Elämä harkinta-aikana

Surullinen..

Onko teistä kukaan asunut harkinta-ajan yhdessä, elänyt normaalia elämää puolison kanssa ?
Vain tieto siittä, että toinen on laittanut eron vireille, painaa mieltä, muuten elämä jatkuu melkein samana?

Miten teille on käynyt kyseisen ajan jälkeen ?
Oletteko jatkanut liittoanne vai eronnut ?

22

4905

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muutoksia elämään!

Syytä olisi alkaa miettimään elämäänsä sinkkuna siitä eteenpäin.

Idiootit jatkaa samallalailla, ja vielä pöpimmät jakaa rasiaansa puolisolleen edelleen ja pamahtavat paksuksi vielä lähtiäisiksi......

• vielä yhdessä

Me asuimme ensimmäiset kaksi kuukautta vielä yhdessä, kun harkinta-aika alkoi. Sitten mies muutti pois, tuli kuitenkin takaisin puolen vuoden päästä. Lähti taas pois, kun laitoin ennen vuoden täyteen tuloa lopullisen eroanomuksen. Eromme johtui hänen alkoholiongelmasta ja hän ei pystynyt lopettamaan juomista erouhasta huolimatta. Joten erohan siitä lopulta tuli.

• särki

Meillä oli harkinta aika...jonka minä hakijan a peruin...luulin että olisi vähän säikäyttänyt ja saanut muutosta...paskat..yhdessä ollaan ja sama viikonloppu juominen jatkuu...mies ei halua erota, ei muuttaa asumuseroon ei mitään koska hänen mielestä kaikki hyvin...niinpä..toivon sinulle rohkea kaikkea hyvää!

• fjodorovitch

Ei tätä oikein jaksaisi/ harkinta-aika meneillään.Yrittää elää ja kuitenkin //
      me olemme jo iäkäs aviopari - mies 75 vaimo 55 ei siis niiiin iäkäs.
      Mies haluaa eron.
      Syy:
      pelkää kai että muijalla liian hyvät oltavat kun hänestä aika jättää.
      Liitto ollut ylä ja alamäkeä.
      Riitaisuuksia.
      Suurin riita aina rahasta.
      Mies aivan sairaalloisen nuuka.
      Mitään ei saanut ostaa ja sen minkä osti,
      oli aina pahasta.
      Nyt mies kai pelkää että jää sittenkin ihan yksin. On alkanut puhua, että jatketaan yhdessä eloa - vaikka eroamme?
      Mitä helvetin järkeä siinä on?
      Paitsi se, että hän saa ilmaisen omaishoitajan!
      Nou thanks!

• Miten oli

Haittasiko teidän parisuhdetta paljon se, että mies oli jo 75 vuotias? Oliko se osasyy eroon?

• sama..
        Miten oli kirjoitti:

Haittasiko teidän parisuhdetta paljon se, että mies oli jo 75 vuotias? Oliko se osasyy eroon?

Juu ei haitannut - sikäli että hän on koko ajan ollut samanlainen pytty.
        Vaikka olisi vasta 65 - sama lopputulos eikä se ikäero muutenkaan haitannut.
        Jos toinen suostuu ( kuten minä, tyhmä ) elämään täysin ilman normaalia aviollista kanssakäymistä.
        Hänen mielestään kun se homma oli hoidettu, kun saatiin aikaiseksi lapset. Ja sillä sipuli.

• Mietin vaan..
        sama.. kirjoitti:

Juu ei haitannut - sikäli että hän on koko ajan ollut samanlainen pytty.
        Vaikka olisi vasta 65 - sama lopputulos eikä se ikäero muutenkaan haitannut.
        Jos toinen suostuu ( kuten minä, tyhmä ) elämään täysin ilman normaalia aviollista kanssakäymistä.
        Hänen mielestään kun se homma oli hoidettu, kun saatiin aikaiseksi lapset. Ja sillä sipuli.

Ymmärsin, että elitte kauan ilman normaalia parisuhdetta. Haittasiko suhdettanne seksin puute? Miten jaksoit olla suhteessa ilman seksiä viimeiset 10 vuotta?

• ..sama..
        Mietin vaan.. kirjoitti:

Ymmärsin, että elitte kauan ilman normaalia parisuhdetta. Haittasiko suhdettanne seksin puute? Miten jaksoit olla suhteessa ilman seksiä viimeiset 10 vuotta?

....Itse asiassa minkäänlaista seksiä ei ole ollut yli 15-16 vuoteen - kai se haittasi kun oli nuorempi, myöhemmin en jaksanut enää edes välittää.
        Miestä ei ole haitannut, eikä ole käynyt vieraissa, joillakin vain tuo asia ei taida olla niin kovin tärkeä - ja joo, voihan se olla että hänen ikänsä jossain määrin vaikutti - mutta ei se yksistään ole syy mihinkään.
        Nyt tilanne se, että katsotaan / odotellaan mitä tuleman pitää.
        Käytännön asiat on järjestetty osaltani ihan hyvin eli minulla on jo oma asunto, mutta olen jämähtänyt tänne - älä kysy, miksi.
        Se omaishoitajan rooli ei kylläkään houkuttele mutta sitten tulee tuo huono omatunto - voinko jättää vanhaa miestä " oman onnensa nojaan" vaikka liitto ollut/mitä ollut.
        Ainakin minulla ON oma asunto mihin mennä.
        Se antaa tiettyä turvallisuuden tunnetta.

• Anonyymi
        ..sama.. kirjoitti:

....Itse asiassa minkäänlaista seksiä ei ole ollut yli 15-16 vuoteen - kai se haittasi kun oli nuorempi, myöhemmin en jaksanut enää edes välittää.
        Miestä ei ole haitannut, eikä ole käynyt vieraissa, joillakin vain tuo asia ei taida olla niin kovin tärkeä - ja joo, voihan se olla että hänen ikänsä jossain määrin vaikutti - mutta ei se yksistään ole syy mihinkään.
        Nyt tilanne se, että katsotaan / odotellaan mitä tuleman pitää.
        Käytännön asiat on järjestetty osaltani ihan hyvin eli minulla on jo oma asunto, mutta olen jämähtänyt tänne - älä kysy, miksi.
        Se omaishoitajan rooli ei kylläkään houkuttele mutta sitten tulee tuo huono omatunto - voinko jättää vanhaa miestä " oman onnensa nojaan" vaikka liitto ollut/mitä ollut.
        Ainakin minulla ON oma asunto mihin mennä.
        Se antaa tiettyä turvallisuuden tunnetta.

Jatka matkaasi jos miehesi haluaa eron. Turhaan alat omaishoitajaksi miehellesi joka haluaa erota.

• Yksi Eroava

Asuimme puolison kanssa 2,5 kk samassa huushollissa harkinta-aikaa. Lähinnä lasten takia.

Nukuimme eri huoneissa, ja muutenkin elämä oli niinkuin kahdella eri sukupuolta olevalla kämppiksellä. Kaikki yhteiset menot laitettiin 50/50, muuten kumpikin vastasi vain itse omista, henkkoht menoista. Asuntoa itse etsin, aluksi katselin eri vaihtoehtoja ja lopulta "metsästin" ihan oikeasti. Lopulta tärppäsi, mukava asunto läheltä - onpi tenavien helppo liikkua kahden kodin väliä.

Ero itsessään oli selviö, tuo yhdessä asumisen jakso ei sitä olisi muuttanut mihinkään, vaikka olisi jatkunut pidempäänkin.

Puolisoina emme eläneet, kaikki intiimimpi touhu oli entistä elämää. Hyvä että kahta metriä lähemmäksi toisiamme menimme, ellei nyt ihan pakko ollut. Itselleni sen 1-vaiheen hakemuksen vieminen tarkoittaa oikeaa eroamista, ei siirtymistä eron harkitsemiseen. Harkinnat tuli tehtyä huolellisesti&perusteellisesti jo ennen eron hakemista.

• Alkuperäinen kirjoittaja

Meillä ei ole lapsia enään kotona, pitkä liitto takana,toinen haki eroa,mutta ei ole varma haluaako sitä kumminkaan, itse en haluaisi..
        Nyt ollaan ja harkitaan, eletään normaalisti, mutta silti itseäni vaivaa tuo erohakemus..
        Tavallaan tieto siittä, että eroa on haettu ja yhteinen taival päättyy kumminkin...
        Toisesta kun ei tiedä, mitä haluaa sittenkään ..

• Yksi Eroava
        Alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

Meillä ei ole lapsia enään kotona, pitkä liitto takana,toinen haki eroa,mutta ei ole varma haluaako sitä kumminkaan, itse en haluaisi..
        Nyt ollaan ja harkitaan, eletään normaalisti, mutta silti itseäni vaivaa tuo erohakemus..
        Tavallaan tieto siittä, että eroa on haettu ja yhteinen taival päättyy kumminkin...
        Toisesta kun ei tiedä, mitä haluaa sittenkään ..

Sopiiko udella, että miksi toinen sitä eroa ylipäätään haki?

Kyllähän tuota harkinta-aikaa voi ihan oikeastikkin käyttää harkintaan. Eron 1-vaiheen hakeminen kun on selvä signaali siitä, että eroa harkitsee tosissaan eikä vain muuten-vaan.

• Minä..
        Yksi Eroava kirjoitti:

Kyllähän tuota harkinta-aikaa voi ihan oikeastikkin käyttää harkintaan. Eron 1-vaiheen hakeminen kun on selvä signaali siitä, että eroa harkitsee tosissaan eikä vain muuten-vaan.

Piti tehdä joku ratkasu, ja näki sitten eropaperin viemisen ainoaksi..
        Ilmeisesti kyseessä oli herättää minut/tai molemmat miettiin liittoamme..
        Kun olemme olleet niinkuin omissa maailmoissamme tässä viime kuukausina..
        Tietty harkinta-aika on tarkoitettu harkitsemiseen, jos ei ole kumminkaan varma erosta, mutta jotenkin tuo silti sattuu, kun haki eroa..
        Ja haluaa silti elää normaalia elämää..
        Toki itsekkin haluan, mutta jotain nyt puuttuu..

• ..............................
        Yksi Eroava kirjoitti:

Suomeksi sanottuna:
        raha.
        Eli hän haluaa että vaimolle jää mahdollisimman vähän kun mies kuolee.
        Järkyttävää.
        Niin vain on.
        Yhtä selvää syytä eroon ei ole.

• Jatta

Hei
      olen itsekin harkinnut samaa asiaa. Haluaisin nyt eroa, mutta mieheni ei. Mieheni haluaa yrittää ja muuttaa tapansa sellaiseki että oppisin rakastamaan häntä. Myös lapsemme kärsii mahdollisesta erouhasta ja on surullinen. Valitettavasti en tunen häntä kohtaan enää mitään. Toisinaan taas yksin asuminenkin pelottaa. Miehnei on aina sanonut minulel, että jos haluamme erota niin voisimem silloin vaikka asua saman katon alla mutta eri huoneissa. Tämä voisi olla hyvä vaihtoehto lapsemme kannalta, joka haluaa ettei perhe hajoaisi. Mahtaiskohan tuo onnistua? Onko jollakulla kokemusta tästä?

• marbaella

Totta kai se voi onnistua, mutta pelisäännöistä on sitten sovittava tarkasti;
        jos toinen löytää esim uuden kumppanin, miten menetellä ?
        Tuskin x haluaa nähdä toisen onnea...

• katja*

Perheenne on käytännössä hajonnut jo, koska et rakasta miestäsi, etkä tunne häntä kohtaan mitään. Olisi kaikkien kannalta reilua, että eroisitte rehdisti etkä antaisi mitään turhaa toivoa miehellesi ja pitkittäisi tilannetta mm. muuttamalla eri huoneisiin. Kun sinä et rakasta, niin ei ole kuin ajan kysymys koska rakastut toiseen. Ja sitten vasta on piru merrassa ja eroaminen kahta kauheampaa.

• tilanne just päällä

Moi,

harkinta-aikaa yli kuukausi mennyt. Vaimoni haluaa eron, minä en. Sovimme, että asumme vuoroviikoin appivanhempien osakkeessa, joka nyt tyhjänä, jotta lapset saavat olla kotona.

Järjestely ei toimi. En lähtenyt nyt kotiin, kun huomasin, että mulle jäisi sinne niin paljon tekemistä ja työtä, etten jaksa. Olen vuoden loppuun sairauslomalla, sillä niin koville ottaa tämä eroruljanssi. Rakastan vaimoani ja haluan jatkaa. Talommekin vielä uusi, valmistui vasta kesällä ja muutimme heinäkuun alussa.

Pitkään ollut vaikeata ja mulla syyllisyys,että kaikki mun syytäni. Onneksi lääkärin tekemä diagnoosi vähän lohdutti, sillä kotona johtuvat vaikeudet tulevat sairaudestani, eivät siitä, että olisi ilkeä tai pahis.

Mä asuisin harkinta-ajan ennemmin kotona vaimoni kanssa.

• Alkuperäinen kirjoittaja..

Meillä taas toisinpäin, mies haki eroa, pitkä yheinen taival takana,harkinta-aikaa kulunut 2kk,asumme ja olemme ihan normaalisti,miehen toiveesta, toki itsekkin näin halusin..
        Itselleni ero asia oli järkytys, mutta nyt en tiedä enään ..
        Mieheni ei ole itsekkään varma, haluaako eroa sittenkään..
        Minua tuo "yllättävä" eron hakeminen satuttaa silti..
        Tunteet seilaa edes takaisin itselläni, vaikka miestäni rakastankin..
        Lapset meillä on jo maailmalla..

• Anonyymi

Aikomus sana jonka sain itse
      Harkintaan On ihmisiä suuri määrä jotka toteuttaa kaiken minkä IT väliin syöttää, esim Palolaitos ja sen hlöt perh, nyt ne murhaa huutaa onko mielessä 2 b

• Anonyymi

Erohakemus lähetetty pari viikkoa sitten. Tarkoitus asua saman katon alla lähinnä helpottaaksemme lasten elämää sekä tietysti myös omaamme kun tämän kaiken sekoilun keskellä arkitöitä jakaa vielä joku. Yksi syy on toki myös taloudellinen, välit on hyvät eikä riidellä niin ei mikään heti pakota asumaan erillään. Rakkaus vain loppui niin tuntuu ihan liian työläältä ja kalliilta kiirehtiä asumaan vuokralle muutamaksi kuukaudeksi. Vaimo lähtee ja minä jään yhteiseen omakotitaloon jonka ostan itselleni. Yhdessä katsellaan kokoajan vaimolle uutta kotia, hyvää aikaa myös säästää jonkinverran rahaa kun se muutto sitten joskus tulee. Aion olla myös muutossa apuna.

• Anonyymi

VALEHTELIJA PASKASUOMI PASKA SUOMI PASKA SUOMI VALEHTELEVA PASKA SUOMI HUORA PASKA SUOMI PASKA HUORA PASKA SUOMI HUORA PASKA HELVETTI PASAKA HELVETTI APSKAMAA HUORA KUSETTAJA SUOLI PASKA HUORA KUSIPÄÄ HUORA HELVETTI PASKALÄJÄ MAA PASKALÄJÄ MAA

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      182
      2138
    2. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      164
      1856
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      45
      1824
    4. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      123
      1533
    5. Liian paljon hylättyjä ääniä

Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      172
      1361
    6. Ikäero suhteessa

Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      63
      1357
    7. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      77
      1181
    8. Ärsyttää et olet

Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      71
      1001
    9. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      30
      995
    10. Tämä Kuhmon valtuusto

Pöh, sanon minä.
      Kuhmo
      15
      949
    Aihe