Myöntääkö finnit

frihet

Svennet uutislähetyksen myötä, myöntävät, että kristityt ovat tärkeä yksinäisten tukija, siis vapaat suunnat pyhisinkin antavat yksinäisille mahdollisuuden eri tilaisuuksien muodossa ja tarjoilujen.

Esim. juoluruokailut ja nytkin meillä alkaa keskiön kokous klo 24.00, että ne jotka kokevat suuret pyhät yksinäisiksi, niin on mahdollisuus saada puheseuraa ja aviomia perheitä, jotka ottavat vähävaraisia suojiinsa.

Uskon että Suomenkin helarit monia tapahtumia näillekin pyhille on järjestäneet, eli ihan kiitos mieli nousee niidenkin sisarten johdosta, jotka ovat leiponeen ja palvelleet keittiöissä sun muussa palveluksessa ja vieläpä vapaaehtoisena, ilman palkkaa.

8

347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi et itse leivo vaan "sisaret leipoo".

Muutama prosentti uskovaisia on etupäässä köyhimmästä päästä kansaa joten heidän rahoituksestakaan ei toiminnassa ole kyse.

Itseltänikin irtoaa näidenkin pyhien aikana työtä kuin tavaraa heikommille ja pääasiassa lähiympäristön Infrastruktuuriin eli luodaan itselle mahdollisuus auttaa itseään.

Minulta ei koskaan tule heltiämään senttiäkään sellaiselle porukalle joka on muka jakamassa sitä kristinuskon karvaisella kädellä.

• frihet

Ole huleti, ei sun tartte apuas antaa.

Leivonhan minä itsekin, tosin en täksi jouluksi edes kotiin leiponut.

Katos talkoo-henki saadaan Pyhän Gengen avulla myös seurakuntatyöhön.

Et kait sä ole luullut, että täällä joku olisikaan sinulta apua irtoavan, miten edes viitsit sen ilmoittaa.

Pyydän anteeksi kun vastasin sun kirjoitukseesi, mut sen verran huvittava olit tällä kertaa.

• mk81
        frihet kirjoitti:

Ole huleti, ei sun tartte apuas antaa.

Leivonhan minä itsekin, tosin en täksi jouluksi edes kotiin leiponut.

Katos talkoo-henki saadaan Pyhän Gengen avulla myös seurakuntatyöhön.

Et kait sä ole luullut, että täällä joku olisikaan sinulta apua irtoavan, miten edes viitsit sen ilmoittaa.

Pyydän anteeksi kun vastasin sun kirjoitukseesi, mut sen verran huvittava olit tällä kertaa.

Minusta on hienoa että jos uskovat auttaa. Mutta minusta se on itsestään selvyys, että jokaisen niin uskovan kun ateistin pitäisi auttaa vähäosaisia. Kaikki voivottelee, mutta mitään ei tapahdu(siis suurta tarkotan). Miksi minäkään en tee mitää konkreettista? en tiiä. Miksi Afrikassa lapset kuolee nälkään? Uskomatonta, että sellasta edes voi tapahtua. Ihminen on itsekäs paska, sillä se selittyy.

Mutta niin frihetti kuin pekukin, auttakaa minkä jaksatte....teette siinä oikein. Jospa vaan...plaaplaa. Mutta mistä minä saisin sen miljoonan?

• frihet
        mk81 kirjoitti:

Minusta on hienoa että jos uskovat auttaa. Mutta minusta se on itsestään selvyys, että jokaisen niin uskovan kun ateistin pitäisi auttaa vähäosaisia. Kaikki voivottelee, mutta mitään ei tapahdu(siis suurta tarkotan). Miksi minäkään en tee mitää konkreettista? en tiiä. Miksi Afrikassa lapset kuolee nälkään? Uskomatonta, että sellasta edes voi tapahtua. Ihminen on itsekäs paska, sillä se selittyy.

Mutta niin frihetti kuin pekukin, auttakaa minkä jaksatte....teette siinä oikein. Jospa vaan...plaaplaa. Mutta mistä minä saisin sen miljoonan?

Et sinä miljoonalla rauhaa saa, hetken helpotuksen johonkin huoleesi, ehkä

Kuule mk81, asia on niin, että ne rahat jotka on "lainaksi" Pekulle ja minulle annettu, kuten kaikille muillekin, ne on nekin Jumalan omaisuutta, eli lainaksi väks aikaa ja miten sit kukin ne roposet täällä haaskaa siitä voi vain jokainen itse päättää.

Saatana on tullut tappamaan tuhoamaan ja varastamaan ja on onnistunut melko hyvin ja kun syntiin lankeemuksen johdosta tämä ajallinen aikakin on lyhyt ja melko vajavainen, kun sairaudet ja muut "jarrut" houmioidaan, niin ei tää meidän olomme parane edes rahalla.

Kirjoitan vielä tämänkin, kun olen köyhyyden läpikäynyt ja vieläkin velkaa on, niin ei se että tilillä on parituhatta euroa tilanteita muuksi muuta.

Kun voisimme vain elää päivän kerrallaan ja huomisen murheet jättää huomiselle.
        Mitä enemmän ihmisellä on materiaa, sitä enemmän sille "tehtävää" tai "huolta" löytyy.

Aattele vaikka autoa, sen takia tarvitsee tehdä yhtä jos toista, esim. katsastus, verot, vakuutus, ym.
        Silloin kun minulla ei ollut muuta kuin valtava velka ja vaatteet päällä, ei tarvinnut muusta murehtia kuin, mistä saa viinaa ja mihin päänsä kallistaa, ei tarvinnu välittää edes veroilmoituksen täytöstä, se oli silti sitä saatanallista synnin orjuutta, jota tuskin elämäksi pystyy sanomaan.

No nyt on yökokouksen aika ja sanoa hyvää yötä teille palstalaiset.

• mk81
        frihet kirjoitti:

Et sinä miljoonalla rauhaa saa, hetken helpotuksen johonkin huoleesi, ehkä

Kuule mk81, asia on niin, että ne rahat jotka on "lainaksi" Pekulle ja minulle annettu, kuten kaikille muillekin, ne on nekin Jumalan omaisuutta, eli lainaksi väks aikaa ja miten sit kukin ne roposet täällä haaskaa siitä voi vain jokainen itse päättää.

Saatana on tullut tappamaan tuhoamaan ja varastamaan ja on onnistunut melko hyvin ja kun syntiin lankeemuksen johdosta tämä ajallinen aikakin on lyhyt ja melko vajavainen, kun sairaudet ja muut "jarrut" houmioidaan, niin ei tää meidän olomme parane edes rahalla.

Kirjoitan vielä tämänkin, kun olen köyhyyden läpikäynyt ja vieläkin velkaa on, niin ei se että tilillä on parituhatta euroa tilanteita muuksi muuta.

Kun voisimme vain elää päivän kerrallaan ja huomisen murheet jättää huomiselle.
        Mitä enemmän ihmisellä on materiaa, sitä enemmän sille "tehtävää" tai "huolta" löytyy.

Aattele vaikka autoa, sen takia tarvitsee tehdä yhtä jos toista, esim. katsastus, verot, vakuutus, ym.
        Silloin kun minulla ei ollut muuta kuin valtava velka ja vaatteet päällä, ei tarvinnut muusta murehtia kuin, mistä saa viinaa ja mihin päänsä kallistaa, ei tarvinnu välittää edes veroilmoituksen täytöstä, se oli silti sitä saatanallista synnin orjuutta, jota tuskin elämäksi pystyy sanomaan.

No nyt on yökokouksen aika ja sanoa hyvää yötä teille palstalaiset.

totta turiset. Tuo tokasu että "haluan miljoonan" oli vertauskuvallinen ja samalla ihan totta. Siis jossain kärsitään kun ei oo vettä eikä sapuskaa, jotkut niinku esim minä miettii "mistä saisin miljoonan" jne. Kaikki on suhteellista, ja on tosiaan hyvä välillä pysähtyä miettimään asioita, ja varsinkin omia haluja ja tarpeita. En minä miljoonaa oikeesti mihinkään tarvis, ainakaan omiin juttuihuin:) jos tonnin sais ni pääsis häämatkalle, heh.

Mut kunpa sitä vois oikeesti auttaa muita. minua on autettu ja haluisin myös auttaa.

• Risto.
      Muistui mieleeni se kun olit auttamassa mua vapaaehtoiseksi sinne mannalähetyskirpputorille.
      En saanut sitä sitten aikaiseksi vaan muutin mieleni kun oli haaveita tehdä vielä palkkatyötä tässä elämässä.
      Anteeksi siitä kun en ajatellut ennen ku nyt, että mahdoin johtaa sua harhaan.
      Muille: minusta Frihet on oiva esimerkki siitä miten uskovainen viettää joulua!
      Se vaan että onko siitä auttamisesta tehtävä laki...joskus ihmisestä tehdään väkisin autettava koska autettava on jotakuta. mun kohdalla uskovaiset on osanneet vaan neuvoa eikä se ole mitään auttamista.

• frihet

Lähden nyt tontuksi, huomenna sit laivaan ja jos muistan oikein, niin minulla on puh.nr. joten soitan teille Suomen puolelta.

Voin kyl Suom. nr. laittaa tähänkin, jos sattus ettei soittoani kuulu, se on 0414841943.

Palstalaisille myös toivon hyvää ja siunausrikasta vuotta 2008, kuten varjelusta näille vuoden loppupäiville.

On se vaan äärettömän suurta, kun Jeesus alensi itsensä ihmis-hahmoon ja sovitti maailman synnin, että meillä elämä olisi , eikä tässä ajallisessa ajassa vaan tuon ajan rajan tuolla puolen.
        Kyl siitä vastineeks jo hiukan huono-osaista haluaa tukea.

• sillä lailla
        frihet kirjoitti:

Lähden nyt tontuksi, huomenna sit laivaan ja jos muistan oikein, niin minulla on puh.nr. joten soitan teille Suomen puolelta.

Voin kyl Suom. nr. laittaa tähänkin, jos sattus ettei soittoani kuulu, se on 0414841943.

Palstalaisille myös toivon hyvää ja siunausrikasta vuotta 2008, kuten varjelusta näille vuoden loppupäiville.

On se vaan äärettömän suurta, kun Jeesus alensi itsensä ihmis-hahmoon ja sovitti maailman synnin, että meillä elämä olisi , eikä tässä ajallisessa ajassa vaan tuon ajan rajan tuolla puolen.

>>On se vaan äärettömän suurta, kun Jeesus alensi itsensä ihmis-hahmoon ja sovitti maailman synnin, että meillä elämä olisi , eikä tässä ajallisessa ajassa vaan tuon ajan rajan tuolla puolen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      89
      4230
    2. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      103
      2383
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      34
      2358
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      97
      2134
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1907
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      32
      1895
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1587
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      188
      1550
    9. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1548
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      75