"Se oikea" löytyi nelikymppisenä

kertokaapa

Löysin oman kultani nelikymppisenä, sitä ennen oli ollut vain satunnaista säätöä. Uskoin siihen, että jossain olisi minua varten kaikin puolin upea ja sopiva puoliso. Yhdessäolo on tuonut paljon onnea, mutta myös sellaista huolta ja murhetta, jota en osannut odottaa. Pois en kuitenkaan vaihtaisi mistään hinnasta:)

Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia siitä, miltä tuntuu rakastua ensimmäistä kertaa vähän vanhempana, kuinka nopeasti etenitte, mikä sitoutumisessa pelotti, miten yhteinen arkielämä on sujunut, onko tullut yllätyksiä tai mutkia matkaan jne.

17

4208

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

Takana kaikenlaista outoa hiipparia ja säätöä, muka-suhteita ja sydänsuruja vaikka viidelle elämälle!

Olin aina tiennyt sen sanonnan "rakkaus tulee kuin puskasta, yllättäen" – niin HELVETIN totta!!!

Rakkaus meinaan TULI – viime keväänä hups vaan, ja tässä sitä nyt kihloissa ja häät 2009, lasta tehdään.

Hahaa, minne menivätkään ne toivottomat vuodet, kun ajatteli "no jaaaaahhh...tässä sitä kai yksinhuoltajan tulevaisuutta odotellessa..."

Kun on monta kertaa pettynyt, osaa arvostaa todellista rakkautta. Se ei ole sitä mistä joskus uneksi lapsena, eli "prinssi tulee ratsulla" jne, vaan ihan ihanaa tavallista mutta AAAHH niin UPEAA!!!!!!

t. rakastunut ikiajoiksi -nainen 32v.

• toivoa

Annat toivoa meille kaikille, itse en oikein kyllä enää usko, että omalle kohdalle osuisi 'sitä oikeaa'. Tuskin sellaista miestä onkaan, joka saisi minut onnelliseksi.
      Taidan olla liian tottunut tähän tunteettomaan olotilaan, työ ja lapset, siinä elämäni. Ajattelen aina, että sitten kun lapset lähtevät maailmalle, etsin itselleni kunnollisen, mukavan miehen. Mutta mahdanko viitsiä....

• vaan!!!

Anna palaa.

• kes63

Sanot: "tuskin sellaista miestä onkaan, joka saisi minut onnelliseksi" Siinä olet täysin oikeassa, koska sellaista asiaa ei voi työntää toisen harteille! Et voi olettaa/odottaa, että joku mies tulee tekee sinut onnelliseksi ja että se olisi jopa hänen tehtävänsä! Sinä ja vain sinä, olet vastuussa onnellisuudestasi, olet sitten parisuhteessa tai et.

Huom! Tämä pätee kaikkien ihmisten kohdalla eli ei ollut tarkotus loukata...

• ja kokemuksen kautta
        kes63 kirjoitti:

Sanot: "tuskin sellaista miestä onkaan, joka saisi minut onnelliseksi" Siinä olet täysin oikeassa, koska sellaista asiaa ei voi työntää toisen harteille! Et voi olettaa/odottaa, että joku mies tulee tekee sinut onnelliseksi ja että se olisi jopa hänen tehtävänsä! Sinä ja vain sinä, olet vastuussa onnellisuudestasi, olet sitten parisuhteessa tai et.

Huom! Tämä pätee kaikkien ihmisten kohdalla eli ei ollut tarkotus loukata...

Asia on juuri näin. On aivan turha odottaa, että toinen ihminen tekisi minut onnelliseksi. Se on mahdottomuus. Minun pitää ensin oppia pitämään itsestäni, elämästäni ja olemaan onnellinen siitä mitä minulla on. Vasta sitten tulee elämääni ihminen, jonka KANSSA minulla on mahdollisuus olla onnellinen.

• Jineka

Älköön kukaan menettäkö toivoaan, ei nelikymppinen ei ole vielä ikä eikä mikään.
      Itse löysin toisen mieheni 44 vuotiaana juhannuksena, jouluna menimme kihloihin ja seuraavan vuoden huhtikuussa naimisiin. Siitä on nyt 4 vuotta. Mieheni on minua 15 vuotta vanhempi, joten hän oli 60 silloin. Päivitteli ikäänsä papille mutta tämä sanoi, ettei tuo vielä mitään. Seuraava sulhanen on 80 ! Se tapahtui Fuengirolassa. Silloin elämäni vasta alkoi, hetkeäkään en ole katunut. Silloin pelotti hieman miehen ikä, mutta se meni nopeasti ohitse. Myös se, että hän oli ollut 3 kertaa naimisissa. Tosin nän sanoo nyt vasta sen oikean löytäneensä. Arkielämä sujuu paremmin kuin nuorena ja nättinä. Tosin on meilläkin ollut pahoja päiviä mutta järki käteen ja elämä jatkuu.
      Rakastuminen on aina sama juttu, yhtä ihanaa ja kiihottavaa, ihan kuin se tapahtuisi ensimmäistä kertaa, siinäkään ei iällä ole kovin paljon merkitystä. "jatkot" sujuvat iäkkäämmillä vain jouhevammin. On jo opittu jotakin, mutta kalkkiksiksi emme suostuneet. Ostimme purjeveneen jolla olemme jo viime kesän välimerellä purjehtineet. Se odottaa meitä nyt eräällä saarella jonne lähdemme maaliskuussa puoleksi vuodeksi ja jatkamme matkaa "alaspäin".
      Olemme siis todella onnellisia että löysimme toisemme joka sekin oli melkoinen sattuma.
      Rohkeasti rakastumaan vain jos vähänkin siltä tuntuu.

• nyt onnellinen

Hienoa että jaksoit odottaa sitä oikeaa, itse erosin tossa parivuotta sitten ja löysin viime keväänä se oikean, upea ihminen, nyt menimme kihloihin uudenvuoden aattona ja häitäkin jo suuniteltu,, sanoit että myös ongelmia tuli mukana?? millasia ne sinun ongelmat oli mitä mukana tuli ja pääseekö niistä yli kuinkakin helposti??

• itselleni kävi samoin

Kiinostaisi tietää mitä ne ongelmat oli mitä tämän aiheen aloittaja koki??

• sellaisia

Miehen työuupumus tuli yllätyksenä. Tiesin sen, ettei hän oikein viihdy työssään, mutta sitä en tiennyt, kuinka raskaaksi se väsymys ja potutus pahimmillaan yltyisi. Välillä on tullut mieleen semmoinen ajatus, että eikö hyvä ja riidaton suhde tuo mitään lohtua ja eikö mies osaa antaa arvoa niille asioille, jotka ovat elämässä hyvin. Ja sitten on minuakin alkanut harmittaa. Onneksi tilanne on sitten aina helpottanut joksikin aikaa. Välillä on käynyt mielessä, että yksin olisi helpompaa, mutta en ole kuitenkaan koskaan katunut seurustelua naimisiinmenoa. Joka elämäntavassa on omat ongelmansa, enkä haluaisi mistään hinnasta niitä sinkkuelmän ongelmia takaisin...

• ummikko suhdeasioissa

Minä aloin seurustella myös 40-vuotiaana ja avioidun äskettäin eli 1,5 v. seurustelun jälkeen. Häitä emme pitäneet. Minulla on sellainen ongelma, etten ole saanut vieläkään esiteltyä miestä kaikille kavereilleni. Pariskuntien kanssa ei ole mitään ongelmaa, mutta minulla on myös useita naispuolisia sinkkuystäviä, joiden kanssa on vietetty ns. tyttöjen iltoja tai käyty esim. yhdessä urheilemassa. En tiedä miten oikein saisin heidät yhytettyä. Tuntuisi hölmöltä ottaa mies mukaan tyttöjen iltaan niin että hän olisi ainoa mies paikalla. Pitäisikö kutsua koko kööri meille? Miten te olette toimineet? Se tuntuu vähän hassulta, että olemme olleet jo näin kauan yhdessä, mutta mies esiintyy vain minun puheissani...

• näkökulmasta

Vanhempani löysivät toisensa aikoinaan 36 ja 40 vuotiaina. Puolen vuoden päästä naimisissa ja vielä ehti syntyä kaksi lastakin - sisareni ja minä. Vasta murrosiässä oivalsin että vanhempani olivat muiden vanhempia ikäämpiä.Mutta he olivat varsin "moderneja", kummatkin työssäkäyviä. Äiti oli paremmin koulutettu ja ansaitseva. Isä tavallinen duunari.

He saivat elää yhdessä 51 vuotta ja nähdä lapsen lapset. Kumpikin eli täysjärkisenä loppuun asti. Leskeksi jäätyään isäni eli vielä 6 vuotta yksin kotona, hoitaen kaikki virasto-, kauppa ym asiat itse.

Joten pitkää ja onnellista yhteiseloa teille.

• seurustelu aika ,kiitoos

Aina kai se uusin on se "elämäni rakkaus". Epäilen että neli-kymppisenä on jo aikalailla omat tavat ja vaikea sovitella toisen elämään niitä. Ei yksinkään ole tietenkään hyvä.

• sopeutua

Ei yhteiselämä välttämättä ole vaikeaa, vaikka ei olisi ennen miehen tai naisen kanssa elänytkään. Useimmilla lienee sisaruksia, kämppiksiä sun muita ja töissäkin joutuu sopeutumaan jos jonkinlaisiin ihmisiin. Ehkä se on ennemminkin ikä- kuin luonnekysymys eli on kyse siitä, kuinka sosiaalinen ihminen on luonteeltaan ja kuinka tiukasti on tottunut pitämään omasta tilastaan ja omista näkemyksistään kiinni? Varsinkin jos kumppanit ovat suurin piirtein samanlaisia siisteyskysymyksissä, vuorokausirytmissä (ilta/aamuihmisiä), rahankäytössä, sisustusmaussa ym., niin mikä sitä kitkaa aiheuttaisi..? Meillä on ainakin mennyt ihan hirmu hyvin tämä puoli. Kyllä meilläkin tuli muuttovaiheessa muutamia neuvottelutilanteita siitä, kumman sohva tai ruokapöytä otetaan jne., mutta ei siinä millekään tappelun asteelle menty.

Minusta tuntuu, että elämä opettaa keski-ikään mennessä erottamaan milloin joku vaikeus johtuu vain toisen huonosta päivästä ja antaa malttia olla lähtemättä riitaan mukaan. Ainakin meillä kumpikin tappelee silloin tällöin yksin (se on mahdollista, vaikka yleensä toisin väitetään..), eikä siitä kehity sen kummempaa draamaa. Jälkeenpäin monesti pyydetään anteeksi, että tuli purettua omaa pahaa oloa toiseen.

• suomi24-pari
        sopeutua kirjoitti:

Ei yhteiselämä välttämättä ole vaikeaa, vaikka ei olisi ennen miehen tai naisen kanssa elänytkään. Useimmilla lienee sisaruksia, kämppiksiä sun muita ja töissäkin joutuu sopeutumaan jos jonkinlaisiin ihmisiin. Ehkä se on ennemminkin ikä- kuin luonnekysymys eli on kyse siitä, kuinka sosiaalinen ihminen on luonteeltaan ja kuinka tiukasti on tottunut pitämään omasta tilastaan ja omista näkemyksistään kiinni? Varsinkin jos kumppanit ovat suurin piirtein samanlaisia siisteyskysymyksissä, vuorokausirytmissä (ilta/aamuihmisiä), rahankäytössä, sisustusmaussa ym., niin mikä sitä kitkaa aiheuttaisi..? Meillä on ainakin mennyt ihan hirmu hyvin tämä puoli. Kyllä meilläkin tuli muuttovaiheessa muutamia neuvottelutilanteita siitä, kumman sohva tai ruokapöytä otetaan jne., mutta ei siinä millekään tappelun asteelle menty.

Minusta tuntuu, että elämä opettaa keski-ikään mennessä erottamaan milloin joku vaikeus johtuu vain toisen huonosta päivästä ja antaa malttia olla lähtemättä riitaan mukaan. Ainakin meillä kumpikin tappelee silloin tällöin yksin (se on mahdollista, vaikka yleensä toisin väitetään..), eikä siitä kehity sen kummempaa draamaa. Jälkeenpäin monesti pyydetään anteeksi, että tuli purettua omaa pahaa oloa toiseen.

Niin...me olimme erottamattomat heti ensimmäisestä tapaamisesta. Sovimme seurustelevamme viikon kuluttua ensitapaamisesta (poistimme profiilit ja lopetimme muut säädöt), muutimme yhteen 4 kk kuluttua, kihlauduimme 6 kk kuluttua ja häät olivat vuoden päästä. Oltiin vaan niin varmoja asiasta. Ihanasti onkin mennyt jo 4 vuotta:)

En uskalla suositella tällaista tahtia kaikille pareille, mutta väittäisin että sen kyllä tuntee kun on löytänyt sen oikean...

• Rakastunut vaimo

Se oikea löytyi kaksi viikko ennenkuin täytin 40! Hilkulle meni ;-)

Takana on yksi avioliitto täysin väärän ihmisen kanssa. Se päättyi riitaisesti. Sen jälkeen oli yksi tylsänpuoleinen pitempi seurustelusuhde, mikä hiipui pois kaveruussuhteeksi. Rakastuin sen jälkeen kerran palavasti, mutta se oli valitettavasti tuskallisen yksipuolista.

Olin soputunut ajatukseen yksinolemisesta, ajattelin että olenhan jo kerran ollut naimisissa, kyllä se riittää... En myöskään halunnut enää yhtään tylsää kompromissisuhdetta, saati sitten mitään raastavia sydänsuruja. Toisaalta en tiennyt minne olisin ylitsepursuavan hellyyteni kanavoinut!

Sitten eräänä sunnuntai-iltapäivänä tuli komea nuori mies (32v.) lenkkipolulla vastaan. Katsoin vain tyynesti, että siinähän se nyt sitten kuitenkin on. Minä vain TIESIN, että kohtalo tuli vastaan! Mieheni sanoi että hän myös tiesi sen heti, hän oli juossut toista kautta ohitseni ja kääntyi takaisin. Puolen vuoden kuluttua menimme maistraatissa naimisiin. Meillä oli pakottava tarve vihille, tuntui ettei seurustelu eikä avoliitto riittäneet alkuunkaan.

Aluksi ahdisti, kun oli liiaksi tottunut tulemaan ja menemään ja elämään täysin itsekkäästi. Se vaihe meni kuitenkin ohi ja nyt on toista ikävä jos työpäivinä näemme toisiamme vain aamulla ja taas illalla. Soittaa ainakin täytyy joka päivä ruokatunnilla...

Nyt päällimmäisenä tunteena on se pieni haikeus, että riittääkö aika kaiken yhteisen kokemiseen. Tuntuu ettei toisesta saa millään tarpeekseen. Sanomme usein toisillemme, että olisimmepa tavanneet kymmenen vuotta aikaisemmin...

• täällä:)

Ihana tarina teillä! Meillä oli kanssa "rakkautta ensisilmäyksellä" ja samat tuntemukset, että ei ole koskaan tarpeeksi aikaa olla yhdessä. Kirjoitellaan aina sähköpostia työpäivien aikana. Onkohan tämä nelikymppisten "nuortenparien" ongelma vai mikä on, kun tuntuu ettei saa koskaan tarpeekseen toisen seurasta? Se tietää varmaan pitkää ikää suhteelle, kun ei ehdi kyllästyä toiseen;)

• Anonyymi

Itse löysin elämäni miehen kun olin 36-vuotias, mies minua muutaman vuoden vanhempi, sattumalla oli tässä suuri merkitys, ensitapaaminen tapahtui lounasravintolassa, jossa ainoa tyhjä paikka oli nykyistä miestäni vastapäätä. Mies on kauhean sosiaalinen ja alkoi lounaan lomassa keskustelemaan kanssani, pidin sitä joksenkin epäilyttävänä, mutta sisimmässäni olin otettu, illalla uskaltauduin pyytämään häntä kaveriksi facebookissa ja jo ensimmäisen illan aikana vaihtelimme viestejä useamman tunnin, kummallakin oli sellainen tunne että nyt on löydetty sellainen henkilö, joka käy täysin samalla aaltopituudella asiassa kun asiassa ja nyt on avioliittoa kestänyt jo lähes neljän vuoden ajan. Joskus sanoinkin miehelleni että voi kun olisimme tavanneet jo parikymppisinä, hän vastasi että niin emme varmasti olisi naimisissa tällä hetkellä, olimme kuulemma kumatkin liian keskenkasvuisia silloin, ja taitaa olla oikeassa tässä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      124
      7764
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      41
      4461
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      43
      3998
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      409
      2067
    5. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      78
      1737
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      35
      1488
    7. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1487
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      195
      1275
    9. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      12
      1148
    10. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      32
      1107
    Aihe