HealthEx-klubista kokemuksia?

sohvaperunalle stop

Hei! Onko kellään kokemuksia HealthEx-klubista, millainen on. Olen kattellut heidän nettisivujaan ja mielenkiinto on herännyt. Hinta vaan tuntuu aika suolaiselta, onko hintansa väärti?

46

10686

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mylrit

      Olen käynyt healthexissa noin 3 kuukautta ja olen erittäin tyytyväinen siihen paikkaan . olen todella löytänyt itselleni sopivan kuntoilumuodon , saunoineen ja uimaaltaineen , rentoutus/hierontatuoleineen ja virvokkeineen päivineen ja lisäksi se on työpaikkani lähellä ,joten tulee usein käytyä töiden jälkeen ....

      • ilkka1243

        Healthex on omalla sarallaan aika hyvä, se tarjoaa lyhyttä, simppeliä treeniä (lue myös: vähän laitteita tai valinnanvaraa). Jos Healthex on työmatkan varrella ja on vähän aikaa, niin voipi olla hyvä valinta.

        Kuukausimaksut ovat kuitenkin kalliita (hieman rahastuksen makua), eikä sopimuksissa ole paljoakaan joustoa jos elämäntilanne muuttuu (sopimuksen katkaiseminen maksaa niin paljon, ettei se yleensä kannata; pitkänkään loman ajaksi ei voi jäädyttää sopimusta vaan se pitää vuokrata eteenpäin). Juuri nuo lisäehdot ja jouston puuttuminen lisäävät rahastuksen makua...Jos sopimus jatkuu vaikka salilla ei voi käydäkään, niin sali saa ilmaista rahaa. Tämä käytäntöhän on toki yleistä, mutta kun kuukausimaksukin on jo kallis, toivoisi enemmän joustoa.

        Kannattaa siis liittyä vaan jos sali on koti-työmatkalla tai lähellä jompaa kumpaa, eikä tarkoituksenasi ole muuttaa kotia tai työpaikkaa sopimuksen aikana tai lähtä pidemmälle lomalle. Toinen mahdollisuus on toki hankkia kortti jonkun toisen kanssa ja sitten siirtää korttia aina jonkun kuukauden jälkeen. Kortin jakaminen on täysin sallittua ja sitä he jopa suosittelevat matkojen aikana.


      • Nimetön
        ilkka1243 kirjoitti:

        Healthex on omalla sarallaan aika hyvä, se tarjoaa lyhyttä, simppeliä treeniä (lue myös: vähän laitteita tai valinnanvaraa). Jos Healthex on työmatkan varrella ja on vähän aikaa, niin voipi olla hyvä valinta.

        Kuukausimaksut ovat kuitenkin kalliita (hieman rahastuksen makua), eikä sopimuksissa ole paljoakaan joustoa jos elämäntilanne muuttuu (sopimuksen katkaiseminen maksaa niin paljon, ettei se yleensä kannata; pitkänkään loman ajaksi ei voi jäädyttää sopimusta vaan se pitää vuokrata eteenpäin). Juuri nuo lisäehdot ja jouston puuttuminen lisäävät rahastuksen makua...Jos sopimus jatkuu vaikka salilla ei voi käydäkään, niin sali saa ilmaista rahaa. Tämä käytäntöhän on toki yleistä, mutta kun kuukausimaksukin on jo kallis, toivoisi enemmän joustoa.

        Kannattaa siis liittyä vaan jos sali on koti-työmatkalla tai lähellä jompaa kumpaa, eikä tarkoituksenasi ole muuttaa kotia tai työpaikkaa sopimuksen aikana tai lähtä pidemmälle lomalle. Toinen mahdollisuus on toki hankkia kortti jonkun toisen kanssa ja sitten siirtää korttia aina jonkun kuukauden jälkeen. Kortin jakaminen on täysin sallittua ja sitä he jopa suosittelevat matkojen aikana.

        En todellakaan voi henkilökohtaisesti suositella Healthexia ja annan varoituksen sanan niille, jotka menevät tutustumaan ja ovat sitten tekemässä sopimusta.

        Älkää hyvät ihmiset tehkö ainakaan kovin pitkiä sopimus-aikoja.

        Tutustukaa rauhassa ensin muutama kuukausi.
        He ovat hyviä puhumaan ja sitä helposti ajattelee vain sen hetkistä elämän tilannettaan.

        Olosuhteet voivat myös muuttua hyvinkin pian ja sitä sopimustaa ei pureta. Sinä maksat edelleen korkeaa hintaa salista, vaikka et siellä pysty käymäänkään.

        Sitä liikakiloineen yrittää hakea kaikkea mahdollia keinoja tulemalla normaalin kokoiseksi ja kuitenkin iso askel on mennä johonkin yleisiin kuntosaleihin, kun siellä on viimeiseen asti trimmattuja hyvän näköisiä vartaloita ja oma itse tunto huono menemään joukkoon.

        Healthexista sain sellaisen käsityksen, että siellä on tavallisia keski-ikäisiä,jopa vanhuksia parantamassa kuntoaan ja sinne kehtaa mennä pullukatkin.

        Näin ei kuitenkan ole kokemukseni perusteella.

        Minun aikana siellä oli paljonkin kaksikymppisiä tiukkapehvaisia.
        Jopa alle viisitoista vuotiailla näkyi olevan kortti, jonka pistivät laitteeseen (liekkö sitten ollut vanhempiensa),
        sekä niitä nuoria, joilla ei ollut lainkaan korttia, mutta vehkeitä käyttivät siihen malliin, että seuraavalla käyttäjällä olikin sitten ongemia laitteiden kanssa.

        Kai osa syynä se, että iltaisin ja viikonloppuisin siellä ei ole juurikaan henkilökuntaa valvomassa kävijöitä,
        joten vanhemmat voivat tulla sinne koko perheellä ja nämä ihan pienet nassikat,
        jopa häiritsevät sitä rauhaa, mitä siellä soisi olevan,
        kun kyse on kuitenkin aikuisten harrastuksesta.

        Välillä, jopa hirvitti, kun pikkuiset nousivat rämpyttelemään vehkeitä, että vahinkohan siinä saatta tulla lapselle.
        Vanhemmmat ei isomasti edes kieltäneet lapsukaisijaan, vaan keskittyivät omaan suoritukseensa.

        Myös se, että sinne itse kukin tulee siihen klo:n
        aikaan, mikä kenellekin sopii ja monesti kävi niin,
        että monta oli odottamassa yht.aikaa pääsyä lämmittelemään esim.kuntopyörään.

        Itsellä ainakin iski tressi jo siinä vaiheessa, kun tuli kiire tehdä omat ohjelmansa,
        jotta seuraava pääsisi laitteeseen ja kun ihmisillä on eri ohjelmia korteissa, toisilla lyhyempiä, toislla taas pitenpiä vaiheita ja kuitenkin tarkoitus oli mennä laitteet tietyssä järjestyksessä.

        Siinä sitten joku kiireinen huokailee ja hermoilee vieressä, kun joutuu odottelemaan vuoroaan.

        Sopimusta tehdessä sanottiin, että clubista ei voi erota, kuin lääkärin todistuksella tai muuttamalla asuinkuntaa.

        He puolestaan voivat sanoa irti clubilaisen, jos hän aiheuttaa käytöksellään häiriöitä tai rikkoo sääntöjä.
        Tärkeää oli kuulema myös , että clubilainen käy salilla tietyn määrän. Viikossa esim.2-5 kertaa, jotta heidän laskema kuntotaso nousee ja näkyy tuloksissa.
        Heidän pointinsa oli juuri se,
        että huomauttavat, jos asiakas unohtaa kuntoilun liian pitkäksi aikaa ja siten kunto ei nousekkaan ja se on heidän maineellensa negatiivistä.

        No, mitenhän on laita, kun sopimusta ei voi sanoa irti, ilman mielettömiä kuluja ja vaikka en käykään siellä enään ja kerron jollekin, että kuulun Healthex-clubiin,
        niin mahdankohan olla hyvä mainosta Healthexille ylipainoineni ja läähätyksineni.

        Joten, eikö järkevää olisi heidän muuttaa hiukan sääntöjään ja sanoa sopimuksemme irti, johtuen siitä, että en noudata sitä, riippuen minun omista henkilökohtaisista syistäni.

        Mutta, eihän he sitä tee, sillä rahaa he tarvitsevat yrityksen pyöritykseen.
        Olen kuullut, että heidän asiakkainaan on paljon juuri meitä ns.maksavia asikkaita jotka,
        kuka mistäkin syystä eivät siellä pysty kulkemaan.

        Inhimillisyyttä toivoisi tässäkin suhteessa.
        Olisihan se Healthexin maineellekin positiivisempaa !

        Terveisin HÖNÄYTETTY PULLERO


      • Anonyymi
        Nimetön kirjoitti:

        En todellakaan voi henkilökohtaisesti suositella Healthexia ja annan varoituksen sanan niille, jotka menevät tutustumaan ja ovat sitten tekemässä sopimusta.

        Älkää hyvät ihmiset tehkö ainakaan kovin pitkiä sopimus-aikoja.

        Tutustukaa rauhassa ensin muutama kuukausi.
        He ovat hyviä puhumaan ja sitä helposti ajattelee vain sen hetkistä elämän tilannettaan.

        Olosuhteet voivat myös muuttua hyvinkin pian ja sitä sopimustaa ei pureta. Sinä maksat edelleen korkeaa hintaa salista, vaikka et siellä pysty käymäänkään.

        Sitä liikakiloineen yrittää hakea kaikkea mahdollia keinoja tulemalla normaalin kokoiseksi ja kuitenkin iso askel on mennä johonkin yleisiin kuntosaleihin, kun siellä on viimeiseen asti trimmattuja hyvän näköisiä vartaloita ja oma itse tunto huono menemään joukkoon.

        Healthexista sain sellaisen käsityksen, että siellä on tavallisia keski-ikäisiä,jopa vanhuksia parantamassa kuntoaan ja sinne kehtaa mennä pullukatkin.

        Näin ei kuitenkan ole kokemukseni perusteella.

        Minun aikana siellä oli paljonkin kaksikymppisiä tiukkapehvaisia.
        Jopa alle viisitoista vuotiailla näkyi olevan kortti, jonka pistivät laitteeseen (liekkö sitten ollut vanhempiensa),
        sekä niitä nuoria, joilla ei ollut lainkaan korttia, mutta vehkeitä käyttivät siihen malliin, että seuraavalla käyttäjällä olikin sitten ongemia laitteiden kanssa.

        Kai osa syynä se, että iltaisin ja viikonloppuisin siellä ei ole juurikaan henkilökuntaa valvomassa kävijöitä,
        joten vanhemmat voivat tulla sinne koko perheellä ja nämä ihan pienet nassikat,
        jopa häiritsevät sitä rauhaa, mitä siellä soisi olevan,
        kun kyse on kuitenkin aikuisten harrastuksesta.

        Välillä, jopa hirvitti, kun pikkuiset nousivat rämpyttelemään vehkeitä, että vahinkohan siinä saatta tulla lapselle.
        Vanhemmmat ei isomasti edes kieltäneet lapsukaisijaan, vaan keskittyivät omaan suoritukseensa.

        Myös se, että sinne itse kukin tulee siihen klo:n
        aikaan, mikä kenellekin sopii ja monesti kävi niin,
        että monta oli odottamassa yht.aikaa pääsyä lämmittelemään esim.kuntopyörään.

        Itsellä ainakin iski tressi jo siinä vaiheessa, kun tuli kiire tehdä omat ohjelmansa,
        jotta seuraava pääsisi laitteeseen ja kun ihmisillä on eri ohjelmia korteissa, toisilla lyhyempiä, toislla taas pitenpiä vaiheita ja kuitenkin tarkoitus oli mennä laitteet tietyssä järjestyksessä.

        Siinä sitten joku kiireinen huokailee ja hermoilee vieressä, kun joutuu odottelemaan vuoroaan.

        Sopimusta tehdessä sanottiin, että clubista ei voi erota, kuin lääkärin todistuksella tai muuttamalla asuinkuntaa.

        He puolestaan voivat sanoa irti clubilaisen, jos hän aiheuttaa käytöksellään häiriöitä tai rikkoo sääntöjä.
        Tärkeää oli kuulema myös , että clubilainen käy salilla tietyn määrän. Viikossa esim.2-5 kertaa, jotta heidän laskema kuntotaso nousee ja näkyy tuloksissa.
        Heidän pointinsa oli juuri se,
        että huomauttavat, jos asiakas unohtaa kuntoilun liian pitkäksi aikaa ja siten kunto ei nousekkaan ja se on heidän maineellensa negatiivistä.

        No, mitenhän on laita, kun sopimusta ei voi sanoa irti, ilman mielettömiä kuluja ja vaikka en käykään siellä enään ja kerron jollekin, että kuulun Healthex-clubiin,
        niin mahdankohan olla hyvä mainosta Healthexille ylipainoineni ja läähätyksineni.

        Joten, eikö järkevää olisi heidän muuttaa hiukan sääntöjään ja sanoa sopimuksemme irti, johtuen siitä, että en noudata sitä, riippuen minun omista henkilökohtaisista syistäni.

        Mutta, eihän he sitä tee, sillä rahaa he tarvitsevat yrityksen pyöritykseen.
        Olen kuullut, että heidän asiakkainaan on paljon juuri meitä ns.maksavia asikkaita jotka,
        kuka mistäkin syystä eivät siellä pysty kulkemaan.

        Inhimillisyyttä toivoisi tässäkin suhteessa.
        Olisihan se Healthexin maineellekin positiivisempaa !

        Terveisin HÖNÄYTETTY PULLERO

        Yo. teksti ei todellakaan pidä paikkaansa. Tungosta ei ole ollut 10 vuoteen, mitä minä olen käynyt. Lapsiakaan en ole nähnyt tällä salilla. Suurinosa on keski-ikäisiä ja eläkeläisiä.
        Irtisanomisaika 6 viikkoa.


    • älä tee tätä virhettä

      Rahastusta koko toiminta.

      1. Alussa luvataan että fysioterapeutin kanssa kartoitetaan yksilölliset tarpeet (lue: tavallinen salivalvoja neuvoo). Laitteet käydään vaan läpi.

      2. törkeän kallista ja ei joustoa

      3. vaikka on tehty määräaikainen sopimus niin se jatkuu määräajan jälkeen automaattisesti jos et irtisano 1 kk aikasemmin. HALOO! KUKA MUISTAA LISÄEHDON JOSSA KERROTAAN KYSEINEN IRTISANOMISEHTO

      • Jatkaja

        Mikä on kallista? Olen käynyt healthexillä lähes kaksi vuotta 2-4 kertaa viikossa eikä mielekäs harjoittelu ole koskaan kallista ja aion edelleen jatkaa harjoittelua. HALOO! Miksi sinä olet lopettamassa harjoittelun?


      • Reenit

        Lue sopimus ensin ,kirjoita vasta sitten alle ,äläkä narise täällä keskustelu palstalla


      • Riaivostunut

        Todella törkeää rahastusta. Jopa lääkärintodistukset kyseenalaistetaan eli heillä on mielestään parempi tietämys asikkaan terveydentilasta kuin hoitavalla lääkärillä. Ja kun menee irtisanoutumaan lääkärintodistuksen kanssa joutuu kolmannen asteen kuulusteluun. Huh, huh!!! Parhaillaan harkitsen asian riitauttamista kuluttajasuoja-lautakunnassa. Jos löytyy muita jotka ovat kokeneet tulleensa hyöynäytetyiksi vastatkaa nimimerkille tämän välityksellä, niin katson josko joukkovoimalla saisimme aikaan jotain


      • näsäviisastelija
        Reenit kirjoitti:

        Lue sopimus ensin ,kirjoita vasta sitten alle ,äläkä narise täällä keskustelu palstalla

        Ei se auta ,vaikka on sopimuksen lukenut ,kun sovitut asiat eivät muutaman kuukauden jälkeen eivät toteudu ,siinä ei narinatkaa auta , taidatilla henkilökuntaa.
        Lue myös nuo nekatiiviset kokemukset , ei jo siitä ettei ole lukenut sopimusya , vaan siitä että lupaukset eivät vaan toteutuneet .on kuin puhelin myyjien lupauksia .


    • hxläinen

      Olen käynyt jo kolme vuotta. Tosi tyytyväinen. Ja kuka tekee sopimuksen tutustumatta ehtoihin? Liikuntahan on elämänikäinen projekti, ei pitäisi ahdistaa joku puolenvuoden tai vuoden diili.
      Omalla salillani on kaksi fysioterapeuttia ja aina tarvittaessa tavoitettavissa, kuukauden välein vaihdetaan ohjelmaa ja katsellaan edistymistä. Onneksi löytyi tämä päikka, ei mitään tiukkapipoja tai pyllyjä..tavallisia meikäläisiä. Sai jättää hyvästit kymmenelle kilolle pysyvästi ja selkäkivuille. Jatkuu sopivan rasittavat harjoitukset minulla siellä niin kauan kuin sali on pystyssä.

    • Leenu 47

      Minä ainakin tykkään kun voi nopesti treenata koko kehon ja muutkin harjoittelijat ovat aivan taviksia!

      • Tiiiimo

        Mie myös pidän healthexin ilmapiiristä. Ei muuten lopu vastukset, voi treenata niin kovaa kuin vain pystyy ja haluaa. Nyt treeniä takana vajaa puoli vuotta.


      • Tiiiimo kirjoitti:

        Mie myös pidän healthexin ilmapiiristä. Ei muuten lopu vastukset, voi treenata niin kovaa kuin vain pystyy ja haluaa. Nyt treeniä takana vajaa puoli vuotta.

        Onko mielestäsi vastine rahalle? Näkyykö tulokset?

        Onko salilla jossa käyt ikinä ruuhkaa? - Kampissa on ainakin.

        Ei ole vastine rahalle (74e kuussa, vuoden sopimus).
        Ei näy tulokset (ei ole paino pudonnut), tosin vähän on lihakset paremmassa kunnossa.

        Itse olen käynyt noin puoli vuotta tuolla Kampin Healthexissä.

        Viime viikolla kävin rauhallisessa jumpassa (pilates) muualla, testaamassa miltä tuntuu.
        Seuraavana ja vielä sitä seuraavana päivänä mulla oli peffa- ja vatsalihakset aivan kipeät.
        Eli silloin tietää onko jumpasta mitään hyötyä - kun lihaksissa tuntuu että on edellisenä päivänä tehnyt jotain.
        Pilateksessahan ei hypitä eikä mitään. Hikoilin ehkä saman verran kuin Healthexissa, eli en juuri mitään. Ehkä tein jotain väärin mutta ainakin reisilihakset tuntuivat siltä ettei ne ole saaneet treeniä ollenkaan.
        Mielestäni oli jotenkin outoa - olenko käynyt turhaan Healthexissä!?

        Ehkä johtuu siitä että on väärät vastukset, tai siitä ettei Healthexin laitteet vain toimi.

        Siitä syytän kuitenkin henkilökuntaa joka on tosi harvoin paikalla - ja jos on, he hoitavat markkinointia ja haalivat lisää höynäytettäviä "salille".

        Pidän Healthexin hierontatuolista, ja siitä, että ideana on saada puolessa tunnissa treenit tehdyksi.
        Valitettavasti vain puolen tunnin liikunta pari kertaa viikossa ei ole mulle toiminut - ehkä jollekin toimii ja on todella hyödyksi. Mulle kyllä ei.
        Ja on aika rahan hukkaa verrattuna siihen mitä muualla saisi salin ja ryhmäliikunnan yhdistelmästä.

        Plus Healthexin sopimukset on perseestä (vrt. toiseen kommenttiini tässä keskustelussa).


    • simo

      Olen käynyt Healthexillä yli kaksi vuotta ja jatkan edelleen. Kallistahan tuo on mutta,

      käynnin hinnaksi olen laskenut 6,50€ / kerta. Sehän riippuu täysin siitä, kuinka usein salilla käy. Ja satunnaisen kävijän ei tietenkään kannata mihinkään kuntoklubiin liittyä.

    • Tapsa 28

      Hyvä paikka joka suhteessa eikä ole kallista. Jos en treenaisi Healthexillä niin varmaankin lihominen olisi jatkunut ja kotisohva voittanut.

      • Paras mahdollinen liikunta ...

        Parempaa paikka saa etsiä pitkään jos löytää sittenkään Kaikki on ystävällisiä, aina tulee tervehdys. Saunat ,uima altaat, hedelmät ja kaakaot, vieläkö joku haluaisi lisää .Henkilö kunta on loistava .Tämä on Oulussa .Saksaan rakennetaan 100 Terveys liikunta salia .Ovat muuallakin huomanneet että tämä on Pop.Jone vie liikuntaa ulkomaille.


      • Oululainen-Jäsen
        Paras mahdollinen liikunta ... kirjoitti:

        Parempaa paikka saa etsiä pitkään jos löytää sittenkään Kaikki on ystävällisiä, aina tulee tervehdys. Saunat ,uima altaat, hedelmät ja kaakaot, vieläkö joku haluaisi lisää .Henkilö kunta on loistava .Tämä on Oulussa .Saksaan rakennetaan 100 Terveys liikunta salia .Ovat muuallakin huomanneet että tämä on Pop.Jone vie liikuntaa ulkomaille.

        Ihme itkemistä kyllä täällä..

        Kyllä homma toimii! Hyvä sali! Painoa lähteny jo kiitettävästi, kunto sekä lihaskunto parantunu, helppo mennä, mukavat työntekijät!


      • Nils
        Oululainen-Jäsen kirjoitti:

        Ihme itkemistä kyllä täällä..

        Kyllä homma toimii! Hyvä sali! Painoa lähteny jo kiitettävästi, kunto sekä lihaskunto parantunu, helppo mennä, mukavat työntekijät!

        Kehittyykö jos vaan tekee yhden sarjan. Healthex vetoaa yhteen tutkimukseen mutta on muita tutkimuksia jotka näyttävät että kolme sarjaa on optimi.
        Toisaalta sanotaan että lihas tarvitsee 48 tuntia lepoa. Miten voi silloin harjoitella 4-5 kertaa viikossa?


      • saibu
        Paras mahdollinen liikunta ... kirjoitti:

        Parempaa paikka saa etsiä pitkään jos löytää sittenkään Kaikki on ystävällisiä, aina tulee tervehdys. Saunat ,uima altaat, hedelmät ja kaakaot, vieläkö joku haluaisi lisää .Henkilö kunta on loistava .Tämä on Oulussa .Saksaan rakennetaan 100 Terveys liikunta salia .Ovat muuallakin huomanneet että tämä on Pop.Jone vie liikuntaa ulkomaille.

        Kotkan Healthexillä ei ole allasta eikä liiemmälti hedelmiä eikä kaakaotakaan. Hinnat ovat kuitenkin käsittääkseni samat jokaisella Healthex salilla, hieman on siis palveluissa eroa, riippuen kaupungista. Ei ole kovin tasa-arvoistaminun mielestäni.


      • ultsu100
        Paras mahdollinen liikunta ... kirjoitti:

        Parempaa paikka saa etsiä pitkään jos löytää sittenkään Kaikki on ystävällisiä, aina tulee tervehdys. Saunat ,uima altaat, hedelmät ja kaakaot, vieläkö joku haluaisi lisää .Henkilö kunta on loistava .Tämä on Oulussa .Saksaan rakennetaan 100 Terveys liikunta salia .Ovat muuallakin huomanneet että tämä on Pop.Jone vie liikuntaa ulkomaille.

        saa vettä ...tosin jääkaaapissa jäähdytettyä


    • don71

      Näyttäis että jos et kuitenkaan pysty käymään healthexissä sopimuksen purkaminen vaikeaa. Näyttäis että yritys rahastaa sopimuksen purusta !!!! Perseestä !!!!

      • _niinpä

        Lyhyesti sanottuna hyvä mutta kallis. Jos on varaa laittaa 80€ kuussa hamaan tulevaisuuteen asti eikä elämäntilanne tule muuttumaan näillä näkymin koskaan, siitä vaan.

        Kuntoilu on helppoa eikä tartte miettiä painoja, toistojen määrää eikä paljon muutakaan. Uima-altailu tosin hyytävä kokemus.

        Jos on olemassa mahdollisuus että elämäntilanne joskus muuttuu, tätä paikkaa kannattaa välttää. Jos meinaa esimerkiksi kuntoilla vuoden putkeen ja lopettaa sen jälkeen, pitää hyvissä ajoin ennen sopimuksen päättymistä tiettynä päivänä olla toimiston rivassa täyttämässä irtisanomiskaavakkeita. Jos jäi tekemättä, tervetuloa jäseneksi toiseksikin vuodeksi.


      • Pitäis ite purkaa soppari.. on kyl keinot mut en tiedä minkä niistä toteutan :D

        Mutta on täysin rahastuksen makua, vertaa esim. Esport Centeriin: Kortti maksaa 66e kuussa (liittyminen tais olla 50e) ja siihen hintaan kuuluu sali ryhmäliikunnat sekä siellä on:
        - isommat pukuhuone-tilat (tilat yleensäkin)
        - parempi palvelu (henkilökunta aina paikalla)
        -irtisanominen 1kk, eli ei mitään vuoden tms. typeriä sopimuksia.

        Olisin alunperin tehnyt tuonne helteksiin puolen vuoden sopparin mutta se olis ollu 84e kuussa (ihan TÖRKEETÄ rahastusta etten sanois).. no puhuivat ympäri silloin mutta mulla on keinoni.. katsotaan miten asia menee... :D


    • sari----

      Maksan siitä huvista 39 euroa kuussa ( on kahden vuoden sopimus ja kaupungin työntekijänä saan alennusta kuukausihinnasta ).
      Käyn kolme-neljä kertaa viikossa, joten eipä tule kerta käynnille kuin noin 4euroa hintaa.
      Meidän salilla ainakin käy enimmäkseen hieman pullukoita keski-ikäisiä naisia. Ei ole montaa minua nuorempaa näkyny.
      Plussana on että voi käydä milloin itselle sopii. Itse käyn usein iltavuoron jälkeen, eikä salilla ole ruuhkaa.
      Miinuksena voin sanoa, että ohjaus ei ollut kummoista.

    • ei enää sopimusta

      Kuluttajaviranomaiset tutkivat kuntosalien yksipuolisia sopimusehtoja, myös HealthExin.

      Lupauksena oli mm. ohjaus. Käytännössä pikkuinen henkilökunta tekee töitä virkamiesmäisesti vain virka-aikoina. Eli muulloin ei ole alkeellisintakaan opastusta. Jos sitä haluaa, pitää lintsata töistä. Sopii siis virkamiehille. Pukuhuoneen koppeihin ei mahdu edes urheilukassi.

      Laitteet ovat kyllä mukavia käyttää, mutta tylyn sopimuksen ja palvelun puuttumisen vuoksi vaihdoin monipuolisempaan, ystävällisesti palvelevaan, siistimpään ja HUOMATTAVASTI halvempaan saliin. Nyt maksuun sisältyy mm. uiminen ja keilaaminen. Henkilökohtaista opastusta saa kaikkina aukioloaikoina, eikä salia pidetä mm. lapsiperheitten puuhapaikkana, kuten HealthExissä. Kun ei ollut valvontaa, muksut kulki mukana, "kun ei ollut hoitopaikkaa".

    • ---

      Olisiko kenelläkään tuoreempia kokemuksia? Voiko noin lyhytkestoisella treenillä saada muuta kuin "terveysvaikutuksia"? Rasittaako tarpeeksi muutenkin aktiivista ihmistä?
      Sali kiehtoo lähinnä teknologiansa takia, mutta mietityttää saako siellä oikeanlaista treeniä aikaiseksi. Saako ohjelmaan muuten itse vaikuttaa, vaiko onko se treenin laatiminen silkkaa healthex-raamatun lukemista?

    • Kuntounto

      ihan ok paikkana kuntoilla mutta sopimukset ihan huvittavia. Hommaat kaverin liikkumaan niin saat alennusta kk maksuun ja SAAT ylimääräisen kuukauden??? Tarkoittaa että sopimus jatkuu ja maksat lisä kuukaudesta täyden hinnan. Tulos plus miinus nolla. Onkohan se edes ihan laillista? Ratkaisee kohdallani ainakin sen että sopimukset oli sitten siinä.

    • tollopeloton

      100 salia Saksaan :)

      Eipä ole tullut eikä näkynyt vaikka siitäkin kahteen otteeseen jopa uutisissa kohkattiin. Kusetusta koko juttu!

    • Rva X

      Käynyt Oulussa, ja huomannut että yleiskunto parantunut. Stepperillä jaksaa vetää kokoajan pitempään. Ja onhan siitä ainakin se hyöty, että nousee sieltä sohvan pohjalta. Itse kuitenkin kaipaisin esim 3 x 15 sarjoja ja sitä että lihaksissa oikeasti tuntuisi. En aio jatkaa tuolla pitempään kuin sen 1/2 vuotta.Vaikka uskonkin, että tuosta oli hyvä lähteä liikenteeseen ja saada kipinä taas liikkumiseen.

    • diilillä

      Nyt pukkais diiliä Kamppiin.

      Uskaltaako luottaa, ettei tule allekirjoittaneeksi pitempää sopparia? Miten ahdasta Kampissa on?

    • palanssissa

      Nyt kyllä vähän hymyilyttää nää muutamat kirjoitukset täällä! Ihan Ameerikan malliinko sitä suomenkin kuntosaleilla käydään? Siis halutaan laihtua tekemättä oikeastaan yhtikäs mitään? Eräskin valitti ohjelmansa olevan niin löysä, ettei edes hiki tullut! Ei sitten omia ajatuksia tullut yhtään, mitä olisi voinut tehdä toisin?

      Kyllähän 74 euroa kuussa kuulostaa kovalta, varsinkin jos mistään ei saa yhtään helpotusta. Kuntosalin aloittajalta summa saattaa olla liikaa, jos on vielä vuodeksi sitouduttava harrastukseen.

      Minä olen aina harrastanut liikuntaa, myös kuntosalia. Maksan täällä läntisellä uudella-maalla kuntosalista 59 euroa kuussa, tai oikeastaan vain puolet koska työantajani tukee liikunnan harrastusta maksamalla toisen puolen. Kävisin kyllä salilla vaikka joutuisin maksamaan koko summan.

      En tiedä teille laadituista ohjelmista, mutta kuulostaa vähän vaisuilta ellei edes hiki tule pintaan! Minulla on tällä hetkellä menossa ns. aerobinen setti, jossa hikoilulta ei voi välttyä! Tunnin ohjelma tehdään non-stop -periaatteella, ainoastaan settien välillä on noin puolen minuutin juoma tauko. Eiköhän tässä vielä rantakuntoon päästä...

      Meillä ei kovin tukevia ole salilla näkynyt, vain tutustumisviikoilla saattaa joitakin ylipainoisia salille "eksyä". Toki sinne mahtuisi enemmänkin kuntoilijoita, mutta kaikkia ei vapaaehtoinen hikoilu näytä kiinnostavan.

    • olen käynyt n. 5 kuukautta, eikä voi moittia.
      ei siellä laihtuminen ole sitä, että pikkusen käydään nykäsemässä laitetta sillon tällön hikoilematta.
      laihtuminen on elämäntapa, johon kuuluu sekä ravinto että liikunta.
      oma treenini on 2x 10min crossarilla, vastukset 3 ja 7...10 ja vauhtina n. 180 kierrosta minuutissa. eli vaihtelen vastusta 7...10 välillä, että sykealuekin saa eri päivinä vaihtelua. keskisyke vaihtelee 130...165 välillä eri päivinä.
      sitten menen tekemään punttilaitteilla kierroksen ja joka kerta teen yhden yli mitä on pyydetty jos en halua nostaa vastusta. ohjelmavahdoksen jälkeen nostan nopeasti vastukset siten että ne alkavat tuntua raskailta viimeisillä "työnnöillä".
      lopetukseen menen polkemaan kuntopyörällä 2x 10min vastuksella 10...12 ja polkumatkaksi pyrin saamaan 4,5km - tämä siksi että joka kerta on joku tavoite ettei tule poljettua liian hitaasti.
      kun lähden pois, olen läpimärkä, olen positiivisella tavalla väsynyt ja tiedän että olen harjoitellut kovasti - olen aina lähtiessäni itseeni tyytyväinen :)

      kehitykseni on 5kk:ssa ollut n. 180% luokkaa, eli nykyiset punttirasitukset ovat n. 180% aloituspainoista :)
      kunto on kasvanut, jonka huomaa sitä että crossarilla ja kuntopyörällä voi vedellä hikipäissään kovallakin sykkeellä vaikka kuinka.
      itse syön kaiken mitä eteen laitetaan, harjoittelen salilla 10...15 kertaa viikossa ja olen laihtunut n. 3kg viiden kuukauden aikana. mutta oletan että lihasta on tullut tilalle, joten en oletakaan että laihdun huimaa vauhtia.

      sopimus on tiukka, mutta se oli selvillä allekirjoituksessa.
      hinta on kova, mutta ainakin minun käyttämäni paikka on keskustassa ja ymmärrän ettei siellä saa tiloja halvalla.
      henkilökunta on hyvä ja tulee aina neuvomaan ja huoltamaan laitteita kun on tarvetta.
      juomia on aina tarjolla ja pukuhuoneisiin, suihkuun ja saunaan mahtuu. ei sinne mitään säkillistä tarvii tavaraa viedäkään.
      dödöt, rasvat muotovaahdot ym. on tarjolla talon puolesta.

      kiitos ja anteeks - kato peiliin ja mieti mitä itse voisit tehdä toisin.

    • lisätääs vielä kun edellinen tuli laitettua sen verran lyhkäsesti :) että:
      - salilla jossa käyn on 18v ikäraja ja lasten mukana tuonti on kielletty
      - jäsenten keski-ikä lienee jossain 50 plus, muutama nuorikin on mukaan lipsahtanu
      - jäsenten keskipainokin lienee aika komea ja sikshän siellä käydään
      - kyseessä ei siis ole punttisali vaan terveysliikuntapiste, jossa jokainen liikkuu sen mukaan mitä pystyy ja siitä sitä kehitystä sit tulee kun vaan riittävästi rimpuilee
      - en siis oleta et heti vedetään sykkeet tappiin, lihakset kipeeks -> masennutaan ja lopetetaan kun ei se ollutkaan niin kivaa.
      - kehittyäkseen pitää tehdä vähän enemmän kuin mikä tuntuu hyvältä mut ei kuitenkaan liikaa
      - saleissa eri paikkakunnilla on eroja, myös henkilökunnassa ja kävijöissä
      - ohjelmat on mitä on, niihin voi itse lisätä/vähentää rasitusta tai pyytää ohjelmaan korjausta jos ei sattunu vastukset oikeeks

      hyviä' treenejä kaikille

    • pippuriv

      Hyvin on muuten minulle sopinut ja tykkään/tykkäsin systeemistä, mutta paikkakunnalla äskettäin lopetetun kuntosalin henkilökunta, osa asiakkaista ja laitteista painot, kahvakuulat yms siirtyivät HealthEx-salille. Erityyppiseltä salilta tulleilta seurasi narinaa ja ohjeita ja sääntöjä ilmaantui joka lähtöön. Viimeisin; jos käyt laitteet siksakkina, älä kiilaa laitteita järjestyksessä käyvien edelle. Täysin posketonta, koska ohjelmat ovat 10, 15, ja 22 toistoilla, väkisinkin joutuu odottamaan vaikka jokainen tekisi järjestyksessä. Eihän kuntosali ole kenenkään privaatti. Ja yhden laitekierroksen ohjelma ei kuntoa kohota. Itse käyn pitkän matkan vuoksi 2/vk ja toistan 2-3 kertaa. Näin saan maksulle vastinetta.
      Pukuhuone on surkean pieni.

      • pulleropiika

        Yhden sarjan tekniikka nimenomaan kohottaa terveyskuntoa, kun treenataan päälihasryhmät samalla kertaa läpi! Älkää nyt hyvät ihmiset verratko perinteistä kuntosalia punttipirkkoineen ja pekkoineen HealthExiin! Kyseessä kaksi eri asiaa ja täysin erilaisine asiakkaineen. Himoliikkujat ja oman tiensä kuntoilijat eivät kuulu healthexille. Paikka on tarkoitettu meille, jotka emme pidä perinteisen salin menosta. Kyse ei ole paremmuudesta vaan erilaisuudesta. Hinnat ihan normihintoja/käyntikerta. Ja kuka kehtaa oikeasti valittaa, että laitteissa vika jos ei laihdu?! Huh,huh. Onko se hammaslääkärin vika, jos tulee reikiä hampaisiin?? Minä kuntoilen juuri niin kuin fysioterapeutti ohjasi minut, teen yhden kierroksen, teen ylitoistoja, pidän liikkeet puhtaana, venyttelen lopuksi enkä todellakaan mene enää sen jälkeen lämmittelylaitteisiin sekoittamaan aineenvaihduntaa ja kierroksen aikana saatua hyötyä. Jutta G.myös painottaa paljon sitä, että ihmiset kuluttavat lämmittelyyn aivan liikaa energiaa, jota tarvittaisiin lihaskuntoharjotteisiin. Hän sanoo, että 6-10 min on täysin riittävä. Että eiköhän se liikkumisen ilo, tulokset,yms.ole ihan oman korvien välissä ja itsestä kiinni. Ei ennen vanhaan ollut kuntosaleja ja ihmiset olivat silloin paremmassa kunnossa. Ei ollut hyvinvointisairauksia, kuten nykyään on tässä tuhansien liikuntapaikkojen Suomessa. Ja vieläkään ei kaikille löydy mieleistä kuntoilupaikkaa. Ihmismielen pitää aina löytää syyllinen muualta kuin itsestään, jos laiskuus ja saamattomuus iskee. Kukapa meistä haluaisi olla epäonnistuja?! Mutta elämä on.


    • Karjalasta

      On 2 vuoden kokemus, markinointi oli ylevää , on hytrauliset laitteet, oli ,osa oli useasti rikki.On sauna ja hierovatuoli käytössä ,oli, mutta jopa viikkoja rikki sekä saunan kiuas ja hieronta tuoli! Luvattiin suihkussa saippuat ja shampoot , oli alussa , mutta kun vetäjä vaihtui, ei ollut enää!
      Kun näistä valitin , katsottiin ettei ole vastoin sopimusta, vaikka hinta 73 e
      Veloitettiin joka kuukausi , irtisanoin sopimuksen , ei onnistunut .
      Jouduin maksamaan lopettuani viellä 2 kuukautta, vaikka en käynyt kun olin niin tympääntynyt tuohon toimintaa, valitin jopa pääpaikkaan , en saanut mitään vastausta valitukseeni?
      Moni muu kyllästyi mm noihin puutteisiin ja henkilökunnan käytökseen, esim , huomautettiin eräälle rouvalle juoksumaton käytöstä , että siiryppä seuraavaan laitteeseen, että muut pääsee , vaikka rouva oli ollut n,10 minuuttia vasta ao laitteessa,laiteeseen oli tulossa esittely vieras.
      Samoin joku oli pyrkinyt toisen kaupungin pisteeseen , oli vaadittu lisä maksu, vaikka suullisesti oli sanottu että kk maksulla voi käydä ketjun muissa paikoissa, kesken sopimus kauden pikku pyyhkeet laitettiin maksulliseksi, vaikka sopimuksen alkaessa niitä sai vaihtaa tarvittaessa, ilman eri maksua, eli rahastusta rahastuksen päälle.
      Nyt käyn kuntosalilla 14. 90 kk x12 kk ja jos jatkan seuraavat kk 19.90 x12 .
      Ei tosin ole saunaa eikä hierontatuolia , suihku on ,omat shampoot ja saippua. Sekä ystävällinen palvelu aukiolo aja kuin helttexsillä.

    • höytäytetty

      On kallis ja pitkät sopimukset ,vaikea päästä eroon vaikka lupaukset ei täyty.

      Nyt tieto joitakin pisteitä lopetus uhan alla koska hinta ja laatu ei balansissa.

    • kuullukkaa

      Siis mikä tämän ketjun formaatti on? Kenelle tarkoitettu kun useimmat eivät ole edes kuulleet, että tämmönen paikka on olemassa? Onko joku salaseura?

      • eräs1

        Näitä on Suomessa vain kuudella paikkakunnalla, siitä voi johtua ettei "kukaan" ole kuullut.


      • karjalasta

        Nyt ainakin tieto , että Lappeenrannan piste lopettaa tämän kuun lopussa.
        Hinta ja laatu eivät vastanneet , ja lupaukset eivät toteutuneet ,jäi monenkin mielestä rahastuksen maku kun maksut n.70 - 80 kk.


      • mikanderus

        Myös Kamppi lopettaa. Nähdäkseni sieltä ainakin jää asiakkaita, jotka olisivat halunneet jatkaa. Ovatkohan kommentoijat oikein ymmärtäneet ideaa? Konsepti on ainakin hyvä, jos haluaa korjata jonkin krempan. Minulla on siitä aivan omakohtaista kokemusta ja samanlaisia asiakkaita on ollut paljon.

        Konsepti ei ehkä ole niinkään tehokas esim. kehonrakentajille ja bikini fitness-kilpaurheilijoille. Heille taitaa kuitenkin runsaasti aivan muitakin saleja. On ihme, ettei tuolla terveyskuntoillla olisi enemmän markkinoita. Onkohan kremppaisilla ihmisillä sellainen käsitys, että "lepo" olisi vaivoihin parhainta lääkettä.


    • exasiakas

      Kun Suomessa loppuu kirjoituksen mukaan ainakin Kampissa HKI ja Galleriassa LPR ,
      Osoittaahan se sen että hinta ja laatu eivät olleet tasapainossa ja lupaukset ja toteutus eivät aina kohdanneet. Niinkuin osassa kirjoituksia sen osoittaa.
      Mitenkähän on nuo 100 Healthex Klubia sinne Saksaan ovat toteutuneet , harmi vaan että tämä yritys hinnoittelu itsensä pois menestyksestä ,siltä vaikuttaa , oliko vain lyhyt aikaista rahastusta , taas kerran vannoen terveyden hoitoon , kun raha olikin tärkein yhdistävä tekijä omistajien taholta .
      Harmi kun idea oli hyvä ,olisi pitänyt Oululais lääkärien ajatella pitkällä tähtäimellä , mutta taisivat vain n. 5 vuotta rahastaa , kuulin että olisi joku aika myyty , ja nyt uudet omistajat lopettaa näitä pisteitä . Onko muilla muista pisteistä tietoa ja Saksan tilanne

    • Testannut

      Kävin Oulussa muutamalla ilmaisella tutustumiskäynnillä. Idea on hieno minunkaltaiselle ei-koskaan liikkuneelle pullerolle. Laitteet on kivoja ja helppoja, eikä 30 minuutin treeni tunnu liian rankalta, mutta tämmöinen sohvaperuna saa sillä lihaksensa kipeäksi. Mukavaa on myös treenata vanhempien ihmisten ja muiden pulleroiden seassa fitness-hirmujen sijaan.

      Koen että itselleni HealthEx olisi hyvä kuntoilun aloittamiseen ja selän kuntoutukseen, mutta tuntuu että jonkin ajan kuluttua saattaisin kaivata tehokkaampaa ja monipuolisempaa salia jumppineen yms.

      Hintaan saa toki vastinetta, laitteiden lisäksi on (kylmä) uima-allas, sauna ja hierova tuoli, joka on kiva. Ja kahvia ja hedelmiä saa ottaa vapaasti. Sali on kuitenkin jo vähän rempallaan, ei kovin siisti ja remontin tarpeessa. Suihkun vesi haisee omituiselta, joten hiukset on pestävä kotona. Näillä hinnoilla odottaisi paremmin hoidettua ympäristöä.

      Kokeiltu on, mutta en halua näillä hinnoilla sitoutua vuodeksi.

    • LelluPulla

      Kotkan HealthExissä vaihtui tiuhasti henkilökunta, muutama vuosi sitten meno oli hurjaa. Nyt kuitenkin homma tuntuisi pelaavaan, hintakin on juuri sopiva (49e/kk) ja siihen kuuluu sali,saunat,tuolit ja jumpparyhmät. Salilla on myös kivaa, ihmisten kanssa voi jutella ja naureskella, ei tarvitse vakana vääntää... Lisäksi fysioterapeutti ohjaa jatkuvasti ja aina voi käydä kyselemässä, helpottaa tämmöisen "tavallisen" ihmisen sali-touhuja kummasti.

      Voin siis suositella!

    • Anonyymi

      Ehdottomasti Joensuun paras paikka. Ei melua eikä punttien kolinaa (ilmanpainelaitteet). Huippuhyvä henki ja meininki. Nm. 10 v. käynyt

    • Anonyymi

      Hyvät laitteet mutta paskat sopimukset!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2062
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1936
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe