Raamatussa kaste vedestä ja Hengestä liittyy uudestisyntymiseen ja sen hääpuvun saamiseen, jota tarvitaan, kun valitut ja kutsutut elävät 1000-vuotisessa valtakunnassa maan päällä. Siksi kasteen uudestiluomisen yhtenä elementtinä on vesi Hengen ja Jumalan sanan lisäksi.
Johannes oli täytetty Pyhällä Hengellä jo kohdussa ollessaan ja ilmaisi Hengen hedelmänä uskoa ja iloa jo kohdussa ollessaan. Johanneksella oli toimiva Hengen yhteys eli usko Jumalan kanssa jo kohdussa ollessaan!
"Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani. Ja autuas se, joka uskoi, sillä se sana on täyttyvä, mikä hänelle on tullut Herralta!"
Silti Johanneskin sanoi, että hän tarvitsee vielä KASTEEN Jeesukselta! Milloin se tapahtui, sitä Raamattu ei kerro.
Matt. 3:14
"Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"
Johanneskin tarvi kasteen Jeesukselta!
20
306
Vastaukset
Vankeustuomio ja teloitus olivat Johanneksen tulikaste.
- huomioi
Meinaatko, että Saddam Husseinkin sai Jeesukselta kasteen, kun hän oli vankeudessa kuulusteltavana ja sitten hirtettiin?
huomioi kirjoitti:
Meinaatko, että Saddam Husseinkin sai Jeesukselta kasteen, kun hän oli vankeudessa kuulusteltavana ja sitten hirtettiin?
Matteuksen evankeliumi:
3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
Kristinopissa on kolme kastetta, joista tulikaste eli marttyyrikuolema Kristuksessa on arvokkain. Ristin ryöväri sai sen kautta pääsylipun paratiisiin. Hän ei tarvinnut muita kasteita.- huomaa.
KTS kirjoitti:
Matteuksen evankeliumi:
3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
Kristinopissa on kolme kastetta, joista tulikaste eli marttyyrikuolema Kristuksessa on arvokkain. Ristin ryöväri sai sen kautta pääsylipun paratiisiin. Hän ei tarvinnut muita kasteita.Kyllä ristinryöväri teloitettiin tekojensa vuoksi, ei siksi, että hän kääntyi ristillä Jeesuksen puoleen.
- huomio,
KTS kirjoitti:
Matteuksen evankeliumi:
Kristinopissa on kolme kastetta, joista tulikaste eli marttyyrikuolema Kristuksessa on arvokkain. Ristin ryöväri sai sen kautta pääsylipun paratiisiin. Hän ei tarvinnut muita kasteita.Uuden liiton kaste; Kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen alkoi vasta Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen helluntaina, kun kasteeseen tuli veden lisäksi mukaan Pyhä Henki. Ei ryöväriä eikä ketään voitu vielä Jeesuksen eläissä kastaa uuden liiton kasteella.
Hepr. 9:16
Liitto on myös testamentti, ja testamentin tekijän kuolema on aina voitava näyttää toteen. - huomio:
huomio, kirjoitti:
Uuden liiton kaste; Kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen alkoi vasta Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen helluntaina, kun kasteeseen tuli veden lisäksi mukaan Pyhä Henki. Ei ryöväriä eikä ketään voitu vielä Jeesuksen eläissä kastaa uuden liiton kasteella.
Liitto on myös testamentti, ja testamentin tekijän kuolema on aina voitava näyttää toteen.Kristillinen kaste alkoi Jeesuksen kasteella!
Läsnä olivat Isä, Poika ja Pyhä-Henki.
Vanhassa-liitossa ei ollut tuollaista kastetta1 - huomioi.
huomio: kirjoitti:
Kristillinen kaste alkoi Jeesuksen kasteella!
Läsnä olivat Isä, Poika ja Pyhä-Henki.
Vanhassa-liitossa ei ollut tuollaista kastetta1Jeesuksen vihkiminen Jordanila kasteessa 30v.iässä julkiseen 3,5 vuoden tehtävään ja Jumalan merkki siitä oli täysin erillinen ja ainutkertainen tapahtuma kristikunnan historiassa.
Hepr. 1:5
Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
Hepr. 5:5
"Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
----
Kristillisen kasteen aika Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen (Kristusruumiiseen liittäminen) osallisuuteen liittäminen alkoi vasta uudessa liitossa helluntain jälkeen, kun kristillisiä seurakuntia alettiin perustaa.
Room.6:3
"Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme KASTETUT Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen KUOLEMAANSA KASTETUT?" - alkoi Uusi-liitto.
huomioi. kirjoitti:
Jeesuksen vihkiminen Jordanila kasteessa 30v.iässä julkiseen 3,5 vuoden tehtävään ja Jumalan merkki siitä oli täysin erillinen ja ainutkertainen tapahtuma kristikunnan historiassa.
Hepr. 1:5
Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
Hepr. 5:5
"Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
----
Kristillisen kasteen aika Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen (Kristusruumiiseen liittäminen) osallisuuteen liittäminen alkoi vasta uudessa liitossa helluntain jälkeen, kun kristillisiä seurakuntia alettiin perustaa.
Room.6:3
"Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme KASTETUT Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen KUOLEMAANSA KASTETUT?"Hebr 9:15
Hän on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. - huomioi
alkoi Uusi-liitto. kirjoitti:
Hebr 9:15
Hän on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.Jeesushan oli jo maailman luomisessa mukana, mutta ei siitä mikään uusi liitto alkanut.
Kristillisen kasteen aika ja uusi liitto alkoi Jeesuksen kuoleman jälkeen, kun uhriveri oli ensin luovutettu Golgatalla.
Hepr. 9:17
sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä.
- vangittiin
Jeesuksen kasteen jälkeen. Ei häntä ehditty kastaa.
Matt 4:12 Hänet teloitettiin, ja siihen loppui Vanha-liitto.
"Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti."
Luuk 16:16.
Jeesuksen kasteessa alkoi Uusi-liitto.
Johannes oli täytetty Pyhällä-hengellä jo äitinsä
kohdussa, joten on valhetta väittää, että kasteessa
vasta saadaan Pyhä-Henki.
Johannes uskoi Jeesukseen: "Katso, Jumalan Karitsa,
joka pois ottaa maailman synnin."
Hääpuvun saamisella ei ole mitään tekemistä kas-
teen kanssa.- uusi liitto
Uuden liiton Uhri annettiin vasta Golgatalla.
Uusi liitto alkoi vasta Jeesuksen ylösnousemuksen tapahduttua. Vasta sen jälkeen voitiin kastaa Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen. Jeesus antoi kastekäskyn kuolemansa jälkeen Matt.28:19-20).
Uusi liitto ei tietenkään alkanut vielä Jeesuksen eläissä, kuten väärin opetat.
"Sillä missä on testamentti, siinä on sen tekijän kuolema toteennäytettävä;"
"sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä."
Kasteen liiton perusta uudessa liitossa on Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus!
Uuden liiton perusta ei ole ihmisen oma usko, vaan Jeesuksen pelastusteko.
1.Piet. 3:21
"Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen PERUSTUKSENA on Jeesuksen Kristuksen YLÖSNOUSEMUS, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22] - huomioi.
"Hääpuvun saamisella ei ole mitään tekemistä kas-
teen kanssa. vangittiin 15.12.2007 klo 13.10"
.......
Hääpuku puetaan KASTEESSA!
KASTEESSA lapsi puetaan Kristukseen. Lapsikin tarvitsee häissä hääpuvun!
"Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
SILLÄ KAIKKI TE, jotka olette Kristukseen KASTETUT, olette Kristuksen päällenne pukeneet."
"Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen." - soma hääpuku.
huomioi. kirjoitti:
"Hääpuvun saamisella ei ole mitään tekemistä kas-
teen kanssa. vangittiin 15.12.2007 klo 13.10"
.......
Hääpuku puetaan KASTEESSA!
KASTEESSA lapsi puetaan Kristukseen. Lapsikin tarvitsee häissä hääpuvun!
"Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
SILLÄ KAIKKI TE, jotka olette Kristukseen KASTETUT, olette Kristuksen päällenne pukeneet."
"Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."Pipo päässä ja pylly paljaana.
- tääh.
soma hääpuku. kirjoitti:
Pipo päässä ja pylly paljaana.
Ompas
soma hääpuku. 15.12.2007 klo 13.38
Pipo päässä ja pylly paljaana. - Uusi-liitto omistetaan
uusi liitto kirjoitti:
Uuden liiton Uhri annettiin vasta Golgatalla.
Uusi liitto alkoi vasta Jeesuksen ylösnousemuksen tapahduttua. Vasta sen jälkeen voitiin kastaa Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen. Jeesus antoi kastekäskyn kuolemansa jälkeen Matt.28:19-20).
Uusi liitto ei tietenkään alkanut vielä Jeesuksen eläissä, kuten väärin opetat.
"Sillä missä on testamentti, siinä on sen tekijän kuolema toteennäytettävä;"
"sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä."
Kasteen liiton perusta uudessa liitossa on Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus!
Uuden liiton perusta ei ole ihmisen oma usko, vaan Jeesuksen pelastusteko.
1.Piet. 3:21
"Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen PERUSTUKSENA on Jeesuksen Kristuksen YLÖSNOUSEMUS, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]uskolla. Ei teoilla. Hebr 11.
"Olemme uskon kautta päässeet tähän armoon."
Etkö ole kuullut ennakkotestamentista? - tähden te
tääh. kirjoitti:
Ompas
soma hääpuku. 15.12.2007 klo 13.38
Pipo päässä ja pylly paljaana.puette vain pipon päähän!
- uusi liitto
Uusi-liitto omistetaan kirjoitti:
uskolla. Ei teoilla. Hebr 11.
"Olemme uskon kautta päässeet tähän armoon."
Etkö ole kuullut ennakkotestamentista?Uuden liiton perusta on Jeesuksen uhriveri Golgatalla.
Jeesuksen kuolemaan ylösnousemusruumiisen liittäminen perhekunnittain alkoi vasta helluntaina.
"Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä." - sen, että Aabrahamkin
uusi liitto kirjoitti:
Uuden liiton perusta on Jeesuksen uhriveri Golgatalla.
Jeesuksen kuolemaan ylösnousemusruumiisen liittäminen perhekunnittain alkoi vasta helluntaina.
"Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä."pelastui uskon kautta. Hyvä
Et taida tietää, että Aabraham eli paljon ennen
ristinkuolemaa.
- Ne Sanat; Luuk.1:26-38,
"Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli MINUN KORVIINI, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani."
Kyllä se Marian tervehdyksen ääni kuului Johanneksen ÄIDIN KORVIIN, eikä kohdussa vielä olevan sikiön korviin.
-- Äidissä eli Elisabetissa syntynyt ILO heijastui myös kohdussa olevaan lapseen, ja siksi lapsi todella hypähti äitinsä kohdussa.
Katso: Vauvojen varhaisheijasteista:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000023941096#22000000023941096
*
45 ”Ja autuas se, joka uskoi, sillä se sana on täyttyvä, mikä hänelle on tullut Herralta!"
Myöskään se "-- AUTUAS --, joka USKOI" sen SANOMAN "MIKÄ HÄNELLE ON TULLUT HERRALTA", ei ollut suinkaan tuo lapsi siellä kohdussa, eikä edes tuon kohdussa olevan lapsen äiti Elisabet, vaan se oli MARIA, Herramme Vapahtajamme äiti.
