Joulunvietto

sukulaisilla?

Joka jouluinen ongelma: Missä vietetään jouluaatto? Molempien vanhemmat haluaisivat meidät luokseen.

Yleensä ollaan joka toinen joulu anoppilassa ja joka toinen joulu minun vanhempien luona. OIkeastaan haluaisin joskus viettää joulua ihan rauhassa omassa kodissa, mutta sitten saataisiin kaikkien vihat niskaan.

Anoppi on jo nyt vähän mököttää, kun mennään jouluksi jonnekin muualle.

Missä te vietätte joulun?

53

10591

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

kuuluu viettää omassa kodissa ja ydinperheensä kanssa. Joulupäivänä ja Tapnina sitten kyläillään. Näin meillä AINA. T: Muori vm. 58

• Moro!

Meillä on sama juttu! Olen itse alaikäinen ja vanhempani ovat eronneet ja siksi vietän jouluaaton äitini luona ja Tapanin päivän ja joulupäivän isän luona... Täydellinen kompromissi... Joskus myös menemme isäni kanssa mummille kylään toivottamaan hyvää joulua ja viettämään sitten heidän kanssaan joulua erikseen...

• Typerä kirjoitus sulla

kinastella enää mistään jouluna, kun joudutte viemään kynttilän molempien vanhempien haudoille.
      Eli koettu on jo kauan se ja raskasta on.
      On teillä vielä pienet ongelmat.
      Äiti ja poika kuuluu aina henkisesti yhteen eikä asia muutu missään vaiheessa eli joulu miehen äidin kanssa on velvollisuus.

• velvollisuus...

Jos joulun vietto on velvollisuus, sen voi jättää väliin kokonaan.

Kyllä juhlat pitää pystyä viettämään oman mielensä mukaan siten että jokainen osaa niistä myös nauttia.

Velvollisuudet hoidetaan arkena.

• nainen 30+
        velvollisuus... kirjoitti:

Jos joulun vietto on velvollisuus, sen voi jättää väliin kokonaan.

Kyllä juhlat pitää pystyä viettämään oman mielensä mukaan siten että jokainen osaa niistä myös nauttia.

Velvollisuudet hoidetaan arkena.

Minä ja mieheni ollaan kotona aattona ja joulupäivänä mennään anoppini luokse joulun viettoon ja sinne tulee myös muu miehen suku.
        Ei ole mitään ristiriitaa,tämä sopii meille hyvin.
        Neuvo teille:Te olette aikuisia ihmisiä ja teillä on oma elämä ja se on teidän oma asianne jos haluatte viettää joulua omassa kodissanne niin se on teidän oma asianne.
        Jos teidän vanhempanne mököttää moisen asian takia niin se on lapsellista käytöstä,ei millään pahalla mutta jokainen voi valita oman tapansa miten haluaa viettää oman joulunsa ja mikä tuntuu mielekkäältä.
        Minusta ja miehestäni tuntuu hyvältä kun saadaan olla kaksin aattoilta kotona ja me tehdään siitä sellainen joulu juuri miltä itsestä tuntuu hyvältä.

• vain

Minusta tuo kuulostaa aivan läheisriippuvuudelta.Ei millään pahalla, mutta tuo henkinen yhteys kuuluu kyllä pariskunnille ikään ja sukupuoleen katsomatta.
        Päästä irti äläkä vaadi velvollisuuksia tai huomaat pian, että luonasi vieraat istuvat otsa kurtussa kelloa vilkuillen.
        mikä sen kauniimpaa kuin viedä kynttilöitä haudoille jouluna ja ainakin anoppi on kerrankin hiljaa.
        Hautausmaa on juhlallinen kynttiläloistoineen ja sieltä saa joulurauhan

• oikeesti noin typerä??

Sinulla on ISO ongelma.Itselläsi.
        Kaikki kuolevat joskus, se on elämää.Niin minunkin vanhempani, kynttilä haudalle joka joulu
        Äiti ja poika EIVÄT kuulu yhteen noin kuin kirjoitat, pojan mennessä naimisiin, oma perhe on AINA etusijalla.Vanhempia unohtamatta, mutta
        ei koskaan noin kuin sinä kirjoitit.
        Olet kieroutunut.Aikuiset päättävät aina itse missä joulunsa viettävät, sitä ei miehen äiti
        määrää.

