hyvää jouluttomuutta

sanoo joku

"Jeesus syntyi syys- lokakuun vaihteessa ihmiseksi. Mutta todellisuudessa Hänellä ei ole päivien alkua eikä loppua. Eikä Raamatussa ole opetusta Hänen syntymäpäiviensä vietolle. Jos sinun Raamatussasi on siihen suuntaan oleva opetus, niin pyydän laittamaan sellaisen kohdan tähän. Omassa Raamatussani ei sellaista ole.

Uuden liiton uskovalle ei ole annettu sen paremmin pääsisäistäkään vietettäväksi kerran vuodessa toistuvana juhlana. Päinvastoin. Raamattu kieltää kaikki sellaiset juhlat. Galat. 4:10-11.
Tutki koko asia tästä:
http://www.Jeesus-on-Herra.com/laki.htm
"

Eikö raamattu opeta joulua?
Voisiko joku laittaa minulle raamatun kohdat siitä.
[email protected]

13

370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :o)

• mutta minä

en vietä.
        Raamattu kun ei opeta joulunviettoa. Se onkin ainoa syy, miksi en sitä vietä.

• mutta minä kirjoitti:

en vietä.

Sua kirjoittamaan tänne nettiin.

Meille kun on nimittäin annettu mahdollisuus käyttää omaakin järkeämme aika monessa asiassa. ja Jeesuksen syntymän muisteleminen on ihan järkeenkäypää kristitylle.

• mutta!
        mutta minä kirjoitti:

en vietä.

Mutta miten perustelet sen, ettet tee sitäkään minkä Raamattu opettaa?

• mittemilleki

Kristus itse pyysi ihmisiä viettämään pääsiäistä muistojuhlanaan!

• KTS

Luukkaan evankeliumi:
        22:19 Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."

1.Korinttolaiskirje:
        11:24 kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni."
        11:25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni."

• toisin sanoen
        KTS kirjoitti:

Luukkaan evankeliumi:
        22:19 Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."

1.Korinttolaiskirje:
        11:24 kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni."
        11:25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni."

Lakiliitto ja veriliitto ( sitä se tosiaan on ollut). Toivottavast se kolmas on iänkaikkinen rauhanliitto.

• sekin puoli selväksi
        toisin sanoen kirjoitti:

Lakiliitto ja veriliitto ( sitä se tosiaan on ollut). Toivottavast se kolmas on iänkaikkinen rauhanliitto.

Mooseksen liittoon määrättiin eläin uhriksi!
        Mutta Jeesuksen surmaamisella oli tekijänsä!
        Kummaa kun siinä syy käännetään "uhratun" puolelle eikä surmaajien!

• Crypticall

Jeesuksen syntymisen ajoittaminen syys-, tai lokakuulle voi johtua kahdesta eri näkemyksestä.

Toisen mukaan Jeesuksen syntymä olisi samalla tavalla symbolisesti tietyn vanhemman juutalaisen juhlan aikaan, kuten hänen kuolemansa ja ylösnousemuksensa ajoittuu pääsiäiseen. Silloin Jeesuksen syntymä ja jopa paluunsa ajankohdan on spekuloitu olevan syys-, lokakuussa suurinpiirtein lehtimajanjuhlan aikoihin nykykalenterimme mukaan syys-, lokakuussa.

Toinen vaihtoehto olisi, että hänen syntymänsä olisi ajoitettu pari, kolme kuukautta ennen vuoden vaihtumista. Vuosi vaihtui juutalaisen kalenterin mukaan maalis-, huhtikuussa, joten silloin Jeesuksen syntymä olisi nykykalenterin mukaan joulun aikoihin.

Mitään varmaa tuskin voidaan sanoa, mutta ehkä on ihan mielekästä lueskella vanhimpia tekstejä, joissa aiheesta kerrotaan.

• niin se on

Raamatun vastaista on viettää joulua. Tai siis niin kuin totta on, että sellaista juhlaa ei ole tunnettu ennen 300 lukua jKr.
        Mitenhän ne alkuajan kristityt tulivat toimeen ilman joulua yli 300 vuotta?

Galat. 4:10-11 kieltää joulun vieton.

Ehtoollistilaisuudessa on uskossa olevien pääsiäisen vietto.
        1 Kor. 5: "Onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu."
        Pääsiäinen on aina silloin kun vietämme ehtoollista. Silloin muistelemme erityisesti ristin tapahtumia. "Niin usein kuin syötte..." 1 Korint.11.
        Ei vain kerran vuodessa. Sellaista Uusi liitto ei tunne.

• Onhan meidän
        niin se on kirjoitti:

Raamatun vastaista on viettää joulua. Tai siis niin kuin totta on, että sellaista juhlaa ei ole tunnettu ennen 300 lukua jKr.
        Mitenhän ne alkuajan kristityt tulivat toimeen ilman joulua yli 300 vuotta?

Galat. 4:10-11 kieltää joulun vieton.

Ehtoollistilaisuudessa on uskossa olevien pääsiäisen vietto.
        1 Kor. 5: "Onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu."
        Pääsiäinen on aina silloin kun vietämme ehtoollista. Silloin muistelemme erityisesti ristin tapahtumia. "Niin usein kuin syötte..." 1 Korint.11.
        Ei vain kerran vuodessa. Sellaista Uusi liitto ei tunne.

pääsiäislampaamme Kristus teurastettu.

Siksi siis syödään pääsiäisenä lammasta. Vertauskuvallisesti syödäänkin Kristusta.

• Onhan meidän kirjoitti:

pääsiäislampaamme Kristus teurastettu.

Siksi siis syödään pääsiäisenä lammasta. Vertauskuvallisesti syödäänkin Kristusta.

Koska Yeshua HaMashiach, J-lan uhrikaritsana ja syntiemme sovittajana kuoli Golgatan ristille, niin ei enää tarvita eläimiä, lampaita tai karitsoita, teurastaa Pääsiäisenä, koska kirjoitettu on: (Hepr.7:26-28 ja 9:11-15)

"26. Senkaltainen ylimmäinen pappi meille sopikin: pyhä, viaton, tahraton, syntisistä erotettu ja taivaita korkeammaksi tullut,

27. jonka ei joka päivä ole tarvis, niinkuin ylimmäisten pappien, ensiksi uhrata omien syntiensä edestä ja sitten kansan; sillä tämän hän teki kerta kaikkiaan, uhratessaan itsensä.

28. Sillä laki asettaa ylimmäisiksi papeiksi ihmisiä, jotka ovat heikkoja, mutta valan sana, joka on myöhäisempi kuin laki, asettaa Pojan, iankaikkisesti täydelliseksi tulleen."

"11. Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa,

12. meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.

13. Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen,

14. kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!

15. Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön."

Siunausta Yeshuassa!

• vierailija

vaan uusi vuosi (oli silloin/ on voinut aina olla) syksyllä. Muutoin juutalainen kalenteri on muuttunut niin monta kerta ettei kukaan enää varmuudella tiedä millainen se alun pitäen oli. En usko että juutalaisuus tai sen kalenteri mitenkään auttaa Jeesuksen syntymäajan määrittelyssä, apu on haettava muualta. Juutalaisuudessa ei edes ollut tapaa että kenenkään syntymää olisi merkkailtu tai liitetty kalenterin juhliin, tämä oli ja on pakanallisten kulttuurien tapa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      65
      3325
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3137
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2518
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      2478
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1943
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1830
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1445
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1310
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82