Nuo sanat "autuas se joka uskoi" puhui näet Elisabet Pyhän Hengen antamana profetiana MARIALLE. Jeesuksen äiti se oli joka oli saanut ja sai sanoman Herralta, ei siis suinkaan tuo lapsi oman äitinsä Elisabetin kohdussa.
ELI NÄIN:
45. "Ja autuas se (Maria), joka USKOI (tämän JUMALAN SANAN ks.Luuk.1:26-38), sillä se SANA on TÄYTTYVÄ, MIKÄ HÄNELLE (Marialle) on tullut (ILMOITETTU) HERRALTA!"
*
Marialle tullut Jumalan Sanoma, jonka Maria USKOI:
”Kuudentena kuukautena sen jälkeen Jumala lähetti enkeli Gabrielin Galilean kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret, neitsyen tykö, joka oli kihlattu Joosef nimiselle miehelle Daavidin suvusta; ja neitsyen nimi oli Maria.
Ja tullessaan sisälle hänen tykönsä enkeli sanoi: "Terve, armoitettu! Herra olkoon sinun kanssasi." Mutta hän hämmästyi suuresti siitä puheesta ja mietti, mitä tämä tervehdys mahtoi tarkoittaa.
Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus. Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen, ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi. Ja katso, sinun sukulaisesi Elisabet, hänkin kantaa kohdussaan poikaa vanhalla iällään, ja tämä on kuudes kuukausi hänellä, jota sanottiin hedelmättömäksi; sillä Jumalalle ei mikään ole mahdotonta."
Silloin Maria sanoi: "Katso, minä olen Herran palvelijatar; tapahtukoon minulle sinun sanasi mukaan." Ja enkeli lähti hänen tyköänsä." (Luuk.1:26-38)
"Ja tapahtui niinä päivinä, että keisari Augustukselta kävi käsky, että kaikki maailma oli verolle pantava. Tämä verollepano oli ensimmäinen ja tapahtui Kyreniuksen ollessa Syyrian maaherrana. Ja kaikki menivät verolle pantaviksi, kukin omaan kaupunkiinsa. Niin Joosefkin lähti Galileasta, Nasaretin kaupungista, ylös Juudeaan, Daavidin kaupunkiin, jonka nimi on Beetlehem, hän kun oli Daavidin huonetta ja sukua, verolle pantavaksi Marian, kihlattunsa, kanssa, joka oli raskaana.
Niin TAPAHTUI heidän siellä ollessaan, että Marian synnyttämisen aika tuli. Ja hän synnytti pojan, esikoisensa, ja kapaloi hänet ja pani hänet seimeen, koska heille ei ollut sijaa majatalossa.
Ja sillä seudulla oli paimenia kedolla vartioimassa yöllä laumaansa. Niin heidän edessään seisoi Herran enkeli, ja Herran kirkkaus loisti heidän ympärillään, ja he peljästyivät suuresti.
Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle: teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.
Ja tämä on teille merkkinä: te löydätte lapsen kapaloituna ja seimessä makaamassa." Ja yhtäkkiä oli enkelin kanssa suuri joukko taivaallista sotaväkeä, ja he ylistivät Jumalaa ja sanoivat:
-- "Kunnia Jumalalle korkeuksissa, ja maassa rauha ihmisten kesken, joita kohtaan hänellä on hyvä tahto!"
Ja kun enkelit olivat menneet paimenten luota taivaaseen, niin nämä puhuivat toisillensa: "Menkäämme nyt Beetlehemiin katsomaan sitä, mikä on tapahtunut ja minkä Herra meille ilmoitti." Ja he menivät kiiruhtaen ja löysivät Marian ja Joosefin ja lapsen, joka makasi seimessä. Ja kun he tämän olivat nähneet, ilmoittivat he sen sanan, joka oli puhuttu heille tästä lapsesta. Ja kaikki, jotka sen kuulivat, ihmettelivät sitä, mitä paimenet heille puhuivat. Mutta Maria kätki kaikki nämä sanat ja tutkisteli niitä sydämessänsä.
Ja paimenet palasivat kiittäen ja ylistäen Jumalaa kaikesta, minkä olivat kuulleet ja nähneet, sen mukaan kuin heille oli puhuttu.
Kun sitten kahdeksan päivää oli kulunut ja lapsi oli ympärileikattava, annettiin hänelle nimi Jeesus, jonka enkeli oli hänelle antanut, ennenkuin hän sikisi äitinsä kohdussa. Ja kun heidän puhdistuspäivänsä, Mooseksen lain mukaan, olivat täyttyneet, veivät he hänet ylös Jerusalemiin asettaaksensa hänet Herran eteen
- niinkuin on kirjoitettuna Herran laissa: "Jokainen miehenpuoli, joka avaa äidinkohdun, luettakoon Herralle pyhitetyksi" - ja uhrataksensa, niinkuin Herran laissa on säädetty, parin metsäkyyhkysiä tai kaksi kyyhkysenpoikaa.
Ja katso, Jerusalemissa oli mies, nimeltä Simeon; hän oli hurskas ja jumalinen mies, joka odotti Israelin lohdutusta, ja Pyhä Henki oli hänen päällänsä. Ja Pyhä Henki oli hänelle ilmoittanut, ettei hän ollut näkevä kuolemaa, ennenkuin oli nähnyt Herran Voidellun. Ja hän tuli Hengen vaikutuksesta pyhäkköön. Ja kun vanhemmat toivat Jeesus-lasta sisälle tehdäkseen hänelle, niinkuin tapa oli lain mukaan, otti hänkin hänet syliinsä ja kiitti Jumalaa ja sanoi: "Herra, nyt sinä lasket palvelijasi rauhaan menemään, sanasi mukaan; sillä minun silmäni ovat nähneet sinun autuutesi, jonka sinä olet valmistanut kaikkien kansojen nähdä, valkeudeksi, joka on ilmestyvä pakanoille, ja kirkkaudeksi kansallesi Israelille."
Ja hänen isänsä ja äitinsä ihmettelivät sitä, mitä hänestä sanottiin.
Ja Simeon siunasi heitä ja sanoi Marialle, hänen äidilleen: "Katso, tämä on pantu lankeemukseksi ja nousemukseksi monelle Israelissa ja merkiksi, jota vastaan sanotaan - ja myös sinun sielusi lävitse on miekka käyvä että monen sydämen ajatukset tulisivat ilmi."
Ja oli naisprofeetta, Hanna, Fanuelin tytär, Asserin sukukuntaa. Hän oli jo tullut iälliseksi. Mentyään neitsyenä naimisiin hän oli elänyt miehensä kanssa seitsemän vuotta, ja oli nyt leski, kahdeksankymmenen neljän vuoden ikäinen. Hän ei poistunut pyhäköstä, vaan palveli siellä Jumalaa paastoilla ja rukouksilla yötä ja päivää. Ja juuri sillä hetkellä hän tuli siihen, ylisti Jumalaa ja puhui lapsesta kaikille, jotka odottivat Jerusalemin lunastusta. Ja täytettyään kaiken, mikä Herran lain mukaan oli tehtävä, he palasivat Galileaan, kaupunkiinsa Nasaretiin.
Ja lapsi kasvoi ja vahvistui ja täyttyi viisaudella, ja Jumalan armo oli hänen päällänsä.” (Luuk2:1-40)
-- Avointa ja Siunauksia vastaanottavaista Joulumieltä kaikille!- herätys
Ylläpidolle tiedoksi.
-adventismihan ei ole mitään muuta kuin Jehovantodistajien sisaryhdistys!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433027Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta612991- 422377
- 311873
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa811763Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251729- 481586
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä781294- 391260
- 791080