naiset hoi!

miten korkeita

kenkiä käytätte korkeimmillaan? nettikaupasta löytyi ihanat 9cm korkuiset kengät, jaksaako ne jalassa yötä kaupungilla? olen hyvinkin tottunut 5-6cm korkoihin, ei tunnu missään.
Kertokaa kokemuksianne, kannattaako tilata vai tuleeko ikinä käytettyä? tottuuko niihin?

142

20533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmeessä

      Käyttömukavuus riippuu paljolti kengän koosta,36 koossa 9 cm korko tuntuu paljon korkeemmalta kuin koossa 40. Itse käytän 38 kokoisia ja korot voi olla jopa 9-10 cm ihan käyttökengissäkin.

      • vaan

        kyllä 9cm koroilla hyvin pärjää, itse pärjään koko yön kaupungilla 12cm koroilla


    • koron korkeus

      kerro kaikkea. Paljon riippu myös siitä, miten "pehmeä" on kengän pohja päkijän kohdalta. Tai ainakin itse jaksaisin kävellä vaikka kuinka korkeilla koroilla/juhlia läpi yön, jos ois päkijässä tarpeeks "pehmusteita". Mulla tuppaa nuo päkijät väsymään, ei nilkat...

    • Koroilla kulkija

      tottuu hyvinkin. Itse olen käyttänyt piikkikorkoisia avokkaita sekä saappaita jo lähes parikymmentä vuotta. Alkuun korot oli n. 6-7 cm mutta nykyään menee jo ihan arkikäytössäkin 10-senttiset korot. Päkiöiden alle laitettavat geelipehmusteet ovat ehdottomasti suositeltavat.
      Parhaimmat sellaiset olen ostanut apteekista. Olivat muistaakseni Compeed -sarjan tuotteita.

      • geelit

        Viime messuilta löysin tosihyvät uudet geelit. Nuo muut laitetaan yleensä kenkään, mutta nämä voi laittaa sukan sisään, sillä näissä on pieni lenkki, joka pujotetaan varpaan ympäri pitämään pehmustetta paikallaan.


      • geelejä tarvi
        geelit kirjoitti:

        Viime messuilta löysin tosihyvät uudet geelit. Nuo muut laitetaan yleensä kenkään, mutta nämä voi laittaa sukan sisään, sillä näissä on pieni lenkki, joka pujotetaan varpaan ympäri pitämään pehmustetta paikallaan.

        kun saa olla ihan paljasjaloin korkokengät jalassa, tärkein ominaisuus on pohjan muoto niin ettei jalka ole tyhjän päällä päkiän ja kantapään väliseltä alueelta eli kantapään alla tasainen alue ja sen jälkeen kurvaa alaspäin, päkiä ei rasitu yhtään kun suurinosa painosta tulee kantapäälle t. 12cm korot


      • eroa
        geelejä tarvi kirjoitti:

        kun saa olla ihan paljasjaloin korkokengät jalassa, tärkein ominaisuus on pohjan muoto niin ettei jalka ole tyhjän päällä päkiän ja kantapään väliseltä alueelta eli kantapään alla tasainen alue ja sen jälkeen kurvaa alaspäin, päkiä ei rasitu yhtään kun suurinosa painosta tulee kantapäälle t. 12cm korot

        koroissakin. 10cm korko on ihan ok minulla päivittäisessä käytössä. 12cm on sen verran korkea, etten käytä kuin hetkittäin. Jos kenkäsi koko on 36, niin 12cm voi olla aika mahdoton, mutta 42:lla taas ihan perusjuttu.

        Paljain jaloin on muutenkin helpompi, kun iho on nahkea ja pysyy itsestään paikallaan kengässä. Silloin paras on kunnollinen kenkä, jossa itsessään on pehmustus päkiän alla.


      • matikkaa
        eroa kirjoitti:

        koroissakin. 10cm korko on ihan ok minulla päivittäisessä käytössä. 12cm on sen verran korkea, etten käytä kuin hetkittäin. Jos kenkäsi koko on 36, niin 12cm voi olla aika mahdoton, mutta 42:lla taas ihan perusjuttu.

        Paljain jaloin on muutenkin helpompi, kun iho on nahkea ja pysyy itsestään paikallaan kengässä. Silloin paras on kunnollinen kenkä, jossa itsessään on pehmustus päkiän alla.

        koko 36 korko 12cm vastaa koossa 42 13.6cm korkoa ei vielä mahdoton mutta korkea on.
        koko 42 korko 12cm vastaa koossa 36 10.5cm korkoa ja on siis ihan perus juttu:)
        18cm korko on jo aika mahdoton ellei omista erittäin notkeaa nilkaa;)

        http://users.powernet.co.uk/wingett/7inchheels.htm


    • njk niina

      Itselläni jalka kokoa 36,ja olen käyttänyt korkeita korkoja jo yli kymmenen vuoden ajan,arkena käyttämissäni kengissä koron korkeus vaihtelee 6cm-10cm,suosin stilettikorkoja eli piikkikorkoja,juhla-ja bile kengissä korkoa 10-14cm,jonkin verran käytän paltformpohjaisia korkokenkiä,joissa jopa 17cm piikkikorko

      • kauheeta ...

        kun useampi ihminen uskaltaa myöntää käyttävänsä korkeita korkoja. Itsekin suosin tuollaisia 10cm stilettoja ja käytän niitä lähes päivittäin. Nuorempana vierastin, mutta tavattuani mieheni, rohkaisin mieleni hänen sanoistaan. Hän on aina sanonut, että jos naiset haluavat miesten käyttäytyvän kuin miesten pitää, niin olkaa rohkeasti naisellisia naisia.


      • 14cm

        10-14cm piikkikorot 36 koon jalassa on todella siron ja suloisen näköiset, kateellinen olen;)
        Itsellä koko 40 ja korkeimmat korot 14cm, hyvin pärjää juhlissa ja bileissä:)


      • täälläkin

        tollasia naisia jotka käyttelee arkenakin 10 cm stilettoja!Millasessa ympäristössä liikut tuollasilla upeilla koroilla?


      • keskustassa
        täälläkin kirjoitti:

        tollasia naisia jotka käyttelee arkenakin 10 cm stilettoja!Millasessa ympäristössä liikut tuollasilla upeilla koroilla?

        tulee liikuttua päivittäin kun siellä kerran töissä olen. Keskustassa matkat ovat lyhyitä ja kulkutiet helppoja, katettuja ja usein sisätiloja, niin mikä koroilla kulkiessa. Talvikausi ei aina houkuttele korkojen käyttöön, jos kadut ovat auraamatta. Samoin myös tämä hiekoitukseen käytetty teräväkulmainen sepeli syö ohuet korot nopeasti pilalle, eli saa vähän väliä juosta suutarissa laittamassa korkolappuja.


      • näkee
        keskustassa kirjoitti:

        tulee liikuttua päivittäin kun siellä kerran töissä olen. Keskustassa matkat ovat lyhyitä ja kulkutiet helppoja, katettuja ja usein sisätiloja, niin mikä koroilla kulkiessa. Talvikausi ei aina houkuttele korkojen käyttöön, jos kadut ovat auraamatta. Samoin myös tämä hiekoitukseen käytetty teräväkulmainen sepeli syö ohuet korot nopeasti pilalle, eli saa vähän väliä juosta suutarissa laittamassa korkolappuja.

        mitä suurempi kaupunki niin sen paremman mahdollisuudet bongata yli 10cm piikkikorot, suomalaisissa naisissa on tietysti aika pieni prosentti ketkä käyttävät piikkikorkoja jos vertaa muualle maailmaan, mutta se johtuu vain siitä että suomalainen mies ei läähätä piikkikorkojen perässä vaan kaljapullon perässä.


      • yhtään
        näkee kirjoitti:

        mitä suurempi kaupunki niin sen paremman mahdollisuudet bongata yli 10cm piikkikorot, suomalaisissa naisissa on tietysti aika pieni prosentti ketkä käyttävät piikkikorkoja jos vertaa muualle maailmaan, mutta se johtuu vain siitä että suomalainen mies ei läähätä piikkikorkojen perässä vaan kaljapullon perässä.

        ihmettele ettei korkoja käytetä, tai ainakaan myönnetä sitä. Just lueskelin jotain toista palstaa, jossa oli kengistä ihan kuvia. Heti alkoi toisten nimittely idästä tuleviksi itsensä myyjiksi. Miksi 10cm korko saa suomalaisen heti mieltämään itänaisen? Suomi on omituinen poikkeus paikasta, jossa korkoja ei käytetä. Aivan sama mihin eurooppalaiseen kaupunkiin menee, niin korot ovat normaali näky kaupunkikuvassa. Ne ovat osa siistiä pukeutumista, kuin puku miehellä.


      • sen takia
        yhtään kirjoitti:

        ihmettele ettei korkoja käytetä, tai ainakaan myönnetä sitä. Just lueskelin jotain toista palstaa, jossa oli kengistä ihan kuvia. Heti alkoi toisten nimittely idästä tuleviksi itsensä myyjiksi. Miksi 10cm korko saa suomalaisen heti mieltämään itänaisen? Suomi on omituinen poikkeus paikasta, jossa korkoja ei käytetä. Aivan sama mihin eurooppalaiseen kaupunkiin menee, niin korot ovat normaali näky kaupunkikuvassa. Ne ovat osa siistiä pukeutumista, kuin puku miehellä.

        kun suomalaiset miehet niin ahkerasti käyttävät itä-naisten palveluita, mutta nyt alkoi menemään ihan pääasiasta sivuun koko keskustelu, eli korjataan tilanne ensikesänä, kaikki suomalaiset naiset 10cm piikkikorot esiin ja näytetään muulle maailmalle että kyllä se suomalainenkin osaa pukeutua siististi:)


      • on ainakin mies
        näkee kirjoitti:

        mitä suurempi kaupunki niin sen paremman mahdollisuudet bongata yli 10cm piikkikorot, suomalaisissa naisissa on tietysti aika pieni prosentti ketkä käyttävät piikkikorkoja jos vertaa muualle maailmaan, mutta se johtuu vain siitä että suomalainen mies ei läähätä piikkikorkojen perässä vaan kaljapullon perässä.

        joka kyllä läähättää piikkikorkojen perään enkä yhdistä sitä mihinkään ammattiin ja olen ihan hetero.Mikä muuten saa naiset käyttämään 10 cm piikkikorkoja ne tuskin ovat kovin mukavia kävellä pidempiaikaisesti, vai juuri kerätä miesten katseita. Minun pää kyllä kääntyy kun korkojen kopse kuuluu jostain.


      • vastaa
        on ainakin mies kirjoitti:

        joka kyllä läähättää piikkikorkojen perään enkä yhdistä sitä mihinkään ammattiin ja olen ihan hetero.Mikä muuten saa naiset käyttämään 10 cm piikkikorkoja ne tuskin ovat kovin mukavia kävellä pidempiaikaisesti, vai juuri kerätä miesten katseita. Minun pää kyllä kääntyy kun korkojen kopse kuuluu jostain.

        Oudointa näissä näkemissäni keskusteluissa onkin se, että naiset haukkuvat toisia naisia huoriksi ja ties mitä muuta. Miehet vain "läähättävät" korkojen perään ja muutenkin palaute on positiivisempaa.

        10cm on varsin normaali käyttökorko ainakin minulla. Työ- tai lounasmatkalla ei kävelyä tule kuin noin 10-15min kerralla ja töissä suurimmaksi osaksi tulee istuttua. Rasitus ei aivan mahdoton ole. Etuja on paljon enemmän. Tunnen vain itseni itsevarmemmaksi ja enemmän naiseksi koroissa, hameissa , meikissä ja muissa naisellisissa vetimissä. Eniten merkitsevät kunnon kengät. Nuorempana ei ollut välttämättä ollut varaa tai tietoa hankkia hyvää, mutta vähitellen tämänkin oppii.


      • on hankalinta
        vastaa kirjoitti:

        Oudointa näissä näkemissäni keskusteluissa onkin se, että naiset haukkuvat toisia naisia huoriksi ja ties mitä muuta. Miehet vain "läähättävät" korkojen perään ja muutenkin palaute on positiivisempaa.

        10cm on varsin normaali käyttökorko ainakin minulla. Työ- tai lounasmatkalla ei kävelyä tule kuin noin 10-15min kerralla ja töissä suurimmaksi osaksi tulee istuttua. Rasitus ei aivan mahdoton ole. Etuja on paljon enemmän. Tunnen vain itseni itsevarmemmaksi ja enemmän naiseksi koroissa, hameissa , meikissä ja muissa naisellisissa vetimissä. Eniten merkitsevät kunnon kengät. Nuorempana ei ollut välttämättä ollut varaa tai tietoa hankkia hyvää, mutta vähitellen tämänkin oppii.

        korkeissa koroissa,siis millaiset olosuhteet tai tilanteet tuleeko sellaisia kaupungissa eteen? Entä käytätkö korkoja maalla tai tms. huonoissa olosuhteissa?


      • njk niina
        on hankalinta kirjoitti:

        korkeissa koroissa,siis millaiset olosuhteet tai tilanteet tuleeko sellaisia kaupungissa eteen? Entä käytätkö korkoja maalla tai tms. huonoissa olosuhteissa?

        Jaa-a,no mulla arkikäytössä 6-10cm stilettikorot,nyt talviaikaan saappikkaat tai nilkkurit ulkona liikuttaessa,oli kesä tai talvi niin mun mielestä hankalin on sipsuttaa mukulakivi päällysteisillä jalkakäytävillä ja pihoilla,itse olen talvikäytössä oleviin piikkikorkokenkiini laitattanut suutarilla metalliset korkolaput ja kumipohjat,liukastumis riski vähenee,tietty stilettikoroista on se hyöty liukkaalla et ne puree jäähän tosi hyvin.


      • njk niina
        täälläkin kirjoitti:

        tollasia naisia jotka käyttelee arkenakin 10 cm stilettoja!Millasessa ympäristössä liikut tuollasilla upeilla koroilla?

        No ite käytän stilettikorkoisia avokkaita työpaikalla toimistossa,jakkupuku ja piikkikorot kuuluu osana siistiä pukeutumista,piikkikorko avokkaita suosin työkenkinä,korkoa 6-10cm,yleensä tuo 8-10cm,ja kun olen lyhyt eli pienikokoinen nainen (155cm),koroilla saa kivasti lisä pituutta,ulkona kaupungilla liikun piikkikoroissa,talvella saapikkaat tai nilkkurit,korkoa 8-12cm,kesä aikana avokkaita ja sandaletteja käytän korkoa 8cm-12cm ilman palatformia,siitä ylöspäin pitää olla jo paltform pohja,korkeimmat korot mul on joita bileissä ja baarissa käytän 17cm joissa platform pohjat,osassa kengisssä stilettikorot metallia ja toisissa vahvempi korko


      • siis koroista
        njk niina kirjoitti:

        Jaa-a,no mulla arkikäytössä 6-10cm stilettikorot,nyt talviaikaan saappikkaat tai nilkkurit ulkona liikuttaessa,oli kesä tai talvi niin mun mielestä hankalin on sipsuttaa mukulakivi päällysteisillä jalkakäytävillä ja pihoilla,itse olen talvikäytössä oleviin piikkikorkokenkiini laitattanut suutarilla metalliset korkolaput ja kumipohjat,liukastumis riski vähenee,tietty stilettikoroista on se hyöty liukkaalla et ne puree jäähän tosi hyvin.

        olla hyötyä liukkaalla kadulla eli ne oikeesti auttaa pysymään pystyssä! Yleensä on kuullut että liukkaalla koroilla ei voi kävellä ollenkaan. Mitens esim.jokku juhlat kesällä jossa on nurmea, voiko koroilla mennä kun upottaa?


      • kivet
        on hankalinta kirjoitti:

        korkeissa koroissa,siis millaiset olosuhteet tai tilanteet tuleeko sellaisia kaupungissa eteen? Entä käytätkö korkoja maalla tai tms. huonoissa olosuhteissa?

        ovat pahimmasta päästä. Helsingissä monet torit ja aukiot on päällystetty niillä. Noissa pitäisi olla kulkukäytävät kuten Kasarmitorilla. Jos haluaa haastetta, niin sitten Sofiankatu vanhanajan kivineen on hyvä harjoittelupaikka.

        Ohut jääpinta on ikävä. Kun jäätä on riittävästi, niin metallikorot kyllä pureutuvat läpi kuin naskalin piikki. Kaikista huolimatta ehkä pehmeä maa on pahin, eli sinne korot uppoavat ja samalla on vaarana, että korko vääntyy ja tuhoutuu.


      • kelillä
        siis koroista kirjoitti:

        olla hyötyä liukkaalla kadulla eli ne oikeesti auttaa pysymään pystyssä! Yleensä on kuullut että liukkaalla koroilla ei voi kävellä ollenkaan. Mitens esim.jokku juhlat kesällä jossa on nurmea, voiko koroilla mennä kun upottaa?

        on yleensä saappaat jalassa. Saappaissa on se hyvä puoli, että ne tukevat nilkkaa. Pahin liukkaalla ehkä olisi vain varpaiden päältä kiinni oleva juhlasandaletti, jossa ei ole mitään tukea. Muistan elävästi kesällä olleeni tuollaisilla pinkeillä sandaaleilla häissä, joissa jatkot olivat luonnon keskellä. Hieman sai etsiä kovaa kulkuväylää, ettei uppoa "suohon". Varpailla sipsuttaminen ei ole kivaa pidemmän päälle.


      • njk niina
        siis koroista kirjoitti:

        olla hyötyä liukkaalla kadulla eli ne oikeesti auttaa pysymään pystyssä! Yleensä on kuullut että liukkaalla koroilla ei voi kävellä ollenkaan. Mitens esim.jokku juhlat kesällä jossa on nurmea, voiko koroilla mennä kun upottaa?

        No juu,eihän tokikaan korkkarit joissa stilettikorot oo mitkään turvallisemmasta päästä olevat jalkineet liukkaalla jäisellä kadulla kävelyyn,ja ei ne ainakaan liukastumista estä,mutta....TYYLISTÄ EN TINGI,ja kesäaikaan esim.juhla paikat joissa on sitä nurmea,jep ei hyvä ollenkaan,pitää vaan välttää kävelemästä siel nurmella,tai jos o pakko ni sipsuttaa sit varvistaen joka ei pidemmän päälle oo kivaa


      • ihanaa kun
        njk niina kirjoitti:

        No juu,eihän tokikaan korkkarit joissa stilettikorot oo mitkään turvallisemmasta päästä olevat jalkineet liukkaalla jäisellä kadulla kävelyyn,ja ei ne ainakaan liukastumista estä,mutta....TYYLISTÄ EN TINGI,ja kesäaikaan esim.juhla paikat joissa on sitä nurmea,jep ei hyvä ollenkaan,pitää vaan välttää kävelemästä siel nurmella,tai jos o pakko ni sipsuttaa sit varvistaen joka ei pidemmän päälle oo kivaa

        löytyy naisia jotka pitävät kiinni tyylistä, jää meille miehillekin jotain silmän iloa!Pitääkö paikkansa että kun on ollut pitkään korkeilla koroilla esim. juhlissa niin voi mennä nurmikolle "lepuuttaan"jalkoja tai nilkkoja siten että korot uppoavat nurmikkoon ja eivät tunnu niin korkeilta? Tyhmänä menin yksissä juhlissa kysyyn eräältä naiselta että eikö sellaisilla piikkareilla oo hankala nurmikolla kävellä kun hän halusi sinne käveleen.


      • arvokkaita
        ihanaa kun kirjoitti:

        löytyy naisia jotka pitävät kiinni tyylistä, jää meille miehillekin jotain silmän iloa!Pitääkö paikkansa että kun on ollut pitkään korkeilla koroilla esim. juhlissa niin voi mennä nurmikolle "lepuuttaan"jalkoja tai nilkkoja siten että korot uppoavat nurmikkoon ja eivät tunnu niin korkeilta? Tyhmänä menin yksissä juhlissa kysyyn eräältä naiselta että eikö sellaisilla piikkareilla oo hankala nurmikolla kävellä kun hän halusi sinne käveleen.

        tuhottavaksi. Minä en kyllä upottaisi korkojani nurmikkoon. Korkojen materiaali on usein sellainen, että se imee kosteutta. Hyvät kengät maksavat sen verran, etten voisi kohdalla niitä noin huonosti. Aina on löytynyt joku muu keino lepuuttaa jalkoja. Maa on aina sen verran kostea, että se tekee vain hallaa koroille. Hiekkaranta taitaa olla ainoa paikka, jossa korkoni ovat olleet "maan alla" ja talvella sitten lumessa.


      • sepelit
        keskustassa kirjoitti:

        tulee liikuttua päivittäin kun siellä kerran töissä olen. Keskustassa matkat ovat lyhyitä ja kulkutiet helppoja, katettuja ja usein sisätiloja, niin mikä koroilla kulkiessa. Talvikausi ei aina houkuttele korkojen käyttöön, jos kadut ovat auraamatta. Samoin myös tämä hiekoitukseen käytetty teräväkulmainen sepeli syö ohuet korot nopeasti pilalle, eli saa vähän väliä juosta suutarissa laittamassa korkolappuja.

        on kyllä ikävää. Parin lumisen ja jäisen päivän jäljiltä kadut ovat täynnä sepeliä aivan kuin keväällä. Hienompi hiekka olisi parempi vaihtoehto. Nyt nuo isot terävät kivet tuntuvat ikävästi päkiän alla, johon muutenkin kohdistuu korkkareiden kanssa enemmän painoa.

        Kauppojen tuulikaappien ovimatot vois kans vaihtaa korkkariystävällisiksi.


      • njk niina
        sepelit kirjoitti:

        on kyllä ikävää. Parin lumisen ja jäisen päivän jäljiltä kadut ovat täynnä sepeliä aivan kuin keväällä. Hienompi hiekka olisi parempi vaihtoehto. Nyt nuo isot terävät kivet tuntuvat ikävästi päkiän alla, johon muutenkin kohdistuu korkkareiden kanssa enemmän painoa.

        Kauppojen tuulikaappien ovimatot vois kans vaihtaa korkkariystävällisiksi.

        juu todella viheliäistä ku kadut,jalkakäytävät ja pihat paljaana lumesta,mut sitä pahuksen hiekkaa,tuntuu kyl munki mielestä pirulliselta päkiän alla,oonki tänään ja eilen ku joulu ostoksilla viilettäny,pitäny jalassa saapikkaita jois 13cm piikkikorko ja 2cm vahvat platform pohjat,eipä tullu hiekotus sepeli ni häjysti,ku sipsuttaa,ja sit ne kauppojen tuulikaapien matot meinaa lähtee mukaan jos ei varaansa pidä,ja sen päälle joissaki paikois o tuulikaapis just oven edessä useasti lattiassa sellanen ritilä-juttu,sinne kyl korko tarttuu jos o huolimaton


      • ihanaa kun
        njk niina kirjoitti:

        juu todella viheliäistä ku kadut,jalkakäytävät ja pihat paljaana lumesta,mut sitä pahuksen hiekkaa,tuntuu kyl munki mielestä pirulliselta päkiän alla,oonki tänään ja eilen ku joulu ostoksilla viilettäny,pitäny jalassa saapikkaita jois 13cm piikkikorko ja 2cm vahvat platform pohjat,eipä tullu hiekotus sepeli ni häjysti,ku sipsuttaa,ja sit ne kauppojen tuulikaapien matot meinaa lähtee mukaan jos ei varaansa pidä,ja sen päälle joissaki paikois o tuulikaapis just oven edessä useasti lattiassa sellanen ritilä-juttu,sinne kyl korko tarttuu jos o huolimaton

        on sentään joitakin Naisia jotka piikkareistaan viitsii kommentoida!Lisää vain kommentteja kokemuksista,kiva kuulla erilaisia juttuja kun näin miehenä ei tule esim. tollaset mattojutut mieleen. Voiko korkoja hyötykäyttää muutenkin kun liukkaalla kelillä?


      • pulassa olet
        ihanaa kun kirjoitti:

        on sentään joitakin Naisia jotka piikkareistaan viitsii kommentoida!Lisää vain kommentteja kokemuksista,kiva kuulla erilaisia juttuja kun näin miehenä ei tule esim. tollaset mattojutut mieleen. Voiko korkoja hyötykäyttää muutenkin kun liukkaalla kelillä?

        ellet edes perusasioita tiedä. Ihan perusvaatimus mieheltä on osata kaupungilla kävellessä ohjata kävelyreitti, niin että tällaiset ansat vältetään tehokkaasti. Ei enää hypitä aitojen eikä lumikasojen ylitse ja jalkakäytävällä mies kävelee niiden kaivonkansien ylitse. Vähän huomaavaisuutta peliin ja katsoo eteensä.


      • paljon korko
        kivet kirjoitti:

        ovat pahimmasta päästä. Helsingissä monet torit ja aukiot on päällystetty niillä. Noissa pitäisi olla kulkukäytävät kuten Kasarmitorilla. Jos haluaa haastetta, niin sitten Sofiankatu vanhanajan kivineen on hyvä harjoittelupaikka.

        Ohut jääpinta on ikävä. Kun jäätä on riittävästi, niin metallikorot kyllä pureutuvat läpi kuin naskalin piikki. Kaikista huolimatta ehkä pehmeä maa on pahin, eli sinne korot uppoavat ja samalla on vaarana, että korko vääntyy ja tuhoutuu.

        voi upota jos korkeus esim. 10cm , käveltäessä pehmeällä maalla ja voiko vääntyä irti val miten?


