Itäkeskuksen uusi kynsistudio!

hulabalaaba

Itäkeskuksen vanhalle puolelle, lähelle Citymarkettia on avattu uusi kynsistudio!
Onko kenelläkään vielä kokemusta?
Nimeä en muista, mutta aika edukasta näytti olevan 40-50e akryyli/geelikynnet.
Paikkoja oli ainakin monta ja tekijöitä myös.

Jos joku on jo kerinnyt paikan "korkkaamaan" laittaa ihmeessä viestiä!

39

9604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vuittongirl79

      Moikka,

      En voi todellakaan suositella kyseistä paikkaa kenelekkään. Itse otin vain huollon ja kävin katsomassa menoa liikeessä.

      Kun kynnet tehdään ei anneta mitään hoitoohjeita sekä hygenia mielestäni ala-arvoista.Kun tuli tekijä tupakalta taisi kädet jäädä pesemättä!!! yäk!!Ei desinfiointia ;aineet aivan alaarvoista roskaa.
      En mene koskaan enää..

      • hulabalaaba

        Pysyvätkö kynnet?
        Ymärrän hyvin, että tuollaisetkin seikat vaikuttaa ko paikassa käymiseen, mutta tarkoitin lähinnä kynsien pysyvyyttä/ ulkonäköä jne.
        :)


      • jep jep
        hulabalaaba kirjoitti:

        Pysyvätkö kynnet?
        Ymärrän hyvin, että tuollaisetkin seikat vaikuttaa ko paikassa käymiseen, mutta tarkoitin lähinnä kynsien pysyvyyttä/ ulkonäköä jne.
        :)

        Ei pysy, ekan viikon aikana jo irtoili, ei todellakaan mitään takuuta tai ohjeita. En suosittele.


      • mksjd
        jep jep kirjoitti:

        Ei pysy, ekan viikon aikana jo irtoili, ei todellakaan mitään takuuta tai ohjeita. En suosittele.

        joo en määkää ohjeita saanu!!!! mut hyvin on kynnet pysyny jo kolmatta viikkoo.


      • Juulia
        mksjd kirjoitti:

        joo en määkää ohjeita saanu!!!! mut hyvin on kynnet pysyny jo kolmatta viikkoo.

        Itse olen käynyt hyvin monessa paikassa laitattamassa akryylejä ja maksanut itseni kipeäksi,sitten löysin tän paikan joka on EHDOTTOMASTI PARAS!
        Laatu erinomaista,työ nopeaa ja hinta sopiva,palvelu erinomaista.
        Olen ollut kyseisen paikan asiakkaana jotain puolisen vuotta enkä paikkaa todellakaan vaihda.
        Tuolla tekijä on ammattilainen,tehnyt kynsiä 20vuotta eikä mikään kynsikurssin käynyt 20vuotias
        kakara,"ammattilainen" joka täällä mollaa kaikki kohtuuhintaiset paikat jotta heidän kiskurihinnoitelluille tekeleilleen riittäisi kysyntää.


      • jazzocat
        Juulia kirjoitti:

        Itse olen käynyt hyvin monessa paikassa laitattamassa akryylejä ja maksanut itseni kipeäksi,sitten löysin tän paikan joka on EHDOTTOMASTI PARAS!
        Laatu erinomaista,työ nopeaa ja hinta sopiva,palvelu erinomaista.
        Olen ollut kyseisen paikan asiakkaana jotain puolisen vuotta enkä paikkaa todellakaan vaihda.
        Tuolla tekijä on ammattilainen,tehnyt kynsiä 20vuotta eikä mikään kynsikurssin käynyt 20vuotias
        kakara,"ammattilainen" joka täällä mollaa kaikki kohtuuhintaiset paikat jotta heidän kiskurihinnoitelluille tekeleilleen riittäisi kysyntää.

        Paikan asiakkaana puoli vuotta...kun paikka avattiin vasta joulukuussa (eli runsas kuukausi sitten)??? Ei kuulosta ihan oikealta.
        Siskolla laitettiin siellä kynnet. Suomea/englantia taitamaton mies laittoi kynnet, ja lykkäsi aineet desinfioimatta kynsiä ensin. Lopputuloksena vihreät homeläiskät JOKA kynnen alla kahden viikon kuluttua. Korjaus tehtiin muualla, mutta ikävä kyllä tuo homeen väri oli niin syvällä kynnessä ettei sitä saatu hiottua pois....nyt tummat läikät kynsissä kunnes kasvaa ulos...


      • nasutäti
        jazzocat kirjoitti:

        Paikan asiakkaana puoli vuotta...kun paikka avattiin vasta joulukuussa (eli runsas kuukausi sitten)??? Ei kuulosta ihan oikealta.
        Siskolla laitettiin siellä kynnet. Suomea/englantia taitamaton mies laittoi kynnet, ja lykkäsi aineet desinfioimatta kynsiä ensin. Lopputuloksena vihreät homeläiskät JOKA kynnen alla kahden viikon kuluttua. Korjaus tehtiin muualla, mutta ikävä kyllä tuo homeen väri oli niin syvällä kynnessä ettei sitä saatu hiottua pois....nyt tummat läikät kynsissä kunnes kasvaa ulos...

        Mulle laitettiin siellä geelikynnet muutama päivä sitten. Mies puhui tosi huonoa Englantia, sen minkä puhui. Ei desinfioinut kynsiä, mutta hyvännäköiset niistä tuli. Paikka vaikutti suttuiselta, pöytä täynnä valkoista pölyä edellisten jälkeen.
        Saa nähdä homehtuuko munkin kynteni...


      • Juulia kirjoitti:

        Itse olen käynyt hyvin monessa paikassa laitattamassa akryylejä ja maksanut itseni kipeäksi,sitten löysin tän paikan joka on EHDOTTOMASTI PARAS!
        Laatu erinomaista,työ nopeaa ja hinta sopiva,palvelu erinomaista.
        Olen ollut kyseisen paikan asiakkaana jotain puolisen vuotta enkä paikkaa todellakaan vaihda.
        Tuolla tekijä on ammattilainen,tehnyt kynsiä 20vuotta eikä mikään kynsikurssin käynyt 20vuotias
        kakara,"ammattilainen" joka täällä mollaa kaikki kohtuuhintaiset paikat jotta heidän kiskurihinnoitelluille tekeleilleen riittäisi kysyntää.

        20 vuotiasta ei varmasti missään enää määritellä lapseksi tai kakaraksi... jollain jotain selvästi hampaankolossa........


      • shit happens
        nasutäti kirjoitti:

        Mulle laitettiin siellä geelikynnet muutama päivä sitten. Mies puhui tosi huonoa Englantia, sen minkä puhui. Ei desinfioinut kynsiä, mutta hyvännäköiset niistä tuli. Paikka vaikutti suttuiselta, pöytä täynnä valkoista pölyä edellisten jälkeen.
        Saa nähdä homehtuuko munkin kynteni...

        Itse jäin kurkkimaan ovensuuhun hinnastoa (arkipäivä, keskellä päivää) Kolme nuorta (ei suomalaista) naista istuskeli paikassa juoruilemassa, joista yksi kyllä reippaasti pomppasi ylös, ja saapui ovelle vastaan.
        Harmi nyt, etten jäänyt haastattelemaan, sillä hinnasto jo kertoi, ettei mennä puhtain paperein. Toinen asia sit tietysti on se, mennäänkö edes puhtain käsin...

        Ympäripyöreästi vaikkapa akryylikynsien tekoon kuluu aikaa 2 tuntia, kokenut tekee nopeammin, aloittelija paljon hitaammin. Kahden tunnin käsityötä ei tässä maassa tehdä 50€:lla, jos kaikki kulut maksetaan (alkaen tässä tapauksessa melko isosta ja kalliista liiketilasta, satun vähän tietämään kauppakeskuksen vuokratasosta)vuokrat, palkat, tuloverot, 24% arvonlisäverot, aineet, YEL maksut, sähköt, laitteet ja kalusteet... ... ...

        Tosiaan, sisään en poikennut, enkä siis tyttöä enempää tajunnut alkaa haastattelemaan. Kuvittelin, että on sama liike, joka aikaisemmin teki pienemmissä tiloissa, "only cash" opastuksella, josta paljonkin on ollut täällä puhetta aikaisemmin, nimenomaan hygienian ja kuitittomuuden sekä ainoastaan käteismaksun vuoksi?

        Itäkeskus "pesee kasvojaan"suuren remontin kautta muista, nyt nimeltä mainitsemattomista häiriötekijöistä. Eivät näköjään kuitenkaan välitä siitä, onko "uusien" yritysten taustat kuinka puhtaat ja rehelliset?

        Itis on muuten Helsingin kallein liikepaikka...


    • Kauneuden paratiisin kannat...

      Moikka vaan,


      Minulla ei yleensä ole tapana antaa huonoa kuvaa,mistään kynsitekijästä.Tästä firmasta valitettavasti en voi mitään hyyvää sanoa.

      Otin uudet kynnet täältä firmasta,kun halvat olivat. Halusin geelit,koska olen akryyli allerginen jua aine tuoksuu niin voimakkaakta,että en halua astmanikaan takia ainetta käytettävän kynsilleni.

      Lopputuloksena sain jotkut lasikuitu paskat ja mielettömän ihottuman vartalolle ja kynsinauhat oli porattu rikki.
      Eli he laskuttavat aineesta geelinä ja on jotain sellaista jota ei saisi tuoda edes maahan.

      Kun kävin näyttämässä kynsiäni ja ihottumaa sekä pyytäessäni tuoteturvallisuusotetta.Sitä en ole tähän päivään mennessä saanut,ote soitin kauneuden paratiisin maahantuojalle,jonka kanssa ollaan tiavasteltu tämän firman toimintaa sekä miten he rahastavat asikkaita puhumalla sitä itseään.

      Olen soittanut myös terveystarkastajalle jotta saataisiin tosiaan se geeli sinne firmaan ja vastuuta mitä kuluttajat sekä ensikertalaiset siirtymään muualle.

      Suosittelen kynsiä kokeilemaan kauneuden paratiisin geeleillä tai sitten akryyleillä. Kaunuden paratiisin kotisivuilla on helsingissä ainakin yksi tekijä/koluttaja jonka yhteystiedot löydät sieltä.

      Saat varmasti ammattilaisen taidot ja tiedot rakennekynsien taivaasta.

      Rohkeasti kirjoittelemaan kokemuksia tästä paikasta! =)

      • Vaniljah

        Päätinpä mennä ko.paikkaan huoltoon (akryyli-kynnet). Mies tiskin takana mussuttaa nuudeliannosta ruoka poskella,ajattelin hänen olevan jonkun tytöistä miesystävä. Mies tulee tarkastamaan kynteni ja ilmoitta hinnaksi 20€, istun odottamaan vuoroani, pääsen n.puolen tunnin päästä pöydän ääreen. Vietnamilainen tyttö joka ei puhu suomea saati englantia tulee napsimaan "nousseet" akryylipalat pois. Kun yht´äkkia kassan takana ollut mies tulee sanomaan minulle hinnan olevankin 35€, totean varanneeni vain 20€ mukaan, koska niin esitteessä sanottiin. Mies huutaa minulle, että voin poistua jos ei kelpaa. Katson nyrhittyjä kynsiäni ja totean että työ on tehtävä loppuun ja hinnan oltava se mitä esitteessä ja aluksi luvataan. Saan kylmää ja huonoa palvelu sekä jäätäviä katseita. Mennessäni maksamaan mies alkaa saman shown uudestaan, kysyn kohteliaasti miksei "oikeaa" hintaa kerrottu kuin vasta kesken huollon. Mies alkaa osoittelemaan sormella minua ja huutaa että minun on pakko tulla maksamaan loput 15€,sekä tivaamaan miksen mene automaatille jne... Annan tyynesti 20€ ja poistun, lopputulos on epätasaiset kynnen pinnat ja paha mieli. Se siitä hyvästä paikasta! Ai niin ja terveysviranomaiset voisivat käydä tarkistamassa paikan hygieenisyyden... En suosittele paikkaa edes "pahimmalle viholliselleni".


      • flower25

        Menin laittamaan ensimmäistä kertaa itelleni rakennekynsiä ja halusin geelikynnet. Ensinnäkin koko homma kesti neljä tuntia!!! Olin menossa naimisiin vielä seuraavana päivänä! Minua hyppyytettiin paikasta toiseen ja tekijä vaihtui ja minulta kysyttiin vain sattuuko. Vain omistaja puhuu suomea. No lopuksi en saanut haluamaani kuvaa kynsiin,väitti ettei sovi!!! Asia meni kuitenkin niin että valitsin kauniin kukan jonka teleminen olisi kestänyt..No huono palvelun vuoksi menin huoltamaan kynteni diivaan itiksessä jossa todettiin että kynnet oli akryylia eikä geeliä...eli kaiken lisäksi minua huijattiin. Ja kynnet mitkä world nails`ssa tehtiin oli paksut,kelaastuneet ja todella epäammattimaisesti tehdyt. Suositttelen siirtymään divan asiakkaaksi. Maksaa kyllä mutta kynnet ovat ihan eri maailmasta


      • Mi Gorda Bella
        flower25 kirjoitti:

        Menin laittamaan ensimmäistä kertaa itelleni rakennekynsiä ja halusin geelikynnet. Ensinnäkin koko homma kesti neljä tuntia!!! Olin menossa naimisiin vielä seuraavana päivänä! Minua hyppyytettiin paikasta toiseen ja tekijä vaihtui ja minulta kysyttiin vain sattuuko. Vain omistaja puhuu suomea. No lopuksi en saanut haluamaani kuvaa kynsiin,väitti ettei sovi!!! Asia meni kuitenkin niin että valitsin kauniin kukan jonka teleminen olisi kestänyt..No huono palvelun vuoksi menin huoltamaan kynteni diivaan itiksessä jossa todettiin että kynnet oli akryylia eikä geeliä...eli kaiken lisäksi minua huijattiin. Ja kynnet mitkä world nails`ssa tehtiin oli paksut,kelaastuneet ja todella epäammattimaisesti tehdyt. Suositttelen siirtymään divan asiakkaaksi. Maksaa kyllä mutta kynnet ovat ihan eri maailmasta

        Itse olen kyllä pitänyt paikasta, olen käynyt melkein heti avaamisesta asti. Miksi jatkan käyntiä?

        -   Kynnet pysyvät pitkää (4 viikkoa, jopa 5 viikkoa ennen huoltoa), kestävät toimistotyön ja kotityöt jne.

        -   Kynnet näyttävät näteiltä ja hintakaan ei päätä huimaa. Palvelu on hyvää, välillä toki suomen kielen kanssa tökkii, mutta kysymyksiini vastataan ja toiveeni täyttyvät. Lähden huolletuille kynsillä kotiin, välillä kynsissä nätit kukat tai muu kuviot – kannattaa koittaa.

        -   Harvassa paikassa tarjotaan teetä ja kysellään mitä kuuluu, hymyjä en kyllä ole saanut muualla kuin täällä! Ehkä siksi, että olen itsekin helposti lähestyttävä, mutta olen myös vaativa ja tarkka – tästäkään ei ole ongelmaa tullut.

        Makuasioista ei parane kiistellä, toiset haluavat akryylit, toiset geelit… Itse käytän geelikynsiä (akryylejä en ole koittanut). Toiset pitävät lyhyistä kynsistä, toiset pitkistä. Sanokaa mistä pidätte, itse en tyytyisi vähempään, mutta osaan myös sanoa mitä haluan, ei sitä kukaan mukaan tiedä. Välillä en tiedä minäkään, mutta yleensä, heh :)

        Tulen itse jatkamaan kynsieni laittoa paikassa… Hmm, pitäisi varmaan alkaa miettiä jo seuraavaa aikaa. Tiedän olevani seuraavallakin kerralla tervetullut, niin varmaan tekin. :)


      • flower 25
        Mi Gorda Bella kirjoitti:

        Itse olen kyllä pitänyt paikasta, olen käynyt melkein heti avaamisesta asti. Miksi jatkan käyntiä?

        -   Kynnet pysyvät pitkää (4 viikkoa, jopa 5 viikkoa ennen huoltoa), kestävät toimistotyön ja kotityöt jne.

        -   Kynnet näyttävät näteiltä ja hintakaan ei päätä huimaa. Palvelu on hyvää, välillä toki suomen kielen kanssa tökkii, mutta kysymyksiini vastataan ja toiveeni täyttyvät. Lähden huolletuille kynsillä kotiin, välillä kynsissä nätit kukat tai muu kuviot – kannattaa koittaa.

        -   Harvassa paikassa tarjotaan teetä ja kysellään mitä kuuluu, hymyjä en kyllä ole saanut muualla kuin täällä! Ehkä siksi, että olen itsekin helposti lähestyttävä, mutta olen myös vaativa ja tarkka – tästäkään ei ole ongelmaa tullut.

        Makuasioista ei parane kiistellä, toiset haluavat akryylit, toiset geelit… Itse käytän geelikynsiä (akryylejä en ole koittanut). Toiset pitävät lyhyistä kynsistä, toiset pitkistä. Sanokaa mistä pidätte, itse en tyytyisi vähempään, mutta osaan myös sanoa mitä haluan, ei sitä kukaan mukaan tiedä. Välillä en tiedä minäkään, mutta yleensä, heh :)

        Tulen itse jatkamaan kynsieni laittoa paikassa… Hmm, pitäisi varmaan alkaa miettiä jo seuraavaa aikaa. Tiedän olevani seuraavallakin kerralla tervetullut, niin varmaan tekin. :)

        aivan uskomattomalta kuulostaa että miten voi saada näin erilaists palvelua kyseisessä paikassa..miksi minua huijattiin ja laitettiin akryylit,vaikka ostin geelit?? ilmeisesti paikkaan on jonkinlainen naamaraja kuka saa palvelua ja ketä kusetetaan.minä en ainakaan enää ikinä astu samaan paikkaan. jonkun täytyy olla vialla jos asiakkaita huijataan ja kynnet on pelkkää sontaa. kertokaa miksi kynsi kellastuu?? toisessa paikassa laittamani kynnet ovat nyt neljättä viikkoa ja yksikään ei ole lähtenyt irti ja näyttää todella hyvältä!! minä en ole rasisti näitä ihmisiä kohtaan vaan erittäin pettynyt huonosta palvelusta. eikö se ole huonoa palvelua että kaiken lisäksi hyppyytetään tuolilta tuolille ja vanhemmat ihmiset pääsee ohitseni kynsiään laittamaan.
        ja pah!! 20 vuoden ammattitaidolla!! joo ehkä omistaja mutta yhdelläkään muulla työntekijällä ei ole mitään ammattitaitoa. se siitä ja piste


      • miiamiia
        flower 25 kirjoitti:

        aivan uskomattomalta kuulostaa että miten voi saada näin erilaists palvelua kyseisessä paikassa..miksi minua huijattiin ja laitettiin akryylit,vaikka ostin geelit?? ilmeisesti paikkaan on jonkinlainen naamaraja kuka saa palvelua ja ketä kusetetaan.minä en ainakaan enää ikinä astu samaan paikkaan. jonkun täytyy olla vialla jos asiakkaita huijataan ja kynnet on pelkkää sontaa. kertokaa miksi kynsi kellastuu?? toisessa paikassa laittamani kynnet ovat nyt neljättä viikkoa ja yksikään ei ole lähtenyt irti ja näyttää todella hyvältä!! minä en ole rasisti näitä ihmisiä kohtaan vaan erittäin pettynyt huonosta palvelusta. eikö se ole huonoa palvelua että kaiken lisäksi hyppyytetään tuolilta tuolille ja vanhemmat ihmiset pääsee ohitseni kynsiään laittamaan.
        ja pah!! 20 vuoden ammattitaidolla!! joo ehkä omistaja mutta yhdelläkään muulla työntekijällä ei ole mitään ammattitaitoa. se siitä ja piste

        Itse olen käynyt viime keväästä asti kyseisessä paikassa ja olen ollut todella tyytyväinen lopputulokseen.Kynnet pysyvät noin.4-viikkoa mikä on luvattu. Paikan omistaja on todella ystävällinen ja antaa, myös alennusta ja juttelee. He ovat myös todella harmissaan siitä, että heitä syytetään turhasta, koska heidän tuotteensa tulee suoraan amerikasta on se erilaista ku jossain toisessa liikkeessä. En usko että he huijaavat koska olen itse nähnyt geelin ja akrylin eron.


      • flower 25
        miiamiia kirjoitti:

        Itse olen käynyt viime keväästä asti kyseisessä paikassa ja olen ollut todella tyytyväinen lopputulokseen.Kynnet pysyvät noin.4-viikkoa mikä on luvattu. Paikan omistaja on todella ystävällinen ja antaa, myös alennusta ja juttelee. He ovat myös todella harmissaan siitä, että heitä syytetään turhasta, koska heidän tuotteensa tulee suoraan amerikasta on se erilaista ku jossain toisessa liikkeessä. En usko että he huijaavat koska olen itse nähnyt geelin ja akrylin eron.

        joo no mites se sitten on mahdollista että minua huijattiin kuitenkin? et voi väittää ettei huijata jos niin on jo tapahtunut...ärsyttää puolustelevat kekustelut..taitaa olla omistajan ystäviä..


      • pettynyt
        flower 25 kirjoitti:

        joo no mites se sitten on mahdollista että minua huijattiin kuitenkin? et voi väittää ettei huijata jos niin on jo tapahtunut...ärsyttää puolustelevat kekustelut..taitaa olla omistajan ystäviä..

        Minäkin kävin ko. liikkeessä laitattamassa kynsiäni... Alkuun olin tyytyväinen saamaani palveluun, mutta sitten kaikki muuttui... Kynsiä oli tekemässä ammattitaidottomat nuoret tytöt, viilattiin kynttä liikaa, sorminauhat ruvella, ei mitään tietoa hygieniasta. Piste kaikelle oli se, kun menin toiseen paikkaan huollattamaan kynteni ja tämä tekijä katseli kynsiäni kauhuissaan ja totesi ettei kynteni ole koskaan Geeliä nähneetkään, vaikka niistä minua oli kynsistudiossa koko ajan laskutettu!!! Lisäksi omat kynteni oli viilattu täysin pilalle ja olivat erittäin arat!! En suosittele paikkaa kenellekkään!!! Kyllä muitakin saman hintatason omaavia paikkoja löytyy pk-seudulta ja palvelu on erinomaista!! =)


      • Mi Gorda Bella kirjoitti:

        Itse olen kyllä pitänyt paikasta, olen käynyt melkein heti avaamisesta asti. Miksi jatkan käyntiä?

        -   Kynnet pysyvät pitkää (4 viikkoa, jopa 5 viikkoa ennen huoltoa), kestävät toimistotyön ja kotityöt jne.

        -   Kynnet näyttävät näteiltä ja hintakaan ei päätä huimaa. Palvelu on hyvää, välillä toki suomen kielen kanssa tökkii, mutta kysymyksiini vastataan ja toiveeni täyttyvät. Lähden huolletuille kynsillä kotiin, välillä kynsissä nätit kukat tai muu kuviot – kannattaa koittaa.

        -   Harvassa paikassa tarjotaan teetä ja kysellään mitä kuuluu, hymyjä en kyllä ole saanut muualla kuin täällä! Ehkä siksi, että olen itsekin helposti lähestyttävä, mutta olen myös vaativa ja tarkka – tästäkään ei ole ongelmaa tullut.

        Makuasioista ei parane kiistellä, toiset haluavat akryylit, toiset geelit… Itse käytän geelikynsiä (akryylejä en ole koittanut). Toiset pitävät lyhyistä kynsistä, toiset pitkistä. Sanokaa mistä pidätte, itse en tyytyisi vähempään, mutta osaan myös sanoa mitä haluan, ei sitä kukaan mukaan tiedä. Välillä en tiedä minäkään, mutta yleensä, heh :)

        Tulen itse jatkamaan kynsieni laittoa paikassa… Hmm, pitäisi varmaan alkaa miettiä jo seuraavaa aikaa. Tiedän olevani seuraavallakin kerralla tervetullut, niin varmaan tekin. :)

        tämä kirjoittaja kyl niin mairittelee että voisin lyödä vetoo et on paikassa töissä tai joku paikan tekijöistä on maksanut tälle että kirjottaa tällästä... suoraan sanon...p**kapuhetta tollanen lepertely................


      • vai allerginen ...

        ..,halusin geelit, koska olen akryyliallerginen...
        Voi shit, keksi nyt joku parempi syy!
        Paikkaan nyt sen kummemmin puuttumatta, rakennekynsien GEELI ON AKRYYLIA!


      • 4 4
        miiamiia kirjoitti:

        Itse olen käynyt viime keväästä asti kyseisessä paikassa ja olen ollut todella tyytyväinen lopputulokseen.Kynnet pysyvät noin.4-viikkoa mikä on luvattu. Paikan omistaja on todella ystävällinen ja antaa, myös alennusta ja juttelee. He ovat myös todella harmissaan siitä, että heitä syytetään turhasta, koska heidän tuotteensa tulee suoraan amerikasta on se erilaista ku jossain toisessa liikkeessä. En usko että he huijaavat koska olen itse nähnyt geelin ja akrylin eron.

        "...nähnyt geelin ja akryylin erot?"

        Molemmathan ovat akryyliä. Geelimäinen akryyli on joustavampaa, ja kovetetaan uv-valossa. Toinen, pelkäksi akryyliksi kutsuttu (sama akryyliaine siis) on ilmakovetteinen, ja kovempi.
        Työskentely tuotteilla poikkeaa toisistaan, koska ilmakovetteinen akryyli on rakennettava melko nopeasti muotoonsa, geelimäistä akryylia voi muokata "loputtomiin" ja kovettaa, kun rakenne on oikea ja valmis.

        Molempia useampaankin kertaan, vuosia siis, kokeilleena, omassa työssäni ilmakovetteinen akryyli on kestävämpää (platraan vesissä ja puhdistusaineissa) geeli ei tahdo tätä kestää. Joillakin tutuistani taas (muissa töissä ja arkipäivässä) geeliakryyli kestää hyvin.

        Mitä tuotteita eu:n sisällä saa käyttää, on toinen asia, enkä tiedä, miten tätä asiaa meillä seurataan? Yhdysvalloissa on aivan ei säännöt, kuin eu:ssa, ja aasiassa taas omansa.
        Kyseisessä paikassa en ole käynyt, mutta hinnastoa ihmettelen suuresti! Itsekin käsityöyrittäjänä ymmärrän, että kaikkien lakisääteisten kulujen jälkeen työtä ei voi tehdä niillä hinnoilla, joita kyseinen paikka mainostaa? Onko kyse sitten siitä, että hinnasto on valheellinen ja työn hintaan tulee kymppi lisää siitä, ja toinen tästä, ja kolmas tuosta, vai siitä, ettei kyseinen yritys ole ihan puhdas kulujen, alvien, muiden verojen, eläkemaksujen ym suhteen? Puolessa tunnissa hommaa ei tehdä, vaikka olisi kuinka susi lopputulos?


      • verottaja ja työterv
        Vaniljah kirjoitti:

        Päätinpä mennä ko.paikkaan huoltoon (akryyli-kynnet). Mies tiskin takana mussuttaa nuudeliannosta ruoka poskella,ajattelin hänen olevan jonkun tytöistä miesystävä. Mies tulee tarkastamaan kynteni ja ilmoitta hinnaksi 20€, istun odottamaan vuoroani, pääsen n.puolen tunnin päästä pöydän ääreen. Vietnamilainen tyttö joka ei puhu suomea saati englantia tulee napsimaan "nousseet" akryylipalat pois. Kun yht´äkkia kassan takana ollut mies tulee sanomaan minulle hinnan olevankin 35€, totean varanneeni vain 20€ mukaan, koska niin esitteessä sanottiin. Mies huutaa minulle, että voin poistua jos ei kelpaa. Katson nyrhittyjä kynsiäni ja totean että työ on tehtävä loppuun ja hinnan oltava se mitä esitteessä ja aluksi luvataan. Saan kylmää ja huonoa palvelu sekä jäätäviä katseita. Mennessäni maksamaan mies alkaa saman shown uudestaan, kysyn kohteliaasti miksei "oikeaa" hintaa kerrottu kuin vasta kesken huollon. Mies alkaa osoittelemaan sormella minua ja huutaa että minun on pakko tulla maksamaan loput 15€,sekä tivaamaan miksen mene automaatille jne... Annan tyynesti 20€ ja poistun, lopputulos on epätasaiset kynnen pinnat ja paha mieli. Se siitä hyvästä paikasta! Ai niin ja terveysviranomaiset voisivat käydä tarkistamassa paikan hygieenisyyden... En suosittele paikkaa edes "pahimmalle viholliselleni".

        20 eurolla et voi kummallista asiakaspalvelua kuvitella saavasi. Kunnollisten kynsien tekoon kuluu todella taitavaltakin ammattilaiselta puolitoista tuntia. Jos joku tekee se 20 eurolla, haiskaltaa pahalta. Puolentoista tunnin työn tulisi paikasta riippuen maksaa yli 90€, jotta kaikki yrityskulut tulisi maksettua( ja itis ei ole vuokratasoltaan suinkaan se halvin paikka, kallein lienee?).

        Jos siis hinta syistä tai toisista onkin noussut 20€:sta neljään kymppiin, mennään edelleen pimeillä markkinoilla, vaikka työ olisi tehty alle tunnissa.


      • 7 11
        flower25 kirjoitti:

        Menin laittamaan ensimmäistä kertaa itelleni rakennekynsiä ja halusin geelikynnet. Ensinnäkin koko homma kesti neljä tuntia!!! Olin menossa naimisiin vielä seuraavana päivänä! Minua hyppyytettiin paikasta toiseen ja tekijä vaihtui ja minulta kysyttiin vain sattuuko. Vain omistaja puhuu suomea. No lopuksi en saanut haluamaani kuvaa kynsiin,väitti ettei sovi!!! Asia meni kuitenkin niin että valitsin kauniin kukan jonka teleminen olisi kestänyt..No huono palvelun vuoksi menin huoltamaan kynteni diivaan itiksessä jossa todettiin että kynnet oli akryylia eikä geeliä...eli kaiken lisäksi minua huijattiin. Ja kynnet mitkä world nails`ssa tehtiin oli paksut,kelaastuneet ja todella epäammattimaisesti tehdyt. Suositttelen siirtymään divan asiakkaaksi. Maksaa kyllä mutta kynnet ovat ihan eri maailmasta

        "Flower 25" Menit laittamaan ensimmäistä kertaa rakennekynnet siis. Millä perusteella päätit haluta geelikynnet? Siksi, kun naapurillakin on vai? Aika huono peruste ensikertalaiselle!
        Eikö tämän asian (tekniikan, "ns." geeli ja akryyli siis ovat molemmat akryylia, samaa muovia), päättäminen kuuluisi ammattilaiselle? Valo- tai ilmakovetteisen akryylin ero asiakkaalle on se, että ilmakovetteinen on kovempi, valokovetteinen joustavampi. Työstä ja elämäntavoista riippuen jompikumpi kestää paremmin.

        Työtekniikka taas poikkeaa jonkinverran toisistaan, mutta se lie tekijän asia. SINÄ ostat lopputulosta! Tehdäänkö se uv-valolla kovettaen, vai ilmakovetteisella tuotteella, ei tosiaankaan ole millään tavalla perusteltua ensikertalaisen asiakkaan toiveena! Ainoa järkevä ja perusteltu toive on se, että ilmakovetteinen akryyli tuoksahtaa, valokovetteinen akryyli on lähes hajuton. Myös hajuttomia akryylituotteita on olemassa, joita kuitenkin käytetään melko vähän, vaatiessaan taas sitten omat tekniikkansa.

        Puuttumatta aloituksen paikkaan millään lailla (ei tosiaan ole kokemusta, ja itse aloituskin on jo vuosien takaa) Jokainen voi itse miettiä, onko valitsemassaan paikassa asia hoidettu asianmukaisesti, desinfiointeineen ym. Kuinka hyvin kynnet ovat pysyneet ja minkälaiset kotihoitohjeet on mukaan saatu, niin kynsiteknikon kertomana, kuin kirjallisena. Kotihoito on aivan samanlainen, oli akryylikynsi sitten rakennettu ilma-, tai valokovetteisella tuotteella (edelleenkin, molemmat ovat akryylia)
        Yhteiskunnallisesti voi lisäksi miettiä, käykö superhalvalla pimeällä tekijällä, vaiko sillä veronsa ja kulunsa rehellisesti maksavalla yrittäjällä, joka tokikin joutuu palveluistaan veloittamaan asiallisen tuntikorvauksen.

        Loppupeleissähän ne pimeiden tekijöiden kulut maksetaan niin Sinun, kuin minunkin pussista. Kreikka on tästä hyvä esimerkki, Sinä ja minä maksamme nyt ne kulut, halusimme tai emme.


    • hanna

      Otin rakennekynnet geelillä kyseisessä paikassa. Mutta kynnet oli suuri pettymys!! Minunkin aikana yksi työtekijöitä oli kipeänä ja odotusaika oli pitkä koska aikoja ei ollut peruttu olenkaan. Ensikertalaisena en tiennyt kynsistä mitään, esim. missä vaiheessa pitää sanoa minkäpituise kynnet haluaa. Joten tekijä teki pituuden oman mielensä mukaan. Lopputulos kynsistä tuli ihan hirveät!!! Todella paksut ei yhtään luonnolliset. Geelissä näkyi kuplia sisällä. Kynsinauhat verillä. Ainut plussa että sain kynsiin ilmaiseksi kaksi kuvaa, koska muillakin ihmisillä alkoi mennä hermot kyseisessä paikassa alkoi työntekijä (mies) kiertelemään asiakkaita läpi ja sanoi että kynsiin saa ilmaiset maalaukset. Paitsi minulle se ei edes tuota sanonut vaan itse sen jouduin vaatimaan. Hintakin oli outo sillä maksoin kynsistä 40 euroa vaikka geelien hinta piti olla 55 e.

    • Sade2008

      Kävin kyseisessä studiossa elokuussa -08 koska halvat hinnat houkuttivat. Halusin oman kynnen geelauksen, mutta kielimuurin takia istuttuani alas nuori tyttö leikkasi kynteni ennenkuin ehdin avata suutani. Tyttö ei puhunut mitään yhteistä kieltä. Sain siis oman kynnen geelauksen sijaan tipit akryylilla.
      Tekijä myös vaihtui useaan kertaan.
      Ensikertalaisena huijasivat minua kysymällä olenko ensimmäistä kertaa (takasi minulle 10% alennuksen), mutta tieto olikin tärkeä siinä mielessä että laittoivat geelin sijaan halvemman akryylin laskuttamallla kuitenkin geelin hinnan.
      Palvelu oli hidasta ja hieman töykeää. Kynsiin jäi kuplia, kynnet hiottiin koneella kipeiksi sekä koneen lipsuessa myös saivat kynsinauhat auki.
      En suosittele kenellekään.

      • mykkis

        Kävin eilen oikeassa kynsistudiossa ja huomasin saman. World Nailissä laiteut kynnet olivat akryylia vaikka nimenomaan pyysin geelikynsiä ja maksoin myös geelikynsistä. Ensimmäinen kerta kun oli niin, en osannut aavistaa. Huoltokin tehtiin akryylillä. Ajattelin valittaa kuluttaja-asiamihelle, koska en ole ainoa tapaus ja jatkavat edelleen petostaan. Eivät ilmeisesti voi ostaa kunnon geelejä koska heillä ei kellään tod.näk. ole koulutusta geelien käyttöön ja tukut eivät myy ilman lisenssiä merkkigeelejä.


