plussat ja miinukset

kahden vaiheilla

Täällä on paljon tietoa siitä, mikä auttaisi minua. Olen tehnyt 27 vuotta saman työnantajan palveluksessa työtä. Tauon paikka olisi kohdallaan. Näen kuitenkin miten "tauon" ottaneet ovat joutuneet paluunsa jälkeen sivuraiteille/syrjään vakavasti otettavista jutuista. Tämän uhkan tietäen, kannattaakon jäädä vuorotteluvapaalle?

5

3141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos kerran vielä vois

      Pelkää positiivista palautetta ainakin minulta. Pidin pisimmän mahdollisen vuorotteluvapaan, melkein vuosi. Suosittelen kaikille. Taloudellisesti en koe menettäneeni mitään. Ainoa miinus on se, että tuolta ajalta ei kertynyt vuosilomaa, kannattaa jättää ns. säästövapaata vuosilomista. Työhistoriani on sama kuin sinulla ja palasin takaisin samaan työhön, hotoalalla.En jäänyt millään tavalla syrjään, vaikka täydennyskoulutus ja talon sisäiset koulutukset jäi vuodeksi. Ammattitaito oli helppo päivittää, koska meillä on hyvä perehdytysjärjestelmä, luotu uusien työntekijöiden varalle. Jää vain vapaalle. Kannustaisin kuitenkin laatimaan jonkinlaisen suunnitelman, että ei sitten vapaan jälkeen ole tunne, että vuosi meni hukkaan.Itse menin kielikursseille ja aloitin pari uutta harrastusta sekä satsasin liikuntaan ja puutarhan hoitoon, koska töissä ollessa niille jäi liian vähän aikaa.

      Jäisin uudelleen, mutta meillä on töissä halukkaita niin paljon, että uusintaan ei ole mahdollisuutta ainakaan muutamaan vuoteen.

      Eikun:Hyvää ja ihanaa sapattivuotta! Käyttäkää ihmiset, kun kerran hyvä järjestelmä on luotu.

      • vielä kuitenkaan

        .. nimittäin, josa satut sairastumaan 2 vuoden sisällä ja joudut pidemmälle sairaslomalle.
        Huomaat että kelakorvaus on vain n. 40% palkastasi. Lisäksi, jos käy niin heikosti että joudut sairaseläkkeelle, voit olla varma että koko loppuikäsi tulot ovat vain n. 60% siitä mitä se olisi josa et olisi pitänyt tuota vapaata.
        Nimittäin, vuorotteluvapaalla ei maksa kukaan minkäänlaisia työeläkevakuutuksia, ei sairasuvakuutuksia, eikä muitakaan sos.turva maksuja sinusta. Eikä auta yhtään se että olet tehnyt 30v täyspäivästä työtä.


      • Vapaastaan nauttinut
        vielä kuitenkaan kirjoitti:

        .. nimittäin, josa satut sairastumaan 2 vuoden sisällä ja joudut pidemmälle sairaslomalle.
        Huomaat että kelakorvaus on vain n. 40% palkastasi. Lisäksi, jos käy niin heikosti että joudut sairaseläkkeelle, voit olla varma että koko loppuikäsi tulot ovat vain n. 60% siitä mitä se olisi josa et olisi pitänyt tuota vapaata.
        Nimittäin, vuorotteluvapaalla ei maksa kukaan minkäänlaisia työeläkevakuutuksia, ei sairasuvakuutuksia, eikä muitakaan sos.turva maksuja sinusta. Eikä auta yhtään se että olet tehnyt 30v täyspäivästä työtä.

        Jos noin ajattelee, uskaltaako elääkään. Vapaata kannattaa pitää, koska elämää ei voi ennakoida. Huominenhan voi muutenkin olla vaik viimeinen elinpäivä - kukapa sen tietää tai ennalta ilmoittaa. Tuntuu, että noin pessimisti tai vapaan pitäjiä kadehtiva se vasta onkin PIIIIITKÄN vapaan tarpeessa. Ei tässä ole aikomustakaan sairastua!


      • toiveikkaana
        Vapaastaan nauttinut kirjoitti:

        Jos noin ajattelee, uskaltaako elääkään. Vapaata kannattaa pitää, koska elämää ei voi ennakoida. Huominenhan voi muutenkin olla vaik viimeinen elinpäivä - kukapa sen tietää tai ennalta ilmoittaa. Tuntuu, että noin pessimisti tai vapaan pitäjiä kadehtiva se vasta onkin PIIIIITKÄN vapaan tarpeessa. Ei tässä ole aikomustakaan sairastua!

        Kuitenkin olen, koska olen näillä näkymin jäämässä vuorotteluvapaalle 1.4.08. Viime kesästä lähtien olen odottanut, että pääsisin, koska sijaista ei ole saanut. Olen perhepäivähoitaja ja sijaisen pitää olla kotona hoitava, ainakin minun tapauksessani. Tarkoitus on pitää vuosi (359). Minulle ihan sama pidänkö yhden vai kahden vuoden aikana kunhan vain pääsen.


      • "perhe päivä hoitaja...
        toiveikkaana kirjoitti:

        Kuitenkin olen, koska olen näillä näkymin jäämässä vuorotteluvapaalle 1.4.08. Viime kesästä lähtien olen odottanut, että pääsisin, koska sijaista ei ole saanut. Olen perhepäivähoitaja ja sijaisen pitää olla kotona hoitava, ainakin minun tapauksessani. Tarkoitus on pitää vuosi (359). Minulle ihan sama pidänkö yhden vai kahden vuoden aikana kunhan vain pääsen.

        Vuorotteluvapaa kiinnostaisi nyt kovasti, mutta olen aika lähellä eläkeikää ja nyt mietin vaikuttaako se kovinkin paljon alentavasti tulevaan eläkkeeseeni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6390
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2170
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe