"Onko vaikea olla samaa mieltä Jeesuksen kanssa?
Jeesus tiesi olevansa ihminen,eikä Jumala!
"Markus 10:17. Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
18. Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot MINUA (joka EN ole Jumala)hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin(joka minä EN ole)."
"Markus 13:30. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi(=sukupolviasiassa Jeesus ihmisenä erehtyi) ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat.
31. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
32. Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, 1)eivät enkelit taivaassa, 2)eikä myöskään Poika(joka EI ole Jumala), 3)vaan ainoastaan Isä(joka ON Jumala ja Jeesuksesta erillinen persoona).".
"Joh.14:28. Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, 1)että minä(Jeesus,joka EN ole Isä/Jumala) menen 2)Isän(joka ON Jumala) tykö, sillä Isä(Jumalana) on minua(ihmistä) suurempi."
Jeesus tiesi olevansa ihminen - uskotko?
10
229
Vastaukset
- poolokas
ja jumalan poikana, enkä tiedä mitään kolminaisuudesta,koska en juuri kaipaa mutkikkaita oppeja Jumalasta.Uskon mielummin siihen mitä Jeesus sanoi.
Perinteisen teologian mukaan oli molemmat, joten ei tuo ihmispuolen esille tuominen ole ristiriidassa kokonaisuuden kanssa.
- esimerkiksi Paavali
ei tiennyt Jeesuksen jumalallisuudesta mitään.
Juutalaiset, jotka sentään loivat koko uskonnon perustan, eivät tunnusta Jeesusta jumalalliseksi.
Luulisi heidän tietävän paremmin. - olevansa
esimerkiksi Paavali kirjoitti:
Juutalaiset, jotka sentään loivat koko uskonnon perustan, eivät tunnusta Jeesusta jumalalliseksi.
Luulisi heidän tietävän paremmin.Jeesus oli sitä miltä näyttikin, eli ihminen.
Hän sai kuoltuaan sen aseman jonka Jumala oli hänelle antanut.
Ei muiden ihmisten virheet ole Jeesuksen virheitä! - lunastettu
oletko sinä teosofi?
Jos olet, niin älä tule tänne palstalle eksyttämään totuuden, Jeesuksen Kristuksen ristiinnaulittuna, löytäneitä armahdettuja syntisiä.
Jos teistä kaikki uskonnot johtavat perille ja ihminen pelastaa lopulta itse itsensä, niin oletko koskaan tullut ajatelleeksi, mikä asia erottaa kristinuskon muista maailman uskonnoista ja hengentieteistä?
Se on Jeesuksen Kristuksen ristillä vuotanut veri syntien anteeksisaamiseksi, sijaissovitus.
Ei taida siis kristinusko mahtua kolminaisuusoppinsa ja Kristuksen kaksi luonto-oppinsa kanssa muiden maailmanuskontojen kanssa saman tunnuslauseen " Satyan nasti paro dharmah" ( " Totuus on uskontoja korkeampi" ) alle.
Tästä voidaan siis päätellä, että Teosofinen Seura taistelee itseään vastaan jo omassa tunnuslauseessaan. - Kolossaan
esimerkiksi Paavali kirjoitti:
Luulisi heidän tietävän paremmin."Paavali ei tiennyt Jeesuksen jumalallisuudesta mitään."
Paavali tuli kohtasi Jeesuksen - tuli uskoon ja tiesi kyllä hyvin tarkkaan sen jälkeen kuinka kirjoitukset puhui juuri Hänestä.
Eihän Jeesuksen jumaluudesta tiedä kukaan mitään ennen uskoontuloa!!
Olethan itsekin "kristitystä Suomesta": vaikuttaa ettet itsekään ole asiasta perillä?
- todé
Kyllä ihan kaikki, mitä Jeesus maanpäällisen elämänsä aikana teki ja sanoi, oli Jumalasta Hänessä.
Jeesus siis oli ihminen, mutta tiesi olevansa Jumala.
Nuo kaikki esille ottamasi jakeet ovat ihminen Jeesuksen sanomia. Niissä Hän korostaa olevansa Ihmisen Poika, se mies, joka tulisi kuolemaan syntisten edestä. Ainoastaan jakeessa 13:31 Jeesus vihjaa olevansa ikiaikainen Jumala, jonka sanat ovat ikuiset. Hänhän on Sana, joka alussa oli, ja joka on Jumala... - Markku Tampio
Raamatun kirjoituksia, niinkuin Raamattuun on teksti kirjoitettu, vaan lisäilet sanojen väliin omia kötöstyksiäsi?
Jeesus, vaikka tiesi syntyneensä ihmisestä - viattomasta neitsyestä, tiesi myöskin sen, ettei hän ollut vajavaisen ja syntisen ihmiskunnan kaltainen, vaikka hänellä olikin ihmisen muoto. Se Pyhästä Hengestä sikiäminen onkin Jumalan luomistyössä se suurin ihme, kun ihmeitä Jumalan voimallisissa teoissa tarkastellaan.
Ei Jeesus puhunut, sukupolvesta puhuessaan, sen aikaisesta sukupolvesta (Markus 13:30), joka Israelissa siihen aikaan asui, vaan maailmanlaajuisesta sukupolvesta, joka laajeni aikojen saatossa kaikkialle maailmaan ja laajenee edelleenkin.
Raamatun sanan sanoma on luettava kokonaisuudessaan ja jakeitten sisältö asiayhteydessä pysyen, ettei pelkästään asiayhteydestä irroittaen.
Koska Jeesuksen sana elää tänäkin päivänä, niin siinä on todistus itsekullekin uskovan sukupolven katoamattomuudesta.- tsoptykkänään
Ei Jeesus odottanut mitään ihmisestä poikkeavaa kohtelua itselleen.
Hän opetti ja olisi halunnut, että ihmiset ymmärtäisivät hänen opetuksensa eikä pitäisi kirjanoppineiden asemaa itsestäänselvyytenä.
Jeesukseen suhtautumisessa päti ihan samat lähimmäiseen kohdentuvat käskyt kuin kaikkiin muihinkin ihmisiin. - Markku Tampio
tsoptykkänään kirjoitti:
Ei Jeesus odottanut mitään ihmisestä poikkeavaa kohtelua itselleen.
Hän opetti ja olisi halunnut, että ihmiset ymmärtäisivät hänen opetuksensa eikä pitäisi kirjanoppineiden asemaa itsestäänselvyytenä.
Jeesukseen suhtautumisessa päti ihan samat lähimmäiseen kohdentuvat käskyt kuin kaikkiin muihinkin ihmisiin.Näinköhän juutalaiset ja roomalaiset kohtelivat 'normaalisti' kaikkia lähimmäisiään, että ruoskivat piikkiruoskillaan lähimmäisiään ensin takapihalla niin, että selkänahasta veret pölisivät ja sen jälkeen naulasivat ristille päiväksi kitumaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433027Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613001- 422377
- 311873
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa811763Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251729- 481586
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä781304- 391260
- 791080