Vuoden vaihtuessa ihmisillä on monenlaisia totuttuja tapoja juhlistaa vuodenvaihtumista. Jotkut poksauttaa samppanja pullon tutussa porukassa, polttavat tähtisade tikkuja jne. Jotkut viettävät iloisen ravintolaillan. Toiset taas järjestävät oman yksityisen ilotulituksen tai menevät uudenvuodenyönä joihinkin suurempiin esim. kaupunkien järjestämiin tapahtumiin jne. Jotkut tyytyvät rauhallisiin koti-iltoihin ja katselevat muiden järjestämiä juttuja pihaltaan tai ikkunoista.
Kuinka sinä juhlistat ja jos niin juhlistatko vuodenvaihtumista jonkun totutun tavan vuoksi, ystävien tapaamiseksi tai muuten. Tiedätkö mistä ja miksi joku ilotulitus tai muu juhlinta tapa on saanut alkunsa.
Kuinka juhlistat vuoden vaihtumista!
17
627
Vastaukset
- Sinimarjanen
tai vuoden vaihtumista, en ole suuremmin juhlinut koskaan.
Aikaisempina vuosina jouduin olemaan
kohtalaisen myöhään töissä, kun tietyt asiat
piti tehdä, ennen vuorokauden
vaihtumista, joten kiinnostusta ei,
eikä mahdollisuuttakaan juhlien järjestämiseen ollut.
Koti-iltoja ne aina on olleet, ulkoilessa jokunen raketti on ammuttu, siinäpä kaikki.:)- jartsev
Samaa minullakin, töitä ja töitä, varsinkin nyt. Olin tänäänkin töissä pitkänpäivän ja väsynyt olen ja huomenna pitää kanssa...Puuh.
En minä muuta jaksa kuin katsella muiden menoa, ehkä perinteistä perunasalaattia ja nakkeja, pitää yrittää levätä. - Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Samaa minullakin, töitä ja töitä, varsinkin nyt. Olin tänäänkin töissä pitkänpäivän ja väsynyt olen ja huomenna pitää kanssa...Puuh.
En minä muuta jaksa kuin katsella muiden menoa, ehkä perinteistä perunasalaattia ja nakkeja, pitää yrittää levätä.mietin tuossa minäkin. Olin jo kirjautunut ulos
ja meinasin sulkea koneen, kun huomasin tään
viestin.
Yksi vapaapäivä tulossa huomisen jälkeen,
vai joudutko taas töihin.
Koetahan jaksaa huominen päivä töissä.
Minusta tuntuu että meikäläinenkin on ihan
kypsä olemaan kotona aattona.:) - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
mietin tuossa minäkin. Olin jo kirjautunut ulos
ja meinasin sulkea koneen, kun huomasin tään
viestin.
Yksi vapaapäivä tulossa huomisen jälkeen,
vai joudutko taas töihin.
Koetahan jaksaa huominen päivä töissä.
Minusta tuntuu että meikäläinenkin on ihan
kypsä olemaan kotona aattona.:)En tiedä vielä..vasta huomenna. Pitääkö, jospa ei kuitenkaan. Kotona minäkin varmasti nyt olen.
Hyvää yötä! Nukuttaa todella taas :)
raketteja pikkuisen, immeistemme iloksi ja jotain extraa pöytään :)
- jartsev
Niin varmaan useimmalla. Tuolla rakettien ammunnalla on pitkä perinne. Se juontaa juurensa vuosisatojentaa. Jo kauan sitten kaukoidässä harjoitettiin jonkinlaisten raketin esi-isien, eräänlaisten sähikäisten polttamista pahojen henkien karkottamiseksi. Nyt varmaan tavoite on muuttunut enemmän taiteelliseksi, ilon ilmaisijaksi tai sen tuottajaksi.
- Puidenhalaaja
...vanhan vuoden liat pois. Sitten varmaankin perinteisesti nakit ja salaatit ja shamppanjaa. Tinaa valetaan puoliltaöin ja käydään ihan ilmaiseksi katsomassa ilotulitusta jota naapurusto kustantaa. Toivotellaan Hyvää Uuttavuotta tutuille ja tuntemattomlle. Ja sitten vaan nukkumaille. Se on siinä.
- jartsev
Aivan unohtui. Muuten samantapaista minunkin uudenvuodenyö! Katselen muiden touhuja, tinaa tulee valettua jos on vieraita, en mä yksikseni sitäkään.
En tykkää ilotulitusraketeista ja pelkään niitä. Siksi istumme sisätiloissa. Ei kiinnosta kurkkia edes ikkunoista. Syömme juustoja ja patonkia ja juomme hiukan viiniä. Viime vuotiset lahja samppanja pullot on juomatta, ehkä avataan sellainenkin.
Ai, niin ja täällä varmaan sitten roikun.
Yksi vaihtoehto voi myös olla, että olen lastenhoitajana.tämän vuoden viimeisen illan.
Täällä varmaan roikun myös sitten kun lapsukainen on nukahtanut (yleensä ilman sen kummempia) heti alkuillasta....aamulla aikaiseen ylös, vauvanistuin autoon ja hakemaan juhlijoita kotiin. Siinähän sitä ohjelmaa yhdelle mummulle onkin. Keskiyöllä korkkaan shampanjan ja otan yhden lasin...ja katselen pihalla naapurien järjestämää ohjelmaa. (kuten näköjään monet muutkin....)
Tällä kertaa nyt tätä...onhan niitä uusia vuosia tullut tanssittuakin jo aika monta...Paloma.se.co kirjoitti:
tämän vuoden viimeisen illan.
Täällä varmaan roikun myös sitten kun lapsukainen on nukahtanut (yleensä ilman sen kummempia) heti alkuillasta....aamulla aikaiseen ylös, vauvanistuin autoon ja hakemaan juhlijoita kotiin. Siinähän sitä ohjelmaa yhdelle mummulle onkin. Keskiyöllä korkkaan shampanjan ja otan yhden lasin...ja katselen pihalla naapurien järjestämää ohjelmaa. (kuten näköjään monet muutkin....)
Tällä kertaa nyt tätä...onhan niitä uusia vuosia tullut tanssittuakin jo aika monta...Kivaa uutta vuotta sulle. Mikäpäs sen hauskempaa kun lapsi- tai koiravahtina, kumpikin on kivaa ja sellaisista vahdeista on yleensä puutetta uudenvuodenaattona.
- jartsev
Kotieläimet, koirat lähinnä, ovat aivan vauhkona koko illan. Pelkäävät sitä paukuttelua. Minä olen kerännyt niitä keppejä pihoilta ja katoilta, auton katoltakin.
Lasten hoitajana? Sinulla on sellaisia kivoja puuhia, siinä aika kuluu jo nopeaan ja rattoisasti. - jartsev
miljoona kirjoitti:
Kivaa uutta vuotta sulle. Mikäpäs sen hauskempaa kun lapsi- tai koiravahtina, kumpikin on kivaa ja sellaisista vahdeista on yleensä puutetta uudenvuodenaattona.
kaverin ja tyynnyttelijän, molemmat pelkäävät paukuttelua. Ja kivaa lasten kanssa on valaa tinaakin, varovainen vain täytyy olla. Hyvää Uutta Vuotta sinulle ja Palomalle!!
jartsev kirjoitti:
Kotieläimet, koirat lähinnä, ovat aivan vauhkona koko illan. Pelkäävät sitä paukuttelua. Minä olen kerännyt niitä keppejä pihoilta ja katoilta, auton katoltakin.
Lasten hoitajana? Sinulla on sellaisia kivoja puuhia, siinä aika kuluu jo nopeaan ja rattoisasti.Kait se on elämäntapa minulla tuo lastenhoito. Hauskaa uutta vuotta sinullekin.
Nyt täytyy lähteä hipsimään töihin päin, lastenhoitoa on nyt se sekin virallinenkin homma. Heps.
- HTZA
Shamppanjapullo, tähtisadetikku, ovat yhdysssanoja.
Uusivuosi on vain vanhan Gregoriaanisen kalenterin mukanaan tuoma ilmiö. Jossain se vuosi on aina vaihtunut.
Yleensä juhlat on pidetty Juhannuksena, tai jossain seisauksina tai tasauksina.
Pakanallisia juhlia ovat olleet.
Pakanallinen tarkoittaa sitä että kirkko ei ole puuttunut asiaan.
Eli elettiin vain taivaan ilmiöiden mukaan.
Tuli on aina ollut keino karkoittaa pahoja henkiä. - Xinorina
juhlistanen. Jotain syömäpuolta vieraiden varalta. Vähän juomapuoltakin. Kaivelin juuri tinat esille, niitä on jäänyt edellisiltä vuosilta.
Lapsena uudenvuodenaatto oli taikoineen iso tapaus. Vielä muutama vuosi sitten tuli usein juhlittua kunnolla ravintolassa. Saatanpa nytkin jossain piipahtaa.
Raketit ja paukut pelottavat!
Uusi vuosi on minulle sellainen rento ja mukava juhla, jota eivät perinteet enemmälti kahlitse. Kivempi kuin juhannus, jota en ole enää vuosiin viitsinyt juhlia.
On siinä aina jotain sykähdyttävää, kun vuosi vaihtuu. Viime uusi vuosi oli hauska ja erilainen.- jartsev
Useinhan se sovitaan jos porukalla jotain uudenvuoden vastaanottoa järjestetään. Taikoja, tinanvalantaa, ruokaa, naposteltavaa ja niitä juomiakin jotka tilanteeseen sopii. En ole enää aikoihin kehdannut ravintolaan, aikaisemmin useinkin kävin. Tekee mieli rauhoittua varsinkin nyt kun nuo työt väsyttää todella paljon. Hauskaa ja Hyvää Uutta Vuotta! sinulle.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 60814
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111783- 46660
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla216614- 42553
- 52536
- 76523
- 22516
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k82483Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai37480