      • njk niina
        paljon korko kirjoitti:

        voi upota jos korkeus esim. 10cm , käveltäessä pehmeällä maalla ja voiko vääntyä irti val miten?

        jup,takulla 10cm piikkikorko uppoaa tappiin asti eli tuon 10cm ku pehmosella maalla yrittää sipsuttaa,ja saattaa tuo katketakin jos huono tuuri on


      • kertoi
        paljon korko kirjoitti:

        voi upota jos korkeus esim. 10cm , käveltäessä pehmeällä maalla ja voiko vääntyä irti val miten?

        niin syvälle uppoaa pehmeään maahan. Ei välttämättä kävellessä, mutta viimeistään jos jää paikalleen seisomaan. Ei se uppoaminen mitään, mutta kun sitä jumiin jäänyttä korkoa yrittää saada pois, niin voi käydä huonosti. Aina kun korko jää kiinni, pitäisi kenkä ottaa pois jalasta ja korko irrottaa vasta sitten. Pahinta on yrittää repiä ja reuhtoa, ei saa kuin tuhoa aikaan.


      • oikein että
        kertoi kirjoitti:

        niin syvälle uppoaa pehmeään maahan. Ei välttämättä kävellessä, mutta viimeistään jos jää paikalleen seisomaan. Ei se uppoaminen mitään, mutta kun sitä jumiin jäänyttä korkoa yrittää saada pois, niin voi käydä huonosti. Aina kun korko jää kiinni, pitäisi kenkä ottaa pois jalasta ja korko irrottaa vasta sitten. Pahinta on yrittää repiä ja reuhtoa, ei saa kuin tuhoa aikaan.

        kävellessä korkoon ei kohdistu niin suurta paino kuin paikallaan seistessä?10 cm korkokin siis voi upota aivan kokonaan?Yleensä kun olen tätä naisilta kysellyt niin ovat vastanneet ettei korko voi paljon upota ehkä n.1cm mutta siis te jotka ilmeisesti enemmän niitä käytätte niin liikutte niillä myös sellaisissa paikoissa jossa voi enemmäkin upota.Asia kiinnostaa kovasti minua!Millainen on ollut huonoi paikka joissa olette joutuneet koroillanne kävelemään siis sellainen jossa korot on uponnut paljon?


      • kun oon
        njk niina kirjoitti:

        jup,takulla 10cm piikkikorko uppoaa tappiin asti eli tuon 10cm ku pehmosella maalla yrittää sipsuttaa,ja saattaa tuo katketakin jos huono tuuri on

        naisilta kysellyt niin sanovat että ei uppoa juurikaan.Mutta ilmeisesti niillä jotka käyttävät enemmän piikkareita tulee sellaisiakin tilanteita useammin. Asia kiinnostaa mua kovasti.Millaisissa paikoissa huonoimmillaan ootte joutunut piikkareilla käveleen että korot on uponnut?


      • se uppoaa
        oikein että kirjoitti:

        kävellessä korkoon ei kohdistu niin suurta paino kuin paikallaan seistessä?10 cm korkokin siis voi upota aivan kokonaan?Yleensä kun olen tätä naisilta kysellyt niin ovat vastanneet ettei korko voi paljon upota ehkä n.1cm mutta siis te jotka ilmeisesti enemmän niitä käytätte niin liikutte niillä myös sellaisissa paikoissa jossa voi enemmäkin upota.Asia kiinnostaa kovasti minua!Millainen on ollut huonoi paikka joissa olette joutuneet koroillanne kävelemään siis sellainen jossa korot on uponnut paljon?

        vaikka mihin. Sitä vain osaa varoa ja astua enemmän päkiän varaan, jos on uppoamisen vaara. Jokainen mies voi itse kokeilla kaivalla työkalupakistaan ruuvimeisselin 10cm varrella ja astuu sen päälle ja kokeilee mihin se uppoaa. Korko ei eroa tästä paljonkaan.

        Joskus pari kesää sitten yhdet häät pidettiin meren rannalla ja siellä maa oli todella pehmeää ja kosteaa. Varmaan sopivalla kelillä ollut veden alla. Onneksi korot olivat metallia, tai entiset kengät olisi niistä tulleet.


      • hiekkarantaa
        se uppoaa kirjoitti:

        vaikka mihin. Sitä vain osaa varoa ja astua enemmän päkiän varaan, jos on uppoamisen vaara. Jokainen mies voi itse kokeilla kaivalla työkalupakistaan ruuvimeisselin 10cm varrella ja astuu sen päälle ja kokeilee mihin se uppoaa. Korko ei eroa tästä paljonkaan.

        Joskus pari kesää sitten yhdet häät pidettiin meren rannalla ja siellä maa oli todella pehmeää ja kosteaa. Varmaan sopivalla kelillä ollut veden alla. Onneksi korot olivat metallia, tai entiset kengät olisi niistä tulleet.

        vai millaista? Miten sellasessa sitten tuli toimeen piikkikoroilla kun monet on sanonut että ei voi sellaisilla kävellä missään jos maa niin pehmeää ettei kanna korkoja? Eiks ne metalliset vielä ole yleensä hirmu ohuita?


      • njk niina
        se uppoaa kirjoitti:

        vaikka mihin. Sitä vain osaa varoa ja astua enemmän päkiän varaan, jos on uppoamisen vaara. Jokainen mies voi itse kokeilla kaivalla työkalupakistaan ruuvimeisselin 10cm varrella ja astuu sen päälle ja kokeilee mihin se uppoaa. Korko ei eroa tästä paljonkaan.

        Joskus pari kesää sitten yhdet häät pidettiin meren rannalla ja siellä maa oli todella pehmeää ja kosteaa. Varmaan sopivalla kelillä ollut veden alla. Onneksi korot olivat metallia, tai entiset kengät olisi niistä tulleet.

        juu-u,hiukan llipsahtanu tää keskustelu ketju alkuperäisestä aiheesta,no anyway..mulla myös erittäin ikäviä kokemuksia juuri kesä aikana järkätyistä häistä ym. pippaloista jotka järjestetty nyt esim.ulkona pihalla nurmella ja juu ranta juhlista myös kokemuksia,ja piikkikoroilla yrittäny siel sipsutella,ja manannu joka kerta väärää kenkävalintaa,mut aina sitä jotenki o pärjänny,mutta nyt ois kiva kuulla muiden naisten mieltymyksiä kenkien suhteen,siis kuinka korkeilla koroilla sipsutellaan?Suositko stilettimäisiä piikkikorkoja kuten minä vai paksumpia palikka korkoja?


      • maa on pehmeää.
        hiekkarantaa kirjoitti:

        vai millaista? Miten sellasessa sitten tuli toimeen piikkikoroilla kun monet on sanonut että ei voi sellaisilla kävellä missään jos maa niin pehmeää ettei kanna korkoja? Eiks ne metalliset vielä ole yleensä hirmu ohuita?

        Aamulla lähdin ulos korkkareilla, ja tuntui ettei koron alle löytynyt kovaa maata mistään. Kävellessä on vähän helpompaa pitää korkoja ylhällä etteivät uppoa kovin syvälle maahan. Mutta pysäkillä linja-autoa odotellessa ei kauaa jaksa varpaillaan seistä. Sinne upposivat.
        Ikävää vaan kun korkokengät ovat niin huonosti tehtyjä, etteivät kestä juuri mitään vääntöä. Kerran kun korko vääntyy, ei se enää tunnu samalta kävellessä kuin ennen.


      • koroilla kenkäsi
        maa on pehmeää. kirjoitti:

        Aamulla lähdin ulos korkkareilla, ja tuntui ettei koron alle löytynyt kovaa maata mistään. Kävellessä on vähän helpompaa pitää korkoja ylhällä etteivät uppoa kovin syvälle maahan. Mutta pysäkillä linja-autoa odotellessa ei kauaa jaksa varpaillaan seistä. Sinne upposivat.
        Ikävää vaan kun korkokengät ovat niin huonosti tehtyjä, etteivät kestä juuri mitään vääntöä. Kerran kun korko vääntyy, ei se enää tunnu samalta kävellessä kuin ennen.

        ovat?Ei varmaankaan ole helppoa varsinkaan juuri seistä paikoillaan pelkillä varpailla pidempään.Voiko korko nytkin vääntyä pilalle vaikka juuri on näin pehmeä maa?


      • mennään myös
        njk niina kirjoitti:

        juu-u,hiukan llipsahtanu tää keskustelu ketju alkuperäisestä aiheesta,no anyway..mulla myös erittäin ikäviä kokemuksia juuri kesä aikana järkätyistä häistä ym. pippaloista jotka järjestetty nyt esim.ulkona pihalla nurmella ja juu ranta juhlista myös kokemuksia,ja piikkikoroilla yrittäny siel sipsutella,ja manannu joka kerta väärää kenkävalintaa,mut aina sitä jotenki o pärjänny,mutta nyt ois kiva kuulla muiden naisten mieltymyksiä kenkien suhteen,siis kuinka korkeilla koroilla sipsutellaan?Suositko stilettimäisiä piikkikorkoja kuten minä vai paksumpia palikka korkoja?

        piikkareilla ja jokapaikassa ja siitä oon myös kuullut.Mietin oikein että mitään suurempia vaurioita ei ole likaantumisen ja tietty korkolappujen kulumisen lisäksi ollut kuin korkojen naarmuuntuminen juuri jossakin upottavassa maastossa.Siis on ollut saumojen ratkeamista,pohjan irtoomista liimauksesta,vetoketju ongelmia, yms. mutta koroista johtuvia vikoja ei oo ollut.Juhlat on yleensä sujunut hyvin mutt jatkot jossakin keskellä ei mitään, niin siellä kengät ja olosuhteet olleet usein toisilleen sopimattomia.Seurannut myös tätä keskustelun kulua aiheessa ja se vieressä mutta tehdään kunnon ketju tästä!


      • 7-12cm
        njk niina kirjoitti:

        juu-u,hiukan llipsahtanu tää keskustelu ketju alkuperäisestä aiheesta,no anyway..mulla myös erittäin ikäviä kokemuksia juuri kesä aikana järkätyistä häistä ym. pippaloista jotka järjestetty nyt esim.ulkona pihalla nurmella ja juu ranta juhlista myös kokemuksia,ja piikkikoroilla yrittäny siel sipsutella,ja manannu joka kerta väärää kenkävalintaa,mut aina sitä jotenki o pärjänny,mutta nyt ois kiva kuulla muiden naisten mieltymyksiä kenkien suhteen,siis kuinka korkeilla koroilla sipsutellaan?Suositko stilettimäisiä piikkikorkoja kuten minä vai paksumpia palikka korkoja?

        korkeita. Jouluna oli hyvää aikaa katsella kenkäkomeroa. Kävi ns hassusti, kun Exitossa alkoi ale ennen joulua ja kävimme siellä miehen kanssa kokeilemassa minulle kenkiä. Löysin parit Roberto Botellan nilkkurit, jotka olivat tosi kivoja ja jäin miettimään kummat ottaisin. Palasin sitten seuraavana päivänä ja ostin ne toiset lahjaksi itselleni. Tietysti myös mies meni, sinne ja osti sen toisen parin lahjaksi. Aattona oli ihmetys suuri, kun paketeista paljastui kahdet nillkurit. Sain siis mustaruskeat pyöreäkärkiset ja teräväkärkiset punaiset 10 ja 10.5cm stilettikoroilla olevat nilkkurit.

        Takaisin siihen komeroon, eli nyt siellä on yli 50 paria korollisia kenkiä. Minulla on vain muutamat matalat kengät tyyliin Puma ja kaikissa muissa on stiletit 7-12cm korot. Korot ovat noin kynän paksuisia. Paksuimmat ovat 1cm * 1cm neliö.


      • OliverT
        njk niina kirjoitti:

        No ite käytän stilettikorkoisia avokkaita työpaikalla toimistossa,jakkupuku ja piikkikorot kuuluu osana siistiä pukeutumista,piikkikorko avokkaita suosin työkenkinä,korkoa 6-10cm,yleensä tuo 8-10cm,ja kun olen lyhyt eli pienikokoinen nainen (155cm),koroilla saa kivasti lisä pituutta,ulkona kaupungilla liikun piikkikoroissa,talvella saapikkaat tai nilkkurit,korkoa 8-12cm,kesä aikana avokkaita ja sandaletteja käytän korkoa 8cm-12cm ilman palatformia,siitä ylöspäin pitää olla jo paltform pohja,korkeimmat korot mul on joita bileissä ja baarissa käytän 17cm joissa platform pohjat,osassa kengisssä stilettikorot metallia ja toisissa vahvempi korko

        On upeata, kun naiset käyttävät korkeita korkoja, sattumoisin pidän niistä kovasti. Oikeastaan kysyisin, saisiko/voisiko miehetkin joskus käyttää korkoja, ovathan historiassa nimenomaan miehet käyttäneet korkoja? Millaiset korot miehellä saisi Teidät kiinnostumaan?
        ..keskustelua,,mielipiteitä..