• Iskä 39v

Leppoisasti kotona, perheen ja lasten kanssa, ilman alkoholia.
      Toki ulkoilua, luistelua ym. myös.

• joulutontutar

meillä näin: mennään miehen vanhempien luo ja vietetään siel puolet jouluaattoo ja vaimon vanhemmille sen toisen puolet ja näinollen kenelläkään ei oo syytä pahoittaa mieltänsä.

• Joulurauhan julistukseen Turkuun!

Liian vähän painotetaan raittiutta jouluna. Itse vietin lapsuuden maaseudulla, eikä vanhemmat koskaan viinalla lätränneet.

Viinalla juhlivat aikuiset ja vanhemmat KIUSAAVAT lapsiaan.

Kaikki mukaan viinattomaan Jouluun!

• kotona vaan

Joulu on pakanoiden juhla, pakanat pyörivät kuusta ympäri, kamalasti mölisten ja lahjoja toisilleen jaellen.
      Meillä eletään kuten ennenkin, tarkoitus olisi kaataa koivuja, ja muutakin kivaa tehdä. Lapset oppivat siinä samalla työnteon.

• Nimetön

Saman ongelman parissa joka joulu painittu. Tälle joululle tehtiin ratkaisu, mikä tosin ei miellyttänyt anoppi ja appiukko-osastoa: olemme oman perheen kesken jouluaaton, joulupäivänä EI HUOLITA VIERAITA, suoraan sanottiin ettei joulupäivänä saa tulla kylään, haluamme rauhoittuia ihan omalla porukalla. No naama nyrpyssä anopit oli, totta kai, mutta tämä on nyt meidän joulu. Tapaninpäivänä saa tulla joulukahville jos haluaa. Itse kyllä huomasin kuinka helpotti kun sai sanottua suoraan eikä tarvitse väkisin näytellä innostunutta isäntää.
      Kokeilehan joskus, onhan se sinun kotisi missä asut.

• aapeli123

kuluu rattoisasti töissä.

• tietennii

Ajattelin vetäistä kunnon lärvit aamusta alkaen ja viettää aattoillan putkassa. Herätä jouluaamuna, ei kirkkoon, vaan uudelleen kapakkaan kunnostamaan jouluista oloa.

• huonoa huumoria

sinulla :(

• jouluaatossa 24 tuntia

Jouluaatossa on 24 tuntia. Aamupäivä miehen kanssa kahdestaan kotona, iltapäiväksi miehen vanhempien / sisarusten luokse ja illaksi minun vanhempien / sisarusten luokse. Sama kuvio on myös veljelläni, eli iltapäiväksi anoppilaan ja illaksi omien vanhempien luo. Sisarella lähes sama kuvio, mutta siihen on ympätty vielä puolison lapsi edellisestä suhteesta äiteineen.

Luojan kiitos kaikki asuvat samassa kaupungissa tai lähikunnissa :) Vasta joulupäivänä lähtö isovanhempien luo toiseen kaupunkiin.

Meille kaikille tämä järjestely on toistaiseksi sopiva, kun seuraavaa sukupolvea on olemassa vasta yksi taskukokoinen :) Mutta sitten kun alkaa niitä omia lapsia olla, niin alkaa varmaan myös se oman kodin oma joulu muodostua.

• tällein

Me ollaan kotosalla, ja kumpienkin vanhemmat tulevat käymään aattona :)

• Hyvää joulua!

Me otettiin heti se linja, että jouluaatto ollaan kahdestaan ja ennen joulua ja joulun jälkeen (uutena vuotena) sukuloidaan vanhemmat ja anopit ja samaan syssyyn vielä isovanhemmat ja sisarukset. Kaikki asuvat eripaikoissa ympäri Suomen, joten vaikka aikaa onkin noin pari viikkoa on siinä silti tekemistä. Siksi halutaan rauhoittua itse aattona ja olla vain kahdestaan. Kukaan ei ole suuttunut vaan sopeutunut hyvin lahjojen jakoon vähän eri aikaan kuin normaalisti.
      Tietysti vaikeampi alkaa muuttamaan toimintatapaa erilaiseksi, mutta voisitte ehkä kokeilla varovaisesti sanoa molempien vanhemmille, että kun molemmat kutsutte aatoksi kylään, eikä osata päättää, niin jos tultaisiin tapanina teille ja uutena vuotena toisille.

