Jälleen kerran yritän aloittaa lenkkeilyharrastusta, mutta koivet tekevät tenän heti alkuunsa. Vuosi sitten vihoittelivat molemmat sääret, nyt vain oikea, mutta ärhäkämmin. Vasen jalka tuntuu kyllä kestävän, mutta oikea kipeytyy lähes välittömästi vaihtaessani kävelystä hölkäksi. Kipu on kovaa ja tuntuu säären ulkosyrjässä, lisäksi koko jalka tuntuu polvesta alaspäin jalkaterään asti puutuneelta möhkäleeltä. Tätä puutumisoiretta minulla ei ole ennen ollut, pelkkää luukipuilua, joka on mennyt levolla ohi. Mitäs penikkaa tämä on? Toisiko leikkaus lopullisen avun?
puutuva sääri
4
1749
Vastaukset
Minulla puutuvat sääret kovavauhtisessa kävelyssä.
Heti kun lähden hölkkäämään, niin puutuminen menee ohi.
Luulen, että kyseessä on tekniikkavirhe, ei mikään "penikkatauti".
Tosin kovalla alustalla hölkätessä pidemmän matkan, tulee vähän puutumista.
Tämän takia liikunkin enimmäkseen purualustalla tai maastossa.- kokemus-
vanhoilla kengillä kipeäksi tuli oikean jalan etusäären ulkoosa, piti juoksu keskeyttää jo kilsan jälkeen. ostin uudet kengät. nyt turtuu tasaisesti mol. jalat säären sisältä, pohkeen alta. Tämä tulee kuitenkin vain juostessa joten itsekkin mietin onko sittenkään kyse penikoista, koska ajallisesti ne sopisivat kuvaan (3kk säännöllistä 3-4xvko juoksua takana) eli lihas voisi olla jopa kasvanut ja se kalvo ei, mutta eikäs silloin kipu tulisi kaikessa liikkumisessa? crostreinerillä ei tunnu ollenkaan, eikä kävellen(pitkäkään lenkki) mietin kenkien sopivuutta kuitenkin, mutta vielä laitan tottumattomuuden piikkiin(tv. 15v sohvaperunana)
- kohtalotoveri
Itsellä tapahtuu kipuilua säären ulkosyrjällä jos olen treenannut liian intensiivisesti ja en ole antanut lihasten palautua kunnolla. Kovan treenin jälkeen ja varsinkin rasituksen lisäämisen jälkeen on jalkojen annettava palautua kunnolla. On oltava päivä tai pari liikkumatta juuri mitään. Siis kyseessä on ylirasitustila joka pitää saada levolla aisoihin. Pitempi lepo on ainoa keino pitkälle mennelle tulehdukselle.
- juoksumäärät?
Itse ainakin tauon jälkeen aloitan hyvin varovaisesti. Lyhyitä rauhallisia lenkkejä ensi alkuun. Et kertonut kuinka paljon olet juossut?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.5194342Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek183471Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2842292Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4762169Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.861486- 1571363
Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel641281Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1021276- 641188
- 841134