Mllainen on hyvä työntekijä, kun yrittäjät tuntuvat sellaista kaipaavan lähes joka paikassa? Itse luen itseni näihin hyviin työntekijöihin, ja ainakin työnantaja on samaa mieltä, maksoi 3000€ extraa lomarahojen lisäksi ja nosti minut porukan esimieheksi sairaslomalle jääneen tilalle, ei ole edes keskustellut asiasta kanssani.
Muihinkin työpaikkoihin on kysytty, viimeksi ennen juhannusta. Mutta sanoin ei, kyllä eräs hyvän työntekijän piirre on, että on lojaali nykyiselle työnantajalleen, ainakin niin kauan kuin ei itselleen aiheuta vahinkoa.
Sairaspoissaoloja ei ole ollut 4 vuoteen. Ylitöitä teen säännöllisesti tunnin päivässä, osaan työni niin, että tekemisistäni ei ole tarvinnut kenenkään huomautella 4 vuoteen. Olen luotettava, esim. elokuussa, kun omistaja lähtee lappiin kuukaudeksi, minä olen se, jolle hän antaa oikeudet käyttää firman pankkitiliä, hyväksyä laskut ja hoitaa juoksevat asiat. Tuttavallisesti hän joskus nimittää minua "varatoimitusjohtajaksi".
Työni teen vastuullisesti, myös firman etua ajatellen. Eihän se ole minulta pois, jos teen työn kunnolla, päin vastoin, kun firma menestyy, myös minulla riittää töitä. Tälle alalle minulla ei ole edes koulutusta, olen vain n 10 vuotta sitten valmistunut merkonomi. Pystyn kuitenkin neuvomaan aloittelevia CNC-sorvaajia, laskuttajaa, palkanlaskijaa ja pystyn auttamaan myyjiä, myös kielitaitoa olen parantanut, iltaopiskeluna on käyty lukion saksa, ranska ja nyt alkaa syksyllä venäjä, keväällä tulee lisäksi espanja. Toki myös ruotsi ja englanti kuuluvat jo nyt jokapäiväiseen työkäyttöön.
Siis jotenkin tuntuu, että työn kuin työn voi oppia, jopa ilman koulutusta. Tärkeämpää on tahto tehdä työtä, tehdä työ hyvin ja ajatellen myös työnantajan etua.
Hyvä työntekijä ?
2
1487
Vastaukset
- Pekka
Hyvä työntekijä on sellainen joka yhteiskunnan rahoituksella pyörittää yritystä yrittäjän puolesta. Ei tupakoi, ei käytä alkoholia edes vapaalla, näyttää mannekiinilta ja 100 erialan työkokemuksen lisäksi hankkinut 16 ammattia ja yo-merkonoomin paperit. Ikää saisi mielellään olla 22v.
- NimiErkki
- tekee mitä käsketään, ei koskaan mitä
itse parhaaksi näkee
- ei sano ikinä vastaan (valita), vaikka
siihen olisi aihetta vaikka kuinka
- ei vaadi lisää palkkaa
- on iloinen vaikka vieruskaverille maksetaan
tuplasti tai triplasti enemmän liksaa aivan
samasta työstä
- ei ole uraputkimies..siirtyy
tyytyväisenä kortistoon jos työnantaja
niin asian näkee
- naama peruslukemilla kaiken aikaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san3123665Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell302027Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.441656- 861507
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.991309- 1451195
- 811074
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.971046Kannattaa ymmärtää se asia
että mitään stalkkausta tai hakkerointia ei tapahdu. Oikeasti kannattaa tutkituttaa päänsä.212877Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61787