• nawls

Yksin tulee vietettyä joulua kotona jo kahdeksatta kertaa :(

• ............

Joo niin täälläkin yksin ekaa kertaa,sinkkuna kun nyt olen aika outo fiilis mutta kaipa se siitä menee.........Zemmiä sullekkin.........jou-jou-jouluja :))

• jouluihminen

ja joka paikka on koristeltu joulukoristein. On kamalaa mennä siskolle kylään kun sillä ei ole laitettu mitään, ei edes joulukuusta tänä vuonna. Ymmärtäisin, jos sisko olisi työssäkäyvä ihminen mutta ei. Lapsuuden koti oli aina joulukoristein laitettu, joten kai jouluhössötys kulkee sitä kautta minulle. Mutta oikeastaan, on sitten aivan ihana tulla omaan joulukotiin aattona. Toisille vaan joulu on tärkein juhla vuodessa ja toisille taas ei.

• Tanja 4

Olen töissä jouluaaton. Vietämme joulun jo päivää aikaisemmin, koska muutoin ei yhdessä oloa ole.
      T.Sairaanhoitaja

• Mummopossu

60vuotiaat mummo ja pappa lähtee jouluristeilylle.Ei tarvitsee seisoa hellan ääressä ja passata sukulaisia,niin mummo on tehnyt kaikki nämä vuodet,nyt on meidän vuoro nauttia joulusta.

• yksinee

eiköhän se mene ensin kirkon jouluaterialla, sitten jatkuu metsässä teltalla nukkuen. kiitos Espoo

• kullan kallis

hei,meillä oli yhteen aikaan sama ongelma,mutta me teimme siitä lopun.me vietämme joulun "oman" perheen kesken ja meille ovat tervetulleita niin anopit,kuin sisaruksetkin...!(eipä vaan ole ketään näkynyt...?)ensimmäinen vuosi saatiin vihat niskaan,mutta nyt kaikki ymmärtävät,että jokainen haluaa viettää joulunsa miten parhaaksi katsoo.ja,jos eivät ymmärrä,niin se on heidän ongelmansa!vietä joulu perheesi kanssa ja älä välitä muista!HYVÄÄ JOULUA ja ONNELLISEMPAA UUTTA VUOTTA!

• Toni

Jouluaatto menee töiden merkeissä, kuten koko joulu, niin joulupäivä kuin tapaninpäiväkin.

• jusu

Toissä myös koko joulu ja siit mie tykkään

• aina mielessä

vanhemmat tulee aattoa viettämään meille

• mä vain juu

Yksin olen aaton kotona.Onneksi menen muut päivät töihin..Taitaa tulla tosi masentava joulu;( sydämeni vei mies eikä palauttanut takas ....olis edes kertonut ...mut ei

• jouluintoilija

Meillä on tänä vuonna molempien vanhemmat juhlimassa joulua...ensimmäinen kerta koko avioliittomme aikana.... joulut ollaan kyllä aina kotona lemmikkien vuoksi, on ollut hyvä syy olla menemättä muualle, jos haluavat meidät nähdä on silloin tultava meille ;)

• monesti2

vietän joulun yksin,niinkuin aina.eipä ole ketään kenen luokse menis,eikä kukaan tule luokseni.

• myös vietän

joulun yksin. Ennen en ole yksin joulua ollutkaan. Ei se mua haittaa mitenkään. Olisi kyllä mahdollisuus mennä muuallekin, mutta haluan olla kotona.

• ..yssin kotona kun ei ole edes kissaa :D

• Nimetön

olen 27 vuotisa kahden lapsen äiti ja aikoinaan juoksimme sekä minun että miehen vanhempien luona jouluna!nyt on kolme vuotta sanottu porkuiolle ja sisaruksille että meille sopii jouluna tulla aikaa viettämään ja ruokaa syömään "nyyttikesti" meiningillä että kaikki tuovat jotain mukanaa ja hyväksi vaihtoehdoksi on havaittu ja sama myös tänä jouluna!

• aatto

kotona olen jouluaaton nuorimman poikani kans toiset lapset tulevat käymään sitten joulu-tai tapaninpäivänä. Kirjastosta haen vaan lukemista ja telkusta tulee varmaan jotakii jouluista ohjelmaa.

• Huomisesta alkaen 12h yövuoroja..tapanina loppuu..siinähän se joulu sitten menikin.

• ? : D

Hah!:) En voisi kuvitellakkaan viettäväni joulua jossain muualla kuin kotona... Se olisi mielestäni jotenkin outoa... hyvin outoa... Minä en välittäisi vaikka saisin kuinka monta vihamiestä, mutta kunnon joulu,juuri sellainen kuin itse haluaa, täytyy kyllä viettää. Se on sitten anopin ihan oma ongelma jos ei halua kunnon joulua muille. Itse olen ONNEKSI saanut aina viettää joulun OMASSA KODISSA

• vituttaa jo nyt

Jo kolmena jouluna olen käynyt putkassa. Saatanan akka nostaa aina jostain pikkuasiasta metelin ja naapuri soittaa mekastusta kuultuaan vuokot paikalle. Ja siinä ei selitellä, paskamaista joulua kaikille nalkuttajille ja tsemppiä niille miehille, jotka joutuvat sitä kuuntelemaan, valitettavasti se on mies, joka kotoa viedään, vaikka akka sekasorron saa aikaan.

• Parasta näin

jo aikoja sitten sovittiin lasten kanssa ja miniöiden ja vävyjen kanssa että on helpompaa matkustaa kaksi ihmistä kuin se että perhe lapsineen pakkautuu autoihin ja vie lahjat edestakaisin .
      Varsinkin lasten joulu on hyvä olla omassa kotona ja jos anopit ja appiukot ja mummot vaarit ei voi matkustella vuoroin aina lastenperheiden luo
      sitten on oltava kaikki omassa kotonaan
      En ikinä ole ymmärtänyt miksi pitää lapsia kuljetella ympäriinsä jos on kiire ja kuljettaa paketit edestakaisin kilometrejä muualle ja stressata lapset ja vanhemmat
      Tulee stressitön joulu kun mahdollisimman vähän tarvii viedä muksuja ympäri maailmaa ja isovanhemmat voi tulla valmiiseen jouluun lastensa luo ja aikaa lapsenlapsillekin enemmän
      On typerää kenenkään kiukutella missä joulua vietetään ja kompromissejä pitää pystyä tekemään kun on olemassa monet vanhemmat ja isovanhemmat siksi on parasta että pienempi porukka aina on se joka reissaa
      Mukavaa hyvää Joulua jokaiselle ilman turhia stressejä

• olisitpa

sinä minun anoppini. Ajattelet asian todella hienosti!
        Oma anoppini asuu 700km:n päässä ja on sitä mieltä, että hän ei kodistaan liiku vaan muiden on velvollisuus käydä hänen luonaan. Kertaakaan ei ole käynyt katsomassa meitä ja lapsiamme omassa kodissa, mutta suuttuu kovasti, jos emme käy vähintään joka toinen kuukausi hänen luonaan - ja meillä on kaksi alle viisivuotiasta lasta. Voi, kun saisin viettää joulua omassa kodissa niin, että rauha säilyisi ja isovanhemmat tulisivat molemmilta puolilta käymään!

Kateeksi käy sinun lapsiasi ja erityisesti miniöitä!

• saa olla rauhassa

Minulla miehelläni oli ensimmäinen yhteinen joulu viime jouluna. Silloin yritimme olla kaikille reiluja ja yritimme sukkuloida vähän kaikkien luona ja kaikkien mieliksi. Loppu tulos oli se että mieheni vanhemmat vaativat miehen sinne, vaikka oltiin sovittu että aamu käydään siellä ja illaksi minun vanhemmilleni. Minun piti sitten mennä omien vanhempieni luokse, KUTEN OLI SOVITTU. Minä ja mieheni emme siis saaneet veittää joulua edes yhdessä. Kaikki muut olivat tyytyväisiä paitsi me kaksi...

