Täällä on paljon tietoa siitä, mikä auttaisi minua. Olen tehnyt 27 vuotta saman työnantajan palveluksessa työtä. Tauon paikka olisi kohdallaan. Näen kuitenkin miten "tauon" ottaneet ovat joutuneet paluunsa jälkeen sivuraiteille/syrjään vakavasti otettavista jutuista. Tämän uhkan tietäen, kannattaakon jäädä vuorotteluvapaalle?
plussat ja miinukset
5
3160
Vastaukset
- Jos kerran vielä vois
Pelkää positiivista palautetta ainakin minulta. Pidin pisimmän mahdollisen vuorotteluvapaan, melkein vuosi. Suosittelen kaikille. Taloudellisesti en koe menettäneeni mitään. Ainoa miinus on se, että tuolta ajalta ei kertynyt vuosilomaa, kannattaa jättää ns. säästövapaata vuosilomista. Työhistoriani on sama kuin sinulla ja palasin takaisin samaan työhön, hotoalalla.En jäänyt millään tavalla syrjään, vaikka täydennyskoulutus ja talon sisäiset koulutukset jäi vuodeksi. Ammattitaito oli helppo päivittää, koska meillä on hyvä perehdytysjärjestelmä, luotu uusien työntekijöiden varalle. Jää vain vapaalle. Kannustaisin kuitenkin laatimaan jonkinlaisen suunnitelman, että ei sitten vapaan jälkeen ole tunne, että vuosi meni hukkaan.Itse menin kielikursseille ja aloitin pari uutta harrastusta sekä satsasin liikuntaan ja puutarhan hoitoon, koska töissä ollessa niille jäi liian vähän aikaa.
Jäisin uudelleen, mutta meillä on töissä halukkaita niin paljon, että uusintaan ei ole mahdollisuutta ainakaan muutamaan vuoteen.
Eikun:Hyvää ja ihanaa sapattivuotta! Käyttäkää ihmiset, kun kerran hyvä järjestelmä on luotu.- vielä kuitenkaan
.. nimittäin, josa satut sairastumaan 2 vuoden sisällä ja joudut pidemmälle sairaslomalle.
Huomaat että kelakorvaus on vain n. 40% palkastasi. Lisäksi, jos käy niin heikosti että joudut sairaseläkkeelle, voit olla varma että koko loppuikäsi tulot ovat vain n. 60% siitä mitä se olisi josa et olisi pitänyt tuota vapaata.
Nimittäin, vuorotteluvapaalla ei maksa kukaan minkäänlaisia työeläkevakuutuksia, ei sairasuvakuutuksia, eikä muitakaan sos.turva maksuja sinusta. Eikä auta yhtään se että olet tehnyt 30v täyspäivästä työtä. - Vapaastaan nauttinut
vielä kuitenkaan kirjoitti:
.. nimittäin, josa satut sairastumaan 2 vuoden sisällä ja joudut pidemmälle sairaslomalle.
Huomaat että kelakorvaus on vain n. 40% palkastasi. Lisäksi, jos käy niin heikosti että joudut sairaseläkkeelle, voit olla varma että koko loppuikäsi tulot ovat vain n. 60% siitä mitä se olisi josa et olisi pitänyt tuota vapaata.
Nimittäin, vuorotteluvapaalla ei maksa kukaan minkäänlaisia työeläkevakuutuksia, ei sairasuvakuutuksia, eikä muitakaan sos.turva maksuja sinusta. Eikä auta yhtään se että olet tehnyt 30v täyspäivästä työtä.Jos noin ajattelee, uskaltaako elääkään. Vapaata kannattaa pitää, koska elämää ei voi ennakoida. Huominenhan voi muutenkin olla vaik viimeinen elinpäivä - kukapa sen tietää tai ennalta ilmoittaa. Tuntuu, että noin pessimisti tai vapaan pitäjiä kadehtiva se vasta onkin PIIIIITKÄN vapaan tarpeessa. Ei tässä ole aikomustakaan sairastua!
- toiveikkaana
Vapaastaan nauttinut kirjoitti:
Jos noin ajattelee, uskaltaako elääkään. Vapaata kannattaa pitää, koska elämää ei voi ennakoida. Huominenhan voi muutenkin olla vaik viimeinen elinpäivä - kukapa sen tietää tai ennalta ilmoittaa. Tuntuu, että noin pessimisti tai vapaan pitäjiä kadehtiva se vasta onkin PIIIIITKÄN vapaan tarpeessa. Ei tässä ole aikomustakaan sairastua!
Kuitenkin olen, koska olen näillä näkymin jäämässä vuorotteluvapaalle 1.4.08. Viime kesästä lähtien olen odottanut, että pääsisin, koska sijaista ei ole saanut. Olen perhepäivähoitaja ja sijaisen pitää olla kotona hoitava, ainakin minun tapauksessani. Tarkoitus on pitää vuosi (359). Minulle ihan sama pidänkö yhden vai kahden vuoden aikana kunhan vain pääsen.
- "perhe päivä hoitaja...
toiveikkaana kirjoitti:
Kuitenkin olen, koska olen näillä näkymin jäämässä vuorotteluvapaalle 1.4.08. Viime kesästä lähtien olen odottanut, että pääsisin, koska sijaista ei ole saanut. Olen perhepäivähoitaja ja sijaisen pitää olla kotona hoitava, ainakin minun tapauksessani. Tarkoitus on pitää vuosi (359). Minulle ihan sama pidänkö yhden vai kahden vuoden aikana kunhan vain pääsen.
Vuorotteluvapaa kiinnostaisi nyt kovasti, mutta olen aika lähellä eläkeikää ja nyt mietin vaikuttaako se kovinkin paljon alentavasti tulevaan eläkkeeseeni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1417939Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432061Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252000- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 51960
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34832