      • HUIJAUSTA!!
        mykkis kirjoitti:

        Kävin eilen oikeassa kynsistudiossa ja huomasin saman. World Nailissä laiteut kynnet olivat akryylia vaikka nimenomaan pyysin geelikynsiä ja maksoin myös geelikynsistä. Ensimmäinen kerta kun oli niin, en osannut aavistaa. Huoltokin tehtiin akryylillä. Ajattelin valittaa kuluttaja-asiamihelle, koska en ole ainoa tapaus ja jatkavat edelleen petostaan. Eivät ilmeisesti voi ostaa kunnon geelejä koska heillä ei kellään tod.näk. ole koulutusta geelien käyttöön ja tukut eivät myy ilman lisenssiä merkkigeelejä.

        Sama laulu täällä! Sen lisäksi, että maksoin itseni kipeäksi huonosta akryylimassasta, en saanut ohjeita, neuvoja ja kynsinauhani oli rikki jatodella kipeä vielä pari viikkoa tuon jälkeen.. Huomasin, että ei ole geeliä vaan akryyliä, kun olin menossa korjauttamaan kynsiä OIKEALLE KYNSISTUDIOLLE! Kynnet myös viilattiin todella rumiksi ja osassa kynsistä tippi oli liian kärjessä ja kun tästä valitin, sain maalaukset, jotka kyllä kauniisti peittivät rumat jäljet ja kuplat kynsissäni. Kynsien laitto piti kestää tunti kaksikymmentä minuuttia ja istuin sielä kaksi ja puoli tuntia! Mahtaa olla siistiä pilata toisten kynnet (viilata ne ohuiksi ja kipeiksi!) sekä rahastaa tästä P**KASTA 60€! Niin lähtee täältäkin valitus kuluttajasuojaviranomaisille että paukkuu! Kaiken lisäksi, ne ei puhuneet suomea yhtään! Kyllä oli turvaton olo istua penkissä, kun kynnet pilataan.. Ei niiden laittaminen kuulu sattua! Kynnet on ollu mulla vajaan kolme viikkoa ja jo kaksi katki ja muiden reunat nousseet. En menisi siihen liikkeeseen vaikka MAKSETTAISIIN.


      • höh...
        HUIJAUSTA!! kirjoitti:

        Sama laulu täällä! Sen lisäksi, että maksoin itseni kipeäksi huonosta akryylimassasta, en saanut ohjeita, neuvoja ja kynsinauhani oli rikki jatodella kipeä vielä pari viikkoa tuon jälkeen.. Huomasin, että ei ole geeliä vaan akryyliä, kun olin menossa korjauttamaan kynsiä OIKEALLE KYNSISTUDIOLLE! Kynnet myös viilattiin todella rumiksi ja osassa kynsistä tippi oli liian kärjessä ja kun tästä valitin, sain maalaukset, jotka kyllä kauniisti peittivät rumat jäljet ja kuplat kynsissäni. Kynsien laitto piti kestää tunti kaksikymmentä minuuttia ja istuin sielä kaksi ja puoli tuntia! Mahtaa olla siistiä pilata toisten kynnet (viilata ne ohuiksi ja kipeiksi!) sekä rahastaa tästä P**KASTA 60€! Niin lähtee täältäkin valitus kuluttajasuojaviranomaisille että paukkuu! Kaiken lisäksi, ne ei puhuneet suomea yhtään! Kyllä oli turvaton olo istua penkissä, kun kynnet pilataan.. Ei niiden laittaminen kuulu sattua! Kynnet on ollu mulla vajaan kolme viikkoa ja jo kaksi katki ja muiden reunat nousseet. En menisi siihen liikkeeseen vaikka MAKSETTAISIIN.

        voi luoja tätä keskustelua. "akryyli ja geeli", ovat siis molemmat akryylia. Työskentelytapa on hiukan erilainen, ja jo koulutuksessa kerrotaan, että kannattaa aloittaa akryylillä, koska sen jälkeen helppo geeli on läpihuutojuttu.

        Miksi täysin kokemattomana asiakas pyytää jompaakumpaa tekniikkaa? Haluaisin kuulla perustelut siihen? Eikö asiakkaan pitäisi kertoa kynsiammattilaiselle omat taustansa, työ, ym. ja kynsiammattilainen päättää, kumpi tekniikka on parempi ja kestävämpi asiakkaalle? Kyseistä paikkaa tuntematta, ja työ tai hygieniatasoon puuttumatta, oikea ammattilainen osaa valita kestävimmän tekniikan jokaiselle asiakkaalle.

        Huomautan nyt vielä ISOSTI, että molemmat tuotteet ovat akryyliä, muovia.


    • KYPSÄÄÄÄÄÄÄ

      Kylläpäs oli kyllä kokemisen arvoinen paikka, siinä mielessä, että paskinta palvelua ikinä. Jutellaan keskenään, huudellaan ohikulkeville miehille. Haukkuvat vielä asiakkaita, eivätkä ymmärrä, että asiakkaat voivat osata kielen? Olin järkyttynyt käydessäni huollossa jälki oli tosi sottasta ja kipeää kävi monta kertaa. Tytöt ovat ammattitaidottomia ja ihan selvästi vain rahaa hakemassa. Toista kertaa en kyseiseen paikkaan mene. PISTE!

      • En yllättynyt

        Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mitä puhuivat asiakkaista? :D


    • O'ou

      Yhdyn moniin aiempiin kokemuksiin, mutta syvästä katkeruudesta ja oikeudentunnosta haluan heittää lusikkani soppaan.

      Syksyllä '08 kävin ottamassa rakennekynnet. Vuosia aiemmin minulla oli kerran ollut rakennekynnet, mutta kaiken tekoprosessista unohtaneena olin siis myös helposti huijattava. Eli pyysin UV-geelit, joiden sijaan minulle (tietämättäni) laitettiin akryylit. (Tämä selvisi toisessa paikassa, jonne myöhemmin menin huoltoon.)

      Tässä erittelen paikan viat:

      1. Huijaaminen

      Paikan jippo ja "vetonaula" taitaa olla se, että kynsistä muka annetaan alennusta. Asiakas huijataan uskomaan, että hän on jotenkin erityinen ja tekee hyvän diilin mennessään World Nailsiin, kun saa kynsistä aina alennuksen. Kuten joku jo mainitsikin, minäkin sain 55 euron kynnet hintaan 40 €. Oikeasti mitään alennusta ei ole olemassakaan, sillä akryylin materiaalit ovat halvemmat kuin geelin.

      Ja kuten sanottu, asiakkaita huijataan törkeästi laittamalla aina akryylit tmv., jotka eivät ole geeliä nähneetkään, vaikka geelikynnet pyytäisikin.

      2. Kipu

      Minua porattiin jatkuvasti sähköisellä kynsiporalla liian syvälle omaan kynteen, joka sattui ja jätti kynsipetiin punertavia viiruja. (Vaihdettuani kynsisalonkia ja löydettyäni asiansa osaavan ammattilaisen tiedän nyt, ettei kipu, niin kynsiä laittaessa kuin myöhemmin kotona illalla, kuulu
      rakennekynsien laittamiseen. Hyvissä rakennekynsissä kynsipeti on viiruton ja yksivärinen.)

      3. Jälki

      Toisella kerrallani World Nailsissä omistajanainen huolsi kynteni. En ollut ensimmäisiinkään kynsiin ollut 100 % tyytyväinen (kuten joku jo mainitsikin: paksut, luonnottomat koppurat), mutta nämä toiset vasta masentava näky olivatkin: oman valkoisen kynnen ja geelillä tehdyn valkoisen osan ero näkyi kynnessä selkeästi. Huomauttaessani asiasta minulle kerrottiin, että lakkaamme valkoisella lakalla kynnen alustat SEURAAVALLA KERRALLA yksivärisiksi. (Kynnenlaittaja, kelle pakenin World Nailsin runtelemine kynsineni, kertoi, ettei tällaista tekniikkaa ole edes olemassa.)

      Jälki on siis todella heikkoa, ammattitaidotonta ja rumaa. Jos haluaa kustantaa itselleen rakennekynnet, kannattaa mennä jonnekin hieman kalliimpaan paikkaan ja maksaa parikymppiä lisää siitä, että saa TÄYDELLISET kynnet. Itsestäni ainakin tuntui World Nailsissä käynnin jälkeen kuin olisin vetänyt rahat vessasta alas!

      4. Viihtyisyys

      Työntekijöiden puhuessa omaa kieltään tulee asiakkaalle väkisinkin ulkopuolinen olo. Edellisen kirjoittajan kommentti siitä, että työntekijät jauhavat asiakkaista paskaa lisää vain tätä saamaani vaikutelmaa.

      • 17 17

        Puuttumatta kyseiseen paikkaan, hinta-asiaan keskustelua;

        Heitämpä nyt ammattilaisena, ja maahantuojan palveluksessakin aikoinani työskennelleenä, että akryylin ja geelin hinnat eivät kovastikaan poikkea toisistaan. Sensijaan eri tuotesarjoilla (oli sitten geeli tai akryyli) on todella suuria hintaeroja. Samaa kamaa eri purkissa pitkälti. Molemmathan ovat akryylia, toinen uv-valokovetteinen, toinen ilmakovetteinen.

        Palvelun hinta ei siis suinkaan muodostu käytetyistä aineista tai tekniikasta, vaan palveluun käytetystä AJASTA. Ihan kuten kampaajatkin pitävät ohjenarunaan aikaa (ei tuotteita). Ihan kuten sähkömies veloittaa käytetystä ajasta (ei siitä parin euron johdonpätkästä) Aivan kuten yleislääkäri veloittaa 15min. diagnoosivastaanotostaan (käyttämättä mitään aineita, kirjottamalla reseptin, ja haet aineet itse!) Luetteloa voisi jatkaa kuinka pitkälle tahansa, ja muistettava toki on, että aikaveloitus on eri aloilla todella erilaista. En siis suinkaan vertaa nyt lääkärin aikaveloitusta kynsiteknikon aikaveloitukseen, vaan sitä, että kyse todellakin on aikavelotteisista töistä. Ei ainevelotteisista. Kauneudenhoitoalojen tuntiveloitus on todellakin paljon pienempi, kuin lääkärin tai putkimiehen (huomattakoon vielä se, että lääkäri ei maksa arvonlisäveroa ollenkaan, kauneusalan ammattilainen maksaa laskun päältä lähes neljänneksen alv:tä, 24%) Esimerkiksi, kynsimammattilaisen 15 min. maksaa kalliissa paikassa 12-15€ (sisältäen siis käytetyt aineet), josta lähtee heti päältä 25%. Halpispaikassa se 15 min. maksaa ehkä5-7€...jaa, mahtaako maksaa arvonlisäverojaan, yel-maksujaan, tuloverojaan...
        Moniko sähköasentaja tai putkimies tekee tällä hinnalla?

        Putkimiehen hinnoittelu ei siis perustu siihen vaihdettuun tiivistekumiin, à 0,20€, vaan siihen, kuinka kauan työn tekoon on mennyt aikaa, jokaiselta alkavalta tunnilta. Laskuttavat toki matkakulut myös, jotka kiinteässä toimitilassa työskentelevään käsityöläiseen olisi ehkä verrattavissa liiketilan vuokraan, vesimaksuun, sähkölaskuun ym.

        Älkää siis nyt suinkaan kuvitelko, että käsityön veloitus perustuu aineiden hintaan. Ei, se perustuu tuntiveloitukseen (joka ei suinkaan ole sama asia, kuin tuntipalkka)

        Se hinnasta, joka ei tunnu menevän tässä yrittäjien luvatussa maassa ollenkaan kuluttajien kalloon. Miks ihmeessä tästä maasta firmat katoaa?

        Aivan toinen asia onkin sitten se, tehdäänkö työ hyvin, ja maksetaanko sen tekemisestä kaikki lakisääteiset kulut.


    • fghjkjugyuhjkoiuytuj

      Kävin jouluna ottamassa akryyli kynnet. Oli hyvät ja pysyivät hyvin. Sai vielä sellaset timantti koriste jutut joululahjaksi. Nykyään liike on muuttanut isompaan ja paljo hienompaan tilaan, joka sijaitsee ihan siinä entisen liikkeen vieressä melkein. Ainoa huono puoli oli että tekijät phuivat koko ajan toisilleen omaa äidinkieltään ja siinä sai miettiä haukkuuko ne minua haha ja aika huono suomen kielen taito.

      • fgfhggffhgfhgfhf

        Oikeastaan nyt kun aloin muistelemaan niin tosi huono suomen kielentaito. En tajunnu mistää mitä ku se yritti selittää mulle ja kännykällä siinä jotain teksiviestiä välillä kirjotteli.


    • wwwwwwwwwww

      Tietääkö joku mitä ne asiakkaista puhuvat? Haluaisin tietää kun siellä olen ollut...

    • tatti1

      kumpaa tässä nyt uskoisi kun jotkut väittää että on hyvä ja toiset ettei ole hyvä. haluaisin akryyli kynnet kevät juhlaan mutta jos saan jotain home pilkkuja kynsiin niin ei kiitos, mutta jos saan hyvää jälkeä hhmm suurin osa on sitä mieltä ettei ole hyvä! en itse tiedä mitään muuta paikasta kuin että se on itäkeskuksessa. muissa paikoissa on hirveän kallista. että voisiko joku rehellisesti sanoa että onko hyvä paikka vai ei? home pilkut ei tosiaan nappaa minua en halua itse mitään kynsisientä mitä ei saa helpolla/ollenkaan pois. minulla on luonnostaan todella hyvät kynnet enkä haluaisi että ne menee pilalle turhan takia jos joku huonosti suomea puhuva liike pilaa mun kynnet että ne pysyy viikon tai kaks ja käteen jää huonot kynnet. sen takia päädyin akryyli kynsiin kun siihen saa koristeita.eli saisinko rehellisen vastauksen kiitos :)!.

    • 8 9

      Aloitus on melkolailla vanha, mut heitämpä tähän nyt vielä, että geeli ja akryyli ovat molemmat akryylia. Se siis akryyliallergiasta. Geeli on uv-valokovetteinen akryyli, ja ns. akryyli on ilmakovetteinen tuote.
      Molempia tekevänä, ihan suomalaisena yrittäjänä (kokemusta jo on takana lähes 10v.) teen useinmiten akryylillä. Oman kokemukseni myötä olen todennut sen useimmilla kestävämmäksi. Tämä on siis vain oma mielipiteeni ja kokemukseni. Ilmakovetteisena sen haittapuoli on voimakastuoksuinen monomer neste. Geelin haittapuolena on viilauksen yhteydessä (myös asiakkaalle!) kevyt ilmaan nouseva akryylipöly. Ilmakovetteisen akryylin viilauspöly on raskasta, ja putoaa alaspäin.
      Tuotteiden hinnat ei loppupeleissä juurikaan poikkea toisistaan (se siis ei ole valintakriteeri tekijälle). Akryylimassan kanssa työskentely vaatii oman tekniikkansa, siksi useinmiten kotikynsien tekijät tekevät geelillä... Ilmakovetteinen akryyli on kynnellä kovempi, uv-kovetteinen akryyli (=geeli) on joustavampi.

      Aloitukseen ja lukemattomiin kommentteihin palatakseni, kynsientekijän on ehdottomasti huolehdittava jo työskentelyn alussa niin asiakkaan, kuin omien käsiensä desinfioinnista. Kynnet desinfioidaan vielä toistamiseen puhdistuken/karhennuksen jälkeen, ennen ns. primerin levittämistä. Jos tekijä keskeyttää työnsä (vaikkapa puhelimeen vastatakseen tms) hän desinfioi aina omat kätensä uudelleen ennen työn jatkamista. Kaikki työvälineet desinfioidaan työn jälkeen, ja mielellään vielä uudelleen ennen seuraavaa asiakasta. Alustana käytetään kertakäyttöisiä paperipyyheliinoja. Ensikerta-asiakkaille annetaan käytetty viila mukaan, vakituisille asiakkaille pidetään omat viilansa nimetyssä pussissa, desinfioituna, odottamassa seuraavaa huoltoa.

      Laatu myös maksaa, näin se vaan on. Valinnanvapaus on toki asiakkaalla. Tämänpäivän elämässä pyrin myös suosimaan itse niitä, itsensä työllistäviä suomalaisia, jotka toiminimellä koittavat palkkansa ansaita tässä verottajan ihmemaassa. Pienyrittäjän kulut ovat kohtuuttomat, ja kannustusta ei itsensä työllistämiseen meillä valitettavasti ole. Mieluummin kannustetaan kortistoon. (ja kuka sen sitten maksaa????)

    • yes3

      8 9
      22.3.2013 20:11
      0
      Sulje
      Aloitus on melkolailla vanha, mut heitämpä tähän nyt vielä, että geeli ja akryyli ovat molemmat akryylia. Se siis akryyliallergiasta. Geeli on uv-valokovetteinen akryyli, ja ns. akryyli on ilmakovetteinen tuote.
      Molempia tekevänä, ihan suomalaisena yrittäjänä (kokemusta jo on takana lähes 10v.) teen useinmiten akryylillä. Oman kokemukseni myötä olen todennut sen useimmilla kestävämmäksi. Tämä on siis vain oma mielipiteeni ja kokemukseni. Ilmakovetteisena sen haittapuoli on voimakastuoksuinen monomer neste. Geelin haittapuolena on viilauksen yhteydessä (myös asiakkaalle!) kevyt ilmaan nouseva akryylipöly. Ilmakovetteisen akryylin viilauspöly on raskasta, ja putoaa alaspäin.
      Tuotteiden hinnat ei loppupeleissä juurikaan poikkea toisistaan (se siis ei ole valintakriteeri tekijälle). Akryylimassan kanssa työskentely vaatii oman tekniikkansa, siksi useinmiten kotikynsien tekijät tekevät geelillä... Ilmakovetteinen akryyli on kynnellä kovempi, uv-kovetteinen akryyli (=geeli) on joustavampi.

      Aloitukseen ja lukemattomiin kommentteihin palatakseni, kynsientekijän on ehdottomasti huolehdittava jo työskentelyn alussa niin asiakkaan, kuin omien käsiensä desinfioinnista. Kynnet desinfioidaan vielä toistamiseen puhdistuken/karhennuksen jälkeen, ennen ns. primerin levittämistä. Jos tekijä keskeyttää työnsä (vaikkapa puhelimeen vastatakseen tms) hän desinfioi aina omat kätensä uudelleen ennen työn jatkamista. Kaikki työvälineet desinfioidaan työn jälkeen, ja mielellään vielä uudelleen ennen seuraavaa asiakasta. Alustana käytetään kertakäyttöisiä paperipyyheliinoja. Ensikerta-asiakkaille annetaan käytetty viila mukaan, vakituisille asiakkaille pidetään omat viilansa nimetyssä pussissa, desinfioituna, odottamassa seuraavaa huoltoa.

      Laatu myös maksaa, näin se vaan on. Valinnanvapaus on toki asiakkaalla. Tämänpäivän elämässä pyrin myös suosimaan itse niitä, itsensä työllistäviä suomalaisia, jotka toiminimellä koittavat palkkansa ansaita tässä verottajan ihmemaassa. Pienyrittäjän kulut ovat kohtuuttomat, ja kannustusta ei itsensä työllistämiseen meillä valitettavasti ole. Mieluummin kannustetaan kortistoon. (ja kuka sen sitten maksaa????)
      paljon maksaa kynnet ??:D

      • puuh, taas ...

        ja s24 taas temppuilee...poistanevat tuplakommentin, jos tajuavat? Ja sen myötä myös tämän huomautuksen, joka kohdistuu palstan ylläpitoon, ei keskusteluaiheeseen.


    • Laajasalolainen

      Hei, kävin tänään Puhoksen Shining Nailsissa ekan kerran, luin sitä ennen nämä kommentit ja ajattelin, että vastaan, kun on omaa kokemusta.

      Eli laitatin tänään 8.2.14 ripsien pidennykset. Paikka oli mielestäni riittävän siisti, paikalla kaksi kieltä osaamatonta thai-naista ja yksi hyvin suomea taitava, joka tulkkasi.

      Kun kysyin kauanko ripsiä on laittanut, naisen kerrottiin tehneen ripsiä neljä vuotta. En bongannut mitään koulutustodistusta, en tosin hirveästi pälyillytkään moisen perään.

      Ripsiteknikolla oli yllään maski, mikä oli kiva juttu, sillä en pahemmin tykkää, kun ripsiteknikko ripsiä laittaessaan hönkii naamalle. Hengitettävä toki on, mutta silti se on vähän epämiellyttävää. Hän teippasi luomet hyvin ja arvioi tarvittavan ripsien pituuden hyvin. Ripsien laiton aikana hän varmisti kolme kertaa (osittain tulkin avulla), että ei kirvele ja kaikki on hyvin.

      Naiset eivät keskenään mitään jutustelleet, paikalla soi rauhallinen musiikki. Jossain vaiheessa kävi nenään ihan törkeä käry, myöhemmin paikallistin, että haju johtui siitä, että kynsiteknikko desinfioi niitä viilojaan yms :)

      Olin työn tulokseen tyytyväinen ja jäi ihan hyvä fiilis. Kaupan lopuksi sain kuitin käteen, vaikka siis hyväksyvät vain käteisen maksuvälineeksi.

      Mitään hoito-ohjeita en saanut (ei saunaa, hikoilua, pesua 1. vrk), toisaalta kerroin kyllä, että minulla on ollut pidennykset aiemminkin.. Lupasivat ripsille viikon takuun.

      En osaa sanoa, että pysyykö nämä päässä yhtä hyvin kuten esim Herttoniemenrannan Panterina Beautyn Mailinin laittamat, mutta ainakin näin eka kokemuksena oli ihan jees, ripset ovat siistit.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe