyeen maastoajoon. Shimano Acera 21-portainen vaihteisto sekä Shimanon vaihdevivut tekevät vaihtamisesta helppoa ja kevyttä. Leveät, keskiharjalla varustetut renkaat rullaavat hyvin myös asfaltilla. Vakiovarusteina mm. lokasuojat, jousella varustettu tavarateline, seisontajalka, pyöreä ketjusuoja sekä soittokello, tietenkään heijastimia unohtamatta.

        * TM-TESTIVOITTAJA!!
        * 6061 alumiinirunko
        * Runkokoot: 21�
        * Shimano Acera 21-vaihteet
        * Alhonga 805AD V-jarrut
        * Rigida Cyber 10 vanteet

        Pyörän hinta on suoraan verrannollinen laatuun, senhän tiedämme kaikki!

        Jos jokin pyörä maksaa alle 200, en ole kiinnostunut, vaikka se olisi voittanut miten monta testiä!

        Laatuosat maksavat, eikä niitä voi olla tuon hintaisessa pyörässä. Kyllä jokainen myyjä katteensa ottaa, kukaan ei myy omaksi häviökseen!


      • maistanut

    • Tiedät tarkalleen, mitä haluat, joten listan kanssa johonkin pajalle, joka kasailee pyörän. Muitakin on, mutta pyorahuolto.com 'ia ovat monet suositelleet.

      Kappavaihteet unohtaisin, jos ei sitten halua kokeilla sitä uutta SRAM'ia, jonka väitetään olevan kelvollinen.

      • Mikko.Aloha

      • alkup.

        Olen kuullut tuon mielipiteen kappavaihteista aiemminkin.

        Perusteletko, miksi esimerkiksi 8-vaihteinen kappavaihteisto ei kestäisi?

        Nishikillä, Tunturilla ja Crescentillä on kaikilla suunnilleen samanlainen pyörä 8-vaihteisena.

        Ko. vaihteiston kestävyydestä minulla ei ole tietoa. Tosin vaimolla on 7-vaihteinen kestänyt jo melkein 10 vuotta ilman huoltoja...


      • alkup. kirjoitti:

        Olen kuullut tuon mielipiteen kappavaihteista aiemminkin.

        Perusteletko, miksi esimerkiksi 8-vaihteinen kappavaihteisto ei kestäisi?

        Nishikillä, Tunturilla ja Crescentillä on kaikilla suunnilleen samanlainen pyörä 8-vaihteisena.

        Ko. vaihteiston kestävyydestä minulla ei ole tietoa. Tosin vaimolla on 7-vaihteinen kestänyt jo melkein 10 vuotta ilman huoltoja...

        "Ajan pääasiassa työmatkoja noin kympin päivässä, kesäisin jonkin verran enemmän. Metsäpolkuja tuskin tulee pyörällä sotkettua."

        En ajatellut niinkään kestävyyttä vaan hyötysuhdetta. Kappavahteiden hyötysuhteet ovat heikkoja pl. tuo SRAM:n uutukainen, jonka lehtien mukaan pitäisi olla jo siedettävä. Ajat kuitenkin vähän enemmän kuin pelkästään kulmilla.

        Yksi vaihtoehto voisi olla joku sinkula. Unohda vaihteet kokonaan :-)

        http://pyorahuolto.com/taulu/show.php?n=12

        http://www.konaworld.com/08_paddywagon_w.htm

        Tuossa pari vaihtoehtoa.


    • ap kyselijä vielä

      Niin, onkohan ko. pyörä ok ostos?

      Sen saisi 439 eurolla, mekaaniset levyt.
      Riisutumpi kuin "isoveljensä" Dew Deluxe, joka maksaisi 655 euroa.

      Jalan, lokarit ja tavaratelineen saisi tarvittaessa vaikka Biltemasta edullisesti (liikkeessä 82 euroa!).

      26 tuumaista etsin siksi, koska tuli ostettua nykyiseen nokian W106 nastarenkaat ja ne jäisivät virattomiksi...

      • Nuo A-Shimano tuossa halvemmassa pistävät silmään. Itselläni on samantasoisilla kalustettu Nishiki kakkospyöränä. Toimiihan se periaatteessa kelvollisesti, mutta...

        Toisaalta tuon kalliimman hintaero sitten halvimpiin crossareihin ei ole enään paljoa, joten kannattaisi ehkä koeajaa sellainen. Koneveljien mukaan muuten Paddywagoniin ei saa nastoja. Olen sellaisen kuitenkin nähnyt Helingissä liikkeellä nastarenkailla.


      • ap kys...
        KPy kirjoitti:

        Nuo A-Shimano tuossa halvemmassa pistävät silmään. Itselläni on samantasoisilla kalustettu Nishiki kakkospyöränä. Toimiihan se periaatteessa kelvollisesti, mutta...

        Toisaalta tuon kalliimman hintaero sitten halvimpiin crossareihin ei ole enään paljoa, joten kannattaisi ehkä koeajaa sellainen. Koneveljien mukaan muuten Paddywagoniin ei saa nastoja. Olen sellaisen kuitenkin nähnyt Helingissä liikkeellä nastarenkailla.

        Jos vertaillaan Tunturi X82:ta ja Kona Dew Plussaa, voiton vie laadussa kaiketi Kona?

        Mutta miten tuo hintaero selittyy? X82:n hintapyyntö on 699 (tarjouksessa 539), kun taas Konaa myydään 439:llä. Eli maksaako laatu tässä tapauksessa vähemmän, vai onko X82 ylihinnoiteltu?

        Talvipyöräilyä ajatellen tuo kappavaihteisto ja rulla rumpujarrut houkuttelevat. En tosin välittäisi X82:n joustohaarukasta, Spinner Odesaa on moitittu esimerkiksi fillari-lehti.fin vertailussa.

        Olisiko kannattavaa ostaa runsaat 100 euroa kalliimpi X82, vai "tyytyä" Dew Plussaan? Mietin tässä vain sitä, olisinko valmis maksamaan satasta huoltojen vaivattomuudesta...


      • ap kys... kirjoitti:

        Jos vertaillaan Tunturi X82:ta ja Kona Dew Plussaa, voiton vie laadussa kaiketi Kona?

        Mutta miten tuo hintaero selittyy? X82:n hintapyyntö on 699 (tarjouksessa 539), kun taas Konaa myydään 439:llä. Eli maksaako laatu tässä tapauksessa vähemmän, vai onko X82 ylihinnoiteltu?

        Talvipyöräilyä ajatellen tuo kappavaihteisto ja rulla rumpujarrut houkuttelevat. En tosin välittäisi X82:n joustohaarukasta, Spinner Odesaa on moitittu esimerkiksi fillari-lehti.fin vertailussa.

        Olisiko kannattavaa ostaa runsaat 100 euroa kalliimpi X82, vai "tyytyä" Dew Plussaan? Mietin tässä vain sitä, olisinko valmis maksamaan satasta huoltojen vaivattomuudesta...

        "... (tarjouksessa 539), kun taas Konaa myydään 439:llä..."

        Kona hinnoittelee tuotteensa mantereittain ja hinnoittelu pitää erittäin hyvin. Joten tuo Konakaan ei ole missään nimessä halpa, kyllä siinä on kate kohdallaan. Konan käyttämä hintapolitiikka muuten ei taida olla ihan laillinen nykyään. Kona käyttää piilossa olevissa komponenteissa kuulemma välllä halvempiakin osia, joten jos Tunturi olisi tehty kokonaisuudessaan laatuosista, olisi hinnoittelu ymmärrettävä. Näin vain ei taida olla.

        Lenkkipyörään en vieläkään ymmärrä tuota kappavaihdetta. Saahan sillä tietysti ylimääräisen vastuksen samaan hintaan, mutta mutta...

        Oletko vilkaissut halvemman pään crossarit? Niitä saa nykyään levyjarruilla, vaikkei se olekkaan sääntöjen mukaista. Esimerkiksi pyorahuolto.com ja miksei Focuskin kannattaa katsoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      129
      2228
    2. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1868
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1429
    4. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1297
    5. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1221
    6. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      93
      1048
    7. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      937
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      903
    9. Kuin sonnilauma

      Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

      Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      741
    Aihe