olenko ainoa?
Olen tehnyt kaikkeni että läheisilläni olis ollut hyvä joulu mutta silti itken täällä yksikseni ja murehdin mennyttä elämää.
Elämäni oli tässä ja nyt.
Säälittävää eikö totta?
only
22
1101
Vastaukset
- muitakin
joilta elämä ohi, ainaskin minä.
- täällä toinen
säälittävää, tämä on meidän elämää. Hyvämieli on siitä kun sai laittaa läheisilleen joulun, olla taas yhdessä. Haikeus jäi kun kaikki lähti, millon taas nähdään. Mennyt tulee mieleen, aika jolloin lapset asuivat kotona. Onko tämä nyt sitä ikää jolloin alkaa kelaamaan menneisyyttään, tehtyjä ja tekemättömiä asioita.
Muakin itkettää ja mietityttää edelleen... ainoa, mutta silti olet yksin.
Niinhän se ihmisten pyytetön tekeminen, usein kuitataan olan kohautuksella, mikä on valitettavasti totta.
Kuitenkin ja varsinkin meidän suomalaisten menttaliteeettiin liittyy se piirre, että luulemme, että se riittää huomioksi, että on itsellä levollinen jopa kiitollinen mieli.
Emme useinkaan tuo sitä puheillamme, teoillamme saati antamalla aikaamme ja huomiotamme sekä keskittyen sen kaikkein vaatimattomimman ja hiljaisen puurtajan hyväksi.
Säälittävää ei ole itkeminen, alakulo, masentuneisuus eikä mitkään inhimilliset tunteet, joita koemme.
Ne sitä vastoin ne ovat ilmenemismuotoja ja jopa kehon ja mielen suojautumiskeinoja saada itsensä ja ympäristö/läheiset/ystävät huomaamaan, että jotain pitää muuttaa ja asioihin pitää panostaa, että jaksaisi odottaa myös seuraavaa aamua mieli vastaanottavana uusien mahdollisuuksien havaitsemiseen ja tarttumiseen juuri niihin hetkiin, mitä eletään.
Ajattele; Sinä olet kuitenkin vielä täysin selkeillä ajatuksilla saanut tuotua julki pahan olosi.
Sinulla on myös todennäköisesti elämän peusasiat kunnossa, koska on kone käytössä ja katto päänpäällä ym.
Itsellä oli aikoinaan sairasrastaessani musiikki se keino millä pidin ajatukset varsinkin yöaikaan pois 'maailman murheista'.
Korvalaput päässä ja mielialaan sopivaa musiikkia ja ainoastaan siihen keskittyen.
Sekä fyysiset että henkiset kivut olivat huomattavasti kevyempiä ja aamu sarasti ilman rauhatonta valvomista.
Toivottavasti tämä vieti saa sinut näkemään uutta valoa ja sähköpostiosoite on käytettävissä, jos arvelet, että voin olla sitä kautta avuksi sinulle.
Hyvää yötä! Kyllä elämä kantaa, usko vaan!!- kanna
eikä anna enää mitään.
Kuinka kauan menee ennenkuin läheiseni ja muut tajuavat kuinka paha mun on olla? kanna kirjoitti:
eikä anna enää mitään.
Kuinka kauan menee ennenkuin läheiseni ja muut tajuavat kuinka paha mun on olla?laittaa heidät huomaamaan.
Sanot aivan suoraan läheisillesi, mitä koet ja miksi sinun on paha olla.
Joskus vieraalle on helpompi avautua ja saada siittä kannustusta ja voimaa hakea muutosta läheisten tai terveyden huollon avulla kohti normaalimpaa olotilaa.
Tiedän kyllä mitä on toivottomuus.
En uskonut näkeväni 50. vuotispäivääni, en millään.
Vieläkin se aikakausi on muistojen puolesta aivan tyhjää aikaa, en muista siltä ajalta mitään yksityiskohtaa.
Olen myt kohta 56. vuotta ja elämä on hyvällä mallilla.
Vielä olen "uskotellut" leikilläni, että oikeasti olen sen kaksi vuotta nuorempi, kun en niitä edes elänyt.
Usko vaan, kyllä elämä kantaa ja antaa myös sinulle monta hyvää aikaa nauttia elämästä.
Jk.Minulle toipumisen jälkeinen elämä on antanut paljon enemmän tyydytystä, kuin se taloudellisesti yltäkylläinen ja intensiivinen elämä ikinä antoi.
Menetin sairauteni myötä tuloista yli kahdeksankymmentä prosenttia ja maksoin kahden ensimmäisen sairausvuoteni aikana veroina valtiolle yli 400 000 mk. ja yrityksen alasajoon toisen mokoman.
Kelalta en saanut kahteen ensimmäiseen vuoteen markaakaan vaan sairastin omillani kaksi ensimmäistä vuotta perheeni.
Onneksi yritykseni oli hyvällä mallilla ja selvisin ilman konkurssia ja vieläkin on sillä puolen plussan puolella asiat, vaikka mitään tuloja en sen kautta enää kahteen vuoteen ole saanut/ottanut.
ps. Koeta saada ajatus kohdennettua johonkin neutraaliin tai sellaiseen asiaan, josta olet aiemmin saanut tyydytystä.
Tämä siis ensiavuksi, että selviät huomiseen mahdollisimman 'ehjänä'- ystäväni
emw34 kirjoitti:
laittaa heidät huomaamaan.
Sanot aivan suoraan läheisillesi, mitä koet ja miksi sinun on paha olla.
Joskus vieraalle on helpompi avautua ja saada siittä kannustusta ja voimaa hakea muutosta läheisten tai terveyden huollon avulla kohti normaalimpaa olotilaa.
Tiedän kyllä mitä on toivottomuus.
En uskonut näkeväni 50. vuotispäivääni, en millään.
Vieläkin se aikakausi on muistojen puolesta aivan tyhjää aikaa, en muista siltä ajalta mitään yksityiskohtaa.
Olen myt kohta 56. vuotta ja elämä on hyvällä mallilla.
Vielä olen "uskotellut" leikilläni, että oikeasti olen sen kaksi vuotta nuorempi, kun en niitä edes elänyt.
Usko vaan, kyllä elämä kantaa ja antaa myös sinulle monta hyvää aikaa nauttia elämästä.
Jk.Minulle toipumisen jälkeinen elämä on antanut paljon enemmän tyydytystä, kuin se taloudellisesti yltäkylläinen ja intensiivinen elämä ikinä antoi.
Menetin sairauteni myötä tuloista yli kahdeksankymmentä prosenttia ja maksoin kahden ensimmäisen sairausvuoteni aikana veroina valtiolle yli 400 000 mk. ja yrityksen alasajoon toisen mokoman.
Kelalta en saanut kahteen ensimmäiseen vuoteen markaakaan vaan sairastin omillani kaksi ensimmäistä vuotta perheeni.
Onneksi yritykseni oli hyvällä mallilla ja selvisin ilman konkurssia ja vieläkin on sillä puolen plussan puolella asiat, vaikka mitään tuloja en sen kautta enää kahteen vuoteen ole saanut/ottanut.
ps. Koeta saada ajatus kohdennettua johonkin neutraaliin tai sellaiseen asiaan, josta olet aiemmin saanut tyydytystä.
Tämä siis ensiavuksi, että selviät huomiseen mahdollisimman 'ehjänä'kannustuksesta.
Olen aina ollut väärin ymmäretty, en tiedä miksi?
Olen aina halunnut läheiselleni pelkkää hyvää ja kaikille muillekin mutta minut on aina ymmärretty väärin. Lieneekö ainut ainut tapa lopettaa itsensä?
Työkaverini ymmärtää väärin ja kaikki muutkin?
- kaikella ystävyydellä
ja kunnioituksella painukaa helvettiin kaikki rienaajani ja kiusaajani työpaikalta sekä ýksityiselämästäni. Toivottavasti olette nauttineet!
terveisin Marita Karhulahti
KIUSAAMISENI ON PÄÄTTYNYT TÄHÄN PÄIVÄÄN!!!!!!!!!!!
KOSKEE SINUA TEIJA JA TAPIO MYÖS!!!!!!!!- Heikki
sinua sydämestäni myös!
Petit luottamukseni, mutta siihen kait oli Teija
syypää. vai mitä?
Vittuuntunut vanhapiika???????????? - kaiken muun
Heikki kirjoitti:
sinua sydämestäni myös!
syypää. vai mitä?
Vittuuntunut vanhapiika????????????lisäksi Heikin nimissä tekstiä?
Kuuluuko sekin hyveisiisi? - en ole
Heikki kirjoitti:
sinua sydämestäni myös!
syypää. vai mitä?
Vittuuntunut vanhapiika????????????pettänyt kenenkään luottamusta vaan minun nimissäni on tehty paljon pahaa meilien ja tekstiviestien muodossa.
Jos olet joku muu, olet sairaampi kuin olen kuvitellut? - elämäntehtäväkseen
Heikki kirjoitti:
sinua sydämestäni myös!
syypää. vai mitä?
Vittuuntunut vanhapiika????????????sotkea muitten ihmisten asiat kun ei ole omaa
"normaalia yksityiselämää" - vielä "Heikille"
Heikki kirjoitti:
sinua sydämestäni myös!
syypää. vai mitä?
Vittuuntunut vanhapiika????????????hän ei koskaan esiintyisi täällä omalla nimellään.
Joten tiedän kyllä kuka tämän tekstin takana oli!!!! - se on
Heikki kirjoitti:
sinua sydämestäni myös!
syypää. vai mitä?
Vittuuntunut vanhapiika????????????kirjoitella tänne mitä tahansa, kun ìtse moderoi näitä sivuja vai mitä T?
- on ollut
pelkkiä kateellisia ihmisiä ympärilläni.
SE on loppu nyt!
Haastan oikeuteen joka yrittää hankaluuksia minulle tästä eteenpäin!!!!!!!!
Olen vittuuntunut kateellisiiin ystäviin , työkavereihin ym. Voimahalit sinulle. Yritä tehdä jotakin, mikä tahansa fyysinen aktiviteetti, mieluiten ulkona happirikkaassa ilmassa helpottaa masennusta ja ahdistusta.
- Angel of The Morning
Minäkin mietin ääneen tässä pari päivää sitten outoa tapahtumaa joka sattui pari kuukautta sitten. Uusi tuttavuus, joka tupsahti "sukuun", teki minulle törkeän tempun ensitapaamisen jälkeen.
Minulle, joka olen aina auttanut kaikkia enkä ole koskaan ollut ilkeä kenellekkään.
Vaahtosin aamulla täällä kotona tuota asiaa ja loppusanat olivat suunnileen;
..nyt riitti...sai olla viiminen kerta..mun puolesta noi sun kaikki sukulaiset saa vaikka kuolla..voi.v....!!
Sitten alkoi naurattamaan...minä marttina :D - Pirre*
ei täällä elämässä kannattaisi ripustautua pelkästään toisten ihmisten varaan.
Eikös me olla jo aikuisia? :)
Ja mitä se sellainen lähimmäisenrakkaus on että palvellaan pelkästään vastapalveluksen toivossa, sehän on kaupankäyntiä.- Pirre*
itkut pois ja nenä vastatuuleen positiivisin ajatuksin. Ilo on elämässä itsessään.
- koolinki
Pirre* kirjoitti:
itkut pois ja nenä vastatuuleen positiivisin ajatuksin. Ilo on elämässä itsessään.
sinua Pirre! Etpä näköjään seuraa asiantuntijoita. Telkussa yks semmone sano, et ei kannsta olla positiivinen, koska siihen on olemassa ihan oma lääkitys.
Ja sehän tarkottaa, että positiivisuus ilman lääkitystä on pelkkää teeskentelyä.
- HTZA
ihmisten joukkoon.
Kaikki meistä, tämän ikäisistä, ovat jo ainakin kerran, romahtaneet elämässään maan pintaan.
Siitä on tasan kaksi tietä: Pinnan alle tai ylös aurinkoisiin pilviin.
Lue kaikki tämän palstan jutut niin huomaat kuinka kaikki meistä, hengissä olevat (?), ovat iloisia ja elämänmyönteisiä ihmisiä.
Ja liity meihin!
Jo sodissa miehet kestivät, sen hetkisen elämänsä, hurtin huumorin ja omituisten juttujen avulla.- posiitivinen
ihminen mutta aina löytyy noita "kusipäitä" jotka
kieriskelevät omassa katkeruudessaan ja yrittävät tehdä muitten elämästä helvetin ja kuvittelevat saavuttavansa oman onnensa sitä kautta. - HTZA
posiitivinen kirjoitti:
ihminen mutta aina löytyy noita "kusipäitä" jotka
kieriskelevät omassa katkeruudessaan ja yrittävät tehdä muitten elämästä helvetin ja kuvittelevat saavuttavansa oman onnensa sitä kautta.minä ole, toivottavasti, ja varma olen eivät ainakaan muut tällä palstalla.
Tarkemmin ajatellen, minä se sitten olen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu832032Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3941811- 591808
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1691475Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle681354Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101350Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä751317- 671253
Kuljettajasi oy konkurssi?!
Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?141123KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin1011107