Vahingosta viisastuneena vietämme tämän joulun omassa kodissamme kahdestaan. Tällä hetkellä tilanne on tosin muutenkin erilainen, koska anopin ja apen luo minä en menisi kirveelläkään. Joten jos yrittäisimme miellyttää muita oltaisiin taas joulu erillään...

Minun vanhempani ymmärsivät hyvin että olemme joulun kotona ja alamme rakentaa omia jouluperinteitä. Anoppi ei taaskaan ymmärtänyt, hän tulkitsi että kaikki johtuu vain minun vihan pidostani. Tosiasiassa haluamme olla joulun yhdessä. Anoppi on kuulema yrittänyt puhua miehelleni että pitäisi se joulu perheen kanssa viettää. Mieheni oli kuitenkin tehnyt äidilleen selväksi että hänen perheensä olen minä ja meidän tuleva pikkuinen. Siihen anoppi oli vielä yrittänyt että pitäisi se joulu läheisten ihmisten kanssa viettää. Johon mieheni oli edelleen että minä ja miedän tuleva pieni olemme hänen läheisensä ja olemme päättäneet olla joulun kotona. Tuskin se anoppi sitäkään uskoo... Mutta ei voi mitään...

• kamala anoppi

Meillä oli viime jouluna pikkuinen vastasyntynyt jonka kanssa ravattiin paikasta a paikkaan b.. ei ollut kivaa. Tästä viisastuneina vietämme joulun kotonamme ja minun vanhempani tulevat meille kylään. yritimme pyytää anoppia joulupäivänä kun olisi paljon helpompaa perheemme kannalta.. mutta ei käynyt vaikka matkaa meille 20 min... Olisi ollut mielestämme parempi niin että lapsi saisi olla kotona ja nukkua päikkärit yms.

Anoppilassa ei ole syöttötuolia ja kahdet vaaralliset portaat ja lapsi ei nuku kuin pinnasängyssä jota siellä ei ole... ja koskaan kukaan ei auta lapsen pitämisessä.. eli mies ja appi ja anoppi syö ja minä pidän vauvaa ettei vaan tipu portaisiin yms.. Kaiken lisäksi lapsemme vierastaa appiukkoa ja anoppia koska ei tunne heitä kunnolla (eivät ole aktiivisia isovanhempia vaikka ovat viisikymppisiä ja jaksavia).

Kaiken lisäksi saan syödä aina viimeisenä usein miltei yksin... ainakin niin että joku on noussut pöydästä. Muutenkin olen appivanhemmille kuin ilmaa lapsen syntymän ja naimisiinmenon jälkeen... he ovat olleet minulle hyvin suoria ja ilkeitä tieten tahtoen koko vuoden.. Minä en vietä mistään hinnasta jouluaattoa appivanhempieni kanssa.

• Minä vaan!

Vaikka voitaisiinkin mennä nyt anopille niin minä en jouluani pilaa kattomalla anopin naama norsunvitulla ilmettä mua kohtaan! Vetäköön kinkkunsa appiukon kanssa vaan naamariin, minä olen lapseni kanssa kotona! ja mun kotiin sen ei tarvi tulla!!! That's it!!!

• yksi tonttu vaan..

Joo ja joulu on muka "rakkauden aikaa" todella ja usein silloin tulee pahimmat riidat yms. alkoholi tulee mukaan ja kaikki sanotaan sitten suoraan toiselle tai ehkä se on hyvä kun asiat tulee selväksi. En minäkään jaksa anopin naamaa tuijottaa ja pilata jouluani sillä. Ei ole mikään velvollisuus mennä kylään sellaiseen paikkaan jonne ei halua. Eikä kellään saa olla itsetarkoitus pilata toisen joulu vai onko? Ensin pyydetään kylään ja sitten ollaan kuin myrkyn nielly?
        Viime joulu oli mun viimeinen joulu anoppilassa. ja tunteesi on niin pirun tutut mullekin. Eli vietetään sellainen joulu kun haluamme.
        Ylellä tuli hyvä mainos joulusta, jossa kehotettiin viettämään oma joulu juuri niin kuin haluaa. Ei mitään pakkoja.

• Tapaniksi tansseihin

Tuo anoppila juttu on siinä hyvä että voi maksimoida loman.. Ihan muutama päivä tuntuu yli viikolta.. Täytyy vain ottaa joku hyvä kirja tai kaksi mukaan.. vaipua horrokseen .. antaa mennä vasemmasta sisään ja oikeasta ulos.. Oman anopin jutut on sellaisia että jos oikeesti niihin joutuisi vastaamaan.. menis hermo aivan satavarmasti. Muutama kehu päälle ja sit voi maksimoida taas pääsiäisviikonlopun.. 3 päivää ja tuntuu taas yli viikolta..
        Hyvää Joulua siitä huolimatta kaikille

• :))))

Minulla on aikuiset lapset eikä tulisi mieleenikään vaatia että heidän on vietettävä joulu minun kanssani ! Heillä on oma elämä ja oma koti ja oma joulukin jos niin haluavat. Kyllä yhteydenpito arkena ja jouluna on tärkeää ja perinteet mukavia, mutta ei niistä velvollisuuksia pidä tehdä ja välitämme toisistamme ihan yhtä paljon vaikka emme jouluna tapaisikaan. Hyvä mieli on tärkeintä ! Joulurauhaa !!

• Ninja26

Myö vietetään joulu kotona. :) Miun vanhemmat tulevat meille aatox ja käyvää myös anoppia moikkaamassa.
      Missää vaiheessa ei olla koko ajax anopille oltu menossa eikä anoppi oo moista ees kyselly.

Mix ette kutsu niitä muita teille käymään? Mix tein tarttee aina olla ne jotka menee jonnekin? Jos haluutte olla kotona, ni olkaa! Jos toiset suuttuu ni antaa niitte suuttua.

• että et

ole ymmärtänyt jotakin väärin?
      Etkö ole tullut ajatelleeksi, että anopit eivät hyödy mitään siitä, että passaavat sinunlaistasi hapannaamaa? Ovathan he vanhoja väsyneitä ihmisiä. He ovat kuitenkin kohteliaita ja vieraanvaraisia ja haluavat järjestää teille mukavan perhejoulun. Maksavat varmaan itse tarjoilut ja antavat teille vielä lahjatkin.
      Taidat suurennella omaa merkitystäsi. Niin kauan kuin anopit jaksavat valmistella joulua ja sinä menet valmiille, sinulla ei ole valittamisen aihetta. Sekin päivä voi tulla, jolloin sinä joudut hoitamaan äitiäsi ja anoppiasi. Ja tulee luultavasti monta, monta joulua, jolloin äitisi ja anoppisi eivät enää ole passaamassa, vaan joudut itse laittamaan perheellesi jouluruoat ja tekemään muut valmistelut. Sittenpä näet, millaista se joulun viettäminen ihan rauhassa omassa kodissa on.

• Itsenäinen äiti

Olen kehitellyt perheemme Joulunviettotraditiot uusiksi kun meilläkin oli samat ongelmat. Eli Joulun vietämme kotona ja kylässä käydään ilomielin kun keretään...jos keretään. Olen pyrkinyt viestittämään lapsillemme positiivista suhtautumista isovanhempiin. Välimatka on mikä on ja Joulu perheemme kesken luonnistuu parhaiten. Kaikki saavat tyytyä siihen.

• kaija-hillevi

pääsi, älä elä vanhempien ja anoppien toiveiden mukaan

• sukulaisten kanssa

Kumpikin viettää aaton omien sukulaisten kanssa ja illaksi sitten palattu kotiin.Joulu ja tapaninpäivänä ollaan sitten käyty yhdessä kummankin vanhempien luona.Ihan hyvin toimii,eikä kenenkään tarvitse mököttää.

• Kai teit pysyvän ja viisaan ratkaisun ja kerroit kaikille,että teillä vietetään tästälähtien joulut omassa kotona. Piste.

• kaikki tyytyväisiä ?

Kutsu ensi jouluksi vanhempasi & appivanhempasi teille. Tee heille joulu ja ihan omanlainen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2638
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1668
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1600
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1461
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1222
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1015
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      979
    8. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      45