      • voivat ja
        OliverT kirjoitti:

        On upeata, kun naiset käyttävät korkeita korkoja, sattumoisin pidän niistä kovasti. Oikeastaan kysyisin, saisiko/voisiko miehetkin joskus käyttää korkoja, ovathan historiassa nimenomaan miehet käyttäneet korkoja? Millaiset korot miehellä saisi Teidät kiinnostumaan?
        ..keskustelua,,mielipiteitä..

        saavat käyttää korkokenkiä, nykyaikana varsinkin ei enään katsota niin kieroon kuin aikaisemmin, korkokenkiä löytyy lisäksi kokoon 46 asti että ei ole senkään puoleen mitään ongelmia, rohkeesti vaan korkokengillä kävelemään.


      • oudolta
        OliverT kirjoitti:

        On upeata, kun naiset käyttävät korkeita korkoja, sattumoisin pidän niistä kovasti. Oikeastaan kysyisin, saisiko/voisiko miehetkin joskus käyttää korkoja, ovathan historiassa nimenomaan miehet käyttäneet korkoja? Millaiset korot miehellä saisi Teidät kiinnostumaan?
        ..keskustelua,,mielipiteitä..

        tuntuu ajatus. Korkkareita on pidetty naisellisina esineinä. Miehinen korko ehkä löytyy bootseista. 70-luvullahan oli niitä korokepohjia miehilläkin, mutta taitaa nykyään sellasia vain mauripekkarisilla. Paha arvostella, kun itsestä tuntuu siltä, ettei naisellakaan 42 näytä enää hienolta ja sirolta


      • piikkarifani
        njk niina kirjoitti:

        juu-u,hiukan llipsahtanu tää keskustelu ketju alkuperäisestä aiheesta,no anyway..mulla myös erittäin ikäviä kokemuksia juuri kesä aikana järkätyistä häistä ym. pippaloista jotka järjestetty nyt esim.ulkona pihalla nurmella ja juu ranta juhlista myös kokemuksia,ja piikkikoroilla yrittäny siel sipsutella,ja manannu joka kerta väärää kenkävalintaa,mut aina sitä jotenki o pärjänny,mutta nyt ois kiva kuulla muiden naisten mieltymyksiä kenkien suhteen,siis kuinka korkeilla koroilla sipsutellaan?Suositko stilettimäisiä piikkikorkoja kuten minä vai paksumpia palikka korkoja?

        Olen aina pitänyt korkeista ja ohuista koroista. Harvaan muotiin olen mukaan lähtenyt kuin ehkä pakosta kun kaupasta ei muutakaan ole löytynyt. Nytkin näyttää taas olevan kovasti muodissa paksut tolppakorot joista en tykkää yhtään. Toinen on nämä platformit joita alkoi ensin näkyä tankotanssijoilla ja muilla viihdetaiteilijoilla. Vähän gootimpi musta linja ehkä menettelee mutta sellaiset läpinäkyvät ovat jo ihan pornot.


      • njk niina
        voivat ja kirjoitti:

        saavat käyttää korkokenkiä, nykyaikana varsinkin ei enään katsota niin kieroon kuin aikaisemmin, korkokenkiä löytyy lisäksi kokoon 46 asti että ei ole senkään puoleen mitään ongelmia, rohkeesti vaan korkokengillä kävelemään.

        no tuota mun mies kyllä tykkää korkeista koroista,siis pitää siitä että minä käytän korkkareita ja itsekin tykkään käyttää,ja hän on jopa ostanu mulle lahjaksi eräitäkin pareja korkokenkiä,hiukan erikoisempia sellaisia,mut mun täytyy nyt todeta et kyl korkokengät on naisten juttu,ja eletäänhän jo 2000 lukua,olihan toki niin että 1800 luvulla miehilläkin oli korkoa kenkiensä pohjassa,mut tokikaan ei varmaankaan 6 cm enempään,et mun mielestä nykypäivänä korkeet korot olkoon naisten juttu


      • puoliksi
        njk niina kirjoitti:

        no tuota mun mies kyllä tykkää korkeista koroista,siis pitää siitä että minä käytän korkkareita ja itsekin tykkään käyttää,ja hän on jopa ostanu mulle lahjaksi eräitäkin pareja korkokenkiä,hiukan erikoisempia sellaisia,mut mun täytyy nyt todeta et kyl korkokengät on naisten juttu,ja eletäänhän jo 2000 lukua,olihan toki niin että 1800 luvulla miehilläkin oli korkoa kenkiensä pohjassa,mut tokikaan ei varmaankaan 6 cm enempään,et mun mielestä nykypäivänä korkeet korot olkoon naisten juttu

        Meilläkin on jaettu vaatekulut puoliksi. Mies käyttää ehkä 10-20% sen mitä minä vaatteisiin ja hän maksaa noin puolet. Hän hyväksyy täysin että naisilla ulkonäköön vain kuluu enemmän rahaa. Hän myös haluaa ostella minulle vaatteita ja kenkiä. Meillä ei ikinä ole ollut tarvetta keskustella siitä onko kenkiä liikaa sillä korkkareita ei voi olla liikaa. Eihän?


      • myöskin
        puoliksi kirjoitti:

        Meilläkin on jaettu vaatekulut puoliksi. Mies käyttää ehkä 10-20% sen mitä minä vaatteisiin ja hän maksaa noin puolet. Hän hyväksyy täysin että naisilla ulkonäköön vain kuluu enemmän rahaa. Hän myös haluaa ostella minulle vaatteita ja kenkiä. Meillä ei ikinä ole ollut tarvetta keskustella siitä onko kenkiä liikaa sillä korkkareita ei voi olla liikaa. Eihän?

        mies on keksinyt että mitä enemmän ostaa minulle kenkiä niin sitä vähemmän täytyy keskustella silloin kun rahaa tuhlataan "turhiin" kotiteatteri ja tietokoneromuihin.


      • miehellä?
        OliverT kirjoitti:

        On upeata, kun naiset käyttävät korkeita korkoja, sattumoisin pidän niistä kovasti. Oikeastaan kysyisin, saisiko/voisiko miehetkin joskus käyttää korkoja, ovathan historiassa nimenomaan miehet käyttäneet korkoja? Millaiset korot miehellä saisi Teidät kiinnostumaan?
        ..keskustelua,,mielipiteitä..

        "Millaiset korot miehellä saisi Teidät kiinnostumaan?"
        Periaatteessa minulle on yhdentekevää vaikka miehet kulkisivat piikkikoroissa kaupungilla. Se on jokaisen oma asia. Ja jos vain tarpeeksi monet alkaisivat niitä käyttää päivittäin, niin muutaman vuoden kuluttua sitä tuskin pidettäisiin sen oudonpana kuin kielilävistyksiä ja hammaskoruja aikoinaan.
        Mutta itse pidän korkkareista niiden kauneuden vuoksi. 36 - 39 kokoinen korkokenkä on pieni, siro ja kaunis. Lisäksi naisen lantion erilaisuus tekee kävelystä kauniimman näköistä. Näin ollen minkäänlaiset korot miehellä eivät saisi minua kiinnostumaan, vaan pikemminkin päinvastoin.


      • korkosaapikkailla.
        kun oon kirjoitti:

        naisilta kysellyt niin sanovat että ei uppoa juurikaan.Mutta ilmeisesti niillä jotka käyttävät enemmän piikkareita tulee sellaisiakin tilanteita useammin. Asia kiinnostaa mua kovasti.Millaisissa paikoissa huonoimmillaan ootte joutunut piikkareilla käveleen että korot on uponnut?

        Kenkävalintani ei ehkä ollut parhaita. Mokkasaappaat, joissa 10 sentin lattakorko. Sellainen takaa katsottuna 2 senttiä leveä, ja sivulta sentin verran. Aika paljon joutui illalla ulkona kävelemään lasten kanssa raketteja katsomassa. Ei tainnut olla kaikkein kauneinta kävely, kun vähän väliä jäätynyt nurmikko petti koron alta.
        Ikävintä oli kävellä hiekkaista rinnettä alamäkeen, kun muutenkin on nilkat jo suorina, ja sitten koron alle jääkin joku korkeampi kivi. Pitää sipsutella todella pieniä askelia ettei kaadu nokilleen, ja muut senkun harppovat edellä karkuun.
        Enpä ole tuon huonommissa paikoissa korkokengillä ollutkaan sitten sen jälkeen kun teininä piti kiipeillä piikkikorkoavokkailla tupakkapaikalle koulun vieressä olevilla kallioilla.


      • tuntuu
        korkosaapikkailla. kirjoitti:

        Kenkävalintani ei ehkä ollut parhaita. Mokkasaappaat, joissa 10 sentin lattakorko. Sellainen takaa katsottuna 2 senttiä leveä, ja sivulta sentin verran. Aika paljon joutui illalla ulkona kävelemään lasten kanssa raketteja katsomassa. Ei tainnut olla kaikkein kauneinta kävely, kun vähän väliä jäätynyt nurmikko petti koron alta.
        Ikävintä oli kävellä hiekkaista rinnettä alamäkeen, kun muutenkin on nilkat jo suorina, ja sitten koron alle jääkin joku korkeampi kivi. Pitää sipsutella todella pieniä askelia ettei kaadu nokilleen, ja muut senkun harppovat edellä karkuun.
        Enpä ole tuon huonommissa paikoissa korkokengillä ollutkaan sitten sen jälkeen kun teininä piti kiipeillä piikkikorkoavokkailla tupakkapaikalle koulun vieressä olevilla kallioilla.

        että varsinkin noissa alamäessä kävellessä korko antaa aika paljon periksi taipuen taaksepäin pohjastaan, eli aika haastavia paikkoja koroille. Eilen kaupassa kävelessä huomasin omien saappaiden korkojen (7cm laattakorot) elävän jo normaali kävelyssä todella paljon kiinnityksistään. Kävelenkö liian ronskisti? Vaikuttaako tuohon tuo koron sijainti, ne ovat noissa saappaissani aivan takana?


      • saa sipsuttaa
        korkosaapikkailla. kirjoitti:

        Kenkävalintani ei ehkä ollut parhaita. Mokkasaappaat, joissa 10 sentin lattakorko. Sellainen takaa katsottuna 2 senttiä leveä, ja sivulta sentin verran. Aika paljon joutui illalla ulkona kävelemään lasten kanssa raketteja katsomassa. Ei tainnut olla kaikkein kauneinta kävely, kun vähän väliä jäätynyt nurmikko petti koron alta.
        Ikävintä oli kävellä hiekkaista rinnettä alamäkeen, kun muutenkin on nilkat jo suorina, ja sitten koron alle jääkin joku korkeampi kivi. Pitää sipsutella todella pieniä askelia ettei kaadu nokilleen, ja muut senkun harppovat edellä karkuun.
        Enpä ole tuon huonommissa paikoissa korkokengillä ollutkaan sitten sen jälkeen kun teininä piti kiipeillä piikkikorkoavokkailla tupakkapaikalle koulun vieressä olevilla kallioilla.

        ja muut odottaa!Koron pinta-ala oli siis n.2x piikkikoron verran, miten paljon korko uppoutui kun nurmikko petti korkojen alta?Jouduitko kävelemään pitkään sellaista missä korkoja upotti?


      • hajosi
        tuntuu kirjoitti:

        että varsinkin noissa alamäessä kävellessä korko antaa aika paljon periksi taipuen taaksepäin pohjastaan, eli aika haastavia paikkoja koroille. Eilen kaupassa kävelessä huomasin omien saappaiden korkojen (7cm laattakorot) elävän jo normaali kävelyssä todella paljon kiinnityksistään. Kävelenkö liian ronskisti? Vaikuttaako tuohon tuo koron sijainti, ne ovat noissa saappaissani aivan takana?

        uutenavuotena kotimatkalla saappaasta korko. Hieman toista vuotta se ohut korko kesti ja nyt se murtui sentin päästä juuresta niin että kantanaula irtosi samalla. Tämä oli vasta toinen kerta viiden vuoden aikana kun näin käy ja edellisellä kerralla oli myös kyse saappaista. Yllättävän paljon korot kestävät vaikka mullakin on aina stilettejä. Osaan kyllä valita kengät niin että korko on keskellä kantaa niin on helpompi ja tukevampi kävellä. Onko sattumaa että saappaat vai vaikuttaako talven kelit kuinka niillä tulee käveltyä.


      • njk niina
        korkosaapikkailla. kirjoitti:

        Kenkävalintani ei ehkä ollut parhaita. Mokkasaappaat, joissa 10 sentin lattakorko. Sellainen takaa katsottuna 2 senttiä leveä, ja sivulta sentin verran. Aika paljon joutui illalla ulkona kävelemään lasten kanssa raketteja katsomassa. Ei tainnut olla kaikkein kauneinta kävely, kun vähän väliä jäätynyt nurmikko petti koron alta.
        Ikävintä oli kävellä hiekkaista rinnettä alamäkeen, kun muutenkin on nilkat jo suorina, ja sitten koron alle jääkin joku korkeampi kivi. Pitää sipsutella todella pieniä askelia ettei kaadu nokilleen, ja muut senkun harppovat edellä karkuun.
        Enpä ole tuon huonommissa paikoissa korkokengillä ollutkaan sitten sen jälkeen kun teininä piti kiipeillä piikkikorkoavokkailla tupakkapaikalle koulun vieressä olevilla kallioilla.

        heh,eipä ollu itsellänikään kenkävalinta ihan nappiin osunu,ku uudenvuoden aatto iltana kyläpaikassa siirryimme porukalla ulos pihamaalle hiukan ennepuolta yötä raketteja ampumaan,olin valinnut kenkäkaapistani tuona iltana 12cm stilettikoroilla olevat nilkkurit,ja olihan mellevää sipsuttaa pihamaalla niillä kun korot upposi koko ajan nurmeen,vaikka lumi olikin maassa,jotain pari senttiä oli lunta ja ohut jääkerros alla,mut korot uppos läpi kuiteski,no en ollut porukan ainut nainen joka kikkkaili korkkareilla nurmella,myös kaksi siskoani oli siel pihalla korkkareissaan,no toinen toistamme tukien sipsutimme,hauskaa oli kaikinpuolin


      • ymmärtää
        njk niina kirjoitti:

        heh,eipä ollu itsellänikään kenkävalinta ihan nappiin osunu,ku uudenvuoden aatto iltana kyläpaikassa siirryimme porukalla ulos pihamaalle hiukan ennepuolta yötä raketteja ampumaan,olin valinnut kenkäkaapistani tuona iltana 12cm stilettikoroilla olevat nilkkurit,ja olihan mellevää sipsuttaa pihamaalla niillä kun korot upposi koko ajan nurmeen,vaikka lumi olikin maassa,jotain pari senttiä oli lunta ja ohut jääkerros alla,mut korot uppos läpi kuiteski,no en ollut porukan ainut nainen joka kikkkaili korkkareilla nurmella,myös kaksi siskoani oli siel pihalla korkkareissaan,no toinen toistamme tukien sipsutimme,hauskaa oli kaikinpuolin

        kun sisällä olitte suurimman osan ajasta. Itse kävin katsomassa menoa Senaatintorilla ja ihmettelin siellä näitä jostain eteläisemmästä Euroopasta olevia jotka olivat paikalla minihameessa ja kärjestä auki olevissa avokkaissa. Muutenkin varsin hauska oli katsella eri ihmisten kenkiä ja korkoja kun jengistä varmaan puolet oli muita kuin suomalaisia vaikka yllättävän monella meistäkin oli korkeat korot tällaisessa juhlahetkessä.


      • jotenkin tutulta
        njk niina kirjoitti:

        heh,eipä ollu itsellänikään kenkävalinta ihan nappiin osunu,ku uudenvuoden aatto iltana kyläpaikassa siirryimme porukalla ulos pihamaalle hiukan ennepuolta yötä raketteja ampumaan,olin valinnut kenkäkaapistani tuona iltana 12cm stilettikoroilla olevat nilkkurit,ja olihan mellevää sipsuttaa pihamaalla niillä kun korot upposi koko ajan nurmeen,vaikka lumi olikin maassa,jotain pari senttiä oli lunta ja ohut jääkerros alla,mut korot uppos läpi kuiteski,no en ollut porukan ainut nainen joka kikkkaili korkkareilla nurmella,myös kaksi siskoani oli siel pihalla korkkareissaan,no toinen toistamme tukien sipsutimme,hauskaa oli kaikinpuolin

        tuo tarina.Mulla oli korkoo "vain"10cm ja stiletit tietty.Aamulla kun niitä putsailin niin aikas pahoja naarmuja oli tullut, oli vain helpompi seisoskella kun korot oli upoksissa!(alkoholilla ei ollut mitään osaa,luulisin).


      • kiilakorkoja.
        njk niina kirjoitti:

        heh,eipä ollu itsellänikään kenkävalinta ihan nappiin osunu,ku uudenvuoden aatto iltana kyläpaikassa siirryimme porukalla ulos pihamaalle hiukan ennepuolta yötä raketteja ampumaan,olin valinnut kenkäkaapistani tuona iltana 12cm stilettikoroilla olevat nilkkurit,ja olihan mellevää sipsuttaa pihamaalla niillä kun korot upposi koko ajan nurmeen,vaikka lumi olikin maassa,jotain pari senttiä oli lunta ja ohut jääkerros alla,mut korot uppos läpi kuiteski,no en ollut porukan ainut nainen joka kikkkaili korkkareilla nurmella,myös kaksi siskoani oli siel pihalla korkkareissaan,no toinen toistamme tukien sipsutimme,hauskaa oli kaikinpuolin

        Olivat kyllä vielä ok näköiset, kun se korko, vaikkakin kiilamalli, oli 10 senttiä korkea ja ohueksi ja siroksi muotoiltu.
        Mutta en tiedä. Jotenkin kävellessä tuntui oudolta jos jokin töyssy tai kivi osui kengän puolivälin kohdille. Siihen kohtaan missä piikkikorkokengässä on tyhjää, eikä mikään kivi tunnu missään.
        Varmaankin olisivat kestävät kengät käytössä, jos vaan tottuisi tuohon keinumiseen.


      • Nimetön
        voivat ja kirjoitti:

        saavat käyttää korkokenkiä, nykyaikana varsinkin ei enään katsota niin kieroon kuin aikaisemmin, korkokenkiä löytyy lisäksi kokoon 46 asti että ei ole senkään puoleen mitään ongelmia, rohkeesti vaan korkokengillä kävelemään.

        Olenkin seurannut tämän asian kehitystä, kun miehiä olen koroissa nähnyt, eniten Tampereella. Minusta on oikein jännittävää nähdä mies koroilla. Minulle seikka kertoo rohkeudesta, omalaatuisuudesta ja esteettisestä käsityksestä -kiinnoistavia miehiä!!


      • Matteus
        korkosaapikkailla. kirjoitti:

        Kenkävalintani ei ehkä ollut parhaita. Mokkasaappaat, joissa 10 sentin lattakorko. Sellainen takaa katsottuna 2 senttiä leveä, ja sivulta sentin verran. Aika paljon joutui illalla ulkona kävelemään lasten kanssa raketteja katsomassa. Ei tainnut olla kaikkein kauneinta kävely, kun vähän väliä jäätynyt nurmikko petti koron alta.
        Ikävintä oli kävellä hiekkaista rinnettä alamäkeen, kun muutenkin on nilkat jo suorina, ja sitten koron alle jääkin joku korkeampi kivi. Pitää sipsutella todella pieniä askelia ettei kaadu nokilleen, ja muut senkun harppovat edellä karkuun.
        Enpä ole tuon huonommissa paikoissa korkokengillä ollutkaan sitten sen jälkeen kun teininä piti kiipeillä piikkikorkoavokkailla tupakkapaikalle koulun vieressä olevilla kallioilla.

        ... kuvausta! Tuollaisten korkojen OHI minä en kyllä kävelisi, jos ei olisi kiire eikä sopimatonta matkaseuraa. Muistan joskus takavuosina Helsingissä käydessäni muodostuneen koroilla kopsuttelevan naisen taakse aika monen miehen lauma, joka tykkäsi seurata tuota upeaa näkyä. Liekö "sivistys" "ajanut ohi"?


      • kävelyllä
        Nimetön kirjoitti:

        Olenkin seurannut tämän asian kehitystä, kun miehiä olen koroissa nähnyt, eniten Tampereella. Minusta on oikein jännittävää nähdä mies koroilla. Minulle seikka kertoo rohkeudesta, omalaatuisuudesta ja esteettisestä käsityksestä -kiinnoistavia miehiä!!

        juuri korkkareilla. Ensin kävelin 10 cm piikkareilla n. 1 km puistossa ja takaisin kävelykengillä joissa n.6 cm korko. Nyt kengät on kuivumassa ja sen jälkeen ne pitää puhdistaa oli mukavan kuraista...


      • njk niina
        kävelyllä kirjoitti:

        juuri korkkareilla. Ensin kävelin 10 cm piikkareilla n. 1 km puistossa ja takaisin kävelykengillä joissa n.6 cm korko. Nyt kengät on kuivumassa ja sen jälkeen ne pitää puhdistaa oli mukavan kuraista...

        Mukava et on muitakin kanssa sisaria jotka kelistä riippumatta korkeilla koroilla ulkona kävelevät,nii myös minä


      • sabatosfriikki
        vastaa kirjoitti:

        Oudointa näissä näkemissäni keskusteluissa onkin se, että naiset haukkuvat toisia naisia huoriksi ja ties mitä muuta. Miehet vain "läähättävät" korkojen perään ja muutenkin palaute on positiivisempaa.

        10cm on varsin normaali käyttökorko ainakin minulla. Työ- tai lounasmatkalla ei kävelyä tule kuin noin 10-15min kerralla ja töissä suurimmaksi osaksi tulee istuttua. Rasitus ei aivan mahdoton ole. Etuja on paljon enemmän. Tunnen vain itseni itsevarmemmaksi ja enemmän naiseksi koroissa, hameissa , meikissä ja muissa naisellisissa vetimissä. Eniten merkitsevät kunnon kengät. Nuorempana ei ollut välttämättä ollut varaa tai tietoa hankkia hyvää, mutta vähitellen tämänkin oppii.

        Vaude te ihanat piikkari ladyt!
        Vaikka olenkin heteromies enpä ole tullut ajatelleeksi korkkarinaisia huoriksi,jota nimitystä en ole koskaan käyttänyt kauneimman sukupuolen edustajista.Rakkaat naiset käyttäkää rohkeasti korkokenkiä,koska niissä naisen upeat sääret ja reidet näyttävät niin lihaksikkailta ja esteettiseroottisen kauniilta,ettei niiden katseluun koskaan väsy ja entäs se korkojen kopina,"mitä sielujen sinfoniaa!


    • EvilLady

      aika paljon tähän vastauksia tullut. Mun korkeimmat korot on kengissä 10cm sen pitempiä korkoja en oo vielä kokeillut.Olen muutenkin jo aika pitkä....

      • vastausten

        määrästä huomaa että korkeat korot kiinnostaa ihmisiä:) 10cm on jo upean näköinen korko mut ruokahalu kasvaa ja siitä on kiva nousta vielä korkeammalle sentti kerrallaan:)


      • on niin
        vastausten kirjoitti:

        määrästä huomaa että korkeat korot kiinnostaa ihmisiä:) 10cm on jo upean näköinen korko mut ruokahalu kasvaa ja siitä on kiva nousta vielä korkeammalle sentti kerrallaan:)

        mielettömän ihanat:)


    • 8cm

      on korkea. Kun puhutaan korkeista koroista niin ehkä korkean raja on virallisesti 7.5-8cm. Ainakin monella valmistajalla "high heel" on alkaen 3" eli yli 7.5cm. Nuo tuumat ovat varsin käteviä mielestäni

      0-1" on koroton
      1-3" on matala (low/mid heel)
      3-5" on korkea (high)
      5- " on ylikorkea

      Itse olen vasta käyttänyt 10cm korkoja mutta toivoisin vielä oppivani liikkuvaan jollain 13-14cm koroilla.

      • njk niina

        Harjoitus tekee mestarin,itsekin kun nuorena tyttönä aloin korkkareita käyttämään,aluksi matalia 6cm korkoja,ja kuten sanotaan nälkä kasvaa syödessä joten korkeampaa korkoa alle,vuosien mittaan arki korkoni korkeus on tuo 8cm,on saappaita,avokkaita,nilkkureita,10cm,12cm,,14cm,17cm korkoja,toki kun jalkani koko on 36/37 on yli 12cm korkokengissä oltava hiukan paksumpi pohja,muutoin jalka on luonnottomassa asennossa,korko malli on ehdoton stiletti eli piikkikorko,metallisilla korkolapuilla/1/2 osa korosta metallia-sexyt ja kestävät,harjoittelua ja taas harjoittelua ni pystyy sipsuttaan yli 12cm piikkkikoroilla


      • platformia
        njk niina kirjoitti:

        Harjoitus tekee mestarin,itsekin kun nuorena tyttönä aloin korkkareita käyttämään,aluksi matalia 6cm korkoja,ja kuten sanotaan nälkä kasvaa syödessä joten korkeampaa korkoa alle,vuosien mittaan arki korkoni korkeus on tuo 8cm,on saappaita,avokkaita,nilkkureita,10cm,12cm,,14cm,17cm korkoja,toki kun jalkani koko on 36/37 on yli 12cm korkokengissä oltava hiukan paksumpi pohja,muutoin jalka on luonnottomassa asennossa,korko malli on ehdoton stiletti eli piikkikorko,metallisilla korkolapuilla/1/2 osa korosta metallia-sexyt ja kestävät,harjoittelua ja taas harjoittelua ni pystyy sipsuttaan yli 12cm piikkkikoroilla

        koron korkeuteen tai se on kyllä huijausta mielestäni. Vaikka korko voikin olla korkea niin ei se siltä tunnu platformin kanssa. En kyllä platformeista edes pidä eikä niitä mun kaapissa olekaan. Jossain kengissä on vähän paksumpi pohja ehkä puoli senttiä eli onko se sitten miniplatform.


      • rumia?
        platformia kirjoitti:

        koron korkeuteen tai se on kyllä huijausta mielestäni. Vaikka korko voikin olla korkea niin ei se siltä tunnu platformin kanssa. En kyllä platformeista edes pidä eikä niitä mun kaapissa olekaan. Jossain kengissä on vähän paksumpi pohja ehkä puoli senttiä eli onko se sitten miniplatform.

        Täällä toinen joka inhoaa platformeja. On mullakin kenkiä viime vuosilta joissa se paksu pohja on piilotettu eikä näytä niin pahalta. Tuollaisen läpi ei edes tunnu kivet jalkapohjissa. Pieni pohja sallii myös korkeammat korot helpommin.


      • sentiltä
        rumia? kirjoitti:

        Täällä toinen joka inhoaa platformeja. On mullakin kenkiä viime vuosilta joissa se paksu pohja on piilotettu eikä näytä niin pahalta. Tuollaisen läpi ei edes tunnu kivet jalkapohjissa. Pieni pohja sallii myös korkeammat korot helpommin.

        korkeampaa korkoa niin lopulta ei ongelmaa kävellä 14cm piikkikoroilla ilman platformia:)

        t. kokoa 40


      • njk niina
        sentiltä kirjoitti:

        korkeampaa korkoa niin lopulta ei ongelmaa kävellä 14cm piikkikoroilla ilman platformia:)

        t. kokoa 40

        Juu oon samaa mieltä että jos jalan koko on 40 niin,silloin ei ole ongelma nuo 14 piikkikorot ilman platformia,mut kun itselläni jalan koko on 36/37 nii tuo 14 cm on jo aika mahdoton kävellä ilman paksua pohjaa,joku 1,5-2cm about,esim.mun eräissä piikkikorko avokkaissa on 4cm platform ja 18cm stiletti korko


      • maailma muuttuu
        njk niina kirjoitti:

        Juu oon samaa mieltä että jos jalan koko on 40 niin,silloin ei ole ongelma nuo 14 piikkikorot ilman platformia,mut kun itselläni jalan koko on 36/37 nii tuo 14 cm on jo aika mahdoton kävellä ilman paksua pohjaa,joku 1,5-2cm about,esim.mun eräissä piikkikorko avokkaissa on 4cm platform ja 18cm stiletti korko

        ihanaa kohta miehet kävelee piikkikorkokengissä:)
        http://www.heels4men.org/


      • njk niina
        rumia? kirjoitti:

        Täällä toinen joka inhoaa platformeja. On mullakin kenkiä viime vuosilta joissa se paksu pohja on piilotettu eikä näytä niin pahalta. Tuollaisen läpi ei edes tunnu kivet jalkapohjissa. Pieni pohja sallii myös korkeammat korot helpommin.

        nää on ihanat,mullapa on tällaset,http://www.orientvisual.com/6inchforever/gallery/pb0096bcp.jpg


      • njk niina
        rumia? kirjoitti:

        Täällä toinen joka inhoaa platformeja. On mullakin kenkiä viime vuosilta joissa se paksu pohja on piilotettu eikä näytä niin pahalta. Tuollaisen läpi ei edes tunnu kivet jalkapohjissa. Pieni pohja sallii myös korkeammat korot helpommin.

        ja nämä tilasin myös vuosi sitten,aivan mielettömäthttp://www.orientvisual.com/6inchforever/gallery/dscf4801bcp.jpg


      • njk niina
        njk niina kirjoitti:

        Harjoitus tekee mestarin,itsekin kun nuorena tyttönä aloin korkkareita käyttämään,aluksi matalia 6cm korkoja,ja kuten sanotaan nälkä kasvaa syödessä joten korkeampaa korkoa alle,vuosien mittaan arki korkoni korkeus on tuo 8cm,on saappaita,avokkaita,nilkkureita,10cm,12cm,,14cm,17cm korkoja,toki kun jalkani koko on 36/37 on yli 12cm korkokengissä oltava hiukan paksumpi pohja,muutoin jalka on luonnottomassa asennossa,korko malli on ehdoton stiletti eli piikkikorko,metallisilla korkolapuilla/1/2 osa korosta metallia-sexyt ja kestävät,harjoittelua ja taas harjoittelua ni pystyy sipsuttaan yli 12cm piikkkikoroilla

        nämä löytyy multa,http://www.orientvisual.com/6inchforever/gallery/dscf4753bcp.jpg


      • todella upeat

      • Matteus
        todella upeat kirjoitti:

        ihanan psykedeeliset kuviot:)

        ... jatkakaa tähän tyyliin! Maksaisin "messinkiä" nähdessäni nuo käytössä edes 10 min.


      • eri asia
        sentiltä kirjoitti:

        korkeampaa korkoa niin lopulta ei ongelmaa kävellä 14cm piikkikoroilla ilman platformia:)

        t. kokoa 40

        olla 14cm korot 36:lla kuin 40:llä kengän koolla. Olikohan se 1.5-2cm todellista eroa noiden välillä eli 12cm 36 vaatii saman asennon kuin 14cm 40.


      • makeita

      • korkeita

      • hyvännäköiset
        korkeita kirjoitti:

        mä en ole päässyt kuin vähän yli 10cm eli 4" tällaisilla joita mulla on parit erilaiset

        http://tinyurl.com/28fpuj

        ovat ja mullekin kelpais. Silmäilin tota guessin kauppaa ja vertailin hintoja Suomeen. Noi kaikki maksaa täällä vähintään saman euroissa. Noi aletuotteet on aivan sikahalpoja. Tolla hinnalla ostais vaikka kaapinkoristeeksi.


      • njk niina
        makeita kirjoitti:

        piikkareita niinalla on. Olen hieman kade kun en ole vielä noin korkeilla oppinut kävelemään.

        Vaatii vaan sinnikästä harjoittelua,jotta oppii tosi korkeilla korkkareilla kauniisti kävelemään,jos 10cm koroilla osaa vaivattomasti kävellä,nii rohkeesti vaan hankkimaan 12cm korkoja


      • Matteus
        njk niina kirjoitti:

        Vaatii vaan sinnikästä harjoittelua,jotta oppii tosi korkeilla korkkareilla kauniisti kävelemään,jos 10cm koroilla osaa vaivattomasti kävellä,nii rohkeesti vaan hankkimaan 12cm korkoja

        Eräissä perhejuhlissa korkokenkiin tottunut täti asteli ryhdikkäästi ja tyylikkäästi n. 10-senttisillä piikkikoroilla - ja silmää miellytti, vaikka oli pitkissä housuissa. Sitävastoin n. 20-v. sisarentytär oli varmaan 1. kertaa yhtä korkeakorkoisissa piikkikorkosandaaaleissa. Mutta koska hän ei uskaltanut siirtää painoaan kunnolla kantapäilleen vaan käveli päkiöillä ja polvet hiukan koukussa, niin minihameesta ja hyvännäköisistä sääristä huolimatta näky oli hiukan säälittävä. Kannattaa siis opetella kävelemään ja kysyä tädiltä neuvoa.


      • Highheel

      • njk niina

      • Ei voi kun ihailla...
        Matteus kirjoitti:

        Eräissä perhejuhlissa korkokenkiin tottunut täti asteli ryhdikkäästi ja tyylikkäästi n. 10-senttisillä piikkikoroilla - ja silmää miellytti, vaikka oli pitkissä housuissa. Sitävastoin n. 20-v. sisarentytär oli varmaan 1. kertaa yhtä korkeakorkoisissa piikkikorkosandaaaleissa. Mutta koska hän ei uskaltanut siirtää painoaan kunnolla kantapäilleen vaan käveli päkiöillä ja polvet hiukan koukussa, niin minihameesta ja hyvännäköisistä sääristä huolimatta näky oli hiukan säälittävä. Kannattaa siis opetella kävelemään ja kysyä tädiltä neuvoa.

        Monesti tuollaiset "tädit" ovatkin moninverroin eroottisempia ja seksikkäämpiä kuin huomattavasti nuoremmat kanssasisarensa. Lievä ylipainokaan ei haittaa upeaa kokonaisuutta, päinvastoin.
        Noillahan on kokemusta korkkareista vuosikymmenten ajalta ja sen kyllä huomaa monet nuoremmatkin pojanklopit.


      • kenkä-fetissi
        njk niina kirjoitti:

        tulipa tehtyä tilaus tuolta la piazasta..http://www.la-piazza-highheels.com/ph__e.htm

        Aivan ihania kenkiä Sinulla..kiva kun ymmärrät käyttää korkokenkiä ja näyttää naiselta isolla N:llä... ois kiva nähdä noita sun kenkiä ihanissa nilkoissasi...


      • njk niina
        kenkä-fetissi kirjoitti:

        Aivan ihania kenkiä Sinulla..kiva kun ymmärrät käyttää korkokenkiä ja näyttää naiselta isolla N:llä... ois kiva nähdä noita sun kenkiä ihanissa nilkoissasi...

        Kiitos kiitos,ainahan sitä toivoa saa et näkee minut korkeissa koroissa....


    • Matteus

      ... keskustelu! Harmi, etten voi näyttää vaimolleni! Suuttuisi - kateudestaan ja tyhmyydessään.

      • kertoa

        mistä pistää. Meillä mies aikoinaan kertoi pitävänsä korkkareista ja siitä että nainen näyttää naiselliselta. Hän pyysi minua olemaan rohkeasti naisellinen nainen niin hän käyttäytyy kuin mies. Kaikessa ei tarvitse olla aina nipottamassa samanlaisuudesta ja tasapaksusta tasa-arvosta. Ei kannata välittää edes kateellisten panettelusta sillä niitäkin riittää eikä kateus tästä maasta lopu koskaan. Toisen kehu antoi minulle lisää itsevarmuutta ja rohkeutta pukeutua näyttävämmin.


      • ...myös näin
        kertoa kirjoitti:

        mistä pistää. Meillä mies aikoinaan kertoi pitävänsä korkkareista ja siitä että nainen näyttää naiselliselta. Hän pyysi minua olemaan rohkeasti naisellinen nainen niin hän käyttäytyy kuin mies. Kaikessa ei tarvitse olla aina nipottamassa samanlaisuudesta ja tasapaksusta tasa-arvosta. Ei kannata välittää edes kateellisten panettelusta sillä niitäkin riittää eikä kateus tästä maasta lopu koskaan. Toisen kehu antoi minulle lisää itsevarmuutta ja rohkeutta pukeutua näyttävämmin.

        Oikein! Heti alussa "kissa pöydälle". En voi ymmärtää mitä hävettävää on pitää naisellisesta naisesta. Voiko kukaan miehinen mies yleensä olla pitämättä,ja miksi sitä ei voi avoimesti tunnustaa? Moni äijä kyllä tuijottaa seksikkäästi puettuja naisia, mutta oman muijan täytyisi kulkea säkissä, ymmärrä sitä minä en. Ehkäpä siinä piilee joku sairaalloinen mustasukkaisuus.
        Asiat kun kertoo heti seurusteluaikana niin eipä tule yllätyksiä puolin eikä toisin.
        Meillä homma lähti siitä kun olimme seurusteluaikana sunnuntaikävelyllä kaupungilla ja yhdessä lyhtypylväässä oli mainostaulu jossa oli upeasäärinen nainen punaiset varpaankynnet paljastavissa piikkareissa, mitä tietysti tuijotin silmät pitkällä. Ohitettuamme mainoksen hän sanoi ikäänkuin ohimennen:- Mulla on myös tuollaiset kengät, mitäs pidät?
        Vastasin tietenkin oikopäätä että pidän, ja vähän helvetisti, miksi ne ei ole sulla jalassa?
        Olin silloin armeijassa ja seuraavan kerran kun hän tuli vierailulle sotkuun, kuulin jo kaukaa se tietyn "soundin" mikä lähtee piikkikoroista kovalla lattialla kävellessä. Olin selin oveen mutta jotenkin tiesin kuka oli tulossa. Silloin huomasin että muutama muukin suomalainen mies itseni lisäksi kiinnittää huomionsa korkkareissa kävelevään naiseen. Arviolta 200 silmäparia oli kääntynyt seuraamaan tulijaa, ja salissa vallitsi täysi hiljaisuus vaikka hetkeä aikaisemmin siellä oli melkoinen meteli ja kaaos.
        Jos tuollainen ei nosta naisihmisen itsetuntoa ja -varmuutta niin mikä sitten?
        Vielä nykyäänkin hän aina kun tilanne niin sallii, pukeutuu korkkareihin suureksi riemukseni, vaikka ikää on jo viiskymmentä.Korkkareita on kertynytkin hänelle melkoinen kokoelma.
        Aikaisemmin tuolla ketjussa puhuttiin miehistä korkkareissa. Ajatuskin tuntuu tosi vieraalle, naiset näyttäköön naisilta ja miehet miehitä, erilaisiahan me kuitenkin olemme, niin fyysisesti kuin henkisestikin, transut tehkööt mitä lystäävät.
        Joku tietenkin saattaa ajatella että mummo mikä mummo, mutta kyllä tosiasia on että tervellä itsetunnolla varustettu sopivan naisellisesti pukeutunut ja meikattu aikuinen nainen on täyttä terästä.
        Kun täällä kerran korkkareista puhutaan niin kertokaa hyvät naiset mitämieltä olette korollisista kumppareista, meidän mammalta niitäkin löytyy useita pareja. Hyvälle ainakin näyttävät miehen silmään.
        TSEMPPIÄ TEILLE naiselliset naiset, kyl`ootta ihania!


      • jalan koko 39
        ...myös näin kirjoitti:

        Oikein! Heti alussa "kissa pöydälle". En voi ymmärtää mitä hävettävää on pitää naisellisesta naisesta. Voiko kukaan miehinen mies yleensä olla pitämättä,ja miksi sitä ei voi avoimesti tunnustaa? Moni äijä kyllä tuijottaa seksikkäästi puettuja naisia, mutta oman muijan täytyisi kulkea säkissä, ymmärrä sitä minä en. Ehkäpä siinä piilee joku sairaalloinen mustasukkaisuus.
        Asiat kun kertoo heti seurusteluaikana niin eipä tule yllätyksiä puolin eikä toisin.
        Meillä homma lähti siitä kun olimme seurusteluaikana sunnuntaikävelyllä kaupungilla ja yhdessä lyhtypylväässä oli mainostaulu jossa oli upeasäärinen nainen punaiset varpaankynnet paljastavissa piikkareissa, mitä tietysti tuijotin silmät pitkällä. Ohitettuamme mainoksen hän sanoi ikäänkuin ohimennen:- Mulla on myös tuollaiset kengät, mitäs pidät?
        Vastasin tietenkin oikopäätä että pidän, ja vähän helvetisti, miksi ne ei ole sulla jalassa?
        Olin silloin armeijassa ja seuraavan kerran kun hän tuli vierailulle sotkuun, kuulin jo kaukaa se tietyn "soundin" mikä lähtee piikkikoroista kovalla lattialla kävellessä. Olin selin oveen mutta jotenkin tiesin kuka oli tulossa. Silloin huomasin että muutama muukin suomalainen mies itseni lisäksi kiinnittää huomionsa korkkareissa kävelevään naiseen. Arviolta 200 silmäparia oli kääntynyt seuraamaan tulijaa, ja salissa vallitsi täysi hiljaisuus vaikka hetkeä aikaisemmin siellä oli melkoinen meteli ja kaaos.
        Jos tuollainen ei nosta naisihmisen itsetuntoa ja -varmuutta niin mikä sitten?
        Vielä nykyäänkin hän aina kun tilanne niin sallii, pukeutuu korkkareihin suureksi riemukseni, vaikka ikää on jo viiskymmentä.Korkkareita on kertynytkin hänelle melkoinen kokoelma.
        Aikaisemmin tuolla ketjussa puhuttiin miehistä korkkareissa. Ajatuskin tuntuu tosi vieraalle, naiset näyttäköön naisilta ja miehet miehitä, erilaisiahan me kuitenkin olemme, niin fyysisesti kuin henkisestikin, transut tehkööt mitä lystäävät.
        Joku tietenkin saattaa ajatella että mummo mikä mummo, mutta kyllä tosiasia on että tervellä itsetunnolla varustettu sopivan naisellisesti pukeutunut ja meikattu aikuinen nainen on täyttä terästä.
        Kun täällä kerran korkkareista puhutaan niin kertokaa hyvät naiset mitämieltä olette korollisista kumppareista, meidän mammalta niitäkin löytyy useita pareja. Hyvälle ainakin näyttävät miehen silmään.
        TSEMPPIÄ TEILLE naiselliset naiset, kyl`ootta ihania!

        on tullut käytettyä jo kymmeniä vuosia jalka tottunut korkeisiin korkoihin, arkena tuleekin käveltyä 8cm koroissa mihin vaan meneekin, juhliin jossa pääsee tanssimaan niin 10cm korko on juuri sopiva ja muihin juhliin sitten löytyy 12cm korkkareita ja sokerina pohjalla makuuhuone juhliin löytyy 15cm piikkikorkokengät:)


      • ...myös näin
        jalan koko 39 kirjoitti:

        on tullut käytettyä jo kymmeniä vuosia jalka tottunut korkeisiin korkoihin, arkena tuleekin käveltyä 8cm koroissa mihin vaan meneekin, juhliin jossa pääsee tanssimaan niin 10cm korko on juuri sopiva ja muihin juhliin sitten löytyy 12cm korkkareita ja sokerina pohjalla makuuhuone juhliin löytyy 15cm piikkikorkokengät:)

        Tuohan kuulostaa erittäin hyvälle että kaikki tämän katajaisen tuulipukukansan edustajat eivät taivu samaan muottiin pukeutumisessaan.
        Monet vois ottaa oppia esim. Baltian maista missä jopa 6-kymppiset ja ylikin naiset kulkevat korkkareissa ja pukeutuvat muutenkin tyylikkäästi, enkä suinkaan tarkoita näitä "ammattilaisia". Suomalaiset kyllä sielläkin taas kerran erottuu samalla tavalla kuin aikanaan neuvostokansalaiset meillä, ikävällä tavalla.
        Tsemppiä vaan sulle.


      • tämä paljon jo muuttunut
        ...myös näin kirjoitti:

        Tuohan kuulostaa erittäin hyvälle että kaikki tämän katajaisen tuulipukukansan edustajat eivät taivu samaan muottiin pukeutumisessaan.
        Monet vois ottaa oppia esim. Baltian maista missä jopa 6-kymppiset ja ylikin naiset kulkevat korkkareissa ja pukeutuvat muutenkin tyylikkäästi, enkä suinkaan tarkoita näitä "ammattilaisia". Suomalaiset kyllä sielläkin taas kerran erottuu samalla tavalla kuin aikanaan neuvostokansalaiset meillä, ikävällä tavalla.
        Tsemppiä vaan sulle.

        Suomikin on avautunut vähitellen maailmalle ja sitä uskalletaan pukeutua myös korkokenkiin. Se vain on vaatinut muutaman sukupolven harjoitusta. Sodan jälkeen oli tiukkaa kunnes hieman 50-luvun lopulla vapautui. 60-lovun lopullla taas vasemmisto jyräsi tasa-arvoa ja muuta feministiliikettä. Ei siinä rintsikoiden polttamisen välissä mitään korkokenkiä käytetty. 80-luvun juppihuuma taas toi maailman tuulia mutta ne juhlat päättyivät lamaan. Nyt taas on kuvioissa uusi sukupolvi joka ei näistä asioista tiedä mitään.


      • shoe-fetish.
        jalan koko 39 kirjoitti:

        on tullut käytettyä jo kymmeniä vuosia jalka tottunut korkeisiin korkoihin, arkena tuleekin käveltyä 8cm koroissa mihin vaan meneekin, juhliin jossa pääsee tanssimaan niin 10cm korko on juuri sopiva ja muihin juhliin sitten löytyy 12cm korkkareita ja sokerina pohjalla makuuhuone juhliin löytyy 15cm piikkikorkokengät:)

        kun Naiset käyttävät Korkokenkiä arkena ja juhlissa sekä myös makuuhuoneessa...meilläkin vaimo käyttää arkena sekä myös makuuhuoneessa korkokenkiä...


      • njk niina
        shoe-fetish. kirjoitti:

        kun Naiset käyttävät Korkokenkiä arkena ja juhlissa sekä myös makuuhuoneessa...meilläkin vaimo käyttää arkena sekä myös makuuhuoneessa korkokenkiä...

        Kuin myös minä käytän arkena,töissä,vapaa-ajalla,juhlissa,bileissä ja tottakai siellä makuuhuoneessa,sitä varten onkin ihan speciaali valikoima korkeita korkoja,....lisää kommentteja tänne keskustelu ketjuun,on suht hiljaista ollut tässä ketjussa viime aikoina!


      • Kokeile Niina
        njk niina kirjoitti:

        Kuin myös minä käytän arkena,töissä,vapaa-ajalla,juhlissa,bileissä ja tottakai siellä makuuhuoneessa,sitä varten onkin ihan speciaali valikoima korkeita korkoja,....lisää kommentteja tänne keskustelu ketjuun,on suht hiljaista ollut tässä ketjussa viime aikoina!

        Kirjoitappa jotain kumppareistas, niin johan alkaa tekstiä tuleen.


      • makuuhuoneessa
        Kokeile Niina kirjoitti:

        Kirjoitappa jotain kumppareistas, niin johan alkaa tekstiä tuleen.

        antaakin erityistä säpinää kummallekin....nyt sunnuntaiaamuna toivutaan viimeyöstä...


      • njk niina
        Kokeile Niina kirjoitti:

        Kirjoitappa jotain kumppareistas, niin johan alkaa tekstiä tuleen.

        etsippäs jostain muualta keskusteluja kumppareista,tää keskusteluketju on korkkareiden käyttäjille


      • Rhino
        njk niina kirjoitti:

        etsippäs jostain muualta keskusteluja kumppareista,tää keskusteluketju on korkkareiden käyttäjille

        Hei NJK

        Mikset perustaisi blogia. Sulla on hyvä maku kenkien suhteen ja saanet valokuvista rajattua myös kasvot pois, jos et halua olla tunnistettavissa. Ihailen myös tapaa, jolla rohkaiset "10 cm kaartia" siirtymään ja harjoittelemaan korkeammilla. Eihän missään lajissa tule yhdessä yössä mestariksi.

        Oma vaimoni on hieman aloitellut korsetin pitämistä. Aluksi korsetin piti olla melko löysällä, mutta nyt ensimmäinen korsetti on melkein umpeen kiristetty ja silti vaimolla on siinä mukava olo. Klassiset kengät ja alusvaatteen on kauniita. Ei tarvitse näyttää yhtään paljasta pintaa ja silti kerää katseita niin miehiltä kuin myös naisilta. Jotkut naiset kysyivät vaimoltani, että puristavatko kylkiluut pahasti ja vaimo sanoo "ei, sillä kiristämistä lisätään pikkuhiljaa sentti kerrallaan sen mukaan kun keho sopeutuu. Jos välillä on liian tiukka olo korsetissa, niin sitten löysätään kunnes korsetin halaus on taas sopiva."


      • mahtava kannatetaan !
        Rhino kirjoitti:

        Hei NJK

        Mikset perustaisi blogia. Sulla on hyvä maku kenkien suhteen ja saanet valokuvista rajattua myös kasvot pois, jos et halua olla tunnistettavissa. Ihailen myös tapaa, jolla rohkaiset "10 cm kaartia" siirtymään ja harjoittelemaan korkeammilla. Eihän missään lajissa tule yhdessä yössä mestariksi.

        Oma vaimoni on hieman aloitellut korsetin pitämistä. Aluksi korsetin piti olla melko löysällä, mutta nyt ensimmäinen korsetti on melkein umpeen kiristetty ja silti vaimolla on siinä mukava olo. Klassiset kengät ja alusvaatteen on kauniita. Ei tarvitse näyttää yhtään paljasta pintaa ja silti kerää katseita niin miehiltä kuin myös naisilta. Jotkut naiset kysyivät vaimoltani, että puristavatko kylkiluut pahasti ja vaimo sanoo "ei, sillä kiristämistä lisätään pikkuhiljaa sentti kerrallaan sen mukaan kun keho sopeutuu. Jos välillä on liian tiukka olo korsetissa, niin sitten löysätään kunnes korsetin halaus on taas sopiva."

        Olis kiva tosiaan saada kotimainenkin blogi,ulkolaisia kyllä löytyy. Pakkohan täällä suomessakin on olla "piikkarinaisia".Eilisen talvimyrskyn jälkeen on ollut mukava seurata naisia jotka korkoja käyttäen estävät liukastumisen! Itse pidän juuri sellaisista erikoistilanteista joissa koroilla ollaan. Onko Niinalla tai muilla sellaisia ollut ? Olis mukava kuulla!


      • Nautittavaa
        njk niina kirjoitti:

        Kuin myös minä käytän arkena,töissä,vapaa-ajalla,juhlissa,bileissä ja tottakai siellä makuuhuoneessa,sitä varten onkin ihan speciaali valikoima korkeita korkoja,....lisää kommentteja tänne keskustelu ketjuun,on suht hiljaista ollut tässä ketjussa viime aikoina!

        >>--Kyllä makkariin korkosaappaat sopii mainiosti Naisellani,, siellä omat viehätyksensä koroista,saappaista,,hmmm


    • budapest

      Niinku nuoriso sanoo, että mopo karkasi käsistä, kun kävimme miehen kanssa Budapestissa. Tuli ostettua taas viidet kengät.

      3 avokkaat 10cm korolla
      1 saappaat 9cm korolla
      1 saappaat ilman korkoa

      Tällaiset ostin tummanpunaisena ja olen aivan onskuna
      http://tinyurl.com/377eyb

      • kiva etsiä

        piikkikorkokengän jalanjälkiä lumisilta jalkakäytäviltä:)


      • ---------
        kiva etsiä kirjoitti:

        piikkikorkokengän jalanjälkiä lumisilta jalkakäytäviltä:)

        on aika hankalaa korkokenkäkeliä nyt ulkona. On siinä korot aika kovilla kun välillä luistellaan jäällä, ja välillä uppoudutaan lumisohjoon. Ei siinä mitään jos olisi kaiken aikaa jompaa kumpaa, mutta kun joka toisella askeleella on koron alla erilaista maaperää, niin ei oikein matkanteko pikkareilla etene.


      • korkkareilla
        --------- kirjoitti:

        on aika hankalaa korkokenkäkeliä nyt ulkona. On siinä korot aika kovilla kun välillä luistellaan jäällä, ja välillä uppoudutaan lumisohjoon. Ei siinä mitään jos olisi kaiken aikaa jompaa kumpaa, mutta kun joka toisella askeleella on koron alla erilaista maaperää, niin ei oikein matkanteko pikkareilla etene.

        menen päivittäin. Sateisemmalla kelillä pieni platform on kiva kun ei heti pieni vesilammikko haittaa. Välillä oli luntakin ja silloin terävä korko pureutui mukavasti antaen tukea. Mutta kyllä sitä kaipaa parempia kelejä. Tuli käytyä keskisessä Euroopassa kuukausi sitten eikä siellä ollut tietoakaan näistä ongelmista. Kaikki kadut aivan puhtaat eikä sepeliä rikkomassa kengiä. Mukava tepastella tasaisilla kaduilla. Kyllä taas ymmärsi miksi siellä kenkien etenkin saappaiden pohjat ovat erilaisia kuin kotimaassa.


    • NYC kutsuu

      Mies osti meille matkan nyciin ja nyt olen kuumeisesti odotellut koska pääsen kenkäostoksille. Muodissa olevat korkeat korot ja niiden valikoima jenkkilässä kiinnostaa erityisesti.

      Tämä viestiketju oli hauskaa luettavaa. Ihan vahingossa eksyin tänne ja ihmettelin etteikö tätä saisi jotenkin nostettua listalla ylemmäs kun keskustelua on ollut niin paljon ja tämä hautautuu.

      • kengät on

      • 10,000

      • Piikkarisaapas ihailja
        10,000 kirjoitti:

        kävijää rikottu, ei muuta kuin lisää korkokenkiä kehiin:)

        Mahtavaa!
        Kiva lukea tätä ketjua,kun on kuitenkin paljon naisia jotka ilahduttavat itseään ja meitä miehiä kilistelemällä korkkareissa.Kevätkin on tulossa,joten kiva katsella ja kuunnella,että mikäs se olikaan se paras luontoääni?
        Tsemppiä teille ihanat korkkarinaiset!


      • taas ihania
        Piikkarisaapas ihailja kirjoitti:

        Mahtavaa!
        Kiva lukea tätä ketjua,kun on kuitenkin paljon naisia jotka ilahduttavat itseään ja meitä miehiä kilistelemällä korkkareissa.Kevätkin on tulossa,joten kiva katsella ja kuunnella,että mikäs se olikaan se paras luontoääni?
        Tsemppiä teille ihanat korkkarinaiset!

        naisia ihanine korkkarijuttuineen liikkeellä.


      • heelZ
        taas ihania kirjoitti:

        naisia ihanine korkkarijuttuineen liikkeellä.

        Kyllä on. Tässä istun töissä ja jalassa 14cm koroilla olevat remmisandaalit, 2cm platformia.


      • korkkarifani
        heelZ kirjoitti:

        Kyllä on. Tässä istun töissä ja jalassa 14cm koroilla olevat remmisandaalit, 2cm platformia.

        kyllä korkee korkoset avokkaat tai sandaalit on kauniita. käytän niitä itsekin vaikka mies olenkin. yleensä minulla 10cm korot ilman platformia.


      • työkengät
        heelZ kirjoitti:

        Kyllä on. Tässä istun töissä ja jalassa 14cm koroilla olevat remmisandaalit, 2cm platformia.

        sulla varmaan ihanii kenkii paljon? haluisin kuulla lisää sun kenkäjutuista.


    • juhannus ?

      olitteko missään juhannusfestareilla korkkareissa ja keli huono?

      • heelZ

        Festareilla oltiin ja mun 13cm korot uppoilli nurmeen ja mutaan. Oli siin näky, korot oli niin likaiset kurasta jne.


      • ihmeessä ilsää
        heelZ kirjoitti:

        Festareilla oltiin ja mun 13cm korot uppoilli nurmeen ja mutaan. Oli siin näky, korot oli niin likaiset kurasta jne.

        juuri tuollainen kiinnostaa kovasti!!! varmaan vois muitakin kiinnostaa


      • fusboll
        heelZ kirjoitti:

        Festareilla oltiin ja mun 13cm korot uppoilli nurmeen ja mutaan. Oli siin näky, korot oli niin likaiset kurasta jne.

        Siitähän on hyvä jatkaa ja mennä pelaamaan suojalkapalloa.


      • mainoss
        fusboll kirjoitti:

        Siitähän on hyvä jatkaa ja mennä pelaamaan suojalkapalloa.

        tuo "kotimaisilla kengillä kotiin päin". Siinä saa saappaiden korot kivaa kyytiä.


    • mitenkäss

      vappu sujui?Olitteko korkkareillanne huonoissa olosuhteissa?Jouduitteko käveleen piikkareilla puiston nurmikolla mihin korot kivasti upposi?

      • korot kiinnostaa

        Oliskos tähän keskusteluu saatavilla vauhtia uudestaan?


      • mies koroissa
        korot kiinnostaa kirjoitti:

        Oliskos tähän keskusteluu saatavilla vauhtia uudestaan?

        Kyllä korkokengät sopivat myös miehelle. Mieheni on käyttänyt korkokenkiä jo vuosia, ei tosiaan mitään stilettikorkoja, mutta 6-7 cm leveämpikorkoisia kenkiä.
        Nyt jokapäiväisessä käytössä hänellä on kiilakorkoiset saappaat joissa korkoa jotain 7-8 cm. housuissa vaan vähän pidemmät puntit , niin perin harva niitä korkoja edes huomaa.


      • tonttu
        mies koroissa kirjoitti:

        Kyllä korkokengät sopivat myös miehelle. Mieheni on käyttänyt korkokenkiä jo vuosia, ei tosiaan mitään stilettikorkoja, mutta 6-7 cm leveämpikorkoisia kenkiä.
        Nyt jokapäiväisessä käytössä hänellä on kiilakorkoiset saappaat joissa korkoa jotain 7-8 cm. housuissa vaan vähän pidemmät puntit , niin perin harva niitä korkoja edes huomaa.

        Käytätkö myös itse korkoja miehesi kanssa? Mielenkiintoinen olisi tilanne että teillä olis sama koko ja voisitte käyttää "ristiin" toistenne saappaita.


      • Mieheni koroissa
        tonttu kirjoitti:

        Käytätkö myös itse korkoja miehesi kanssa? Mielenkiintoinen olisi tilanne että teillä olis sama koko ja voisitte käyttää "ristiin" toistenne saappaita.

        Kyllä käytän ja vielä korkeampia kuin mieheni. Paljolti mieheni korkokenkien käyttö johtuu siitä, että minä olen häntä vain pari senttiä lyhempi ja tottunut aina pitämään korkoja. Myös mieheni osittain em. syystä alkoi pitämään korkokenkiä ja pitää niitä myös hän jalkaansa sopivana. Numerossa meillä on kolmen ero minulla 38 hänellä 41


    • anna 75

      En voi ymmärtää niitä suomalaisia naisia jotka tallustelevat kaupungilla ilman korkkareita. Itse käytän joka päivä ja joka paikassa paitsi juoksu lenkillä.
      Selvästi miehetkin tykkää katsella perääni kun menen välillä yli 15cm koroilla kaupungilla yms.
      Naisen kuuluu olla naisellinen ja kaunis.

      • piikkiss

        Olen samaa mieltä. naisellisuus on ihanaa ja kaunista.


    • mirella 38

      Itse käytän viikolla 8-14cm korkoja. Kotona joskus harvoin korottomat mutta harvoin.
      Juhlissa aina korkeammat, korkeimmat itsellä 16 ja 18cm.
      Jalan koko 39

    • neiti porista

      Työkenkänä aivan maks 12cm.
      korkeammat väsyttävät jalkaa koska seison 8h kaupassa.
      makuuhuoneessa 20cm viikottain.

    • Mies hetero

      Olen mies 49 ja käytän korkokenkiä silloin tällöin julkisesti baareissa ym.. On kivaa miksi en saisi näin tehdä, monet tuntuvat pitävän koroistani. ,, 20 cm sängyssä, millaiset sellaiset kengät ovat wow!!

      • heels

    • Autoileva korkokenki

      Mulla ainakin korkkareiden käyttöä vähentää, kun liikun aina autolla itse ajaen: vaikka ajaminen onnistuisikin, ni korot, ja kengät muutenkin menevät huonoiksi takaa : (

      • pedal pumpping

        Oo,ihanaa kun löytyy Ladyja jotka polkee korkkareilla polkimia!!! Viihtyisin tällaisen kuljettajan kyydissä pidempäänkin...Kyydin lopuksi voisin antaa kunnon jalkahierontaa korkkareissa rasittuneille ihanille jaloille...


    • syysunelma3

      En käytä kuin korkkareita. Ne on sexsyjä, rakastan kenkiäni.

    • Leeni h

      Hyvin meni pikkujoulut 20cm korkeilla saappaillakin aamu yöhön asti :)

      • YH leidi

        Samoin
        Ulkoilutin 20cm saappaita.
        Kivaa oli ja miehet tykkäs.
        PVC varsi pitkälle reiteen:)


    • Ansku825

      22 cm hankittu uudeksivuodeksi bileisiin.
      Varsi kiiltonahkaa ja yltää reiden yläosaan.

    • Kenkäfanii

      Löytyykö kuävia suosikkikorkkareistanne?

      • Heel fan

        Wau, miltä näyttää 22 sentin korko?


    • Happy Heels

      Kenkä voi korkeudesta huolimatta olla erittäinkin hyvä jalassa, mutta avainsana tähän on HYVÄ LESTI. Useimmiten tämä taas tuo kenkään lisähintaa, joka kyllä mielestäni kannattaa maksaa, sillä kun kerran löydät itsellesi sopivan lestin, et halua enää kävellä huonoilla. Hyvä lestisessä korkokengässä esim. korko asettuu juuri sopivaan kohtaan suoraan kantapään alle, jotta painon saa jaettua tasaisesti molemmille jaloille. Näin ei kävelystä tule töksähtelevää. Lisää kenkäideoita ja tietoa korkkareista joilla oikeasti jaksaa kävellä, saat blogistani:

      http://happy-heels.blogspot.fi/

      Lämpimästi tervetuloa!

    • Anselm0

      Hei naiset ihanaiset! :) Nostetaanpa tätä hyvää ketjua ylemmäs, kesäkuu on mennyt niin sateisena ettei ole paljon tullut kaupungilla liikuttua ja sen vuoksi teitä bongailtua korkkareissanne, oletteko voineet niitä ylipäätään huonon kelin takia käyttää?

      Sää on ennusteiden mukaan muuttumassa paremmaksi, joten toivottavasti olisi tulossa iloa silmille ja korville kopinaa korkokengistänne ;) Ja jos olette ostaneet uusia niin laittakaapa ihmeessä kuvia silmän iloksi! :-)

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe