Katsastushinta

on suomessa

täydellistä ryöstöä, 70 euroa bensa-autosta on kyllä varmaan maailman kalleimmasta päästä,...Ruotsissakin maksaa vain 300 kruunua joka tekee vähän yli 30 euroa....siis tuplasti halvempi kuin suomen hinta, ja siellä tullataan samat systeemit autosta kuin täälläkin niin että sillä ei voi selittää hintaeroa.
Se oli suomessa väärä teko kun vapautettiin kilpailulle katsastustoiminto,,,ei sillä etteikö he kilpaile hinnalla mutta kilpailevat kumpi yhtiö perii suuremman hinnan.

42

5144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fgkyhiklui

      kallista on, täytyy myöntää.
      Pitää vain ottaa huomioon se, että Ruotsissa katsastus on valtion monopoli, jota valtio myös tukee verovaroista. Ilman tukea hinnat olisivat varmaankin vähintään samalla tasolla kuin Suomessa.
      Ennen katsastuksen vapautumista sama tilanne oli Suomessakin: ei ollut kannattavaa, vaan tuli katsastusta kohden jopa kalliimmaksi kuin nykyisin. Se loppuraha otettiin verovaroista ja maksumiehiksi/naisiksi joutuivat nekin, joilla autoa ei ollut. Parempi, että ne maksavat, jotka auton omistavat, sillä katsastus ei käsittääkseni kuulu sosiaaliturvan piiriin, jossa siinäkin pitäisi siirtyä enemmän suuntaan kustannuksen aiheuttaja = kustannuksen maksaja.

      • lopettaa

        Parempi lopettaa katsastus. Ei tule kustannuksia.


      • oikein,

        ole kanssasi siinä samaa mieltä että ruotsissa valtio subventoisi katsastusta.
        Kyllä se niillä ruotsin hinnoillakin omillaan pyörii kun ei ole tyhjäkäyntiä, siis autoja on jonoksi asti oven takana aikataulutettu.
        Suomessa on nyt ylikapasiteettia kun menee aikaa varaamatta niin ei yleensä tarvi varttituntia pidempään odottaa.
        Tätä voi verrata vaikka autokorjaamoon sillä eroin että nykyaikaisella autokorjaamolla on huomattavasti kalliimmat laitteet ja nekin toimii ihan voitollisesti, siis nyt kun katsastus vapautettiin kilpailulle niin tietenkin siinä alettiin voitto maksimoimaan, ja sitä oaitsi nykyiset katsastusketjut on suurimmaksi osaksi ulkomaalaisomistuksessa.


      • Ei ei ei

        Aikoinaan ARK hoiti katsastuksia, joiden hinta määrättiin muistaakseni Liikenneministeriössä sellaiseksi, ettei tullut tappiota, eikä liiemmin myöskään voittoa. Lyhykäisyydessään ARK (Auto Rekisteri Keskus) oli nollabudjetoitu virasto, johon ei käytetty valtion budjettivaroja yhtään. Katsastusasemien piti vuoden lopussa pistää ns. varakatsastusmiehiä (sellaisia, joilla ei ollut vakanssia eli virkaa) pakkolomalle kun budjetin rahat oli loppu ja palkan maksuun ei ollut varoja enään jäljellä.
        Palvelupuolella, nykyajan katsastustouhu on kaikkein parhaiten petrannut palvelun tason nostossa. Nykyään pystyt istumaan lämpimässä toimistossa virvokkeita juoden, kun katsastajat katsastaa autosi. ARK:n aikan ei puhuttu asiakaspalvelusta mitään, katsastusajan sait, jos muisti sen varata ajoissa ja sittenkin joutui odottelemaan jopa tunteja. Jonot olivat miltei käsittämättömät, sait ajan viikkojen päähän tilauksesta, eikä selityksiä: "auto menee ajokieltoon, eikö kukaan voisi sitä katsoa", kuuneltu. Kaikki katsastukset tulivat vain ja ainoastaan ajanvarauksella, lisätöitä (ylimääräisiä katsastuksia) ei tehnyt kukaan. Katsastusmiehet repivät sananmukaisesti kilvet pois jos auto oli katsastajan mielestä tarpeeksi huonossa kunnossa. Näitä repimisiä tapahtui kymmeniä kuukaudessa.
        Asiakas odotti sydän kurkussa katsastuksen päättymistä, mitä tulee. Valitusoikeutta ei ollut, eikä kukaan täysijärkinen uskaltanut edes valittaa, koska sinun oli tultava ko. asemalle uudelleen, jos ei tänä vuonna niin ensi vuonna sitten ja valaittajat saivat kyllä sellaista kohtelua, että HUHHUH...
        Jokaisella läänillä oli oma "jumala" lääninkatsastusmies, jonka sana oli lain yläpuolella, valituksia ei kuuneltu. Lääninmies pystyi määräämään mm. tienpäällä jonkin auton ajokieltoon ja kilvet pois.

        Nykyään katsastustoiminta on liiketoimintaa, jonka perusajatus on tuottaa omistajalleen mahdollisimman hyvä tulos, kuten kaikkien muidenkin liikelaitosten pitää tuottaa tulosta, muuten tulee kurssi, -konkurssi
        Ei ole paluuta ko. aikaan, onneksi.


    • Joo..

      Nyt kun katsastuskin on pörssissä niin pitäähän tuottaa sijoittajille voittoa ..Ja kansa maksaa, totta kai..

    • 5 autoa

      Perheessämme on 5 autoa, osa harrasteita, ja tuleehan niitä katsastuksessakin käytettyä. En nyt voi sanoa, että se halpaa lystiä olisi, mutta ei mielestäni kallistakaan.

      Eihän katsastuksen hinnalla saa edes tankillista polttoainetta. Kaikkien tuotteiden ja palveluiden hinnat ovat viime vuosina nousseet todella paljon ja siinä samassa myös katsastuksien.

      Enemmän minua huolettaa esim. sähkön tai lämmitysöljyn hintakehitys. Autoa ei kenenkään ole pakko omistaa, mutta jos sellaisen haluaa, niin 70 euroa kerran vuodessa ei ole mahdotonta. Mutta sähkö ja lämpö ovat melkoisen tärkeitä hyödykkeitä ja niihin kuluu meillä yhteensä 300 euroa KUUKAUDESSA!

      Luulenpa, että turhanpäiväinen narina katsastuksen hinnoista johtuu joidenkin asenteesta katsastusta vastaan. Eli ajatellaan, että ei siellä mitään muuta tehdä kuin vittuillaan ja rikotaan autoja. Suurin osa katsastusasemista on nykyaikaisia hyvin palvelevia toimipisteitä, asiakkaidenkin olisi syytä siirtyä nkyaikaan.

      • hdfskjhf

        "Luulenpa, että turhanpäiväinen narina katsastuksen hinnoista johtuu joidenkin asenteesta katsastusta vastaan. Eli ajatellaan, että ei siellä mitään muuta tehdä kuin vittuillaan ja rikotaan autoja. Suurin osa katsastusasemista on nykyaikaisia hyvin palvelevia toimipisteitä, asiakkaidenkin olisi syytä siirtyä nkyaikaan."

        Tässä on takana jokinlainen suomalainen kieroutuma. Auto on miehelle tärkein asia maailmassa, ja lisäksi jokainen suomalainen mies luulee tietävänsä autoista kaiken.(kaikki tietysti hiukan kärjistäen) Onhan suomalaiset kekimääräistä tietoisempia teknisistä asioista ja kohtalaisen käteviä käsistään, mutta silti ammattilaisille viisaastelu saa kuitenkin naurettavia piirteitä. Enkä puhu nyt suinkaan ainoastaan katsastuksesta.


      • tuntipalkka
        hdfskjhf kirjoitti:

        "Luulenpa, että turhanpäiväinen narina katsastuksen hinnoista johtuu joidenkin asenteesta katsastusta vastaan. Eli ajatellaan, että ei siellä mitään muuta tehdä kuin vittuillaan ja rikotaan autoja. Suurin osa katsastusasemista on nykyaikaisia hyvin palvelevia toimipisteitä, asiakkaidenkin olisi syytä siirtyä nkyaikaan."

        Tässä on takana jokinlainen suomalainen kieroutuma. Auto on miehelle tärkein asia maailmassa, ja lisäksi jokainen suomalainen mies luulee tietävänsä autoista kaiken.(kaikki tietysti hiukan kärjistäen) Onhan suomalaiset kekimääräistä tietoisempia teknisistä asioista ja kohtalaisen käteviä käsistään, mutta silti ammattilaisille viisaastelu saa kuitenkin naurettavia piirteitä. Enkä puhu nyt suinkaan ainoastaan katsastuksesta.

        ei juma!! päällekattomisesta 70 sillä hinnallahan saisivat korjata jos on mitä korjata jotain rajaa.


    • Siinä tehdään voittoa vääryydellä.

    • Närhen munat

      Euroaikana katsastushinnat ovat vähintään kuusinkertaistuneet.

      Mutta eikös nyt "Vapaan kilpailun", ja EU:n aikana euroalueen kansalaisella tulisi olla mahdollisuus katsastuttaa autonsa vaikka ruotsissa?

      Ja vakuutuksenkin tulisi voida ottaa mistä EU- maasta tai vakuutusyhtiöstä hyvänsä?

      Entäs veikkaus ja muut...

      Vielä "Vapaata kilpailua"..

      • totuuden torvi

        "Henkilöautojen määräaikaiskatsastuksesta kuluttajan maksama keskimääräinen
        hinta on noussut yli 150 % aikavälillä 1994 – 2007. Katsastustoiminnan muuttuminen arvonlisäverolliseksi vuonna 1996 vaikutti
        osaltaan hintojen nousuun, mutta ei selitä kuin pienen osan noususta. Arvonlisäveroton
        henkilöauton määräaikaiskatsastuksen keskimääräinen hinta on
        vastaavana ajanjaksona noussut yli kaksinkertaiseksi."

        Tässä lainaus Ajoneuvohallintokeskuksen teettämästä tuoreesta tutkimuksesta eli sen mukaan hinta on suunnilleen kaksinkertaistunut.


      • yksi vaan

        "Mutta eikös nyt "Vapaan kilpailun", ja EU:n aikana euroalueen kansalaisella tulisi olla mahdollisuus katsastuttaa autonsa vaikka ruotsissa?"

        Ruotsin tai minkään muun maan katsastus ei ole sisllöltään ja arvosteluperusteiltaan sama kuin suomalainen. EU:lla ei ole määrännyt katsastuksen sisältöä ja arvosteluperusteita. Direktiivissä 96/96/EY on minimivaatimukset katsastustoiminnalle, kansallisesti voidaan vaatia enemmän.

        Toivottavasti yhtenäistä EU-katsastusta ei koskaan tule. Voisi meinaan tulla sellaisia ylilyöntejä, jotka tulisi todella kalliiksi kuluttajille. Esim. dynamometri-päästömittaus, Pyörien asentokulmien mittaus(tämä saattaisi olla paikallaan), valojen suuntausten lasermittaus ym.

        Voisi olla autoilijat muutenkin ihmeissään, jos esim. Ruotsalaiset pääsisivät asiaan vaikuttamaan: Autoissa olisi vain yksi sallittu rengaskoko ilman muutoskatsastusta, vetokoukut tulisi muutoskatsastaa tai väljistä kallistuksenvakaajan kiinnityksistä tulisi hylkäys(yleisin hylkäysvika ruotsissa).

        Kaikenkaikkiaan meikäläinen katsastusmenettely on joustavammasta päästä korjauskehotusmenettelyineen. Esim. Irlannissa ei ole korjauskehotuksia, vaan jokainen vika johtaa n. 30 € jälkitarkastukseen.

        Kehotan tutustumaan muiden maiden katsastukseen tarkemmin, ennen kuin aletaan julistamaan niiden ihanuutta.


      • kelpaa

        Namibian leima! Siispä ole järkevä ja muuta sinne!


      • tutustunut
        yksi vaan kirjoitti:

        "Mutta eikös nyt "Vapaan kilpailun", ja EU:n aikana euroalueen kansalaisella tulisi olla mahdollisuus katsastuttaa autonsa vaikka ruotsissa?"

        Ruotsin tai minkään muun maan katsastus ei ole sisllöltään ja arvosteluperusteiltaan sama kuin suomalainen. EU:lla ei ole määrännyt katsastuksen sisältöä ja arvosteluperusteita. Direktiivissä 96/96/EY on minimivaatimukset katsastustoiminnalle, kansallisesti voidaan vaatia enemmän.

        Toivottavasti yhtenäistä EU-katsastusta ei koskaan tule. Voisi meinaan tulla sellaisia ylilyöntejä, jotka tulisi todella kalliiksi kuluttajille. Esim. dynamometri-päästömittaus, Pyörien asentokulmien mittaus(tämä saattaisi olla paikallaan), valojen suuntausten lasermittaus ym.

        Voisi olla autoilijat muutenkin ihmeissään, jos esim. Ruotsalaiset pääsisivät asiaan vaikuttamaan: Autoissa olisi vain yksi sallittu rengaskoko ilman muutoskatsastusta, vetokoukut tulisi muutoskatsastaa tai väljistä kallistuksenvakaajan kiinnityksistä tulisi hylkäys(yleisin hylkäysvika ruotsissa).

        Kaikenkaikkiaan meikäläinen katsastusmenettely on joustavammasta päästä korjauskehotusmenettelyineen. Esim. Irlannissa ei ole korjauskehotuksia, vaan jokainen vika johtaa n. 30 € jälkitarkastukseen.

        Kehotan tutustumaan muiden maiden katsastukseen tarkemmin, ennen kuin aletaan julistamaan niiden ihanuutta.

        ruotsin katsastukseen kun olen käyttänyt siellä autoa syynättävänä, tullaavat ihan samat systeemit kuin suomessakin, osin jopa kovaotteisimmin (vetivät käsijarruvaijerin poikki) ja hinta vain 300 kruunua, siis tuplasti halvempi kuin suomessa.


      • Kallevillejalmari
        tutustunut kirjoitti:

        ruotsin katsastukseen kun olen käyttänyt siellä autoa syynättävänä, tullaavat ihan samat systeemit kuin suomessakin, osin jopa kovaotteisimmin (vetivät käsijarruvaijerin poikki) ja hinta vain 300 kruunua, siis tuplasti halvempi kuin suomessa.

        Katkee niitä käsijarruvaijereita toisinaan Suomessakin. Kahvasta vedetään tarvittaessa maksimissaan 400N voimalla. Heikoimmat pettävät jo huomattavasti aiemmin.


      • fgdf
        tutustunut kirjoitti:

        ruotsin katsastukseen kun olen käyttänyt siellä autoa syynättävänä, tullaavat ihan samat systeemit kuin suomessakin, osin jopa kovaotteisimmin (vetivät käsijarruvaijerin poikki) ja hinta vain 300 kruunua, siis tuplasti halvempi kuin suomessa.

        Millä asiantuntemuksella pystyt sanomaan että Ruotsalainen katsastus on identtinen Suomalaisen kanssa? En pystyisi siihen itsekään vaikka vieressä seisoisin, kuitenkin olen n. 15 tuhatta autoa Suomessa katsastanut.

        Tässä huomaa minkälaisella "asiantuntemuksella" tämän palstan vouhottajat ovat liikkellä. Viisas en ole, mutta sen olen oppinut että osaan olla viisastelemaan asioista joista en mitään ymmärrä.


      • katsopas..
        fgdf kirjoitti:

        Millä asiantuntemuksella pystyt sanomaan että Ruotsalainen katsastus on identtinen Suomalaisen kanssa? En pystyisi siihen itsekään vaikka vieressä seisoisin, kuitenkin olen n. 15 tuhatta autoa Suomessa katsastanut.

        Tässä huomaa minkälaisella "asiantuntemuksella" tämän palstan vouhottajat ovat liikkellä. Viisas en ole, mutta sen olen oppinut että osaan olla viisastelemaan asioista joista en mitään ymmärrä.

        Siinähän ne lukevat ihan selvällä tekstillä tarkastuskohteet. Mitään salaisia paperille kirjaamattomia rituaaleja ei katsastuksissa suoriteta.

        Et todellakaan ole katsastusmies vaikka sellaisena täällä esiinnyt.


      • oi miksi
        Kallevillejalmari kirjoitti:

        Katkee niitä käsijarruvaijereita toisinaan Suomessakin. Kahvasta vedetään tarvittaessa maksimissaan 400N voimalla. Heikoimmat pettävät jo huomattavasti aiemmin.

        Miksi 400 N voimalla, onko perustelua ?

        Saa vaijerin poikki, jos tarpeeksi haluaa, miksi ?


      • gfhhfgh
        katsopas.. kirjoitti:

        Siinähän ne lukevat ihan selvällä tekstillä tarkastuskohteet. Mitään salaisia paperille kirjaamattomia rituaaleja ei katsastuksissa suoriteta.

        Et todellakaan ole katsastusmies vaikka sellaisena täällä esiinnyt.

        Toki suurinpiirtein samat kohteet tarkastetaan, mutta tarkastusten suoritustapa ja ARVOSTELUPERUSTEET ovat erilaiset. Aiemmassa viestissäni kerroin jo muutamia eroja joista olen tietoinen, kuten kallistuksenvakaajan kiinnitysten vaikutus katsastuspäätökseen Ruotsissa. Ihan toinen juttu on kansalliset säännökset koskien ajoneuvojen rakennetta ja sen muuttamista. Esim. taas kerran Ruotsiin verrattaessa erilaista on mm. lisävaloja koskevat määräykset, siellä kun ei ole lisäkaukovalojen määrää tai tehoa rajoitettu samaan tapaan kuin Suomessa. myöskin autojen rakenteen muuttaminen on osin on vapaampaa, eikä OBD-mittauksia tehdä. Toisaalta taas autoissa on yksi(1) sallittu rengaskoko, ja muutamien muidenkin asioiden suhteen on meininki Suomessa vapaampaa.

        Tiedän kyllä että teen itsestäni pellen vastaillessani "tosissani" kaltaisesi urpon juttuihin uudenvuodenaattona, mutta so be it.


      • se alkuperäisen
        gfhhfgh kirjoitti:

        Toki suurinpiirtein samat kohteet tarkastetaan, mutta tarkastusten suoritustapa ja ARVOSTELUPERUSTEET ovat erilaiset. Aiemmassa viestissäni kerroin jo muutamia eroja joista olen tietoinen, kuten kallistuksenvakaajan kiinnitysten vaikutus katsastuspäätökseen Ruotsissa. Ihan toinen juttu on kansalliset säännökset koskien ajoneuvojen rakennetta ja sen muuttamista. Esim. taas kerran Ruotsiin verrattaessa erilaista on mm. lisävaloja koskevat määräykset, siellä kun ei ole lisäkaukovalojen määrää tai tehoa rajoitettu samaan tapaan kuin Suomessa. myöskin autojen rakenteen muuttaminen on osin on vapaampaa, eikä OBD-mittauksia tehdä. Toisaalta taas autoissa on yksi(1) sallittu rengaskoko, ja muutamien muidenkin asioiden suhteen on meininki Suomessa vapaampaa.

        Tiedän kyllä että teen itsestäni pellen vastaillessani "tosissani" kaltaisesi urpon juttuihin uudenvuodenaattona, mutta so be it.

        viestin sanoma oli suomen katsastuksen kalleus:
        Nythän siitä tuli selvä vastaus miksi suomessa on tupla hinta ruotsiin verrattuna; siis se kallistuksenvakaajan kiinnityksen vaikutus katsatuspäätökseen nostaa suomessa katsastuksen hintaa 35 euroa.
        Minulla on kaksi täysin samanlaista autoa toinen suomen rekisterissä ja toinen ruotsin rekisterissä, joten tiedän tästä katsastustullauksesta myös jotain, kumpaankaan autoon ei tehdä sitä rahastus OBD-mittausta, siis suomessa katsastus hinnat on selvää ja laillista ryöstöä köyhiltä ihmisiltä.


      • fghfghgf
        se alkuperäisen kirjoitti:

        viestin sanoma oli suomen katsastuksen kalleus:
        Nythän siitä tuli selvä vastaus miksi suomessa on tupla hinta ruotsiin verrattuna; siis se kallistuksenvakaajan kiinnityksen vaikutus katsatuspäätökseen nostaa suomessa katsastuksen hintaa 35 euroa.
        Minulla on kaksi täysin samanlaista autoa toinen suomen rekisterissä ja toinen ruotsin rekisterissä, joten tiedän tästä katsastustullauksesta myös jotain, kumpaankaan autoon ei tehdä sitä rahastus OBD-mittausta, siis suomessa katsastus hinnat on selvää ja laillista ryöstöä köyhiltä ihmisiltä.

        Miksi tekeydyt tyhmemmäksi kuin olet? Onhan se selvä että keskustelut ajautuvat välillä syrjään otsikosta, ei taida olla kovin kauhea synti Suoli24:ssä? Hinnanmuodostukseen en ottanut mitään kantaa. Jokatapauksessa fakta on se että katsastus ei ole samanlainen missään kahdessa valtiossa. Tyhmä ei ole se joka väittelee, vaan se joka ei älyä lopettaa. Hintaitkijöille suositan oman katsastusaseman perustamista, olen myös valmis osakkaaksi, otan järkeviä ehdotuksia vastaan.


      • tarjolla tänään
        fghfghgf kirjoitti:

        Miksi tekeydyt tyhmemmäksi kuin olet? Onhan se selvä että keskustelut ajautuvat välillä syrjään otsikosta, ei taida olla kovin kauhea synti Suoli24:ssä? Hinnanmuodostukseen en ottanut mitään kantaa. Jokatapauksessa fakta on se että katsastus ei ole samanlainen missään kahdessa valtiossa. Tyhmä ei ole se joka väittelee, vaan se joka ei älyä lopettaa. Hintaitkijöille suositan oman katsastusaseman perustamista, olen myös valmis osakkaaksi, otan järkeviä ehdotuksia vastaan.

        Eli katsastuksen sisällöstä ei olla samaa mieltä, eri maissa.

        Olen syvästi järkyttynyt, katsastuksen absoluuttinen luonne sai nyt pahan kolauksen.

        Taitaakin olla niin, että absoluuttisen ainoa oikea tietotaito on pässyt pesiytymään vain ja ainoastaan Suomalaiseen katsastusinstituutioon. Maailman paras.

        Mutta huoliakin on, tänne voi kuka tahansa, jostain kaukaa (kaisaari) ajaa, millaisella katsastuksella tahansa. Kauheuksia siitä syntyy.

        Pääset osakkaaksi, jos et itke hinnasta.


      • hjghjjg
        tarjolla tänään kirjoitti:

        Eli katsastuksen sisällöstä ei olla samaa mieltä, eri maissa.

        Olen syvästi järkyttynyt, katsastuksen absoluuttinen luonne sai nyt pahan kolauksen.

        Taitaakin olla niin, että absoluuttisen ainoa oikea tietotaito on pässyt pesiytymään vain ja ainoastaan Suomalaiseen katsastusinstituutioon. Maailman paras.

        Mutta huoliakin on, tänne voi kuka tahansa, jostain kaukaa (kaisaari) ajaa, millaisella katsastuksella tahansa. Kauheuksia siitä syntyy.

        Pääset osakkaaksi, jos et itke hinnasta.

        No kyllä ampuu nyt sinullakin pahasti ohi aiheen. Tässähän oli kyse siitä että joku(sinä?) kuvitteli, että ulkomainen katsastus kelpaa Suomessa, ja että se on sisällöltään sama. Minä taas annoin muutaman syyn miksi näin ei ole mahdollista. Voi olla että EU:n myötä se tulee mahdolliseksi, mutta siinä voi kalahtaa eurofiileille omann nilkkaan.

        Sitä miten meikäläinen katsastus pärjää vertailussa muihin on täysin EVVK. Samoin se minkälaisilla paskoilla ihmiset ajelee, kunhan eivät tule minun kaistalla vastaan.


      • gjfgjfgj
        oi miksi kirjoitti:

        Miksi 400 N voimalla, onko perustelua ?

        Saa vaijerin poikki, jos tarpeeksi haluaa, miksi ?

        400/500 N on maksimi sallittu seisontajarrun käyttövoima M1 ja N1 luokkien ajoneuvoille. Jos seisontajarru ei kehitä tarpeeksi jarruvoimaa käytetään kahvatoimista seisontajarrun käyttölaitetta enintään 400 N asti, jos silloinkaan ei jarruvoimat(16% kokonaismassasta) riitä on katsastuspäätös hylätty. Jos vaijeri menee poikka se on voi voi. Muuta menettelymahdollisuutta ei katsastajalla ole. Jos ei käytetä 400 N voimalla on mahdollinen hylätty katsastuspäätös virheellinen.

        http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0CAB62FB-35F1-4440-944D-9C6C02F4CE62/0/9372082007_Katsastuksen_arvosteluperusteet.pdf


      • kedihwhisdhoi
        hjghjjg kirjoitti:

        No kyllä ampuu nyt sinullakin pahasti ohi aiheen. Tässähän oli kyse siitä että joku(sinä?) kuvitteli, että ulkomainen katsastus kelpaa Suomessa, ja että se on sisällöltään sama. Minä taas annoin muutaman syyn miksi näin ei ole mahdollista. Voi olla että EU:n myötä se tulee mahdolliseksi, mutta siinä voi kalahtaa eurofiileille omann nilkkaan.

        Sitä miten meikäläinen katsastus pärjää vertailussa muihin on täysin EVVK. Samoin se minkälaisilla paskoilla ihmiset ajelee, kunhan eivät tule minun kaistalla vastaan.

        olen lukenut koko ketjun läpi ja en ole löytänyt kohtaa jossa joku väittää että ulkomainen katsastus kelpaa suomessa, puhetta on näköjään vain suomen katsastuksen ryöstöhinnoista ja ruotsin tuplasti halvemmista hinnoista verrattuna suomen hintoihin.
        Näköjään jos sinä olet oikea katsastusmies, niin uskon kyllä sinulta tulevan millaisia hylkyjä tahansa kun et ymmärrä luettua tekstiä, kiitos.


      • ghfghfg
        kedihwhisdhoi kirjoitti:

        olen lukenut koko ketjun läpi ja en ole löytänyt kohtaa jossa joku väittää että ulkomainen katsastus kelpaa suomessa, puhetta on näköjään vain suomen katsastuksen ryöstöhinnoista ja ruotsin tuplasti halvemmista hinnoista verrattuna suomen hintoihin.
        Näköjään jos sinä olet oikea katsastusmies, niin uskon kyllä sinulta tulevan millaisia hylkyjä tahansa kun et ymmärrä luettua tekstiä, kiitos.

        "Mutta eikös nyt "Vapaan kilpailun", ja EU:n aikana euroalueen kansalaisella tulisi olla mahdollisuus katsastuttaa autonsa vaikka ruotsissa?"

        Myönnän kyllä että varaa saivarteluun jää.


    • yks monttuapina vaan
    • Sika hinta, Törkeätä!
      • oikeudenmukaista

        Kuten taulukkokin osoittaa, ei Suomessa katsastus edes ole Euroopan kalleinta, eikä noussut eniten. Voidaan tämän perusteella olla tyytyväisiä, koska Suomen katsastusjärjestelmä on varmaankin vähiten korruptoitunut, asiantunteva, puolueeton, hyvin palveleva.


      • miten niin?

        No eihän katsastus Suomessa tuon mukaan ole kallista eikä edes hinnannousu mitenkään älytöntä.

        Älkää pässit verratko svenssoneitten valtiolliseen katsastukseen, joka pyörii tuloksella -0. Suomessa se on sentään tervettä yritystoimintaa eikä mitään Neuvostoliiton aikaista tuhertamista.

        Vielä tuosta taulukosta näkee hyvin, että jos katsastus vapautetaan korjaamoiden yhteyteen, niinkuin Saksassa, niin mites sitten hintojen käy. 81 % !!!!!!!!!!!!

        Ja täällä Suomessa katsastus on sentään hyvin valvottua korruptiovapaata toimintaa.


      • hevonpaskaa
        miten niin? kirjoitti:

        No eihän katsastus Suomessa tuon mukaan ole kallista eikä edes hinnannousu mitenkään älytöntä.

        Älkää pässit verratko svenssoneitten valtiolliseen katsastukseen, joka pyörii tuloksella -0. Suomessa se on sentään tervettä yritystoimintaa eikä mitään Neuvostoliiton aikaista tuhertamista.

        Vielä tuosta taulukosta näkee hyvin, että jos katsastus vapautetaan korjaamoiden yhteyteen, niinkuin Saksassa, niin mites sitten hintojen käy. 81 % !!!!!!!!!!!!

        Ja täällä Suomessa katsastus on sentään hyvin valvottua korruptiovapaata toimintaa.

        Oletko noin pihalla ? Huono trolli.
        Varsinainen valopää.


      • prkele

        Ei mikään oikeuta tuollaiseen hintojen korotukseen 4 vuoden aikana. Missä mättää? Kuka vastuussa?!


      • miten niin?
        hevonpaskaa kirjoitti:

        Oletko noin pihalla ? Huono trolli.
        Varsinainen valopää.

        Sori, kirjoitin väärään ryhmään. Piti asiallisesti keskustella katsastuksien hinnoista ja siitä, mihin se pahimmillaan voi mennä. kts Saksa.

        Tämä ryhmä onkin näköjään asennevammaisten koko katsastustoimintaa vihaavien romuautojen omistajille.

        Pelleilyä tällainen narina kerran vuodessa menevästä maksusta, jolla ei saa edes tankillista bensaa (60x1,5=90).


      • sokea klovni
        miten niin? kirjoitti:

        Sori, kirjoitin väärään ryhmään. Piti asiallisesti keskustella katsastuksien hinnoista ja siitä, mihin se pahimmillaan voi mennä. kts Saksa.

        Tämä ryhmä onkin näköjään asennevammaisten koko katsastustoimintaa vihaavien romuautojen omistajille.

        Pelleilyä tällainen narina kerran vuodessa menevästä maksusta, jolla ei saa edes tankillista bensaa (60x1,5=90).

        Miten se tankillinen bensaa tähän liittyy ?
        Tai mihinkään muuhunkaan.

        Itse arvostan parturini ja hammaslääkärini ammattitaitoa ja palvelua paljon korkeammalle, kuin katsastus. Eikä vertailuarvona ole tankillinen bensaa. Vaikka edullisempaa onkin.

        Pelleilyä on katsastuksen kartellihinnat.


      • sitten vittu
        sokea klovni kirjoitti:

        Miten se tankillinen bensaa tähän liittyy ?
        Tai mihinkään muuhunkaan.

        Itse arvostan parturini ja hammaslääkärini ammattitaitoa ja palvelua paljon korkeammalle, kuin katsastus. Eikä vertailuarvona ole tankillinen bensaa. Vaikka edullisempaa onkin.

        Pelleilyä on katsastuksen kartellihinnat.

        päähän äläkä katsasta sitä romuasi, kyllä pärjätään ilman sinun asennevammaakin!


      • on A-Katsastuksen
        prkele kirjoitti:

        Ei mikään oikeuta tuollaiseen hintojen korotukseen 4 vuoden aikana. Missä mättää? Kuka vastuussa?!

        omistaja, joka nylkee suomalaistollot: Bridgepoint Capital Limited. Ps. katsastajille on turha vittuilla hinnoista!


      • homma etenee
        sitten vittu kirjoitti:

        päähän äläkä katsasta sitä romuasi, kyllä pärjätään ilman sinun asennevammaakin!

        Sinä tuskin pärjäät, missään tapauksessa.


      • Räpä
        sokea klovni kirjoitti:

        Miten se tankillinen bensaa tähän liittyy ?
        Tai mihinkään muuhunkaan.

        Itse arvostan parturini ja hammaslääkärini ammattitaitoa ja palvelua paljon korkeammalle, kuin katsastus. Eikä vertailuarvona ole tankillinen bensaa. Vaikka edullisempaa onkin.

        Pelleilyä on katsastuksen kartellihinnat.

        Mitä merkitystä sillä on, arvostaako "katsastus" parturisi tai hammaslääkärisi ammattitaitoa ja palvelua?


      • ....the end...
        miten niin? kirjoitti:

        Sori, kirjoitin väärään ryhmään. Piti asiallisesti keskustella katsastuksien hinnoista ja siitä, mihin se pahimmillaan voi mennä. kts Saksa.

        Tämä ryhmä onkin näköjään asennevammaisten koko katsastustoimintaa vihaavien romuautojen omistajille.

        Pelleilyä tällainen narina kerran vuodessa menevästä maksusta, jolla ei saa edes tankillista bensaa (60x1,5=90).

        Lopetin autoilun kun bensan hinta ylitti 5 mk/L. Siinä tuli minun kipuraja vastaan. Ei ole sen jälkeen tarvinnut maksaa bensasta eikä katsastuksesta.


      • höh
        Räpä kirjoitti:

        Mitä merkitystä sillä on, arvostaako "katsastus" parturisi tai hammaslääkärisi ammattitaitoa ja palvelua?

        Taisit ymmärtää väärin.

        Ketä kiinnostaa mitä katsastus arvostaa?
        Ei ketään.


      • tarvitsekaan,
        homma etenee kirjoitti:

        Sinä tuskin pärjäät, missään tapauksessa.

        on muutama satatuhatta tilillä tyhmien suomalaistollojen katsastukseen kantamia rahoja. Lomaparatiisissa on jo asunto odottamassa!


    • ------------

      normaalia kansainvälistä tasoa.

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ootko nainen noin mustis musta

      Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      91
      7405
    2. Sen kerran kun siellä käyn

      Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      3937
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

      Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3500
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

      Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      2713
    5. Kauan säkin jaksoit

      Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2642
    6. rakastan sinua!

      Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      40
      2433
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

      ..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      129
      2369
    8. Miksi kaipaat

      Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2249
    9. Askanmäessä Huippu esitys

      Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      20
      2168
    10. Siis hetkonen

      Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      1942
    Aihe